Darren98

Darren98

Vladimír Kistan

okres Bruntál

5 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    X-Men: První třída (2011)

    První pokus o vážnější pojetí Vaughnova filmu nevyhnutelně vedl k realizaci tehdy nepředstavitelného uzdravení série nejen na Singerovu úroveň, ale až k jednomu z nejúspěšnějších Marvel filmů u diváků i kritiků pomocí přelomově kvalitního prequelu. Příjemně vnímatelná změna tkví mimo nových tváří starých známých mutantů v prvotně nabité dynamičnosti děje s absolutním minimem zbytečných scén. Nejen tedy, že akční sekvence jsou s přehledem působivější než v Posledním Vzdoru, ale díky svižnému tempu průběhem celého filmu se i základní záběry s holými dialogy kvalitativně posouvají nad vrcholové momenty původní trilogie. Nově i lépe vystavěným dramatem provází výjimečně velké množství maximálně propracovaných postav, které propletením svých poutavých charakterů a různorodých názorů vytvářejí emotivní skvosty. Jako bonus k pestré zábavě přispívá široké množství prvotřídních odkazů na komiksovou předlohu i filmové dění z budoucnosti, v jejichž čele stojí efektivní cameo. Ke všem vylepšením ságy, se kterými První Třída přišla, přibývá v poslední řadě ohromující mnohotvárná hudba. Každá její frakce perfektně vystihuje povahu jednotlivých linií proměnlivého děje, bez ohledu na čím dál zběsilejší přepínání mezi nimi s blížícím se fantastickým závěrem filmu.

  • poster

    Muž z oceli (2013)

    Přes zahrnutí prvotřídně epických scén plných filosofických myšlenek i katastrofických podívaných se vážnější verze Supermanova příběhu nejhodnotněji vyznačuje tím, jak silný představuje film. Komplexní děj dohromady pájí původ jedince a účel jeho výjimečnosti, obojí upevněné jednak mimořádnými vizuálními efekty už od prvních záběrů nově natočeného Kryptonu, jednak neuvěřitelně epickou i emotivní hudbou zároveň. Osobně se mi zalíbil jakožto příběh, kdy učení dvou otců vyústí ve zničující úkol s mizivou šancí na úspěch. "Můžeš ji zachránit. Můžeš zachránit všechny." odstartovalo úkol na záchrannou misi, kterou mohl Kal-El splnit v rozsahu od Lois až po celou planetu. Na rozdíl od původního filmu Superman zobrazuje tento reálnější pohled na potenciál schopností hlavního hrdiny, jak se mu možnost zachránit všechny stále více vzdaluje; oproti nehoráznému štěstí civilistů v Avengers s sebou břemeno DC hrdiny přináší i masové vymírání lidské populace. Při všem Clarkově úsilí nepřestávají lidé umírat, dokud i jeho poslední spolučlen kryptonské rasy žije. Most mezi dvěma národy tedy až do konce bojuje proti jednomu z nich, aby obětí z toho druhého už nepřibývalo. Podle mě je Muž z Oceli lepší než první fáze Marvel Cinematic Universe dohromady.

  • poster

    Silent Hill (2006)

    Jelikož originální koncept o alternativních realitách doprovázený unikátní hudbou předvedla už videohra, největším úspěchem filmu se stává bezkonkurenčně povedené zadaptování těchto prvků. Věrně zachovaný příběh udržuje vyvážený poměr horroru a mysteriozity za pomoci původního kouzla předlohy i nového vhodně zakomponovaného motivu matka-dcera, zatímco atmosféru navyšuje zapojení nejlepších prvků ze SH2 včetně excelujícího Pyramid Heada.

  • poster

    TRON: Legacy 3D (2010)

    Neuvěřitelně jedinečný svět byl dotažený o několik úrovní ke své vůbec nejlepší možné podobě tímto důkazem o věrnému pokračování série díky navýšení jeho potenciálu dlouholetou odmlkou. Ačkoli je generačně rozdílný děj o poznání prázdnější, zasazení motivu otec-syn vytváří výrazně dramatičtější povahu nostalgického dobrodružství. Bonusový Zuse i jeho klub jsou přitom jen nepatrným lákadlem vedle Jeffa Bridgese, jenž nepopiratelně představuje srdce v téhle očividné dominanci jednoho z nejvýbornějších technických provedení v dějinách filmu. Přehledná kamera, zázračně sehraná hudba a především vizuální efekty dotváří už tak úžasnou výpravu s rovnoměrným rozmístěním akčních a klidných scén.

  • poster

    Avatar (2009)

    Avatar nesporně představuje další Cameronovo neuvěřitelné předběhnutí své doby, které se všemi svými maximálně zvládnutými prvky natolik blíží představě dokonalého filmu, že se na poli úspěchu vyrovná i Titanicu na druhou. Genialita ve filmové podobě posouvá skrze vědecko-fantastický žánr hranice možností dál než jakýkoli film předtím, a než spousty filmů posléze. Originální pojetí tudíž mimo klasického příběhu zobrazuje i skvostnou technickou stránku. Výsledná kombinace nepřekonatelných vizuálních efektů, bravurního hudebního podbarvení, i okouzlující výpravy děje o konfrontaci dvou světů vytváří jedny z fyzicky i emotivně nejepičtějších scén posledních let. 100%

  • poster

    Strážci - Watchmen (2009)

    Strážci - Watchmen jsou velmi výjimeční oproti ostatním filmům se superhrdiny, jak komiks, tak film, a to díky odlišné stavbě děje. Místo klasického příběhu na bázi potyčky mezi hrdinou/y a padouchem/y v černobílém nástinu na věc, kde diváci rozlišují postavy kladných a záporných pólů, jde v téhle adaptaci o 6 charakterově různých a všelijak protichůdných postav vedoucích a doprovázejících různorodými cestami k jednomu vrcholícímu závěru, ve kterém se teprve odkryjí všechny kladné i záporné rysy hrdinů, podle nichž si až pak navíc sami diváci rozhodnou, co je podle nich správné, a co ne. A proto jde o výjimečný film, jde tu o individuální nástin na věc, ne předurčená černobíle jasně daného kladu a záporu, ale nanejvýš póly reakce na situaci, měřící se stupnicí Rorschach - Dr. Manhattan - Adrian, kde se ovšem neví, která strana je správná, či špatná. Na základě toho se zde diváci můžou i lépe ztotožnit s hrdiny děje, na rozdíl od ostatních filmů se superhrdiny. Tato jedinečná struktura děje je navíc obalena vynikající vizuální stránkou, kamerou rozumě ovládanou ve zpomalených sekvencích ohledně pohybu i rychlosti, kostýmy vysoké kvality i originálními efekty, tedy podobným obalem jako 300: Bitva u Thermopyl, díky čemuž má film s grácií akční nádech. Je zajímavě podaný, se známými, vhodně použity a lidmi oblíbenými písničkami. Nebojí se brutality, ani sexuality, a obsahuje bohaté flashbackové scény - 3 vzpomínky při pohřbu, za což musí být vděčná postava Komedianta, neboť by jinak ve filmu skoro nebyl, jestliže byl zabit ihned na začátku filmu, scéna znázorňující pramen Rorschachovi povahy (asi nejbrutálnější), a konečně scéna zrození Dr. Manhattana, která je rozhodně jedna z nejlepších superhrdinských scén (možná nejen těch o zrození) všech dob. A ačkoli je zde 5 hrdinů bez schopností, ikdyž s obdivuhodnými bojovými dovednostmi, tak ten jediný nadčlověk je pořádně nadpřirozený, když už je jen jeden. Pro filmy od DC je tohle výtečná perla, kterou se mohou pyšnit, a dost možná musí, s ohledem na megakorporaci Marvel, oproti němu jsou Strážci - Watchmen vysoce postavený soupeř, představující dosud nejmocnější filmovou DC postavu. 99%, Špičkové

  • poster

    Equilibrium (2002)

    Pokud by se někdo rozhodl zhlédnout tento dramatický film o myšlence bezcitné antiutopie, ocitnul by se po skončení snímku v emocionálním rozpoložení a hlubokém zamyšlení o významu lidského bytí, neboť jde o hluboce rozebrané téma týkající se veškerých zákoutí přirozené schopnosti člověka cítit. Snímek se mohl stát, a také stal, jedinečným a životním zážitkem čerpajícím především z divákovy citlivé povahy. Děj filmu se odehrává ve smyšleném světě budoucnosti, kde se přeživší 3.světové války rozhodli zamezit byť jen sebemenší možnosti jakékoli další lidstvu ohrožující katastrofě vytvořením pilulky, takzvaného prozia, jež umožnilo uskutečnit revoluční myšlenku, že válečné hrozbě lze zamezit odstraněním pocitů jako jsou hněv, žárlivost a nenávist, ovšem za cenu ztráty i všech zbylých pozitivních emocí. Hlavní hrdina, John Preston, je nejvyšší klerik (člen nové armády Equilibria) likvidující vzbouřence proti tomuto systému a vše, co může vyvolat jakékoliv pocity. Zápletka přichází v momentě, kdy se pouhou náhodou klíčové postavě rozbije ranní dávka prozia a on poprvé procitne. Příběh postupně odkrývá divákovi jemu neznámou povahu tamního světa a společnosti z pohledu emotivně neznalého Johna, kterýžto v průběhu filmu citově dozrává. My tak můžeme být svědky toho, jak člověk postupně objevuje své jednotlivé pocity a nalézá jejich hořkosladkost, zatímco musí nadále předstírat, že je pouze bezcitným pěšákem. Johna, poznamenaného životně důležitou událostí zahrnující popravu manželky za "citový zločin", pomáhá nevědomky emočně stabilizovat členka rezistence, zastávající úlohu jakési pozitivní role, ne-li snad i lásky. Toto jedinečné drama navíc dominuje i na poli akčního žánru, doplněno napínavou atmosféru thrilleru ve stylu kombinace depresivně dlouhometrážních a prostých záběrů na jednotlivé postavy, jako tomu je v Hitchcockově Psychu, a napínavých scén s tichou melodií a kamerou na správném místě, charakteristickým pro Fincherovo dílo Sedm.To vše je doprovázeno nenápadnou, avšak velmi výstižnou hudbou, která při každé scéně patřičně podtrhuje tón dané situace. Samozřejmě, že film má i své mouchy - akční sekvence mohou být pro leckteré diváky nepřehledné, neboť jejich adrenalinová povaha si vyžaduje rychlé střihy. Navíc pro svůj vliv na divákovy pocity obsahuje film i brutální a nelítostné scény poukazující na bizarnost necitlivých lidí. Equilibrium působí velkým dojmem na všechny emotivnější lidi a ironií je, že citově vydírá své diváky, přestože je celkově založen na konceptu světa kompletně bez emocí. Jde o velmi povedený režijní debut Kurta Wimmera, který rozhodně změní váš pohled na svět, ať už pozitivně, či negativně. 99%, Boží

  • poster

    Thor: Ragnarok (2017)

    Ze všech zábavných adaptací komiksu se žádná neblíží nepopsatelně trefnému uvědomění svého žánru více než Ragnarok, jenž mezi filmy díky nejcharismatičtějšímu přeobsazení režiséra paradoxně představuje pravý opak zkázy. Příjemnou eliminací nadbytečných scén je prakticky nemožné nalézt v doprovodu nadpřirozeně extrémně protagonistického Thora chvíli, kdy by instantní upevňování divákova úsměvu polevilo. A nejenže humornou stránku netvoří pouze hlášky, ale intergalaktické fantasy perlí zadostiučiněným završením mysteria okolo Thorovy moci spolu s úžasnou myšlenkou homonyma Asgard ve vizuálně vysněném srdceryvném závěru. Spolu s dodatečným rozuzlením Lokiho bratrského vztahu a plnohodnotným šetřením stopáže pro cennější charaktery dosahuje Thor: Ragnarok jako jediný z Marvel Cinematic Universe podoby, v jaké jsem si ho vysnil díky upoutávce, a přesto ještě navíc oslnil okouzlujícím zakomponováním 8bitové hudby. Nečekaně se tedy před velkolepým bodem ságy, jejíž nejfunkčnější kvality spočívají ve vtipném proplétání postav sáhodlouhého dobrodružství, uzavírá její nejdramatičtější trilogie bezkonkurenčně nejvěrnějším ztvárněním ideální Komedie.

  • poster

    Denní hlídka (2006)

    Každému, koho Noční Hlídka předem uvedla do světa Jiných, předvede Denní Hlídka výjimečně harmonické spojení příběhu a akce. Vše neobvyklé oproti americké režii se při akčních scénách obrátí v nevídaně působivé momenty s řadou originálních nápadů a vynikajícím znázorněním Šera. Za stále nízkého rozpočtu je první díl překonáván neméně zajímavým příběhem s daleko lepšími efekty, režií i výpravou. Opravdu jedinečná stylová atmosféra zahltí každého, kdo se nebrání napínavé akci s nadějí na změnu běhu událostí.

  • poster

    Kat (2004)

    Výjimečně emotivní pojetí nenucenější verze RoboCopa se stejně efektní hudbou (jak hlavní theme hrdiny, tak dojemné scény) a zachovalým old schoolovým trestáním padouchů překonává Kill Billa nejen základním sblížením se s hlavní postavou, ale i emocionální působivostí při závěrečném vykonání trestu. Ve vzorové reprezentaci Marvel Knights s bezkonkurenčním obsazením v čele s Thomasem Janem se napínavý potenciál pro vydatné množství akce udržuje stejně snadno jako občasné vtipné momenty, se kterými se geniálně protne ve scéně s Rusem.