qvark

qvark


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 13.7.2013  15:41
    Taková moderní rodinka (TV seriál) (2009)
    ***

    Sice mě z počátku krapet iritovala ta křečovitá snaha scénáristů o rodinnou sestavu poměrově odpovídající národnostnímu a menšinovému složení americké společnosti, ale je třeba přiznat, že přes nijak vysoko položenou laťku si seriál udržuje moji pozornost až do třetí série a občasnou schopnost vypointovaného vtipu....nějaký obecný poznatek bych u nenáročných rodinných komedii věnoval využití rovnátek a brýlí k cílené typizaci postavy....připadá mi to jako převrácená verze staršího filmového fenoménu, kdy si hrdina nenápadně nasadil knírek a rázem se stal i pro své nejbližší neznámým a zajímavým objektem pozornosti....

    • 13.7.2013  15:12
    Equilibrium (2002)
    **

    Vážně netuším, co je tak fantastického na filmu, který splácá dohromady několik klasik Sci-Fi žánru (451° Fahrenheita,1984,Matrix,... ), takto vykonstruovaný svět odbude nejlevnější možnou hláškou o třetí světové, po které si lidstvo uvědomilo, že další by byla likvidační ( mám za to, že západní civilizace na tohle přišla už po té druhé ) a pak jen kovbojsky převléká hlavní postavu z padoušsky černé do hrdinsky bílé, když si po mnohaletém mozkovém výplachu přičuchne k voňavé květince a vzpomene si, že by bylo zase fajn dát občas někomu pusu a jiného zfackovat....

    • 30.6.2013  22:16
    Babovřesky (2013)

    Pustil jsem si tenhle film k nedělnímu obědu....resp. nejdříve bylo třeba umýt nádobí a uvařit....bohužel, když jsem s plným talířem sedal k monitoru, byl už konec....co se dá dělat, dám si to znovu....stejně musím ještě vyprat a vysát byt ....ovšem jestli ani na potřetí nezjistím, jak se jmenuje ten farář, tak už vážně nevím, čím dalším bych tohle dílko zprokrastinoval....

    • 23.6.2013  04:11
    Kruh (2002)
    ****

    Nejsem vůbec příznivcem hororů, takže hodnocení nemůžu opřít o srovnání s podobně laděnými snímky, ale je třeba v tomto případě uznat, že ačkoliv je z dnešního podhledu hororový dopad na diváka otupěn vědomím faktického zániku videokazet, tak se tísnivým pocitům z té vlastně jen obyčejné série černobílých fotografii nelze ubránit....

    • 23.6.2013  03:25

    ,To jsme ale natočili blbost...ale to neva, prdnem na to modrý filtr a bude to kůůl´ Ta jedna hvězda jde za Janem Hrušínským, který se filmem docela slušně prochlastal....

    • 23.6.2013  03:09

    Knižní předloha asi není kdovíjakým literárním dílem, ale co si vzpomínám tak se vyznačovala setsakramenským spádem, vtipem a čtivostí.....veškeré skopičiny hlavní postavy pramenily z neutěšeného rodinného stavu a nespoutaný charakter ďábelsky ovládaný erotickou esencialitou Sheeny postupně gradoval příběh do absurdních rozměrů....udělat z Nicka Twispa romantického zakřiknutého introverta bez permanentní OLE (OLbřímí Erekce) považuji za nehoráznou filmovou vraždu jednoho literárního hrdiny....

    • 30.5.2013  18:25

    Nemůžu dát filmu ani průměrné hodnocení, pokud si po půlhodině uvědomím, že jsem ho vlastně už viděl a nezůstalo mi po něm v paměti o nic víc zářezů než hlavním hrdinům po propařené noci....než bych riskoval podobné faux- pas někde v Bangkoku, tak raději zůstanu se všemi strachy a hnusy v Las Vegas...

    • 26.5.2013  23:31
    District 9 (2009)
    ****

    ,,K překvapení všech loď nepřistála někde nad Manhattanem, Washingtonem nebo Chicagem..kdepak, místo toho se zastavila přímo nad Johannesburgem...´´ ...těžko existuje jiný úvod, který by přitáhl moji pozornost vice a vyvážená žánrová všehochuť ji udržela, načež se další plechová Laputa odlepila od Země....

    • 26.5.2013  15:49
    Trosečník (2000)
    ****

    Do první půlky jde o překvapivě čistou robinsonádu a jsem přesvědčen, že jsme s trosečníkem (a stomatologem samoukem ) měli zůstat na ostrově déle a případné sociologicko - psychologické problémy při návratu do civilizované reality nechat na samostatné pokračování....

    • 19.5.2013  13:37
    Yes Man (2008)
    **

    Carson Daly zjevně neosvítil jen Earla ze Středozemě.....ale v Earlově podání narozdíl od Carla (Carrey) nevyznívá šíření dobra po americkém středozápadě skrzeva karmu tak zbytečně tragicky, utahaně a sobecky........sám Carrey mi v posledních filmech čím dál více připadá jako smutný klaun....

    • 18.5.2013  10:55

    Parádně načančané nic....s historickými událostmi, ze kterých film čerpá, se tu zachází jak s hromadou perských mrtvol v druhém dni bitvy.....unaven šroubovaně patetickými dialogy ( ...,,i běžný válečný spartský řezník by si měl umět přečíst Vergilia v originále´´ ) jsem v polovině vypnul zvuk a dále sledoval jako vizuálně povedený spořič obrazovky....

    • 18.5.2013  01:30

    Snímek vtáhne úchvatně jednoduchým konceptem a případné zklamání z nevyužitého potenciálu vyplyne spíše z nenaplněného žánrového očekávání diváka....mě osobně chladný britský přístup vyhovoval a absence sofistikovaného vysvětlení reálií a hybných dějů stejně jako velkých katastrofických scén mi umožnila plně procítit tu pozvolně blížící se zkázu....ta pozvolnost je samozřejmě scenáristicky vykonstruovaná, ale obsahuje několik zajímavých podnětů k přemýšlení....__Čich je tradičně pokládán za ,nižší´smysl a není náhodou, že člověk patří vyjma ptáků k živočichům s nejvýraznější dominancí zraku nad čichem..je to smysl archaický a ,nečistý´ (říci někomu, že smrdí je větší urážka, než že ,špatně vypadá´)..stejně tak můžete neznámý ale přitažlivý protějšek očima ,vysvlékat´, ale očichávání by z vás udělalo uchyla (čich je spojený s animálností a partnerskou intimitou )...je to jediný smysl, který úspěšně vzdoruje novověce vědeckému uchopení tím, že kvality jím vnímané nelze jednoduše převést na kvantitativní údaje a proto je také ve filmu použit jako první, protože jeho ztráta se audiovizuálním prostředkem nedá dost dobře vykreslit a nezpůsobuje zdaleka takovou hrůzu jako smysly následující...vlastně by mě ve výsledku zajímalo pořadí smyslů, kdyby ústřední bytostí snímku nebyl člověk, ale třeba kočka nebo pes...

    • 7.12.2012  19:27
    Lost Highway (1997)
    *****

    Schizofrenie je nehezká nemoc především tím, že je vlastním mozkem nerozpoznatelná a absolutně nekontrolovatelná ....a spouštěčem průvodních stavů může být jen malé zrnko podezření ( žena s tajuplnou minulostí pak přímo balvanem ), které náhle stvoří bytost našeptávače vyskytujícího se všude a nikde a který umí v pravou chvíli podat nůž.....že vás snímek naštve nepochopením svědčí o tom, že jste z tohoto pohledu zdravý jedinec, který může film kdykoliv vypnout a pustit jiný, přívětivější a srozumitelnější...to ale schizofrenik v tom svém bijáku přes veškerou snahu udělat nemůže a musí bezbranně nebo klidně i ozbrojen čekat na jeho konec, který je cynický tím, že nejde o závěr, ale začátek nebo střed téhož cyklu....krom tohoto sugestivního pohledu do hlavy nemocného člověka mě film před lety obohatil ve své přelomové polovině uklidňující pasáží doprovázenou Antoniem Jobim a jeho Insensatez...ta mi paradoxně k temnosti filmu otevřela zcela nový obzor pohodové hudby jihoamerického jazzu 50tých let _ bossa novy....

    • 7.12.2012  17:16

    One man show Jana Budaře, který suverénně utáhne celý film....i co se řemeslné stránky díla týče, tak by si jednu hvězdu navíc i zasloužil, ale scénář po vzoru svého hlavního hrdiny kopíruje kde co ( Šeptej, Sbal prachy a vypadni,....) ....v patřičně kreténském průvodním komentáři se kokainem poznamenaný czech man předbíhá v ději, což naplní diváka očekáváním v nějaký ,chytrý´ švejkovský švidl, který se ale nedostaví....

    • 7.12.2012  16:39

    CHvílemi jsem nevěřícně koukal a chvílemi se smál....v podstatě jedna absurdní scéna, dialog a postava střídá druhou....Depardieu mě v žádném jiném filmu neupoutal jako zde, kde v roli prostoduchého jedince filozofuje nad událostmi, u kterých už je postupně zcela jedno, zda-li se staly opravdu nebo jde o imaginaci, ale i v celém tomhle šílenství si uchovává pragmatické uvažování.....,,Třeba se utopí!´´ ,,Utopí? Vidíš jak ten člověk plave? Člověk co takhle plave plave dokud někam nedoplave...´´ .....Komedie to tedy rozhodně je, ale absolutně absurdně černá....

    • 7.12.2012  16:12
    Senna (2010)
    ***

    Ayrton Senna byl geniální závodník a je neoddiskutovatelným fenoménem F1. Ovšem na životopisný dokument kladu přísné měřítko kritického a objektivního přístupu....a tento snímek přes veškerou svou působnost dělá ze Senny Ježíše Krista za volantem, který pokud někdy nevyhrál, tak v tom má prsty všehoschopný ďábel Prost....na ploše nenudících a místy dramatických či dojemných 162 minut se nachází právě jen ty dvě minuty, které náznakem odkrývají Ayrtonovu brazilskou povahu a to když je tázán na vysoké číslo jeho nehodovosti....v Sennově reakci na tento dotaz se skrývá filmem zcela opomíjený temperament a osobnost tohoto génia volantu, která dává tušit, že bojoval o vítězství úplně stejnými prostředky jako jeho zadupávaný soupeř Alain Prost....dověděl jsem se tedy hodně o jedné dramatické etapě Formule 1, ale nedověděl jsem se vlastně vůbec nic o Ayrtonovi jako člověku z masa a kostí....

    • 6.12.2012  17:15
    Sráči (TV film) (2011)
    ****

    člověk musí být pomalu vděčný za každý snímek, který zabrouzdá mimo ,průměrnou, rodinku z Prahy1.....scény z barových heren jsou téměř twinpeaksovsky magické a veškeré to zoufalé barevné počínání jednotlivých figurek obklopují černobílá panoramata .....jen ta závěrečná přestřelka mi přišla nepřehledná....každopádně pokud Sedláček zůstane v televizi a bude i nadále ždímat z herců taková maxima, tak ušetřím za dosti labilní české kinotrháky posledních let....

    • 6.12.2012  01:41
    Dveře (TV film) (1976)
    *****

    Píchněte tužkou do slovníku a vyberte náhodné slovo...,cimrmani´ vám na něj vyšvihnou humornou půlhodinovou povídku, která vám skrzeva smích přidá minimálně hodinu života... http://www.youtube.com/watch?v=GOL6_uQrFJw&feature=share

    • 6.12.2012  01:28
    Exponát smrti (TV film) (1978)
    *

    Babiččina knihovna uchovává téměř kompletní sešitové předrevoluční krimi edice Magnet a Napětí ....dají se v nich najít poctivé detektivky bez ideologického balastu....ovšem jakmile na první stránce narazím na anglické jméno je jasné, že jde o špionážní krimi plné imperialistů, které se nezastaví před ničím a takové putují zpátky za vitrínu .... zřejmě některá z nich posloužila jako podklad pro tuhle ptákovinu...jen je mi záhadou, kde se vzala ta pitoreskní postavička Nikoly Šohaje Donutila...

    • 4.12.2012  02:42
    Mandragora (1997)

    ....jsem otřesen a nevím, co s hodnocením....působivost je za pět, provedení popelnicové, jenže kdyby se někdo pokusil udělat uhlazený remake, tak tomu snímku ubere na efektu, který divákovi vrazí tágo do zadku a chrstne pořádnou dávku pražského humusu do xichtu....aneb Wir Kinder vom Praha Hauptbahnhof....

    • 2.12.2012  04:02
    Horem pádem (2004)
    ***

    Nějak z toho na mě vane chladný kalkul....nemůžu se zbavit představy Hřebejka a Jarchovského, jak v nějakém jednoduchém softu napíšou dlouhý seznam postav a jejich vztahů, vedle sloupeček s charaktery a problémy a stejně dlouhý seznam herců a pak jen zmáčknou enter...náhodně vygenerovaný pavouk stačí pak jen vytisknout a běžet na plac....zřejmě takový přístup pomáhá k tomu, že je člověk nucen film zhlédnout vícekrát, ale ani poté není schopen definovat žánr ani nosné téma...

    • 2.12.2012  03:41
    V červenci (2000)
    *****

    Kdo by to byl řekl, že se dá udělat takto povedená romanticko - komediální evropská roadmovie na trase Německo - Turecko

    • 2.12.2012  03:23

    Vytknout by se dalo lecos...ale pokud bych byl nucen si vybrat opáčko, tak dám téhle uměřené šedosti přednost před ostentativní Vejdělkovou vyumělkovaností.....na celku je poměrně silně patrná snaha o čistou a přehlednou pavučinu a promyšlenější sestava charakterů v reálném prostředí..tohle snažení se ovšem propsalo i do žánrového rozložení děje...a tak zatímco dvě třetiny filmu člověk sleduje v podstatě čistou romantiku s nijak kamuflovanou dělostřeleckou přípravou na závěr, kde se s nečekanou kadencí překrývají dramatické zvraty okamžitě řízlé humorným odlehčením....ve výsledku vám zřejmě bude chybět jasný pocit, zda-li to jako dopadlo dobře nebo špatně.... resp. jestli to vůbec nějak dopadlo...

    • 2.12.2012  02:47

    Německý jazyk nemá výraz pro sloveso -řešit-....tedy v té jeho podobě nedokonavého vidu, který si pro sebe češi vymysleli, aby mohli kamuflovat, že na něčem pracují, přemýšlejí nebo diskutují, ale na hmatatelný výsledek nebo jasné stanovisko bude třeba si ještě nějakou dobu počkat.....pravda, Němčina zná slovíčko ,řešení a vyřešit, (lösung), kterýmžto se neslavně zapsala do historie....ovšem tam, kde německé dějiny napáchaly škody, tam dnes německý film umí se stejnou razancí odštemplovat jakýkoliv historicko - společenský komplex.....zatímco dvacet let a deset pokusů nestačí českým režisérům a scénáristům na to, aby předložili místnímu divákovi nějakou konsensuální podobu osmašedesátkových, STBáckých a udavačských traumat , tak německá kinematografie za tu dobu zpracuje a uzavře obdivuhodně lehkým způsobem otázku Hitlera, Stasi i domácího terorismu v nadmíru přesvědčivých snímcích jako Pád třetí říše, Životy těch druhých a právě Baader Meinhof Komplex....

    • 30.11.2012  21:26
    Mafiáni (1990)
    ***

    Srovnání Goodfellas a Casina je rovnice, ve které když proškrtáte stejná čísla ( téma, režisér a ústřední postavy), tak vám z toho vypadne Ray Liotta jako jediná proměnná.....potkat setsakra přesvědčivého Joe Pesciho tak vyděšeně šlápnu na zmizík, ale Liottaovi jsem drsňáka prostě neuvěřil a proto mi z toho vychází hvězdičková nerovnice....

    • 10.11.2012  23:21

    prabába všech gangsterek, na kterou chodil do kina i Al Capone....zajímalo by mě jeho hodnocení....já se kritice s úctou ke klasice daného žánru vyhnu....

    • 19.10.2012  22:25

    Já bych to tak tragicky neviděl....kdyby Vorel zůstal celou dobu za kamerou a Hanák mu tam pomohl, tak by to bylo ještě lepší....sklepáci se tu vyřádili ( ...např Čtvrtníček zmíní sumce Pepíka v jezeře, kterého pak nahání o sedm let později v Posledních plavkách... ), poetiku to má a pro tyhle sociální satiry a satiristické asociály tolik klíčová hospodská scéna je především díky Bolkovi povedená...

    • 2.10.2012  22:06

    Nejsem nijak zběhlý v daném žánru, ale v průběhu filmu jsem brzy pochopil, že se dívám na klasiku. Nehorázně bohatých lidí, krásných žen, spousta gaunerů většinou italského původu a alespoň jedno soukromé vočko je v okolí Los Angeles zřejmě i dnes stejná koncentrace, ale pryč jsou ty doby, kdy auta neměla automatické zamykání a za přístrojovou deskou každého z nich byla ukryta jedna či dvě bouchačky....Bogartovi nelze upřít charisma a Bacallové půvab, ovšem tím výčet hereckého koncertu končí....hrůzostrašnost temných protějšků tkví spíše v jejich počtu a zapamatovatelnosti...naštěstí postupně odpadají a tak jediná trochu více napínavá je poslední scéna, kdy i Marlow projeví trochu toho strachu....

    • 7.2.2012  11:53
    Sedem svedkov (TV film) (1967)
    *****

    Vycizelovaná esence základních stavebních prvků jakéhokoliv kriminálního dramatu....ve spartánsky zařízené místnosti sledujeme maximálně realistický výjev jednoho ,rutinního´ výslechu.. Svět vyšetřovatelů je veden pragmatismem pracovní povinnosti, kde případné emocionální vklady jsou kočírování neprolomitelným pravidlem subordinace a společně s nimi skládáme dohromady obraz resp. obrazy tragické události, jíž byli přítomni vyslýchaní svědkové, kteří svými výpověďmi představují dokonalou studii lidského charakteru a jeho pokřiveného vnímání sebe sama ve vztahu k okolnímu dění...z galerie lhostejnosti, zbabělosti a bagatelizace (filozof - ,rasputin´ mě uvedl v úžas ) vyplyne trpké zjištění, že výčitky se zásadně týkají těch nesprávných ...thx Fifer

    • 7.2.2012  10:23

    V duchu nejlepších investigativních tradic amerického žurnalismu bojujícího za svobodu slova a demokracie nahlédneme do padesátých let 20tého století, kde nálepka komunisty byla horší než zbabělost zahalená ve všudypřítomném cigaretovém dýmu...dalo by se podotknout, že časy se mění...dnes je podobným glejchem jiný -ista (někdy nevím, jestli spíše tur- nebo teror-) a cigaretu si jen tak někde svobodně nezapálíte...Přemýšlím, zda-li forma, se kterou je snímek podán, byla určena rozpočtem nebo obavou, aby se patos boje za svobodu udržel v rozumných intencích...tak jako tak odvedli všichni Clooneyho muži výbornou práci a k dokonalé bezprostřednosti a zanícení těch ,prezidentových´ chybí opravdu málo....

<< předchozí 1 2 3 4
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace