Ben Nevis

Ben Nevis

Eva Binusová

okres Ostrava

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23
    • 11.2.2019  08:53
    Uteč (2017)
    ***

    Příběh je dobrý, ale bohužel ho kazí rasismus ze strany tvůrců. Oni to asi nevidí, protože si zvykli, že oni na to mají "právo" za všechny ty útrapy svých předků. Ale stačí prohodit ve filmu rasy a to by bylo řevu, co si to ti bílí rasisti zase dovolili. S takovou za chvíli můžeme prožívat "black race supremacy", protože lidi se chovají stejně, na barvě nezáleží. Navíc tam mají zásadní chybu. Když už točím film o rasistech, tak beru v úvahu, že pro bílého rasistického záporáka černá barva nikdy do módy nepřijde. :-)

    • 6.2.2019  09:58
    Otec prasátek (TV film) (2006)
    ****

    Knihu jsem četla nedlouho před shlédnutím filmu. Díky tomu jsem si mohla všimnout, že je to více méně věrný přepis, i s hláškami. Jako by se režisér bál hněvu Mistra. Stejně dopadly první knížky Harryho Pottera. Je tu stejná potíž jako se zfilmováním Stephena Kinga. King umí psychologii postav, která se nedá zfilmovat a Pratchett (+ překladatel) si zase umí hrát se slovíčky, aby to bylo vtipné. Pratchettem nepolíbený manžel u dívání usnul, což říká vše o chybách, kterých se tvůrci dopustili. Jinak se mi film moc líbil, i když své oblíbené postavě bych dala temnější HLAS. Zeměploše ostudu nedělá.

    • 22.1.2019  12:58

    Hvězdičky jsou za nápad a Helen Mirren. Za strašení bych dala odpad, protože v půlce mě už i ty lekačky přestaly lekat.

    • 14.1.2019  10:42

    Horor? Napínavý thriller ano, ale horor je to maximálně v tom, že boj s institucemi je všude stejný. Opravdu nestačí říct "pusťte mě, já nejsem blázen", když si pořádně nepřečtete, co podepisujete a ještě stihnete několikrát napadnout personál. Každopádně věřím, že v USA nechají běhat neléčené schizofreniky bezdomovce, aby naplnili blázinec lidmi s dobrou pojistkou. Je to temná stránka byznysu s nemocemi. Ubírám hvězdičku za to, že část zápletky mi přijde přitažená za vlasy a dost nepravděpodobná.

    • 14.1.2019  10:17

    Líbilo se mi to, ale ten pomalý rozjezd sráží hodnocení. Polovinu filmu se nic neděje, maximálně hádáme, jaký je vztah mezi chirurgem a tím divným klukem. Pak to začíná dostávat grády a hlavně děti mají zajímavý scénář. Herci mají co hrát, takže je fajn, že tvůrci vsadili na zkušenější tváře. Hlavně Nicole začíná hrozit, že bude obsazována do snímků s čím dál nižším rozpočtem.

    • 10.1.2019  10:20

    Chtěla jsem dát lepší hodnocení, ale čím víc se kára zápletky valí do konce, tím víc idiotismu na sebe balí. Počáteční tragédie dává znát, že máme do činění se superrychlým neporazitelným cosi. Jenže pak se postupně zjišťuje, že film mohl skončit daleko dříve. Nicméně natočené to není špatně, herci hrají obstojně, i když to vypadá, že břímě hereckého řemesla na sebe bere hlavně Emily Blunt.

    • 7.1.2019  10:39

    Je to pohádka pro dospělé, nebo spíš starší dámy, ale líbilo se mi historické prostředí doplněné kostýmy a veteránskými auty. Postava Colina Firtha je ale poněkud nesourodá. Jeho role orientálního showmana ukazuje na hravost a fantazii, přitom se prezentuje jako naprostý suchar a "kazišuk". Hlavně že to má romantický konec, který by nepřežil ani pět minut po odeznění poslední klapky. Této dvojici by spíš slušel trošku jiný konec, ale Woody už asi na stará koleně vyměkl.

    • 7.1.2019  10:25
    Sestra (2018)
    **

    Je to jenom přehlídka monster v hábitech. Historii, důvody a motivace se dozvíme někdy v půlce a mezitím batman vlevo, batman vpravo, batman v záběru, batman mimo záběr a sem tam nějaká lekačka. Z prostředí se dalo vymačkat trošku více napětí a očekávání.

    • 4.1.2019  11:06

    Nejsem fanda Trumpa, ale co předváděli levičáci po volbách, mě rozhodně zahnalo do jeho tábora. Dokument je dost nekoherentní. Skáče se tam od Trumpovy záliby v dceru po vodu ve Flintu přes střílení ve školách. Ale myslím, že Moore trefil hřebíček na hlavičku, když usoudil, že Trumpa stvořili demokraté. Paralela s Hitlerem je démonická, ale tu paralelu můžeme použít u každého do sebe zahleděného a velmi motivovaného vládce vzešlého z demokratických voleb. Jsou totiž časy na demokracii a jsou časy na totalitu, tudíž nestačí jenom řvát, že XY ohrožuje demokracii.

    • 4.1.2019  09:21
    Podfukáři (2013)
    *****

    Zápletka je sice přitažená za vlasy, ale pro kouzelníky mám slabost. Ráda jsem se nechala tahat partičkou bývalých příživníků za nos a žasla nad triky, které byly tak překombinované, že přechytračovaly samy sebe. Ano, zápletka byla samoúčelná, ale ve spojení s bandou zkušených a oblíbených herců (nechci vidět účet za celebrity) jde o velmi stravitelný zážitek. Film není pro diváky, kteří nemají rádi záhady (popřípadě detektivky z viktoriánské éry) a ve všem mají jasno nejpozději v první třetině.

    • 2.1.2019  10:26

    Na můj vkus se to příliš soustředilo na akci, takže rodinka ztratila své kouzlo. Po týdnu nebudu vědět, o co tam vlastně šlo. Po technické stránce si snímek drží kvalitu, ale to už dneska platí o 80% superhrdinských popcornech.

    • 2.1.2019  10:11

    Hodnocení je v rámci žánru, protože kvalitních hororů je pomálu. Příběh má hlavu a patu, postavy nejsou natolik otravné, aby bylo nutné těšit se na jejich předčasný skon. Snímek ctí pravidla žánru, používá prvky, které vždy fungují, a ani lekačky (které naštěstí tolik nelekají) nejsou samoúčelné.

    • 2.11.2018  09:48
    Kalvárie (2014)
    ****

    Dobrý herec + chytrý scénář a máte zaděláno na úspěch. I když film je o něčem jiném, u napětí mě držela zvědavost, který člen toho panoptika je vrah. Jde vidět, že katolická církev je pro Iry téma jako nacismus pro Německo.

    • 2.11.2018  09:32

    Evangelium podle Maří Magdalény nepřináší nic nového. Pro neznalce příběhu Ježíše chybí důležité momenty, které jsou nahrazeny náznaky. Film je tudíž určený jenom pro věřící. Je vidět, jak se snaží zatlačit jakoukoliv kontroverzní myšlenku, například vztah Ježíše a Marie M. Zato nedostatkem politické korektnosti film netrpí. I ve starověku byli černoši spíše rarita, než běžná součást společnosti. A židé si na multikulti zrovna nepotrpí. Proč jsou tedy ztvárnění smetanově bílými a černými herci? Proč se asiaté nebouří, že chtějí mít v historických filmem taky své kvóty? Prostě mi vadí učesávání historie, zatímco se máme poučit z chyb našich předků. Kladně kvituji důraz na to, jak apoštolové Ježíše vůbec nechápali. Tady byl potřeba ženský prvek, kterému je myšlenka milosrdenství a odpuštění bližší.

    • 2.11.2018  09:10

    Oživování kultovních filmů po dvaceti letech je chyba. Producenti se spoléhají na to, že vydojí peníze ze zašlé slávy. Což se jim nejspíš podařilo, protože i když existují filmové recenze, mnozí se půjdou sami přesvědčit, jestli to opravdu bylo tak špatné. Nebo prostě jen z nostalgie, co čas udělal s jejich hrdiny. Za mě vadila absence humoru a děje. Něco jako třídní sraz po dvaceti letech, na kterém zjistíte, že dávní kámoši jsou cizí lidé s neslučitelnými postoji. Mladí feťáci ještě mají co říct, mládí má právo rebelovat, ale padesátiletý feťák, který nesáhl na práci, je prostě jenom obyčejný lůzr.

    • 11.10.2018  13:46

    Západní divák je u vytržení z totalitního režimu. Já ještě zažila socík, tak jsem se dívala s nostalgickou slzou v oku, jak Íránci provozují burzu se západními filmy, děti mají zakázaná témata do školy a za politiku se zavírá. Do toho zločinnost velkoměsta. Vše pod taktovkou disidentského režiséra, který našel pro své sdělení neotřelou formu. Nicméně zakázaná témata jsou i v demokratických zemích, omezuje se internet a děti si taky nemohou dělat domácí úkoly na kterékoliv téma. Bohužel mi Taxík přišel moc naaranžovaný - taxikář by si s takovou nevydělal na slanou vodu a už jenom chyběla svatozář. To už Borat víc působí jako autentický dokument.

    • 23.8.2018  09:28
    Tully (2018)
    ****

    Vypadá to, že ne všichni v Hollywoodu trpí nemocí středního věku a potřebou překopat životy od základu. Tully je oslava nudného stereotypního života, kdy nesexujete, protože na to prostě nemáte chuť, a snažíte se zvládat povinnosti rodiče i za cenu kolapsu. Milujete svoji manželku, i když její břicho vypadá jako měsíční kráter. Marla vypadá jako pragmatická žena, tak jsem některé její kroky nepochopila, hlavně ve vztahu k úspěšnějšímu bratrovi. Taky nechápu to popírání, že dítě není normální a každý není povinen mít božskou trpělivost vůči jeho záchvatům, zahodit své potřeby a věnovat se pouze pomoci "speciálním" jedincům. Tento přístup liberalistů zjevně nefunguje v USA, kde si zdravotní a duševní problémy mohou dovolit pouze bohatí.

    • 22.8.2018  11:16
    Major (2013)
    ***

    Doufám, že tohle není běžné Rusko 21. století, ale jenom ukázka městečka, které zaspalo a nevšimlo si, že bolševik je pryč. Všechno je opotřebované, špinavé, ale policajtů na stanici jako malých myší. Před zvůlí policejní moci nemá běžná rodinka šanci. Zajímavější je však sledovat chování jednotlivých policajtů, zvláště hlavního hrdiny. Na konci bych čekala, že se děj začne vyvíjet jinak, ale závěr musel vyznít stejně depresivně jako ladění celého filmu. Herecké výkony stály akorát na hlavní protagonistce. Major se taky snažil, ale samotný rejža celý film dělal smutné kukuče a do role netečného zabijáka se moc nehodil.

    • 21.8.2018  09:52

    Čím víc se blížil konec, tím víc mi hlavní hrdinka lezla na nervy. Byla ztělesněním bonmotu "žena neví, co chce, a nedá pokoj, dokud to nedostane". Dokážu pochopit, že Enid má nějakou povahu, jejichž důsledky ji trápí, ale udělala doslova nula akcí, aby něco změnila. Jenom se potlouká od ničeho k ničemu, všechny pomocné ruce rozmazleně odhazuje a brečí nad mizerným životem. Snímek je superumělecký a má mít nějaké poselství, ale bohužel na interpretaci abstraktních děl jsem moc blbá. Zahrané je to však dobře, scénář taky funguje a párkrát jsem se zasmála na správných místech. Jenom nevím, proč bych se měla rozplývat nad zoufalými existencemi, které mají dost inteligence, aby našly pomocnou ruku na konci své paže.

    • 21.8.2018  09:22

    Film je vhodné médium na řešení vykonstruovaných problémů, ke kterým by v normálním životě nemuselo dojít. Protože jsem neviděla jediný důvod, proč spolu Rosie a Alex nemohli chodit už od střední? V reálu takové kamarádství neexistuje, protože když trávíte s opačným pohlavím většinu volného času, nutně přijde zamilovanost. Obvykle jednostranná, protože ten druhý není dost atraktivní nebo společensky přijatelný. Nicméně hledání Rosie a Alexe je dobře zpracované a přála jsem jim, ať to konečně vyjde. Bohužel scénář je občas dost kostrbatý, např. ignoruje existenci mobilních telefonů, jehož použití by děj notně urychlilo.

    • 15.8.2018  10:33
    Velký dar (2017)
    ***

    Obyčejné soudní drama o svěření dítěte do péče okořeněné nadáním pro matematiku. Samotná dívka je WTF, protože genialita obvykle něco bere a Mary byla příliš dokonalá. Soudní proces je WTF, hlavně jeho rozhodnutí. Jako kdyby matka dítěte souhlasila, že ho může král Šalamoun rozpůlit. Pro blaho dítěte, samozřejmě. Sedmileté dítě řešící diferenciální rovnice je WTF, protože kdy mělo čas se to všechno naučit při pendlování mezi jednoduchou sousedkou a strýcem, který dává přednost životu daleko od jakéhokoliv vyššího vzdělání? Každopádně celá zápletka je WTF, protože matematika není balet. Jestli začne v sedmi nebo sedmnácti, je celkem jedno. Nicméně postavy jsou dobře napsané a žádná není vyloženě záporná. I "zlá" babička je pochopitelná, protože má jasnou motivaci a neliší se od rodičů, kteří cpou své děti do reklam a soutěží, aby se skrz ně realizovali.

    • 14.8.2018  11:31
    Ruby Sparks (2012)
    ***

    Dala bych víc hvězdiček, protože námět se mi líbil. ale konec to zazdil, protože co udělal Calvin, aby si zasloužil druhou šanci? Pokud má povahu takovou, že ideální přítelkyně je na odchodu, nepomůže nic. Vady na charakteru se nedají přeučit, maximálně tolerovat. V tom udělal pan spisovatel chybu, protože sám sebe vidí rovněž jako bezchybného a hledá k sobě dokonalý protipól. Nicméně Zoe Kazan měla co hrát a oba protagonisté se rolí zhostili solidně.

    • 13.8.2018  10:37

    Takto má vypadat povedená adaptace literatury. Příběh je ve skutečnosti ubohoučký - závod s časem, aby milovaný virtuální svět nezneužila komerční firma. Protagonista je nerdovský teenager, který kromě záchrany světa řeší své hormony. Jenže Cline a Spielberg do toho dali tolik nadšení, že je velice snadné stát se na dvě hodiny tím nerdem a rozplývat se nad popkulturou osmdesátých let. Obdivovat miliardářského tvůrce, který by v normálním světě sklidil pohrdání. Neřešit příběh z pohledu nezávislého pozorovatele, který vidí v Oasis pro lidstvo cestu do pekla. Nebo z pohledu "populárních" spolužáků, kteří v Oasis nemají místo. Vizuál je samozřejmě špičkový. Nebylo chybou ušetřit za áčkové herce a vsadit na ty méně známé.

    • 10.8.2018  09:05

    Dobré provedení a sestříhání napínavé honičky s časem zkazí závěr, kde se najednou všichni začnou chovat jako idioti. Ale je to holt v pravidlech žánru, že dívka/žena vchází do psychopatova brlohu zásadně neozbrojena a v žádném případě nezavolá posily ze svého nabitého telefonu, kde se signál nachází o pár příček žebříku nahoře. V tomto je postava Abigail napsaná o hodně lépe, i když její role může lézt divákovi na nervy.

    • 9.8.2018  11:21

    Byla zábavná forma (dokument) + hlášky. Zápletku to moc nemělo, ale jako dokument z běžného života upíří komunity to ani děj nepotřebovalo. Tohle prostě Hollywood neumí, jsou příliš svázání politickou korektností, cechy, nářky minorit, popřípadě běžný redneck nebo volič demokratů tento humor nechápe.

    • 8.8.2018  09:04

    Po celou dobu filmu neřekli Wendinu diagnózu a nemyslím si, že každý má v blízkosti nějakého autistu, aby poznal příznaky. Ty se navíc u každého mohou lišit. Možná nechtěla Dakota přehrávat, ale já bych z dvouminutového rozhovoru nepoznala, že je s ní něco v nepořádku. Wendy je ale výjimečná dívka, protože na rozdíl od mnoha zdravých lidí dokáže dokončit velký projekt. Ať je to 450 stránkový scénář (chudák Spock :-)) nebo jeho doručení do Paramount Pictures. Tvůrci však mají strach ukázat její postižení v plné škále, aby nesnížili sympatičnost a líbivost hlavní hrdinky. Proto mi film přijde falešný a prázdný, jak by řekl pan prezident. Scénář však dokáže udržet divákovu pozornost a Star Trek taky můžu.

    • 7.8.2018  09:03
    Slídil (2014)
    ****

    Co si budeme namlouvat, některé profese psychopaty přitahují. Tento film krásně ospravedlňuje pojmenování "novinářská hyena". Novináři se na Zemana mohou čertit, jak chtějí, ale takoví takyreportéři typu Lou Blooma (pro změkčení je držen na volné noze, jinak by reálné stanice tvůrce rozcupovaly), řemeslu čest nedělají a nikdo s nimi nic nedělá, protože média je potřebují. Čekala jsem, že hlavní postava dojde dál a začne nějaké krváky vyrábět, ale ani to nebylo třeba. Finále odpovídá ladění snímku a hlavní hrůza spočívá v pocitu, že to klidně mohli natočit podle skutečných událostí. Gyllenhaal hraje svého funkčního šílence přesvědčivě, ale do plného počtu hodnocení by to chtělo vystříhat hluché pasáže, které film nikam neposouvají (např. rozmluvy s "asistentem", kdy se citují nějaké motivační příručky).

    • 6.8.2018  08:55

    Téma na film to není ani trochu nosné, protože co funguje v reálu (úspěšná záchrana rukojmích za co nejmenšího počtu ztrát), nefunguje ve filmu, který má těžit z napětí. Hlavní problém vidím ve vyprávění ze strany teroristů, jejichž váhání je způsobeno malou angažovaností ve věci. Celý problém je probrán v myšlence "Je správné, aby Němci ZNOVU zabíjeli židy?" Nebýt liknavostí únosců, nemohli by se Izraelci holedbat takovým úspěchem. Pokud tvůrci MUSELI vložit uměleckou vsuvku, měli vybrat něco, co má vztah k ději, postavám, tématu. Takto je to jenom WTF, i když samotné vystoupení a doprovodná hudba se mi líbily.

    • 10.7.2018  09:26
    The Terror (TV seriál) (2018)
    ***

    Z předlohy už si nepamatuji detaily, ale vzhledem k rozsahu nebyly všechny pasáže záživné, protože Dan Simmons je tak trošku grafoman (viz jeho sága Hyperion). Seriál sází na prověřené herce a spoustu dialogů, protože zbytek rozpočtu sežral Tuunbaq. Nějak se vytratila eskymácká mytologie, kterou omezili na konstatování, že příšera není přirozená. Na můj vkus moc zkrátili čas na lodích a filosofické proslovy uspávají. Divák musí čekat na poslední desetiminutovku, jestli se začne něco dít. Proto dávám průměrné hodnocení, i když jsem se těšila. Sytý hladovému nevěří a herec v pohodlí a teplíčku nezprostředkuje "terror".

    • 15.6.2018  11:40
    Lásky čas (2013)
    ****

    Je to sice pomalu plynoucí film, kde se toho moc neděje, ale líbila se mi ústřední myšlenka. Většinou se točí filmy pro chlapy, co chytají druhou mízu a ztracená léta s nevyplněnými sny. Tady se řeší užívání každého dne, ale ne ve stylu YOLO, ale všímání si pěkných detailů. A že sousedův trávník není vždycky zelenější, třeba máš to nejlepší už doma.

<< předchozí 1 2 3 4 7 12 18 23
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace