dhejbal

dhejbal

Dominik Hejbal

okres Praha

Twitter: DominikHejbal

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 16.7.2017  22:20
    Out (2017)
    *****

    Mám pocit, že v historii kinematografie to Rusům ještě nikdy nikdo takhle nenatřel. Návštěva u Dmitrije a jeho paní, nebo co mělo být to stvoření s kachním zobákem zač, na to jsem fakt zíral s vykulenýma očima. Celkově mě dost bavilo, jak se ten film poměrně dlouho tvářil, že to bude takové vcelku normální sociální drama o nešťastném dělníkovi, který se musí vydat za prací daleko za hranice, načež se tam bez varování postupně začínají dít neskutečné bizarnosti.

    • 15.7.2017  23:22

    Další ze snímků o lidech s autismem, jejich začlenění do společnosti a navazování vztahů. Řekl bych, že tento film našel tu správnou polohu mezi posmíváním se autistům za jejich leckdy nespolečenské chování a přehnaně soucitným pohlížením na ně jako na lidi s nějakým nedostatkem. Skvělý zážitek ve Varech umocnilo setkání s hercem Brandonem Polanskym, který přišel před projekcí ke kinu Drahomíra pozdravit návštěvníky čekající ve frontě. Po filmu si pak s každým divákem podal ruku. Takových hostů na festivalech není nikdy dost. Herce jako Polansky, ač nejsou nějak notoricky známí, potkávám mnohem raději než viditelně otráveného a neochotného držitele Oscara.

    • 15.7.2017  23:04

    Sympatický divnofilm o punku v Británii a jeho střetu s mimozemskou kulturou. Velmi příjemné zpestření festivalového programu na 52. ročníku Varů.

    • 15.7.2017  23:03
    Baby Driver (2017)
    ***

    Něco pro milovníky scén s rychlými auty, což já úplně nejsem. Film rozhodně těží z trochu podivínské hlavní postavy, řidiče přezdívaného „Baby“, který si kvůli pískání v uších neustále pouští hudbu do sluchátek, což funguje jako chytrý způsob zvukového ozvláštnění filmu.

    • 15.7.2017  23:02
    Arábie (2017)
    **

    Název filmu je dost zavádějící, protože s Arábií má děj společného pramálo. Tohle je spíše sonda do fungování brazilské společnosti skrz příběh jednoho nešťastníka tak, jak jej zaznamenal do svého deníku. Dotyčný během své cesty od jedné náročné práci k jiným potkal několik lidových „filozofů“, jejichž moudra do svého deníku zaznamenal a divák tak o ně nezůstal ochuzen. Celkově se to na můj vkus příliš vleklo, ve filmu jsem nenašel nic, co bych mohl vypíchnout jako něco opravdu zajímavého.

    • 14.7.2017  23:13

    Film dost složitý na pochopení. Sám bych ho potřeboval vidět ještě alespoň jednou. Vypadá to, že se jedná o velice promyšlené drama, které sice zdánlivě působí dost vlažným dojmem, ale ve skutečnosti v něm téměř každá vteřina hraje důležitou roli. Hrozně mě zde baví kamera, střih nebo zvuk, který je řešen dost úsporně, ale chytře. Film je velmi zajímavý nejen sám o sobě, ale také okolnostmi jeho vzniku. Snímek původně natáčelo režisérské duo - manželé Krzysztof Krauze a Joanna Kosová-Krauzeová. Krzysztof Krauze však po dlouhých letech boje s rakovinou zemřel (do natáčení už šel s tím, že se pravděpodobně nemusí dožít premiéry) a jeho žena tak musela pokračovat sama. Nakonec i motiv ztráty blízkých osob hraje ve filmu důležitou roli. Dokončení díla se nedožil ani hlavní kameraman Krzysztof Ptak.

    • 13.7.2017  18:42

    Povedený debut Alena Drljeviče, který právem slavil úspěch ve Varech. Napjaté vztahy mezi válečnými veterány zemí bývalé Jugoslávie jsou zde vyobrazeny jednoduchým, avšak dost úderným způsobem.

    • 13.7.2017  17:13
    Čára (2017)
    ****

    Myslím, že tohle drama udělalo slovenskému filmu velmi dobrou reklamu, ve Varech se rozhodně neztratilo, slovenskému pohraničí už tak dobrou propagaci neobstaralo, ale to není nic, co bych tvůrcům dával za vinu. Jediné, co bych doopravdy vytknul, je místy trochu guláš v tom, co se zrovna děje a kdo to má na svědomí.

    • 11.7.2017  10:38
    Přízrak (2017)
    ***

    Mohl to být skvělý film, problém mám asi jen s jeho délkou. Necelých 90 minut dali tvůrci dohromady očividně s velkými problémy. Po projekci režisér přiznal, že do finální verze Přízrak příliš velkým krácením neprošel. Přesto se v něm nacházejí některé opravdu nesnesitelně dlouhé scény. Za všechny bych jmenoval ten tolik kritizovaný záběr na konzumaci koláče. V ten moment jsem jako divák bohužel vypadl z tempa, jiní účastníci projekce dokonce začali odcházet...

    • 11.7.2017  10:17
    Království (2017)
    *

    Z tohoto snímku jsme se mohli dozvědět, jak probíhá studentský život v Chile, aspoň to tak předeslali sami tvůrci ve Varech. Snad nebude moc velký spoiler, když prozradím, že studenti v Chile jsou zde vyobrazeni jako lidé, kteří mají ve svých bytech bordel, rádi pijí alkohol a mají spolu sex. Zkrátka nic převratného.

    • 10.7.2017  21:12

    Dokumentů o uprchlické krizi už vzniklo hrozně moc. Orbanu Wallaceovi se však povedlo vyniknout tím, že velkou pozornost věnoval novinářům, kteří putování uprchlíků monitorovali. U dokumentů na podobné téma se také často rozhoduje o jejich kvalitě podle toho, nakolik se štáb dostane do centra dění. Když jsem viděl, jak kameraman podlézá ostnatý drát a utíká spolu s uprchlíky, byl jsem fakt nadšen. Projekci ve Varech také zpestřila účast Syřanky Mahasen Nassif, jejíž dojemný příběh cesty za azylem v Německu je ve filmu také zachycen.

    • 10.7.2017  12:17
    Misandrie (2017)
    ****

    Podle očekávání se jedná o další labruceovská šílenost, v níž se opět střetávají velice vypiplané záběry s něčím, na co se asi většina diváků moc koukat nechce.

    • 10.7.2017  11:43

    Věrohodně vyobrazené chování člověka trpícího depresí, o níž často koluje celá řada mýtů a nepravd. Ta trochu surrealistická scéna v autě byla skvělá, závěr byl možná zbytečně roztahaný, ale zato mě chvíli zajímavým způsobem držel v nejistotě.

    • 10.7.2017  11:23
    Happy End (2017)
    ***

    Zhruba do půlky filmu jsem se dost nudil a vlastně ani pořádně nevěděl, co se na plátně děje, což byl do jisté míry autorův záměr. Každopádně doporučuji v této fázi neodcházet z kina. Vše se později vysvětluje, na konci už jsem si Happy End vyloženě užíval. Dále musím vyzdvihnout částečné natáčení na mobilní telefon. V tomto případě mi to přišlo velice nápadité.

    • 10.7.2017  11:10

    VIzuálně velice zdařilý snímek, který nabízí zajímavý náhled na současnou situaci v Nepálu prostřednictvím příběhu o jednom pohřbu. Právě při této zdánlivě nepříliš významné události dochází ke střetu dvou hlavních názorových proudů mezi pozůstalými, což symbolicky znázorňuje momentální rozkol v nepálské společnosti.

    • 9.7.2017  22:51
    Listopad (2017)
    ****

    Vůbec se nedivím, že už tenhle snímek byl oceněn za kameru. Černobílé záběry v Listopadu jsou opravdu nádherné. Po dějové stránce lze konstatovat, že se ve filmu odehrávají fakt hrozně bizární scény. Třeba setkání s mrtvými lidmi či morem, to opravdu ulpí v mé paměti na hodně dlouho.

    • 9.7.2017  22:34
    Den poté (2017)
    *****

    Může nějaký film být milý, i když v něm vystupují skoro samé nesympatické postavy? Ano, může. Černobílé provedení tomuto snímku velice sluší. Povedlo se také využití pouze čtyř herců a jediné melodie, která se opakuje v průběhu celého filmu. Na 52. ročníku Varů pro mě tenhle film patřil k těm nejpříjemnějším překvapením.

    • 9.7.2017  22:29
    Plavčík (2016)
    **

    Zajímavý film s dost divným koncem. Kvůli své roztahanosti, nevýřečnosti a častému opakování takřka totožných scén asi na festivalech nepatřil a nebude patřit k největším hitům.

    • 9.7.2017  18:59
    Quality Time (2017)
    ****

    Opravdu velice bizarní záležitost. Quality Time je sice prezentován jako jedno dílo, ale vlastně se skládá z pěti samostatných příběhů. Jednotlivé části si nejsou podobné téměř ničím, respektive každý příběh je vyšinutý úplně jiným způsobem. Skvělé zpestření filmového festivalu.

    • 9.7.2017  18:38
    Janička (2017)
    *

    Tenhle film si nejspíš budu pamatovat jako ten, po němž mi s Dumontem definitivně došla trpělivost... Řekl bych, že se zde spojilo asi vše, co v muzikálech opravdu sledovat nechci...

    • 9.7.2017  18:27
    Křižáček (2017)
    ***

    Velmi si cením toho, že vůbec někdo v Česku zkusil něco takového natočit. Hlavní cenu Varů bych tomu však nedal...

    • 7.7.2017  15:57

    Povedený dokument, který ovšem hodně těží z materiálů, jež pořídil sám Ledger za svého života. Škoda, že se při rozhovorech nedostalo i na další důležite postavy v hercově životě, například jeho ženu. A tak nějak podle očekávání ve filmu chybí i nějaký protiklad k dojemným vzpomínkám přátel, takže celkově snímek vyznívá dost propagačně.

    • 7.7.2017  12:04

    Pár skvělých indických filmů už jsem ve Varech viděl, tenhle mezi ně neřadím. Bohužel při světové premiéře ve Velkém sálu došlo k trapné situaci, kdy za přítomnosti tvůrců odešla v průběhu projekce asi třetina lidí.

    • 6.7.2017  18:33

    Obávám se, že největší ukázkou zdatnosti tvůrců by bylo, kdyby po přečtení předlohy došli k závěru, že se tento příběh na filmové plátno vůbec nehodí.

    • 6.7.2017  15:47

    Buď je to monstrózní fake, nebo jsou v tomto dokumentu zachyceny opravdu velice znepokojivé události. Tento film působí na první pohled celkem nezáživně, ale ve skutečnosti vyvolává spoustu otázek, nad kterými jsem musel přemýšlet ještě dlouho po projekci. Vrcholem celého snímku pro mě byla scéna s vymítáním po telefonu.

    • 6.7.2017  15:36
    Ciambra (2017)
    *****

    Vyrůstání v romské komunitě na jihu Itálie je zde vylíčeno dost bez obalu, což je dobře. V tomto případě se hodně povedla práce s neherci, kteří jsou natočeni ve svém přirozeném prostředí. Líbí se mi také, jak se zde pracuje s hudbou. Z 52. ročníku Varů to pro mě byl určitě jeden z nejlepších filmů.

    • 19.4.2017  14:46

    Takový neobvyklý sportovní snímek, který spíš než akčními záběry a bojovnou atmosférou baví svým zajímavým zpracováním na černobílý film a „splašenou“ kamerou. Přestože hlavní hrdina není žádný grázl, rozhodně to není ani ctižádostivý příklad pro mladé sportovce. Ollimu je totiž jeho boj o boxerský titul tak nějak buřt a podobně to má nastavené i jeho partnerka. Nejedná se však ani o nějakou přeslazenou lovestory. Když pak Olli a Raija jdou spolu na konci filmu podél řeky, míjejí pár důchodců – skutečné manžele Mäkiovi. Trochu se divím, že Olli Mäki sám na filmu spolupracoval. Řekl bych, že ve skutečnosti nebyl takový břídil, jakým je ve filmu, kde jsem spíš hluboce soucítil s jeho manažerem. Zaujalo mě také, že představitelé manželů Mäkiových (Jarkko Lahti a Oona Airola) také pocházejí z Kokkoly, stejně jako praví manželé Mäkiovi nebo režisér Juho Kuosmanen. Že by se tam mluvilo tak specifickým nářečím finštiny, aby se pro role nejvíc hodili právě místní? Nicméně ve filmu několikrát zazní, že Kokkola je díra stranou civilizace. Pobaví také skutečnosti, že zatímco manažer Elis Ask byl o 11 let starší než Olli Mäki, představitel Olliho Jarkko Lahti je o dva roky starší než Eero Milonoff, který hraje Aska. Na plátně však Ask doopravdy působí jako ten zkušený mentor nesoustředěného mladého boxera.

    • 13.4.2017  21:41
    Sladké sny (2016)
    ***

    Škoda té přetažené stopáže, mohl to jinak být opravdu skvělý film. I tak velmi zajímavá podívaná skrz postupně odkrývané momenty novinářova života, byť se v nich neděje nic moc stěžejního.

    • 13.4.2017  21:37

    Na takové pohádky by mě bývalo bavilo koukat. Zpracování zaplaveného města, v jehož ulicích se najednou prohánějí prehistoričtí mořští tvorové, je fakt dokonalé. Sice je trochu zvláštní sledovat příběh o lásce pětiletých dětí, která tlačí rybičku Ponyo ke stěžejnímu rozhodnutí, zda strávit zbytek života ve vodě či na souši, ale nakonec proč ne…

    • 13.4.2017  21:29
    Sůl a oheň (2016)
    **

    Občas je lepší točit méně filmů a více se soustředit na udržení si své vysoko nastavené laťky. Tohle dílo krom jiného zabily dost otravné dialogy…

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace