Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární
  • Krátkometrážní

Recenze (5 921)

plakát

Blízká setkání třetího druhu (1977) 

Tohle je zvládnuté režisérské řemeslo pracující s vrcholně naivním scénářem. Ve své podstatě se jedná o přes dvě hodiny se vlekoucí podívanou, jak to ten Spielberg umí s triky. Když se dívám na podobnou prezentaci Mélièse, jeho Cesta na Měsíc je rozhodně zábavnější, naivní je sice zhruba stejně, ale přeci jen oba filmy dělí 75 let. Pan Spielberg promine, ale tento jeho počin rozhodně nepovažuji za nic přelomového, kvalitu žánru již před ním definoval Kubrick, kterému tento pompézní megaloman a mistr patosu nesahá ani po kotník.

plakát

9. duben (2015) 

Bez patosu, ale také bez invence natočený film, který zaujme především svým poselstvím o nutnosti diskuze, zda bojovat za každou cenu.

plakát

Herec (2020) (seriál) 

Scenáristé příliš tlačili na pilu, ve snaze udělat z podsvinčete pořádnou svini, stvořili neuvěřitelnou postavu. Hlavní hrdina nemá žádnou kladnou stránku, je tudíž naprosto nepochopitelné, že má přátele, milující sestru a dokáže ošarmit (čím?) dva muže, kteří by se s někým takovým rozhodně nemuseli zahazovat. Škoda, neboť režijně je minisérie velice dobrá. Cina je mi sice extrémně nesympatický, ale musím uznat, že má unikátně široký rejstřík funění. Boková, Finger a Jastraban sice nejsou kovaní funiči, ale zase oproti Cinovi skvěle hrají. Cina bohužel roli nezvládá, naprosto selhal při propracování psychologie Láníka, takže zbyla jen oživlá fotografie, která funí a bezemočně koná. Na českou tvorbu prohrabující se v bahně padesátých let se však jedná o poměrně kvalitní počin. Samotné politiky je zde poskrovnu, jen proniká životy všech aktérů, oč nenápadněji a plíživěji, o to nezvratněji do nich zasahuje. Největším přínosem této minisérie pro mě bylo seznámení s Jurajem Dobrakovem, jehož hudba velmi lahodila mým uším.

plakát

Vrtěti psem (1997) 

Mám ráda Mametovu lehkost a nadsázku, v této povedené politické satiře jsem si jí užila měrou vrchovatou. Návdavkem jsem dostala skvělé herecké výkony.

plakát

Vražda - Série 2 (2009) (série) 

Druhá série má rychlejší tempo než ta první, ale zase se jí nedaří budovat atmosféru. Navíc některé scenáristické nápady již hraničí s nechtěnou komikou. Výborné je opět nahlédnutí pod politickou pokličku, škoda, že ho tam není více. Politický závěr je excelentní, ten kriminalistický tedy rozhodně nikoliv, z něj by snad měli radost jen Škvorecký s Kleinem.

plakát

Vražda - Série 1 (2007) (série) 

Mít tenhle seriál o 15 dílů méně, byl by výborný. Takhle postrádá tempo, řeší spoustu nicotností, jen aby vyplnil mnohé zcela zbytečné sekvence.

plakát

Na špatné straně (2018) 

Sociální drama v hávu gangsterky působí zpočátku mírně ospale. Ale zdání klame. Na pozadí ne příliš zajímavých událostí je nám představen svět zoufalců. Nejsou to jen lidé z okraje společnosti, jak nám je dosud filmový průmysl servíroval. Jsou to obyčejní pracující lidé, policisté i bankovní úřednice, kteří se dostávají do svízelné situace. Není důležité, kdo koho okrade, kdo koho zabije, je důležité vidět, že okrádáni a zabíjeni jsme pomalu my všichni. Filmu by prospěla kratší stopáž, úvodní seznamování s postavami je na moderní film zbytečně zdlouhavé.

plakát

Případ Roubal (2021) (seriál) 

Kopáčová a Čermák jsou tím nejlepším z celé minisérie. Havlová je poněkud nejistá a její výkon se rozhodně nemůže srovnat s těmi, které předváděla jako Veškrnová. Čenský nikdy nepatřil k herecké elitě a je evidentní, že něco takového se mu už rozhodně nepoštěstí. Pokud ovšem bude hrát po boku Jana Slováka, mohou vyniknout i Čenského herecké kvality. Slovák je totiž naprostým protipólem Čermáka, nepřesvědčivý, trapně deklamující, zkrátka děsivě hrající. Kopáčová opět vytasila svoji nejsilnější zbraň, schopnost vybudovat solidní atmosféru. Díky tomu je Roubal velmi dobře koukatelný, dokonce přes veškerou snahu Slováka přinutit diváka k vypnutí i opakovaně.

plakát

Chyby (2021) 

Tohle je po dlouhé době český film s naprosto skvělými hereckými výkony. I když Eva Hacurová měla malou roli, opět prokázala své nesporné kvality a scény s ní jsou o třídu výš, něž ty ostatní, což ji v téhle herecké konkurenci činí aspirantkou na nejlepší současnou českou herečku. Prušinovského režii nelze též nic vytknout, velmi zdařilý je i výběr hudby. Pochválit musím i scénář, jenž bourá veškerá klišé romantických filmů a jde svou cestou.

plakát

Všemocný (2011) 

Mimořádně dobrý námět, o poznání horší námět, zajímavá režie a přepjatý výkon Coopera jsou ingrediencemi koukatelného sci-fi, jehož potenciál bohužel naprosto nebyl využit.