Snorlax

Snorlax

Kateřina Horáková

okres Brno
Boni pastoris est tondere pecus non deglubere

74 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 42 83 123 164
    • 8.5.2021  11:46

    Horor se slušnou atmosférou především v první polovině a výtečným vizuálem i scénou. S hereckými výkony je to již o mnoho horší, především DeHaanovo neustálé cenění chrupu je poněkud rušivé.

    • 2.5.2021  15:00

    I když je to celkem vkusně natočená červená knihovna, stále to je červená knihovna, které z emocionální obludnosti velmi pomáhají skvělé herecké výkony.

    • 2.5.2021  11:04

    Z dnešního pohledu již mírně vyčpělá záležitost, na niž je určitě nejlepší hudba. Bez mučení přiznávám, že minimálně jednu hvězdičku přihazuji za nostalgické vzpomínky, které doprovázejí moji premiéru tohoto filmu někdy v osmdesátých letech. Jsou filmy, ze kterých se člověku po letech nevybaví nic. Z tohoto jsem si i po čtvrt století pamatovala výkřiky: "Vincenzo Macaluso!"

    • 30.4.2021  17:28

    Škoda, že jsem tohle neviděla dříve, než Korunního svědka. Tragický konec Bruceovy kariéry by mi byl jasný a nemusela bych už podruhé naprosto nechápavě kroutit hlavou, jestli má Willis tohle skutečně zapotřebí. Pokud někdo místo do zaslouženého důchodu odloží svršky a nahatý skočí na skateboard, můžete to značit i závažnou mozkovou dysfunkci. Počínající stařecká demence by mohla vysvětlit Willisův výběr rolí v posledních letech. Škoda, že ho nikdo blízký neodvedl k lékaři a nechá ho nadále se neskonale ztrapňovat ve filmech, které svou ubohostí překonávají i teen komedie.

    • 24.4.2021  16:30
    Foxtrot (2017)
    *****

    Dokonalost v každém záběru. Maoz rozvíjí příběh postupnými smečemi, vypálí před diváka s neskutečnou vervou a postaví ho do míst, do nichž by se jiní filmaři postupně prokousávali i několik desítek minut. Pak se tváří velmi nevinně, jen se potutelně usmívá nad divákovým tápáním. A když už, už máte pocit, že vás nic nepřekvapí, dostanete další ránu. A znovu musíte děj podrobit analýze a syntéze. Skvěle pomáhá plastická a dynamická kamera, která v šikovných náznacích upozorňuje diváka na důležité aspekty děje. Spojení Maoz + Bejach je opět dokonalé.

    • 19.4.2021  19:18

    Filmů na téma dokonalé vraždy již bylo natočeno spousta, je tudíž problém přijít s něčím novým. Ejhle, zde se to podařilo, nápaditý scénář proti sobě staví dva arogantní soky různých generací. Oba jsou dobře zahraní a vše je šikovně zrežírováno s jasným tahem na branku soustředěného napětí.

    • 18.4.2021  19:14

    Psychicky nevyrovnaná, poněkud záhadná Violette se vrhá do dospívání plnou parou. Rodiče se jí snaží chránit před nástrahami dospělého života, ale Violette není zdaleka tak nevinná, jak si doma myslí. Jenže nic není černobílé, Isabbelle je skvělá a provádí svoji hrdinku od jejích devíti let, když byla holčičkou, které při skotačení poskakovaly copánky, až po mladou dámu. Po celou dobu si nese své tajemství a postupně ho divákovi svěřuje. Chabrol se příliš soustředil na svoji Violette a ostatní postavy nechal zaniknout, vše ostatní se ztrácí v šedivém oparu nevýraznosti a neprůhlednosti. Co nám nepoví sama Violette, nedozvíme se, film jedné postavy by mohl být zajímavý, ale ne v případě rekonstrukce kriminálního dramatu.

    • 18.4.2021  11:29

    Bohužel z dnešního pohledu značně omšelý film má místy sympatickou poetiku, po celý čas příjemnou country hudbu a dobré herecké výkony. Ciminova režie je nevýrazná, k Lovci jelenů musel teprve vyspět.

    • 17.4.2021  13:01

    Křečovitý humor je doprovázen ještě křečovitějším humorem a tím nejkřečovitějším humorem. V tomhle filmu chybí jen křečové žíly.

    • 16.4.2021  16:45

    Tohle bylo Trintignantovo naprosté selhání, v mnoha sekvencích působí nedůvěryhodně, v závěrečné scéně v automobilu dokonce směšně. Scénář je poněkud omšelý a nemá naprosto žádnou gradaci, režie zcela rutinérská a bohužel se nepovedla ani hudba, která by mohla uspět u sci-fi snímku, ale u akčního krimi působí jako pěst na oko.

    • 12.4.2021  07:38

    Velice oceňuji, že se dokument nesnaží jen o jakési brouzdání filmy pana režiséra. Nebojí se ukázat jeho názory, což je samozřejmě dáno především tím, že se je Friedkin nebojí nahlas říkat. Nepřekvapilo mě, že režisér neotřelých akčních filmů považuje za nejlepšího současného režiséra tu nejlepší režisérku akčních scén Katrhyn Bigelowovou. Damien Chazelle je však ve svých snímcích mnohem poetičtější, ale s Friedkinem ho vlastně spojuje touha po hledání nových způsobů vyjádření a to, že oba značně předběhli svoji dobu. Leč zpět k Friedkinovi. Vím, proč ho mám ráda jako režiséra, jeho perfekcionismus mě velice baví. Jeho humor a nadhled mě však baví neméně.

    • 11.4.2021  16:06
    Defendor (2009)
    ****

    Ejhle, i film o chlápkovi se sníženou inteligencí může být normálním dramatem, v němž na každém rohu nečíhá na diváka nějaká superdojemná scéna. A film o superhrdinovi nemusí být trapná fraška. Slušelo by se poněkud zapracovat na režii a alespoň trochu vybrousit vizuál. Scenáristicky a herecky je film totiž bezchybný.

    • 10.4.2021  16:12

    Nejméně hrozný je na tomto filmu odpudivý osmdesátkový look. Scénář se snažil předstírat sofistikovanou loupež, ale dopadlo to spíše jako dětská říkanka. Napětí nula, zápletka nebyla o moc lepší a herecké výkony patřily k podprůměrným. A navíc mě poněkud iritovalo dívat se na prakticky neustále opocené herce.

    • 9.4.2021  17:18

    Mám ráda Petera Falka, sice ne tolik jako Lina Venturu, ale určitě by mi svou přítomností nezkazil dojem z filmu, v němž mám zafixovaného Lina. Je až neuvěřitelné, jak nudný a šedivý film se stal z šarmantní romantické komedie. Chybí mi laskavý Lelouchův humor, postrádám krásnou a hravou kameru a především marně hledám nějaký režijní nápad. Nezbývá než doufat, že Američané Lelouchovi dobře za zničení jeho filmu zaplatili.

    • 8.4.2021  18:44
    Smrtihlav (2017)
    ***

    Pokud nic nevíte o Heydrichovi, nebudete se ve filmu orientovat. Pokud o něm něco víte, nedozvíte se nic nového. Navíc od půlky se film zaměřuje na filmaři notoricky omílané téma atentátu na Heydricha. V této oblasti samozřejmě zůstává nepřekonaný český Atentát. Zde bych pochválila velmi živou kameru a podařený vizuál. Za sporné považuji umístění nádoby na cukr v bytě odbojářky. Samotné její využití jako dekoračního předmětu již vede diváka k jistým pochybám, zda tvůrci věděli, co mají v rukou za rekvizitu. Slovenský nápis v době, kdy se vlastně Slovensko stalo nepřátelským státem, považuji za značně nepravděpodobný.

    • 5.4.2021  16:27

    Nostalgické, poetické a milé vyprávění o člověku, který dokázal dávat z jeviště hledišti mnohem více, než si kdo z diváků dokázal zaplatit.

    • 5.4.2021  14:12

    Kamenná sfinga Čunderlíková byla sice pohledná, ale její fotografie by stačila, na výsledku by se nic nezměnilo. Nesmyslný pokus o propojení psychologického filmu s kritickým pohledem na nezájem rodičů o výchovu se míjí účinkem. Ještě hůře dopadá pokus o zakomponování opery do hraného filmu, Schorm tak činí naprosto necitlivě a zbůhdarma plýtvá potenciálem obojího.

    • 5.4.2021  12:25

    Vlažný rozjezd je kompenzován nejzábavnější automobilovou honičkou, kterou jsem kdy ve filmu potkala. I když vizuál jako celek neutkví divákovi v paměti, některé záběry bezpochyby ano. A závěr nesoucí se v klasické Tarantinovské poetice je opět kouzelný.

    • 4.4.2021  17:00

    Ti Indové si prostě nemohou pomoci a musí křepčit a kokrhat v každém filmu. Když se poprvé kasárna proměnila v gayklub, trošku mě to překvapilo, podruhé už jsem jen mírně nadzvedla obočí a třetí břišní tance elitního indického vojska mě už pouze přivedly na myšlenku, zda to má být vyšší level husitů. On to rozhodně není špatní nápad rozhánět nepřátelské šiky zpěvem a tancem. Když se náhodou netančilo a nezpívalo, dělal se patos, nebo ještě větší patos. V přestávkách mezi tancem a patosem Mikha občas popoběhl.

    • 2.4.2021  19:17

    O tomhle filmu by stačilo říci, že je milý. Nádavkem lze dodat, že je v něm snesitelná romantika podmalovaná kýčovitě líbivou hudbou a Drew je sympatická.

    • 2.4.2021  14:31

    Geniální směs žánrů v jedněch kulisách supermarketu doplněná hravou hudbou své diváky buď zcela okouzlí, nebo urazí. Kusturica v roli svérázného generála se objeví sice jen na malou chvíli, přečísne si nepoddajné vlasy a pronese pár vět, ale jeho role perfektně vystihuje ducha celého filmu. Snoubí se v něm banální záležitosti s hravým černým humorem.

    • 28.3.2021  18:33
    City on Fire (1987)
    odpad!

    Město v afektu se může chlubit neskutečně špatným herectvím, hloupoučkým scénářem, naprosto nezvládnutými akčními scénami a vítězstvím v anketě o Největšího afekťáka. Gratulujeme.

    • 27.3.2021  15:35

    Dokonalé není třeba měnit. V tomhle filmu bych nezměnila ani sekundu. Vtipná černá komedie se snoubí se zombie hororem a nenechá diváka vydechnout. Mou nejmilejší zombii se stala zdravotní sestra, sice jí občas padá hlava, ale jinak je velice činorodá.

    • 27.3.2021  15:27

    Bohužel stále platnější film o síle médií, o jejich schopnosti manipulace s veřejným míněním a totální bezskrupulóznosti.

    • 22.3.2021  19:19

    Nikdy jsem neměla ráda hudbu Michala Davida. V době Poupat jsem ji nenáviděla. Michal David je pro mě Zdeňkem Troškou hudby, i když uznávám, že i lidé bez vkusu mají právo na kulturní vyžití. Za léta, co kazí lidem hudební vkus Michal David se z malého nafoukaného kluka stal obtloustlý plešatý náfuka. Hudbu píše stále stejně špatnou. Vlastně až díky tomuto dokumentu jsem se dozvěděla, že období, kdy od něj měly mé uši klid, bylo věnováno nenávisti davu, který mu spílal, že se David ztotožnil s minulým režimem. Byť jeho hudbou hluboce pohrdám, tak s tímto prohlášením naprosto nemohu souhlasit. Pak by bylo podle stejné metody nutné odsoudit všechny umělci, kteří si dovolili za minulého režimu pracovat. Z toho stále ještě moderního honu na komunistické čarodějnice je mi nedobře. Netušila jsem, že budu Davidovi jeho comeback přát, ale díky tomuto zjištění se toho snad i dopustím. Navíc jsem v něm objevila i skutečného muzikanta, jeho přiznání, že vlastně poslouchá úplně jinou hudbu, než která ho živí, je pro mě příjemným překvapením, Za ještě větší překvápko považuju, s jakou bravurou a hravou lehkostí hraje jazz. O to smutnější je, že tenhle evidentně skutečně talentovaný muzikant skládá to, co skládá. To je ukázkové mrhání talentem.

    • 21.3.2021  18:15

    Tohle se úplně klidně mohlo rozdrobit na epizodický film, ale v rukou Jancsóa vznikl nadmíru poutavý estetický zážitek, který ukazuje zvrhlost, pokoření i utrpení obou stran konfliktu. Skvělá a dynamická kamera se stává od prvopočátku jednou z hlavních postav filmu, provází diváka vodou, vzduchem, stepí i březovým hájem. Marseillaisa zde zní ve směsi ruštiny a maďarštiny velmi hrdě. Méně hrdě vyznívá vše, co se děje kolem polní nemocnice, která se stává středobodem touhy dobyvatelů, ať již z té, či druhé strany. A sestry se v němém úžasu snaží pochopit, kde se v lidech bere tolik touhy po násilí.

    • 21.3.2021  15:25

    Postava detektiva je za hranicí nejen dobrého vkusu, ale i toho špatného. Vlastně jediným důvodem, proč tento film neodhodím do odpadu, je fakt, že všechny holky z feministických hnutí z něj musí dostat kokcidiózu.

    • 21.3.2021  15:22

    Ale stejně stále nevím, jestli utekla jen proto, že už přestala doufat ve změnu, nebo měla informace a chtěla ze sebe smýt cejch Ceausescovi dvorní sportovkyně.

    • 20.3.2021  16:28

    Výborný příběh je skvěle zahrán, jen poněkud sterilně zrežírován.

    • 20.3.2021  14:23

    Netuším, jak popsat dokonalost? Narativně i formálně se jedná o skvělou záležitost. Evidentní nedostatek financí se podařilo tvůrcům obejít vtipnou kličkou. Jak vidno, když má někdo talent a nápady, nepotřebuje miliony, aby natočil mimořádný film.

<< předchozí 1 2 3 4 42 83 123 164