Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Horor

Recenze (1 932)

plakát

Konvoj (1978) 

Dřív bych byl asi více unešen, teď zbyl jen dlouhý konvoj, který se hnal účelově za nudou diváka. Dobrák Sam natočil určitě lepší kousky, ale jeho zpomalovačky jsou i zde. Příběh je tuctovej a po čase nezajímavej. Co je horší, když jedna postava z konvoje záhadně zmizí, aby se pak půl hodiny na něj nabalil scénář. To jsem si musel normálně přetočit zpět jestli jsem něco nepřehlídnul a ne. Prostě pro kouzlo diváka se katastrofálním střihem ocitneme příběhem dál, aby nějaká akce zbyla na konec. Je to přestřelené samozřejmě, ale to už někdo jako oldies divák dokáže odpustit. Kris byl fajn, kamera fakt super. Expozičně to mělo sílu konvoje a dobře nasnímané tiráky je fajn vidět i v té kouřové cloně, kde to fakt vyniklo. Kamera rozhodně perfektní, ale to bylo tak vesměs vše. Akční bourání do třísek už je víceúčelové. Je to škoda, ale podle mě Sam neměl na tu stopáž co moc extra dávat. Nápady prostě nic. Je to takový těsný průměr, kde si člověk moc toho nezapamatuje a ke konci už zívá nudou.50%

plakát

To, co dýchám (2007) 

Tenhle film už viděl, ale jen matně pamatoval a jelikož to běželo na ČT, tak proč tomu nedat větší péči. Ten film vzpomenul na ty filmové starší časy ve spletenci jako byl vynikající Crash. A ano, i Brendan Fraser tam hrál a ještě zde hrál nadčasově, protože v jedné scéně mu klučina řekne, že ta ženská byla Bílá Velryba. No o hodně let dozadu víme, v jakým filmu Fraser skočil opět do kolotoče a ještě za něj získal Oscara. Ale to jen na okraj. Myšlenka filmu je vlastně fajn. Hned začátek možná naskočí moc dobře a čím víc to kupodivu plyne, tak to sekne a to doslova u S.M Gellar, která je tu zatraceně hot. Stane se z toho docela romantická sonda, ale asi ta z toho zajímavějšího soudku. Místy příběhy zapadnou tak nějak, že musejí a není to zrovna taková čočka jako právě u zmíněného Crash. Konec je už malinko přetaženej. Je to něco mezi 70-75%.

plakát

Je mi fajn s.r.o. (2018) 

Sice je to pořád v dialogách na jedno brdo, ale i tak to bavilo. Trochu jiný humor se skvělým Jean Dujardinem. Ke konci cesta už sleví a stává se z toho možná i mírně znuděná cesta, ale to auto zpoza kamionu. What. To by ani leckterý horor takovou lekačku nedokázal. Škoda, že jen v dialogách je ten až cynismus pořád stejný, ale i v titulkách to mělo koule v županu. 75%

plakát

Sin Nombre (2009) 

Sin Nombre je filmem, který ukazuje realitu jaká je. By jeden netušil, jak dokáže vlak udělat takovou službu o jednom příběhu, který má svůj konec. Jsem rád, že skončil tak jak skončil. Sice je to na morál jak to chodí nejspíš i doteď v těchto zemích. Ukázat, že emigrovat za lepším životem, tě může stát i samotný život a sen je pryč. Vydařený zdvojený příběh, který logicky do sebe od půlky zapadne a z romanticko laděné survival dramatu překotne až k samotné hranici. Cary Joji Fukunaga asi sám nevěděl ještě v roce 2009, že o dost let dozadu natočí i "bondovku". Náboj v produkční linii udělal z tohoto filmu velmi silný příběh. Zahráno samozřejmě skvěle.  Autenticita je zde prvotřídní.

plakát

71 (2014) 

Parádní jednohubka s pořádnou porcí naháněček v Belfastu. Zde i ta roztěkaná kamera, která autenticky běží za postavou či před má svůj drajf v malých uličkách. Jack O´Connell opět paráda. Zde musím říct, že místo hromady řečí to má vše vystihnout ta beznaděj tváře, než o tom cokoliv říkat. Tímto ten film dostane správnou atmosféru, která sice ke konci shazuje rukavice z ringu a už to začíná být malinko hrané na ty svině, který vždycky mají to štěstí. V tomhle už pak si říkáte, že zase jen kluk z davu prostě musí dřžet hubu a krok. O tom to vlastně celé je. Casting je slušně napěchovaný, kde už v tý době ani sám Paul Anderson netušil, že bude hrát v seriálu, který ho proslaví nejvíc.85%

plakát

Párty Hárder: Summer Massacre (2022) 

Na dvojku Párty Hárderu jsem se těšil a když už to naběhlo hnědým napětím mezi Svěrákem na Netflix, tak jsem to zapojil jako rotující dildo v Ortel clubu. Pravda je taková, že u jedničky jsem se bavil víc. Dvojka je vidět, že je více profesio-ánálnější. Mácháč asi taky place co chceš, ale je to dlouhý. Nějak střed filmu dost tápe a zapojuje pyje na otočku. Nápady zde nejsou bůhví jaký a na ty jsem se těšil fakt móóć. Zasmál jsem se, některý gagy či spíše kecy jsou fajn, ale je toho málo. Tam, kde čekáš plnou prdel studny keců a lépe udělaných scén vyjdou s ofsajdem v ánalu. Zaprcáme, zašukáme a takhle to máme pořád. Sice tam přijdou určité postavy, hlavně jako doktor, kter klidně mohl dostat víc místa pro názory, ale stále tam čekáte od Martina jako rejži větší wauu efekty. Jó, je tam to podkroví kokeše, koziček, prdelí, hajling..ale do větší moci zábavy jsem prostně procitnul už u jedničky na pařbě, která strhla květináč i mý starý. Zde to spadlo na 70% stupnici rybích lidí.

plakát

Velryba (2022) 

Pořád jsem se tomu neměl, ale na Brendana jsem byl zvědavěj. No jediný co zbylo z toho filmu proč koukat byl on. Jinak je to neskutečně zdlouhavá epizoda o tom, že narveme tam jednu "velrybu" a o ní to celé natočíme. Flákneme pár návnad v podobě klišé jako rodina a dvě NPC postavy. Jednu, aby tam mohla kecat o Boží vůli. Druhá aspoň díky za ní, má nějaký potenciál hýbat filmam. Je to jak někde v divadle. Otevřou se dveře a postavy jdou na svojí repliku. Asi by na tom nebylo nic nového, je to v každým filmu ,ale tady je to tak prvoplánově až to smrdí k rybám. Jeho bejvalka se tam vynoří, aby opět řekla nějakou nevalnou repliku do záběru, ubrala pár minut a nic. Celé je to hrozně na hovno natočený. Depka je sám Brendan, který to uhraje, ale s těma kilama se samozřejmě hraje taky jinak, protože už divák svým způsobem tu postavu lituje, aniž by řekla ahoj. Vůbec nevím co režisér zamýšlel, ale nenatočil vůbec nic zajímavého. Dvě hodiny na pětníku o lásce  k dceři a na tom, že jsem to předtím posral, je prostě hrozně málo. Je to prázdný film s depresí, která se natočila na jednom místě a to je ten problém. Udělat depku, že hniju doma a jen žeru. Někomu to evidetně stačí. Přitom knížky mám načtený, učím žáky na dálku a hniju doma, protože přijde dcera jen tak náhodou a řve tam, abych měl tlak ještě 300/200😄.To už je komedie a né drama .Darren měl vynikajícího Wrestlera.To byl film panečku. Opět silná postava, ale s velkým příběhem. Zde se na konci zvednete do oblak leda.WTF. Emočně založený film, který ve mně ty emoce nevyvolal. 45%

plakát

Příběh dealera (2021) 

A víže proč ne. Jediný rozdíl snad ve všech podobných filmech je, že jste tu s mladým klučinou, který je fakt všude. Ze začátku jsem si říkal, to bude docela přepálený, ale stačilo pár indikací a vlastně film rostl každou minutou. Vsadit prostě na kluka co jde poprvé na filmový plátno má svoje kouzlo. Ze začátku to vypadá pořád, že přehrává, ale jen menší vizitka s matkou a stačí tomu pak víc věřit a kluka berete jaký je. Do toho snad ještě lepší Anthony, který si prostě užívá slávy a kluk by to chtěl taky. Nakonec jste v kruhu okolo drog  díky jednomu, který Vás prostě nepustí, protože jste jeho příjem jak v tom drogovým království už bejvá. Vlastně tam kde jsem začínal mít větší pochybnost, tak jsem na tu režisérovu přistoupil a proto to i bavilo, ač to někdy běželo možná zbytečně na stejným principu. V tomhle smradu, fetu, večírkách a neonech máte dvě postavy, který jsou v kolotoči a neví nebo nechtějí ho opustit. Těžko říci i při závěru jakou hodnotu měl nakonec film ukázat. Někdy možná zbytečně jen tak plynul pod ledem, místo aby šlápnul na plyn. Tak či tak, takhle dvojka bavila v takové jakosti, jaká byla vyobrazena.

plakát

Harry Haft: Boxer z Osvětimi (2021) 

Jsem rád, že nejsem jediný, kterýmu tyhle časové pásma škatulata hejbejte se vadila.Na životopisný film s touhle délkou ani náhodou. Hafta asi nebyl vůbec extra ničím zajímavým a to se podepsalo na všem. Pustil to, protože byl zvědavej na větší dávku dramatu a na Bena. Pravda je, že jsem si myslel, že to hraje napíchnutej Sean Penn nebo James Caan :D Film se totálně zabíjí, že Levinson z toho chtěl udělat spíše současnou rádoby "poctu" v tuctového boxera, který prohrává v současnosti díky tomu, že má trauma z koncetračního tábora. Tohle se děje celý film a už je to tak unavující, že to pekelně nudí. Paradoxně v táboře tam je kácí levá pravá aby přežil, po válce spíš hledá sám sebe a lásku. Ty časy do minulosti jsou stejně rušivé jako ty současné a ač se snaží trefně skákat do určitého segmentu, pořád stejně přestanou být zajímavým. Proč film nejel v kuse v koncetračním táboře, kde s tou postavou vydržíte aspoň půl hodiny, kde se vyždímá potenciál celej, tak bohužel ne. Současnost a jeho poslední půl hodina s rodinou trochu nakopne možná diváka, ale zase se stane takovou unilou jízdou. Nikdo moc nesekunduje. Chyby ve filmu nebo snad v dabingu já nevím, ale DeVito tam říká něco, že je tu ingognito, aby pak vzápětí byl vidět po boku Hafta v boxerském ringu. Bohužel ani Ben neměl formu. Pořád to byla kvalita, ale prostě tímhle tempem a jakým způsobem byl film pojat ho to vlastně vodrovnalo víc, než hlad a jeden oficír, který z něj udělal mlátičku. Závěrečný boxerský s Rocky Marcianem, to byl dobrej no name zápas, kdy ani nevíte, že ten Marciano byl. Proč aspoň pět minut něco o něm. Ne ne ne. Levinson byl hamoun a myslel si, že se každý položí tím, že bude stačit silnej náměť. Nestačil. Je to čistý průměr a možná ani to ne.50%

plakát

Útěk z pole (2022) 

Ach jo. Námět je vlastně fajn a jen díku tomu popisku to člověk vůbec zapnul.Ze začátku to vypadá dobře, prostředí tomu hraje do karet a nějaký hádanky už pomalu vykouzlí i ten úsměv.No jo ,ale to máme tak 15-20 minut a čím víc to běží, tím je to stále horší. Film se rovnou vrhá jeho způsobem do akce. Na postavy není prostě čas. Tak jen vím,ze jeden je voják nejspíš a je tam příšerná černoška na třicet killů za sekundu. Hádanky jsou bohužel jak v nějaký hře Call of Duty,zajdi tam,sepni tam něco a bacha rébus typu otoč spínačem. Tím se zabilo vše.Krome lucerničky s ohybem světla je to fakt vše. To, že v poli se každý vyzná a má v sobě nejspíš mapu okolí je těžký úděl těchto filmů, ale zde si pripadate s touhle skvadrou ještě hůř na tom. Když už víte prej kudy, což se nedá poznat,tak nastanou předměty a pak konec. Má to i nějakýho zaporáka, spíš takovej obejda, který je v segmentu taky voják nejspíš.To pak udělalo aspoň mně,jedno překvapení, který pochopí divák, když si nevypne film,ale koukne na podtitulkovou scénu, kterou jsem se dočetl až tady. Jasně, i tak víte koule s mákem proč to někdo natočil a co tam někdo dělal a proč vůbec.No name film jen proto aby se natočil,ale scénářem někdo hodně pohrdal.Ty cgi efekt by si klidně někdo mohl odpustit a závěrečný hrdinský střih taky.Kupodivu přes to všechno se na to dá koukat a něco přes hodinu mu v tom dělá obrovskou službu, protože bejt to delší o dalších 20 minut se stejným koncem,tak to radši pretočíte na ten konec.Nekdo viděl nápad u podobně založených filmů, jen to jaksi nedomyslel.Ono by to atmosféru mělo,ale to měla Kostka a další filmy o tom najít a vyřešit cestu taky.Tenhle kromě pole nepřišel vůbec s něčím co stojí ve výsledku nad ním ztrácet čas.Za ten ultra konec aspoň 40%.