Arbiter

Arbiter

Jaromír M.

okres Praha
Pan Hodný

homepage

106 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22
    • 11.1.2019  11:06

    Groteska je obhajitelná snad jen tehdy, když z ní mrazí.

    • 7.1.2019  10:04

    Naprosto sebevědomě stylizovaný skvost. Ve své zběsilosti naprosto přehledný skvost. Naprosto zábavný skvost. Naprosto skvostný skvost.

    • 27.12.2018  22:26

    Zpočátku jsem se zamiloval do grotesky mile naivního kontrastu srdečného, prostého, lidového života na jedné straně a přetechnizovaného, odtažitého, neautentického a v důsledku krajně nepohodlného high class života na straně druhé. Zhruba od půlky, kdykoliv se znovu a znovu rozezněl ten samý hudební ale i humorný motiv, jsem ale stále zoufaleji doufal, že to všechno brzy skončí. A že film trval asi tak milion hodin.

    • 27.12.2018  22:20
    Špína (2017)
    ***

    Vyznění snímku a některé schematické scénáristické postupy mě připravily o radost z toho dobrého. Snad protože se snímek staví - a v mnoha ohledech úspěšně plní - roli morálně apelující, jen aby v tomto v kritických okamžicích selhal.

    • 27.12.2018  22:17
    Sin Nombre (2009)
    ****

    Neutečeš.

    • 27.12.2018  22:16
    Městem chodí Mikuláš (TV film) (1992)
    *****

    Jeden z nejlepších českých (československých) filmů, co jsem zatím viděl. Zmar jako standardní stav věci.

    • 27.11.2018  15:38

    Víc než působivé. Ale Marigold má pravdu. Trochu mi svým komentářem zkazil dojem z filmu, protože jsem se na to kvůli němu při sledování soustředil. Větší kritický odstup tvůrce snímku od aktérů by jen a jen prospěl. V důsledku totiž Bohemian Rhapsody buduje nažehlený kult kolem lineárně směřující a banalizované modly, která "sice má nějaký ten škraloup, ale kdo ne". Ostatní kluci z kapely žádný škraloup nemají, ti jsou zkrátka super parta do nepohody. Věrní, bezproblémoví, rozumní... A určitě s jejich filmovým obrazem nemá nic společného to, jak silnou roli hráli u vzniku snímku. Na druhou stranu: je to film, bylo by jen naší vinou hledat v něm pravdu.

    • 15.11.2018  09:35

    Snímek láká zejména na tři roviny: je tu akcent na tezi, že pokud se k jinakosti stavíme nenávistně, plodí to jen další nenávist a vyzývá, abychom se naopak z jinakosti radovali. To je myslím pro daný žánr nejpovedenější rovina. ___ Za druhé jsou tu poutavé backstory jednotlivých postav (figurek), zasazené do neodolatelně nostalgického světa čar a kouzel (hrací plochy). Snímek ale selhává samotným pohybem těchto figurek po dané hrací ploše. Já například chápu, že J. K Rowling dostala skvělý nápad zajímavou postavu A dostat do zajímavé situace B a v důsledku toho projít změnou k velezajímavému stavu C. Jenže samotný ten pohyb A prostřednictvím B do C je strašně nevěrohodný. ___ Třetí rovinou snímku je snaha o analýzu a popsání anatomie zrodu zla. Zde Rowlingová selhává naprosto a zmůže se jen na povrchní a nefunkční konstrukce, které prozrazují jen to, kde jsou její scénáristické limity.

    • 7.10.2018  20:19

    Amélie z masokombinátu.

    • 11.9.2018  23:41

    ... jen mě trochu zlobilo, že veškeré zvraty jsou postaveny na poměrně otravné premise, že hodnota jednoho života nelze vyvažovat hodnotou bambilionu dalších. Otravné zejména protože ve skutečnosti šlo spíš o karikaturu této premisy: hodnoty životů některých jednotlivců nelze vyvažovat hodnotou bambilionu dalších. Někdy. Trochu nahodile. Nutno ale říct, že tak principy při snaze aplikovat je na dění zkrátka dopadávají. ___ Zejména mi ale vadila bezbřehá schopnost našich hrdinů selhat v klíčovém okamžiku. Potřebou mít proslov, hysterickým výlevem. Ale jinak skvělé, velkolepé!

    • 26.8.2018  17:26

    Potřebuju (a snažím se opečovávát) svůj Stokorcový les. Někde tam vzadu v hlavě, aby byl vždy k dispozici, abych se do něj pravidelně mohl vracet. A věřím, že nejde jen o nostalgické - a idealizující - utápění se ve věcech minulých. Jde o memento: nezapomeň, hraj si. Dřív jsi věděl, že je to důležité. Dřív jsi byl moudrý. __ A přesto zapomínám, a přesto si přestávám hrát. A dny se stávají zítřky místo dnešků, a člověk pak všechno poplete. Zejména to, co je a co není důležité. Přitom je to snadné: důležitý je Pú!

    • 12.8.2018  10:59
    Escobar (2017)
    ***

    Barden a Cruz jsou skvělí. Loving Pablo ale nedovoluje nahlédnout do hloubky manažmentu moci, ani do Escobarova vnitřního světa. Nejvíc mi ale vadí, že snímek jen málo problematizuje postup kolumbijské a americké vlády. Přitom zrovna v tomto případě je námětů spousta.

    • 8.7.2018  00:16

    Spoilery. Michelle měla zemřit. A nesouhlasim s Rogue: Ten konec měl totiž přijiít ještě před oním "Oh, fuck" (vskutečnosti "Oh, common"), ne až po něm. Michelle měla vylézt na auto, podívat se na obzor, v poli mělo zavrčet monstrum a v ladném skoku jí ukousnout hlavu těsně před tím, než slečna cokoliv stihne říct. To by pak bylo na 4 hvězdy a svět by byl o něco víc v pořádku.

    • 7.7.2018  16:19
    Stolní hra (studentský film) (2017)
    *****

    [Fest Anča 2018] Úžasně absurdní dynamická jendohubka. Medzinárodná súťaž krátkych filmov.

    • 7.7.2018  16:17
    Birdlime (2017)
    *****

    [Fest Anča 2018] Must-see místy smutné humory o dobrých i zlých důsledcích střetu přírody a civilizace. Medzinárodná súťaž krátkych filmov.

    • 7.7.2018  16:07
    Superbia (2016)
    ****

    [Fest Anča 2018] Snímek trochu klame tělem - divák se musí bránit dojmu, že jde o přesymbolizovanou nabubřelost, jejíž význam se svou vahou postupně bortí. V mnoha rovinách jde ale o dílo inspirativní a příjemně znepokojujícím způsobem útočí na koncept dělení tradičních rolí a jejich dopad na jednotlivce i celou společnost. Smířím se tedy s tím, že jsem zkrátka ne vše dokázal rozklíčovat a jen proto jsem si nebyl jistý tím, zda snímek vlastně drží pohromadě. Z cyklu 25 rokov slovenského animácie.

    • 7.7.2018  16:00
    Země kovbojů (studentský film) (2015)
    ***

    [Fest Anča 2018] Ve jménu zachování smyslu represivních složek se pod trestem odnětí svobody nařizuje: porušujte zákon! Z cyklu 25 rokov slovenského animácie.

    • 7.7.2018  15:55
    Nina (2014)
    ****

    [Fest Anča 2018] Kdo se bojí, musí do lesa. Z cyklu 25 rokov slovenského animácie.

    • 1.7.2018  21:24
    Monštrum (2018)
    **

    [Fest Anča 2018] Nezaujalo. Bohužel. Cyklus Svetová panoráma.

    • 1.7.2018  21:23
    Kojot (2018)
    ****

    [Fest Anča 2018] Se stim smiř. Nebo nenajdeš pokoje. Cyklus Svetová panoráma.

    • 1.7.2018  21:19
    枝仔冰 (2017)
    ***

    [Fest Anča 2018] Bez znalosti anotace jsem si snímek po projekci zbytečně rychle nespokojeně podtrhl vlnovkou. Ale ma v sobě něco křehkého, co stojí za to. Cyklus Svetová panoráma.

    • 1.7.2018  21:14

    [Fest Anča 2018] Osvěžující dynamický střih. Cyklus Svetová panoráma.

    • 1.7.2018  21:08
    Ostrov (2017)
    ****

    [Fest Anča 2018] Maximalni komprese času. Příjemná dynamika a hravost. Cyklus Svetová panoráma.

    • 1.7.2018  20:28

    [Fest Anča 2018] Radostně subtilní. Profil Kódžiho Jamamury.

    • 1.7.2018  20:26

    [Fest Anča 2018] Fantastická pocta pohybu. Profil Kódžiho Jamamury.

    • 1.7.2018  20:21
    Pandy (studentský film) (2012)
    *****

    [Fest Anča 2018] G-e-n-i-á-l-n-í. Z cyklu 25 rokov slovenského animácie.

    • 1.7.2018  20:20
    Láska na prvý pohľad (amatérský film) (2012)
    ****

    [Fest Anča 2018] Bydleli tam i jiný, ale to neva <3. Z cyklu 25 rokov slovenského animácie.

    • 1.7.2018  20:15

    [Fest Anča 2018] Příběhy bohužel nemusí mít hrdiny. Ani dobré konce. Tato bajka do minimálního času komprimovuje překvapivě mnoho bolestně lidského. Z cyklu 25 rokov slovenského animácie.

    • 1.7.2018  20:12
    tWINs (studentský film) (2011)
    ****

    [Fest Anča 2018] Je to takové nepříjemné zjištění, že bez toho slabšího přestáváte být tím silnějším. Z cyklu 25 rokov slovenského animácie.

    • 1.7.2018  20:03

    [Fest Anča 2018] Deziluze. Z cyklu Propaganda: 100 rokov ČSR.

<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace