mh.mail

mh.mail

M H

Česko

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 23.9.2018  20:00
    Kde domov můj? (TV pořad) (2016)
    ***

    50% - Solidní vědomostní soutěž, otázky jsou občas nevyrovnané, ale jinak to celkem jde. Aleš Háma je jako moderátor v pohodě.

    • 23.9.2018  19:54
    Kde domov můj? Speciál (TV pořad) (2018)
    *

    20% - Nevím proč je poslední dobou v televizích tak oblíbené dělat "soutěžní" pořady, ve kterém vystupují v rolích soutěžících známé osobnosti. Bohužel na podobnou vlnu nasedli i autoři jinak výborné soutěže "Kde domov můj". Chápu, bylo potřeba zaplnit pár sobotních večerů, než začne "Stardance", ale tímto způsobem? Viděl jsem díl s Pleslem, Novotným, Měcháčkem, Pazderkovou, Koptou a Tomicovou. Všichni, včetně Aleše Hámy se snažili, seč mohli, ale zábavu ze země nevydupali. Jak se říká, z hovna bič neupleteš. Celé to bylo jenom neuvěřitelně trapné. Stálo to ČT za to, takhle diskreditovat poměrně solidní značku? To měli radši dát místo toho nějaký film.

    • 23.9.2018  19:42
    1 proti všem (TV pořad) (2018)
    **

    40% - Moc nechápu ty hejtery, kteří se tu rozčilují, že to není žádná soutěž, protože nejsou nutné znalosti, ale tipovačka. Asi by si měli najít, co slovo soutěž znamená. To, po čem vzdychají, je soutěž vědomostní, "1 proti všem" je soutěž tipovací. Kdysi dávno dávali v televizi pořad "Hra pre šiesty zmysel", který byl postaven na podobném principu, byť samozřejmě značně střízlivěji pojatý. Stejně tak nechápu nevraživost vůči moderování Leoše Mareše nebo Libora Boučka. Ač nepatřím do jejich fanklubu, nepřijde mi, že by jejich moderování bylo nějak závratně strašné. Myslím, že oba pánové jsou obstojnými moderátory a např. Leoš Mareš rozhodně není tak hloupý, jak si někteří myslí. Zrušení pořadu je podle mě ukvapené. Sice mi to, že pořad po pár dílech skončí, nijak zvlášť nevadí, aplikaci jsem si nestahoval, ale rád jsem se na něj podíval a zkoušel si tipovat doma. Dokonce bych řekl, že dopadl lépe než "Kde domov můj speciál".

    • 16.9.2018  23:54

    40% - Ačkoliv na nás na konci filmu čekalo jedno nečekané překvapení, přesto si myslím, že tenhle u našich filmařů dost oblíbený koncept, kdy vraha známe hned od začátku, není šťastný. Místo detektivek, kde se divák snaží odhalit pachatele dřív než detektivové, dostáváme psychologické studie, spíš slabší než silnější. Ano, dá se to udělat zábavně, viz např. Columbo, ale naši filmaři to neuměli a neumějí. Takže by bylo lepší, kdyby zůstali u klasického konceptu, tam se leckdy zadařilo.

    • 4.9.2018  21:45

    Prozatím nebudu hodnotit, u seriálů s navazujícím dějem to má stejně smysl až po posledním dílu. Komentář ale napíšu. Podle očekávání se vynořili hejteři. Jednak českých kriminálek a české tvorby vůbec, jednak režiséra Stracha a jednak Ondřeje Brzobohatého. Nechápu tu adoraci severských detektivek a hanění českých. Viděl jsem například islandský "V pasti", který tu má 84%, a jediný výraznější rozdíl jsem viděl v reáliích, holt islandská příroda je přece jenom atmosferičtější. Příběh sám byl jinak rozvleklý a výsledné rozřešení bylo spíš zklamáním. Podobně nedávný australský "Případ Kettering". Co bych prvnímu dílu třetí řady Labyrintu vytknul, je opakování určitých motivů z předchozích řad, především věznění obětí v opuštěném hradu v klecích, to je opravdu až příliš podobné sérii první. Jinak příběh se teprve rozvíjí, nitky zápletek mají zatím nutně rozbíhavou tendenci, být tomu jinak, bylo by to špatně. Uvidíme, zda se autoři vyvarují některých chyb z druhé řady - např. zbytečně moc postav a minipříběhů, které měly pouze okrajovou funkci a sloužily spíš jako výplňová vata, aby se naplnila stopáž sedmi dílů. Zatím nejsem nespokojen a jsem zvědav, jak se to bude dále vyvíjet.

    • 26.8.2018  19:38
    Velké sedlo (TV seriál) (1986)
    **

    30% - Už v době premiérového uvedení jsme to hodnotili jako pěknou blbost a na Silvestra na to tehdy byla parodická scénka ("Šperl vracia francúzák"). Vzhledem k tomu, že seriál byl dokončen až rok po smrti Jaroslava Dietla, zůstává otázkou, kolik toho opravdu napsal on a kolik toho je práce režiséra a dramaturga. Tím spíš, když je seriál plný "výplňové vaty" v podobě např. dlouhých leteckých záběrů přeletu nad přehradami, doplněných "edukativním" komentářem z úst ředitele povodí Rudyšara (S. Matyáš), které mají jediný smysl - informovat diváka o úspěších socialistického vodohospodářství. Podobně zdlouhavé záběry z honů, kroužkování ptáků, výlovů apod. Holt režisér Mudra nezapřel, že jeho hlavní parketou v televizi byly pořady typu Lovy beze zbraní. V posledním dílu jsem pak objevil hrůzostrašnou chybu, kdy několik vteřin je v zrcadle vidět samotný kameraman. Vůbec nechápu, jak to tam mohlo zůstat. Stejně tak logická chyba, kdy sanitka rychlé záchranné služby jedoucí k zásahu sama od sebe zastaví cizímu člověku se slovy: "Jedeme k zásahu, nechcete jet s námi?" Ať už to JD takto skutečně napsal, nebo je to věcí režiséra, faktem zůstává, že Velké sedlo je spíše naivním seriálem, který už ve své době byl terčem posměchu.

    • 26.8.2018  19:07
    Časožrouti (TV film) (1995)
    **

    40% - Film je technicky rozdělen do dvou dílů, ale příběhově na tři části: první, když hrdinové zjistí, že jsou na palubě letadla sami, druhá na letišti v Bangoru a třetí cestou zpět. Asi nejzajímavější je část první, kdy divák stejně jako hrdinové stojí před tajemstvím, kam se z letadla poděli všichni ostatní. Po přistání na letišti je ještě dobře ztvárněná stísněnost situace a hlavně sice vzdálená, ale blížící se přítomnost tajemného nebezpečí. Jakmile však začal Toomy příliš magořit, s filmem to šlo dolů. Také to, jak hrdinové začali přicházet na to, co se s nimi stalo a jak se zachránit, bylo trošku nevěrohodné (některé závěry, které učinili, byly spíš dílem náhlého vnuknutí, než logické dedukce). A Toomyho vyšilování bylo až moc ujeté. No a co říct k samotným Časožroutům? Že mi připomínali spíš parodii na Pacmana, než cokoliv jiného. Asi by bylo bývalo lepší, kdyby zůstali v rovině neviděného zla, tohle bylo opravdu crazy. Cesta zpátky už měla za cíl příběh uzavřít. Opět mírně nelogické "dedukce" správným směrem, aby vůbec mohlo dojít k happyendu. Původní povídku jsem nečetl, ale přijde mi, že hlavní myšlenka příběhu je zajímavá a originální. Ale zpracování trošku pokulhávalo a nejhorší byli samotní Časožrouti.

    • 25.8.2018  05:58
    Případ Kettering (TV seriál) (2016)
    ***

    50% - Celou dobu čekáte, jak to teda vlastně dopadne a o co tady půjde, až se nakonec nedozvíte nic určitého, jenom stále jakési náznaky. Jen tak mimochodem se ukáže, kdo je pachatelem vraždy, kterou policajti vyšetřujou celý seriál, ale kdyby se jim tento na konci sám nepřiznal, tak by na to asi nepřišli. Škoda, rozjeté to bylo dobře, ale ten konec. A měl to být opravdu konec?

    • 13.8.2018  18:30
    Únos (2012)
    **

    40% — Takový divný thriller s ještě divnějším koncem.

    • 25.7.2018  10:27
    Přiznání (1950)
    **

    30% — Ecce, homo, ecce, commilito. Agitka o zrodu nového soudruha a jeho přijetí mezi své, značně naivní, jak to bylo v té době zvykem. Samotný příběh Aloise Urbana byl celkem zajímavý, ale politika tomu ubírá na působivosti. Je ale zajímavé sledovat, jak si to soudruzi tenkrát představovali. Poměrně hezky to vyjadřují poslední věty filmu: „Co mám dělat já v osobním oddělení, když mám tady na papíře Václava Severu a najednou tu je nový člověk?“ — „Kuš s tvým papírem, nám teď nejde vo papír, ale skutečně vo novýho člověka!“

    • 25.7.2018  07:15

    60% - Film mi svým námětem trochu evokoval jiný počin té doby, a sice Svatbu jako řemen. Panenství a kriminál není špatné, ale Rudolf Ráž není Zdeněk Mahler a Václav Lohniský jako režisér, při vší úctě, není Jiří Krejčík, takže zatímco "Svatba" je pichlavá, nekompromisní a absurdními situacemi se jen hemží, "Panenství" vyznívá přece jenom mírněji a hladčeji. Absurdních situací je tu méně, ale některé jsou velmi výživné, např. již zmíňovaný pokus s prostrčením tužky dírou v papíru a pak samozřejmě naprostý závěr, pointa celého filmu, která je velmi neotřelá. Vladimír Menšík podává spíš umírněný, než živelný projev, mladičká Lucie Žulová je kočka, na níž oko rádo spočine. Vcelku příjemný a zábavný film.

    • 22.7.2018  07:31

    30% - Zpočátku až příliš velká "inspirace" čtrnáct let starým filmem Sedm - úvodní titulky, věčný déšť, mladý nezkušený, ale horlivý detektiv kontra zkušený praktik, sériový vrah. Už to varuje, další děj to pak jenom potvrzuje. Objevuje se tu rekvizita psychicky nemocné ženy, takže už nikdy nemůžete přesně vědět, co je skutečnost a co se odehrává jenom v jejích představách. A ten konec mě totálně namíchnul, nepovažuji ho za geniální, ale za značně hloupý. Proč jsme se tedy celou tu dobu na ten film dívali?!

    • 17.7.2018  23:56

    20% — Au, z toho filmu se vzpamatovávám ještě teď. Nikdy by mě nenapadlo, že se něco takového dá natočit.

    • 17.7.2018  01:06
    Zběsilost (1972)
    **

    40% - První věc, která mi u detektivky hned srazí mínění, je to, že od začátku známe vraha. Další děj pak musí být obzvlášť vydařený, aby se pošramocené mínění napravilo. Tady jsem si sice vraha správně tipnul, hned jak se objevil v první scéně, ale i tak jsem přišel o tu sladkou nejistotu, která mě na kriminálkách tak baví. A samotný děj tedy rozhodně nebyl tak úžasný, aby mi tento hendikep vynahradil. A například ty "slavné" večeře komisaře a jeho ženy byly v tomto filmu silně mimo mísu, ke konci dokonce spíš otravovaly. Závěr byl poměrně nedůvěryhodný a takový odfláknutý. Zatím nejlepším filmem od Hitchcocka, který jsem viděl, pro mě zůstává Okno do dvora.

    • 16.7.2018  10:58

    20% — Libuška Šafránková byla jako vždy k sežrání, Ondřej Havelka jako vždy troubovitý a ještě nepříjemný, jinak ale nejzábavnější na celé inscenaci bylo, jak se stěhovaly kliky a panty u vchodových dveří obou bytů — jednou byly kliky obou směrem k rohu a panty tím pádem na opačné straně, podruhé pak byly směrem k rohu panty a kliky na straně opačné. Spíš než k smíchu to bylo místy úsměvné a sblížení obou hrdinů bylo značně nevěrohodné.

    • 6.7.2018  17:11
    Čertova skála (2016)
    odpad!

    0% - Díky CS filmu máme občas možnost vidět amatérské pokusy nadšeneckých part o film. Samozřejmě to je na těch filmech vidět ve všech směrech. Většinou se dá ocenit aspoň snaha. V případě této pohádky však oči bolely a dokoukat jsem to nedokázal. Pokus o pohádku ve stylu Zdeňka Trošky tedy vůbec nevyšel. I on to s profesionálním štábem nemá lehké, natož tito amatéři. Je mi líto, ale ani na tu jednu hvězdičku se neurodilo.

    • 26.6.2018  07:29

    70% - Podobenství mají občas tu smůlu, že jsou až příliš zašifrovaná. Toto je ovšem průzračně čisté a jednoznačné, však se v něm tehdejší nejvyšší soudruh poznal. Mnozí komentátoři píší, že jim vadil ochotnický projev většiny (ne)herců. Já si naopak myslím, že to byl tvůrčí záměr, který měl zdůraznit plochost a pokryteckost slovních projevů účastníků, kdy mluví, protože v dané chvíli je žádoucí, aby mluvili, ale zároveň říkají jenom to, o čem jsou přesvědčeni, že chtějí druzí slyšet a co jim nemůže ublížit, hlavně nedat najevo žádný svůj názor. Pro mě osobně podal nejlepší výkon Jan Klusák v postavě šíleného Roberta, který však má téměř absolutní moc a taky ji dokáže využívat k naplnění svých zvrácených choutek. Jediný, koho se bojí a ke komu se poníženě lísá, je "nejvyšší" v taktéž výtečném podání dr. Ivana Vyskočila, do sebe zahleděný vládce, který se sice tváří jako milý a chápavý "strýček" a naoko kárá i "nezbedného" Roberta, ve skutečnosti je to však tyran, který nesnáší odpor a jiný názor a který Robertovy špatné vlastnosti bez skrupulí využívá k upevňování své moci. Konec je, jak už to u podobných filmů té doby bývá, poněkud ustřižený, otevřený. Pro mě mnohem stravitelnější než např. Démanty noci.

    • 24.6.2018  07:04

    20% - Nepřehledný, zmatený film. Pokus o syrovou autenticitu ve stylu Bony a klid moc nevyšel. "Akční" scény spíš k smíchu, stejně tak postava Slávka Jandáka. Nejen on se ve filmu choval nelogicky. Např. Pavelka. Jednou byl u Vlacha, pak u Třísky, ale stejně pořád dělal pro Vlacha. Vypadalo to, že si policajti dělají, co je zrovna napadne. Furt někam jezdili, nic z toho nebylo, mladej Dlouhý furt někoho fotil a byl při tom nenápadný jak třímetrový..., během sledovačky si stihnul nechat vyvolat fotky, no paráda. Film nakonec doklopýtal do svého konce a jediným hmatatelným výsledkem bylo odstřelení Jandáka Vašutem a "překvapivé" odhalení korupčního jednání posledně jmenovaného. A jeden výstavní bobr přes půl obrazovky. Pic kozu do vazu.

    • 10.6.2018  14:22
    Jak přijít o život (TV film) (1974)
    **

    40% - Jako detektivka to bylo slabé, jako psychologická studie o něco lepší. Nejlepší výkon podala asi Karolina Slunéčková, její bezskrupulózní vyděračka byla excelentní. Čepek mi přišel poněkud mdlý, Somr se dostal ke slovu až docela pozdě, ale byl bezchybný, Hlaváčová byla dobrá, ale moc prostoru nedostala.

    • 10.6.2018  14:07
    Bílá spona (1960)
    **

    30% - Slabší detektivka, jejíž rozuzlení bylo sice očekávané, ale způsob jeho odhalení byl prakticky dílem náhody. Poměrně nuda.

    • 8.6.2018  20:22
    Post mortem (amatérský film) (2010)
    *

    10% — Čirý amatérismus ve všech směrech, který se vzpírá hodnotícím kategoriím. Když můžou nadšení ochotníci hrát divadlo, proč by v současné době nemohli natočit film. Víc netřeba psát.

    • 6.6.2018  11:41
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ****

    70% — Tak trochu mně to připomnělo sovětský dvoudílný film „Posádka v ohrožení“, kde se také v prvním díle řešila osobní situace hlavních hrdinů (mimochodem děsně nudně) a teprve ve druhém díle došlo na vlastní dramatický děj. Nutno říct, že první díl Dukly byl zpracován o dost záživněji, možná i z toho důvodu, že se zaměřil především na jednu rodinu a všichni ostatní tam byli zmíněni jen okrajově. Vykreslení katastrofy ve druhém díle pak bylo takřka strhující. Člověk doslova vnímal tu dusnou a dusivou atmosféru. Rozhodně bych tam nechtěl v tu dobu být. Žádný patos, žádná růžová knihovna, žádné nelogické přežití, jen aby to aspoň trochu „dobře dopadlo“. Dobrá práce. Snad jen ta vychvalovaná Martha Issová mi tam moc neseděla a ten její „ostravský přízvuk“ ještě méně.

    • 5.6.2018  00:25

    40% - Tenhle film jsem poprvé viděl jako dítě v osmdesátých letech a moc mě nebavil. Téměř nic se na tom nezměnilo ani při dnešním, druhém shlédnutí. Tenkrát jsem podle názvu očekával něco jiného, to jsem už dnes nemohl, i tak si myslím, že námět není špatný včetně etických dilemat, ale že z toho šlo udělat napínavou podívanou. Místo toho tvůrci zvolili formu spíše melodramatickou, rozvláčné tempo, kde se hodně mluví a málo děje. I když pár momentů bylo slibných, jako např. když Romy Schneiderová zmizí na tržnici a Robie Coltrane ji v jednom dlouhém záběru hledá. To se mi fakt líbilo. Bohužel to byly jenom záblesky v jinak celkem nudném filmu. Jo a zajímavé bylo srovnávat tehdejší představu tvůrců o roce 2021, kdy se má děj odehrávat a který máme za dveřmi.

    • 28.5.2018  06:33

    50% - Modernizované pojetí klasické Andersenovy pohádky, proč ne. Na kolik ta modernizace byla smysluplná, je ovšem otázka. Mně to přišlo tak trochu samoúčelné. A opravdu nechápu, proč je taková móda dělat ošklivé loutky.

    • 11.5.2018  15:30
    Inspektor Max (TV seriál) (2018)
    **

    30% — Problém tohoto seriálu je podle mě v tom, že se autoři nejspíš nedokázali rozhodnout, co vlastně chtějí natočit. Jestli vážně míněný kriminální seriál, kriminální komedii, nebo přímo parodii. Vytvořili tak divnou směsku, které vévodí hochštaplerský stárnoucí seladon, který se chová jako zastydlý puberťák. Aby ho trochu „polidštili“, dali mu do vínku nekritický obdiv ke Karolu Duchoňovi, slovenské pěvecké hvězdě 70. a první poloviny 80. let, kterého neustále zmiňoval, prosazoval, až s tím byl vlezlý. To měl být takový humorný prvek. Problém je v tom, že humorných prvků (autory nechtěných) bylo v seriálu více. Už jen vlastní vyšetřování jednotlivých případů. Zoli si dělal prakticky, co chtěl, na nadřízené kašlal, z parťáka si dělal pucfleka. Ve druhé polovině seriálu pak tvůrci nepochopitelně přitvrdili a po posledním dílu máme tedy skóre 3 mrtví ze Zoliho okolí. Nečekaně a tak trochu zbytečně. Takže když se nakonec vydá pěšky na pouť do Santiaga de Compostela, přejeme mu, aby mu to vydrželo co nejdéle.

    • 23.4.2018  10:04
    Hastrman (2018)
    ***

    60% — Film by se dal shrnout jedním bonmotem: „Dobrý je dobrý a Zmrzlá je zmrzlá.“ Nevím, co vedlo Ondřeje Havelku, že si pro svoji režisérskou prvotinu „na stará kolena“ vybral zrovna tento námět, ale myslím si, že se nemá zač stydět. Knižní předlohu jsem nečetl, takže hodnotit můžu pouze to, co jsem viděl na plátně. Celkem zajímavý, rozhodně netradiční příběh, ve kterém jsem zahlédl záblesk klasické pohádky o krásce a zvířeti. Postoj barona byl celkem jasný - jako již poněkolikáté se zamiloval do ženy a těžce a bolestivě tomuto puzení odolával. Co však pro mě bylo nejasné, byl postoj Katynky. Tato sečtělá dívka, která inteligencí značně převyšovala ty, mezi kterými žila, asi doopravdy milovala pouze svého Jakuba, který tragicky zahynul. „Vztah“ k baronovi pak plynul spíš ze zvědavosti a nudy a byl daleko více provokací, než hlubším citem. Dívka tak dlouho provokovala, až nakonec dostala to, co žádala, ale o čemž příliš pozdě zjistila, že vlastně nechtěla. Ale kostky již byly vrženy. Kdyby ji baron rozmrazil v dnešní době, byla by zaručeně hitem kampaně #MeToo, protože její „Před dvěma sty lety jsem byla znásilněna hastrmanem...“ by těžko mohlo být překonáno. Jak jsem se dočetl v jedné recenzi, závěrečný obraz ze současnosti zastupoval druhou část románové předlohy, která se prý odehrává v současnosti. Pro neznalého však představoval spíš zmatení a rozhodně ve mě nevyvolal ten dojem, jaký asi měla vyvolat zmiňovaná část románu, neboť jsem si to nedal do souvislosti s devastací přírody člověkem, ale pouze s tím, že se hastrman zatím nenaučil ovládat svůj hněv. Skoro bych řekl, že si ten poslední obraz mohli autoři odpustit.

    • 17.4.2018  22:20

    60% — Poctivá oddechovka, nic víc, ale ani nic míň. Cibulková i Holubová byly ve svých miniaturách dokonalé, Maciuchová měla trošku smůlu na postavu. Několikrát jsem se zasmál a ani jednou jsem se nestyděl. Takže, jak píšu na začátku, poctivá práce.

    • 12.3.2018  10:50
    Bába z ledu (2017)
    ***

    60% — Komorní český film o sobeckosti a osobní odvaze člověka žít si svůj život tak, jak chci já, a ne tak, jak si to přeje okolí. Na druhou stranu si nemůžu pomoct, ale určitý chlad z ledové vody se přes obrazovku přenesl i na mě, film působí určitou odtažitostí od postav. Jedinou výraznější emoci jsem pocítil v začátcích filmu, kdy jsem měl sto chutí dát pár facek oběma hrdinčiným synům a především jedné snaše. Pak už mi to bylo všechno tak nějak jedno — však ono to nějak dopadne. Ve vší úctě, neumím si představit, že by tento film na Oscarech udělal díru do světa.

    • 12.3.2018  10:43

    50% — Až příliš baladické, až příliš ponuré. Navíc při nočních scénách toho moc vidět není a musíme si spíš domýšlet. Pro děti to určitě není a pro dospělého jen za předpokladu naladění na stejnou strunu.

    • 6.3.2018  23:14

    30% — Na filmu mě zaujalo především to, že hlavní hrdina porazil člověka a asi za 14 dnů byl soud a hned šel sedět. Ne jako dneska až třeba po roce nebo ještě delším čase. Jinak ta linka s tím, jak zůstal uvědomělým komunistou i v kriminále a po vyloučení ze strany a jak si dokázal naklonit i některé spoluvězně, byla dost umělá. A závěr byl už úplně z říše sci-fi.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace