mh.mail

mh.mail

M H

Česko

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 9.11.2018  20:28

    80% — Mrazivý, syrový a autenticky působící film. Ani se nechce věřit, že takové „perly“ jako Mravenci nesou smrt nebo Kdo přichází před půlnocí natočil stejný režisér. Dal bych i pět hvězdiček, kdyby byly německé (cizojazyčné) dialogy doplněny o titulky. Sice to takhle o trochu zvedlo autentičnost, ale o dost to snížilo srozumitelnost. Ne každý je polyglot, aby rozuměl všemu, o čem se tam mezi sebou esesáci bavili.

    • 8.11.2018  23:29

    Tento díl byl velmi poučný. Ovšem z úplně jiného úhlu pohledu. Jestli takhle vypadají a fungují v USA Romové (anebo si je tak Američani představují, to vyjde nastejno), pak se nedivím, že si o nás Američani myslí, že jsme rasisti. Tihle Romové totiž normálně pracovali a žili, byli to slušní lidé, jenom trochu víc uzavření a nedůvěřiví k lidem mimo komunitu. Pak se těžko můžeme domluvit. Když se někdo jmenuje stejně, ještě to pořád neznamená, že se taky stejně chová. On „bilion“ je taky něco jiného u nás a něco jiného v USA.

    • 3.11.2018  00:26

    20% - Chaotické, průhledné, slabé. Snad jen závěrečné vypořádání detektiva s pachatelem mělo trochu náboj.

    • 30.10.2018  07:53

    20% - Námět seriálu údajně vznikl na nějakém studentském workshopu. Výsledek tomu přesně odpovídá. Hlavní hrdina je nesympatický, vlezlý a arogantní, patrně v důsledku svého přesvědčení, že je lepší člověk ("S tebou jsem chtěl taky mluvit!"). Je zajímavé, že proti jedněm stereotypům se tu bojuje jinými stereotypy, jen s opačným znaménkem. A co policie? Ta tu smrt nevyšetřuje? Pouze jsme se dozvěděli, že po čtyřech měsících propustila údajného pachatele na svobodu. Proč? Jaký k tomu měla důvod? A to jako dál nepátrají? Tendenční a manipulativní, nicméně jsem zvědav, jak v tom budou autoři pokračovat a kam až dospějí (něco je průhledné už teď, ale třeba překvapí).

    • 29.10.2018  09:05

    40% - Ačkoliv původní předlohy neznaje, tak nějak jsem dopředu tušil, že půjde o seriál podle zahraniční licence. A jak jsem se dozvěděl, měl jsem pravdu. Podle upoutávek jsem byl docela zvědavý, bohužel výsledek je po prvním díle spíš slabší. Sám T. se svou fóbií z bacilů a strnulou strojovou deklamací působí jako neživotná karikatura. To je ale tvůrčí záměr, byť značně přitažený za vlasy. Horší už to bylo s případem. Bez vraždy, s předčasně odhalenou vizáží pachatele a i to "logické" uvažování vyšetřovatelů včetně samotného T. bolo voľaké čudné. No tak hlavně že tam máme taky ty osobní vztahy, bez nich by to nešlo. Uvidíme, jak budou vypadat další díly.

    • 28.10.2018  23:59
    Přelud (1965)
    ***

    60% - Špatný ten film nebyl, rozuzlení bylo akceptovatelné, přesto mi to celé přišlo poněkud přehnané. Jistě, údajný objev hlavního hrdiny byl převratný, ale přece jen...

    • 28.10.2018  09:44
    Přízrak (TV film) (1987)
    **

    40% - Předlohu jsem nečetl, ale námět přímo vybízí k budování postupného napětí a pocitu strachu z neznámého. To se však Dušanu Kleinovi nedaří a tak sledujeme plochou realizaci, ve které patetické voice overy hrdiny Horáce absolutně neodpovídají tomu, co skutečně vidíme na obrazovce. Škoda, samotný příběh i rozuzlení jsou v pohodě, i když v detektivkách zasazených do poválečných let se jedná o celkem běžný motiv.

    • 15.10.2018  12:55

    70% — Trošku jiná komedie, než bych od filmu s Pierrem Richardem očekával. Umírněnější, ne tak ztřeštěná, ale přece plná zajímavých gagů, které vyplývaly především z hlavní myšlenky filmu, že když tajným službám předhodíte jako agenta někoho naprosto obyčejného, tak je prakticky vyřadíte z provozu.

    • 13.10.2018  12:15
    Kráska a netvor 1950 (TV film) (2010)
    ***

    50% — V roce 2010 natočil režisér Jiří Svoboda dva televizní filmy, kromě tohoto ještě Dominu. V obou hojně využíval dělení obrazu do dvou i více samostatných oken. Nejspíš ho zaujalo, že to je možné, protože jinak si to nedovedu vysvětlit, dělení bylo samoúčelné a dalo by se bez něj obejít. Nicméně v tomto filmu to bylo trochu lepší než u Dominy. Samotný příběh z jiného úhlu pohledu nahlížel případ, který byl zpracován již v jednom dílu 30 případů majora Zemana (Bestie). Byl podán zajímavě a docela mě to bavilo. Mírně to srážela průhlednost, hned bylo jasné, co je Töpfer zač, a taky na tehdejší dobu optimistický konec, který mi přišel nereálný. V té době se za pokus o překročení státní hranice dávaly mnohem větší tresty než 2 roky. Ale jinak dobrý.

    • 12.10.2018  05:36

    POZOR, SAMÉ SPOILERY!!! Hodně lidí sem píše, že byly karty odhaleny komplet. To je, myslím, předčasné tvrzení a pokud skutečně ano a v posledním dílu půjde jenom o "dohrávku", pak to tvůrci opravdu prokaučovali. Ale osobně jsem přesvědčen, že nějaké eso mají ještě v rukávu. Otázky k dořešení: 1. Kdo je Švehlíkovým komplicem? Má to být mladší žena. Nabízí se jeho manželka, ale... 2. Komplicka si objednala krádež specifických léků, které normální člověk nezná, takže to ukazuje na někoho se znalostmi z oboru (lékař, lékárník, chemik), což kastelánka nejspíš nebude (ale může být). 3. Neumím si vybavit, jestli bylo ukázáno, jak Adam (Tomáš) skutečně kreslí obrázky těch vražd, nebo se u něj jenom našly? Já si vybavuji jenom, že kreslil dům a stromy. Takže ty kresby mohly být podvržené. Spolu s bodem 2 by to mohlo ukazovat, že Švehlík má komplice v léčebně (doktorka? sestra?). 4. Proč byla unesena mafiánova dcera, když si nikdo z rodiny nevybavuje, že by někdy zázrakem přežila? 5. Koho viděl Švehlík v noci u kostela a kdo mu volal na mobil zvuky podzemí? 6. A co to vůbec v tom podzemí je a proč si to Švehlík nahrává (nebo co to tam dělá)? 7. Je Vladyka opravdu prvním Švehlíkovým uneseným, nebo se Švehlík jeho případem pouze inspiroval? 8. Ještě nejsou objasněny okolnosti Adamova (Tomášova) útěku od Stolařových, kdo a proč zavraždil jeho "sestru", s kým čekala dítě a proč měl Adam (Tomáš) na oblečení její krev. A proč při rekonstrukci na místě nálezu "sestry" napadnul zrovna Stacha? Sice mám nějakou teorii, ale možností je zatím více a k žádné se nelze s určitostí přiklonit. Jinak nás samozřejmě čeká na hradě boj o život, úloha Taclíkova detektiva byla již dle mého mínění naplněna a žádnou další klíčovou roli nesehraje. Takže zdá se, že otevřených věcí je poměrně dost, pokud je budou autoři opravdu chtít všechny uspokojivě vysvětlit. Uvidíme v posledním dílu.

    • 8.10.2018  16:00
    Růžový Hubert (TV film) (1985)
    **

    40% — Na motivy šestákových detektivek sice lze vytvořit geniální dílo (viz např. Adéla ještě nevečeřela), leč zde se to i přes účast skvělých herců nepodařilo. Komedií bych to nenazval, spíše chaotickým pokusem o ni.

    • 23.9.2018  20:00
    Kde domov můj? (TV pořad) (2016)
    ***

    50% - Solidní vědomostní soutěž, otázky jsou občas nevyrovnané, ale jinak to celkem jde. Aleš Háma je jako moderátor v pohodě.

    • 23.9.2018  19:54
    Kde domov můj? Speciál (TV pořad) (2018)
    *

    20% - Nevím proč je poslední dobou v televizích tak oblíbené dělat "soutěžní" pořady, ve kterém vystupují v rolích soutěžících známé osobnosti. Bohužel na podobnou vlnu nasedli i autoři jinak výborné soutěže "Kde domov můj". Chápu, bylo potřeba zaplnit pár sobotních večerů, než začne "Stardance", ale tímto způsobem? Viděl jsem díl s Pleslem, Novotným, Měcháčkem, Pazderkovou, Koptou a Tomicovou. Všichni, včetně Aleše Hámy se snažili, seč mohli, ale zábavu ze země nevydupali. Jak se říká, z hovna bič neupleteš. Celé to bylo jenom neuvěřitelně trapné. Stálo to ČT za to, takhle diskreditovat poměrně solidní značku? To měli radši dát místo toho nějaký film.

    • 23.9.2018  19:42
    1 proti všem (TV pořad) (2018)
    **

    40% - Moc nechápu ty hejtery, kteří se tu rozčilují, že to není žádná soutěž, protože nejsou nutné znalosti, ale tipovačka. Asi by si měli najít, co slovo soutěž znamená. To, po čem vzdychají, je soutěž vědomostní, "1 proti všem" je soutěž tipovací. Kdysi dávno dávali v televizi pořad "Hra pre šiesty zmysel", který byl postaven na podobném principu, byť samozřejmě značně střízlivěji pojatý. Stejně tak nechápu nevraživost vůči moderování Leoše Mareše nebo Libora Boučka. Ač nepatřím do jejich fanklubu, nepřijde mi, že by jejich moderování bylo nějak závratně strašné. Myslím, že oba pánové jsou obstojnými moderátory a např. Leoš Mareš rozhodně není tak hloupý, jak si někteří myslí. Zrušení pořadu je podle mě ukvapené. Sice mi to, že pořad po pár dílech skončí, nijak zvlášť nevadí, aplikaci jsem si nestahoval, ale rád jsem se na něj podíval a zkoušel si tipovat doma. Dokonce bych řekl, že dopadl lépe než "Kde domov můj speciál".

    • 16.9.2018  23:54

    40% - Ačkoliv na nás na konci filmu čekalo jedno nečekané překvapení, přesto si myslím, že tenhle u našich filmařů dost oblíbený koncept, kdy vraha známe hned od začátku, není šťastný. Místo detektivek, kde se divák snaží odhalit pachatele dřív než detektivové, dostáváme psychologické studie, spíš slabší než silnější. Ano, dá se to udělat zábavně, viz např. Columbo, ale naši filmaři to neuměli a neumějí. Takže by bylo lepší, kdyby zůstali u klasického konceptu, tam se leckdy zadařilo.

    • 4.9.2018  21:45

    Prozatím nebudu hodnotit, u seriálů s navazujícím dějem to má stejně smysl až po posledním dílu. Komentář ale napíšu. Podle očekávání se vynořili hejteři. Jednak českých kriminálek a české tvorby vůbec, jednak režiséra Stracha a jednak Ondřeje Brzobohatého. Nechápu tu adoraci severských detektivek a hanění českých. Viděl jsem například islandský "V pasti", který tu má 84%, a jediný výraznější rozdíl jsem viděl v reáliích, holt islandská příroda je přece jenom atmosferičtější. Příběh sám byl jinak rozvleklý a výsledné rozřešení bylo spíš zklamáním. Podobně nedávný australský "Případ Kettering". Co bych prvnímu dílu třetí řady Labyrintu vytknul, je opakování určitých motivů z předchozích řad, především věznění obětí v opuštěném hradu v klecích, to je opravdu až příliš podobné sérii první. Jinak příběh se teprve rozvíjí, nitky zápletek mají zatím nutně rozbíhavou tendenci, být tomu jinak, bylo by to špatně. Uvidíme, zda se autoři vyvarují některých chyb z druhé řady - např. zbytečně moc postav a minipříběhů, které měly pouze okrajovou funkci a sloužily spíš jako výplňová vata, aby se naplnila stopáž sedmi dílů. Zatím nejsem nespokojen a jsem zvědav, jak se to bude dále vyvíjet.

    • 26.8.2018  19:38
    Velké sedlo (TV seriál) (1986)
    **

    30% - Už v době premiérového uvedení jsme to hodnotili jako pěknou blbost a na Silvestra na to tehdy byla parodická scénka ("Šperl vracia francúzák"). Vzhledem k tomu, že seriál byl dokončen až rok po smrti Jaroslava Dietla, zůstává otázkou, kolik toho opravdu napsal on a kolik toho je práce režiséra a dramaturga. Tím spíš, když je seriál plný "výplňové vaty" v podobě např. dlouhých leteckých záběrů přeletu nad přehradami, doplněných "edukativním" komentářem z úst ředitele povodí Rudyšara (S. Matyáš), které mají jediný smysl - informovat diváka o úspěších socialistického vodohospodářství. Podobně zdlouhavé záběry z honů, kroužkování ptáků, výlovů apod. Holt režisér Mudra nezapřel, že jeho hlavní parketou v televizi byly pořady typu Lovy beze zbraní. V posledním dílu jsem pak objevil hrůzostrašnou chybu, kdy několik vteřin je v zrcadle vidět samotný kameraman. Vůbec nechápu, jak to tam mohlo zůstat. Stejně tak logická chyba, kdy sanitka rychlé záchranné služby jedoucí k zásahu sama od sebe zastaví cizímu člověku se slovy: "Jedeme k zásahu, nechcete jet s námi?" Ať už to JD takto skutečně napsal, nebo je to věcí režiséra, faktem zůstává, že Velké sedlo je spíše naivním seriálem, který už ve své době byl terčem posměchu.

    • 26.8.2018  19:07
    Časožrouti (TV film) (1995)
    **

    40% - Film je technicky rozdělen do dvou dílů, ale příběhově na tři části: první, když hrdinové zjistí, že jsou na palubě letadla sami, druhá na letišti v Bangoru a třetí cestou zpět. Asi nejzajímavější je část první, kdy divák stejně jako hrdinové stojí před tajemstvím, kam se z letadla poděli všichni ostatní. Po přistání na letišti je ještě dobře ztvárněná stísněnost situace a hlavně sice vzdálená, ale blížící se přítomnost tajemného nebezpečí. Jakmile však začal Toomy příliš magořit, s filmem to šlo dolů. Také to, jak hrdinové začali přicházet na to, co se s nimi stalo a jak se zachránit, bylo trošku nevěrohodné (některé závěry, které učinili, byly spíš dílem náhlého vnuknutí, než logické dedukce). A Toomyho vyšilování bylo až moc ujeté. No a co říct k samotným Časožroutům? Že mi připomínali spíš parodii na Pacmana, než cokoliv jiného. Asi by bylo bývalo lepší, kdyby zůstali v rovině neviděného zla, tohle bylo opravdu crazy. Cesta zpátky už měla za cíl příběh uzavřít. Opět mírně nelogické "dedukce" správným směrem, aby vůbec mohlo dojít k happyendu. Původní povídku jsem nečetl, ale přijde mi, že hlavní myšlenka příběhu je zajímavá a originální. Ale zpracování trošku pokulhávalo a nejhorší byli samotní Časožrouti.

    • 25.8.2018  05:58
    Případ Kettering (TV seriál) (2016)
    ***

    50% - Celou dobu čekáte, jak to teda vlastně dopadne a o co tady půjde, až se nakonec nedozvíte nic určitého, jenom stále jakési náznaky. Jen tak mimochodem se ukáže, kdo je pachatelem vraždy, kterou policajti vyšetřujou celý seriál, ale kdyby se jim tento na konci sám nepřiznal, tak by na to asi nepřišli. Škoda, rozjeté to bylo dobře, ale ten konec. A měl to být opravdu konec?

    • 13.8.2018  18:30
    Únos (2012)
    **

    40% — Takový divný thriller s ještě divnějším koncem.

    • 25.7.2018  10:27
    Přiznání (1950)
    **

    30% — Ecce, homo, ecce, commilito. Agitka o zrodu nového soudruha a jeho přijetí mezi své, značně naivní, jak to bylo v té době zvykem. Samotný příběh Aloise Urbana byl celkem zajímavý, ale politika tomu ubírá na působivosti. Je ale zajímavé sledovat, jak si to soudruzi tenkrát představovali. Poměrně hezky to vyjadřují poslední věty filmu: „Co mám dělat já v osobním oddělení, když mám tady na papíře Václava Severu a najednou tu je nový člověk?“ — „Kuš s tvým papírem, nám teď nejde vo papír, ale skutečně vo novýho člověka!“

    • 25.7.2018  07:15

    60% - Film mi svým námětem trochu evokoval jiný počin té doby, a sice Svatbu jako řemen. Panenství a kriminál není špatné, ale Rudolf Ráž není Zdeněk Mahler a Václav Lohniský jako režisér, při vší úctě, není Jiří Krejčík, takže zatímco "Svatba" je pichlavá, nekompromisní a absurdními situacemi se jen hemží, "Panenství" vyznívá přece jenom mírněji a hladčeji. Absurdních situací je tu méně, ale některé jsou velmi výživné, např. již zmíňovaný pokus s prostrčením tužky dírou v papíru a pak samozřejmě naprostý závěr, pointa celého filmu, která je velmi neotřelá. Vladimír Menšík podává spíš umírněný, než živelný projev, mladičká Lucie Žulová je kočka, na níž oko rádo spočine. Vcelku příjemný a zábavný film.

    • 22.7.2018  07:31

    30% - Zpočátku až příliš velká "inspirace" čtrnáct let starým filmem Sedm - úvodní titulky, věčný déšť, mladý nezkušený, ale horlivý detektiv kontra zkušený praktik, sériový vrah. Už to varuje, další děj to pak jenom potvrzuje. Objevuje se tu rekvizita psychicky nemocné ženy, takže už nikdy nemůžete přesně vědět, co je skutečnost a co se odehrává jenom v jejích představách. A ten konec mě totálně namíchnul, nepovažuji ho za geniální, ale za značně hloupý. Proč jsme se tedy celou tu dobu na ten film dívali?!

    • 17.7.2018  23:56

    20% — Au, z toho filmu se vzpamatovávám ještě teď. Nikdy by mě nenapadlo, že se něco takového dá natočit.

    • 17.7.2018  01:06
    Zběsilost (1972)
    **

    40% - První věc, která mi u detektivky hned srazí mínění, je to, že od začátku známe vraha. Další děj pak musí být obzvlášť vydařený, aby se pošramocené mínění napravilo. Tady jsem si sice vraha správně tipnul, hned jak se objevil v první scéně, ale i tak jsem přišel o tu sladkou nejistotu, která mě na kriminálkách tak baví. A samotný děj tedy rozhodně nebyl tak úžasný, aby mi tento hendikep vynahradil. A například ty "slavné" večeře komisaře a jeho ženy byly v tomto filmu silně mimo mísu, ke konci dokonce spíš otravovaly. Závěr byl poměrně nedůvěryhodný a takový odfláknutý. Zatím nejlepším filmem od Hitchcocka, který jsem viděl, pro mě zůstává Okno do dvora.

    • 16.7.2018  10:58

    20% — Libuška Šafránková byla jako vždy k sežrání, Ondřej Havelka jako vždy troubovitý a ještě nepříjemný, jinak ale nejzábavnější na celé inscenaci bylo, jak se stěhovaly kliky a panty u vchodových dveří obou bytů — jednou byly kliky obou směrem k rohu a panty tím pádem na opačné straně, podruhé pak byly směrem k rohu panty a kliky na straně opačné. Spíš než k smíchu to bylo místy úsměvné a sblížení obou hrdinů bylo značně nevěrohodné.

    • 6.7.2018  17:11
    Čertova skála (2016)
    odpad!

    0% - Díky CS filmu máme občas možnost vidět amatérské pokusy nadšeneckých part o film. Samozřejmě to je na těch filmech vidět ve všech směrech. Většinou se dá ocenit aspoň snaha. V případě této pohádky však oči bolely a dokoukat jsem to nedokázal. Pokus o pohádku ve stylu Zdeňka Trošky tedy vůbec nevyšel. I on to s profesionálním štábem nemá lehké, natož tito amatéři. Je mi líto, ale ani na tu jednu hvězdičku se neurodilo.

    • 26.6.2018  07:29

    70% - Podobenství mají občas tu smůlu, že jsou až příliš zašifrovaná. Toto je ovšem průzračně čisté a jednoznačné, však se v něm tehdejší nejvyšší soudruh poznal. Mnozí komentátoři píší, že jim vadil ochotnický projev většiny (ne)herců. Já si naopak myslím, že to byl tvůrčí záměr, který měl zdůraznit plochost a pokryteckost slovních projevů účastníků, kdy mluví, protože v dané chvíli je žádoucí, aby mluvili, ale zároveň říkají jenom to, o čem jsou přesvědčeni, že chtějí druzí slyšet a co jim nemůže ublížit, hlavně nedat najevo žádný svůj názor. Pro mě osobně podal nejlepší výkon Jan Klusák v postavě šíleného Roberta, který však má téměř absolutní moc a taky ji dokáže využívat k naplnění svých zvrácených choutek. Jediný, koho se bojí a ke komu se poníženě lísá, je "nejvyšší" v taktéž výtečném podání dr. Ivana Vyskočila, do sebe zahleděný vládce, který se sice tváří jako milý a chápavý "strýček" a naoko kárá i "nezbedného" Roberta, ve skutečnosti je to však tyran, který nesnáší odpor a jiný názor a který Robertovy špatné vlastnosti bez skrupulí využívá k upevňování své moci. Konec je, jak už to u podobných filmů té doby bývá, poněkud ustřižený, otevřený. Pro mě mnohem stravitelnější než např. Démanty noci.

    • 24.6.2018  07:04

    20% - Nepřehledný, zmatený film. Pokus o syrovou autenticitu ve stylu Bony a klid moc nevyšel. "Akční" scény spíš k smíchu, stejně tak postava Slávka Jandáka. Nejen on se ve filmu choval nelogicky. Např. Pavelka. Jednou byl u Vlacha, pak u Třísky, ale stejně pořád dělal pro Vlacha. Vypadalo to, že si policajti dělají, co je zrovna napadne. Furt někam jezdili, nic z toho nebylo, mladej Dlouhý furt někoho fotil a byl při tom nenápadný jak třímetrový..., během sledovačky si stihnul nechat vyvolat fotky, no paráda. Film nakonec doklopýtal do svého konce a jediným hmatatelným výsledkem bylo odstřelení Jandáka Vašutem a "překvapivé" odhalení korupčního jednání posledně jmenovaného. A jeden výstavní bobr přes půl obrazovky. Pic kozu do vazu.

    • 10.6.2018  14:22
    Jak přijít o život (TV film) (1974)
    **

    40% - Jako detektivka to bylo slabé, jako psychologická studie o něco lepší. Nejlepší výkon podala asi Karolina Slunéčková, její bezskrupulózní vyděračka byla excelentní. Čepek mi přišel poněkud mdlý, Somr se dostal ke slovu až docela pozdě, ale byl bezchybný, Hlaváčová byla dobrá, ale moc prostoru nedostala.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace