Arbiter

Arbiter

Jaromír M.

okres Praha
Pan Hodný

104 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23
    • 15.4.2020  22:15
    Manhattan (1979)
    ***

    S každým dalším filmem mám podezření, že Woody Allen je sebestředný skřítek - a nic moc víc.

    • 10.3.2020  01:18
    Zazpívej mi (2019)
    odpad!

    Kde samotný snímek vzbuzuje nepříjemné podezření, diskuze s jeho tvůrcem po promítání bohužel obavy potvrdila: jde o kolonialistický, paternalistický, konzervativní a romantizující ufňuknutí stárnoucího snoba ze západu, který má ve svém černobílém světě tu drzost tvrdit, že se snaží zachytit nuance vstupu technologií do "netknutého" světa (nesnaží, respektive v tom tragicky selhává), a který má naprosto jasno: "v Bhútánu se před rozšířením moderních technologií žilo 5000x lépe" (to je fakt citace). Jeho postoj byl o to trapnější, o co víc si s jistou dámou z publika notoval, jak dnešní děti dominanci technologií nezvládají a pod jejich bičem trpí - tak jako Bhútánci, kteří doposavad žili tak plný duchovní život, až jim nic nechybělo. Nodoprdele. Způsob, jakým selektivně ohýbá a desinterpretuje současné poznání co do pojímání kultur a dopadu technologií je pobuřující.  ___Ta analogie k dětem je mimochodem naprosto přesná, protože ilustruje, s jakým přístupem Balmés téma nahlíží. Kouká na Bhútánce a jejich civilizaci a kulturu jako na děti, které nikdo neochránil před skokově nastoupivší dravou současností naší rozvinuté civilizace, a které on jako moudrý pozorovatel lituje. Kulturní darwinismusmus mu teče všema elitářskejma otvorama. Dřív zkrátka bylo lépe, mýtická minulost je bezcitně rozšlapána. Proto plačme - za zvuku dramatické hudby při záběru na mladého Bhútánce, který hraje Counter Strike. Balmése totiž ani nenapadne pojímat dějiny jako neustálou proměnu kdy nikdy nebylo žádné pravé čisté a správné "ono". Svou perspektivou konzervuje svět, vytváří umělý skanzen a dojímá se nad ním. Fuj. /FJS 2020/

    • 8.3.2020  22:08
    Sestra (2018)
    ****

    Prosím vás, tohle je ve skutečnosti to sociální inženýrství. /Oscar Shorts 2020/

    • 8.3.2020  22:06
    Mémorable (2019)
    ****

    Všem nám jednou změkne mozek. Roztečem se jako vodovky. Nevim, jeslti to bude romantika. /Oscar Shorts 2020/

    • 8.3.2020  22:02
    Kitbull (2019)
    ***

    Awwwwwww! /Oscar Shorts 2020/

    • 8.3.2020  22:01
    Hair Love (2019)
    **

    Awwwwwwwwwwww. /Oscar Shorts 2020/

    • 8.3.2020  21:59
    Dcera (studentský film) (2019)
    ****

    Jako by Daria Kashcheeva introvertně bojovala s tím, jestli nám chce příběh opravdu odvyprávět a nebo se schoulit do klubíčka a zarytě mlčet. /Oscar Shorts 2020/

    • 8.3.2020  21:54
    Une soeur (2018)
    *****

    Minimalistické, jednoduché. Každý pohyb hraje roli. Pro mě vítězný krátkometrážní live action snímek. /Oscar Shorts 2020/

    • 8.3.2020  21:53
    Saria (2019)
    *****

    Neboj, daleko neuteče. __ Nechci, aby se tohle dělo. /Oscar Shorts 2020/

    • 8.3.2020  21:50

    Cumel, který to hraje na jistotu - ale funguje. /Oscar Shorts 2020/

    • 8.3.2020  21:49
    FC Nefta (2018)
    ****

    Foukne vítr a budou běhat jak Messi. /Oscar Shorts 2020/

    • 8.3.2020  21:47
    Bratři (2018)
    ****

    A co zbyde? Nenávist. K sobě. /Oscar Shorts 2020/

    • 8.3.2020  21:39
    Pro Samu (2019)
    *****

    Jak říká Marigold - devastující. Ze smutku mi bylo fyzicky nevolno. Mohlo by tohle pls běžet v prime time s dabingem na Nově? Dík. /FJS2020/

    • 20.2.2020  12:22
    Po životě (TV seriál) (2019)
    **

    After Life se tváří jako cynické, upřímné, ryzí a pravdivé nahlédnutí za klišé, formálnosti a pod povrch. Vždyť je to ale hrozně nepřesvědčivé, patetické, repetitivní a schematické. Gervais je možná dobrý komik, ale není dobrý scénárista ani velký myslitel.

    • 14.2.2020  00:15

    Vlastně to zvládli docela hezky.

    • 14.2.2020  00:12
    BoJack Horseman (TV seriál) (2014)
    ****

    Bojack Backstory Horseman. With consequences, obviously.

    • 1.2.2020  12:14

    Mrzí mě, že jsem v dětství taky neměl smyšleného kamaráda. Milá, patetická a trochu cynická pohádka. Sedlo mi to.

    • 1.2.2020  11:57

    Ni!

    • 31.1.2020  15:22

    Milounké. Krotké. Příliš nekritické.

    • 19.1.2020  19:02
    Zaklínač (TV seriál) (2019)
    ***

    Osud. Overacting. Osud. Chaos. Osud. Deus ex machina. Osud. Děravý béčko. OSUD! OK. __ Cavill ok, černoši ok, časová posloupnout ok.

    • 18.1.2020  17:18

    Je to takhle: nová trilogie je tak zoufale sterilní a průměrná a (neúspěšně!) fanouškům vlezlá, až tak moc po prvních dvou dílech snížila moje očekávání, že jsem naprosto nadšený, že se nitky děje, které JJ v první díle s pomrkáváním rozhodil (a neměl domyšlené, jak ten vůl rád dělá) a RJ v druhém naprosto úspěšně ignoroval, podařilo ve třetím díle jakž takž slepit dohromady. A to je smutný, ne? ___ Příklon k videohernimu vizuálu (kamera) a narativní struktuře mi seděly velmi. ___ IV díl jsem si neoblíbil protože by bez vlastní invence kopíroval sám sebe, ani protože by plnil očekávání mě, fanouška. Nebylo co kopírovat, nebyli žádní fanoušci. Oblíbil jsem si ho mj. pro to vše, co bylo nové - vizuál a obecně estetika, soundtrack, nové zasazení a prolínání žánrů, nové a neznámé zvukové efekty. Chci aby SW zemřely a nebo chci novou trilogii alespoň bez Williamse, J. J. Abramse, o deset tisíc let dříve nebo později, s radikálně přepracovanou estetikou, s radikálně různorodými díly, přístupy a nápady. Pity please?

    • 11.1.2020  19:02

    Čtyři páry prázdných očí. Truchlí hanbou ze ztráty. Pro sílu sobectví a chtíče. Pro nedostatek odvahy. Pro ty oči, které zhasly.

    • 23.12.2019  21:02

    Příjemný kurz sebeovládání.

    • 13.11.2019  20:36
    Parazit (2019)
    *****

    (spoilery) Parazit odstaví od cecku parazita parazitujícího na parazitu parazitujícím na parazitech. Je to dobro. Vtipné, ostré, snadno přístupné a srozumitelné dobro. Taky je to cibule. Krásně vrstevnatá cibule. Kéž by byl všechen pop takový. __ Každý jeden člen každé z rodin je vlastně dost nadaný. Ale ten smrad nesmyješ. Smrad v hlavě, na kůži, v peněžence. ___ Tam, kde se nový Joker bere smrtelně vážně a přesto tlak systému v jeho podání působí spíše jako schematická berlička pro vývoj scénáře, v sebeironickém Parazitovi tentýž motiv dokáže vzbudit pocit příjemný rezignace, kdy z toho kruhu prostě nevystoupíš a sám se hezky pečlivě střelíš do zátylku. ___ Užil jsem si všechno.

    • 11.11.2019  19:29

    Překvapivě mírné. ___ Byl jsem vděčný za kameru, za obraz bolestně nevratné proměny chlapce, za situační podmíněnost toho, čemu říkat dobro a zlo. Nejsem vděčný za schematický postup za takovým sdělením, za epizodicky roztříštěnou strukturu filmového času ani za těch několik málo scén s dialogy - působily na mě prkenně.

    • 7.10.2019  09:58
    Euforie (TV seriál) (2019)
    *****

    O rodičích a dětech. Výjimečné.

    • 3.10.2019  12:08
    Joker (2019)
    ****

    Chtěl bych umět tančit a pracovat s nůžkama jako Joaquin Phoenix. Na snímek ideálně koukejte tam, kde se dá kouřit. ___ (spoilery) Todd Phillips se v novém Jokerovi vzdává záštity klasického komiksového snímku, s tím se ale také připravuje o žánrová alibi co do menších nároků na uvěřitelnost dějů a konání postav. Obstál, někdy to drhne. ___ Obraz dospívání, emancipace, sebepřijetí a zrodu Jokera je sugestivně zlý, pokřivený a sebedestruktivní - ale vlastně poměrně krotký. Povstává jako produkt šílenství, rozkladu společnosti, selhání státu a rodiny. Arthurovo ego je prostě ušlapáno. Může se snažit být pánem dění sebevíc, ale vnější vlivy ho beztak odvanou jinam. Nestanoví agendu, nemá cíl a plán - rozhodně ne v souladu s tím, jak vše nakonec skončí. Do poslední chvíle nemá ani politické cíle, byť v závěru možná až příliš ochotně hozenou rukavici zvedne. V důsledku je Joker příliš schematickou "obětí systému". Stejně tak jsou trochu (řemeslně) příliš schematické některé klíčové okamžiky a události, které Jokera posouvají ke svému zrození. Nemohl jsem se zbavit představy režiséra, který si odškrtává povinné položky na seznamu "Jak na filmovém plátně efektivně zmrzačit lidskou duši ve dvaceti oskarových krocích pro starší a pokročilé". Ale stejně na to půjdu ještě jednou. __ Btw, v soundtracku tuším odkazy na Temného rytíře. Potěšilo.

    • 25.9.2019  19:53
    Slunovrat (2019)
    ***

    (spoilery) Líbí se mi, že tam umírali antropologové. Na druhou stranu jsem měl ke konci Slunovratu chuť znuděně křičet a trucovitě dupat nohama při každém dalším nekonečně pomalého VC nájezdu kamery za zpěvu krojovaných lidiček při dalším a dalším a dalším a dalším rituálu. Některých věcí bylo zkrátka příliš.

    • 25.9.2019  12:35
    Ad Astra (2019)
    ****

    Příjemně v oparu. (spoiler) Všimli jste si, že se ve snímku lidé smáli jen ve scéně, kde si vzali pilule na dobrou náladu?

    • 15.8.2019  10:39

    Epizodické historky z Hollywoodu konce šedesátých let, z konce "zlaté éry". Jde o nejlepší adaptaci Grand Theft Auto na filmovém plátně. ___ Tarantino musí být šťastný člověk. Rozpohyboval skanzen svých vášní, lásek. A v radosti z alterované historie a tempa snímku působí jako dítě, které zkratka ví, že tohle je jeho hřiště a platí tu jeho pravidla, takže si to s dovolením odvypráví jak by chtěl on, děkuju pěkně. ___ co Tarantino také ví: diváci ho znají. Napíná je do "neobhajitelného" očekávání. Každý přece VÍ, že teď, Teď! se to už musí stát a všude budou lítat kousky lebky a piliny mozku. A Tarantino se poťouchle usmívá, protože ze 162 minut hrací doby udělal lekcí tantrického sexu pro starší a nostalgické milovníky Hollywoodu a Tarantina. ___ Vrchol tvorby má náš milovaný režisér pravděpodobně už nějakou dobu za sebou. Ale jsem přesvědčený, že i o tom Tenkrát v Hollywoodu je. Takové Havlovské Odcházení. S plamenometem. ___ Snímek v hlavě zraje jako víno s každou další hodinou. Což je dobře, protože přímo během sledování není vždy přímočaře zábavný. Před návštěvou kina si na Wikipedii přečtěte články k heslům "Manson Family" a "Tate Murders".

<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23