mh.mail

mh.mail

M H

Česko

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 16.7.2018  10:58

    20% — Libuška Šafránková byla jako vždy k sežrání, Ondřej Havelka jako vždy troubovitý a ještě nepříjemný, jinak ale nejzábavnější na celé inscenaci bylo, jak se stěhovaly kliky a panty u vchodových dveří obou bytů — jednou byly kliky obou směrem k rohu a panty tím pádem na opačné straně, podruhé pak byly směrem k rohu panty a kliky na straně opačné. Spíš než k smíchu to bylo místy úsměvné a sblížení obou hrdinů bylo značně nevěrohodné.

    • 6.7.2018  17:11
    Čertova skála (2016)
    odpad!

    0% - Díky CS filmu máme občas možnost vidět amatérské pokusy nadšeneckých part o film. Samozřejmě to je na těch filmech vidět ve všech směrech. Většinou se dá ocenit aspoň snaha. V případě této pohádky však oči bolely a dokoukat jsem to nedokázal. Pokus o pohádku ve stylu Zdeňka Trošky tedy vůbec nevyšel. I on to s profesionálním štábem nemá lehké, natož tito amatéři. Je mi líto, ale ani na tu jednu hvězdičku se neurodilo.

    • 26.6.2018  07:29

    70% - Podobenství mají občas tu smůlu, že jsou až příliš zašifrovaná. Toto je ovšem průzračně čisté a jednoznačné, však se v něm tehdejší nejvyšší soudruh poznal. Mnozí komentátoři píší, že jim vadil ochotnický projev většiny (ne)herců. Já si naopak myslím, že to byl tvůrčí záměr, který měl zdůraznit plochost a pokryteckost slovních projevů účastníků, kdy mluví, protože v dané chvíli je žádoucí, aby mluvili, ale zároveň říkají jenom to, o čem jsou přesvědčeni, že chtějí druzí slyšet a co jim nemůže ublížit, hlavně nedat najevo žádný svůj názor. Pro mě osobně podal nejlepší výkon Jan Klusák v postavě šíleného Roberta, který však má téměř absolutní moc a taky ji dokáže využívat k naplnění svých zvrácených choutek. Jediný, koho se bojí a ke komu se poníženě lísá, je "nejvyšší" v taktéž výtečném podání dr. Ivana Vyskočila, do sebe zahleděný vládce, který se sice tváří jako milý a chápavý "strýček" a naoko kárá i "nezbedného" Roberta, ve skutečnosti je to však tyran, který nesnáší odpor a jiný názor a který Robertovy špatné vlastnosti bez skrupulí využívá k upevňování své moci. Konec je, jak už to u podobných filmů té doby bývá, poněkud ustřižený, otevřený. Pro mě mnohem stravitelnější než např. Démanty noci.

    • 24.6.2018  07:04

    20% - Nepřehledný, zmatený film. Pokus o syrovou autenticitu ve stylu Bony a klid moc nevyšel. "Akční" scény spíš k smíchu, stejně tak postava Slávka Jandáka. Nejen on se ve filmu choval nelogicky. Např. Pavelka. Jednou byl u Vlacha, pak u Třísky, ale stejně pořád dělal pro Vlacha. Vypadalo to, že si policajti dělají, co je zrovna napadne. Furt někam jezdili, nic z toho nebylo, mladej Dlouhý furt někoho fotil a byl při tom nenápadný jak třímetrový..., během sledovačky si stihnul nechat vyvolat fotky, no paráda. Film nakonec doklopýtal do svého konce a jediným hmatatelným výsledkem bylo odstřelení Jandáka Vašutem a "překvapivé" odhalení korupčního jednání posledně jmenovaného. A jeden výstavní bobr přes půl obrazovky. Pic kozu do vazu.

    • 10.6.2018  14:22
    Jak přijít o život (TV film) (1974)
    **

    40% - Jako detektivka to bylo slabé, jako psychologická studie o něco lepší. Nejlepší výkon podala asi Karolina Slunéčková, její bezskrupulózní vyděračka byla excelentní. Čepek mi přišel poněkud mdlý, Somr se dostal ke slovu až docela pozdě, ale byl bezchybný, Hlaváčová byla dobrá, ale moc prostoru nedostala.

    • 10.6.2018  14:07
    Bílá spona (1960)
    **

    30% - Slabší detektivka, jejíž rozuzlení bylo sice očekávané, ale způsob jeho odhalení byl prakticky dílem náhody. Poměrně nuda.

    • 8.6.2018  20:22
    Post mortem (2010)
    *

    10% — Čirý amatérismus ve všech směrech, který se vzpírá hodnotícím kategoriím. Když můžou nadšení ochotníci hrát divadlo, proč by v současné době nemohli natočit film. Víc netřeba psát.

    • 6.6.2018  11:41
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ****

    70% — Tak trochu mně to připomnělo sovětský dvoudílný film „Posádka v ohrožení“, kde se také v prvním díle řešila osobní situace hlavních hrdinů (mimochodem děsně nudně) a teprve ve druhém díle došlo na vlastní dramatický děj. Nutno říct, že první díl Dukly byl zpracován o dost záživněji, možná i z toho důvodu, že se zaměřil především na jednu rodinu a všichni ostatní tam byli zmíněni jen okrajově. Vykreslení katastrofy ve druhém díle pak bylo takřka strhující. Člověk doslova vnímal tu dusnou a dusivou atmosféru. Rozhodně bych tam nechtěl v tu dobu být. Žádný patos, žádná růžová knihovna, žádné nelogické přežití, jen aby to aspoň trochu „dobře dopadlo“. Dobrá práce. Snad jen ta vychvalovaná Martha Issová mi tam moc neseděla a ten její „ostravský přízvuk“ ještě méně.

    • 5.6.2018  00:25

    40% - Tenhle film jsem poprvé viděl jako dítě v osmdesátých letech a moc mě nebavil. Téměř nic se na tom nezměnilo ani při dnešním, druhém shlédnutí. Tenkrát jsem podle názvu očekával něco jiného, to jsem už dnes nemohl, i tak si myslím, že námět není špatný včetně etických dilemat, ale že z toho šlo udělat napínavou podívanou. Místo toho tvůrci zvolili formu spíše melodramatickou, rozvláčné tempo, kde se hodně mluví a málo děje. I když pár momentů bylo slibných, jako např. když Romy Schneiderová zmizí na tržnici a Robie Coltrane ji v jednom dlouhém záběru hledá. To se mi fakt líbilo. Bohužel to byly jenom záblesky v jinak celkem nudném filmu. Jo a zajímavé bylo srovnávat tehdejší představu tvůrců o roce 2021, kdy se má děj odehrávat a který máme za dveřmi.

    • 28.5.2018  06:33

    50% - Modernizované pojetí klasické Andersenovy pohádky, proč ne. Na kolik ta modernizace byla smysluplná, je ovšem otázka. Mně to přišlo tak trochu samoúčelné. A opravdu nechápu, proč je taková móda dělat ošklivé loutky.

    • 11.5.2018  15:30
    Inspektor Max (TV seriál) (2018)
    **

    30% — Problém tohoto seriálu je podle mě v tom, že se autoři nejspíš nedokázali rozhodnout, co vlastně chtějí natočit. Jestli vážně míněný kriminální seriál, kriminální komedii, nebo přímo parodii. Vytvořili tak divnou směsku, které vévodí hochštaplerský stárnoucí seladon, který se chová jako zastydlý puberťák. Aby ho trochu „polidštili“, dali mu do vínku nekritický obdiv ke Karolu Duchoňovi, slovenské pěvecké hvězdě 70. a první poloviny 80. let, kterého neustále zmiňoval, prosazoval, až s tím byl vlezlý. To měl být takový humorný prvek. Problém je v tom, že humorných prvků (autory nechtěných) bylo v seriálu více. Už jen vlastní vyšetřování jednotlivých případů. Zoli si dělal prakticky, co chtěl, na nadřízené kašlal, z parťáka si dělal pucfleka. Ve druhé polovině seriálu pak tvůrci nepochopitelně přitvrdili a po posledním dílu máme tedy skóre 3 mrtví ze Zoliho okolí. Nečekaně a tak trochu zbytečně. Takže když se nakonec vydá pěšky na pouť do Santiaga de Compostela, přejeme mu, aby mu to vydrželo co nejdéle.

    • 23.4.2018  10:04
    Hastrman (2018)
    ***

    60% — Film by se dal shrnout jedním bonmotem: „Dobrý je dobrý a Zmrzlá je zmrzlá.“ Nevím, co vedlo Ondřeje Havelku, že si pro svoji režisérskou prvotinu „na stará kolena“ vybral zrovna tento námět, ale myslím si, že se nemá zač stydět. Knižní předlohu jsem nečetl, takže hodnotit můžu pouze to, co jsem viděl na plátně. Celkem zajímavý, rozhodně netradiční příběh, ve kterém jsem zahlédl záblesk klasické pohádky o krásce a zvířeti. Postoj barona byl celkem jasný - jako již poněkolikáté se zamiloval do ženy a těžce a bolestivě tomuto puzení odolával. Co však pro mě bylo nejasné, byl postoj Katynky. Tato sečtělá dívka, která inteligencí značně převyšovala ty, mezi kterými žila, asi doopravdy milovala pouze svého Jakuba, který tragicky zahynul. „Vztah“ k baronovi pak plynul spíš ze zvědavosti a nudy a byl daleko více provokací, než hlubším citem. Dívka tak dlouho provokovala, až nakonec dostala to, co žádala, ale o čemž příliš pozdě zjistila, že vlastně nechtěla. Ale kostky již byly vrženy. Kdyby ji baron rozmrazil v dnešní době, byla by zaručeně hitem kampaně #MeToo, protože její „Před dvěma sty lety jsem byla znásilněna hastrmanem...“ by těžko mohlo být překonáno. Jak jsem se dočetl v jedné recenzi, závěrečný obraz ze současnosti zastupoval druhou část románové předlohy, která se prý odehrává v současnosti. Pro neznalého však představoval spíš zmatení a rozhodně ve mě nevyvolal ten dojem, jaký asi měla vyvolat zmiňovaná část románu, neboť jsem si to nedal do souvislosti s devastací přírody člověkem, ale pouze s tím, že se hastrman zatím nenaučil ovládat svůj hněv. Skoro bych řekl, že si ten poslední obraz mohli autoři odpustit.

    • 17.4.2018  22:20

    60% — Poctivá oddechovka, nic víc, ale ani nic míň. Cibulková i Holubová byly ve svých miniaturách dokonalé, Maciuchová měla trošku smůlu na postavu. Několikrát jsem se zasmál a ani jednou jsem se nestyděl. Takže, jak píšu na začátku, poctivá práce.

    • 12.3.2018  10:50
    Bába z ledu (2017)
    ***

    60% — Komorní český film o sobeckosti a osobní odvaze člověka žít si svůj život tak, jak chci já, a ne tak, jak si to přeje okolí. Na druhou stranu si nemůžu pomoct, ale určitý chlad z ledové vody se přes obrazovku přenesl i na mě, film působí určitou odtažitostí od postav. Jedinou výraznější emoci jsem pocítil v začátcích filmu, kdy jsem měl sto chutí dát pár facek oběma hrdinčiným synům a především jedné snaše. Pak už mi to bylo všechno tak nějak jedno — však ono to nějak dopadne. Ve vší úctě, neumím si představit, že by tento film na Oscarech udělal díru do světa.

    • 12.3.2018  10:43

    50% — Až příliš baladické, až příliš ponuré. Navíc při nočních scénách toho moc vidět není a musíme si spíš domýšlet. Pro děti to určitě není a pro dospělého jen za předpokladu naladění na stejnou strunu.

    • 6.3.2018  23:14

    30% — Na filmu mě zaujalo především to, že hlavní hrdina porazil člověka a asi za 14 dnů byl soud a hned šel sedět. Ne jako dneska až třeba po roce nebo ještě delším čase. Jinak ta linka s tím, jak zůstal uvědomělým komunistou i v kriminále a po vyloučení ze strany a jak si dokázal naklonit i některé spoluvězně, byla dost umělá. A závěr byl už úplně z říše sci-fi.

    • 6.3.2018  22:54

    20% — Normalizační přehlídka úspěchů socialistického zemědělství maskovaná jako poznávací zájezd Ouplavických občanů včetně dvou členů rodiny Potůčkových. Oldřich Lipský se sice ve své tvorbě nevyvaroval slabších kusů, ale bylo jich málo a tento je snad nejhorší, neboť téměř bez humoru, těch pár drobných vtípků to už nemůže zachránit. Navíc OL tak trochu vykrádal sám sebe, konkrétně film Šest medvědů s Cibulkou, ve scéně, kdy LL jako děda Potůček je převlečený za ženskou.

    • 4.3.2018  19:32
    Rodinka (2010)
    *

    20% - Hloupé tlachání bez humoru. Taková normální rodinka Fan Vavřincové byla ukázkou toho, že i sitkom se dá udělat vtipně a inteligentně. Toto pokračování je ukázkou toho, že bez invence nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, ani když máš k dispozici všechny žijící pamětníky. Špatné. Dušan Klein natočil asi pět filmů, které za něco stály (první tři díly Básníků + Dobří holubi se vracejí a Vážení přátelé, ano), a jeden zajímavý seriál (Hříchy pro pátera Knoxe). Zbytek jeho tvorby nestojí za moc.

    • 22.2.2018  08:49
    Hmyz (2018)
    ***

    60% — I po shlédnutí režisérova posledního počinu zůstává v platnosti, že celovečerním filmem Jana Švankmajera, se kterým nejvíce souzním, jsou Spiklenci slasti (u krátkých filmů toho souznění najdu více).

    • 19.2.2018  11:10
    Učitelka (2016)
    ***

    60% — Jan Hřebejk se po několika nemastných, neslaných počinech zase zvednul a přišel s filmem, na který se dá dívat. Ačkoliv je tam hodně postav, jedná se o dílo spíše komorní, protože mezi ty klíčové jich patří jenom pár. Právě ta komorní atmosféra byla možná trochu na závadu, myslím, že je škoda, že jsme neviděli, z jakých pohnutek se ředitelka školy a její zástupkyně rozhodly využít nespokojenosti rodičů k tomu, „aby se jí konečně zbavily“. Dá se to sice vytušit z jiných informací, ale přesto by si tohle gesto, ke kterému obě dvě přistoupily s vědomím, že je to může zničit, zasloužilo více prostoru. Stejně tak možná i vhled do života těch ostatních, kteří se nakonec rozhodli petici podepsat, ale byli jakousi anonymní masou. Závěrečná ukázka „chameleoní“ povahy paní učitelky, která však nic nezměnila na svých životních postupech, nebyla překvapivá.

    • 15.2.2018  14:49
    Vzteklina (TV seriál) (2018)
    ****

    70% — Seriál se mi líbil a bavil mě až do konce. Samozřejmě, že se vyskytly občas nějaké logické dírky, ale tomu se neubránily ani detektivky vzývaných seveřanů. Jak už to tak bývá, první polovina byla o něco zajímavější, protože to se rozjížděly různé motivy a z hlediska atmosféry byly napínavě natočeny. Jakmile se pak ve druhé polovině a hlavně v samotném závěru měly jednotlivé nitky splétat ve finální rozuzlení, už to bylo trochu křečovité, a to právě kvůli tomu, že to vše muselo směřovat do požadovaného konce. To, že jsem pachatele odhalil asi ve čtvrtém dílu, není nijak na závadu, vždyť je to šaráda s divákem. Celkově seriál hodnotím jako povedený, líbil se mi.

    • 12.2.2018  13:46
    V pasti - Série 1 (série) (2016)
    ***

    60% — POZOR, SPOILER! Ačkoliv mě seriál po celou dobu bavil a byl jsem zvědavý na to, jak to celé dopadne, závěrečný WOW! efekt se nekonal. Pořád jsem čekal, jak se jednotlivé motivy nakonec prolnou, místo toho se ukázalo, že se jednalo o tři samostatné, jenom slabě propojené případy: pojišťovací podvod, při kterém omylem zemřel člověk, dávné znásilnění a zabití v sebeobraně a nakonec pašování lidí. To by snad ani tolik nevadilo, horší byl fakt, že některé naznačené motivy nebyly vůbec dotaženy do konce a vysvětleny. Proč například syn toho bláznivého staříka chtěl utopit torzo těla, kterým to celé vlastně začalo, a proč pak po svém chycení nemluvil a nakonec vyskočil z helikoptéry? Pro koho bylo prováděno pašování těch dvou afrických dívek a jaké s nimi měli dotyční úmysly? Kapitán při výslechu tajemně prohlašoval: „Nevíte, proti komu stojíte,“ také jsem v průběhu seriálu zaslechl větu, že se v jejich městečku otevřela Pandořina skříňka, ale ve výsledku se žádná velká tragédie nekonala. Organizátoři byli vcelku bez větších problémů pochytáni a tím to celé skončilo. Takže aspoň za to, že mě to po celou dobu bavilo, dávám tři hvězdičky.

    • 2.2.2018  11:03

    70% — Netradičně pojatá romantická komedie. Navíc mám rád Billa Murraye a Andie Mac Dowellovou. Film si chytře pohraje téměř se všemi možnostmi, které hlavní hrdina ve své situaci má, přičemž některé situace jsou jednoduše geniální. A společně s katarzí pak přichází vytoužený 3. únor. A navíc — film je tak zábavný, že přes tu zábavu skoro ani nepostřehnete to moralizování, které z některých amerických filmů trčí až příliš okatě.

    • 1.2.2018  21:16

    50% — Trochu nepřehledný film. Kapitán Jakubec přece jenom není major Kalaš, ale koukat se na to dalo.

    • 1.2.2018  21:14

    70% — V průběhu dvou let byly různými režiséry podle různých námětů natočeny dva černobílé filmy odehrávající se na pozadí atentátu na Heydricha a v obou hrál hlavní roli Ivan Mistrík (a ve vedlejších rolích se objevili např. František Smolík, Václav Lohniský, Jiří Kodet, Jindřích Narenta). Tento stojí asi trochu ve stínu slavnějšího Vyššího principu, ale předkládá nám neméně zajímavý příběh. Byla to opravdu hrozná doba a neměla by být zapomenuta.

    • 22.1.2018  10:54

    40% — Bolo to voľaké čudné, zmätené, jednoducho divné. Dabingu bylo sotva rozumět (ne že by snad byl potichu, ale nebylo rozumět slovům), navíc jsem nepochopil, proč, když byli všichni dabováni, jediný mistr Chudík nikoliv a byla ponechána jeho slovenština. To už se to mohlo vysílat rovnou v původním znění, ne? Příběh dost zmatený, neuspořádaný, nakonec jsem sice asi pochopil, o co tam šlo, a snad i to, kdo byl kdo, ale dalo mi to dost práci. A ne, nebylo to tím, že by to byl tak dobrý film, u kterého se musí přemýšlet. Když si vezmu, že jsem kdysi uvažoval i nad tím, že bych na to šel do kina, tak jsem rád, že jsem to vydržel až do televizní premiéry.

    • 8.1.2018  08:08
    Zvětšenina (1966)
    ***

    50% — Tento film je považován za výjimečný. Nemůžu si pomoct, ale ani po druhém shlédnutí jsem nebyl schopen se s tímto názorem ztotožnit. Sledujeme jeden den v životě úspěšného, bohatého a odpovídajícím způsobem arogantního fotografa, který náhodou vyfotí v parku vraždu. Když už se ve filmu objevil motiv, který skrýval tajemství, tak jeho odhalování skončilo tak nějak ani ne v polovině. A navíc chování vrahů bylo velmi nelogické — za prvé provedou vraždu ve veřejném parku, přestože je při tom někdo fotí, pak si ženská dojde pro negativ přímo do ateliéru fotografa, takže mu dá příležitost ji případně lépe popsat policii (ale řekněme, že netušila, že tu vraždu opravdu postřehl, natož vyfotografoval), mrtvola zůstane ve veřejném parku dlouho do noci (to ji tam nikdo neobjevil?). Uznávám, že z filmařského hlediska film obsahuje novátorské postupy (ale nejsem filmový teoretik, tak to nedokážu ocenit), ale po stránce příběhu mě nenadchnul. --- A k těm metaforám ve filmu si nedokážu odpustit malou (zkrácenou) citaci z knihy Donalda Westlakea Jak nevodit policii za nos: Otázka: Jaká je symbolika malého černého psíka na pozadí tolika záběrů vašeho filmu „Nejezte žlutý sníh“? Odpověď: Aha, ten zatracenej čokl. To byla srandovní historka, to vám řeknu. Ten bastard patřil Sassi. ... A měla toho zasranýho mrňavýho čokla, Rudolfa, kterej byl všechno možný, jen ne cvičenej. Furt pobíhal nekontrolovaně kolem dokola, až jsem řekl: „Seru na to, ať si tady ten vořežprut lítá, mně je to u prdele.“

    • 29.11.2017  20:05
    Jezevec (TV film) (1976)
    **

    30% - "Komedie" prakticky bez humoru. Zbytečně natažená anekdota, která je ještě delší než ten jezevčík, s očekávanou pointou. Herci jsou tradičně dobří, ale jinak nic moc.

    • 22.11.2017  14:43
    Milada (2017)
    ***

    50% — Začnu tím, co mě celkem štvalo, a to, že film byl natočen v angličtině a pak zase zpátky nadabován do češtiny, takže se to na první pohled jevilo, jako že jsou špatné postsynchrony. Dokonce mám pocit, že někteří herci nedabovali sami sebe, konkrétně u Ondřeje Malého jsem přesvědčen, že to nebyl jeho hlas. Nevím, jaké důvody vedly autory k tomuto rozhodnutí, většinou pouze cizí herci mluví ve svém rodném jazyce a jsou předabováni. Asi snaha lépe prodat film do zahraničí. Příběh Milady Horákové je určitě velmi zajímavý, problém filmu ale vidím v tom, že je vykreslena až příliš plakátově. Milada Horáková je po všech směrech dokonalá, skoro jako tatíček Masaryk. S manželem žije v téměř asexuálním svazku (s jedinou výjimkou scény, kde to v náznaku vypadá, že by spolu taky snad mohli i spát). Ta dokonalost z ní dělá až nereálného člověka. Za vyloženou tragédii bych film nepovažoval, ale myslím si, že Milada Horáková by si zasloužila lepší.

    • 24.10.2017  13:56

    80% — Mrazivé drama, které se v první půli tváří jako romance o napraveném kriminálníkovi, který se rozhodl žít poctivý život. Vše je zpočátku úmyslně zalité sluncem, aby o to víc vynikl zlom ve vyznění příběhu, který přišel ve chvíli, kdy se na scéně objevil vrchní inspektor Goitreau. Pomalu, nenápadně, ale se strojovou neúprosností pak film spěje ke svému nekompromisnímu vyvrcholení, neboť Goitreau druhou šanci nikomu nedává. Vynikající příběh, vynikající herecké výkony a mně osobně se líbí i původní brněnský dabing (hlas Ladislava Lakomého překvapivě Alainu Delonovi sedí). Kdykoliv se na film dívám, připadám si jako ta blbá blondýna, která to už sice viděla, ale přesto věří, že to tentokrát skončí jinak.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace