Arbiter

Arbiter

Jaromír M.

okres Praha
Pan Hodný

homepage

105 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 19.6.2018  23:34

    Přečtěte si zkrátka Marigoldův komentář.

    • 26.4.2018  10:06

    Zrozen pro velké plátno. Spielberg zábavně namíchal melancholickou poctu videoherní kultuře, moralizující kritiku virtualizace každodennosti a korporátní dehumanizace a varování před potenciálem naprosté kontroly díky technickému rozvoji a zkonstruoval obraz podivného kultu osobnosti. Nejsem si ale jistý, jak to může fungovat mimo kinosály.

    • 20.4.2018  13:58

    Až na Melvina jsem nenáviděl všechny ty malé sobecké lidi, kteří se obtěžovali hledat porozumění jen ve chvíli, kdy jim ten druhý projevil povrchní, prchavou a nepodstatnou náklonnost a nabídl dojem pozornosti, aby se sami mohli vykecat. Naopak, Simona, Carol i ostatní při jakkoliv nepodstatném Melvinově projevu netaktního nebo po formální stránce společensky nevhodného chování, nervozity nebo výstřední jinakosti rychle opouští snaha pochopit a vcítit se do jeho světa, protože tuto falešnou reciprocitu on nenabízí. Neuvědomují si, jak ješitní a do vážnosti své vlastní důležité existence zahledění jsou. Melvina se za celou dobu snímku nikdo nezeptal, jakou má diagnózu, jak se cítí a co to obnáší. Všichni jsou to sráči, Melvine.

    • 16.4.2018  16:21
    Bába z ledu (2017)
    **

    Silně nekonzistentní scénář Báby lavíruje mezi nehodnotícím (uvěřitelným) příběhem obyčejných životů a přehnanou karikaturou, nelegitimní moralizující pozicí, vykonstruovaným (nevěrohodným) vesmírným konáním postav a nudou, která dává pocit, že snímek trvá tři hodiny. Bába mlčí a pak kategoricky moralizuje své syny a papouškuje tezi o vině jejich otce, jako by ona dění jen přihlížela. Bába nevidí šikanu svého vnoučka a nereflektuje jeho chování k rodičům. Do problematického chování vnuka se máme vcítit, ale šikanující spolužáci zůstávají archetypálními zlosyny. Vhled a pochopení je nám dovoleno jen u vybraných postav, ostatní jsou pouhými nositeli své statické a účelové stereotypní role. Čím snímek v první třetině zaujme, po tom zbytek času šlape. Mělo to výjimečný potenciál.

    • 12.4.2018  17:17

    Krutě přímočaré, chladné a bizarně děsivé. Až má jeden v kině chuť moralizovat publikum za šokovaný smích - jen kdyby se nesmál spolu s ostatními. Rušilo mě, že je snímek v angličtině a v obsazení jsou dobře známí - byť excelentní - herci. A zajímalo by mě, pod jakou záminkou mohly být některé lokace natáčeny v Moskvě.

    • 1.4.2018  18:42

    Poměrně rozumná eko agytka (díky za to), lemovaná milým malým českým hajlíčkem. Obecně u podobných snímků postrádám měřítko: když stavím narativ o celém druhu na příběhu konkrétního zvířete, nutně je třeba doplnit sdělení o kvantitativní data (například předpokládaný počet čápů černých na našem území dnes a před 100 lety), jinak je výsledný dojem značně zkreslený a romantizující a slábne kritický rozměr díla. Záběry jsou krásné. Dále souhlas s Roverem.

    • 29.3.2018  10:40
    Na dotek (2004)
    ****

    And you could have it all / My empire of dirt / I will let you down / I will make you hurt.

    • 15.3.2018  08:38
    Tomb Raider (2018)
    ***

    Emancipační pop, kde mladá žena svou odvahou, vytrvalostí, inteligencí a nezlomností překonává mýty a dopady střetů dogmat vystavěných na způsobu uvažování přežitých macho variant na Indiana Jonese, které zde ale naštěstí nejsou jen vysmívány, ani příliš karikovány. Croft vnáší do světa v mnohém sobeckých - a v podstatě šílených - dobrodruhů racionalitu, empatii a lidskost, která zde není synonymem pro uplakanej patos. Příjemný a lehce nadprůměrný filmový odkaz na novou tvář hry, kde je Lara Croft silná a obdivuhodná a ani k tomu nepotřebuje 4ky, a kde se zásadně upouští od do extrému dohnané objektivizace těla a až příliš nadpřirozených schopností nyní mnohem více smrtelné a chybující Lary. Což si teda pořadatelé ČSFD / novinářské premiéry v IMAXu tak úplně neuvědomili - soudě podle úvodních slov před projekcí a podle modelky stylizované do barbie verze 10 let starého konceptu Lary Croft, jejíž rolí bylo "ozdobit tento slavnostni večer". Omg.. .

    • 11.3.2018  20:47
    Tvář vody (2017)
    *****

    Jop, pravděpodobně jsem "hormonálně destabilizovaná prasnice" a "náctiletej homodebil," ale, ty vole, to bylo tak kouzelný! Slovy tady Sonneryho, "něžný, jako Okamurův vztah k vesnickým voličům".

    • 10.3.2018  22:39
    Coco (2017)
    ****

    Každý dušičky bych něco ukradl mrtvým a na chvíli pokecal s babičkou.

    • 3.3.2018  13:43
    Paříž (2008)
    ***

    Romance vymezující se proti romantizování Paříže. Symptomatické je, že příběhy migranta a bezdomovce jsou jenom ozvěnou, bez větší pozornosti a detailu.

    • 21.2.2018  23:47

    Ale jo, tyhle Babovřesky docela držely pohromadě, vy čůraci.

    • 15.2.2018  18:40
    Šťastné pondělí (TV pořad) (2016)
    ****

    Humory na politické novinky, které znáte z našich přijímačů z minulého týdne, protkané vzpomínkami na doby, když byl Šídlo (a.k.a. "pamatuju si všechno") ještě malý. Hudba, politika, fotbal, Šídlo. Ale jo.

    • 30.1.2018  16:59

    Touha sdělit je zde mnohem silnější, než ochota argumentovat.

    • 30.1.2018  12:21
    Oběť (1986)
    ***

    Snímek mě víc rozčiloval, než těšil. Možná mě zastihl nepřipraveného, snad to přesně tak mělo být, nevím. Jakoby Tarkovskij natočil Oběť jen a jen pro sebe, jako svůj epitaf, jako zpověď. Apelativní promluvy místy vyznívají trochu vyčpěle - už je formuloval jindy a lépe. Nemohl jsem se zbavit pocitu, že je mi záměrně upřeno tuto zpověď rozklíčovat. Vadilo mi to. A krásné obrazy ten pocit neutišily.

    • 29.1.2018  19:24

    Jako když vám příběh vypráví už trochu moc starej a popletenej děda. Rozhodně zajímavý je ale obraz výchovy, která hází na ramena dětí mindráky rodičů a zvesela formuje z nevinných duší novou generaci ušlápnutých frustrátů.

    • 29.1.2018  19:13

    Status quo je k zbláznění rezistentní a umíněný nepřítel. Ať shoří svět slušných lidí.

    • 20.1.2018  17:45

    Vařili dort, ale protože na to dohlížel McDonagh, nikomu nebylo zle. Až na tu srnu fakt dobrý.

    • 18.1.2018  22:54

    Andrej Rublev zkoušený. Andrej Rublev vpletený do hříchu. Andrej Rublev silný i slabý. Andrej Rublev darem prokletý, časem se drolí, tvrdne, slábne, sílí, skrytě plane. Zní.

    • 12.1.2018  10:16
    No (2012)
    ****

    Když se usmíváš, všechno bude dobrý.

    • 9.1.2018  20:00
    Masaryk (2016)
    ***

    Ale jo, jednou třeba ten Mnichov fakt demýtizujeme. Ševčík tím směrem opatrně vykročil.

    • 4.1.2018  17:04
    Hon (2012)
    *****

    Jestli pak v té školce znovu začal pracovat.

    • 26.12.2017  22:39

    Řemeslně jde o skok dolu, oproti předchozímu dílu. Teprve díky Johnsonovi jsem pochopil, co by mohlo být na Abramsovi výjimečného. ___ Nejvíc mě ale zklamalo, jakým směrem se ubírají osudy nastupující a doposud hrozně nezajímavé generace (a lepší to asi nebude) . Backstory Kylo Rena ani Ray nemají náboj ani pochopitelný vývoj a protože hlavní děj se v nové serii objevil jaksi v galaktickopoliticky impotentním vzduchoprázdnu, tak zbývá jen nostalgie po co do počtu docházejících hvězdách původní ságy a neumětelsky podaná a porvchní jakoželevičácká antisystémová linka (i Atlas mraků byl v tomhle lepší, bebebe). __ Johnson na diváka obrazoborecky hrdě křičí "Pryč se starými modlami! K čertu s mudrlanstkými spisy minulosti! Pryč s rigidními strukturami!". No, ale proklamacemi to také končí. Ve skutečnosti totiž i on, byť méně než Abrams, jede z nostalgie a odkazování k minulosti a to nové mu příliš nefunguje. To jen přidávám trochu kritiky do toho všeho (veskrze oprávněného) nadšení. EDIT: doporučuju komentář Kiddo.

    • 12.12.2017  19:21
    Medianeras (2011)
    ***

    Nevím no, obecně mám pro křehký romanťárny slabost, ale takhle false-romance s jakože intelektuálním přesahem mě spíš srala. Příliš emo. Ještě víc mi ale vadí konstrukce města a online světa jakožto producentů anonymizujícího seskupování osamělých lidí. Hrozná volovina. Jde o jiné struktury sociálních vazeb. Nedá se říct, že by byly nějak obecně bohatší nebo chudší, více nebo méně pravdivé. Jsou jen jiné. Vývoj. Se s tim smiř.

    • 10.12.2017  22:21

    Úžasný, osvěžující, živoucí, odpočinkový a příjemně jiný - byť méně, než bych si přál. Hrozně mě mrzí, že Valerian pravděpodobně zlomil Bessonovi vaz, minimálně co se týče velkorozpočtových snímků. Na tenhle film budu koukat zas a znova, tak jako na Pátý element. Vůbec se nedivím, že z toho i Verbal v první půlce komentu nějak vyměknul.

    • 10.12.2017  18:06

    Scénář dohnal technickou dokonalost CGI do takové míry, že ve snímku opice vlastně už ani nepotřebujete.

    • 8.12.2017  22:47
    Dunkerk (2017)
    ****

    Planet Earth: what British people really do while not drinking tea. Akorát teda bez voiceoveru. Úchvatná povrchní podívaná. Zdá se mi, že se z Nolana stává čím dál tím větší technokrat bez schopnosti vyvolat chemii mezi divákem a filmovými postavami. A v tom si můžou se Zimmerem podat ruce. I v jeho případě je vše technicky skvělý, ale po filmech, ke kterým dělá soundtrack, se vždycky těším na ticho. Ten egoista zkrátka nedá odpočinout uším.

    • 26.11.2017  10:51
    Kmotr II (1974)
    *****

    Anakin Skywalker v saku.

    • 18.11.2017  01:22

    Smáli jsme se, až jsme se za Afflecky popadali.

    • 2.11.2017  09:54

    Důležité téma, příliš dlouhá stopáž. Možná je škoda, že se snímek soustředil jen na vývoj do sedmdesátých let a nenabídl ani náznak reflexe vývoje náhledu na lidskou sexualitu v období následujícím. Také mi chyběl trochu kritičtější přístup: alespoň naznačit, že i Wisłocká se v "ordinaci" setkávala s tématy, která řešit nedokázala, a ve kterých její přístup zkrátka s časem doznal potřebného vývoje.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace