voidindigo

voidindigo

Jan Hrubín

kraj Praha

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 20.10.2017  01:57

    Komentáře zde film moc nepopisují, takže bych řekl o tomto filmu něco podstatnější. Není to tak špatný, jak spoustu lidi tvrdí, ale taky to není nějak zvlášť dobrý. Původní zápletka je celkem silná. Dva mladý lidi, kteří jsou celkem silný osobnosti, se potkají v uzamčeném obchodním středisku, ze kterého se nemohou dostat ven. I když se už znají z vidění, tak se různě baví a poznávají, baví se o svých problémech, přirovnávají své rozdílné pohledy na život a vzomínky, a (jak se dá čekat) zamilovávaj se do toho druhého. Jak předtím ukázal třeba v "Pretty in Pink" nebo "Breakfast Club", scénárista (a občasný režisér) John Hughes takové téma celkem zvládal, ale zde se přece jen něco zvrtlo. Prvních zhruba 45 minut se mi líbily, připomínalo mi to zmíněný "Breakfast Club" (ty, kdo znaj BC by tu podobnost jistě taky viděli) a každým zvratem se děj nějak stupňoval. Ale potom přišla dějová linka s lupičema, která děj uzavřela a dala hlavní mužské postavě možnost konečně dokázat sobě, že je silnej, mužnej a schopnej, ale v podstatě dala rozjetému filmu odflinknutý a laciný konec. Evidentně zase došlo ke klasické situaci, kde scénárista začne s dobrou zápletkou, rozvíjí jí, ale pak neví, jak dál, tak to musí rychle nějak přivést ke konci. Ale to je škoda. Celkem nedoceněný Frank Whaley zde hraje roli, co je jakoby stvořená právě pro něho (umí hrát prdlý, lehce ekcentrický frajírky), a Jennifer Connelly dokáže být hodně sexy bez vyloženě erotických scén, a zároveň je osobitá a trochu tajemná. A komentář dr.horrible je celkem trefný (energický soundtrack je plus, i když film mnohdy působí, jako že chce dělat reklamu svému soundtracku). Jen bych dodal, že vzhledem k tomu, že film je hodně konverzační, odflinknutej českej dabing by ho mohl hodit úplně do žumpy (ale sám jsem viděl verzi s původním zněním).

    • 24.1.2012  17:47
    T.M.A. (2009)
    ***

    Mělo se to spíš jmenovat T.N.A.

    • 24.1.2012  17:43
    Cagneyová a Laceyová (TV seriál) (1981)
    ****

    Ty nízké hodnocení moc nechápu. Je pochopitelné, že tento seriál už může působit zastarale (např. žádné CGI, a v 80. letech se tak často nepoužívalo zaschlé semeno jako důkaz), ale připadá mi, že byl lepší než všechny ty Kriminálky Miami a Zákon a pořádek z prostého důvodu, že se zaměřoval na osobnosti a osobní životy hlavních postav, a ne jen na případy, a na svou dobu byl většinou dost inteligentně napsaný. Cagney and Lacey a Homicide (Zločin v ulicích) jsou asi jediné policejní seriály, které mě vyloženě bavily (pokud nepočítám Dextera, který ovšem možná ani není čistokrevný policejní seriál).

    • 24.1.2012  17:16

    V jednom rozhovoru řekl Terry Zwigoff, že sám vnímá skutečnost jako Enid a Seymour, a tak jí vnímám i já. Hodně myslící člověk často vnímá nablýskanou populární kulturu a tupě veselé chování, které hraničí s afektovaností, jako trapnosti nade vše, a sám nachází hodnoty spíš v obskurních a často autentičtějších jevech, jako například v té indické nebo bluesové hudbě, kterou má Enid tak ráda. Ale sám pak si s většinovým světem moc nerozumí a stane se tak trochu vyděděnec, a ta absurdita je nakonec završená tím, že ten "superinteligentní" jedinec stejně tropí blbosti, protože sám není dokonalej. P.S. Je také zajímavé, že i když autor scénáře Daniel Clowes byl autorem původního komiksu Ghost World, děj filmu je hodně odlišný od děje komiksu. Zatímco komiks byl především o měnícím se vztahu mezi Enid a Rebeccou a zároveň jejich spíš nenaplněnému vztahu k Joshovi (a Seymour se tam vůbec nevyskytoval), film je především o vztahu mezi Enid a Seymourem, a přátelství mezi Enid a Rebeccou je mnohem víc jednoduše vykreslené (a Josh se tam jen tak mihne na pár minut).

    • 24.1.2012  16:48
    Sedmikrásky (1966)
    *****

    Sedmikrásky jsou jeden z mých nejoblíbenějších filmů především kvůli tomu šílenému smyslu pro humor, který mě mnohokrát donutil smát se nahlas ("Haló, rehabilitační klinika. Umři! Umři! Umři!"), a výtvarná stránka a kamera mi přišli opravdu hodně zajímavé. Nevím, o čem to přesně mělo být, ale nabízí se vysvětlení, že aspoň jedno z hlavních témat je že lidi se často chovaj nevinně a používaj rádoby milé ale otřepané fráze, zatímco páchaj kdejaké zlo, i když to zlo stejně mnohokrát působí celkem triviálně (zvlášť když se vyskytuje ve světě bez hlubšího smyslu). A zdá se mi, že v české kultuře se vyskytuje specificky ženské vydění absurdity každodenního života, které hraničí s halucinacemi. Objevuje se ve filmech Věry Chytilové, ale také třeba v textech kapel Dybbuk / Zuby Nehty a Čokovoko.

    • 5.4.2008  20:32

    "Základ rodiny" je celkem hodně konvenční film, který se hodně snaží být vtipný, líbivý a dojemný zároveň, ale nějak se mu to moc nedaří (aspoň ne většinou a aspoň ne s diváky, který nemaj rádi klišé) - a to i přes herecké obsazení snů. Ale pokud se vám líbí filmy jako "Druhá nebo první" nebo "Španglicky snadno a rychle", tak se vám asi bude líbit i tohle. Ovšem co se mi líbilo nejvíc byl pohled na Rachel McAdams v tričku skupiny Dinosaur Jr. :-)

    • 5.4.2008  11:23
    Četa (1986)
    ***

    Moc nechápu, co ostatní na tom vidí. To, co je na "Četě" dobrý, je že je to hodně drsný válečný film, který (prý) věrohodně ukazuje jaká vietnamská válka skutečně byla. Ponurá atmosféra, téměř šokující scény zabíjení a mnoho detailů o hrozném životě vojáků opravdu přesvědčivě vytváří dojem, že válka je peklo. Ovšem "Četa" skoro nic jiného nenabízí. Pro mě je především problém v tom, že všechny postavy jsou jen nezajímavé standardní typy bez jakékoliv hloubky. Dialogy a Sheenova narace polopaticky dodávají divákovi informace, které Stone evidentně nemůže nijak ukázat vizuálně a často působí jako politické kázání nebo jako pokusy polopaticky říct divákovi co si má myslet. A celkově je film kompetentně natočený, ale ne nijak zvlášť zajímavě. Opravdu si myslím, že "Četa" je nejvíc přeceňovaný film všech dob od nejvíce přeceňovaného režiséra všech dob.

    • 10.1.2008  13:12
    Chci domů (1989)
    *****

    Já tento film prostě miluju, a žádná záporná recenze mě nepřesvědčí, abych si to rozmyslel. Asi problém s "Chci domů" je, že je to takový bizarní křízenec postmoderního "art filmu" a crazy komedie. Mně tato kombinace vyhovuje dokonale, protože nakonec je výsledek komedie, u které se směju každou chvilku a zároveň je tam nad čím se zamyslet. Především tu jde o otázku, jak se máme stavět k animákům a komiksům. Na jednu stranu mají různé silné klady, které Gauthier a jeho intelektuální přátelé vychvalují, ale zároveň jsou lehkovážné a spíš pro děti, což dává těmto intelektuálům záminku, aby sami byli dětinský a hráli si jako děti. A k tomu Joey se částečně oprávněně potom kouká na ně jako na blázny a "chce jít domů", i když je přece jen vidět, že jeho problémy spočívají především v jeho neúspěšném životě v USA. Potom je tu též řešený problém toho, jak si mají američani a francouzi a zároveň "intelektuálové" a "obyčejný lidi" k sobě hledat cestu. Nakonec se zdá, že řešení se nabízí v toleranci a hravosti a v ignorování intelektuálního snobismu, i když se také nakonec nabízí i odkaz na Willa Eisnera, který je velmi uznávaný tvůrce inteligentnějších komiksů. A tato interpretace ani zdaleka nevyčerpává další možné interpretace. Také bych mohl dodat, že Depardieu zde hraje mimořádně výborně, i když v jeho dalších filmech mi byl spíš lhostejný.

    • 19.11.2007  18:54

    Když jsem viděl "Shawshank Redemption" již potřetí, myslím, že je to dost přeceňovaný. Je to dobrý film v tom smyslu, že je to dobře zahrané a vůbec řemeslně dobře udělané. Také to má poutavý příběh a většina diváků se během téměř tří hodin snad ani jednou nebudou nudit. Ovšem jak Amarcord 1 vystižně píše, "SR" je v podstatě hollywoodský film, který ničím výrazně nevybočuje. To znamená především, že je šíleně sentimentální. Je přímo nadupaný scénama, ve kterých vězňi dostávají malé doušky toho, co by si mohli užívat na svobodě, anebo jak si za smutných podmínek projevují přátelství - a film přitom hodně polopaticky divákům dává najevo jak je to krásné (a dokonce k tomu pouští patřičně rádoby dojemnou orchestrální hudbu). Vrchol toho je když všichni (ale opravdu všichni) vězni jsou tak dojatý poslechem opery, že se vším přestanou a dívají se do nebes. Při tom všem jsem spíš identifikoval pocity, který by tvůrci chtěli abych cítil, spíš než že bych je skutečně cítil sám. Ovšem české publikum jistě slyší na scénu, která vysvětluje, jak je to krásné, že vězni si konečně můžou dát pivo (a to dokonce "Bohemian style lager").

    • 21.9.2007  14:16

    Toto je snad nejblíž, co se Miyazaki dostal ke konvencím Hollywoodských akčních filmů - dokonce tak, že hlavní zloduch mluví o tom, že bude vládnout světu a ještě se přitom afektovaně směje. Je také dost předvídatelné, jak se děj bude vyvíjet dál. Tyto důvody způsobují, že "Laputa" je mým nejméně oblíbeným filmem od Miyazakiho. Ale samozřejmě má to špičkovou animaci a pravděpodobně zde Miyazaki (nebo jeho kolegové) vytvořil(i) mnoho z toho, co bylo lépe využito v jeho pozdějších filmech (např. jeho zvláštně mystický pohled na přírodu nebo to, že Sheeta vypadá hodně jako Kiki).

    • 16.9.2007  21:28

    Co dodat k tomu, co řekl Radko ? Na tento krátký animák se musím na youtube koukat pořád dokola. Ten humor a ty surealistické bizarnosti mi fakt sednou. Dokonce mi připadá, že tvůrci si sami dali "Jippo" (tj. něco jako LSD) když toto miniaturní mistrovské dílo tvořili. Nejlepší momenty: když srdce zpívá "Darling I am Growing Older", když dítě a mimino si vymění místa a když jeden divně mumlající chlap použije Jippo jako Regaine. Jedna věc by možná potřebovala vysvětlit: název "Jippo" vychází z ne příliš známého anglického slova "jip" (tj. podvod, při kterém se prodává šunt za vysokou cenu).

    • 13.9.2007  12:26
    Sex ve městě (TV seriál) (1998)
    ****

    Vždycky jsem se u tohoto seriálu bavil, ale kdybych žil jako ty postavy anebo kdybych se musel s nimi stýkat, začal bych vážně uvažovat o sebevraždě.

    • 13.9.2007  12:12

    Osobně si myslím, že když je film "postmoderní", "úchylný" nebo "kultovní", tak tyto vlastnosti nemusí být nutně kladné. Dřív jsem viděl pouze posledních 20 minut "Hedwiga" a byl jsem z toho nadšený. Ovšem když jsem konečně viděl celý film, moje nadšení odpadlo. Za největší klad zde považuju skvělé glamrockové (a nikoliv punkrockové) písničky. Také se mi líbil drzý, rebelský postoj tohoto filmu. Jinak mi to ale připadalo hodně prázdný. Čerpalo to především z dvou naprosto pitomých příběhových klišé o homosexuálech: že se chovají jako afektovaný ženský a že "macho" heterosexuální chlapi přece jen s nima chtěj spát. Tyto klišé by dokonce stačili jako popis jeho velmi minimálního děje. A možná, že mi něco uniklo, ale když se Hanselova změna pohlaví nepovedla a zůstal spíš jako zmrzačený chlap než jako žena, jak se vůbec povedl sňatek s tím americkým vojákem, když proto musel mít ženské tělo ?

    • 13.9.2007  11:55
    Mrazík (1964)
    ***

    Podle ostatních komentářů a hodnocení vidím, že bodování pro mnoha lidí není tolik o kvalitách filmu, ale spíš o tom, jestli ten film mají či nemají rádi. Já se osobně nejradši koukám na "Mrazíka", abych se vysmíval zrůdnosti ruského národa. Např. proč se chvála Nastěnky automaticky musí změnit v urážky proti Marfůše ?

    • 12.8.2007  18:01
    Historky z Ražické bašty (TV film) (1979)
    ****

    Režisér (a jeden ze scenaristů) tohoto filmu byl můj otec Vít Hrubín.

    • 12.8.2007  17:59
    Velká sázka o malé pivo (TV film) (1981)
    ****

    Režisér tohoto filmu byl můj otec Vít Hrubín.

    • 4.8.2007  14:35
    40 let panic (2005)
    ****

    Jako komedie je to lehce nadprůměrná kombinace sprostoty a romantiky ze "sandlerovské" školy. Ovšem docela dobře to vystihuje jeden problém současného USA (a také Evropy). Jednak se monogamní romantická láska vyzdvihuje jako ideál, ale zároveň se tvrdí, že nezadaný lidi musí mít sex za každou cenu - třeba i s opilejma, nesvéprávnejma holkama, který tě při líbání pozvrací - anebo ještě s děsivějšími jedinci. A potom aby každý nezadaný moula z toho neblbnul (i kdyby třeba starý panic nebyl). Ale samozřejmě můžete uhodnout, který z těchto dvou proudů zvítězí...

    • 28.7.2007  11:36

    Proč ty nízká hodnocení ? Pravda, že to není žádné velké umělecké dílo, že je to plytký, že je to spíš sbírka skečů než příběh, a že Laurel a Hardy natočili lepší filmy, ale přece jen to jsou Laurel a Hardy ! Jestli se koukáte na ně kvůli geniálně zvládnutým gagům, tohle nemá žádné slabší místo a je to úžasná sranda od začátku až do konce. A ani tam nejsou "normální", povýšené postavy, které by se Laurelovi a Hardymu vysmívali, jak bylo zvykem u jejich pozdějších filmů. A vůbec bych tvrdil, že festival i těch nejhorších filmů L. a H. by byl naprostá bomba. Ale co lze čekat od národa, který si myslí, že Pierre Richard je vtipnej ?

    • 1.7.2007  11:54

    Tohle je asi nejhorší film, o kterém můžu říci, že ho miluju. Technicky to působí, jako kdyby to natočil naprostý amatér (což je možná dokonce i pravda). Některé scény působí jako kdyby je herci improvizovali bez scenáře (jako třeba ta, ve které Robbie a Julia dělají, že jsou sourozenci). Vlastně prostřední půl hodina (plus nebo minus) je ta nejslabší. Ovšem "Wedding Singer" má stejně pro mě silné klady. Aspoň v originálu, dialogy jsou skvěle napsané a velmi vtipné (i když český překlad a dabing jsou mnohem slabší - české verzy bych dal o jednu nebo dvě hvězdičky míň). Někdy se vyskytne i skvělý vizuální humor (jako ve scéně se svatební rvačkou). Také jsem sám zažil 80. léta v USA, a tímpádem se mi líbí všechny ty dobové odkazy. Skoro všechny ty novovlné písničky na soundtracku jsou špičkový. A i když bych se měl to stydět říci, jsem blbej nepoučitelnej romantik a celkový příběh docela dobře zapadá do mé vlastní "ideologie" (nebo jak by řekl Slavoj Žižek "idiologie"). :-)

    • 28.6.2007  16:09
    První touhy (1983)
    ***

    Překrásné holky, překrásná kamera, scenarista, který fakt divně uvažuje (tj. velmi nelogicky), a atmosféra tak jemná, že i smrt působí jako peříčko. Jak Hamilton sám říkal, nejlepší způsob, jak se koukat na jeho filmy, je s vypnutým zvukem. Jen jedna připomínka: Hlavní hrdinka, o které píše Lord Owl, není Dorothee v podání Anjy Schuete, ale Caroline v podání Monicy Broeke.

    • 12.5.2007  13:48
    Texasville (1990)
    ****

    Bogdanovich má sklon, zvlášť u svých pozdějších filmů, odlehčovat vážné či smutné situace roztomilým či hravým pohledem na ně. Pro někoho to může působit zajímavě. Někdo by možná očekával víc patosu či tragické vážnosti. Myslím, že Texasville by snesl více patosu, nebo možná hlubší pohled do psychologie postav. Např. konec by dával větší smysl, kdyby tam bylo víc scén, ve kterých se Jacey trápí kvůli smrti svého dítěte (které prý jsou v "Director´s Cut", který vyšel kdysi na Laserdiscu). Některé komediální dialogy jsou velmi vtipný, zatímco jiné jsou až bolestivě nevtipný. Během děje se stane mnoho věcí, ale nic z toho není rozvinuto jako hlavní zápletka. Ta je totiž zkrátka to, že život jde dál pro mírně podivný lidi v ospalém texasském městečku, nikdo nevidí řešení pro svou zmatenou životní situaci a jako ve skutečném životě, je těžké z toho uchopit jednu jasnou pointu. Tak proč dávám čtyři hvězdy ? Hlavně protože je Texasville v podstatě jako román, u kterého při každém shlédnutí vidím nové detaily a souvislosti. Je to zkrátka takový zvláštní rébus mnoha různých situací, a některé jsou docela i zábavné či mírně dojemné.

    • 1.4.2007  00:40

    Ten "srdceryvný" konec mi připadá, jako že scénarista nevěděl, jak tento film zakončit, takže zvolil možnost "jak vyždímat z diváků nejvíc slz za nejkratší dobu ". Jinak je to hodně dobrý příběh, i když poněkud nerealistický (souhlasil jsem s Haleyovýma spolužákama, co se týkalo jeho projektu). Jen by to chtělo víc věrohodnosti a míň sentimentálních klišé. Ovšem Helen Hunt a Kevin Spacey jsou (jako vždy) výborní. A James Caviezel byl vskutku "ježíšovskej" když zachránil tu sebevražedkyni.

    • 3.3.2007  15:35
    8 1/2 ženy (1999)
    ***

    Zdá se, že i umělecké / intelektuální filmy mají své vlastní typické schéma. Většinou jsou o tom, jak nějaký dost zvláštní jedinci spolu bydlí v relativním luxusu a vedou spolu hodně divný rozhovory o svých neurozách... a vůbec se chovaj divně. Hlavní zápletka tam buď není, anebo není příliš evidentní. Body na víc za to, že si postavy mezitím užívají dekadentního sexu. A nakonec to skončí tím, že jedna z postav buď zemře, anebo se jí stane něco smutnýho. A nesmí to být vůbec zábavný ani dojemný, protože to by znamenalo, že se film snaží s divákem manipulovat, a to je pro intouše hřích. "8 a půl žen" spadá do tohoto "žánru" fakt dokonale.

    • 3.3.2007  15:00

    Je to typická komerční americká komedie z 80. let, ale aspoň jsem se několikrát zasmál (zvlášť při scénách ve školce) a nikdy jsem se při ní vyloženě nenudil.

    • 23.2.2007  16:18

    "Hrob světlušek" je mimořádně krásná i mimořádně smutná anime. Mnoho získává tím, že chování postav je naprosto přirozené (možná dokonce naturalistické) a vykreslené do detailu. Setsuko je snad nejvěrohodnější dítě předškolního věku, co jsem v jakémkoliv filmu viděl. A pomalé, téměř snové tempo vyprávění je osvěžující změna od jiných anime. Mnoho geniálních momentů (zvlášť scény se světluškama, nebo ta, kde Seita dělá gymnastiku zatímco Setsuko pláče). Ovšem myslím, že podobné téme je ještě víc srdceryvně prezentováno ve filmu "Barefoot Gen", a i když "Hrob" byl depresivní, nebylo to až tak depresivní, jak bych čekal podle jiných recenzí.

    • 18.2.2007  14:06
    Wisdom (1986)
    ***

    Docela zábavná akční komedie, i když Američani jí často zatracují. Dobrá kamera, překvapivý konec a skvělý "new wave" soundtrack od Dannyho Elfmana a jeho skupiny Oingo Boingo.

    • 18.2.2007  14:00

    Znáte to, jak lidi tvrdí, že něco je "zajímavý", protože jím to naprosto nic neříkalo, ale zároveň nechtěj urazit ty členy jeho kultu, který na to nenechají dopustit ? Tak tenhle film je fakt hodně "zajímavý" !

    • 18.2.2007  13:55

    Další film s krutým a naturalistickým pohledem na sex, jehož hlavním účelem je šokovat prudérní američany. A aby to lidi brali vážně, je to tak trochu "indie" a má to dost hořký konec. Ale faktem je, že mě nenapadá nic, co by se mi na tomto filmu vyloženě líbilo. Ani jako soft porn to nijak zvlášť nevyniká.

    • 18.2.2007  13:48
    Román pro ženy (2004)
    odpad!

    Takový ty "metrosexuálky", který mají extrémně "cukrovej" pohled na lásku a romantiku (a zvlášť mají rádi vděčný klišé) zatímco naprosto chladně odkopnou každého svého přítele aby šli za ještě větším banánem konečně mají film, který je přesně pro ně ! A aby je nic neurazilo, nesmí tam být nic extra vtipnýho či skutečně bizarního. A aby neměli šok ze skutečných emocí, režisér je slizounský chlap, kterej uvažuje stejně jako oni ! A aby scénář nebyl příliš silný, je od "zábavného" autora a ne od skutečného scenaristy. Intouši, kteří tvrdí, že kýč je vždy nutně fašistický, maj za to další příklad pro svůj argument.

    • 18.2.2007  12:33

    Ze začátku mě tenhle film bavil a připadal zajímavý, asi hlavně protože mám rád bizarní komedie jako třeba "Leningrad Cowboys Go to America". Ovšem špička byla sekvence, když mafiánský šéf lezl ven oknem oblečený jako klaun. Potom už žádné dobré gagy a zajímavá kamera z první poloviny je taky pryč. Zbývá jen trapná, křečovitá nuda. Taky jako u při "U konce s dechem" nechápu proč by měl někdo natočit naprosto neakční film , který začíná docela dobrou akční scénou - snad jedině aby docela krutě vyvrátil divákovo očekávání. Ovšem možná, že tomuto filmu křivdím alespoň co se týče dialogu, protože všichni herci tak šíleně mumlali, že polovina dialogů mi unikla. A odkdy mluví italský gangsteři česky ?

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace