mh.mail

mh.mail

M H

Česko

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24
    • 19.5.2020  23:37

    50% — Film se inspiruje filmem Na Hromnice o den více, což taky na konci otevřeně přiznává. Tvůrcům se nakonec na prakticky stejný půdorys podařilo napasovat detektivní příběh, který nebyl zas až tak blbý. V jednu chvíli ke konci to vypadalo na „typickej americkej debilní konec“, ale naštěstí autoři odolali pokušení a vrátili se k pachateli, kterého jsem určil už na začátku filmu. Happy end nakonec kopíruje svůj vzor, ale dívat se na to dalo. Vzhledem k verbalově komentáři mi nezbývá nic jiného, než hodnotit třemi hvězdičkami.

    • 19.5.2020  23:25

    60% — Vizuálně určitě na úrovni, někdy možná až zbytečně moc naturalistické. Případ byl takový dnes už standardní, pachatele jsem odhalil asi minutu před tím, než nám ho odhalili i tvůrci :). Standardní (až klišovité) pak byly věci jako inspektorka psychicky dole (bůhvíproč), chovající se, jako kdyby byla permanetně sjetá, její nová kolegyně jakbysmet (ta alespoň polovinu filmu působila jako sice hodně divná, ale zato velmi zkušená a kvalitní odbornice). Rozuzlení pak neslo typické znaky nedotaženosti některých prvků: např. pachatel je již dlouho bez pořádné práce, takže ho vystěhovávají z domu pro neplacení nájemného, ale přesto nemá problém si opatřit propriety k poměrně náročné realizaci svých činů. Na druhou stranu se na to docela dobře koukalo a podobnými nelogičnostmi trpí třeba i hollywoodské produkce (ty především). Jen tedy přemýšlím, kdy se zase vrátí do módy (jestli vůbec) točit o normálních detektivech.

    • 17.4.2020  19:57
    Sněhulák (2017)
    **

    40% — Nepřehledný film. Podivné postavy, včetně klišoidního rozvedeného a chlastajícího detektiva, podivná retrospektiva, jejíž smysl mi zůstal utajen. Nakonec jsem se spolehlivě dozvěděl jenom KDO vraždil (což mě asi v polovině filmu napadlo, nikoliv logickou dedukcí – nebylo moc z čeho, ale náhlým podezřením), ale PROČ vraždil, už bylo naznačeno jenom vágně (jistě, asi to měla být nějaká pomsta všem matkám). Stejně tak nebylo vysvětleno více věcí — smysl již zmiňované retrospektivy, jakým způsobem si pachatel tipoval oběti (opravdu k němu všechny chodily jako k doktorovi? Jistě to víme jenom o té poslední) a asi by toho bylo víc, ale nechci příliš spoilerovat. Opěvovaná severská detektivka se jaksi nekonala. Původně jsem chtěl dát o hvězdičku víc, ale když jsem si při psaní komentáře uvědomil, co všechno mi vadilo, snižuji hodnocení na dvě.

    • 1.4.2020  12:42
    Místo zločinu Ostrava (TV seriál) (2020)
    ***

    50% — Tuctový kriminální seriál bez nějaké větší invence. Výjimku tvoří snad jen poslední díl, který se typově zase až příliš vymyká předchozím dvanácti.

    • 30.3.2020  21:34
    Zrádci (TV seriál) (2020)
    ***

    50% — Tak jsem to dodíval a v zásadě jsem vlastně zklamaný. Šest dílů jsem sledoval rádoby uměleckou kameru, poslouchal rádoby umělecké disharmonické zvuky vydávané za hudbu, sledoval pomatenou mysl „hlavního hrdiny“ a jeho pitomé promluvy do kamery, abych se dozvěděl, kdo zavraždil policistu Blažka. A když jsem se to dozvěděl, cítím se poněkud ... podvedený. Taky jsem celou dobu čekal, že mi tvůrci vysvětlí, co měla znamenat ta tanečnice u tyče ve skleněném akváriu na nákladním automobilu, tančící na Dvořákovu Novosvětskou (i když zdůvodnit tu skladbu bych asi dovedl, ale tu tanečnici a prostředí už nikoliv). A nic. Protože to ale nebyl vyložený propadák, tak za to jsou ty tři hvězdičky.

    • 17.2.2020  21:42
    Past (TV film) (2020)
    ***

    50% — Film trpí stejným neduhem jako seriál Bohéma. K čemu je mi film, který pojednává o historické události a přitom je většina postav vymyšlených, nebo mají změněná jména? Pokud se autoři nechtěli nikoho dotknout, tak tohle téma neměli vůbec realizovat. Anebo to pojmout jako fiktivní příběh o fiktivní postavě. Stejně tím akorát zvýšili zvědavost zjistit si, kdo to v reálu byl. Prostě čekal jsem něco jiného. A je to škoda, protože příběh Jiřiny Štěpničkové (a jejího syna Jiřího) je opravdu silný.

    • 20.1.2020  10:13
    Stockholmský syndrom (TV film) (2020)
    ***

    50% — Zpočátku jsem si myslel, že příběh bude postaven na konfliktu dvou mužů – bývalého kriminalisty Mojžíše a vozíčkáře Oseckého. Sice jsem tam neviděl důvod pro stockholmský syndrom, ale čekal jsem, jak se to vyvine. Začátek byl docela nekompromisní – část viny byla na obou a každý mohl být na toho druhého nikoliv neprávem naštvaný. Příběh se však vyvinul jiným směrem, a to k obchodu s bílým masem, jehož obětí se stala i dcera Oseckých. Osečtí nakonec požádali Mojžíše o pomoc a ochranu před mafiány, kteří chtěli jejich dceru zlikvidovat. A zde už se stockholmský syndrom prodral na povrch velmi zřetelně. Proč ne. Z hlediska dramatického nebyl dvoudílný film špatný, ale působil nedotaženým dojmem. Co měla znamenat linka s nevěrou Osecké a tím, že na to manžel přišel? Čekal jsem, že to bude nějak řešit, ale nakonec z toho nic nebylo. A v závěru to vzdala i Osecká sama. Stejně tak linka nového přítele Mojžíšovy bývalé ženy a jeho agresivity vyšuměla bez výraznějšího zájmu. Že by takový člověk, navíc policista, opustil pole bez boje? A nakonec divně vyšuměl i titulní syndrom – holka se na konci zachovala dost nelogicky, pokud tedy nemělo jít o to, že se netrefila. Nepochopil jsem taky, co dělali na Lukášově pohřbu Osečtí, tohle bylo nejspíš pouze k tomu, aby divák chvilku tápal, čí že to pohřeb vlastně je.

    • 28.12.2019  16:00
    Čarovný kamínek (TV film) (2019)
    **

    30% - Zmatený a nekonzistentní slepenec různých motivů ve stylu "jak pejsek s kočičkou pekli dort". Podivné postavy (jak ti dva trotlové, co okupovali hobití noru, tak i zmatený ušatý skřítek), slabí vládci lesa (k čemu tedy byli, když si nedokázali poradit s jedním samozvancem), potenciál čarovného kamínku prakticky nevyužitý (jeho role v závěrečném usvědčení padoucha byla spíš směšná) a tak by se dalo pokračovat, ale byla by to ztráta času.

    • 25.12.2019  22:15
    Čertí brko (2018)
    ***

    50% - Marná sláva, je tu k vidění eufemisticky řečeno silná inspirace filmem S čerty nejsou žerty, a to nejen v Ondřeji Vetchém, ale i v některých dalších detailech - váha hříchů, čert popleta apod. Ovšem zatímco ze zmíněného filmu si bez problémů vybavím "Petře, Petříčku, chlapče rozmilý...", zdejší písničky si nepamatuji už pár minut poté, co dozněly. I vlastní příběh je ve starším filmu trochu více soudržný, smysluplnější a pohádkovější. Politická satira, proč ne, ale bylo to až příliš křečovité. Téměř všechny postavy byly karikatury, a které ne, tak byly spíš do počtu. No nic, byly k vidění horší počiny, ale tato pohádka se nejspíš zařadí spíše k těm zapomenutelnějším.

    • 25.12.2019  07:56

    60% - Začátek byl skoro jak z říše snů - originální, vtipný, až jsem valil oči. Konfrontace královského a selského stylu života byla jak od Formana nebo od Papouška v nejlepších letech. Postupem času a hlavně s příchodem krále Egona začal příběh ztrácet dech a nakonec z něj zbyla celkem tuctová a nepříliš vynalézavá moralita. Marek Eben, jak ho mám rád, ukázal, že je dnes opravdu kvalitním moderátorem, ale s herectvím už to není příliš slavné. U Jakuba Prachaře se mě dcera zeptala, jestli je herec nebo zpěvák; chtělo by se odpovědět, že ani jedno. Nejlepší určitě byli Ruml, Josefíková, Freimanová a pak Tomicová s Malým. Nakonec ale pohádka dopadla líp, než jsem se obával.

    • 22.12.2019  14:46
    Zlatovláska (TV film) (1973)
    ****

    70% - Přímočará, trochu naivní adaptace známé pohádky. Natáčená na filmový pás mimo studio a to jí jde k duhu. Přímočarost, kdy příběh neobsahuje žádné "dobové aktualizace" a jde bez kudrlinek k cíli, je spíše ku prospěchu, stejně jako určitá naivita loutek. K tomu krásné melodie Angelo Michajlova a máme tu klasiku české televizní pohádky.

    • 18.12.2019  23:55
    Princip slasti (TV seriál) (2019)
    **

    40% — Tak to máme za sebou. Princip nudy. Koprodukční projekt polských, českých a ukrajinských soudruhů, ve kterém podle polského scénáře a pod vedením polského režiséra hrají zasloužilí umělci jednotlivých národních kinematografií. Takovou to má zhruba kvalitu. *** Nyní podrobněji: Rozhodně přespříliš natažené. Na začátku jsem si myslel, že po pár dílech se ty tři vyšetřovací linie spojí v jednu a vytvoří se mezinárodní vyšetřovací tým, ale ono ne, každý stát si jel stále svoje, jenom si občas někdo z vyšetřovatelů odskočil tu do Polska, tu do ČR, tu na Ukrajinu. Vzhledem k tomuto faktu jsem se v celém příběhu jen velmi těžko orientoval, takže jsem to po pár dílech vzdal a už jsem na to jenom tupě zíral, veden pouze jediným zájmem: na konci zjistit, jak to vlastně všechno bylo. Překvapilo mě, když jsem se dočetl, že celý příběh se měl odehrát v průběhu deseti dnů, což dělá jeden den na díl, měl jsem pocit, že vyšetřování trvá aspoň půl roku. A časové údaje uváděné každou chvíli mi v tom nijak nepomohly — taky jsem nedokázal nic jiného, než je ignorovat. Odhalení pachatele neřeším, proč ne, ale jeho motivace ve stylu "dělal to takhle, protože byl magor" byla poněkud slabá. Stejně tak podle mě nebyla úplně obstojně vysvětlena úmrtí ostatních (postavy M. Fingera, M. Pechláta, R. Mikluše - tady už vůbec nechápu, proč se nechal zrakvit); jistě, jakýsi obskurní klub pro bohaté se zvrácenými službami a nějaká ukrajinská mafie, to by se asi dalo akceptovat, ale chtělo by to se tomu trochu více pověnovat, času na to bylo v průběhu těch deseti dílů dost. Taky jsem nepochopil "charaktery" jednotlivých vyšetřovatelů — Polák fetuje, Polka je vyšetřovaná inspekcí, Roden chrchlá (tady jsem si myslel, že to na konci bude hrát nějakou roli /"když v 1. dějství visí na stěně puška, tak se z ní v posledním dějství musí vystřelit"/; nehrálo), nějak to vyšumělo do ztracena. Ovšem závěrečný "souboj" mezi Rodenem a vrahem byl lahůdkový, takovouhle akci hodnou suchého britského humoru jsem opravdu nečekal. Co mi nevadilo, byl fakt, že všichni byli dabovaní. Proč by nemohli? Cizí filmy se taky dabují. Podle této logiky by se třeba Shakespearovy hry měly hrát jenom v angličtině (a Romeo a Julie snad dokonce v italštině, když se to odehrává ve Veroně)? Houby s octem. Jinou věcí je ovšem katastrofální kvalita dabingu, což nejvíc vyniklo v situacích, kdy čeští herci dabovali sami sebe (Roden, Taclík aj.). Čert ví, proč to bylo vytvořeno zrovna takhle, zajímalo by mě, jestli jsou autoři tohoto dabingu hrdi na svoji práci. Podle režiséra a autora scénáře se jedná hlavně o polský projekt, takže mě to až tolik neirituje, ještě že my Češi máme aspoň Jirku Stracha, ne že by byl bez chybičky, ale nad tímhle je tak o dvě ligy; anebo v poslední době podařené české seriály v produkci HBO. Takže na nějaký nepovedený polský Princip slasti sere Bílý tesák.

    • 7.12.2019  20:10

    50% - Celkem příjemný film, žádné velké umění, ale dobrá oddychovka určitě. Překvapivě sympatická mladičká Lenka Kořínková, na které tehdy ještě nebylo poznat, jakým směrem se její herecká kariéra bude dále ubírat.

    • 4.12.2019  14:33
    Mamon (TV seriál) (2015)
    ***

    60% — Jedná se sice o český remake původního norského seriálu, takže zápletka bude jenom mírně upravená na naše místní podmínky, ale i tak se jedná o celkem zajímavý příběh. Zhruba v polovině jsem sice začal doufat, že pointa se stočí jinam, než se na začátku ukazovalo, ale nakonec se vrátila v zásadě do stejných kolejí. Koukatelné.

    • 1.12.2019  22:34
    Skládačka (TV film) (1991)
    **

    40% - Zpracování nic moc, Jaroslav Dudek uměl natočit dobré TV inscenace, ale taky dokázal některé pouze zrealizovat bez větší invence. Tohle je spíš ten druhý případ.

    • 1.12.2019  21:49
    Motiv (TV film) (1982)
    **

    30% - Tuctová, tedy podprůměrná studiová detektivka tehdejší doby podle rumunské předlohy. Navíc zbytečně zdlouhavá. Tehdy platilo, že (POZOR, SPOILER) když nějaký hrdina chtěl odcestovat do kapitalistické ciziny, tak se nakonec ukázalo, že byl pachatelem. I když jste ještě absolutně netušili motiv, tohle bylo spolehlivé. Ten motiv se nakonec dostavil. A nejinak tomu bylo i tady.

    • 1.12.2019  21:41
    Únos aut (1980)
    ***

    60% - Příjemná zlodějská komedie, kterou jsem poprvé viděl v autobuse na lince Praha - Prostějov.

    • 1.12.2019  21:35

    0% - Hlava nebolela ani tak draka, jako spíš mě. Tohle bylo naprosto příšerný, proti tomu i takové V peřině je vrchol kvality.

    • 19.11.2019  07:44
    Zhasněte lampióny (TV film) (1962)
    *****

    90% - Já tenhle klip žeru, i když nejvíc se při něm nažrali pánové Kopecký s Horníčkem.

    • 19.11.2019  07:29
    Snehuliaci (TV film) (1980)
    **

    40% - Poetika tohoto filmu se se mnou minula, a to jak kdysi v dětských letech, tak i dnes v dospělosti.

    • 18.11.2019  23:15
    Bez vědomí (TV seriál) (2019)
    ****

    80% — Ač špionážní filmy nepatří zrovna mezi mé nejoblíbenější, seriál Bez vědomí se mi líbil. Po Pustině to byl již druhý počin HBO ve spolupráci s režisérem Zachariášem, který jsem viděl. Líbilo se mi to zhruba stejně. Seriál jsem dal téměř na jeden zátah, na konci se sice úplně velké překvapení nekonalo, neboť jsem již něco tušil, ale to vůbec nevadilo. (Tedy jedno odhalení mě opravdu překvapilo — na totožnost „krtka v StB“ jsem nepřišel.) Je pravda, že některé situace byly hodně nepravděpodobné (např. nepozorovaný pohyb hlavní hrdinky uvnitř sovětského vojenského prostoru, to bylo spíše z říše sci-fi), došlo i na pár chyb v jinak pečlivě realizovaném vykreslení tehdejší reality (ve 3. dílu byl použit označník autobusové zastávky, který se v roce 1989 rozhodně nepoužíval, metro A v roce 1989 taky nekončilo ve stanici „Náměstí Míru“, ale „Strašnická“), ale to mi nikterak neubralo zážitek z celého příběhu.

    • 3.11.2019  19:00

    20% - Možná že se z toho námětu dala uvařit třeskutá crazy komedie na "český způsob". Vznikla ovšem téměř nekoukatelná a zapomenutelná nuda. Pár zajímavých momentů (spíš pokusů) tam bylo (např. v tramvaji zapomenutý pohřební věnec se stuhou "Nikdy nezapomeneme"), ale jinak pokusy o aktuální satiru dopadly špatně. Po letech si trochu vybavím pouze povídku "Tramvaj do Poděbrad", ostatní dvě ve mně nezanechaly žádnou stopu.

    • 3.11.2019  18:52

    50% - Motiv postupného odkrývání strašného rodinného tajemství, o kterém nikdo nechce mluvit, je fajn. Jen způsob vyprávění nebyl zvolen moc šťastně - je to příliš rozvláčné, pomalé a takové nějaké divné. A ten konec je taky zbytečně klišoidní.

    • 2.11.2019  15:58

    30% - Wow, vzdušný letecký souboj! Jinak byl film a celý příběh značně naivní, ale to je asi poplatné době vzniku.

    • 29.10.2019  18:09

    0% — To se prostě nedá. Jako kdyby si parta amatérů šla natočit pohádku na Admiru osmičku. Je až neuvěřitelné, že se jednalo o „profesionální“ produkci.

    • 29.10.2019  18:05
    Záhadné zmizení (TV film) (2012)
    **

    30% — Asi bych hodnotil o něco lépe, nebýt toho naprosto dementního konce, kdy se ani nedozvíme, jak to vlastně se zmizelou ženou bylo. Vůbec nechápu, proč byl film natočen.

    • 26.10.2019  22:04

    50% — Ne že by forma přímo zvítězila nad příběhem, ale dost se o to snažila a nakonec to bylo o prsa korejské dívky. Příběh byl zajímavý, ale nebýt té formy, asi by byl film minimálně tak o třetinu kratší. Zpočátku to bylo trochu nepřehledné, být to asijský film, tak bych se v tom, kdo je kdo, asi ztratil úplně, ale s přibývajícím časem se to zlepšilo, i ta zmiňovaná forma už tolik neobtěžovala. Závěr se dá snad považovat za happy end, i když s jednou drobnou kaňkou. Jen tedy mi přijde velmi nepravděpodobné, že by takhle psychicky nemocná žena mohla tak dlouho pracovat u policie a ještě nosit zbraň.

    • 26.10.2019  21:54
    Zmizení (TV seriál) (2017)
    **

    30% — Epic fail. POZOR, SPOILERY! Tak po shlédnutí posledního dílu jsem naštvaný. Že důvod zmizení Janine nebude souviset s dealováním drog, jsem s definitivní platností poznal na konci 6. dílu a tak nějak jsem to tušil již delší dobu. Co ale tvůrci provedli v posledních 15 minutách posledního dílu, to hraničilo s fackou divákům do tváře. Holka se ztratí, naposledy ji viděli v nějakém diskotékovém klubu, policie se tváří, že její zmizení vyšetřuje, ale až po čtrnácti dnech v příběhu a 15 minut před koncem celého seriálu si matka ztracené dívky náhodou všimne kamery na sloupu před klubem, majitel ji v pohodě nechá kouknout na pásky a tak se dozví, s kým se tam v den zmizení sešla. A ejhle — „shodou okolností“ je to pachatel a důvod je úplně jiný, než nám bylo celý předchozí čas podsouváno (i když modří již od 6. dílu „něco tušili“). Navíc je to celé roztahané, v dílech se skoro nic neděje, pořád se všechno točí kolem dokola kolem drog, což, jak se ukáže, nebylo vůbec příčinou zmizení. Kdyby to mělo třeba jenom čtyři díly, asi by to nezmírnilo můj dojem z hloupě postaveného detektivního příběhu, ale aspoň bychom to měli rychleji za sebou.

    • 23.10.2019  14:46

    40% — Vlastně ani nevím, co jsem od tohoto filmu čekal. Námět byl zajímavě mysteriózní, ale dostal jsem spíš takovou podivnou rozvleklou romanci typu Samotář v Seattlu nebo Láska přes internet. Asi záleží na momentálním rozpoložení mysli, ale mě tento film za srdce nechytil.

    • 19.10.2019  21:24
    Jeskyně (2014)
    **

    40%Blair Witch s dilematem à la Přežít. Jeskynní systém byl zajímavý a opravdu klaustrofobní, herci a štáb při natáčení určitě dost zkusili. Jinak ale nic převratného.

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24