Popluh

Popluh

Česko
Stepní vlk

39 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 24.3.2014  10:45

    Komorní pomalý film se všemi klady i zápory které k tomu patří. Potěší příjemná civilní kamera Roba Hardyho. Fiennes pomalu vyplňuje mezery mezi řádky, skvěle pracuje s návodnou hudbou i tichem a míří k nevyhnutelnému konci. Sonda do milostného života Charlese Dickense, která neurazí ani nijak zvlášť nenadchne. Žádnou vášeň ale nečekejte, film je až na pár výjimek stejně konzervativní jako ta doba a nenabízí příliš vyhraněných konfliktů. Možná i ke vlastní škodě.

    • 23.3.2014  14:36
    47 róninů (2013)
    ****

    Možná tomu filmu trošku přidávám, ale překvapením je, že není vůbec špatný. Scénář je sice klasický a klišoidní a nejspíš i plný znásilňování japonské historie i mytologie, režie je až překvapivě tuctová a množství dotáček je znát, ale původní příběh je natolik silný, že mu to nepodřezává větev sakury pod nohama. Herci jsou super a konec je překvapivě výborný a silný. 70 %

    • 23.3.2014  00:03
    Nepřítel (2013)
    *

    A Oscara za nejdelší 90 minutový film získává... Nuda k posrání bez špetky smyslu u které doufáte v brzký konec a pak byste byli radši, kdyby vůbec nepřišel. Pomrkávání po Hitchovi (zápletka s dvojníkem) a Lynchovi (Rossellini) dobrý film nedělá. Po dlouhé době film u kterého se mi chtělo odejít z kina.

    • 22.3.2014  23:23

    Vampire is New Sexy!

    • 17.3.2014  21:44

    Pokud si dokážete užít něčí autorskou samoúčelnou a sebe opájející se vyprázdněnou manýru, které nejde ani o postavy ani o děj a víceméně ani o nic jiného než o mohutné pohonění vlastního autorského ega, tak ano, ten člověk patrně bude patřit mezi nejoblíbenější režiséry. Wes Anderson dovedl rukopis Wese Andersona k takové dokonalosti, která leží v podstatě na hranici sebeparodie. Upřímně mám radši ty civilnější filmy v čele s krásným Darjeeling limited, Životem pod vodou nebo Jak jsem balil učitelku, kdy byl příběh a postavy na prvním místě, ale Grandhotel Budapešť jako jakýsi show reel Wesovi práce funguje dokonale. Ten film není full retarded ale full Anderson a všeho moc občas škodí. Anderson už v podstatě nemůže zajít dál ve svém rukopisu, ale rozhodně ještě může překvapit. Další film rozhodne.

    • 7.3.2014  18:05

    Svým způsobem vrchol Jarmuschovi formy, kterého bylo paradoxně dosaženo bez řady jeho klasických trademarků. Minimalistický příběh, který je maximálně úsměvný maximálně nevtipným způsobem.

    • 3.3.2014  22:14

    To je tak zbytečnej vyumělkovanej film, že se mi o něm ani nechce nic psát. I když pravda, svůj jediný účel to splnilo, miliarda je na kontě, hračky v obchodech a i další generace budou smrkat a srát do ® Disney produktů.

    • 2.3.2014  21:09

    Bulvarizující a tématicky nesevřené, na druhou stranu často s výbornou atmosférou a občas velmi křehkým pojetím. Rozkouskované a odbíhající, ne v dobrém slova smyslu jak je často u beatnických děl zvykem. Krokidas jakoby si neuměl vybrat a tak se snaží filmem obsáhnout spoustu věcí, rozhodně o dost věcí víc, než na kolik mu stopáž stačí. Celkově to působí jako sestřih nějaké vícedílné minisérie, kde se spousta věcí prostě ztratí a neosvětlená motivace postav je dost často spíš kontraproduktivní. Je to o Ginsbergově zasvěcení a počátku jednoho velkého básníka? Je to o tom tajemném muži v pozadí, který ho popostrčil? Je to o neopětované lásce a jejím zoufalství? O vraždě při zrodu beat generation, o všem nebo o ničem? Ve výsledku nic proti ničemu které si mohutně vypomáhá hereckým obsazením. Michael C. Hall skvělej, Radcliffe ve stínu DeHaana, ale každou minutu z těch několika si pro sebe krade Ben Foster s geniálním zachycením Burroughse. Jinak je to takový ten zbytečný film o beatnicích z podobného ranku jako nedávné Na cestě, nenadchne a nijak zvlášť neurazí. A už by to chtělo nějaký solo film o Burroughsovi, nejlépe z dílny Cronenberga nebo Lynche, obsazení klidně ať zůstane na Fosterovi, respektive Mortensenovi.

    • 23.2.2014  12:08
    Zabiják Joe (2011)
    *****

    Scéna, ve které McConaughey servíruje kuře z KFC jednoho dne jistě vstoupí do dějin.

    • 17.2.2014  22:03
    Most (TV seriál) (2011)
    ****

    Hodnocení 1. série: 80 %. Taková ta klasická severská (ne zas tak) depresivní kriminální depka s výrazným sociálním podtextem, která je ke konci tak přetwistovaná až se stane celkem předvídatelnou. Hodnocení 2. série: 85 % - Po vzoru většiny dvojek je to větší, rozmáchlejší a svým způsobem i přetwistovanější, oproti první sérii to ale není tak průhledné. Vztahy mezi postavami jsou neuvěřitelně vyhrocené a úplný závěr rány spíš rozjitří než že by je zklidňoval. Třetí série plánovaná na září 2015 zřejmě bude mít co říct.

    • 12.2.2014  08:02
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    ***

    Mnoho povyku pro nic.

    • 4.2.2014  09:09

    Jemně a nenásilně plynoucí film, který si pohrává s jižanskými i westernovými archetypy. Lowery zpočátku vypráví hlavně v náznacích a velmi pozvolna, někde za půlkou pak film podobným tempem pomalu ale jistě začne mířit ke svému nevyhnutelnému vyústění. Žádné rozmáchlé herectví ani vyprávění neočekávejte, ale možná i v tom je přednost jinak zdánlivě nenápadného, ale vnitřně soudržného a silného filmu.

    • 1.2.2014  23:41

    Bukowski. Aneb dokument ve kterém řada známých lidí, o kterých se většinou mluví s velkým obdivem, s ještě větším obdivem vypráví o svém seznámení s jedním z největších a rozhodně nejopilejších amerických spisovatelů. Tom Waits super, historka o kalbě Bona a Seana Penna a následném telefonátu Hankovi ještě lepší. Jasně, je to poměrně neutříděné, volně plynoucí a opakující se, ale pořád je to zatraceně charismatické. Veškerá glorifikace i špína je na místě.

    • 1.2.2014  20:59

    Homevideo výlet po mýtickém americkém Jihu plném zbožných a divných hudebních figurek, kterému kraluje záhada denverské scény alternativního country osobně - samotný Jay Munly. Zajímavý dokument, který nabízí tak bizarní panoptikum postav a názorů, že to těch 54 minut sotva unese.

    • 31.1.2014  22:14
    Hatfieldovi a McCoyovi (TV seriál) (2012)
    *****

    Westernová soap opera, která resuscitovala kariéru Kevina Costnera. Naprosto zaslouženě. Jinak je to určitě hodně přibarvené a "přifilmované", ale jinak dramaturgicky pevně uchopené a režijné zvládnuté. A i díky tomu, že od nejtvrdšího sporu rodin uběhlo hodně krve, i zajímavě nečernobílé a komplexní. Alespoň většinou. První díl je rozvláčnější zejména kvůli tomu, že musí na scénu postupně uvést velké množství postav ve větším časovém měřítku než zbylé dva, z nichž se navíc většina nedožije konce série. Druhé dva díly už jsou v podstatě "jen" kvalitní westernovou survival vyvražďovačkou v shakespearovském stylu. Kvalitní minisérie.

    • 26.1.2014  21:09

    Film, který se táhne odnikud nikam, kterému navíc v pasáži s Goodmanem spadne řetěz takovým způsobem, že už zpátky nenaskočí ani s návratem do New Yorku. Coeni nejsou Jarmusch ani Sofia Coppola, Delbonnel není Deakins. V podstatě takový televizní film se skvělou hudbou.

    • 20.1.2014  09:14

    Překvapivě svěží a zábavná Oscarovka se skvělými hereckými výkony, která překvapivě není skoro vůbec ubrečená ani patetická. Je jasné, že plačtivější verze by možná na Oscarech měla šanci, což ale nikoho mrzet nemusí protože Oscary již několik let nejsou žádným měřítkem kvality. S velkým citem natočený i odvyprávěný film, které mu se dá vyčíst snad jen velmi pozvolné tempo (film subjektivně působí delší než skutečně je) a taky fakt, že od určitého momentu příběhově ustrne a už se nikam neposouvá a nabízí jen recyklaci předtím viděného.

    • 19.1.2014  22:04
    Ona (2013)
    ***

    Spike Jonze není Charlie Kaufman. Na jednu stranu je nefér mu to vyčítat, na druhou stranu je to pravda. Zajímavá a velmi reálná myšlenka je tak ve výsledku utopená v takové té milé červené knihovně s takovou tou milou depresí, kterou normálně strašně žeru, ale v tomhle případě jsem se k tomu i přes (nebo právě pro) velká očekávání nedostal. Joacquin je stále super herec, Scarlett má stále sexy nakřáplý hlas a Van Hoytema potvrzuje, že je kameramanské eso, ale přes Jonzeho velkou snahu (nebo právě kvůli ní?) jsem se prostě do filmu stoprocentně nedostal. S tímhle OS zkrátka můj hadware nebyl kompatibilní.

    • 18.1.2014  23:51

    Slušná a řemeslně výborně zvládnutá zábava. A jinak stejná věc jako u Rivalů apod., pokud dochází k bezmezné adoraci příběhově a myšlenkově banálních jednohubek aka Vlk, Rivalové apod, buď je něco špatně s mainstreamovým filmem jako takovým nebo s jeho publikem. Pravda je někde tam venku v kinosálech. Nebo na torrentech?

    • 15.1.2014  22:19
    Big Sur (2013)
    ****

    Po nabubřelém a ducha předlohy potírajícím On the Road je to rozhodně krok správným směrem. Přesné obsazení, krásná kamera a potlačení režisérského a scenáristického ega tomu jen pomáhají. Polish ví, na kom celé to kouzlo stojí a že nemá cenu přepisovat nepřepsatelné. Ano, pořád by se dalo spekulovat, jestli to není tak trochu zbytečné točit film celý postavený na vnitřním monologu hlavní postavy, ale tohle zpracování je natolik sympatické a přesné, že nad tím nejspíš v průběhu filmu přemýšlet nebudete a prostě se necháte unášet krásou přírody a volností Kerouacových slovních pochodů.

    • 14.1.2014  08:41

    Druhé Nymfomance se sice nepodařilo zakrýt, že Trier natočil v podstatě bulvárně banální film se snahou šokovat, který šokuje maximálně tím, jak moc utápí zajímavé postavy a jejich interakci v nesmyslně dlouhých a výstředních sexuálních nebo sadomasochistických scénách, zvlášť když ty nejzajímavější odbude poměrně rychle. Trier není žádný génius, je jen poměrně chytrým a nejspíš sečtělým bláznem, který má filmařinu v oku a ruce, opájí se vlastním egem a v momentě, kdy už se zdá že je schopný vtipné (sebe)reflexe (I. část) se vrhne do bláznivé nabubřelé manýry. Dvojka jako film funguje a baví i když míří ke zbytečnému a překombinovanému vyvrcholení. Pryč je lehkost prvního dílu, žádná deprese ale nepřišla. Jen zajímavě odvyprávěný film, který by v dnešní době chtěl touto formou vyprávět jen Trier. Obě poloviny jsou ale absolutně nekonzistentní a moc si nedovedu představit jak to bude dohromady fungovat. A doufám, že nesestříhané verze bude obsahovat předfinální scénu se Seligmanem, protože ten konec je sice pochopitelný, ale Trier se až tak moc soustředí na ženské nitro až ze svých mužských postav udělal jen prázdné loutky bez duše. Zkrátka taková nenáročná zábava pro české masy nezvyklé chodit na artové filmy.

    • 12.1.2014  20:11

    Pro mě nedokoukatelná ukecaná nuda s mizerným castingem, kde nějakým záhadným způsobem došlo k promíchání rolí u všech hlavních herců. Všemu kraluje mimozní střih a často nepochopitelně švenkující kamera.

    • 9.1.2014  08:51

    Solidně natočená válečná survival jednohubka, jejímž zřejmě jediným cílem je další adorace US Navy. I proto, že Luttrell v původní předloze dle všeho moc nebrblá a je to spíš óda na dokonalost a funkčnost armády a jejích vojáků, neměl s publikací problém a stejný problém (ne)měla ani Bergova filmová verze. Ta se hlavně zaměřuje na nezdolnost vojáků tváří v tvář střelným ranám a četným skokům ze skály a jejich bratrství. Zkonzumovat se to dá už jen proto, že Berg má řemeslo v ruce, ale jeho realistický roztřesený styl se občas bije s tou místy až nadsazenou (ne)smrtelností hlavních postav. Díky obsazení známých herců do v podstatě všech zásadních rolích navíc k postavám nějak zvlášť nepřirostete, v podstatě si ani nezapamatujete jejich jména protože základní rozlišení nabídnou známé tváře. Navíc už název a v podstatě i rovnou úvodní záběry vám napoví, které postavy neprojdou vyřazovacím sítem Talibánců, což zrovna taky nepřidá prožitku ze survival filmu, který je velkou měrou zaměřen právě na postavy ve vypjaté situaci. V porovnání třeba s výborným Zero Dark Thirty zkrátka Lone Survivor selhává v podstatě ve všech ohledech, ale rozhodně nenudí a některé momenty jsou natolik strhujícíy, že mu odpustíte i jeho nabubřelost, omezenost a hloupost. Alespoň za předpokladu, že se naladíte na tu správnou zelenou (ve významu bezmozkou) vlnu.

    • 7.1.2014  21:34

    Nikterak převratná a originální teenage dramedy, kterou ale táhnou přesně vybraní herci pronášející občas i ty násilněji naroubované pravdy (o kterých ale není třeba pochybovat) naprosto přirozeně. Sice je to pořád celkem milé, ale když si v tom člověk najde to svoje tak to může i celkem slušně zasáhnout. Možná mírně nadhodnocuji, ale v porovnání s loňskými průměrnými a podprůměrnými teenage komediemi a hlavně v porovnání se starším Perks of Being Wallflower je to vyloženě povedený civilní film (nejen) pro teenagery.

    • 29.12.2013  22:26

    Klasický Trier (hlavně tedy na poli propagace produktu), který pobaví, ale minimálně v první části zůstane relativně při zemi mírou explicitnosti. Nicméně je už teď jasné, že Nymfomanka se bude dát hodnotit hlavně v celku, tedy v nesestříhané a nerozdělené verzi.

    • 28.12.2013  01:53

    Dokument z amerického turné Bad Seeds se silně Jarmuschovským feelingem. A fuguje to i s minimem koncertních vložek. Minimalistické podání s atmosférickou černobílou kamerou se k zachycení běžného života hudebníků na turné víc než hodí a jinak nedostupné muzikanty v čele s Cavem ukazuje z trochu jiné strany.

    • 12.12.2013  22:52
    Muse - koncert 2013 (koncert) (2013)
    ****

    Stále skvělá zábava a koncertní nářez, obzvlášť v kině, jinak dokonalý zážitek ale kazí fakt, že se jedná o sestřih koncertu kde slušná část skladeb skončila na podlaze střižny. Naprosto bezdůvodně, byť výsledný výběr prověřených starších pecek s průřezem z nového alba je nanejvýš reprezentativní.

    • 5.12.2013  22:57
    Konzultant (2013)
    *****

    EXTENDED CUT = pure McCarthy a za 100 %

    • 26.11.2013  12:21
    Red 2 (2013)
    **

    Skvělí herci táhnou místy vtipnou, místy nesmyslnou, místy zábavnou a místy nudnou překombinovanou a natahovanou akční (hlavně geografickou) jízdu. Tváří se to sice seriozněji než přepálená jednička, ale absenci vnitřní soudržnosti a logiky nestmelí ani Malkovich s Helen Mirren.

    • 24.11.2013  20:39

    Cokoli z Asgardu kde není Loki nezáživný průměr, cokoliv z Londýna kde je Thor parádní oddechová jízda. Instantní Marvelovka, která neurazí ani nenadchne a popcorn vám z ní v puse rozhodně nezhořkne. Alespoň do té doby než takových bude přibývat tempem dvou filmů ročně.