filmfanouch

filmfanouch

Tomáš Bejvl

okres Chomutov
15-letý milovník filmů, Lord Filmfanouch ze Zimohradu


13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
    • 15.4.2018  23:41
    Pepa (2018)
    ***

    Když jsem poprvé viděl trailer na film Pepa (a vlastně jsem díky tomu zjistil, že vůbec existuje) začal jsem se těšit. I přesto, že má film za režiséra i scénáristu Jána Nováka který stojí za Kameňákem 4, totiž film vypadal sympaticky. A především to vypadalo, že Michal Suchánek konečně opět ukáže, že na to jako herec má a zvládne i komplikovanější postavu- protože hrát umí. Pepa se snaží být jakousi českou verzí Forresta Gumpa či Americké krásy, tedy dvou legendárních amerických filmů které jsou perfektní satirou o životě jako takovém. Takovou satirou o životě se snaží být i Pepa. Tady totiž pozor. Pepu bych vůbec neoznačil za komedii. Ne, že by se tam párkrát neobjevil vtip to ne. Ale především se pořád jedná o drama. Avšak možná za to může právě Ján Novák, že z Pepy prostě další Americká krása či Forrest Gump není. Michal Suchánek je v hlavní roli perfektní. Všichni ostatní kolem něj jsou minimálně ok ale nikdo se mu nějak nevyrovná jedná se pořád především o herecký koncert Suchoše. Je zvláštní, že zrovna Suchánek zvládl zahrát roli někoho komu byste snad i věřili, že by neublížil ani mouše. Tady prostě palec nahoru. Zajímavé je, že i řemeslně film není špatný. Kamera je parádní, výprava na český film nadprůměrná a dokonce i hudba občas perfektně sedí do filmu. Bohužel to možná díky unavené režii či nedotaženému scénáři nefunguje jako celek. Dost možná je problém ten, že ani Pepa není úplně stoprocentně sympatický hrdina. Jedná se v podstatě o troubu který nemá kromě občasného šmírování sousedů nic moc v zájmu. Pepa navíc ve filmu na škole nemá ani jediného skutečné kamaráda. Při tom i ten největší outsider ve škole má alespoň jednoho. A kdyby ho Pepa měl možná by mohly jeho myšlenky fungovat líp než když nám je Pepa sám vypráví. A v podstatě nechápeme proč je pořád podpantoflák, proč se nikdy nevzbouří, proč něco neudělá se svým životem.. což je škoda už kvůli tomu, že by to Suchánek uhrál. Pepa tedy nefunguje úplně jako komedie občas ale dokáže fungovat jako satira o tom jak život vlastně nefunguje a je vlastně občas hrozně nefér. Kdyby se do toho přidal uvěřitelnější hrdina a trošku více fungující scénář na úrovni zmiňované Americké krásy, možná by to bylo lepší.

    • 15.4.2018  16:47
    Nikdys nebyl (2017)
    ***

    Oukey Indie která je ale jako celek dost šeredný průměr který mohl být lepší kdyby lépe pracoval s postavami, vztahy mezi nimi a celkovým vizuálním stylem. To vše chybí a proto bohužel průměr. A Phoenix je navíc sice jako vždy minimálně oukey ale jeho hrdina je strašně nevýrazný

    • 14.4.2018  20:15
    Krkonošské pohádky (TV seriál) (1974)
    *****

    Nejlepší večerníček

    • 14.4.2018  19:47

    Je to vlastně bžunda. Na dodnes fajn jedničku to nemá ani náhodou ale je to okey. Úvodní titulky jsou perfektní a pak se to jede v imbecilní akční podívané která je ale tak dětinská a imbecilní, že vlastně funguje.

    • 13.4.2018  21:17

    Někdy se má končit s jedním dílem ale ne táhnout to na trilogii. Ano, jednička Fakjů pane učiteli nebyla žádná bomba ale měl zábavný nápad s tím, že se z kriminálníka stane učitel. Jakmile se z toho stal hit muselo se samosebou vymyslet pokračování. A nikoho nenapadlo nic jiného než poslal všechny do Thajska. I přesto, že dvojka je ale znamenitě horší než jednička má alespoň nádherné thajské kulisy. A na ty už trojka sázet nemůže. Třetí díl je ze všech nejhorší. Při tom zajímavých nápadů nemá málo. Těžce ale habruje mezi tím jestli být komedie nebo sociální drama kde by se mělo řešit rodičovské násilí, šikana a nedůvěra sama z sebe. Pořád je to při tom všem ale šílená komedie kde se studenti čipují čipy na psy! Neříkám, že Fakjů pane učiteli 3 není film ve kterém by nefungoval žádný vtip. Například sex o virtuálním 3D sexu byl celkem fajn. Do toho se ale vlečou dětinské fórky které po hodině přestávají být vtipné (a to ten film trvá brutální 2 hodiny!) Zamrzí to především kvůli tomu, že například v závěrečných titulkách je vidět, že do toho obsazení dalo všechno, je vidět, že jde o skvělou partu která si dala na filmu záležet, většina podává uvěřitelné výkony... ale všechno se to ztrácí v nevtipné kaši která prostě neměla vzniknout. Fakjů pane učiteli 3 je bohužel zbytečné pokračování které nemá šťavnatost prvního dílu a ztratilo i tu drzost co měla alespoň dvojka. Celkem tedy zamrzí, že zrovna tenhle film zaznamenal nejsilnější start roku v německy mluvících zemích. Vyložený průšvih to ale není a například hlavní hrdina Zeki Müller v podání Elyase M'Bareka je pořád fajn.

    • 12.4.2018  21:21

    Dwayne Johnson a režisér Brad Peyton potřetí. Tito dva pánové spolu již natočili Cestu na Tajuplný ostrov 2 (Ne, Cesta na Tajuplný ostrov 1 neexistuje- jedná se o špatný překlad pro pokračování filmu Cesta do středu země) a San Andreas. A těmto filmům se musí něco nechat. Cesta na Tajuplný ostrov 2 je příjemný dobrodružný film pro celou rodinu který nikoho neurazí a San Andreas je megalomanská třesknutá atrakce katastrofy která funguje jako správný apocalypse film. A Rampage je takové zakončení této ´´neoficiální trilogie´´ které si bere od každého trochu a spojí do sebe přerostlá zvířata i epickou katastrofu. Rampage je především adaptaci videohry z 80. let (!!!!) která pojednává o tom, že hráči v ní ovládají tři příšery, lidé v ní vystupují jen jako potrava. Čímž tak úplně nemá s hrou úplně nic společného. Jenomže pokud vezmu v potaz to, že jde o adaptaci videohry a vzhledem k tomu, že konkurence není převeliká bych se Rampage dokonce nebál označit za nejlepší videoherní adaptaci. Rampage je sice přiznané béčko ale nestydí se za to a dokáže se sebou pracovat. Na film mládeži přístupný je jinak celkem dost brutální a nechybí v něm ukusování hlav, polykání za živa, spousty krve a spoustu dalších věcí které byste ve filmu orientovaném pro mládež nečekali. To násilí ale v tom filmu funguje a například scéna kdy přerostlý vlk Ralph cupuje smečku mariňáků nechá vzpomenout na Predátora či Vetřelce. Když se pere obrovský opičák a obrovský krokodýl někdo si vzpomene na Godzillu vs Konga. Kamera je v tom filmu perfektně využívaná, je tam spoustu nádherných money shotů a do toho hraje velmi příjemná hudba od Andrewa Lockingtona. Celkem funguje i obsazení. Dwayne Johnson je jako vždy sympatický badass motherfucker, Jeffrey Dean Morgan jako slizký agent je tak cynický až je skvělý. A přerostlý opičák George je nejlepší filmová opice od dob Ceasára z nové trilogie planety opic. Ale dost možná je to způsobeno tím, že má ten film nádherné vizuální efekty od studia Weta (které stalo právě za opičáky) a docela bych se nedivil kdyby se příští rok bojovalo o Oscara za efekty. Je to pořád akční blbina ale funguje v ní i hra na emoce. A třeba závěrečná scéna by mohla být lepší kdyby se najednou v neúplný happyend proměnila v naprosto jasný happy end. A to je vlastně jediná věc která mi na tom filmu vadila. Ale jinak je to perfektní akční řemeslo které překonalo očekávání. A to se počítá.

    • 7.4.2018  23:29

    Rovnou řeknu, že Gringo není žádná pecka ale je to spíš oukey/fajn film. Film který rychle uteče, zabaví ale není nic víc. Naštěstí film táhne perfektní obsazení. David Oyelowo jakožto hlavní hrdina mně mile překvapil jelikož jeho postava Harold má vývoj, chová se lidsky a tudíž uvěřitelně, dokážeme mu rozumět proč dělá to co dělá a vlastně mu celou dobu divák přeje aby to s ním dopadlo dobře. Jeho ´´nejlepšího kamaráda´´ tu hraje Joel Edgerton (jehož bratr Nash režíroval tento film ale o tom až za chvíli) který dokáže zahrát falešného člověka tak dokonale, že mu dokonce chvíli věří i divák. Celkem zábavná je ve své roli (jako vždy) i Charlize Theron, roztomile a nevinně působí Amanda Seyfried, ale hlavní hvězdou filmu je Sharlto Copley který v každém filmu dokáže všechny herecké kolegy převálcovat a tady se mu to opět povedlo jelikož opět hraje těžce uchopitelnou postavu s morálním komplexem a tahle póza mu prostě perfektně sedí. Problém tedy není ani tak s herci ale spíše celým uchopením tohoto filmu. Scénář kteří spolu napsali Anthony Tambakis a Matthew Stone hapruje mezi černou komedií, akčním thrillerem a romantickým dramatem a nějakému šikovnému a zkušenému režisérovi by se možná i povedlo aby ten film fungoval. Bohužel ho dělal právě Nash Edgerton a v tom právě tu režisérskou jistotu nevidím. A s tím nejistým režijním vedením je pak úplně jedno, že hudba zní nádherně, kamera působí dynamicky a herci jsou perfektní. Protože ten film prostě nefunguje jako totální celek. Jako černá komedie u které se dá vypnout mozek to ale funguje na výbornou.

    • 6.4.2018  22:46

    Nová anglická černá komedie ( o které jsem teprve v závěrečných titulkách zjistil, že je inspirovaná jakýmsi komiksem) měla potenciál na to stát se komedií roku. Černá komedie sahající do důležité události historie SSSR, navíc s perfektním komediálním obsazením (Steve Buscemi, Jeffrey Tambor) je opravdu nevšední. Nicméně to není perfektní film. Humor tohohle filmu je vlastně zvláštní. Když jsem od kritiky slyšel, že jde o nejzábavnější film minulého roku čekal jsem film ze kterého my bude práskat bránice. Na místo toho se ale žertuje často až nevhodně při mučení, vraždění či znásilňování, ty fóry většinou nemají žádnou pointu. A občas obzvláště sahají k trapnosti. Nebo snad někomu přijde vtipná scéna kdy se snaží členové představenstva nešlápnout do Stalinovy moči? Ten film je vlastně taková vleklá ryba. Trvá tak půl hodina než dojde ke Stalinovu úmrtí a následně dochází k tomu, že všichni na sebe kujou pikle, dělají si naschvály a každý chce moc. A takhle to vlastně spěje až do závěru filmu kdy konečně dojde k tomu, že film začne mít grády a začíná být vtipné i to když někomu hrozí smrt. Bohužel se na to musí čekat skoro celý film. Kladem je však obsazení. Steve Buscemi je překvapivě jako Nikita Chruščov perfektní castingová trefa, Jeffrey Tambor na to pořád má a v roli generále to celkem jde i Jasonu Isaacovi. Vzhledem k tomu, že jde nakonec o přiznanou adaptaci komiksu je snadné odpustit to, že film trošku odporuje skutečnosti (především závěrečnému zúčtování). Navíc bych vsadil zlatého bludišťáka, že minimálně polovina dialogů nikdy neproběhla.Pokud jde však o alternativní historii (a ne historický fakt!) mohli se tvůrci vyřádit víc! Udělat z toho tu správnou třesknutou komedii! Zaplést do toho nějaké šílené nápady které by ale mohli být tak šílené, že by fungovali! Ztratili jsme Stalina je určitě dobrý film. Ale není výrazný a za půl roku si pravděpodobně už nebudu pamatovat skoro nic. Což je škoda, protože potenciál byl.

    • 3.4.2018  21:13

    Když jsem poprvé o Operaci Entebbe slyšel, začal jsem se vlastně celkem těšit. Trailer mě bavil, v hlavních rolích jsou herci kteří sice nemají tolik čuch na filmy ale jsou kvalitní tedy Daniel Brühl a Rosamund Pike a začal jsem doufat, že dostanu další povedený film z ranku Arga či Kapitána Philipse. Operace Entebbe nakonec je fajn film ale nedosahuje kvalit Arga či Kapitána Philipse a především to nejde označit jinak než fajn. Režíroval José Padilha, tedy ten brazilský rodák který před 4 roky natočil dost dobrého Robocopa a před 3 roky pomohl k vzniku nejlepšího seriálu posledních let Narcos. A právě díky Narcos jsem si myslel, že Padilha tuhle látku utáhne. Přijde mi však, že Padilha jaksi nevěděl jaký film vlastně natočit. Nefunguje to jako akční thriller ani ne úplně jako politické drama. Začátek je vlastně ještě perfektní protože to jak z ničeho nic začne být v letadla ruch a vše se rozjede je perfektní. Jakmile však letadlo přistane v Entebbe film trošku až bolestivě zbrzdí. A do průměru to v podstatě dobojuje až závěrečná akční scéna která je prostříhaná společně s hudební scénou. To, že ale hned po konci filmu přibylo další baletní vystoupení jsem jaksi nepobral. Celkově mě vlastně celou dobu přišla ta zápletka s tanečně nadanou přítelkyní jednoho anonymního vojáka navíc ale ta závěrečná akční scéna mě donutila jí vzít v prospěch. Jestli však něco na Entebbe opravdu pochválit tak je to reflektování současnosti. I přesto, že Entebbe vysvětluje události které se stali v roce 1976 tedy už 42 let nazpátek dost funguje v současné napjaté situaci. Ten film by vlastně měli vidět všichni kteří se bojí jakékoliv situace kolem Islámského státu. A minimálně za to filmu palec nahoru!

    • 1.4.2018  23:23

    Biblických příběhů není nikdy dost. Za ta léta vzniklo spoustu adaptací jako Noe, Exodus či Umučení Krista. Právě Ježíš Kristus se dočkává nové podoby a nehraje ho nikdo jiný než Joaquin Phoenix. Tenhle film je ale především o Máře Magdaléně, někdy označovanou jako Ježíšovu manželku. Ne v tomto filmu nehledejte žádný milostný či sexuální vztah mezi Ježíšem a Máří. Čekejte spíše film který si s biblickou předlohou především občas až přehnaně vytírá řiť. I člověk který bibli otevřel jednou v životě si všimne několika změn. Ne, nebudu tady řešit to Petra hraje Chiwetel Ejiofor tedy afroameričan kterým Petr nebyl. A to ne kvůli tomu, že ho Ejiofor hraje dobře ale spíše kvůli tomu, že do nějaké etniky nechci vůbec zasahovat. Za větší změnu spíše beru charakteristiku Jidáše či Poslední večeři která vypadá úplně jinak. Vzpomněl jsem si při tom na Umučení Krista od Mela Gibsona který sice taky není úplně přesný film ale dokáže, že z té nepřesnosti vykecat perfektním vizuál. Tím perfektním vizuálem který Máří Magdaléně chybí. Máří Magdaléna má sice nádhernou kameru, hudbu při které se dá pobrukovat, režii Gartha Davise která je snaživá ale je pořád obyčejná. Jediné co film dělá výjimečným jsou herecké výkony dvou hlavních představitelů Joaquina Phoenixe a Rooney Mary. Ztvárnění Ježíše Joaquinem Phoenixem je jedno z nejlepších ztvárnění Ježíše v dějinách kinematografie a Rooney Mara je v roli perfektní. Ta Rooney Mara která mě ještě před 3 roky totálně štvala v Panovi či Carol. Beru fakt, že ukřižování Krista vzalo v potaz právě zmíněné Umučení Krista ale vzhledem k tomu, že je Máří Magdaléna pořád film o Ježíšovi bych nečekal odbytí ukřižování pouhými 2 minutami. A to samé se vzkříšením které by klidně utáhlo také minimálně na půl hodinu (však se také už chystá celovečerní verze aneb pokračování Umučení Krista). Vlastně mě občas mrzelo, že se film někde zastaví a takovými důležitějšími událostmi se tolik nezaobírá. Je to však pořád nadstandardní produkce která vypadá perfektně a kvůli tomu člověk nemůže ten film nenávidět... ale ani ho nějak zvláště milovat.

    • 30.3.2018  22:35

    Dej mi své jméno je opravdu speciální film. Homoerotická romance mezi 2 mladými muži však má problém především v tom, že není výjimečný film. Plusem je atmosféra 80. let, nádherná kamera (záběry jízdy na kole jsou překrásné) a především úchvatné výkony dvou hlavních představitelů. Mají opravdu perfektní chemii a všechny ty polibky (které je občas těžko strávit) a člověk by věřil, že se do sebe při natáčení opravdu zamilovali a uvažují o registrovaném partnerství. Jediným dalším výrazným hereckým hráčem je v roli otce Michael Stuhlbarg který plní takovou roli mentora svého syna v tom kdo nebo co je vlastně zač. Speciální film však neděl výjimečný film. Lehce jsem si při filmu vzpomněl na Zkrocenou horu od Anga Leeho kde se dva hlídači stáda ovcí do sebe zamilují a následně oba začnou žít své životy a musí to tajit. Nemyslím, že je Zkrocená hora nějak úžasný film ale minimálně je zajímavější. Dej mi své jméno je totiž především film o jednom letním románku. A navíc se to celé odehrává v Itálii která je k homosexuálům na rozdíl od Ameriky celkem štědrá. Ten film ale není špatný, je právě naopak celkem fajn. Avšak dělí se na 3 třetiny při čemž: Ta první je celkem fajn kdy Elie pomalu zjišťuje svojí orientaci a city k Oliverovi, druhá celkem brzdí a je především o tom jak ten aktivní sexuální románek začíná a teprve ta třetí (nejlepší!) část je o tom jak léto končí a s ní i letní románek. Finále (asi tak 10 posledních minut filmu!) je navíc hodně dobrý a vlastně pošoupne celý film o trošku výš. Na to všechno má navázat pokračování kde se setkáme se staršími verzemi obou hlavních protagonistů. Jestli to bude tak fajn jako jednička tak se asi zlobit nebudu. Ale možná bych chtěl tentokrát i něco víc.

    • 29.3.2018  21:38

    Hned ze začátku si dovolím to nezdržovat a rovnou řeknu, že Ready Player One je splněný sen. Úžasně působící látka ze které mohl vzniknout jak jeden z nejlepších filmů všech dob tak totální slátanina vznikla nekompromisní masírka všem filmovým geekům. Ready Player One je sci-fi a navíc se odehrává ve virtuální realitě kde se může stát prostě cokoliv protože hranice je pouze fantazie. To znamená, že na plátně je to k vidění opravdu mnoho a nikdy z toho nevzejde nepřehledné peklo. Knihu jsem nečetl (I když se jí už 2 roky pokouším dohnat) ale ten film má prostě perfektní scénář. A vzhledem k tomu, že na něm pracoval sám autor předlohy Ernest Cline tak se tomu asi nelze divit. Steven Spielberg je zpátky v plný polní. Spielbergovi jsem poslední roky vyčítal, že se zbytečně drží při zemi i přes to, že má navíc. Konečně mě poslechl a odhodlal se k této látce. A je vlastně dobře, že film režíruje právě on. Ano, sice údajně změnil polovinu předlohy (protože prostě nemohl vykrádat sám sebe) ale právě Spielbergův klasicky styl režie který se pozná dodá filmu ten pravý styl. Nedovedu si představit, že by ten film režírovali ani takové režisérské jistoty jako Christopher Nolan či Matthew Vaughn. Právě Spielberg je tou správnou trefou do černého. Ready Player One doslova připomíná Spielbergovu starou práci. Jak jsem se před filmem bál, že ta digitální část bude hrozný peklo a bude to vypadat hrozně divně tak jsem od první představovačky OASIS ztratil všechen strach a plnými doušky si užil každou scénu v ní. OASIS je totiž opravdu magická a to až tak moc, že mě mrzí, že takhle pokročilá virtuální realita ještě neexistuje (A dlouho ještě existovat nebude). Je to vlastně film který si užijí jak mladá generace tak i generace pamětníků kteří právě vyrůstali na starých Spielbergových kouscích nebo podobných kultovních filmech té doby. Při tom všem zní perfektní hudba Alana Silvestriho a možná je dobře, že zrovna tady si Spielberg a John Williams dali pauzu. Silvestriho hudba totiž zní perfektně a dokonce párkrát zazní hudební motiv z Návratu do budoucnosti. Což mě donutilo k tomu, že pravděpodobně brzo znovu sjedu celou trilogii. Srdíčkem celého filmu potom tvůrce OASIS Halliday respektive jeho představitel Mark Rylance. Mark Rylance se postupně stává synonymem pro hereckého boha jelikož hraje vědátorského a trošku asexuálního Hallidaya s takovou grácií, že vlastně i přes celkem malou roli je nejlepší z celého obsazení. Čímž nechci říct nic špatného o zbytku obsazení. Tye Sheridan je totiž jako hlavní hrdina Wade hrozně fajn, Ben Mendelsohn si klasicky střihne cool záporáka a Olivia Cooke je hrozně roztomilá. Ale Rylance prostě táhne celý film o ždibeček výš. Celé to perfektně uteče i přesto, že film trvá 140 minut a jedná se o zatím nejlepší Spielbergův film v tomto desetiletí a chce to jenom doufat, že mu tahle režisérská kvalita vydrží i u Indiana Jonese 5. Ready Player One totiž ukázalo, že na to Spielberg pořád má a bylo by škoda kdyby se ukázalo, že šlo o čestnou výjimku. Ale to snad u Stevena Spielberga nehrozí.

    • 27.3.2018  22:14

    Po všech stranách perfektní práce která pro českého diváka není pouze filmem. Je to život

    • 25.3.2018  10:15
    Bo Hai (2017)
    ****

    Povedená práce s důležitým tématem pro Česko jako celek

    • 25.3.2018  10:14
    Místo (studentský film) (2017)
    ****

    Tak bizardní až je to dobrý. Co se týče komunikace postav, interakcí i pointy

    • 25.3.2018  10:13
    Plody mraků (studentský film) (2017)
    *****

    Skvělý filozofický animovaný kraťas

    • 25.3.2018  10:13
    Přátelské setkání nad sportem (studentský film) (2017)
    ****

    Perfektní česká komedie kterou ničí jen slabý rozjezd. Hned poté vznikne perfektní sranda

    • 22.3.2018  21:57
    Atlantida, 2003 (studentský film) (2017)
    *****

    Jakmile vám z filmu začne mrznout v zádech, je jasné, že se to povedlo...

    • 22.3.2018  21:45

    Pacific Rim je a vždy bude dítkem Guillerma Del Tora. Tento mexický rodák nám před 5 lety nadělil Pacific Rim: Útok na Zemi ze kterého se stal velmi podařený letní blockbuster který perfektně funguje i po letech a především je v nabité blockbusterové frontě výjimečný. Del Toro se už při přípravách jedničky chlubil tím jak má plány na celou trilogii a celý svět tedy čekal. Bohužel Pacific Rim dohrál na to, že se objevil v nabitém létě a z filmu by se stal nejspíše propadák od kterého ho naštěstí zachránil zbytek světa ve vedení Číny. Jakékoliv plány na pokračování však skončily a Del Toro si mezitím odskočil zpět k menším filmům. Za tu dobu se však Čína pomalu a jistě stává větším a větším filmovým trhem který by se nejradši vyrovnal i tomu americkému. A proto dvojka zajistila pokračování právě Pacific Rimu aby se plně zaútočilo na asijský trh a stala se z něho oficiálně nová funkční frančíza.U funkční frančízy však nesejde pouze na penězích ale i na kvalitách. A pokračování Pacific Rimu je naštěstí má. Jedničku mám dodnes moc rád ale trailery na dvojku jsem sledoval s jistou nervozitou. Režisér filmu Steven S. DeKnight sice stojí za perfektním seriálem Daredevilem ale co se týče filmů je to debutant a přece jenom to není Del Toro. Mám však pocit, že kdyby mi někdo řekl, že film režíruje Del Toro tak bych neměl důvod se domnívat, že lze. Povstání totiž opravdu vypadá jako přímo od Del Tora i přesto, že se rozhodně nejedná o stejný film. Je vlastně dobře, že nejde o doslovnou kopírku jedničky. Z minulého dílu se vrací pouze 3 postavy, odehrává se to 10 let po jedničce a spíše než o temnou depresivní vizi budoucnosti jako v případě jedničky, je dvojka spíše feel-good movie který je pojednává spíše o výcviku nových řidičů Jaegerů. I přesto se však někdy objeví rozhodnutí která byste rozhodně nečekali u klasického blockbusteru. Tohle je jiný film. Pacific Rim 2 má možná i více zajímavějšího hlavního hrdinu než minule. Místo Raleigha Becketta tu máme Pentecosta Jr. který musí bojovat se stínem svého otce a při tom se pořád tváří jako sympatický pan Dubínek. Dost na tom hraje fakt, že John Boyega Jakea dobře hraje a poté co se Boyega objevil v posledních dvou Star Wars je definitivně jasné, že se zrodil nový talent. Občas to sází opravdu spíše na humor než u jedničky, celé to ale má epickou atmosféru ve které se opravdu dá uvěřit, že se hraje o vše. Když dojde na akční scény tak jsou přehledné a i přesto, že se jedná o film který se klidně může líbit i 8-letým klukům dokáže si to užít i člověk který má přece jenom větší očekávání než žák 2. třídy základní školy. Nemůžu jinak ukončit téma tohoto filmu aniž bych vychválil navracejícího Charlieho Daye z jedničky který se tady opravdu herecky vyšvihl a dokázal vše perfektně uhrát. Ten Charlie Day který ještě před 3 roky vypadal v Bláznivé dovolené na umření! Je to perfektní řemeslná práce, důstojné pokračování původního Pacific Rimu a především to dost dobře naláká na (povinnou!) trojku. A když už Čína koupila pokračování Pacific Rimu, nezlobil bych se za ten Warcraft II...

    • 18.3.2018  20:12

    Totální filmová nádhera s nádherně smutným lidským příběhem

    • 17.3.2018  22:00
    Tomb Raider (2018)
    ****

    Videoherní adaptace nejsou mrtvé. Alespoň to dokázal norský rodák Roar Uthaug kterému někdo svěřil novou filmovou verzi Lary Croft AKA Tomb Raider. I přes nejistou trailerovou kampaň se Tomb Raider asi povedl víc než by kdokoliv čekal. Děj je jednoduchý ale funguje a divák si ho dost dobře užije. V podstatě jsem si vzpomněl na zlaté časy Indiana Jonese a dost často mě při filmu napadlo, že kdybych takhle nějak vypadal Indiana Jones 5 a Indy by v něm předal pochodeň (s bičem a kloboukem) dceři vůbec bych se nezlobil. Nový Tomb Raider v závěru opravdu připomíná závěr Poslední křížové výpravy a fajn je na tom to, že to nepůsobí jako vykradačka. Pozitivní jsou na filmu i postavy. O Angelině Jolie a jejím podání Lary Croft nemůžu říct nic špatného, přece jenom na první díl s Jolie ještě vzpomínám dostatečně dobře (na rozdíl od průměrné a výrazně horší dvojky). Přiznejme si však, že především sázela na šarm a pitvoření. Za to Vikander a její Lara Croft to je jiná. Vikander která byla od výhry castingu kritizovaná za to, že je málo prsatá, má totiž co hrát: Dokáže skvěle zahrát svůj vztah s otcem, dokáže působit zranitelně, věříme jí fyzickou sílu a inteligent a především když poprvé zabije člověka je z toho opravdu v šoku. A tím to působí reálně. Další výraznou postavou je hlavní záporák Vogel v podání Waltona Gogginse.Gogginsův Vogel je skvělý v tom, že má uvěřitelnou motivaci a jeho plán jaksi dává smysl. A především je Goggins opět neuvěřitelně sympatický, ať už s někým mluví nebo zrovna míří pistolí. Akční scény jsou uvěřitelné, Lara opravdu není nezranitelná hrdinka která by za sebou pobila 20 chlapů ale díky svému intelektu si poradí a zdatně je pobije. Jistá výtka je ta, že to určitě není tak originální a není to ani totální převratná pecka ze které byste si sedli totálně na zadek ale je to dost dobrá dobrodružná oddechovka která by si to pokračování rozhodně zasloužila. A ne jenom kvůli tomu, že chci tuto Laru vidět s pistolemi v akci!

    • 17.3.2018  12:37

    Denzel Washington je perfektní, Colin Farrell mu zdatně sekunduje, postupně to graduje, několikrát to jde hodně na sílu.. ale není to strhující a nezabaví to po plnou délku. Je to škoda, protože Washington tu nominaci dostal zaslouženě.

    • 17.3.2018  10:53
    Bajkeři (2017)
    *

    Omluvte můj slovník.. Co to kurva bylo?! Jedná hvězda za Vágnerovou která jediná působí, že si roli užívá a nešla si jenom pro šek. Když jsem však viděl Matonohu, Suchánka a Postráneckýho vedle sebe totálně znuděný, došlo mi, že už fakt líp nebude. Scénář očividně nepsal Kolečko ale někdo kdo nenávidí lidi kolem sebe a všichni jsou mu k zlosti. Tady se fakt může hodnotit jenom Vágnerová a krásný záběry na přírodu.

    • 15.3.2018  15:03
    Annihilation (2018)
    **

    Očekávání jsem neměl zas tak vysoko ale jsem zklamanej. Všechny scény které vysvětlují jak se Portman a Isaac milují jsou k ničemu i přesto jak oba herci v těchto scénách perfektní. Akční scény nemají ten drive, napětí ani pořádný vizuál. Řeči o tom jak je to totální dokonalost strkající do kapsy Počátek či Interstellar jsou k pláči.

    • 13.3.2018  18:38
    The Outsider (2018)
    **

    Verzi s Tomem Hardym nikdy neuvidíme. A to je možná škoda. Nemyslete si, že jsem nějaký homofób který podceňuje herecké schopnosti Jareda Leta. Právě jsem naopak přesvědčený, že herec je to zdatný. Ale do té role prostě nepadne i přes to, že mu to machrování katanou a souložení s ženskými vietnamských prostitutek jde od věci. A do toho ještě strčme hrozně odfláklou režii se stupidním scénářem vyjde z toho podprůměrný film který znova už nikdy. Netflixu pořád sázka na filmy nevychází a přijde mi to zvláštní. Zvláštní v tom, že kdybyste vedle sebe strčili seriály a filmy od Netflixu rozdílů byste našli spoustu... v té kvalitě.

    • 12.3.2018  20:17

    Animace je zdařilá ale v podstatě ničí toho Hurvínka kterého jsme milovali. CGI vzhled Hurvínkovi prostě nesluší ale on a Spejbl alespoň připomínají původní podobu loutek. To se nedá říct o Žerykovi, Máničce a Kateřině kteří vypadají totálně jinak. Přesto jsem však překvapen. Místo totálně očekavaného pekla jsem obdržel podprůměrný animáček který ale není totální peklo. Jenom znásilnil nejslavnější české loutky!

    • 12.3.2018  15:44

    Bruce Willis měl poslední větší úspěch před 5 lety se Smrtonosnou pastí 5. Mezitím stihl zasunout (pokud nepočítám camea v Sin City 2 a Rozpolceném) do béček které pravděpodobně vidělo pá lidí a většina z nich měli příjmení Willis. I když Bruce Willis je pořád legenda a tudíž je možnost, že mají ty béčka nějaký slušný úspěch na VHS. Legenda takového kvádru ale nebude hrát do smrti v béčkách i přesto, že Kevin Smith řekl jaký je to arogantní parchant. Willis se příští rok objeví ve vyvrcholení Shyalmanony hrdinské trilogie s názvem Glass avšak ještě před tím se rozhodl zahrát i v remaku kultovních Přání smrti. Oukey, slovo kultovní používám podle ohlasů ostatních jelikož jsem originál neviděl. I možná proto jsem si ale nová Přání smrti užil víc než jsem čekal a beru je tak trošku na milost. Opatrně totiž říkám, že Bruce Willis je možná zpátky. Na remaku Přání smrti je zajímavé to, že ho mohl režírovat Sylvester Stallone či Joe Carnahan a hlavního hrdinu mohli hrát také Benicio Del Toro, Liam Neeson či Frank Grillo. Všechny ty verze zní hrozně zajímavé a proto je škoda, že ten film nakonec dostal Eli Roth (jehož předchozí film jsem neviděl žádný) a nejsem si úplně jistý jestli je to dokonalý režisér. Taky nedokážu posoudit jestli by Toro, Neeson či Grillo byli lepší než Willis. Avšak v celku ten film funguje opravdu víc než by člověk čekal. Přání smrti jsou totiž pořád přece jenom béčko plné stříleček, mučení a brutálních vražd. A ty fungujou tak jak by měli. Hrozně to vlastně připomíná filmy které dnes nevznikají (Aby ne, když jde o remake filmu z roku 1974), ty filmy na kterých spousta lidi vyrůstalo, filmy se Stallonem, Schwarzeneggerem či právě Willisem za mlada. Willis si svojí roli celkem užívá (A to je co říct, když má přezdívku toho který si jenom chodí pro šeky) a je zábava s ním trávit čas. Kromě akce jde ale pořád o drama toho který přišel o manželku a málem i o dceru. A jestli se Rothovi nedá upřít, že mu jdou akční béčka dramatická linka spíše padá do ztracena. Je to film ve kterém chlapík střílí do hlav, řeze do nervu a rozsekává lidi autem. A jakmile se následně začnou řešit osobní démony, otázky toho jestli má jeho ochráncovský status smysl a otázka nějakého spitování svědomí, film hrozně zakopává. Problém možná je ten, že Willis nikdy nebude Oscarový herec ale spíše ten chlápek který ve Smrtonosné pasti řval Yippee-ki-yay, motherfucker a léta byl miláčkem protože mu padla akční poloha. Menší povedený herecký výkon v Šestém smyslu mu ten akční status prostě nesmazalo. Původní Přání smrti má dohromady 5 dílů a pokud by se někdo pokusil s Willisem nastartovat takovouto sérii říkám no problema. Tato ´´jednička´´ totiž ukázala, že Willis ještě nepatří do starého železa a akční poloha mu v 62 letech sedne a má na to. Není to pecka ale je to fajn film který se povedl víc než by kdokoliv čekal.

    • 9.3.2018  22:10

    Asi před 2 roky jsem to nějak vzdal se současnou českou produkcí a dal jsem si s ní v kinech pauzu s tím, že budu navštěvovat ty filmy které mě nějak zaujmou a případně u nich uvidím jestli je v nich nějaký pokrok. Tak jsem se loni trošku spálil u Po strništi bos které byli fajn ale přece jenom jsem asi čekal víc. Uplynulo 6 měsíců a úplně jsem se nenaštval u Prezidenta Blaníka. A nyní po měsíci do kin se vydala novinka Jiřího Vejdělka jehož komedie patří mezi ty lepší. A byl jsem příjemně překvapen. Tátovu volhu bych se nebal označit za takové poloviční vykoupení současné české filmové scény. Spíše než komedii (kterých je v Čechách po čertu moc) jsem totiž dostal zajímavý film s chytrým myšlením o životě. Je to vlastně občas hrozná deprese která je prodaná hned od začátku kdy Eva v podání Elišky Balzerové truchlí nad manželem. Celej ten film vlastně skvěle táhnou herecky výkony. Eliška Balzerová je jako vždy perfektní a je to prostě paní herečka. Samosebou jí zdatně sekunduje Tatiana Vilhemová v podání její dcery Terezy. Zdaleka nejpropracovanější postavou je však Terezin manžel v podání Martina Myšičky který je pravděpodobně nejlépe vykreslenou postavou v českých filmech za poslední léta. Celkem na filmu obdivuji i to, že se ve Vejdělkově scénáři objevují celkem zajímavé zvraty které bych od něj nečekal. Ten film je i na čechy na neuvěřitelné řemeslné úrovni- perfektní hudba Jana P. Muchowa která po dlouhé době ukázala v českém filmu něco čemu se dá říkat hudba, krásné záběry kamery.... je to na české filmy slušný nadprůměr. Ano, úplně se tam nevyužijou camea slavných hereček jako Hana Macuichová či Eva Holubová, konec vyjde napůl na prázdno, občas to příliš padá k jednoduchému klišé, postava Bolka Polívky tam je jenom kvůli tomu aby tam byla nějaká vtipná figurka... i tak jde však na českou tvorbu o velice slušný nadprůměr který navíc u mně s klidným srdcem překonává Prezidenta Blaníka. Což bych si ještě před měsícem nedovoloval tvrdit, že tomu tak u mně bude. Viděno v kině:2x

    • 7.3.2018  22:00
    Watu wote (2017)
    ****

    Dosti důležitá téma pro dnešní situaci pracující s perfektní atmosférou. Neřekl bych že jde o totální pecku, v rámci možností ale perfektně odvedená práce

    • 7.3.2018  21:59

    Dosti mrazivý snímek který tolik nedokáže ohromit protože tohle téma už bylo probráno hodněkrát. Řemeslně ale na jedničku

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace