dopitak

dopitak

Pavel Růžička

okres Brno

50 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Kam orli nelétají (1968)

    Skvělý film, nesouhlasím s názory, že mu neprospěla jeho dlouhá stopáž- atmosféra i příběh jsou natolik brilantní, že divák chvílemi zapomíná dýchat. Je to vskutku nevšedně složitá zápletka, takže v jedné scéně není dlouho jisté, kdo je na čí straně. Konec má daleko do happyendu. Akční jako blázen :-) Spousta zabitých fašounů, krásné prostředí. Velmi dobré herecké výkony. Doporučuju všem, kteří mají rádi střelbu ze zbraně s tlumičem :-) A taky všem, kteří mají rádi napětí.

  • poster

    Saturnin (1994)

    Četl jsem knihu, viděl jsem seriál i film. Nemá cenu zde rozpitvávat detaily, kdo to nečetl nebo dokonce neviděl, je už teď mrtvý.___ Film je ze všeho nejhorší, protože je to v podstatě jen sestřih seriálu. Knížka úžasná, seriál taky. Pro mě asi nejlepší komediální filmové dílo všech dob. Edit: A ještě jsem také navštívil divadelní představení brněnského studia V - doporučuji.

  • poster

    Fešák Hubert (1984)

    Karel Heřmánek má ve své filmografii celkem dva dokonalé filmy z období první republiky - "Srnce" a "Fešáka", přičemž Hubert je rozhodně veselejší. Emánek Vurm a komisař Mourek, kolegové Franc a Spirk, masérský salon, cirkus a spousta bezvadných kšeftů v jednom z nejlepších českých retro filmů všech dob.

  • poster

    Nebe může počkat (1978)

    A já se ptám, proč takové filmy nedávají v televizi? Pro mě nejlepší film měsíce a jeden z nejlepších, co jsem v tomhle roce viděl. Je pravda, že to nebyla stoprocentní komedie, i tak jsem se ale občas od srdce zasmál. První film, ve kterém jsem Warrenovi rozuměl (konečně nehuhlal, sláva). Přibylo mu pár let od jeho Clyde Barrowa, už to není takový mladíček, což mu ale na mužnosti neubralo. Chvílemi mi rysy přípomínal našeho Františka Peterku, ale fakt jen trochu. A Julie Christie se mi nelíbila vůbec (kvůli tomu květáku, co měla na hlavě). Za nejlepší scénu považuju to, jak pan Farnsworth přesvědčoval Maxe Corkla, že je Joe Pendleton. Když jsem četl obsah/info před filmem, vrtalo mi hlavou, jak se to udělá, aby Warren Beaty nezmizel po pár minutách (po nehodě) z obrazu, když přeci bude v jiném těle. A hle, oni si s tím kluci poradili, a to velmi, velmi jednoduše. Tenhle film je takový malý předchůdce Ducha, ale o dost, o dost lepší.

  • poster

    Terminátor (1984)

    Naprostá klasika a jeden z nejlepších akčních filmů všech dob. Viděl jsem ho ještě jako prepuberťák v kině a dost to na mne zapůsobilo. Filmu ani v dnešní době nijak neubírá "nedokonalost" některých triků, ve své době to totiž byla dokonalost. A Arnie jako záporák se zase tak často nevidí :-) Edit 27.7.2011 Nejvíc mě mrzí, že pokračování je dnes na 16. místě žebříčku, zatímco tento film na čísle 128. Že by to bylo proto, že v jedničce je Arnie záporák? :-(

  • poster

    Terminátor 2: Den zúčtování (1991)

    Největší akční nářez všech dob, proti kterému je mnohými zvelebovaná honička na dálnici v Matrixu jen debilní a hodně nepřehledná videohra. Jednička Terminátora změnila filmové dějiny, dvojka historii znovu přepsala. Na prvním místě to byl především geniální tah scénáristů, kteří z ryze záporné postavy udělali největší modlu všech aspoň trochu akčněji smýšlejících teenagerů. Arnold je zpátky v krutém tempu filmu, který vůbec neztrácí na přehlednosti, a to ani v těch nejnáročnějších scénách. Vždycky vás bude mrazit představa země pokryté křupajícími lebkami, a to i bez ohledu na to, že datum stanovené fantazií tvůrců už jsme dávno přežili. Včera jsem to zase nevydržel a "na usnutí" se asi posedmé koukal, výsledkem čehož jsem další dvě hodiny nemohl usnout.

  • poster

    Andělské oči (1994)

    Natáčeno převážně v Kutné Hoře, atmosféra předkomunistického Československa, laskavý Hrabalovský nadhled, krávy jordánský, Pepa Abrhám a ňadra Markéty Hrubešové - kdo by to všechno nemiloval.

  • poster

    Městečko prokletých (1960)

    Můžu si jen povzdechnout: Takhle kdyby někdo točil v dnešní době... "I must think of a brick wall."___Kdo dokáže rozumět, doporučuju v originále, bez češtiny, anglické titulky se dají na netu najít .-)___ Tenhle film nemá slabinu. Skvělá kamera, především v začátku se hodně používá zoomování. Výborná hudba (odpovídající době vzniku filmu), jakou už dnes ve filmu neuslyšíte. Žádné zbytečné okliky, Wolf Rilla jde přímo na věc. Ve filmu nenajdeme jediné hluché místo, každá vyřčená věta do příběhu perfektně zapadá, ale nepřebývá. Nesouhlasím s názorem willise, právě ona zdánlivá "osekanost" bezchybně navozuje skvělou atmosféru (kvůli které si tenhle film přidávám do topky), divák nemá čas ani chvilku polevit ze střehu, do kterého se už od úvodní "omdlívací" scény dostává. Začátek filmu je brilantní (používám hodně superlativů na metr čtvereční, ale tenhle film si je zaslouží), moment s padajícím letadlem byl velmi působivý, až mrazící.___ It will not happen to us... Because we have to survive, no matter what the cost.____ Po pětačtyřiceti minutách se konečně dostáváme k nějakému řešení, až dosud vše jen plynulo, ale na konferenci v Londýně dochází ke střetu o budoucnost dětí."Just give me one year!"___ Gordon Zellaby (George Sanders) si brzy uvědomí nejenom neobyčejnou fyzickou i duševní vyspělost dětí (děti totiž rostou rychleji, dokonce i v prenatálním stádiu jsou akcelerované, POMO nemá pravdu, když píše o devítiměsíčním těhotenství), ale také jejich schopnost jakéhosi společného vědomí, kdy znalost (čehokoliv) jednoho z dětí automaticky indikuje znalost všech. Gordon Zellaby se snaží přijít této záhadě na kloub a tak děti začíná zkoumat. Chce s jejich pomocí zjistit, zda existuje život i mimo Zemi. Situace se ale vymyká kontrole a tak midwichští berou spravedlnost do svých rukou a posilněni v místní hospodě vyráží konat....____ Zajímavosti, které se objevily ve filmu: Podobných míst, kdy se v jeden den narodilo více dětí s velmi podivnýma očima, bylo na světě víc. Skoro všechny tyto děti ale ihned zahynuly (Austrálie, v eskymácké kolonii, na hranici Mongolska), ty poslední byly zabity v Sovětském svaze atomovou zbraní.___ Děti umí číst myšlenky, takže je prakticky nemožné jim ublížit.___ Těhotná Anthea Zellaby (Barbara Shelley) měla chuť na sýr, kyselé okurky a půl tuctu ančoviček._______ Pustil jsem se do tohoto tématu pořádně, takže po tomhle filmu mě čeká ještě Children of the Damned-1963 a Městečko prokletých-1995. Srovnání samozřejmě přinesu. A tu knížku si půjčím!___Edit 6.8. Po přečtení knižní podoby Městečka musím konstatovat, že to sice opravdu není arcigeniální dílo, ale rozhodně ho řadím spíše k nadprůměru. Wyndham se totiž moc dobře čte. Je pravdou, že se mu občas zbytečně rozbíhalo pero a že menší škrty by románu prospěly, občas je to spíš hodně ukecané než cokoliv jiného, ale jak říkám, bezvadně se to četlo a to je (alespoň pro mě) na knížce to asi nejdůležitější. Spousta v románu zmíněných postav a situací vůbec nebyla ve filmu (což je samozřejmě běžné), ale nikoliv na úkor logiky a přehlednosti. Wolf Rilla opravdu odvedl skvělou práci.

  • poster

    Alone with Her (2006)

    Bacha, obsahuje spoilery! Tak tenhle film mě dostal. Navrhuju založit kategorii fiktivní reality show. Přeskočme všechny pochyby o tom, jestli by se to ve skutečnosti takhle dalo natočit, protože ty kamery, co Doug umístil po bytě a co měl zabudovanou na sobě, by asi jen těžko snímaly takhle kvalitní obraz, o zvucích a zvláště pak telefonních hovorech ani nemluvě. Budiž ale, vezměme to tak, jak nám to pan Nicholas naservíroval.----- Přiznávám, že až do scény s rozlitým šampaňským jsem tomu frajerovi fandil, ačkoliv bylo jasný, že to nemůže mít v hlavě tak úplně v pořádku (přeci jenom- kdy se seznamujeme tak, že dotyčné /nebo dotyčnému/ namontujem do bytu několik kamer a celé dny se pak bavíme tím, že ji /ho/ pozorujem ve sprše, na záchodě anebo při masturbaci?) Pak jsem ho začal dost nenávidět a přitom mi bylo i líto, že si to takhle kazí. O "vraždě" Jeny ani nemluvě. Nakonec už jen zbývalo zjistit, jak si scénárista poradí s koncem, protože dopředu bylo jasné, že tohle nemůže skončit dobře. Podle mě to zvládl docela dobře. Ať už to byla jakákoliv fikce, mlsal jsem to a žral jsem to, vtáhlo mě to do sebe. A o to občas ve filmech jde. Krásná to ukázka, proč jsou reality show tak úspěšným modelem pořadu. Totiž nás, jako lidi, strašně vzrušuje pohled někomu do soukromí. Prosím nekamenujte mě, nekoukal jsem se na Big Brothera ani Vyvolené, ale úplně chápu, proč je takový typ pořadu tolik populární. U mě jeden z nejlepších filmů, co jsem v posledním roce viděl. Dávám tak 85-90%, ale za nápad je to v součtu stovka.

  • poster

    Velký útěk (1963)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace