filmfanouch

filmfanouch

Tomáš Bejvl

okres Chomutov
15-letý milovník filmů, Lord Filmfanouch ze Zimohradu


11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 16.2.2018  20:55

    Marvel Cinematic Universe nekončí. Právě naopak teprve se (dle slibů o dalších minimálně 25 filmech) rozjíždí. Black Panther je už jejich 18 filmem. Každé série se ale občas člověk přejí a nikoho nemůže bavit několikrát to samé. Proto se MCU snaží své filmy každé dělat jinak. Ať už se jedná o heist movie v podobě Ant-Mana nebo o space operu v podobě Strážců Galaxie vždy je to jiné. Vždy se filmu ujme specifický režisér a ten film díky tomu dostává nějaký ksicht. Black Panthera se ujmul Ryan Coogler který naposledy zaujmul zajímavým Creedem. A právě Creed asi přemluvil hlavouny MCU aby otěže od Pantera předali právě Cooglerovi. Black Panther ale dle mého názoru není jen prostě další MCU film. Jedná se podle mně o důležitou událost. Jedná se o vyvrcholení vzestupu Černého obyvatelstva. Ten lid se od zrušení otroctví hrozně posunul. Ano i po jeho zrušení neměli úplné světle chvíle vše to ale změnil Malcolm X. A pak Martin Luther King. A pak Barack Obama. Black Panther je prostě událost už kvůli tomu, že se jedná o první superhrdinský drahý blockbuster ve kterém je v hlavní roli černý superhrdina. Ten film bude především brán z tohoto důvodu. Měl by být ale především dobrý aby se potom nehudrovalo, že se dělalo spoustu povyku pro nic. A naštěstí to vyšlo. Black Panther je opravdu něco dosud nevídaného. Vizuální stránka celé té africké zemičky jménem Wakanda je úžasná. Celá ta země prostě fascinuje a nutí diváka sledovat každičký detail. Wakanda je speciální v tom, že se jedná o míchanici země budoucnosti a při tom se stále drží afrických kořenů. To znamená spoustu rituálních soubojů, klanových sporů a především víra v to, že předkové v nás žijí i po své smrti. Jedná se o skvělou kombinaci. Chadwick Boseman dostává jako T´Challa více prostoru a jestli jste si ho v Captain America:Civil War oblíbili tady si ho zamilujete. Je úžasný charakter který Wakandu nebere jenom jako svojí rodnou zemi ale celou jí bere jako součást rodiny. Ženské postavy v tom filmu mají význam. Nejsou to jenom bezduché loutky ale každá má svojí duši. Ať už je to T´Challova láska Nakia v podání Lupity N´yongo, jeho sestry Shuri v podání Leticii Wright, jeho matce Ramondy v podání Angely Basett či vůdkyně jeho ochranky Okoye v podání Danai Guiriro o každé postavě se dá něco říct, má svojí vlastní duši, nejde o šablonovitou postavu. Martin Freeman taky dostává jako Everett Ross více prostoru a ve své roli dost připomíná jakéhosi polo Jamese Bonda. Více prostoru dostane i Andy Serkis a jeho šílený Ulysses Klaue jenž je zábavný už svojí šílenosti. Herec který si ale ukradl celý film pro sebe je bezpochyby Michael B. Jordan AKA Eric Killmonger. Nechci teď zahazovat ty skvělé záporáky od MCU ať už se jedná o Lokiho, Ultrona, Zema či Vultura ale nebál bych se říct, že je Killmonger všechny strká do kapsy. Ten zlosyn má duši. Není zlý jenom proto, že měl ve scénáři v závorce napsáno jsem zlej. Geniálně mu to myslí a zároveň se o něm dá říct, že je šílený. Není to jenom nějakej náhodný CGI ňouma který si z ničeho nic přijde a řekne chci zničit svět. Killmongerova motivace i občas dává smysl a při scénách kdy si dávají T´Challa a Killmonger po držce jsem měl fakt problém říct komu vlastně fandím. Nebál bych se ho dokonce porovnat s Jokerem Healtha Ledgera. Ano až tak je to výborný záporák. Akční scény Black Panthera uprostřed občas připomenou Jamese Bonda, v celém to filmu je cítit Macbeth od Williama Shakspeara či Lví král a celé je to prostě opravdu úžasný zážitek. A už kvůli tomu, že nejde o žádnou velkou akci ale spíše opravdu o komorní rodinný příběh uvnitř rozděleného království kde se bojuje o trůn. Marvel prostě vedle nešlápl a dokonce bych Black Panthera klidně strčil Do TOP 5 celého Marvel Cinematic Universe. A chci dvojku spíše než Ant-Mana 2, Doctora Strange 2 či Spider-Mana 2!

    • 16.2.2018  15:28
    Tvář vody (2017)
    ****

    Guillermo Del Toro má za svou zajímavou kariéru- Kdysi natočil Bladea 2 (kterého nejenom natáčel v Čechách ale navíc do rolí obsadil české herce jako Karel Roden nebo Marek Vašut), následně 2 díly Hellboye a fantasy Faunův labyrint. Všechny filmy od Del Tora Tora které jsem viděl mi sice přijdou dobré ale ne skvělé. Vlastně jeden takový Del Torův film existuje: Jmenuje se Pacifik Rim a pojednává o lidmi vytvořených robotích strojích kteří loví Kaiju. A ten film je prostě skvělý a splněný sen každého děcka které si dříve hrálo s paňáčky. Nebavíme se tu ale o Pacifik Rim ale o jeho novém filmu Tvář vody za který si už přivezl Zlatého lva z Benátek a i Zlatý glóbus. A navíc má ten film 13 nominací na letošní Oscary. Otázka je jednoduchá: Zaslouženě? Já bych řekl, že jo. Tvář vody má jisté pohádkové prvky ale rozhodně není pro malé diváky. Je to prostě pohádka pro dospělejší. Del Toro skvěle mixuje 60 léta s pohádkovou atmosférou. Není to úplně veselý film, odehrává se v 60 letech kdy postižení (například hluchoněmí) černoši a homosexuálové byli proklínáni. Hlavní hrdinkou je hluchoněmá žena Elsa jejíž (jediní) přátelé jsou homosexuální stařec Giles a černá žena Zelda. Hrdinka je tak samá looserem své doby a jediní její přátelé jsou právě loseři. A hlavní důvod proč se hrdinka zamiluje do té stvůry je právě ten, že netvor je úplně stejný jako ona a vidí jí takovou jaká je bez vad. Del Toro ve svém filmu ale nezapomíná zasadit také (tehdy hodně důležitý) konflikt mezi USA a Sověty ve kterém je netvor něco jako rozhodující soutěž jako pozdější závod o let na měsíc. Všechno to diriguje perfektní hudba Alexandra Desplata, s geniálním vizuálem, perfektními retrospektivním audiovizuálem a vším možným. Del Toro si prostě vyhrává. Scéna kdy se zamilovaný pár prochází kinem, scéna kdy si zamilovaný pár užívá radovánek ve vodě a spousty dalších vizuálně úchvatných scén. Del Toro někdy diváka opravdu (opět) dokáže šokovat a ukáže nevídané věci. Proto je tedy škoda, že se film někdy až příliš drží při zemi a nedokáže tak potom tolik šokovat. To, že se ale úplně neodtrhl od řetězu by filmu toho Oscara opravdu mohlo dát. Ten film sice není dokonalý ale má totálně skvělou atmosféru, dech beroucí vizuál, perfektní hudbu, velice povedené obsazení (Sally Hawkins musí všechny emoce projevovat bez mluvení což prostě není lehká úloha) a především povedeně připomíná filmy které už dnes nevznikají. A je to možná příliš velká škoda.

    • 14.2.2018  22:20
    Borg/McEnroe (2017)
    ***

    Chybí více sportovních filmů. V podstatě nejchudší žánr dostává poslední dobou méně a méně příležitosti. Je tedy příjemné, že se na plátna film dostává tenisový film a navíc tenisový film o skutečné události. A i když ten film není dokonalý dá se označit za dobrý. Příběh sleduje dva tenisové opaky:chladného profesionála Björna Borga a nezkrotného bouřliváka John McEnroa kteří se kdysi jednoho léta roku 1980 utkali o ten slavný titul nejlepšího tenisty. Naštěstí se k těmto dvou tenistům dokázali sehnat herci kteří jsou skutečným postavám nejen podobní ale navíc i dokážou hrát. Borga hraje také švéd Sverrir Gudnason kterého jsem ve filmu viděl poprvé a musím říct, že má talent. Dokáže správně chvilky kdy je Borg na dně. McEnroa hraje Shia LaBeouf který pořád vypadá, že s těmi drogami nepřestal ale také se do role dokáže ponořit. Dokonce mi přijde, že herecky vyspěl a časy kdy vesele skotačil s roboty v Transformerech nebo s opicemi v Indianu Jonesovi jsou definitivně pryč. A nemůžu skončit hereckou stránku bez Stellana Skarsgårda který hraje Borgova mentora. Skarsgård roli hraje perfektně, dokáže zahrát skvěle scény kdy má být ten rozumný i když se rozzuří a jediná vada na kráse je tedy maska kdy se ho filmaři snaží udělat staršího (A moc jim to nejde). Hlavní problém toho filmu ale podle mně je ten, že trvá 107 minut a v podstatě by se nedalo říct, že se vleče ale, že se trvá než se rozproudí akce. Tenisové zápasy jsou během půl minuty odbyty a místo toho se řeší vzpomínky minulosti, láska a spousta dalších věcí těchto dvou které většinou prostě nezaujmou tolik. Jakmile ale začne ta závěrečná osudová hra jakoby někdo zapnul páku na plnou rychlost. Jede to svižně, je tam spousta úžasných vizuálních nápadů (zpomalovačky s míčem jsou nádherné) a nenudí to ani chvilku. Závěrečná hra je prostě nejlepší část filmu která několikrát překvapí a způsobí napětí až do konce. A pak je tu ještě jeden takový problém: Ten film skončí aby následně následovaly vysvětlovací titulky.... které by ve filmové podobě vystačily na další hodinu materiálu. Ta osudová hra totiž nakonec nebyla jenom jedna ale dokonce dvě. A té druhé se vůbec nedočkáme. Což je škoda jelikož by mohla fungovat ještě lépe a ten film by nebyl jenom nadprůměrná tenisová pocta ale skutečně svižný sportovní film.

    • 8.2.2018  14:25

    Vyvrcholení je tady! Závěr trilogie Padesáti odstínů nesoucí dodatek svobody dorazil do kin a ostudu předchozím dílům rozhodně ostudu nedělá. Nebudu to dlouho vysvětlovat a řeknu prostě jenom to, že mám trilogii Padesáti odstínů hodně rád. A to dokonce tak, že předchozí 2 části u mně mají obě za 5 z 5. Trojka však dle mně přece jenom na těch 5 hvězd nedosáhne. Alespoň to tak vidím po prvním shlédnutí. Trojka je podle mně slabší kvůli několika věcem: Christian Grey který v předchozích dvou částech připomínal takového sociopata je už spíše poklidným chlapíkem který sice není dokonalý ale ne tak nedokonalý jako v předchozích 2 dílech. Pořád má co hrát ale už ne tak jako předtím. A tím, že je vztah Christiana a Anastazie klidnější se ztratí ta nevyrovnanost mezi těmi dvěmi. Naštěstí má ale ten film divočejší tempo a v podstatě nedrhne respektive nezpomaluje. Několikrát jsem se od srdce zasmál a ne kvůli tomu, že by to bylo směšné ale protože to opravdu bylo vtipné. Johnson a Dorman si na sebe už zvykli takže ta chemie mezi nimi také funguje líp. Nenuceně se to dá opravdu užít. Není to ani kontroverzní revoluce ani nudná báchorka. Je to prostě jenom povedený závěr trilogie kterou by podle mně mělo více lidi docenit. Což není na škodu ale také to není úplný převrat. Uvidíme jestli toto v Holywoodu něco překoná.

    • 7.2.2018  21:29

    Je to bída. I přesto, že předchozí dva Cloverfieldy nejsou úplná dokonalost dá se na ně koukat a i trochu užít. Cloverfield Paradox ale není vůbec tak zajímavý jako předchozí filmy, je předvídatelnější a nechápu koho napadlo dát za kameru takového patlala jako je očividně Julius Onah. Jsem vlastně rád, že to Netflix vypustil protože mně takové zklamání nečekalo v kině za nějaký finanční výhoz. Tím ale nějaké větší pozitivum v podstatě končí. Takhle to dopadá když se slepé dotačí kvůli napichnutí na něco aby měl film okamžitě úspěch.

    • 6.2.2018  16:44

    Perfektní zábavná komedie. Perfektně to utíká, dá se na to dívat několikrát do roka, obsazení je perfektní (dle mého životní role Kevina Jamese) a navíc svěží zápletka.

    • 4.2.2018  12:38
    Wonder (2017)
    ****

    Byl jsem dojat protože mám rád krásné lidské příběhy. Jacob Tremblay je talentovaný chlapec, Julia Roberts a Owen Wilson na to pořád mají. Je to hrozně silný a Chobskymu přeju plodnou kariéru protože řemeslník je to peckový.

    • 3.2.2018  23:57
    Domek z karet - Série 5 (série) (2017)
    ****

    Po měsíci jsem došel pouze k tomu, že ten seriál nakonec opravdu není dokonalý a pátá série je nejslabší. Pořád sice dost dobrá až výborná ale ne ten vrchol jako předchozí série. A představa, že se to teď obejde bez Spaceyho mi říká, že už líp nebude.. takže děkuju nechci!

    • 3.2.2018  22:25

    Kdyby se mně ještě někdo včera zeptal na TOP 10 nejočekávanějších filmů roku 2018 s klidným srdcem bych do tohoto seznamu dal filmové pokračování seriálu Kancelář Blaník nazvané Prezident Blaník. Satyristický seriál pojednávající o zákulisí české politiky jsem si za těch 5 let prostě zamiloval a celovečerní film byl prostě splněný sen jelikož na Českou scénu se prostě jedná o TOP zábavy. To správné celovečerní podání se však nakonec úplně nedostavilo. U Prezidenta Blaníka necítím negativitu ani zlost ale spíše rezervovanou spokojenost která však očekáváním nedosáhla. Stalo se totiž to čeho jsem se obával. Tudíž toho jak bude Blaník (jehož díly trvají obvykle kolem 7 minut) bude fungovat v celovečerní 95 minutové podobě. Prezident Blaník tudíž občas nepřipomíná film ale spíše něco sestříhané z několika epizod seriálu.Kandidátura, sbírání podpisů, hledání špíny, obchod s Čínou, očistec, patálie s Ruskem a tak dále a tak dále.. a už po očistci jsem si řekl, že je se mnou něco špatně tedy to, že už se úplně nedokážu soustředit. Čím více nad tím přemýšlím po konci jsem se zamyslel nad tím, že měl Tonda navíc. Materiálu měl neomezeně a využil pouhou třetinu. Nejlépe funguji improvizace kdy Blaník mluví s opravdovými politiky (neskutečně to prodala Eva Drahošová) a i některá domluvená camea známých politických osobností. Naprosto WTF mi ale přijde nápad, že Blaník má uprostřed filmu vnitřní konflikt. Jestli Českou Republiku zachránit nebo jí potopit. Což mi nedávalo smysl jelikož Tonda Blaník nikdy nebyl komplexní figura ale opravdová lobbistická svině které šlo jenom o ´´džob´´. A rozhodnutí scénáristů je prostě WTF zvláště když se Tonda následně opět stává stejným volem. Perfektní jsou camea i Pražské kavárny či Ladislava Špačka, především u Špačka jsem opravdu dostal záchvat smíchu a říkal jsem si, že odteď jde oficiálně o čurinu roku. Jenže pak se zbrzdilo a to až moc. Může se zdát, že jsem Prezidenta Blaníka spíše zkritizoval a ten film nemám rád. To ale není pravda. Bavil jsem, užil jsem si to ale zklamání zůstává už kvůli tomu, že seriál je prostě neskutečná pecka a filmové pokračování je pouze oukey. Kancelář Blaník byla opravdu přelomem, Prezident Blaník je ale klidná práce kterou nikdy nemůže hejtit… ale ani jí milovat.

    • 2.2.2018  22:42

    Daniel Day- Lewis končí respektive odchází do hereckého důchodu. A jako odchodný projekt si vybral druhou spolupráci s režisérem Paulem Thomasem Andersonem se kterým dříve pracoval na filmu Až na krev (Který jsem doteď neviděl a bůh ví kdy uvidím). A jak to tak většinou bývá, Daniel Day-Lewis táhne celý film.Do role se opět totálně vžil, žije s ní, trpí s ní a člověk by mu i přál toho čtvrtého Oscara (kterého podle mně ale nedostane). Dalším zaslouženým Oscarem by byl ten za kostýmu který je zárukou už kvůli tomu, že se okolo šatů točí celý film. Ty kostýmy jsou prostě pastvou pro oči a například bych nikdy neřekl, že si někdy užiji scény kdy se vyrábějí či zkouší. Na Oscara by mohla dosáhnout i hudba Jonnyho Greenwooda (člen Radiohead) který je však překvapivě klidná s výborným využitím klavíru. Super jsou i dámy ve vedlejších rolích-Lesley Manville a Vicky Krieps. Především o té druhé jsem nikdy předtím neslyšel a vyrazila mi dech. A cynická sestra v podání Manville je prostě výtečná. Všechno to diriguje perfektní režie Paula Thomase Andersona který dokáže udělat film zajímavým. Většinou je výhodou, že režíruje člověk který i napsal scénář. Začátek je perfektní a perfektně plyne a utíká. Uprostřed jako by ale někdo zmáčkl brzdu a neskutečně se drhne a v podstatě zklamává po výborném začátku. Všechno však napraví konec který sice není na úrovni začátku ale rozhodně není tak zbrzděný jako prostředek. Celý ten film ale nevypadá jako film které vznikají dnes. A je to dobře. Líbila se mi menší kamera, retro atmosféra i občasné pocity jako bych se díval na něco z dob Francise Forda Coppoly či Stanleyho Kubricka. Překvapivě perfektně plynoucí film který perfektně funguje většinu svého času.

    • 30.1.2018  19:48
    The Crown (TV seriál) (2016)
    *****

    Perfektní výborná práce po všech stránkách

    • 26.1.2018  23:59

    Labyrint: Útěk je dodnes pecka. Výborný thriller s výbornou atmosférou a fajn charaktery s pár překvapivými zvraty. Pokračování Labyrint: Zkoušky ohněm je výborná jízda ale o poznání horší než jednička.. A to vše letos končí třetím dílem... který je nejslabší. To ale neznamená, že je špatný. Na trojce je největší problém ten, že úplně nedokáže mít vlastní ksicht. Jednička byla velká neznámá záhada, dvojka akční jízda ale trojka žádnou takovou nálepku nemá. Problém je možná i v tom, že se jedná o závěr trilogie a režisér Wes Ball to vše musí nějak ukončit (a navíc úplně nenaštvat knižní fanoušky což se asi stejně nepovede protože kniha- kterou jsem nečetl- je prý téměř jiná). Funguje to tedy alespoň jako správný závěr trilogie. Herci jsou opět tou pozitivní stránkou- K starým známým postavám se už stihl utvořit nějaký vztah a především ze všech jsou oficiálně přátelé což se postupem času mění ve velký útok na emoce. Ten film trvá 140 minut a v podstatě rychle uteče. Po první hodince která uteče jako voda se sice mírně vleče ale v podstatě ne zas tak moc. Wes Ball (který konečně bude moc točit také něco jiného než Labyrint) je pořád slušný řemeslník který zvládne prodat každou scénu. Ať už úvodní scénu s vlakem, nebo nečekané setkání či skok do vody. To vše se prostě Ballovi daří na výbornou a to i přesto, že zas tak zkušený zatím není. Což je prostě úspěch. A především se dá říct, že trailery moc zvratu nepřipravili... což je v dnešní době příjemné. Labyrint je tedy u konce ale bude se na na něj pamatovat jako na tu lepší sérii.

    • 25.1.2018  21:42
    Prezidentský duel – finále (TV pořad) (2018)
    ****

    Konečně ten pravý prezidentský duel s tím správným moderátorem (respektive moderátorkou).

    • 22.1.2018  09:20
    Cesta na Hrad (TV pořad) (2018)
    *

    Bez Drahoše tedy oponenta celá tato prezidentská debata nedává smysl. Zeman je klasicky mimo a Koranteng tlumočí přes sluchátko a rozhodně to není Václav Moravec. Naprostá ztráta času.

    • 21.1.2018  21:48

    Liam Neeson je už nějakou dobu akční hrdina. Objevil se v povedené trilogii 96 hodin která z něj oficiálně udělala akčního borce a nyní už počtvrté spojuje spolupráci s Jaumem Colletem-Serou (předtím Neznámý, Non-Stop a Noční běžec). Z předchozích tři práci byl nejlepší Non-Stop a to spíše kvůli skvělé klaustrofobické situace v letadle a skvělé detektivce v ní kdy Neeson chodí letadlem a postupně zjišťuje kdo vyhrožuje zničením letadla. Neznámý a Noční běžec jsou filmy slabší ale pořád nadprůměrné akční zábavy. A Cizinec ve vlaku je v podstatě to samé: Nadprůměrná akční zábava a nic více. Už z trailerů bylo znát, že jde o neoficiální sequel Non-Stopu kde Neeson a Serra vyměnili letadlo za vlak a v konečném součtu to dopadlo stejně. Neeson opět chodí po vlaku, opět zjišťuje kdo by mohl být terč, opět se rve s podezřelými (kteří nakonec vyjdou jako nevinní), někoho obviní (aby se v závěru ukázalo, že je nevinný) a nakonec dojde k šokujícímu zvratu. V tom by nebyl problém ale... je to slabší než ve zmíněném Non-Stopu. Radost ale divák může mít z obsazení kde potěší nejen opět cool Neeson, ale i záhadná Vera Farniga, vždy šarmantní Patrick Wilson nebo Sam Neill kterého nikdy není dost. Jaume Collet- Serra zase přinese pár výborných vizuálních nápadů při tom všem projíždění ve vlaku. Je to tedy fajn ale nic více. Rozhodně nic převratného a především nečekaného. Což je škoda jelikož Neesona není nikdy dost.

    • 20.1.2018  23:26

    Divák je každý rok tak zasycen blockbustery za několik desítek milionů, že si pořádně ani nevšímá menších filmů. A je to celkem škoda, protože i malý film může být dobrý. Důkazem jsou právě Tři billboardy kousek za Ebbingem pod režijní a scénáristickou taktovkou Martina McDonagha. Tři billboary ale rozhodně nejsou kriminálním thrillerem jak tvrdí trailery ale dokáže diváka šokovat. McDonagh se ani tolik nesnáží točit kriminálku ale spíše satyru o americkém zapadákově a jejím lidu. Celé se to točí kolem tří hrdinů: Haynesové, Willoughbyho a Dixona. Každá ta postava má duši, každá postava má zajímavý vývoj, každá postava je perfektně ztvárněná. Frances McDormand je perfektní, Woody Harrelson skvělý ale Sam Rockwell to je úplně jiná liga a snad jeho nejlepší výkon v celé kariéře. Několik scén se záměrně zvrtne cestou kterou by divák nečekal a mají geniální pointu. Mezi postavami funguje perfektní ping-pongový dialog kde každá postava ihned nečekaně zareaguje: Ví vaše matka, že mučíte negry? Nemučím... a dnes se musí říkat mučit afroameričany. Nebo hádka matky a dcery která se zvrtne v tom, že jí matka popřeje aby jí znásilnili. A nejlepší na tom je, že ta v těch scénách funguje atmosféra a do těch postav se někdo dokáže vcítit. Do půlky jsem si říkal, že jde o perfektní film, výbornou satyru s chytrým pracováním a postavami. Po půlce filmu ale nastane zvrat, následují 2-4 scény a následně když se ve městě začíná svítat k většímu pořádku ten film už v podstatě neví co dál a ztrácí oproti té první výborné polovině i přesto, že ta komornost stále skvěle funguje a v závěru dokonce dojde k něčemu, co by divák nečekal a zůstane napjatý i krátce po začátku titulků. Jedná se prostě o fajn práci s výborným přesahem a vším možným ale druhá půlka je slabší než první. Rockwell ale na Oscara!

    • 20.1.2018  12:21
    Jak překazit svatbu (TV film) (2014)
    odpad!

    pocukrované hovno převlečeno a prodáváno jako dortík. Je jasně vidět, že se jedná o televizní tvorbu ale i u televizní tvorby jde vidět nějaká snaha. Tu jsem tady neviděl a především mě žádná z těch postav nezajímala a bylo mi úplně jedno jak to dopadne protože to je od začátku jasné. Totální ztráta času která bůh ví proč vznikla. O tomhle se vlastně ani nedá říct, že je to film. Je to prostě věc neznámého tvaru.

    • 20.1.2018  12:18
    Marie Terezie (TV film) (2017)
    ***

    Slušné ale mohlo to být lepší. Kostýmy a exteriéry pochopitelně perfektní, herecké výkony ujdou ale opravdu myslím, že jsem nepotřeboval vidět jak ta paní která založila povinnou školní docházku prožívala sexuální život. Marie Terezie je velká osobnost českých dějin a film o ní je povinnost. Ale ideálně přesně takhle nevypadá.

    • 20.1.2018  10:05

    2 hodiny dlouhá akční jízda která vůbec nezastaví a celou dobu jede. Tohle je teprve ten pravý Šílený Max s využitím potenciálem. Perfektní Hardy ,Perfektní Theron, Perfektní Hoult, perfektní kamera, perfektní hudba a především perfektní Millerova režie. Chci další díl a chci ho dříve než Happy Feet 3! Viděno v kině: 2x

    • 17.1.2018  22:20

    Kdyby se mě ještě před rokem někdo zeptal na herce který poslední dobou hraje v perfektních filmech řekl bych jméno Matt Damon. Tento rok se to ale zlomilo. Suburbicon bylo průměrné bůh ví co které pořád vedl především Damon a tudíž se od Zmenšování čekalo přece jenom víc. Už kvůli námětu a zápletce která přece nemůže zklamat a která přece dokáže naplnit potenciál a očekávání. No a ono se to úplně nestalo... pokud trailery slibovali zábavnou jízdu tak se jí nakonec nedočkáme. V první hodince ten humor ještě jaksi je ale postupem času přestává fungovat a poté už není vůbec. A po hodině se ten zmenšovací svět dostane úplně do pozadí a řeší se spíše love story mezi Damonovým šafránkem a beznohou vietnamkou. Což je škoda, protože na tom filmu je nejzajímavější ten malý svět. Myšlenka toho filmu očividně je, že nikdy není pozdě na změnu. Ale Alexander Payne za režijním pultem jako by vlastně nevěděl co chce natočit. Satyru, komedii či romantickou love story. A divák z toho začne být po chvíli zmatený a z průměru to nevyřadí ani vždy perfektní Christoph Waltz. Herecká skvádra a pravidla světa za silnou 4 z 5, celek za 3 z 5. Mohlo to být lepší a je škoda, že nebylo. Ještě před rokem bych to totiž klidně dal do TOP 15 nejočekávanějších filmů roku.

    • 15.1.2018  22:13

    Režisér Joe Wright před 2 roky natočil celkem průměrnou až podprůměrnou fantasy Pan která se navíc stala obrovským finančním propadákem a tak se rozhodl natočit životopis Winstona Churchilla popisující nejdůležitější týdny jeho života tedy ty týdny kdy byl zvolen za premiéra Velké Británie. Churchilla hraje Gary Oldman a když toho Oscara pro nejlepšího herce opravdu dostane (a jakože, ho opravdu dostane) člověk se nemůže zlobit ale navíc mu to bude i přát. Oldman se totiž do Churchilla totálně vžil a to jenom po psychické stránce ale i té fyzické (což znamená, že celý film strávil v podivné masce aby vypadal nafoukle a chodil s velkým pupkem který není jeho) a tu roli hraje naprosto perfektně. Film se taky snaží aby se orientoval i někdo kdo jakým si zázrakem neví kdo to byl Churchill a ta jeho rada takže Churchill vše vysvětluje buďto své sekretářce nebo podřízeným a tím se to dozvídá i divák. Perfektní jsou scény s Churchillovou manželkou v podání Kristin Scott Thomas, perfektní je král Albert v podání Bena Mendelsohna (který dokonce zdatně sekunduje i Colinu Firthovi) a hlavně závěr působí opravdu perfektně kdy Churchill uteče do metra aby vyslechl obyčejné lidi a následně pronese srdcervoucí proslov. Je to prostě fajnová řemeslná práce avšak sází příliš na jistotu a je rozhodně slabší než Králova řeč a dokonce i slabší než 4 roky starý Kód Enigmy. Za shlédnutí to však určitě stojí a Oldman prostě jede perfektně!

    • 10.1.2018  21:57

    Novinka Woodyho Allena má stejnou nejpozitivnější i nejzápornější stránku- A to je Kate Winslet a její postava Ginny. Kate Winslet se do role totálně ponořuje a strašně bojuje o Oscara. Avšak ta postava sama o sobě tak zajímavá není a místo aby Winsletová hrála bolesti hlavy tak Ginny pořád chodí a říká jak jí ta hlava bolí. Buďto nebo se nechává souložit plavčíkem Mickeym. Místo aby se třeba starala o svého syna který má očividné psychické problémy. A tak je to vlastně s každou postavou. Belushiho Humpty je především opilá násoska která se chová hnusně jak ke své ženě tak povětšinou i ke svojí dceři, Carolina Juno Temple není vůbec výrazná a nejzajímavější postavou se tím pádem stává plavčík Mickey ztvárněný Justinem Timberlakem on i však tím jak se film vleče stává nesympatickým. S Kolem zázraků mám jinak úplně stejný problém jako u všech předchozích Allenových filmů (Annie Hall jsem pořád neviděl)- Jakákoliv ta zápletka ze začátku zní zajímavě a i když se jedná o ´´primitivní´ příběhy mají potenciál. A Allen je vždy dokáže prodat tak napůl. Postavy se nikam průběhem nevyvinou a v podstatě se pořád děje to, že postava A která je vdaná s postavou B miluje postavu C a ta si myslí, že miluje jí dokud nepotká postavu D která je náhodou dcerou postavy B a nevlastní dcerou postavy A. A mezitím ten synek stále zapaluje vše možné ale ten film nedojde k názoru proč. Dumám, dumám a doufám, že někdy vznikne Allenovka která mi vytře zrak. Scénárista a režisér je totiž zručný a zatím jeho nejlepší film Půlnoc v Paříži už přece jenom až moc zestárl.

    • 10.1.2018  09:28
    Aréna Jaromíra Soukupa (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Něco tak stupidního jako byl celý výskyt Andreje Babiše v této ´´věci´´ (bojím se to nazývat pořadem) jsem už dlouho neviděl. Nejlíp to Soukupovi natřel chlápek v hledišti kterého Soukup po minutě přestal poslouchat a začal mlčet své klasické Soukopoviny aby ho musel výborně šetřit Drahoš. Jestli nějakou televizní stanici poslat do hrobu za TV Regina tak asi právě TV Barrandov s tímto '' výborným'' panem Soukupem. Dávám Soukopovcům rok, maximálně dva.

    • 6.1.2018  22:56
    Velká hra (2017)
    ****

    Aaron Sorkin je talentovaný scénárista. Z jeho rukou vzešli kvalitní filmy jako Pár správných chlapů či Sociální síť a také například Moneyball či Steve Jobs. A nyní si napsal další scénář a rozhodl se ho i zrežírovat (pravděpodobně jelikož Steve Jobs nedopadl tak vesele jak měl a měl navíc!). Opět jde o biografii a po zakladateli Facebooku či Applu se tentokrát Sorkin podíval na zoubek pokerové podnikatelce Molly Bloomové, napsal scénář dle její biografické knížky a do hlavní role dosadil Jessicu Chastain. Sorkinův režíjní debut naštěstí stojí za to. Film trvá 140 minut a naštěstí nenudí (víceméně) ani vteřinu. Sorkin totiž od začátku nabalí sympatickou hlavní hrdinku, kterou divák rád poslouchá a celý film obalil výbornými ping-pongovými dialogy kdy je opravdu těžké vybírat scény kdy Molly vypráví svůj příběh nebo ty kdy Molly s někým komunikuje. Hodně slávy na tom nesou i herci. Jessica Chastain je úžasná, Idris Elba si jednou scénou ukradne celý film pro sebe, Kevin Costner na to pořád má a i Michael Cera svou rolí zazáří. Ten Michael Cera! Vada na kráse je ta, že to sice nenudí ale v několika pasážích drhne více než v těch ostatních. Není to případ jako u Vlka z Wall Street který trvá 180 minut a v podstatě je pořád v pohybu.A scény kdy se hraje poker si pravděpodobně více užije člověk v pokeru zapálený. I přes to výborná práce na papíře, za kamerou i za ní a Jessica Chastain si ten Zlatý glóbus zaslouží. A nominaci na Oscara bych se nedivil!

    • 6.1.2018  10:55

    Dohromady už čtvrtý díl z duchařské série Insidious, Odehrávající se po trojce a před jedničkou a dvojkou. Producentsky je zatím opět tvůrce celé série James Wan aneb horrový mistr a jeho spolo-tvůrce scénárista Leigh Whannell. Wan se však stejně jako u trojky zůstává pouze na producentské židli a o režii se postaral Adam Robitel pro kterého jde pouze o druhý film. Ono o celé sérii si myslím, že jedna ze slabších věci které Wan vytvořil a, že je škoda,že přes velký potenciál ho ta série moc nepoužívá. Nejslusnější díl je dle mého názoru dvojka ale nedělá to zní dobrý film. U Insidious 1 a 2 stál za kamerou James Wan, u Insidious 3 Leigh Whannell. A dle mého názoru není Robitel úplně slušná náhrada a je poznat, že to režíruje někdo jiný. Zvraty a lekačky v tom filmu nefungují vůbec a po půlce filmu už začíná být jasné kdy něco vybafne. Za palec nahoru se dá považovat chemie mezi herci, dramatická linka a celá to vykreslené pozadí posmrtného života. V podstatě počtvrté to samé a jestli nějakou horovou sérii ukončit tak tuto. Nic víc o tom říct nejde i přesto, že se suverénně jedná o nejlepší díl který překoná i dvojku.

    • 4.1.2018  21:59

    Lepší než jednička, občas i slušná bžunda ale.... v podstatě k žádné postavě (Kromě samosebou perfektní dvojky Uriáše a Petromila) se nedá udělat žádný vztah protože tam ty postavy jsou ale jakoby nebyli. A proč se vlastně Božský Bartoška neuráčí říct co by se stalo kdyby jabko spadlo? Rušivá camea Lucie Bílé a Miroslava Horáčka(kterýho na hradě fakt nechci) tomu dali korunu. Pořád však na české poměry fajn pohádka a panu Strachovi přeju každou kačku. Je to totiž sympaťák a jeho adaptace Sedmikostelí mu hrozně přeju :)

    • 4.1.2018  21:53
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    ***

    Ze všech Janákových pohádek na České televizi zatím nejlepší. Pořád si nemyslím, že by šlo o bombu která by posunula české pohádky na další level a která by si zasloužila své místo každé vánoce ale po stránce dekorací, herecké a trikové mnohem lepší než předchozí Janákovy pohádky. Opatrný palec nahoru!

    • 4.1.2018  21:49
    Pelíšky (1999)
    ***

    Je zvláštní hodnotit něco takového, jako Pelíšky. Jan Hřebejk je opravdu šikovný a talentovaný režisér, jelikož u tohoto filmu se talent režiséra pozná. Hřebejk si do filmu vybral výborné herecké obsazení: Miroslav Donutil, Simona Stašová, Eva Holubová nebo především Jiří Kodet v roli pedanta a protestanta Krause, který si svého Českého lva za tuto roli zasloužil. Výborné výkony zde podávají také dětští herci Kristýna Fruit Nováková nebo Michal Beran. A jako fackovací panák tu skvěle funguje Jaroslav Dušek. S Pelíšky mám ale jeden problém. Přijde mi, že nemají děj. V tom filmu se sice něco děje, o něco jde, ale nemá děj. Jedná se spíše o sled historek nebo spíše záznam toho jak se u nás kdysi v té slavné době naších dějin žilo. Ono ani tak nejde o postavy, spíše opravdu o tu dobu. Jestli ale něco Hřebejkovi jde, jsou to emoce. Smrt Krausové v podání Emílie Vašáryové opravdu dojme, tak, jak by měl. Ale například zde funguje i humor a vzniklo tak dnes již spoustu kultovních komediálních scén, které dnes cituje nejeden člověk. Film může podle mého fungovat především spíše pro ty, kteří v této době žili. Vzpomenou si na své mládí, na své dospívání, na svůj život a těm, kteří se stali svědky vpádu Varšavských vojsk, tak těm jistě opět naskočí husina. Jedná o dobrý film, který se po zásluze dočkal úcty. Ale přece jenom ten kultovní status pořád nechápu.

    • 2.1.2018  22:30
    Blok 99 (2017)
    ***

    Jsem zklamanej kluk. Vidím v tom filmu snahu udělat něco jiného, Vince Vaughn je perfektní a všechny ty zvuky občas nahánějí mráz. Ale i když jsem nebyl z Bone Tomahawk tak nadšený čekal jsem víc hlavně po tom jak byl film vychválen do nebes. A jakmile na začátku titulků začne hrát nějakej popík zkazilo mi to jinak geniální atmosferický konec. Škoda veliká, převeliká.

    • 31.12.2017  20:00
    Coco (2017)
    *****

    Navzdory prazvláštnímu rodinnému zákazu muziky se Miguel touží stát uznávaným hudebníkem jako je jeho idol, Ernesto de la Cruz. V touze dokázat svůj talent se Miguel souhrou neuvěřitelných okolností ocitne v překrásné a barevné Říši mrtvých. Tam potká okouzlujícího šejdíře Hectora a společně se vypraví na strhující cestu odhalit skutečný příběh Miguelovy rodiny. Další Pixarovský film který je dokonalý. Nová pixarovka odehrávající se v Mexiku a její posmrtné verzi má dokonalý scénář což znamená, že každé pravidlo posmrtného světa dává smysl. Je to hodně emotivní film o rodině a naších blízkých a o tom, že i když nám někdo blízký odejde v naších pamětích pořád zůstává. Jak je u Pixaru zvykem každá hlavní postava má dokonale vykreslený charakter. Miguel je naprosto sympatický klučina, jeho pes Dante je výborná komická odložka a i každý člen rodiny je perfektní vybarven. Především je ale vidět, že je Coco od Pixaru kvůli tomu, že má naprosto dokonalou animaci která dokonce někdy vypadá... jako, že nenacházíme v animovaném filmu. Například vrásky Miguelovy prababičky Coco vypadají tak reálně a nebo záběr na dvě skleničky které vypadají jako pravé skleničky. A jede se i na emoce. Uvažoval jsem nad tím a už delší dobu (Opomeňme Posledního z Jediů a jeho dvě emotivní scény) mě nikdy nic tak nedojalo a posledních 5 minut jsem si myslel, že jsou ty chlapi z Pixaru snad opravdu z jiný planety. Pixar prostě opět nešlápl vedle a stačí doufat, že jim to ještě dlouhou dobu vydrží. Tuhle pohádku uchovat do trezoru a pouštět jí dětem i za 1000 let!

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace