Popluh

Popluh

Česko
Stepní vlk

39 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 3 4 5 6 7 8 9 11 15 20
    • 12.4.2013  16:32
    Nahý oběd (1991)
    ****

    Na Cronenberga (a hlavně na Burroughse) celkem konzervativní adaptace Nahého oběda a zároveň jeho jakési filmové making of. Fanoušky předlohy a Burroughse určitě potěší, ale kromě typické Cronenbergovi úchylné stylizace ničím nepřekvapí. Knížka, která do literatury ve větší míře přinesla metodu střihu (v neopakovatelné kombinaci s autorovým šílenstvím), se na platná kin prostříhala v bohužel až příliš tradiční filmové formě.

    • 5.4.2013  21:30

    Parádní zábavné béčko, které nedostatek financí maskuje celkem zajímavým nápadem. Hodnocení ale svědčí o tom, že většina od toho čekala něco jiného, nejspíš pokračování Hodin.

    • 3.4.2013  21:12

    Celkem zajímavý film, který spíš než původní a dnes možná již trošku zastaralé téma nukleární katastrofy (zdravíme Kima) připomene Dickovo oblíbené téma víry a naboženství (podobně jako v Ubiku), ve kterém opět zajímavý a extravagantní námět zabíjí uvolněné hollywoodské zpracování. To si nedovolí vyrazit za mantinely žánru očekávané divákem, což je škoda. Opět a znovu, adaptovat Dicka a zaměřit se na romantickou stránku víc než na existenciální, to se nevyplácí. I tak ale slušný počin který dopředu táhnou hlavně herci, to hlavně v momentech kdy režie simuluje šeď obleků úředníků. Terence Stamp výborný a zasloužil by víc prostoru a Anthony Mackie už má taky slušně našlápnuto, o Damonovi ani Blunt snad není potřeba mluvit. 70 %

    • 3.4.2013  10:58

    Film retardovanější než jeho hlavní postava nezachrání ani výborný Ezra Miller. Van Santův Neklid je mnohem lepším a silnějším filmem a tématicky spřízněný komiks Pod dekou taktéž. 40%

    • 3.4.2013  10:35

    Psychotická romantická komedie v pseudo-indie rázu s neuvěřitelně předvídatelným dějem, kterou táhne především její zábavnost a herecké obsazení v čele s Jennifer Lawrence. Hollywood zkrátka požírá i malé romantické dramedy, ale pokud to bude dělat i nadále takovým způsobem, tak to ještě chvíli nebude vadit. 80 %

    • 2.4.2013  22:55

    Duncan Jones podruhé a lépe. Tentokrát se scénářem který o dost lépe využívá potenciál námětu. I když zde platí, že námět je silnější než výsledný scénář, v tomto případě to ale neznamená že výsledný produkt je špatný, jen že výchozí fabule je silnější než aby ji plně využil hollywoodský "oddechový" sci-fi thriller se spotřebitelsky přívětivou délkou hodiny a půl. Na tomto poli ale jinak Zdrojový kód v posledních letech v podstatě nemá konkurenci, rozhodně je komplexnější, plynulejší a srozumitelnější (v tom nejlepším slova smyslu) než Nolanův adorovaný Počátek. A přitom není ani zdaleka tak chladný. 90 %

    • 2.4.2013  21:10
    Všemocný (2011)
    ****

    Podobně jako Eddie Morra je i celý film nejsilnější, dokud je na NZT. Zpočátku hodně zajímavý nápad je ale nakonec utopen v nevyvážené, natahované, stylové a skrz naskrz vykonstruované podívané, která v nejsilnějších momentech dokáže strhnout natolik, že si člověk většinou ani neuvědomí, že potenciál námětu byl mnohem větší. Ve výsledku tak Všemocný rozsahem motivů asi nejvíc připomíná sestřih nějaké minisérie do podoby celovečerního filmu. A mohlo se stříhat víc.

    • 2.4.2013  16:18
    Bez doteku (2013)
    **

    Film, který jako celek žádá více pozornosti, soustředění (a občas i domýšlení) než je nejspíš běžný divák, navíc odrazený dost často mizernými dialogy, schopný a ochotný poskytnout. A i za předpokladu, že divák ochotný a schopný je, ještě automaticky neznamená, že film ocení. Jinými slovy film žádá příliš mnoho a na oplátku dává přinejlepším stejně jako si bere. Povýšení diváka na jakéhosi tvůrce, nebo-li "skladatele příběhového puzzle" je sice zajímavé, ale jen za předpokladu, že na hru tvůrců budete chtít přistoupit. Chybějící pevnější vedení děje ale nezaručuje, že se divákovi výsledná skládačka neroztříští mezi prsty, což ale nutně nemusí být jeho chyba. 50 %

    • 1.4.2013  22:54
    Total Recall (2012)
    ***

    Až na dvě scény (vyjednavač a akce na výtazích) naprosto bezpohlavní průměrný a nic a nikoho neurážející film, který ignoruje kouzlo knížek P.K. Dicka. Pokud ani jednou v průběhu adaptace jeho knížky nemáte pocit paranoie a nevědomosti, respektive pokud je vám to po celou dobu jedno a tvůrcům evidentně taky tak to ani jinak dopadnout nemohlo. Hodnocení DC verze.

    • 12.11.2010  08:39
    Podivní (2010)
    ***

    Breck Eisner to sice v ruce a oku má, ale kvůli zběsilému tempu se mu rozhodně ani v jednom případě nepodaří navodit nějakou atmosféru, což je vzhledem k peckovým a hutným trailerům tak trochu zklamání. Podivní jsou zkrátka lehce postapokalyptická akčňárna s pár hororovými atributy, která v závěru nevyšumí do prázdna jen díky vtipné a fungující satelitní hříčce. 60 %

    • 12.11.2010  08:37
    Zrcadla (2008)
    **

    Aja je sice slušný řemeslník, ale z té překombinované neúnosně roztažené břečky obecně známé jako scenář bych slušný atmosférický horor nevykřesal nikdo. 40 %

    • 7.11.2010  16:28

    Kdyby Richard Curtis někdy napsal teenage komedii, byla by to tahle.

    • 6.11.2010  21:55

    Perfektní dokument o neskutečném člověku a jediném pravém doktorovi žurnalismu. Až se dá říct, že Hunter S. Thompson je natolik zajímavá a sillná osobnost, že o ní v podstatě nelze ani natočit špatný dokument. Natož když se do něčeho takového pustí ostřílený Alex Gibney a dostaví se i Thompsonovo filmové alter ego Johnny Depp. Samotný dokument bych rozdělil na tři části, z nichž první a závěrečná pojednávající přímo o Thompsonovi jsou perfektní demonstrací jeho osobnosti zatímco ta prostřední, převážně politická, je vzhledem k nudnosti a šedi politiky oproti Thompsonovu tripovém životě o něco slabší a navíc i tak trochu mimo celkový koncept. I tak ale parádní dokumentární práce u které budete střídavě fascinováni, pobaveni i deprimování - v závěru dokonce najednou. Hunter S. Thompson byl prostě unikátní osobností v unikátních časech, jaké už se rodit nebudou. Jak osobnosti, tak časy. Bohužel / Bohudík. 90 % When we got there, the waitress materialized and he said, "Bring me three margaritas and six beers" and the girl laughed. She said "Are you expecting some other people, sir?" He Said "No find out what these two folks want, but bring me three margaritas and six beers"...

    • 5.11.2010  12:28
    Red (2010)
    ***

    Důchodcovské "Wanted" s partou užívajících si herců (Malkovich vládne) a stylově natočenou akcí, které dojíždí především na kolísavé tempo.

    • 5.11.2010  10:10

    Perfektní přenesení vztahových paradigmat do podoby herní struktury zachycený v původním komiksu, které mu navíc filmová adaptace zatraceně sluší. Wright potvrzuje, že je mistr režijních vychytávek a ze Scotta Pilgrima udělal takový osobní showreel. Fantastické hrátky z vizuálem a prvotřídně natočené, samozřejmě ale nadsazené, akční sekvence dělají z Pilgrima jeden z nejlépe vypadajících filmů posledních let. Když se navíc přidá i perfektní a přesné herecké obsazení, není co řešit. Cera je sice možná zaškatulkovaný do jedné role, co má ale dělat když se v podstatě nenajde nikdo kdo by jí dokázal zvládnout lépe. Dokonce i Anna Kendrick konečně našla film, kde její přehrávání není otravné, ale naprosto účelně využité. Ve výsledku je pak z mého pohledu největší chybou jeho akčnost. V podstatě od druhé poloviny je to jedna velká, byť samozřejmě maximálně stylová, nepřetržitá akční sekvence kopírující videoherní koncept. Bohužel na úkor různých vtípků a "komiksových" vychytávek. V podstatě se tak dá říct, že Scott Pilgrim je jeden z mála filmů, kterému jsem kdy vyčetl až přespřílišné tempo a u kterého bych sem tam uvítal i nějaké to zpomalení. I tak ale jeden z nejzábavnějších filmů roku. 85 % S odstupem několika málo dní a následné další projekci už nemůžu jinak, co se týče americké mainstreamové produkce zatím rozhodně film roku. 90 %

    • 1.11.2010  22:38

    Nejlepší teenage dramedy posledních let, režijně bezpohlavní a co se týče struktury vyprávění až "primitivní" snímek, který bych se vzhledem k drtivé části filmu nebál označit za komedii. Fincher tentokrát zůstává naprosto neviditelný pokud pominu nesmírně se nehodící onanistickou veslařskou vložku na industriálně-Elfmanovsky znějící hudbu. Celkový dojem ještě mírně sráží ona snaha o drobnou nelineárnost, která ale spíš přitahuje pozornost na to, jak je Social Network v porovnání s předchozími Fincherovinami, jednoduchý svým konceptem. Dějově brilantní adaptace Graysmithova rukopisu i fantastická hra s časem v Benjaminu Buttonovi jsou prostě o pár úrovní výš, čímž samozřejmě neříkám, že je to špatně napsané. Dialogy jsou svižné a uvěřitelné (což je asi v tomto případě naprosto zásadní) a casting se také povedl na výbornou. Eisenberg má na to aby šel nahoru a dokázal to, co se nepovedlo třeba ve škatulce zavřenému Michaelu Cerovi. The Social Network je prostě pohodový film, se kterým v podstatě nikoho nemůžete urazit, na druhou stranu nezbývá než kroutit hlavou nad všeobecnou adorací ve filmových kruzích. Spíš než spolku intelektuálních filmových vědců bych zkrátka posledního Finchera klidně pustil na nějaké party s jistotou, že se nedá šlápnout vedle. 80 %

    • 31.10.2010  15:10

    Hodně Opulentní Arogantní Xenocentrismus v podání Thierryho Guetty aneb nejzábavnější a nejlépe provedená filmová hříčka posledních několika let. Banksy obstál jako pouliční umělec, jako filmař i jako loutkař.

    • 29.10.2010  11:28

    Zmetek po všech stránkách. Sem tam sice probleskne náznak nějakého nápadu či režijně ne úplně špatné sekvence, ale všudypřítomná sterilita z Posledního vládce větru činí navzdory přídavnému prostoru naprosto plochou a nudnou podívanou.

    • 13.10.2010  19:42

    Neotřelý mix dokumentu, koncertu, hudebního dramatu a parodie, který ve výsledku (překvapivě) funguje takřka bezchybně. Autoři by sice k podrobnějšímu zmapování potřebovali dvakrát tak delší stopáž, v rámci jakési zkratky však Nonstop párty zprostředkovává zásadní události manchesterské scény se správnou porcí pocty i nadhledu. Když se k tomu přidá takřka bezchybné herecké obsazení (snad jen ten představitel Iana Curtise byl oproti kolegovi z Control totálně prkený) v čele s dokonalým Stevem Cooganem, není pro fanouška hudebního filmu a britské kinematografie co řešit. Závěrečné "zjevení" je jen poslední vychytanou třešničkou. P.S.: snad v žádném jiném filmu co si pamatuju nebylo narušování "filmové reality" tak moc ku prospěchu filmu samotného. 85 %

    • 11.10.2010  21:19

    Takřka perfektní vybraní kytaristi a oslnivá ukázka rozličných technik v takřka perfektním dokumentu, který sráží především občasná zkratkovitost, která jde ruku v ruce s nepříliš obsáhlou délkou. Nechce se mi věřit, že Guggenheim měl k dispozici zajímavého materiálu jen na 97 minut když navíc osobní konfrontace všech tří kytarových es zabírá menší plochu filmu než rozličné náhledy do minulosti a soukromí. Je to škoda, protože fanoušek kytar by na tuhle trojku dokázal koukat i dvakrát déle. 85 %

    • 9.10.2010  21:24
    Zahradní slavnost (divadelní záznam) (2010)
    ****

    Už zase tlučete špačky? Mé první setkání s Havlem dramatikem, paradoxně u jeho první sólové hry, a hned výborné absurdní drama. Kulisy jsou sice chudé ale naštěstí bohaté na výborné herecké výkony. P.S.: pouze pro buržoazní intelektuály 80 %

    • 7.10.2010  16:12

    Severské psycho lynchovského střihu, které dokazuje jak je pro podobný typ filmů potřebná atmosféra. To pak klidně můžete mít zajímavý námět, výborné herce i podařené prostředí zvláštního bytu, ale pokud film nefunguje na poli atmosféry tak to na víc jak lepší a časem těžko zapamatovatelný nadprůměr stačit nebude. 70 %

    • 6.10.2010  18:52

    Celkem slušně natočený a vzhledem k nízkému rozpočtu i trikově zvládnutý "national geographic" dokument z oblasti infikované mimozemskými bytostmi, jehož nejlepší nápad spočívá v bezútěšném konci, který si ale budete muset složit z úplného začátku. Za tuhle hudebně-scenáristickou perličku jednoznačně bod nahoru, jinak to ale přeci jen místy bylo až moc nezáživné. 70 %

    • 6.10.2010  09:50

    Na romantický film málo romantické, na drama málo dramatické (a to zemřel minimálně jeden člověk a křeček), na komedii málo vtipné a na geekovský film málo klingonské. Film sice oplývá zvláštní atmosférou a disponuje parádním hereckým obsazením, ale ani to občas nemůže stačit. 60 %

    • 6.10.2010  09:48

    Další Peraltův dokument a další podařená věc. Peralta zkrátka točí o tom, co miluje a v čem se dobře vyzná a na výsledku je to sakra znát. Na druhou stranu to s sebou přináší i mírná negativa, protože z pohledu laika nejsou úplně všechny ty jména a údálosti úplně podstatná. I tak ale opět podařený kousek, který potvrzuje Peraltovu zručnost při tvorbě dokumentů.

    • 6.10.2010  09:46

    Parádní dokument, který se dá doporučit samostatně či jako jakýsi doplněk k Legendám z Dogtownu (či obráceně). Každopádně je vidět, že Peralta kromě skateu výborně rozumí i filmu. Jako celek je Dogtown and Z-Boys nesmírně vyvážený, Peralta parádně pracuje s hudbou i postupným dávkováním informací a ví, kdy scénu nechat vyznít a hned nespěchat dál, což se hodí hlavně po konci "zpovědi" Jaye Adamse. Zkrátka opravdu podařený dokument po kterém vás zamrzí, že jste nemohli být přímo přitom, byť je Peraltův dokument výborným zprostředkovatelem. 80 %

    • 6.10.2010  09:42

    Kromě parádního hereckého týmu disponoval Cassavetes v tomto případě i nesmírně zajímavou myšlenkou a v podstatě i filmově novým pohledem na dárcovství. Tedy alespoň v úvodu filmu. Ve výsledku je samozřejmě škoda, že někdo neměl koule (někdo mu je mohl darovat, nebo alespoň půjčit) aby to dotáhl i dokonce, kde se vše zvrátí klasickou, ale stále povedenou, rodinnou podívanou. Možná, kdyby film šel tou nepříjemnější cestou a neobrousil v průběhu filmu hrany, vydržel by v paměti diváků déle. 80 %

    • 6.10.2010  09:35
    Síly temna (2006)
    **

    Těžko říct, jestli se najde nějaký demenější film po stránce děje a vůbec vnitřní logiky filmu. Proto nezbývá než smeknout před Harlinem, který potvrdil jak neskutečně zručný béčkař je a kromě pár šílených digi-hrátek tuhle sci-fi hororovou pseudo sračku s partou modelek (obou pohlaví) utáhl a dokázal jí i vtisknout nějaký styl. Je škoda, že už nedostává tolik prostoru v áčkovějších vodách, u nějakého "druhořadého" blockbusteru do 100 mega rozpočtu by se rozhodně neztratil.

    • 6.10.2010  09:32

    Podařené nezávislé "dramedy" které stojí hlavně na parádních hereckých výkonech. Jak Yelchin, tak i Amurri se Sarandon předváději výborné výkony, u Yelchina se Sarandon už bych se ale nebál mluvit o škatulce ve které v posledních filmech uvízli. 75 %

    • 6.10.2010  09:30
    Mládí (1992)
    ****

    Jeden z inspiračních zdrojů pro většinou současných indie komedií a romantických týmovek obecně. Parádní obsazení, nevtíravé postavy, netlačení na pilu a parádní popkulturní odkazy za přítomnosti třeba Tima Burtona, Chrise Cornella a Eddieho Veddera, tvoří povedený celek. 80 %

1 3 4 5 6 7 8 9 11 15 20