Recenze (866)
The Cloverfield Paradox (2018)
Proboha proč? Cloverfield svět si po 2 prima filmech zasloužil dospělejší vyvrcholení. Námět pro mě šmakózní, ale ten obsah? Uf, to bolelo, J.J., aby to s tebou nešlo už z kopce... Tady by větší dávka sofistikovanějšího producentského zásahu šla jen k duhu.
Na nože: Glass Onion (2022)
Twist super, Craig super, Norton celkem ok. Je to hravé, vtipné, místy překvapivé v detailech, ale rozuzlení a vyznění nakonec celkem jednoduché, očekávatelné a pro mě i laciné.
Oppenheimer (2023)
Je to skvělé, ale něco mi tam chybí. Nejspíš mi nehraje poselství s pointou, které ač je super přísně, tak i na Nolana snad až super jasné (i když poslední záběr před titulky bomba!) a taky bych trochu krátil. Los Alamos a pasáže říznuté kvantovou fyzikou, potažmo celkově vědou/filozofováním v čele s Albertem totální blaho. Nejspíš budu mít po těch letech jen ta nejvyšší očekávání a záleží na momentálním rozpoložení, jestli se to potká naplno. Zatím za mě silné čtyři puntíky, objektivně pravděpodobně masterpiece.
Arctic: Ledové peklo (2018)
Na Madse bych se vydrzel divat, i kdyby hodinu a pul sil na stroji nebo pletl jehlicema. V jednoduchosti je sila a v dnesni presycene a preplacane stredove filmografii si takova syrova, stdrima a ucelena dilka musime hyckat.
Mission: Impossible Odplata - První část (2023)
Objektivne mam dojem, ze si M:I 7 zaslouzi tak 3*. Na druhou stranu ma emocni pulka by byla schopna napalit tomuhle sympatickemu ensemblu opet za 5. Jenze sedmicka je tak brakova a predvidatelna brecka, jak si jen umite predstavit. Nerozumim tomu, jaky obrat po spionazni 5. a tezkotonazni 6. tvurci tym dokazal vysvihnout. Produkce recykluje domaci i cizacke napady, jede na neutral, spoustu potencialne zajimavych mist radeji obehne, nebo nenapadne vypusti a pribehove se uz jen o berlickach snazi za sebe poskladat vypiplane jednotlivosti. Ty fragmenty jako takove jsou pak podavany s neuveritelnou suverenitou, lehkosti a rytmem, az se filmove srdce teteli blahem. Nakladani s nekterymi postavami a obcasne logicke konstrukce jsou zas nechtene k smichu, nektere naopak skutecne umi dojmout a hlavne napnout az k hranici mezniho stavu unosnosti. Starosvetske (ac vykradajici hned nekolik snimku jak ze serie tak prespolnich) finale vytahuje M:I 7 na peknou smirlivou sedmicku.... takze tu trojku v kontextu cele serie nakonec dávám, ac silnejsi. Prvni odplata se v me oblibene, neobvykle kvalitni, serii radi nekam ke chvostu, samozrejme pred dovjku, ktera je a zustane uplne mimo. Kdyby to nekoho zajimalo, tak to mam nyni nejak takhle: M:I 6, M:I 1, M:I 3, M:I 5, M:I 4, M:I 7, ......M:I 2.
Kosmo - Česká škola (2016) (epizoda)
Absolutní vrchol. Tenhle díl by se měl povinně vysílat všem Zejména jako prevence proti dezinformacím. Neuvěřitelně nadčasový scénář, nejspíš ani sami tvůrci netušili, jak ještě nabude na aktuálnosti v čase.
České chaty snů (2023) (pořad)
Jestli si na to kluci z Norska fakt nedali registracni znacku a temhle 3 zoufalcum nehrozi zaloba, je to jeste smutnejsi. Moc jsem tomu chtel dat aspon hvezdicku, ale nejde to. Kdyz pomineme skoro uplne vsechno, tak hudebni dramaturg vikendoveho Radiozurnalu by toho mistniho vykostil i po slepu a po hluchu pri random vyberu.
Gattaca (1997)
Pozoruhodný vědeckofantastický snímek, který je napínavý, chytrý a rovněž ví přesně, kde stojí a co chce říct. Takové počiny už dnes v hlavním proudu skoro nevídáme. Krásné kulisy, industriálně staronové exteriéry. Škoda, že se Niccolovi na tuhle parádu už nepodařilo dostatečně navázat.
Poslední závod (2022)
Snímek minimálně evropského měřítka. Smutný a velmi napínavý. Tohle by se mělo pouštět všem střelcům na horách povinně. Nepamatuji se, kdy jsem byl naposled takto našponován u českého bijáku, zároveň ohromen krásou kamery a záběrů a hrdý na to, že to u nás ještě umíme. Perfektní žánrovka s dotekem historie, která ve Vás vzbudí vděčnost za rozvinutou společnost a rovněž značný pocit nejistoty a dojetí. Konečně je doceněn příběh Emericha Ratha. Díky za takové filmy.
Dobré ráno, Brno! - Epizoda 7 (2023) (epizoda)
Nejkonzistentnější epizoda. Ubralo se na vulgarismech. Místo toho se vsadilo na tak akorát ostrý, vypointovaný situační humor (a lá Okresní Přebor) s nejvtipnější a nejlíp vystavěnou zápletkou v rámci seriálu. Bomba, škoda, že se nejede takhle od začátku, spolu s dílem BRN vs. OVA top. .....A v Hostinném nad Oslavou máme 15°C.... 90%