Robbi

Robbi

Robert Pavelka

kraj Hlavní město Praha

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 18.1.2020  20:25
    16 bloků (2006)
    ****

    Fanoušci postav, které během pěti minut zrubají 164 protivníků a jako v případě Bonda ještě obskočí tři krasavice, z nichž jedna usiluje hrdinovi o život, samozřejmě budou zklamáni. Jsou tu pochopitelně některé nepříliš povedené pasáže, ale celkově je sympaticky unavený Willis příjemnou a vlídnou podívanou. Samotná koncepce filmu do jisté míry připomíná Půlnoční běh (Midnight Run) s Robertem de Nirem. Poslední poznámku mám k hodnocení. Dvacítkový systém je v tomto směru krajně neadekvátní. Čtyři hvězdy už jsou moc, tři zase málo, takže 70 % by 16 blokům slušelo nejvíc. Jestliže jsem se nakonec rozhodl pro vyšší známku, tak jenom proto, že mám pro "Vilíka" slabost.

    • 25.11.2019  17:23
    Oteckovia (TV seriál) (2018)
    odpad!

    Když vám to dnes a denně řve z tabletu max volume, tak se tomu neubráníte. Ale ještě jsem tam neslyšel nic, kvůli čemu bych se přinutil zastavit a poslechnout si dalších pět vteřin. Jak řekl jeden režisérský klasik: slabé, plytké, nedovypointované. Ale co bychom také chtěli, když nám to vítr z hor donesl až z dalekých And. Marně přemýšlím, proč by tohle mělo mít jednu hvězdičku. Tu bych tentokrát nedal ani za odvahu se do tohoto běsu pustit.

    • 19.11.2019  21:10

    Ale jo, padouši se nakonec smaží, korupčníci budou tahat za kratší konec a naštvaný Norris nakonec dokáže nemožné. Akční filmy se nikdy moc neohlížely na logiku a skutečnost - takže ano, beru Delta Force 2 na milost a dávám dvě hvězdy. Ta třetí je za toho fešáckého plaza na Espinoza de Diablo.

    • 5.11.2019  17:46
    Le Mans '66 (2019)
    ***

    Film je provedený řemeslně na hodně vysoké úrovni, ale podobně jako u Howardových Rivalů mu body ubírají chyby, nepřesnosti a určitý chaos. Také se vám zdá, že Miles nejel do Le Mans rok před svým triumfem? Omyl, v roce 1965 jel a odpadl kvůli poruše převodovky. To je jen jedna věc, která ve filmu chybí, nebo je záměrně vynechána. Otázku do pranice na závěr - byl Enzo Ferrari, o němž je známo, že nikdy na závody nejezdil, ani do "domácí" Monzy a vůbec odmítal létat, přítomen právě v tomto roce??? Kdo má doložitelný důkaz, sem s ním.

    • 23.10.2019  20:33

    Snímek se co do představené doby řadí před Krále Šumavy, ač byl natočen o dvacet let později. Můžeme samozřejmě polemizovat, jak moc je nepřesný, jak moc ideologický, ale měli bychom si uvědomit, že my na něj nahlížíme z odstupu čtyřiceti let a především po Sametové revoluci. Tehdejší zpracování v souvislosti s tím, co se na "čáře" dělo, bych označil za velmi věrné - třebaže co do obsahu to mnoha lidem není po chutí. Lidé po válce věřili všemu, co jim slibovalo lepší zítřky a z velkého časového odstupu tomu podřizovali až nepochopitelně své jednání. Navíc Zdeněk Barták ml. vytvořil hudbu velmi dobrou, nebojím se říci, že "pískací" motiv se řadí k těm nejlepším a z paměti jen tak nevymizí.

    • 8.10.2019  20:10

    Inter Arma Silent Musae - ale právě tenhle film toto latinské rčení popírá. Marně jsem hledal komunistickou propagandu, marně jsem číhal, v čem bude nepravdivý, nadsazený či nesmyslný. Pravda, z dnešního pohledu asi těžko pochopitelný, protože v něm není milion počítačových triků, z lidského pohledu na válku, kterou tihle lidé museli nějak prožít - a bohužel většinou nedožít - a chtěli si svůj úděl ulehčit naprosto jedinečná podívaná. Chce to jen oprostit se od zoufale dogmatického pohledu - co je ruský, to je automaticky blbý...

    • 18.9.2019  21:35

    Pro někoho je to jen "stará nudná detektivka", ale pro mě je to důkaz, že solidní příběh lze natočit, aniž by přitom vyletěla do vzduchu celá městská čtvrť, byla zdemolována jednodenní produkce špičkové automobilky, vystříleno munice jejíž počet by měl minimálně čtyři nuly za hlavním číslem a počet mrtvých a zraněných by se rovnal hustotě obyvatel ve středně velkém městečku. Nahá pastýřka nabízí vlastně vše - drama, pečlivou vyšetřovací práci, náhodu, štěstí, závist, humor i trochu rozšafného mudrování. Excelují tu dozajista Vladimír Menšík a Bohumil Šmída, ale ono celé herecké obsazení je výtečné. Určitě výraznou roli si zahrál Martin Růžek, Luděk Munzar zase velmi dobře klame tělem a takový Jan Skopeček je neodolatelné rameno zákona. Napadá mě až svatokrádežná myšlenka - kdybychom se my Češi drželi svého naturelu a nepokoušeli se za každou cenu kopírovat něco, co vlastně nemáme zapotřebí...

    • 12.8.2019  23:29
    After: Polibek (2019)
    odpad!

    Nefunguje tu nic. Ano, spolehněme se na mladou, půvabnou tvářičku a rebela, který najde příčinu - ti potom ani nemusí hrát, čehož se opravdu dočkáme. Předvídatelné, utahané, bez jiskry, sountrack dělá spíš medvědí službu než by pomáhal. Lidé tu píšou, že by se to dalo shlédnout za půl hodiny. OMYL! Dalo by se to vměstnat do čtyř řádek. Všechna možná a zoufalá klišé, stojaté vody, děj se zastaví asi po dvou minutách filmu a pak už jen víme, co bude. Existují i jiné zbytečnosti, ale tohle je opravdu sirup naředěný s melasou a nejzelenějším želé, které bylo po ruce. Bohužel i sladkosti mohou být zkažené a bez chuti.

    • 27.7.2019  01:55

    Naprosto brutální a zoufalá přehlídka tisíckrát provařených klišé, aneb proč se ten film nejmenoval Nezasažitelní či tak nějak? Jednu hvězdu dávám pouze za skutečnost, že tvůrci našli aspoň tolik soudnosti, že nechali jednoho z širokého okruhu klaďasů odkráčet do Říše zapomnění (i když to mazaně vyvážili nevysvětlenou a záhadnou reinkarnací). Čtyři minuty po začátku hrané části víte vše, jak to všechno dopadne. Je pak naprosto zbytečné u toho tvrdnout 143 minut. Hudba také kopíruje témata, kterými se proslavili jiní, a že to hezky bouchá a máme apokalyptické scenérie. Těch už bylo. Třetí část Labyrintu dělá tomu prvnímu ostudu se vším všudy. Bohužel.

    • 9.7.2019  19:20
    Spolujízda (2019)
    ****

    Skuteční filmoví odborníci tu najdou mnoho inspirace a použitých schémat, ti, kteří mají v oblibě filmy s nesourodými dvojicemi se budou bavit. Když k tomu přidáme několik opravdu svižných vtipů (... řeknu otci, že masturbuješ na záchodě pro invalidy - Tak já to budu dělat jen na normálním!), vidím to na poctivých 70 %. Protože systém hvězdiček podobné hodnocení neumožňuje, budu tentokrát poněkud štědřejší.

    • 30.6.2019  23:59
    Loď duchů (2002)
    *

    Přímo komorní ukázka nejen toho, jak vykrást spoustu témat a ani se přitom moc nečervenat (třeba Leviathan nebo Vetřelec), ale ještě to hodit pod kabát tun a tun myslitelných klišé. Nebo jste natolik naivní, že v posádce 6 + 1 budete věřit, že přežije někdo jiný než "+ 1"? Navíc závěr koketující s opusy Rosamund Pilcher nebo Daniele Steel shazuje i to málo, co stálo za pozornost, a to vůbec nemluvím o tricích nehodných roku 2002, případně o skutečnosti, že distributor do oficiálního textu napíše docela jiné datum, než je ve filmu zmíněno. Po dlouhém vnitřním boji to vyhrála jedna hvězda jen proto, že se zaoceánskými parníky zabývám už hodně dlouho.

    • 14.1.2019  08:06

    Zdánlivě minimalistický, zdánlivě rozvláčný, zdánlivě nudný. Ale pozor!!! Opravdu jen zdánlivě. Všechno má své opodstatnění, nic není samoúčelné. Stejně jako úsporné herecké výkony. Film si zvolil téma hýbající minimálně Evropou, ale neparazituje na něm, dokázal zvolit přístup, který vám umožní se na věc dívat z mnoha stran a přesto nezaujatě. Severská kinematografie, včetně ne zrovna často vídané islandské, bez nadsázky ukazuje v tomto případě cestu.

    • 23.10.2018  18:54

    Největším neštěstím je, že do filmu byly vsazeny záběry z lepšího a povedenějšího Tora! Tora! Tora! Jinak poněkud méně typický americký válečný film, kdy není pozornost soustředěna na jedince, ale skutečný celek...

    • 23.10.2018  18:43
    Mstitel (1989)
    ***

    Velice slušné B, a když píšu velice slušné, pak to má svou váhu. Jeden z těch filmů, kdy akční hrdina není černobílý a dokonce je i zranitelný. Film, který asi nebudete tak často vyhledávat, ale rádi si ho připomenete. Nebo alespoň já určitě.

    • 23.10.2018  18:30

    Pějící Bobby Ogden a zlotřilý Garland Dupree plus pečlivě plánující Tina Wauters... kolikrát jsem tenhle film prohnal na VHS, než odešla definitivně neznámo kam. Jeden z těch filmů, ze kterých dýchala určitá naivita, ale také pohoda a nekomplikovanost. Peter Fonda hrající na kytaru v opačném gardu byl velice dobrý, je jen škoda, že těch písniček ve filmu nezaznělo o trochu víc. Jedna hvězda je speciálně za netradiční honičku na motorových člunech - asi evidentní, kde brali inspiraci tvůrci Policejní akademie, konkrétně čtvrté epizody.

    • 23.10.2018  18:16
    Inženýrská odysea (TV seriál) (1979)
    ***

    Jak už tu někdo napsal, tohle je třináctidílný produkt obdobný tomu, co dnes scénáristé za těžké peníze a halasného obdivu našlapou do 3 000 epizod a ještě jim to je málo. Největší legrace je, že jde o skutečné peripetie s Perpetisem, protože stroj opravdu existoval - a byl opravdu dobrý (nejsem natolik erudovaný, abych věděl i to, jestli Japonci tento stávek opravdu šlohli). Měl tu smůlu, že po sametové revoluci doplatil na vše socialistické a zamířil do šrotu... Lze mít výhrady k postavám, jejich přehrávání a šroubovaným dialogům, nic nového pod sluncem, tady je současná konkurence velice silná. I ta propagace má dvě strany, protože se stále dozvídáme, jak naše podniky šidí své zákazníky, nabízejí jim nekvalitní stroje a tahají se s nimi o reklamace, propadají na zahraničních akcích a nejsou schopni zvládnout výrobu stroje za tři roky, zatímco Japanese Boys to zvládnou za osm měsíců (a to nemluvím o Schlesinger Detroit). Zcela na závěr by mě zajímalo, kdo psal synopse jednotlivých dílů. Asi u toho vypil hodně borovičky, protože jsou tam totální, ale opravdu strašné nesmysly.

    • 4.3.2018  11:52
    Tlumočník (2018)
    ****

    Navzdory výkonům všech ostatních, které ve snímku mají své místo a bez nich by neměl onu vypovídající hodnotu jde o mistrovské pojetí dvojice Menzel/Simonischek. Už jen pro jejich výkon ho stojí za to vidět. Když k tomu přičteme možná na první pohled ne tak zcela viditelné poselství, nelze ho hodnotit nijak než jako mimořádně povedený.

    • 8.2.2018  16:44

    Už slavný Jára (da) Cimrman pravil, že pohádky jsou větším zlem než zápalky. A když se někdo cíleně a plánovitě pokouší oblbnout dospělé, pak se - jako v případě petry8619 - v plné nahotě ukáže, jak lze manipulovat s těmi, kteří se po vzoru Jirotkovy tety Kateřiny ztotožňují s postavami a la Květinka Marta. Každému co jeho jest, kdo si bude chtít libovat v prázdném, nudném a plochém životě, nechť tak činí, spíš by se dalo usuzovat, že si takové lidé aspoň na chviličku představí, coby kdyby... A romantika? Ovšem, pokud je podložená patřičným počtem milionů, vezmou ji na milost i zastánkyně MeeToo. Zkuste si představit, že by byl Christian obyčejný úředníček... to by byla romantika, že? Na druhou stranu je dobře, že máme možnost vidět, že i ženy jsou tak snadno ovlivnitelné. A nechce to ani velkou námahu.

    • 5.2.2018  00:51
    Dukátová skála (2018)
    odpad!

    V tomhle filmu nefunguje nic. Postavy bez vývoje, nestravitelné dialogy, absence rozvíjení děje, připadá mi to, jako kdyby na scénář byl půlden. Jestliže se herci rozplývali nad krásami Rusavy a velebili milý pobyt, pak by jim někdo měl připomenout, že tam jeli hrát a ne se rekreovat. Jsou tu výjimky, Martinové Dejdar a Zounar ukazují, že kdyby měli co hrát, určitě by excelovali, bohužel dětské postavy až na B. Čermáka působí nepřirozeně, v případě Samuela Gyertáka a Justiny Elly Klimešové afektovaně s tuhým sklonem k přehrávání. Už vůbec nepochopím, proč byla do Dukátové skály obsazena Petra Faltýnová - bohužel mě napadá jediný důvod - aby se na ní nezapomnělo. A slavná čurací scéna tolik propagovaná v médiích? Spíš to vypadá, že čtyři ženy sedící za náspem a trousící rádoby moudra při hledání dětí dokazují, že myšlenky a nápady zmizely dávno předtím, než první kapky dopadly na zem. Jedná se o nevyužitý potenciál, který nezachrání ani do omrzení opakované letecké záběry a sterilní, jednolitá a nenápaditá hudba V. N. Bárty - a to je paradoxně téměř to nejlepší, co film nabízí.

    • 8.1.2018  20:45

    Bylo by spravedlivé říci, aby to někoho nemátlo - tohle není film o commendatorem Ferrari nebo jeho stáji. Týká se pilotů, kteří v letech 1955-1958 v jeho stáji jezdili, vítězili a bohužel i umírali. Dominantní roli tu hrají Peter Collins a Mike Hawthorn, ale nebudeme se pohybovat pouze na F1. Navštívíme nejhorší katastrofu v motoristickém sportu, zavítáme na tragickou Mille Miglia a pochopíme rozdíl mezi formulí 1 v druhé polovině let padesátých a třeba jen o dvě desítky let později, kdy se sice nazývala nebezpečnou, ale proti zachycené době to byl led a oheň. Ti, kteří čekají průřez historií italské stáje nebo snad životopis samotného Enza budou určitě zklamáni, protože se opravdu dozvědí pouze o čtyřech, byť událostmi nabitých letech.

    • 7.1.2018  21:18
    Já, Tonya (2017)
    ***

    Jak se o krasobruslení zajímám z doby ještě před tímto incidentem, zdá se mi, podobně jako u Howardových rivalů, že to je záležitost proteklá mezi prsty. A když už sami američtí novináři připouštějí, že jde o poněkud nepovedenou obhajobu Tonyi, tak to v zemi, kde se sirup limonádového druhu nosí, asi něco znamená. Především mi Margot Robbie v roli Tonyi nesedí, je příliš "hodná a hezká", než aby zapadla do obrázku oné životem zkoušené sportovkyně. Pak vlastně vůbec nic neříká, nenabízí variantu, ale ani se nesnaží jít v tom nedůležitějším bodě trochu dál. Zato plýtvá emocemi a v mnoha směrech si protiřečí. Podezírám tvůrce, že se pokusili využít ZOH a ohřáli záležitost, v níž se mírně přepočítali. Proto čekám, že se někdo pokusí třeba zpracovat příběh Jeleny Běrežné, který je prost skandálů, ale co do dramatického napětí strčí Tonyu i s Nancy spolehlivě do kapsy.

    • 24.12.2017  10:32
    Ladíme 3 (2017)
    *

    Takže Pěnice potřetí. Nic nového, snad jen pokus rozčísnout děj akčními scénami, které působí asi stejně vtipně, jako kdyby Dušan Jasánek ztřískal na hromadu Jamese Bonda. Bez nápadu, křečovité vtipy, pokud má jít o trojku, tak překvapivě zase vidíme Becu, jak svým uměním ohromí další hudební celebritu. Jenom ukázka toho, že dneska není třeba mít hudební cit, stačí jen mačkat správné knoflíky. Předvídatelné, ukoptěné, utahané, ani ty písničky, na kterých by to asi mělo stát, nejsou nijak úderné - příliš z toho čpí komerce a snaha vysát z tématu co ještě jde. Na rozdíl od Wysch a carly se ale obávám, že za nějakých 5 let se dočkáme Bardem Bellas v domově důchodců, na rozloučení to opravdu nevypadá.

    • 13.11.2017  11:00
    Příšerákovi (2017)
    odpad!

    Dlouho jsem se rozhodoval, zda dát takové hodnocení, ale ať jsem se na to díval ze všech stran, prostě jsem nenašel důvod, proč vytáhnout i tu jednu hvězdu. Nejenže tenhle film při mé návštěvě kina nebavil mnoho dospělých, ale ani děti, ještě je to tak okatá agitka rodinné pospolitosti, které podléhá všechno, včetně naprosto nesmyslných dějových zvratů, které nejde omluvit ani argumentem, že to "je jen animák!" Nulová zábava, spousta klišé a žádné překvapení - ba co víc, některé postavy jsou tak vlezle protivné, že ač se tváří jako spasitelé kladného přístupu k životu, stálo by za to je poslat ke všem čertům.

    • 1.9.2017  16:13

    Co lidé neudělají pro peníze, které notabene nemají vůbec jisté. Snímek zajímavý i účastí "Paulova dědečka" z beatlesáckého Perného dne (Wilfrid Brambell) měl plno kouzelných míst, na které se - jak ostatně uvádějí i další komentáře - rádo vzpomíná. Jeden za všechny: Co to tu děláte? Eeeeehhh, červotoč... Cože?!?!?!?!? V kovové židli? .... Tak kovotoč... Nemyslím si, že by Ronnie Corbett nějak zvlášť za ostatními zaostával, ale prim asi jako u většiny hraje Thora Hird.

    • 11.8.2017  14:44

    Už poněkolikáté se tvůrci pustili do něčeho, co by se dalo nazvat - hledej zdroj a inspiraci. Scény jako vystřižené z Pátku 13., Hřbitova domácích zviřátek, Exorcisty a dokonce i nedávného The Boy spolu se zachováním všech snad myslitelných klišé mohou způsobit to, co bylo vidět při předpremiéře, kdy pro poměrně značnou část diváků byly důležitější jejich mobilní telefony a SMSky.

    • 22.7.2017  21:19
    Letíme (2017)
    **

    Protože animovaných filmů začíná být dvanáct do tuctu, aby nezapadly mezi ostatními, chce to něčím zaujmout, přijít s novinkou. Letíme (s mistrně manipulujícím názvem Čáp Richard - v originále) tak trochu těží z legendárního Ošklivého kačátka. Nejspíš v rámci světových kampaní vedle povinné pomoci a úspěchu ve chvílích, kdy to vypadá na katastrofu, se tu objevuje zřejmý podtón osvobození jedinců od sebepodceňování - Richard The Stork tak svým způsobem může vytlouci dětičkám z hlavy, že jsou ošklivé, tlusté a nemotorné. Jistě si oblíbí další okaté potvůrky, ovšem až přílišná sterilnost námětu a provedení, včetně setrvalého provedení nejspíš příliš nezaujme. Na to je konkurence dost silná.

    • 22.7.2017  21:14
    Čára (2017)
    ***

    Místy opravdu dobré momenty, místy nešťastný plagiát, občas i humor se snahou odlehčit. Bohužel také dost klišé, kterých se film mohl a měl oprostit, pak by to byl skutečně nečekaně dobrý počin, na který třeba kinematografie slovenských sousedů a bývalých spoluobčanů čeká. Zajímavé pojetí jednotlivých postav, které se ohánějí morálkou, přitom jí každodenně dávají na frak - zkrátka nakládají s ní, jak zrovna potřebují. Značně těžkopádná a úplatná policie je tu nezbytnou nutností, jen ona Čára, aby se divák nepletl, vůbec nereprezentuje to, co probíhá mezi dvěma státy.

    • 22.7.2017  20:41

    Když jsem psal vzpomínkový materiál o spaghetti westernech, tahle skutečně velmi povedená komedie tam nesměla chybět. A funguje i po mnoha letech, když jsem si ji opět připomněl. Neježe tu najdu mnoho známých tváří z přehršle bitek z filmů dvojice Hill-Spencer, ale ač si to možná neuvědomujeme nebo nechceme připustit, má i určitý životní podtón. Možná varovný, možná jen konstatující - před tím, co se na nás valí, se dá jen těžko utéci, a to nehodlám komentoval, zda je to do nástup dobrého či zlého. Lze možná litovat, že Yanti Somer byla tak málo vídaná, ale kdo ví, možná nám tím je vzácnější. Samozřejmě nelze přijmout další příjemnou ukázku dvojice Maurizia a Guida de Angelisových. Jestli jim ještě nevyšlo Best of movie music, ptám se proč???

    • 10.6.2017  17:54

    Čurda jako člen výsadku Anthropoid, dva zabití esesáci hned po seskoku, dojemný odvoz zraněného Gabčíka německou hlídkou, která se nechá uplatit zajícem, tajní agenti hulákající v bytě koledy a ještě všichni pohromadě... Jasně, jsou lidé, kterým je historie docela fuk, ale tohle je opravdu hodně silný kalibr, který se časem nelepší, nýbrž zhoršuje. Že Američané mají v povaze předělávat historii podle toho, jak jim to vyhovuje, není nic nového. Bez jmen Gabčík, Kubiš, Heydrich, Opálka, Čurda a další by to nebyl špatný film, ale takhle je to bohužel fabulace a nic než fabulace.

    • 9.6.2017  14:02
    Smrtihlav (2017)
    **

    Pokud točíme filmy o historických osobách, notabene velmi dobře známých a pro náš národ zásadních, pak bychom neměli postupovat stylem "nějak to sesmolíme a budeme doufat, že efekty a celková vizáž nahradí totální přešlapy". Už jsem to psal několikrát - pokud si chceme vymýšlet nebo se rozletět po křídlech improvizace a fabulace, nepoužívejme konkrétní jména. No jo, ale koho by to potom zajímalo? Bohužel Smrtihlav kromě úvodní půlhodinky a dejme tomu onoho momentu se státní hymnou (ucvakli slovenskou část jen pro českou distribuci???) nabízí v kvalitním provedení amatérsky pojatý příběh. Je jisté, že Brazilci, obyvatelé Trinidadu a Tobaga, Tahiti či Nepálu, popřípadě dalších lokalit (Belize, Benin, Čad) s klidem přejdou otřesně volené lokality, ale těžko tohle skousne našinec nebo divák znalý problematiky. A vymlouvat se v téhle oblasti na filmovou licenci? To je skoro jako točit životopisný snímek o Havlovi a nechat ho hrát míšence.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7