filmfanouch

filmfanouch

Tomáš Bejvl

okres Chomutov
15-letý milovník filmů, Lord Filmfanouch ze Zimohradu


15 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 16.8.2018  02:52

    Mám pocit, že série Indiana Jones je na tom úplně stejně jako série Star Wars nebo kupříkladu Pán Prstenů- to znamená, že i kdyby je náhodou nikdo neviděl, protože pravděpodobně žil někde zalezlý, minimálně o nich někdy slyšel- tudíž asi nemá asi moc cenu vysvětlovat o koho jde, pár fakt by ale ujít nemělo. Za Indianou Jonesem stojí pravděpodobně dvě nejsilnější perzóny tehdejšího (rozumějte jako 80. léta) Hollywoodu Steven Spielberg a George Lucas. Už tehdy geniální režisér ,který už měl za sebou perfektní Čelisti nebo dost dobrá Blízká setkání třetího druhu, Steven Spielberg vždy toužil Bondovku, ale tehdy se mu to nesplnilo a pravděpodobně už nikdy nesplní. Jednoho dne za ním přišel jeho přítel a tvůrce Star Wars George Lucas a řekl mu, že vymyslel postavu archeologa bondovského typu, který se bude jmenovat Indiana Smith a právě Steven by se ho uměl ujmout jako režisér. Spielberg přijal a z Indiana Smithe se později stal Indiana Jones. Kolem role se samosebou motali zajímavá herecká jména a nakonec prst osudu ukázal na Harrisona Forda. Problém byl v tom, že Ford už s Lucasem spolupracoval právě na Star Wars kde ztvárňoval Hana Sola a Lucas odmítl s Fordem až tak silné filmové partnerství. Když se ale ukázalo, že Ford je prostě Indiana, Lucas svolil. Ford ale nesouhlasil s tím aby byl Indiana Jones James Bond 2.0, tudíž se zásluhou Forda se se z Henryho Jonese Jr. stal člověk, který není z oceli, utrží nějakou tu tvrdou ránu a ne vždy dopadne vše podle jeho představ. Výsledek už známe: Velký úspěch v pokladnách i u kritiků, 8 nominací na Oscara (4 dokonce proměnil) a především 3 další pokračování (s tím, že čtvrté by se mělo objevit v roce 2021). Dobyvatelé ztracené archy jsou prostě a jednoduše jedním z nejkůltovnějších filmů všech dob, jedním z nejoblíbenějších filmů 20. století, jeden z nejlepších filmů Stevena Spielberga a především základ jedné z nejstabilnějších filmových sérii všech dob. Proč přesně jsou ale Dobyvatelé ztracené archy žůžo labůžo? Dobyvatelé ztracené archy jsou především poctivé filmařské řemeslo. Talentovaný šikula Štefan Spielbergů za kamerou, scénář psal Lawrence Kasdan, hudbu skládal vždy perfektní John Williams (řeči o tom, že se poslední dobou jen neustále opakuje jsou břečka nesmyslů) a především se Spielbergovi povedlo před kameru dát kvalitní herce, kteří do svých postav dávají co nejlépe možného. Nedovedu si představit, že by mohl být Indianou Jonesem kdokoliv jiný než Harrison Ford. Ford je totiž Indiana. Nejlepší je na něm je, že se vůbec nedá srovnávat s Fordovou druhou nejslavnější rolí Hanem Solem. Tito dva sice spolu možná mají společný obličej, jinak se ale jedná o odlišné postavy, ať už morálkou či čímkoliv jiným. Už úvodní scénou s honbou na zlatou sošku Ford ukazuje, že má jeho Indiana Jones pro strach uděláno a nejedná se o žádnou lacinou kopii Jamese Bonda či Hana Sola. Že, by tohle dokázal prodat takový původně zvažovaný Richard Drayfuss se mi opravdu nezdá. Zmínit jenom Forda by byl ale omyl. Nesmíme zapomenout na další důležité postavy Indyho ságy: Karen Arren jako Marion, která dokáže fungovat jako žena v nesnázích a zároveň jako akční parťák, bez které by dost možná Indy dříve nebo později selhal. John Rhys-Davies jako Sallah, nejzábavnější postava celého filmu. Paul Freeman jako René Belloq, Indianův rival, který dokáže být šarmantní a zároveň velice nebezpečný.... nedokážu si vybavit jedinou postavu, která by nebyla obsazena správně. A, že je takových filmů, ve kterých je každý perfektně obsazen pramálo. Takže za to hodně plusových bodů nahoru! Akční sekvence jsou nápadité, svižné, zábavné. Ať už se jedná o pěstní souboj pod letadlem, přestřelku v hospodě v Nepálu nebo rychle zbavení protivníka na tržišti v Káhiře (hláška běž do hajzlu, je dílem českého dabingu a v originálně byste jí hledali marně) všechno baví očima, nezačne to nudit nebo deprimovat. V Dobyvatelích ztracené archy je také spoustu skrytých významů. Například, že Indiana Jones je archeolog a jeho hlavním úkolem je hledat ztracené památky jenže u ztracené archy úmluvy hrozí, že by mohl Indiana ohrozit celý svět. René Belloq si napříč celým filmem svého soka dává podat a vysmívá se mu do obličeje s tím, že nejsou od sebe tak odlišní jak si Indy myslí. Celé ty řeči o velké síle a armádě poté dají ještě více na významu ve finální sekvenci při ´´rituálu´´. O Dobyvatelích ztracené archy se toho dá vlastně říct strašně hodně a bylo by to na dlouhé rozebírání. Stačí tak říct klasické: Jeden z nejlepších akčních filmů všech dob, jeden z TOP dobrodružných filmů filmů všech dob, jeden z nejlepších filmů Stevena Spielberga, nejlepší film roku 1981 (ten Oscar tomu utekl opravdu nezaslouženě), jeden z nejlepších soundtracků Johna Williamse (a, že jich má kvalitních požehnaně)... těch titulů, kterými se můžou Dobyvatelé chlubit je prostě hromada. Debaty o tom, který díl ságy je poté nejlepší je poté těžké. Každý má totiž něco. Čtyřka (čtyřku zbožňuju a beru úplně stejně jako předchozí 3 díly) INDIANA JONES KRÁLOVSTVÍ KŘIŠŤÁLOVÉ LEBKY má výborný útok na emoce a nostalgii, která čiší z téměř každého záběru (i když je dost možná dána z té 19-leté pauzy), trojka INDIANA JONES A POSLEDNÍ KŘÍŽOVÁ VÝPRAVA je poté nejzábavnější díl série, dvojka INDIANA JONES A CHRÁM ZKÁZY) zase díl s největším spádem... jednička INDIANA JONES A DOBYVATELÉ ZTRACENÉ ARCHY má nejlepší atmosféru. Je to prostě geniální série a snad jí (pořád oficiálně s Fordem chystající se) pětka neudělá ostudu. A i kdyby ano, stále máme čtyři perfektní filmy, které nám nikdo nevezme. Především bychom si ale měli i když třeba není nejlepší díl série na Dobyvatelé ztracené archy jelikož to je ten film, který vše započal a daroval nám jednoho z nejlegendárnějších hrdinů stříbrného plátna. Díky Stevene, díky Lucasi a především díky Harrisone Forde!

    • 12.8.2018  13:26

    Nejslabší díl série ale pořád výborný. Ta akce v dolech, druhá polovina, Indyho klasické charizma.. smekám, jedná se o jednu z nejstabilnějších filmových sérii všech dob

    • 11.8.2018  21:05
    Miss Hanoi (2018)
    ***

    Ještě před rokem jsem se dušoval, že české filmy v kině jenom jednou za čas. Letos je tu už přitom čtvrtý a to mně za 2 týdny čeká Jan Palach. Nicméně musí se nechat, že jsem hodil bobek na všechny české komedie se známými jmény a rozhodl jsem se chodit pouze na ty české filmy které vypadají zajímavě/nemuseli by stát za hovno. Jedním z takových se z ukázek stala i Miss Hanoi. Jak je na tom ale Miss Hanoi ve výsledku? Režíruje Zdeněk Viktora jenž předtím natočil pouze Ralucu, která mu utekla v kinech i v televizi a nějak jsem do dnešní doby neměl odvahu/čas/náladu jí hledat online. Jako režisér byl pro tedy velký neznámý. U tohoto filmu přitom zastává pozici nejenom jako režisér ale i spolu-scénárista a producent. A musí se mu nechat, že je zručný. Jestli něčím dokáže Miss Hanoi zaujmout tak tím, že je jiná. Dost za to může samotná zápletka ´´první vietnamská policajtka v Čechách´´. Na očích tak máme vietnamské prostředí a zákulisí. Zajímavé lokality, zajímavé kulturní pozadí a něco co někde jen tak neuvidíte. Herecké obsazení je v pohodě: David Novotný zase válí a potvrzuje status jednoho z českých nejspolehlivějších herců, Ha Thanh Špetlíková je poté dost slušná. Zbytek obsazení asi nějak celkově nestojí za zmínku. Ne však proto, že by hráli špatně jenom tím, že nezaujmou. Většina vietnamských rolí poté plní ne-herci což má za následek to, že některé věty nejsou úplně kvalitně odnesené a většinou ´´herci´´ při scénách drmolí a moc jím není rozumět. Naštěstí ale vietnamci nemluví česky celou dobu a dojde i na vietnamské znění s českými titulky. Což rozhodně působí lépe než kdyby mluvili vietnamci celou dobu podezřele česky nebo byli předabováni čistě českými herci a působilo by to nevěrohodně. Koncept je poté jednoduše zajímavý. Tradiční a ničím nevýjimečná zápletka totiž skrývá rasový podtext a s tím jak se vietnamci reagují na čechy a obráceně. A je tak pak vlastně vedlejší, že detektivní zápletka funguje jenom na půl jelikož ty scény s odlišnou kulturou to vynahradí. Vietnamská policajtka která si musí vybrat mezi lojalitou ke svému povolání nebo své kulturní oblasti kde se každý zná a jsou si bližní. Problém je ale ten, že hlavními dvěma hrdiny jsou vietnamská policajtka a český policista, který se netají svým rasizmem. A i přes to, že mezi nimi dochází ke sporům a hádkám nikdo to nevyvrcholí do něčeho extrémního/zajímavého. Především jeden zásadní motiv v jejich ´´vztahu´´ zůstane po konci filmu zcela nevyřešen. Z nějakého důvodu pro český film podmíněná nahota je jinak v tomto filmu nejzbytečnější za dlouhou dobu, že ani nestojí za zmínku za to jak je očividná. Problémem je také to, že se Miss Hanoi nikdy nezbaví nálepky vypadá jako televizní film. Občas to opravdu působí jako epizoda z seriálu Kriminálka Anděl/Policie Modrava, akorát řemeslně o ždibeček kvalitnější, jako jakési finále řady. A možná že by i ten televizní ksicht slušel Miss Hanoi víc. Průměrná scénář, nadprůměrná produkce, perfektní Novotný, slušná Špetlíková, podařené lokality aneb Miss Hanoi v kostce. Za rok, jednoho večera na TV Nova možná jo.

    • 9.8.2018  22:41

    Venku právě probíhá obrovské horko a na takové horko to chce nějaký letní film. A myslím, že ultimátní kombinace je nejdřív zajít na koupání a po něm rovnou na MEGA. Film na kterém se pracovalo téměř 20 let je konečně tady. Hlavní roli plní vždy perfektní drsňák Jason Statham, režíruje zručný Jon Turteltaub... a nějaké zajímavější jméno v podstatě chybí. Celé to vzniká podle knihy, kterou jsem nečetl ale co jsem tak slyšel má s adaptací pramálo společného. A jak se asi čekalo, je to blbina, na druhou stranu jak se doufalo, je to zábavná blbina. MEG je pravděpodobně nejbéčkovější blockbuster roku, který ale za vidění rozhodně stojí. Tenhle ten odlehčený mix Čelistí a Jurského parku totiž vidí jaký typ filmu je a dává v sobě na obrazovku ty nejlepší vizuální nápady, které se mohli objevit. Ten film stál 150 milionů dolarů a dá se říct, že ty peníze jsou na tom vidět. Na dně neprozkoumaného dna oceánu to nádherně vypadá, akční scény mají drive a výborný Jason Statham táhne celý film nahoru. Meg zvládne celou délku nenudit a především nadělí jeden velice překvapivý zvrat. Hlavní hvězdu Megadolona si přitom užijeme dost protože zatím co Steven Spielberg se při natáčení kultovních Čelistí držel pravidla divák se bojí toho, co nevidí, Turteltaub na toto kašle a především servíruje Megamolodona. Na jednu stranu je možná škoda, že máme vzhled této potvůrky po chvilku zapamatovatelný, na druhou stranu se na něj hezky dívá a společně se Stathamem je hlavní hvězdou filmu. Je možná trochu škoda, že v MEGOVI chybí trošku větší šňůry šíleně vizuálních nápadů než kolik jich ve výsledky je, přičemž si je tento film mohl dovolit. Stathama dávajícího do nosu žralokovi nebo Stathama rozřezávajícího žraloka zevnitř byste ve filmu hledali marně, při tom by to byli nápady, které by byli zároveň tak blbé ale takové aby si je takový typ filmu mohl dovolit a zároveň takové aby byli zajímavé a zábavné. I tak se ale na vizuální stránku věci hezky kouká, ať už Megalodon útočí na na lodě, loví ve vodě potravu nebo po něm pálí z helikoptéry. Trošku film strhává fakt, že není R-ko a tudíž je mládeži přístupný. Ve filmu je krve dost, hodně jí ale pochází z mrtvých vodních živočichů a ne od lidí, a především utrhané končetiny vidíme až chvíli po sežrání a ne živě. Při aktuálních situacích žralok lidi polyká vcelku, než aby je trhal na kusy. I tak, krve je tam na PG-13 dost, lekačky jsou slušné a celá sekvence na pláži v Číně je zábavná. Na druhou stranu by to při R-ku mohla být zapamatovatelná řezničina. Jestli film něco táhne, jsou to herci- Statham je tahákem celého projektu a dokáže utáhnout i film, kde se s nikým nepere (snad poprvé od camea v Collateralu). Fan Bingbing ale dokáže, že je jedna z nejlepších čínských hereček, na Ruby Rose se jako vždy dobře dívá a i takový Rainn Wilson nebo Cliff Curtis jsou hodně fajn. MEG je prostě typ filmu, kterých už v současnosti moc nevzniká a způsobí tak kousek nostalgie. U žádné pasáže mi nepřišlo, že by se brzdilo, od druhé části se navíc více řadí až do divoké třetí. Napadne mě spousta způsobu jak to mohlo být lepší, na druhou stranu je to ale pořád fajn jízda se kterou nebudu mít problém, když mi jí někdo pustí. Nové Čelisti z MEGA nebudou, na to jim chybí dodnes geniální Spielbergova atmosféra a ten správný děs s geniálním finále jako má Čelisti, na druhou stranu se ale jedná o dosti fajn vzdáleného duchovního nástupce a dokonce mě i možná trošku mrzelo, že na konci Stathamův Taylor neřekne, že je vnukem jistého Martina Brodyho, který měl kdysi na ostrově Amity problémy s jedním takovým žralokem bílým s krycím jménem Bruce... PS: ve filmu bohužel chybí píseň Somewhere Beyond the Sea od Franka Sinatry, která byla v traileru a chybí i nějaký odkaz na klasickou Jaws Theme. Jason Statham si ale jednou při plavání zpívá Just Keep Swimming z Hledá se Nemo. Takže aspoň něco....

    • 2.8.2018  19:55

    Čekali jsem 14 let ale je to tady: Úžasňákovi se vrací. A i když opravdu nerad začínám recenzi obligátní větou Pixar to zase dokázal ale fakt je, že to prostě ehm dokázal. Je to dokonalé pokračování dokonalého filmu a rozhodně se nejedná o nějakého nepovedeného sourozence. I když dvojka vzniká 14 let po jedničce, dějově navazuje rovnou na konec jedničky kde se rodina Úžasňákových rozhodla porazit Podkopávače. Byla otázka zda 14 let očekávání nebude zklamáním a mi se nedočkáme zbytečného pokračování. K filmu se ale vrátil režisér a scénárista Brad Bird a tak se očividně nebylo čeho bát. A i když trailery nebyli úplným lákadlem a menší děs vzbuzovali a očekávání prostě nebylo úplně na maximu, zvědavý byli snad všichni. Očekávání, že by se ale dvojka mohla rvát s jedničkou už ale měl málokdo. Jenomže víte co jako by si Pixar řekl nasrat diváku, mi ti ukážeme, že na to máme! To, že jsme na pokračování Úžasňákových čekali déle než na ostatní Pixarovské sequely jistě zamrzí, nicméně je fakt, že Birdovi to čekání na perfektní příběh stálo za to. Dvojka je jiná než jednička: Jiný typ záporáka, jiné osobní problémy, jiné problémy, jediné co zůstává při starém je skvěle dokonalé provedení celého filmu. Animace se jinak za těch 14 let vyvinula ještě překvapivějším způsobem a jak mě u Coco děsilo, jak už některé věci jako vrásky či sklenice působí živě, tady bylo ještě děsivěji několik až podivně živě vypadajících věcí. A já už se jenom bojím až jednou půjdu na novou animovanou Pixarovku, která bude vypadat jako kompletně hraný film. Vrací se i skladatel Michael Giacchino a jak u jedničky jeho hudba lahodila uším, tady už dvojka přímo příjemným způsobem uši zneužívá. Nevím jak bude hudba poslouchatelná na soundtracku bez samotného filmu, nicméně ta klasická Incredibles Theme i po letech způsobuje husí kůži. Bird se jinak stihl za těch 14 let vycvičit třeba i Mission: Impossible-Ghost Protocol a jako by mu tato akční pecka (která byla do včerejška před Falloutem ještě nejlepší díl série) prospěla. Tady se může Bird navíc v animované podobě vyřádit ještě více a jakákoliv akce je lahůdková a takové Marvelovky by se od ní mohli učit. Bird navíc ale zvládá i dialogové scény, které dokáže prodat. Jestli si někdo krade pro film pro sebe je to jasně Jack-Jack. Nejmenší člen rodiny, který měl v jedničce zároveň nejmenší-až malou, téměř bezúčelovou roli, tady dostává více prostoru a stává se právoplatným členem Úžasňácké rodiny. Tenhle prcek si pro sebe ukradl už vlastní kraťas Jack-Jack útočí či samotné finále prvních Úžasňáků, tady ale dostává opravdovou příležitost zazářit a stává se nejlidštější postavou příběhu, která dokáže prodat všechny své emoce i přes to, že má trošku omezený slovník. Vrací se i specifická Edna Módní a jako v jedničce je s ní zábava. V tomhle filmu se navíc podíváme na jinou stránku její osobnosti a měla by si brzo zasloužit alespoň vlastní kraťas. A to není všechno. Dash sice nemá jako jediný z rodiny vlastní linku ale na svém písečku dokáže zaujmout. Violet pak musí bojovat s tím, že je pořád superhrdinka a nedokáže kvůli tomu zvládat osobní vztahy, Helen se po letech vrací na sólovou dráhu Elastičky a není si jistá sama sebou a naopak Bob pustí Pana Úžasňáka na nějakou dobu na hřebík a pracuje jako táta v domácnosti. Každý člen rodiny (svým způsobem i ten Dash)je tak něčím zajímavý, výrazný a především propracovaný. Záporák Hypnotizér je poté velice zajímavý ale to bez spoilerů se detaily neobejdou. Jediné co řeknu je, že dokáže vzbudit respekt i strach, že by to tentokrát hrdinové zvládnout nemuseli. Jsem z toho filmu vlastně hrozně nadšený a to i tak moc, že bych zvažoval jestli je jednička lepší nebo spíš dvojka. To si ale budu muset ještě projít hlavou. JO, PIXAR TO ZNOVU DOKÁZAL! BERTE PAPUČE A PALTE DO KINA! A já už jenom doufám, že na Úžasňákovi 3 nebudeme muset čekat dalších 14 let. Režiséru Bradu Birdovi je totiž už 60 let a je jasné, že především on je jeden ze stavebních kamenů série. PS: Viděno v dabingu.... a jako vždy u dabingu od Virtualu palec nahoru.

    • 2.8.2018  19:54
    Bao (2018)
    *****

    Hodně povedený kraťas ve kterém Pixar zase zkouší jiný animovaný styl. Připočtěte si k tomu perfektní pointu a já bych se vůbec nezlobil kdybychom tu měli Oscara za nejlepší krátký animovaný film.

    • 2.8.2018  00:09

    Jo, je to pecka, jděte na to! Tuto větu používám hned na začátek aby bylo jasné jak je je Fallout perfektní a jak je potřeba vidět. A to musí být jasno i přes všechno to typické kecatelské pozlátko v recenzích. a tak když jsme u toho jdeme na něj... Mission: Impossible-Fallout je tak perfektně našlapaný jak slibovali trailery a pokouším se tvrdit, že jde o nejlepší....NEJLEPŠÍ DÍL SÉRIE! Při tom byla obava jelikož na každém dílu Mission: Impossible bylo zajímavé, že se ho ujmul někdo jiný a nyní se měl po pětce vrátit Christopher McQuarrie. Toto porušení pravidla ale překvapivě funguje jelikož Fallout šlape ještě snad o ždibeček lépe než Národ grázlů a zašlapává do země i takový Ghost Protocol. Nebal bych se při tom označení, že to co byl Skyfall pro Jamese Bonda, je Fallout pro Ethana Hunta. Fallout je především osobnější film o stínech Ethana Hunta, o jeho rozhodnutích a jejich důsledcích a především otázkách nejistoty. Jedná se pravděpodobně o nejlidštější film série, který dilemata řeší víc ještě než trojka. Na každém dílu série Mission: Impossible je vlastně skvělé, že je jiný. Jednička od Briana De Palmy, která se natáčela i u nás byla především klasickým akčním thrillerem, dvojka od Johna Woo se vydala do trošku lehčích, odlehčenějších vod, trojka od J.J. Abramse se pokoušela řešit to, že každý agent má to má těžké i když zrovna nelítá v akci a jednalo se tak v podstatě o drama, čtyřka od Brada Birda, která se taky točila u nás (ale tentokrát Praha nehrála sama sebe) byla novým nábojem do série, který sázel na více thrillerovou atmosféru a pětka byla už rovnou akčním špionážním thrillerem. Šestka se přitom dostává znovu do osobitějších vod ale srovnávat jí s pětkou by byla chyba. I přesto, že se vrací McQuarrie je šestka úplně jiný film. Pozor, Fallout není úplně depresivní a několik gagů v něm najdete. Z celé série se ale pravděpodobně jedná o nejtemnější kousek a opravdu především o nejlidštější. Šestka je pořád především zábavnou jízdou od začátku do konce, která na brzdu téměř nešlape a akce jede od začátku do konce. A jede tak perfektně, že těch 147 minut uteče jako vítr. Dává smysl, že Cruise si pro šestku znova najmul McQuarrieho: Jsou spolu dlouzí známí, spolupracovali spolu i mimo sérii Mission: Impossible a McQuarrie u pětky dokázal, že má co předvést. Je možná škoda, že šestku nedostal někso svěží, na druhou stranu v tom ale nevidím problém, jelikož šestka je pravděpodobně nejméně samostatný díl série, který hodně sází na to, že divák viděl pětku. McQuarrie tak jako kdyby točil dlouhý film, dlouhý tak moc, že ho musel rozdělit na dvě části. A jako by ta druhá půlka byla ještě více propracovanější, zábavnější a lepší. A zase pozor, nechci tvrdit, že jde o Mission: Impossible 5. 2. Pětka je uzavřený příběh a šestka jede od nového. Jsou na sebe ale pořád celkově napojeni skrz postavy. Do popředí se tu ale dostává fakt, že Syndikát z pětky už neexistuje a z jeho útržku vznikla nájemná teroristická organizace Apoštolové. Pro Ethana Hunta se přitom jedná o srdeční záležitost protože to byl on kdo zatkl Solomona Lanea a nepřímo tak zavinil zrození Apoštolů u kterých je naznačeno, že jsou ještě horší než Syndikát (a ve filmu nezůstanou jenom u řečí). Dojde tu tak na nový příběh a dvě nové výrazné postavy: Tady bych rád pochválil Henryho Cavilla.... Superman Cavill totiž ukázal, že je opravdu schopný herec a jeho Walker je postava, která funguje v akci, v dialozích a i s tím knírem. Vanessa Kirby v rolI White Widow je poté celkem fajn, jenom je problém, že ve stínu Cavilla na sebe nedokáže strhnout úplnou pozornost. Je otázka jestli v roce 1996 Tom Cruise uvažoval, že tu samou roli bude hrát za 22 let už pošesté a pravděpodobně ne naposledy, za ty roky se pro něj ale stala jasně výnosným byznysem a naštěstí je Tom Cruise takový, že dává do svých filmů všechno. Ne, jeho filmy nebojují každý rok o Oscara, až na výjimky se ale jedná o velmi fajn-až perfektní akční žánrovky, které fungují nejen v akci ale i v práci s charaktery,režii a téměř vším produkčním zázemím. Na Cruisovi je jinak zajímavé, že si všechny kaskadérské kousky dělá sám a to i dnes kdy mu je šílených 56 let. Nechci nikoho tipovat ale myslím, že většina z nás nebude mít v 56 letech koule na to co dělá Cruise. A i přes to, že se natáčení neobejde bez lámání kostí na Cruisovi je ta snaha prostě vidět. Divák totiž praktické efekty pozná a ve Falloutu, vlastně celé sérii Mission: Impossible poznáte kdy se jedná o klam nebo ne. Šestý film a série je pořád na vrcholu. Tom Cruise má navíc pořád tuhý kořínek a dost možná se v následujících 10 letech dočkáme ještě pár pokračování, jelikož Cruise na to koule pořád má a bude v akčních úlohách dost možná dokud nedožene současný věk Liama Neesona (66 let). Navíc mám pocit, že Cruise stárnutím dává sérii větší a větší péči a při tom všem je dost možné, že šestka je jenom špička ledovce. Kéž by. Mission: Impossible je přitom pravděpodobně poslední takhle velká akční série, která sází na praktické efekty. Nechci srovnávat s Rychle a zběsile, musí se ale nechat,že Dominic Toretto a jeho parta jsou pořád především hráči s vizuálními efekty a dost možná, se v té Rychle a zběsile 9 (nebo 10) do toho vesmíru dostaneme. Ethan Hunt při tom využívá praktické efekty, pořád se drží při zemi... srovnávat tyhle dvě série je prostě úplně stejně hloupé jako srovnávat fotbal a hokej. Na obou sériích se ale musí nechat, že jsou ty peníze vidět. A především Fallout mě v téhle části těší. Je totiž úplně jedno jestli Ethan Hunt brutálně bojuje na pánských záchodcích, pořádá automobilové honičky v Paříži nebo se přetahuje s padouchem v helikoptéře. Na každé té scéně jsou vidět peníze a především jsou kvalitně natočené. McQuarrie je totiž opravdu perfektní řemeslník, který má ve svém stylu blízko k Christopheru Nolanovi nebo Matthewu Vaughnovi než k nějakému pochybnému rutinérovi, který se náhodou ucházel o praxi. A dává tudíž smysl, že si ho Cruise nechal i pro šestku. Zvraty fungují, hlášky fungují, všichni hrajou perfektně, finále je úžasný. Perfektní velkolepá podívaná, která přepisuje akční žánr a především se podařilo překonat hranice. Těším se na sedmičku a chci jí od McQuarrieho! PS: Viděno v IMAXU na Pražské Flóře ve 3D. 3D nejlepší za poslední roky ale dost možná to bude tím, že jde pořád o IMAX a nevím jak bude fungovat v normálních kinech. Myslím si, že alespoň ta nádherná kamera zůstane nádhernou i v normálním kině. Druhá projekce to jen potvrdila. A třetí projekce zase potvrdila, že 3D je perfektní. PS 2: Schválně jsem se snažil moc nevyzradit kvůli potencionálním spoilerům. Jinak bych dost možná pokračoval dál. Viděno v kině:3x

    • 1.8.2018  16:43

    Shane Black je prostě neřízená střela- Tento scénárista z kterého se později stal režisér se pravděpodobně jednou provždy zapsal do filmové historie. Napsal první Smrtonosnou zbraní, která nastartovala jednu z nejlépe fungujících akčních sérii všech dob, dále pomohl napsat Posledního akčního hrdinu, který je dodnes oukey filmovou záležitostí a především napsal a zrežíroval Iron Mana 3, pravděpodobně nejosobitější film z rozšířeného univerza Marvelu. V roce 1991 ale především napsal scénář k Poslednímu skautovi, který je dost pravděpodobně jedním z nejlepších buddy filmů všech dob. Historek kolem Prvního skauta vzniklo mnoho- Shane Black opustil Smrtonosnou zbraň 2 jelikož se studiu nelíbila jeho o dost temnější verze ve které měl navíc zemřít Riggs. Black se tedy poté rozhodl napsat Posledního Skauta. Produkoval Joel Silver, který stal i za Smrtonosnými zbraněmi, k režii se dostal Tony Scott a za psacím stolem psal sám Black- Co se mohlo pokazit? To je právě otázka. Shane Black i Tony Scott povídali, že původní scénář byl o hodně lepší než ten, který byl nakonec použit a oba tak na něj vzpomínali jako na film, který mohl být lepší. Black dost možná vzpomíná dodnes, Scott už tolik ne jelikož před 6 lety skočil z mostu poté co zjistil, že má nádor na mozku. Sám jsem Posledního Skauta viděl poprvé před 3 roky kolem 12 lety a vlastně mně tolik nezaujmul a skoro vůbec jsem si ho nepamatoval. Teď viděno podruhé na velkém platně, o 3 roky později a dojem je o hodně lepší. Projekci Posledního skauta jsem si totiž vyloženě užil a bylo by to snad jako bych ten film viděl poprvé a to co jsem před 3 roky viděl byla nějaká zkušební verze. Ten film není dokonalý. Je pravda, že pravděpodobně mohl být lepší po všech těch historkách. Na internetu se snadno dohledají Blackovy původní scénáře, které navíc píše svým specifickým humorem a je v něm vidět, že původně mělo finále tvořit závod na lodích a žena Joa Hallenbecka měla být málem rozsekaná motorovou pilou. Jaký mohl být Poslední Skaut v té pravé oficiální Blackově verzi se nikdy nedozvíme nicméně výsledný produkt stojí za to. Poslední skaut je především šňůrou perel perfektních, komediálně skvěle podaných hlášek. Režíruje vždy řemeslně perfektní Tony Scott a především skvěle pracující duo Willis- Wayans. Je úplně jedno, že se údajně ve skutečnosti příliš nemuseli a jde pouze o filmový trik- ve filmu totiž tato dvojka funguje perfektně. Akce je zajímavou stránku filmu, plná perfektních střeleb, automobilových sekvencí a podmanivé hudby. Blackeův scénář funguje tak proto, že je nekompromisní. Nechybí brutální vraždy, fuckují tu i děcka a proto je film svěží zábavou. V roce 1991 šlo o kasovní propadák (51 mega dolarů při rozpočtu 78 mega dolarů) se špatnými recenzemi. Dnes jde pravděpodobně o jeden z nejoblíbenějších akčních filmů všech dob. A rozhodně se nedá říct, že nezaslouženě. PS: Děkuju redakci Moviezone za uspořádanou projekci, byl to perfektní zážitek.

    • 29.7.2018  22:41

    Tak je tu. Čína je už dávno důležitým hráčem Hollywoodu a z nějakého důvodu se rozhodla financovat pokračování amerických filmů, které si v čínských kinech vedli víc než v těch amerických. Měli jsme tu Pacific Rim 2, teď přišlo na řadu pokračování Plánu útěku z roku 2013. S původním Plánem útěku můžete mít jakýkoliv problém musí se ale uznat, že se jedná o nadstandardní akční béčko, ve kterém fungují jak Stallone tak Schwarzenegger a především to vypadalo, že to mělo alespoň nějaký, NĚJAKÝ rozpočet. Čína nyní zaplatila hned dvě pokračování najednou. Upřímně si však pokládám otázku kdo bude po dvojce sakra zvědavý na trojku. Plán útěku 2 vzniká především pro asijské publikum v němž se objeví několik nových asijských herců a místo Schwarzeneggera je tu Dave Bautista. Bautista je přitom minimálně stejně fajn volba jako Schwarzeneger. Bohužel ani Stallone a Bautista neovlivnili to čemu se upsali. Jedničku dělal švéd Mikale Hafstrom jehož předchozí filmy jsem neviděl a ani ty následující protože po prvním Plánu útěku nic nenatočil a z nějakého důvodu se k pokračování nevrátil. Dalo se však minimálně poznat, že je to režisér, který má nějaký vztah ke svému řemeslu a dokázal udělat z pouhého béčka dostatečně šlapající béčko. Dvojku už dělá čistý béčkař Steven C. Miller a všechno je horší oproti jedničce. Dvojka je levnější, ošklivější a především bohužel méně zábavnější. Plakát a hlavní zápletka při tom lžou- Sylvester Stallone se do akce zapojí až v poslední půlhodině a předtím sedí v kanclu. Novýn hlavním hrdinou tak je jeho asijský spolupracovník v podání Xiaominga Huanga, který ale postrádá cokoliv co má Stalloneův Braslin: Huangův hrdina je nesympatický, jeho akční sekvence působí občas jako z nějaké parodie a především nedokáže uhrát vyhrocenější scény. V jedničce bylo pár scén, které Stallone zvládl uhrát jelikož přes všechno to akční pozlátko, je to pořád dost slušný herec. Huangovi nechci křivdit ale nic takového jsem v něm neviděl. Překvapivě nejsvětlejší stránkou je tak Dave Bautista. Nevím jak je to možné ale tenhle hromotluk si dokáže ukrást prostor i v tom největším béčku. Jeho Drax ze Strážců Galaxie je jedním z nejzábavnějších charakterů z celého MCU, jeho padouch z Bondovky Spectre naháněl hrůzu a i v Hotelu Artemis byla jeho postav jedno z největších pozitiv filmů. Tak je to mu vlastně i tady. Stallone sice ve filmu je a je to pořád klasický Stallone, to znamená sympaťák do nepohody je ho ale v celém filmu strašně málo (připomínám, že je na plakátu!) Vedlejší herci jsou pak ale už vyloženě povel- Amy Ryan nahrazuje Jaime King a není o co stát, 50 Cent je pořád 50 Cent a i takový Titus Welliver jako sekundární záporák skončí brzy mimo scénář. Mám vlastně pocit, že kdyby v tom filmu nebyli Stallone a 50 Cent nemuselo se vůbec jednat o sequel ale pouze o tématikou podobné béčko. A možná by tak bylo lépe. Vlastně je mi otázkou proč se dělá pokračování, které vlastně nikdo nežádá. Nebo mi alespoň nepřišlo, že by někdo po Plánu útěku 2 volal. Plán útěku 2 je pravděpodobně zatím nejzbytečnější film roku, který kdyby nevznikl tak by se nikdo nevěšel. Levná čínská zakázka, která pořád dost oukey jedničce plive do tváře a nestydí se za to. Stallone si napraví reputaci Creedem II na podzim a Bautista pravděpodobně další Marvelovkou... a zbytek ať shoří v pekle. Půl hvězdy za Stalloneho, půl hvězdy za Bautistu. PS: Film je mládeži nepřístupný ale z nějakého důvodu jde film do kin s dabingem i když jednička s dabingem do kin nešla. Je mi to celkem záhada a rád bych znal pravý důvod. Body za to, že ale Stalloneho mluví dvorní dabér Pavel Rímský a Bautistu dvorní dabér Martin Zahálka. Dabingové obsazení za 2/5.

    • 28.7.2018  23:30

    Drew Pearce sice není nějak zkušený scénárista ale musí se uznat, že je talentovaný. Společně s Shanem Blackem napsal scénář k Iron Manovi 3, který je pravděpodobně nejosobitější marvelovkou a pak sám napsal a zrežíroval navazující kraťas All Hail The King ve kterém se vlastně pokusil zahrabat závěrečný zvrat Iron Mana 3 a musí se uznat, že jako kraťas je to fajn řemeslo. Pearcovi je však teprve 42 let a jako každý scénárista si jednou asi řekl, že má na víc a rozhodl se napsat si scénář jménem Hotel Artemis, který plánoval i režírovat. Tím, že je Pearce na režijní stoličce neznámé jméno, plně kompenzoval hereckým obsazení: Jodie Foster se po 5 letech zase vrací na plac, je tam vždy cute Jeff Goldblum, Dave Bautista, který oplývá stejným množstvím svalů jako charizmatu nebo šikovný Sterling K.Brown. A všichni se sešli v tomhle... akčním thrilleru? Tady trailery trošku matou. O čistokrevný akčňák se nejedná ani z rychlíku a počet akčních scén byste našli na prstech jedné ruky. A ty scény jsou fajn.. ale nic co zůstane v paměti a za týden už po nich neštěkne ani pes. Pearce se tu spíše než akci věnuje postavám. Pearce je pořád spíš scénárista než režisér a tak se dá omluvit režisérka rutina, která je nezajímavá, nekreativní a utahaná. Pearce se tak daleko více věnuje postavám a dialogům, jenže víte co? Ty dialogy nikam nevedou a postavy svým vývojem vlastně taky ne. Jodie Foster se po 5 letech vrací do filmu a je otázka co držitelku 2 Oscarů dostalo k tomuhle filmu . I když je pravda, že na papíře takovýto film vůbec nezní špatně. Právě její Sestra je hlavní postavou celého filmu a dá se říct, že vlastně i nejsympatičtější. To bych ale zároveň křivdil Davu Bautistovi... Bautista je sice od povolání wrestler je ale vidět, že ho role dvoumetrového drsňáka, který při rváčce máchá sekerou, ale při tom nosí ledvinku a je dobrák vyloženě baví. Právě Bautistův Everest je právě postava, která táhne svojí účastí nahoru každou scénu. Sterling K.Brown potom ukazuje proč je o něj v Holywoodu takový zájem a Jeff Goldblum je prostě jako vždy roztomilý. Na druhou stranu takový Zachary Quinto vůbec nezaujme i přesto, že talent má (V American Horror Story: Asylum je geniální), Charlie Day je tam opět jenom proto aby mohl každého slovně provokovat a snažit se řvát co nejvíc to jde a Sofia Boutella tam sice funguje jako drsňačka, ve skutečnosti ale ve filmu jenom kuje pikle a v závěru se zmůže jenom na to vytahovat šaty k bokům a házet z bot nože. Těm postavám se vlastně nejde fandit a i když vás zajímá jak ty postavy dopadnou, nějaký happy end jim přát nebudete. I taková Sestra má totiž dost jasně své chyby a jediná postava na které mi opravdu záleželo byl Bautistův Everest. Problém je možná v tom, že se pořádně nedá orientovat kdo je tu kočka a myš, jelikož každý je tak trochu svině ale má svá pravidla cti. Problém taky je občas v tom, že ve filmu dojde k nějaké akční scéně a asi hned po začátku dojde ke střihu a dojde k dialogům, které se vlastně většinou nikam neposunou a teprve poté vidíme nějaký závěr akce. Občas to působí jako by se brutálně stříhalo (film má přece jenom štědrých 93 minut) I když mám k filmům o Johnu Wickovi své výtky musí se mu nechat, že pravidla hotelu pro zabijáky prodal mnohem lépe a vlastně mě občas mrzelo, že nejde o spin-off právě k Wickovi ve kterém se na poslední chvíli neobjeví Keannu Reeves a všechny nepostřílí. Dost možná by to zvládlo mé závěrečné hodnocení i zvednout. Hotel Artemis se mohl prodat mnohem lépe po všech stránkách. Akcí, osobitou režii nebo originalitou (pokud vím ve filmu je jeden originální brutální nápad s 3D kopírkou ale o co jde neprozradím). Takhle z toho vyjde jenom občas zábavně béčkový film, která ale jinak klouže po všech stránkách a nezachrání ho ani Jeff Goldblum!

    • 20.7.2018  21:32

    Nejtěžší žánr ze všech se opět hlásí, tentokrát v podobě Děsivého dědictví. Tento horror je celovečerním debutem režiséra a scénáristy Ariho Astera a já mám pocit, že talent v něm je. Sice mu je teprve 32 let, je ale vidět, že má pevnou režísérskou ruku a ví co chce na plátně předvést. Jakmile jsem ale po recenzích adorující horror roku čekal strašnou pecku, zůstal jsem ve výsledku vlastně celkem zklamaný ale pořádně. Děsivé dědictví je sice horror ale ne klasický horror, který si divák pod tímto jménem představí. Chybí jakékoliv litry krve či lekačky a většina strašení vychází z chování postav a jejich vztahů. Ty postavy jsou napříč filmem tak psychicky v prdeli, že jim prostě ujedou nervy a jsou schopní na sebe řvát a nahlas říct co si o sobě myslí. Tento fakt je sice na jednu stranu fajn, na druhou stranu tím ale chybí navázání jakéhokoliv vztahu k postavám. Totiž takhle: Hlavní postavy tvoří čtyřčlenná rodina- matka výtvarnice, otec psychiatr, syn středoškolák a dcera, která je tak trošku jinde. Nejlépe ztvárněnou postavou je přitom matka v podání Toni Collette, která se několika scénami prořve. Na druhou stranu i když jde sice o starostlivou matku, občas se dá až žasnout nad tím jak se jako matka chová. Dá se dostatečně tvrdit, že na své vlastní děti vlastně kašle a jakmile začne jít do tuhého začne se najednou projevovat. Trpí však přitom psychickými záchvaty a divák si s ní těžko rozumí. Pak je tu otec v podání Gabriely Byrneho, který je sice výrazně sympatičtější, zato ale ne dost výrazný. Syn v podání Alexe Wollfa je na tom asi nejlíp, jelikož Wolff v několika scénách předvede, že na to má a především scéna kdy se zraní do krve je hrozně silná. A pak je tu ta malá, podivná dcera v podání Milly Shapiro, která je- zvláštní, děs nahánějící a velice iritující postava. Ten film je zvláštní, ale pořád řemeslně dostatečně zvládnutý. Navíc film postupným směřováním více řádí páku a i když je to co se na plátně občas objeví už opravdu moc, film vlastně perfektně utíká. Především konec kde vše do sebe zapadne (tedy skoro vše,pořád mi dvě věci po shlédnutí filmu nesedí) je na takové úrovní šílenosti, že si řeknete, že musel přijít z hlavy šílence... nebo génia. Občas sice objeví scény, které jsme mohli vidět i jinde, jsou ale natočeny tak zajímavým, neokoukaným způsobem, že vlastně také nenudí. Kamera je fajn, hudba pěkně duní.... po všech těch stránkách vlastně dobrý. Ty postavy jsou ale opravdu nesympatické a pořád jde o film, který je sice oukey ale myslím, že na to aby dokázal diváka udržet v sedačce na více shlédnutí, je prostě těžce uchopitelný a navíc především ke konci opravdu WTF. Pořád jsem se ale bavil, herecké výkony byli povedené (i přesto, že ty postavy jsou téměř nevýrazné) a hudba skvěle funguje do horroru. Horror roku sice z tohohle filmu není, je ale vidět, že horror zase uchopil někdo s jiným pohledem.... a nenudí se na to dívat.

    • 19.7.2018  23:04

    Po 10 letech se Mamma Mia vrací! Když před rokem přišla zpráva, že se chystá pokračování Mamma Mii, byl to celkem šok. Ano, jedničku mám rád jelikož energičtější muzikál by ste těžko sháněli, po konci jedničky jsem si ale byl jistý, že pokračování nebude, protože prostě není kam jít. A i původní muzikál končí zakončeně. Jsme ale pořád v 21. století, kde každý hit dostává pokračování a bylo jasné, že jednička, která si před 10 lety došla pro 609 mega dostane sourozence. A ten sourozenec nakonec opravdu vznikl a je tady. Z trailerů jsem si pořád nebyl jistý jestli to je ta správná cesta a nálepky zbytečný sequel se prostě nezbavil. Jenomže víte vy co.... dočkali jsme se důstojného pokračování. Jednička je dodnes ztřeštěný zábavný muzikál plný energie a výpravných hudebních čísel s perfektními vizuálními nápady. Dvojku ale už nerežíruje Phyllida Lloyd, nýbrž Ol Parker. A dá se snadno rozeznat, že Parkerova režie je jednoduše jiná než té Lloydové. Zatím co jednička je svou povahou spíše pubertální děcko plné hormonů, dvojka je spíše typ člověka co má za sebou úspěšnou maturitu a než dospěje, chce si ještě jednou pořádně užít. Bál jsem se toho, že jednička vlastně ukradne všechny písně z jedničky a nedostaneme žádné nové. Při tom starých písní z původního filmu se objeví asi čtyři a z toho všechny se objeví v dějové lince s mladou Donnou kam i logikou patří. Tady se ale objeví i písně nové a rozhodně nejsou o nic horší než ty z jedničky. Ve filmu se samosebou objeví i Colin Firth, Pierce Brosman, Stellan Skarsård a Meryl Streep, většina z nich má ale menší role (především Streep má spíše cameo) a objeví se jejich výrazně mladší verze. Jako by se ale stál zázrak, mladé tváře sedí na ty staré. Irvine je slušný nový Brosman, Hugh Skinner slušný nový Grant a Dylan zase slušný nový Skarsgård. Celý film si ale pro sebe ukradne především vždy roztomilá Lily James jako mladá Meryl Streep. James je jako mladá Meryl perfektní a rozhodně své starší herecké kolegyni nedělá ostudu. Co se týče nových postav z přítomné časové linie, Andy Gracia je jako vždy cool a Cher je příjemným způsobem ztřeštěná. Musí se nechat, že jsem možná trochu zaujatý, jelikož na písních Abby jsem vyrůstal a dodnes si sem tam nějakou pustím. Dvojka je ale stejně jako jednička film plný života a energie, který je prostě tak šílený a občas naivně hloupý, že je geniální. Všechny hlavní postavy jsou opět perfektní, falešné Řecko pořád dokáže být nádherné a rytmus hudby je prostě neuvěřitelný. Prozatím nejzábavnější film roku a překvapivě důstojné pokračování, což z trailerů zárukou nebylo. Takže spokojenost a velký palec nahoru!

    • 18.7.2018  23:16

    Téměř 30 let ale Terry Gilliam to dokázal- Natočil film Muž, který zabil Dona Quijota. Pro Gilliama se jednalo o důležitý osobní projekt, kvůli které hodně riskoval, dělal kompromisy, které ho občas mrzeli a za spoustu let se na něm vystřídalo spoustu slavných osobností. Robin Williams, Johnny Depp, Ewan McGregor, John Cleese, Robert Duvall, John Hurt (kterému je tento film věnován).... nakonec když už tomu nikdo nevěřil se to nakonec Gilliamovi povedlo. I přes to, že musel škudlit na rozpočtu a do filmu se v podstatě nakonec žádná herecká hvězda nedostane. To ale podle mně není na škodu. Ať Adam Driver nebo Jonathan Pryce v hlavních rolích jsou totiž perfektní. Zatím co Driver dokazuje svůj status jakožto jeden z nejlepších mladých herců, Pryce předvádí nejlepší herecký výkon za posledních pár let. A tím se nekončí... Stellan Skarsgard je jako vždy fajn, Olga Kuryenko je zase jednou fajn a Jordi Mollá je pořád neskutečně cool. To by bylo k obsazení. Jenomže jenom obsazením film neuděláte. Jde i o jiné části a tam už zase moc pozitivní bohužel nebudu, protože nemůžu. Myšlenka filmu je vlastně stejná jako u všech Gilliamových filmů: Bláznovství je skvělé, musíte občas utéct ze skutečného světa do světa fantazie. Bohužel se mi však zdá, že Gilliam z filmu nevykřesal to co po těch 29 letech chtěl a vlastně jsem se celou dobu nezbavil pocitu, že to mohlo být lepší, šílenější, geniálnější. Ve filmu je spoustu scén kdy se realita a iluze prolínají v jedno a ty scény jsou záměrně nadsazené a šílené ale pořád se mají nějak držet fungující reality a vše se drží příběhu jenom proto aby Gilliam mohl vyprávět dál a film neskončil o hodně dříve. Film, který má být nápaditý, fantazijní a narvaný nápady má bohužel postavy zapadající do klasických škatulek a dvě ženské postavy, které mají více prostoru jsou nadržené, sexem posedlé dámy, které se rychle chtějí s někým vyspat. A pak je úplně jedno jak perfektní výkon podává Adam Driver, když je jeho Toby nafoukaný floutek, kterému přejeme spadnout na držku. Nejzajímavější postavou filmu je tak Pryceův Don Quijote, který je ale jenom prostě bláznivý a nějak geniálně prokreslený rozhodně ne. To však neznamená, že se občas neobjeví nějaký ten geniální vizuální nápad (celý film se odehrává ve Španělsku a tudíž by měli její obyvatelé mluvit španělsky ale na to Gilliam ve filmu příjemným způsobem řekne nasrat). I přesto, že musel Gilliam šetřit a improvizovat se nezapře jeho vytříbený styl a snaha udělat to co nejlépe to šlo. A pak je vlastně vedlejší, že se nezbavíte pocitu, že to šlo líp. Muž, který zabil Dona Quijota je důstojná tečka za 29 let trvající prací, avšak chybí tomu větší fantazie a rozmach, což je bohužel vysoce pravděpodobně způsobené malým rozpočtem. A je to vlastně škoda. Vzpomenu si na pár scén u kterých jsem se totiž parádně bavil a doufal jsem, že těch scén bude víc. Bohužel ale už po první půlce dostatečně dojde pára. Do filmových učebnic by však tento film rozhodně měl patřit. Obávám se ale, že kdyby tento film nikdy nevznikl nic by se nestalo. Terry Gilliam je do značné míry muž, který zabil potenciál Dona Quijota.

    • 16.7.2018  23:55
    Uncharted (2018)
    ****

    Mám nápad... co se vysrat na prequel s Tomem Hollandem v hlavní roli a dát tvůrcům tohohle fajn kraťasu prachy na celovečerák?!

    • 15.7.2018  11:55

    Perfektní důstojné pokračování, které stejně jako jednička nestárne. Kvalita sice logicky klesá, dvojka je ale pořád parádním filmem od kterého by se mohlo spoustu současných tvůrců učit.

    • 14.7.2018  22:03

    Hurá, je to doma, český film ještě není úplně v prdeli! Tuto větu jsem se rozhodl použít hned na začátku, protože nemá cenu to protahovat a říct, že Úsměvy smutných mužů jsou pravděpodobně nejlepší český film za posledních pár let. A proč tomu tak je, hned vysvětlím. Film vzniká podle knihy Josefa Frománka, která je vlastně knihou autobiografickou která popsala jeho příběh z protialkoholní léčebny, na které strávil nějaký ten čas. Z knihy se stal besteller a jakmile je z něčeho bestseller, musí se z toho udělat film. Formánek naštěstí zůstal u kormidla a napsal scénář společně s režisérem Danem Svátkem jenž pro mně byl velkou režisérskou neznámou. Je ale pravda, že v závalu všech těch chystaných českých filmů, Úsměvy smutných mužů prostě vyčuhovali. Trailery navíc působili zajímavě a vypadalo to tedy, že zase bude jednou důvod se radovat z českého filmu. A je to gól! Rozhodně bych však spekuloval o tom, jestli jsou Úsměvy smutných mužů opravdu komedie. Spíše než o sleď komediálních scének a gagů, jde totiž občas až o dost depresivní podívanou. Drsnou, nekompromisní podívanou, kde se humor objevuje především v tom, že většina osazenstva blázince jsou jednoduše blázniví a chybí jakákoliv klišé romantická linka, takže i za to palec nahoru. Zašlo to až tak daleko, že jsem si párkrát vzdáleně vzpomněl na Přelet nad kukaččím hnízdem ale srovnávat tyto dva filmy nemá smysl. Zatím co Přelet byl především o blázinci jako takovém, Úsměvy jsou pořád především o alkoholu a jakákoliv práce s vyprávěním či postavami je jinde. Film dost táhnou herci. David Švehlík je v hlavní roli perfektní a občas dokonce dokáže nahnat husinu, zdatně mu ale sekundují Ondřej Malý a především Jaroslav Dušek. Ve filmu se objevuje i více šikovných českých herců, především u těch méně známých jsem ale měl problém rozeznat, kdo je pouze herec a kdo je pravý nemocný pacient- jelikož ve filmu hráli i skuteční obyvatelé blázince v Petrohradě. Na postavách filmu je jinak pozitivní to, že postavy několikrát vysvětlí proč začali pít a tyto důvody jsou natočené ve formě flashbacků. Divák má tak více příležitosti s postavami sympatizovat a působí to rozhodně víc, než kdyby herec 2 minuty na plátně vyprávěl svůj příběh. Na českou kinematografii originální dílo, která více než na humor sází na temnou skutečnost toho, že alkohol ničí lidi. Perfektně natočené, herecky zvládnuté a životem napsané.Zase jednou prostě dorazil slušný český film a bylo by fajn kdybychom jich tu brzo měli víc. Jak je vidět, máme na to!

    • 13.7.2018  22:11
    Mrakodrap (2018)
    ****

    Člověk prostě musí obdivovat Dwaynea Johnsona- tento bývalý wrestler se postupně usazoval ve filmu, až se napříč léty stal hollywoodskou hvězdou a dnes je možná dokonce ta největší. Až na zlatou výjimku v podobě Pobřežní hlídky totiž byli všechny Rockovy filmy v posledních několika letech úspěšné. Důležitější jsou ale samosebou kvality a musí se uznat, že Dwayne Johnson si na producentské židličce dokáže své filmy pohlídat. Jumanji: Vítejte v džungli byla zábavná dobrodružná jízda, Rampage: Ničitelé zase našlapaná monster-jízda a takové San Andreas dost možná jeden z nejlepších katastrofických filmů za poslední roky. V roce 2016 mimo jiné natočil i komedii Centrální inteligence, která se musí nechat, že má fajnový humor a povedenou dvojku Johnsona a Kevina Harta v hlavních rolích. A Johnson si pravděpodobně padnul do oka s Rawsonem Marshallem Thurberem, u kterého se rozhodl, že se s ním spojí na dalších dvou filmech. A první z nich je tu. Mrakodrap je první Thurberův který nespadá do žánru „komedie a ačkoliv v jeho komediích jako Millerovi na tripu a Centrální inteligence se párkrát ty akční scény objevili, tohle je jeho první čistý akční film, ve kterém téměř chybí jakýkoliv humor a jede se pouze přes akci. Mrakodrap dost připomíná první Smrtonosnou past, ve které je ale navíc nejmodernější budova světa. Mrakodrap je ale především dítě dvou zemí- Amerika nadělila americké filmaře, americkou herce a americké vyprávěcí postupy, Čína pak lokaci, peníze a čínské herce. Ještě před pár lety by takovýhle scénář působil jako katastrofa. Ve skutečnosti se ale jedná o funkčního potomka, který ani jednomu z rodičů špatné jméno nedělá. Film má především perfektní technické tvůrce- Kromě Thurbera, který napsal i scénář a debutující akčňák mu vůbec nedělá problém, tu máme hudebníka Steva Jablonskyho, který nadělí perfektně ladící hudbu a především perfektního kameramana Roberta Elswita. Toho Elswita, který dohlédl na poslední dvě Mission: Impossible nebo Slídila (jehož kamera je jedna z pozitivních stránek filmu). Trikaři, kteří byli z Číny poté využili opravdu mnoho green screenu a přesto ten zjevný green screen vůbec neškrábe oči z důlků a na Hollywood minimální rozpočet ve výši 125 milionů dolarů se tu ždímá na maximum. Thurber jako by si opravdu při psaní scénáře pustil Smrtonosnou past, zároveň se ale pokusil být svůj a postavy udělat trošku víc ´ˇživější. Na rozdíl od takové ženy Johna McClanea, je tedy žena Willa Sawyera (Rockův hlavní hrdina) v podání Neve Campbell silná postava, která ani na moment nepřestane bojovat za své děti a manžela a není tak pouze ukřičenou dámou čekající na záchranu manželem. Problém může být tak jedině se záporáky- Roland Møller sice není špatný, jako opravdová hrozba pro Rocka ale ani moment nepůsobí. A to ani ve filmu kde Rock v první akční scéně dostane celkem přes držku a především tu spíše než za nadupaného frajírka, působí jako napůl zlomený člověk bojující s vlastními démony. Jinak ale akční scény odsýpají, rodinné scény fungují tam kde by měli a Rock si tak může do životopisu zapsat další povedenou žánrovku. Objektivně 8/10, přimhouřeně 8+/10, palec nahoru jednoznačně!

    • 12.7.2018  21:37

    Kariéra Adama Sandlera se dělí na 3 základní kategorie- podprůměrné až průměrné komedie (Jack a Jill, Dovolená za trest, Zohan: Krycí jméno kadeřník- poslední dobou Sandler tyto typy komedií stáhl na Netflix, takže v kinech je od nich klid), dobré až velmi dobré milé komedie (Pohádky na dobrou noc, Klik: Život na dálkové ovládání, Zkus mě rozesmát) a povedené komedie- Při tom do této kategorie při tom donedávna patřili pouze dva snímky a to ty ze stejné série- Hotel Transylvánie a Hotel Transylvánie 2 kde mluví hlavní roli Drákuly. Tyto dva animáky mají při tom jedinou chybu- nejsou to prostě animáky od Pixaru ale někoho hejtit kvůli tomu, že není od Pixaru je prostě hloupost. Hotel Transylvánie jsou ale jinak milou pohodovou pohádkou, kam Sandlerův humor padne líp než do hraných filmů (a je díky situačním animovaným gagům milionkrát vtipnější) a mají i milé rodinné zápletky. A samosebou byli velmi úspěšné a tak tu máme třetí díl.... A naštěstí třetí díl neselhává z řady. Stejně jako předchozí díly sází překvapivě lidské téma: Po prvním filmu kde se řešil vztah otce s dcerou a vyrovnávání se s faktem, že dcery prostě dospívají a po druhém filmu kde se řešil vztah vnuka a dědy a později vlastně i otce se synem, tu najednou máme třetí díl kde se řeší krize středního věku a touhu nezůstat na všechno sám. Předchozí dva díly pracovali se spousty horrových slavných monster, kteří se různě objevovali na plátně a odkazovali na staré horrové filmy. Jeden výrazný hráč těchto filmů a legend ale chyběl a to jejich lovec Abraham Van Helsing. Způsob jak se s Van Helsingem v tomto filmu hraje možná některé posadí do židle, za mně se ale jedná příjemné WTF rozhodnutí, které vlastně beru jako vztyčený sympatický prostředníček divákovi, který buďto ať bere nebo nechá být. Finální rozhodnutí tvůrců zní působí rozhodně lépe než aby na plátně pobíhal animovaný dvojník Van Helsinga v podání Hugha Jackmana. Stejně jako u ostatních dílů se ve filmu nachází spoustu geniálních gagů, které neskutečně pobaví. Králem těchto gagů je většinou stejně jako u dvojky Blobík, jehož komediální načasování je prostě perfektní a to se jedná o němou postavu, která za celou dobu filmu neřekne ani slovo. Jestli si tvůrci s nějakou postavu ale opravdu vyhráli, je to asi přece jenom nakonec Drákula. Za celou trilogii se dá opravdu říct, že Drákula prošel nějakým dějovým obloukem a vývojem, kdy se ze zahořklého mrzouta stal členem fungující rodiny, dobrým přítelem a především ukázal, že není takové monstrum jako na povrchu. Je možná trochu škoda, že jeho otec Vlad se od minulého dílu kde působil jako totální arcilotr proměnil v hláškujícího páprdu, který se do děje vlastně ani moc nezapojí a jenom komentuje co se děje kolem něj. Na druhou stranu si ale říkám, že kdyby například měl problém s tím, že Drákula miluje lidskou ženu, bylo by to klišé nad klišé. Zvláště když se v minulém díle už smířil s tím, že si jeho vnučka člověka vzala a jeho pravnuk je napůl člověk. A když už jsme u té lidské části... Erica se nakonec stane celkem fungující postavou, jejíž scény s Drákulou jsou emotivní, překvapivě dialogově perfektně napsané a celá závěrečná akce v součtu sice působí jako akční sekvence, která tam je aby se neřeklo, nepůsobí ale nic moc dojmem ale na opak dost-fajn závěrečnou atrakcí. Sečteno podtrženo, Hotel Transylvánie 3 je důstojné zakončení funkční animované trilogie, které funguje jako perfektní (určitě dočasná!) tečka. Na to, že jde o druholigové animované studio klobouk dolů a doufání, že Sandler jednou bude spolupracovat i na něčem hraném co bude stát tolik za to.

    • 8.7.2018  23:24

    Marvel Cinematic Universe slaví 10 let a servíruje svůj 20. film. Za těch několik let se musí na Marvelu ocenit, že opravdu dokáže střídat žánry a styly. Ant-Man a Wasp je letošní třetí a poslední Marvelovka a přichází po Black Pantherovi a Avengers: Infinity War. Black Panther je stylový, vizuální, inteligentní, akční film, který dokáže perfektně pracovat s postavami a politikou uvnitř celé Wakandy. Avengers: Infinity War jsou poté epickou, emocionální, zakončovací řezbou celého tohoto vesmíru, které navíc má překvapující závěr, ze které se několik lidí vzpamatovává dodnes. A několik si lidí si říkalo jak na tyhle dva filmy může Ant-Man navázat. A víte co? Ant-Man na to zvysoka kašle. Zatím co Black Panther a Infinity War jsou dva velké filmy ve kterých se bojuje o spoustu životů a v podstatě osud ať už světa nebo vesmíru, Ant-Man si jede ve své osobní rovině kde především myslí na rodinné hodnoty. A vůbec to není na škodu. Jedničku Ant-Mana dodnes beru velmi povedenou Marvelovku, kterou však řadím do jedné z těch slabších, možná dokonce do TOP 5 nejhorších marvelovek. Musel jsem na ní ale ocenit skvěle vybraného Paula Rudda, Michaela Douglase v mentorské roli,celkově vedlejší postavy a především několik výborných vizuálních nápadů. Byl to ale pořád výrazně menší film, což neberte jako výtku. U dvojky ale jako by někdo šlápl na plyn a natočil o hodně povedenější a zábavnější zábavu. Je přitom zajímavé, že za kamerou zůstává rutinní Peyton Reed, který točil i jedničku kterou měl původně točit Edgar Wright. Místy to ale vypadá jako kdyby Wright nakonec zrežíroval dvojku, protože Ant-Man a Wasp mi hodně připomíná něco co by točil Wright kdyby se dostal k Ant-Manovi. Wright by se sice možná utrhl ze řetězu daleko víc, hodně vzdáleně jsem si ale občas u zábavných scén vzpomněl na Wrightovu trilogii krve a zmrzliny. Ve dvojce je vlastně o hodně všeho. A to i vizuálních nápadů, které prostě šlapou a jsou povedenější než u jedničky. Postavy, které v jedničce šlapali, ve dvojce šlapají ještě daleko víc-Luis, Dr. Pym a především Hope. Především Hope si krade téměř každou scénu pro sebe a opravdu se stává jednou ze dvou hlavních postav filmů. A to to byla v jedničce taková nevýrazná myš. Nové postavy jsou poté perfektní- Laurence Fisburne od začátku pasuje jako Bill Foster mnohem více než jako Perry White v konkurenčím DC Extended Universe, Walton Goggins jako vždy dělá radost co se objeví na plátně, Hannah John-Kamen dokázala stvořit pohlednou a charakterně zajímavou postavu a Michelle Pfeiffer... to je prostě castingová trefa a i když by stálo za to vidět znova Douglase a Sharon Stone pohromadě (klidně i bez sekáčku na led), ve scéně kdy se Dr. Pym a jeho žena po letech znova potkají na plátně prostě srší jiskry. Ant-Man a Wasp ale podle mně zároveň funguje jako perfektní rodinný film. Zrovna před shlédnutím filmu jsem měl v televizi možnost znovu vidět Návrat do budoucnosti, který považuju za jeden z nejlepších rodinných filmů všech dob. A víte vy co? Ant-Mana a Wasp nyní považuju také za jeden z nejlepších rodinných filmů. V Ant-Manovi a Wasp opravdu nehrozí žádný atomový výbuch, hromadné vyvraždění ani zničení města. Jde pouze o to, aby otec s dcerou našli svojí ženu a matku. Především ke konci tak vznikne spoustu emotivních scén, které prostě musí každé dohnat k nějaké té slzičce. Nechci psát obligátní Marvel to zase dokázal, ale pravda je, že to prostě zase dokázal. Zase se mu prostě povedlo natočit něco jiného a nešlápnout při tom špatnou nohou. Perfektní rodinná zábava, kterou táhnou perfektní vizuální nápady, rodinné dějové oblouky a herci, kteří do svých postav dávají všechno. Takže trojku prosím!

    • 7.7.2018  21:46

    Nenechte se zmást: Pod zavádějícím českým distribučním názvem se schovává předělávka komedie Přes palubu z roku 1987, ve které tehdy zářili Kurt Russell a Goldie Hawn. V té chudý tesař Rusell využije ztráty paměti bohaté pipky v podání Goldie Hawn aby se mu starala o domácnost. Hollywoodu ale asi definitivně došli nápady a tak je tu po 32 letech nová verze ve kterých se pohlaví prohodí. Žijeme v roce 2018 plné Girl Power a silných žen takže na co bude žena dělat služku? To radši využije ztráty paměti boháče a udělá z něho pracovitého otce. Z trailerů to dost možná mohlo vypadat na sebevraždu, ve skutečnosti ale o takové peklo nejde. Kurt Russell a Goldie Hawn jsou definitivně pryč (ve filmu jsem si postřehl jednoho odkazu k originálnímu filmu) avšak Anna Farris a Eugenio Derbez jsou naštěstí fajn náhrady. Originál poté točil Garry Marshall (nechť je mu země lehká, Pretty Woman je pořád pecka) a teď točí filmoví debutanti Bob Fisher a Rob Greenberg, kteří mají zkušenosti jenom ze seriálů. To ale nevadí. Manžel na zkoušku sice možná nebude nová komediální klasika, rozhodně ale působí jako oukey podívaná na vypnutí mozku. Leonardo, který přijde o paměť je navíc mexického původu, takže se občas dočkáme scén kdy se vymytý Leonardo baví s mexickou komunitou a o tom jak je Amerika tvrdá země a rozhodně ne prvoplánovou zemí snů. Taková zápletka do komedie v době kdy Trump pálí do všech stran je rozhodně zajímavá volba. Problém je možná tak jenom s gagy. Je tam několik povedených gagů u kterých se divák zasměje, zároveň se ale objeví i spoustu takových u kterých se objeví buďto pouze úšklebek a nebo rovnou vůbec nic. Nejzajímavější je tak na filmu to jak se Leonardo postupně mění v dokonalého rodinného muže. Jakmile ale dojde k tomu, že je z Leonarda opravdu vážený otec rodiny, jaksi se ztratí tempo a přijde trošku pomalejší závěr, který se táhne až moc. Na druhou stranu mohlo být po trailerech hůř a tak jsme dostali alespoň oukey komediální blbinu, která jednou v televizi za čas neurazí. Avšak takový vztah k předělávce mám, protože ani původní film příliš často nevyhledávám takže...

    • 7.7.2018  16:47

    Jeden z nejzábavnějších filmů všech dob s Zemeckisovou bezchybnou režii, sympatickým Michael J. Foxem, dokonalým Christopherem Lloydem a hlavní melodii od Alana Silvestriho která je jednou z nejikoničtějších

    • 7.7.2018  16:33
    Lincoln (2012)
    ****

    Perfektně natočené drama plně výborných herců, dialogů, nádherné kamery a Williamsovy klasicky perfektní hudby. Spielberg téměř v plné síle

    • 7.7.2018  15:14
    Pinocchio (2002)
    ***

    S Benigniho adaptací problém nemám a jako děcko jsem u ní strávil spoustu hodin. Postupem času je jasné, že má tato adaptace spoustu chyb ale mohlo být hůř. To, že všechny děcka hrají dospělí neberu jako chybu, nýbrž originální odvážnou změnu. Herci jsou fajn a je škoda, že Benigniho po Život je krásný nepotkala lepší kariéra a teď v podstatě.. co vlastně proboha dělá?!

    • 7.7.2018  10:51
    O život (2007)
    **

    Mít za zády scénáristu, který by mi každý gag vysvětloval a vysvětloval mi proč to brát jako perfektní černou komedii, možná bych šel výš. Tady mám ale jenom pár zábavných gagů, pár fajn herců (Nvotová fakt ne) a.. to je vlastně vše. Smutný je, že nejvtipnější jsou Kleplovy eskapády. Svoji roli si ale perfektně užívá Robert Nebřezenský

    • 7.7.2018  10:48

    Dosti podprůměrná adaptace, která vlastně celkem dost pasáží z Collodiho knihy ignoruje nebo si je upravuje dle sebe. Cvrček chytil EddieMurphovynu, Pinocchio občas vypadá moc děsivě ale takový Martin Landau je jako Geppeto fajn

    • 5.7.2018  23:03

    Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech má své kouzlo v tom, že je to prostě festival pro všechny milovníky filmů. A kromě nových projektů občas nabídne i staré, prověřené klasiky. A občas je nabídne třeba i člověku, který do té doby s nimi neměl zkušenost. Film Lawrence z Arábie byl spoustu let unikal z několika důvodu: 1) nikdy jsem ho nenašel v kvalitě, která je pro mně dostačující 2) vždy se bojím, že film s vysokými recenzemi mě zklame 3) děsila mě délka 216 minut. Když jsem si však sedl do Karlovarského městského divadla, režisér Karlovarských znělek Martin Krejčí začal o filmu zajímavě vyprávět a následně světla zhasla a na plátně konečně tento filmový epos vyskočil, nechal jsem se jím ponořit. A můžu říct, že to dopadlo velice pozitivně. Řeknu rovnou, že Lawrence z Arábie u mně (zatím!) plnou palbu nemá, přesto se však jedná o audiovizuální orgazmus plný perfektních hereckých výkonů, nádherné kamery, hudby a jedné z nejvíce zvládnutých režií všech dob. Lawrence z Arábie je sice poněkud rozsáhlý, jinak se ale jedná o epickou, monumentální jízdu, která mimo jiné může za to, že si Steven Spielberg vybral dráhu filmaře. Ale to sem nepatří! Lawrence z Arábie se ani nemusí snažit ukazovat záběry na Arabské pouště- on vás totiž do těch pouští dostane. Společně s perfektním Peterem O´Toolem se vydáte na namáhavé dobrodružství, které sice ještě tak první půlku trvá než se pořádně rozjede, druhá půlka ale funguje o poznání lépe a vlastně pak film daleko více funguje jako celek. 216 minut prostě koukáte na perfektně odvedenou práci, kde Alec Guiness ukáže, že nebyl pouze Obi-Wan Kenobi ale opravdu talentovaný, britský šramák. Hudba Maurice Jarra, kamera Freddieho Younga, režie Davida Leana.. to vše prostě funguje. A i přesto, že je těžké koukat celých těch 216 minut na film a neodtrhnout od něj oči, za pokus to rozhodně stojí. Neřeknu, že se Lawrence z Arábie stane mou novou klasikou, kterou si budu pouštět každý rok minimálně jednou a budu o ní mluvit vždy když se mně někdo zeptá na dobrý film... dost možná si na něj ani nevzpomenu. Na druhou stranu se ale jedná o jeden z největších kino zážitků všech dob a to už něco znamená. A kdyby se mi časem dostalo dalších podobných zážitků, nezlobil bych se...

    • 5.7.2018  22:50

    Vlastně začínám mít pocit, že všechny úspěšné horrory se dočkávají pokračování. Bylo tomu tak napříč věky: Halloween, Pátek třináctého, Noční můra v Elm Street..tenhle trend pokračoval až do současného století- Saw, Insidious, V Zajetí démonů... a jedním z těch sérii se stává Očista. Je to už 5 let co první Očista vpadla do kin a byl z toho hit. Dvojka a trojka přitom byli v pokladnách ještě úspěšnější a bylo tedy jasné, že i když trojka končila velice uzavřeně, konec není. Než aby tvůrci ale uvažovali jak navázat na zmatený konec trojky, radši se vrátili hodně, hodně dopředu... až před události prvního filmu abychom viděli jak ta první očista vlastně proběhla. Za Očistou ale naštěstí stojí produkční hlavička Jason Blum, takže i když se Očista nikam lety neposouvá, pořád si drží nadprůměrnou produkci. A naštěstí Očista střídá nápady. První díl se točil kolem jedné rodiny v baráku která se pokouší přežit jednu noc, dvojka sledovala rovnou počet několika lídí a trojka sledovala političku která plánovala Očistě zatrhnout tipec. Čtyřka/Nula poté sleduje jeden menší, sociálně slabší ostrov plný především afroamerickou komunitou. A vlastně není důvod to nějak okecávat: Žádný výrazný pokrok tu totiž není a jestli se vám líbili či nelíbili předchozí díly, tady se to asi nezmění. Režíruje Gerald McMurray který předtím pouze točil afroamerické drama pro Netflix takže zas tak velké zkušenosti nemá, naštěstí ale důstojně zvládá takovou látku v rámci možností. Smutný je to, že asi nejzajímavější na filmu je hudba plna afroamerických popových songů která občas perfektně ladí do příběhu. Co se týče herců, ve filmu se neobjeví nikdo kdo by jakkoliv projevoval svojí přítomnost. Jo, Y´lan Noel občas připomene doby mladšího Michaela Jai Whitea, to mu ale není nic platné když pořád hraje v takové brakové látce.Nejzajímavější hercké jméno ve filmu je poté Marisa Tomei, která se na plátně ale moc nedrží a obávám se, že je tam zbytečně. Ke konci filmu ale přijde možná zvrat, který vlastně ale podvrací nohy všemu co jsme viděli v předchozích dílech. A je to škoda, jelikož to vlastně podkopová to jak celá Očista funguje. Jinak co se týče odkazů na předchozí díly, musíte počkat do závěrečné scény. Sečteno podtrženo, První očista je oukey prequel k oukey horrové sérii, která by ale měla buďto brzy skončit (věřím, že tržby zase budou velký a pětka bude) a nebo počkat na premiéru chystaného seriálu, protože tento formát by možná mohl Očistě sedět víc.

    • 3.7.2018  19:51

    Jak je sakra možný, že až tady mě Sheridan dokáže strhnout? Dokonalá atmosféra s Kevinem Costnerem zpátky na koni a překvapivě výbornou Kelly Reilly. Pokud si Sheridan udrží tempo, jedná se rozhodně zatím o jeho nejlepší práci

    • 3.7.2018  09:16

    Dnes pravděpodobně už vše dostane pokračování. Když před 3 roky vjelo do kin Sicario, nevypadalo to na film, který by měl dostat pokračování. Jednalo se totiž o především komorní film a především tržby nebyli tak znamenité. Sicario ale především dostalo kultovní status. Nejsem žádný zastánce jedničky ale musí se prostě nechat, že je alespoň kvalitní. I když dost za to mohl tehdejší tým: Scénárista Taylor Sheridan pro kterého šlo o první film a roky se z něho stal jeden z nejuznávanějších scénáristů, režisér Denis Villeneuve, kameraman Roger Deakins a skladatel Jóhann Jóhannsson. Oukey scénář, znamenitá režie, perfektní kamera a hudba. Dvojka se tak stala očekávanou věcí. A je otázka jak s ní někteří budou zacházet. U kormidla zůstává pouze Sheridan. Villeneuve se mezitím rozutekl k Blade Runnerovi 2049 (k jednomu z nejlepších pokračování minulého roku), Deakins utekl společně s ním (a konečně dostal Oscara) a Jóhannsson zemřel. Ve dvojce se nevrací ani herečka z původního dílu Emily Blunt a ani šmahem se o ní nikdo nezmíní. Vypadalo to tehdy, že se Sicario 2 stane nedůstojným pokračováním. Jenomže víte vy co?! Sicario 2 je dobrý film. I přesto, že místo Villeneuvea tu máme rutinějšího Stefana Sollimu, za kameru usedá šikovný Dariuz Wolski a hudbu k filmu skládá poměrně neznámá Hildur Guðnadóttir. Je jasné, že Sollima, Wolski ani Guðnadóttir nešahají po paty Villeneuovi, Deakinsovi a Jóhannssonovi, rovnat se ale takovému vysněnému týmu je prostě Mission Impossible. A i přesto, jsou všichni do jednoho ať už Sollima, Wolski a Guðnadóttir slušná náhrada. A teď to neberte ve zlém: Emily Blunt mám rád. Tenhle rok jsem si jí užil v parádním Tichém místě a jako nová Mary Poppins působí perfektně. V Sicariu 2 mi ale vůbec nechybí a dokonce mi přijde, že když se strhává všechna pozornost na Del Tora a Brolina funguje to o poznání líp. Ať už Toro nebo Brolin totiž oba mají výrazně zajímavější postavy které navíc v tomto filmu dostávají zajímavé dějové oblouky. Rozhodně nesouhlasím s názory, že na rozdíl od jedničky chybí nějaká cool akční výrazná scéna. Doteď si vzpomínám minimálně na tři scény, které mi ať už vizuální nebo akční stránkou přijdou velice dobré. Akční scény jsou přehledné, dokážeme poznat kdo zrovna střílí a do koho a pokud Sollima opravdu zrežíruje adaptaci videohry Call of Duty bude o co stát. Na dvojce Sicaria se mi ale možná líbí to, že na rozdíl od jedničky jde více na emoce. V jedničce jsme milovali Alejandra v podání Benicia Del Tora, jak si jde tvrdě za svým a jde přes mrtvoly. Ve dvojce ale dostane skvělý dějový oblouk ve kterém musí chránit děvče které mu připomíná dceru. Právě toto přidává postavě Del Tora lidskost a daleko více prokresluje jeho charakter. Co se týče Glavera v podání Joshe Brolina, Brolin si jako vždy roli užívá a jeho morální konflikt je prostě perfektní práce za kterou zaslouží Sheridan uznání. A jinak herecky exceluje Isabella Moner, která po pátých Transformers opět ukázala, že na to prostě má a přeju jí ještě hodně příležitostí ukázat na co má. Doteď jsem byl pozitivní, takže proč za 3? U Sicaria 2 se dá ocenit, že je vlastně stand-aloneová a celou zápletku jedničky téměř ignoruje. Zároveň to ale působí, že by vůbec nemuselo jít o dvojku a kdyby se trošku pozměnil scénář, Del Toro a Brolin by mohli být pryč. Guðnadóttir zároveň občas vykrade Jóhannsonův původní soudtrack z jedničky a Wolski občas příliš kopíruje Deakinsův styl z prvního dílu, místo aby byl svůj. Dále se nemůžu zbavit pocitu hodně vysoce nastavované kaše a závěrečná scéna ukazuje, že ještě není konec. A začínám mít pocit jestli by místo Sicaria 3 nebyl lepší seriál, který by mohl předvést líp a možná by Sheridanovi více seděl televizní formát. Ale to uvidím až po shlédnutí jeho Yellowstonu. Musí se prostě uznat, že jde o slušnou práci a pokud taková bude i trojka, nemám problém. A i kdyby Sheridan nikdy nenapsal film, kterému bych dal za víc než 3 z 5, budu ho mít pořád v úctě, protože minimálně za to jak si hýčká své postavy si to zaslouží.

    • 22.6.2018  16:13

    To, že je původní Jurský park klasika je bez debat. Dvojka a trojka si však takový status nevysloužili a navíc kolísaly i tržbami. Po 14 letech dorazilo nové samostatné pokračování Jurský svět které ale vytřelo dech. Nejenom, že se jednalo o důstojný odkaz původního Jurského parku ale především z toho ve finiši byla částka přes 1 miliardu a 600 mega. Bylo tedy jasné, že se dočkáme hned vícero pokračování. Na dvojce se začalo pracovat rychle a musela si rychle najít režiséra poté co se Colin Trevorrow dočasně stal režisérem Star Wars 9 (aby byl následně potupen vyhazovem a musel čekat až zrežíruje Jurrasic World 3!). Náhrada nakonec byla celkem šokující: J . A. Bayona. Tento španělský rodák který je slušným řemeslníkem avšak žádný jeho film vlastně zrak nevytřel se stal prvním španělským režisérem který natočil americký blockbuster za více než 100 milionů dolarů. A právě angažování J. A. Bayony je možná zárukou toho, že Jurský svět 2/Jurský park 5 nedělá sérii ostudu! Zatím co Trevorrow v podstatě natočil jenom ´´poctu´´ originálnímu Jurskému parku ve které se kromě experimentovaní s genetickým křížencem a ochočenými raptory neutrhl ze řetězu, Bayona chce natočit více autorský film. A díky tomu, že se jedná o autora horroru Sirotčinec, se Bayonovi podaří do Zániku říše vložit několik fungujících lekaček, hrátek se stíny a celkovou atmosférou snímku. Hned od původní scény dá Bayona jasně najevo, že tady se na jistotu nehraje. Jasně, po temné úvodní scéně se vrací na scénu Chris Pratt aby opět balil Bryce Dallas Howard, na jejich komplikovaný vztah ale není tolik času protože se hraje o čas, životy dinosaurů a výbuch sopky. První půlka je perfektní, avšak stále se drží jakéhosi zlatého středu toho co divák vstřebá a vydrží. Druhá půlka jde ale daleko víc na sílu, ať už po emocích nebo děsu a především.... přijde zvrat, který vlastně změní celý pohled na sérii! Nedivil bych se kdyby nejenom kvůli tomuto zvratu, neskončil Zánik říše v očích fanoušků Jurského parku jako Poslední z Jediů pro fanoušky Star Wars. Zánik říše se sice na rozdíl od Posledního z Jediů pořád v rámci sci-fi možností drží při zemi, jinak mi ale to přirovnání sedí. Zánik říše je i přes průměrnou trailerovou kampaň příjemným překvapením, které se sice ohlíží za staršími filmy (cameo Jeffa Goldbluma AKA Iana Malcoma je perfektní!) zároveň ale dřepí na svých nohách. Je možná škoda, že se k trojce vrací Colin Trevorrow, Zánik říše ale funguje jako povedená odbočka na kterou bude důvod se podívat víckrát! PS: Potitulková scéna ve filmu je.... a už aby tady byla ta trojka!

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace