Recenze (330)
Tiché znamení (2024)
Kdyby byl Quentin Tarentino feminista a rozhodl se natočit thriller, který nahradí tech boys za chytré zabijáky, vznikl by film co natočila Zoe Kravitz. Úžasný režijní debut je jeden velký Mind F$#@ v pravém slova smyslu - psychologický thriller o přemíře bohatství, násilí a svádění bez jakýchkoli následků do úplného konce, tedy, dokud se karta neobrátí. Vizuálně svěží snímek s rychlým tempem a skvělým střihem, který skutečně podtrhuje pád do naprostého šílenství. Je to jako Ex Machina a Carrie meets Get Out a The Menu, s trochou Dusk to Dawn. V tropické domorodé komunitě s nádhernou přírodou, chutným jídlem a strašlivými tajemstvími za svitu měsíce se po setmění objevují monstra. Trigger warning před spuštěním filmu je zasloužené. Zoe Kravitz však splétá nečekaný příběh o moci, sexu a misogynii s uměním, úžasnou hudbou, módou, řeckou tragédií a přírodou, zejména s klíčovými scénami honiček v lese, a vytváří tak surrealistický film na hraně, který překvapí a šokuje. Je to částečně moderní thriller/film o pomstě a upírský film, až na to, že upíři v přeneseném slova smyslu jsou technici, kteří se přes den cachtají, milují jídlo a nejsou staří několik století. Stále jsou to dravci, i když se nebojí obětovat těla pro své násilnické touhy nebo hypnotizovat oběti do zapomnětlivého stavu, který činí jejich oběti bezmocnými. Film je skvělý po herecké stránce, výpravě i tempu. A soundtrack ve vás bude neustále vyvolávat zvláštní pocit.
Odloučení (2022) (seriál)
Stanley Parable meets Westworld.
Kaskadér (2024)
Pocta všem kaskadérům, kterou nemohl natočit nikdo jiný, než Leitch - samotný kaskadér. Tohle opravdu ocení hlavně lidé, kteří se koukají za filmové kulisy a ví, kolik práce tito lidé mají.
Fallout - Season 1 (2024) (série)
Nezapomeňte si vzít Pip-Boje, abyste si mohli přečíst všechny vtipné a sarkastické poznámky. Love it.
Talkshow s ďáblem (2023)
Už od začátku mě film chytil za pačesy. Atmosféra 70. let je perfektně ztvárněná a Dastmalchian předvádí ďábelsky dobrý herecký výkon. Jeho Jack Delroy je cynický, sarkastický a zoufalý moderátor talkshow, který by pro slávu udělal cokoli. Film není jen horor, ale i komedie. Černý humor prostupuje celým dějem a dodává mu tu správný šmrnc. Samozřejmě, že film má i své chyby. Dějové zvraty jsou předvídatelné a triky nejsou zrovna nejmodernější. Ale to je u béčkového hororu spíš kouzlo než chyba. Škoda toho nedotaženého finále, mohlo být o něco epičtější.
Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023)
Chápu, že to původně Snyder pitchnul Lucasfilms (teď Disney), jako Star Wars universum film, takže tu podobu nebudu vyčítat. Ale Duna? Skandinávská historie? A ten objektiv? Co to má byt s tou soudkovitostí?! WTF?
Oppenheimer (2023)
Prvně musím zdůraznit. Jsem Nolan groupie, přiznávám to. A nemám příliš rád biografické snímky. Ale jednou za čas některé sleduji a tohle je film, co musíte vidět. Oppenheimer je jeden z nejlepších filmů, co jsem letos viděl. FULL STOP. Je šokující, že tří hodinový film, který je z části jen povídání starých chlapů, dokáže být tak poutavý. Typicky Nolanovo styl, kde je kontinuita vyhozená z okna a sledujeme scény v pořadí, v jakém chce on. Rychlé střihy a edit dovoluje filmu se pohybovat v mnohem rychlejším tempu, než byste čekali. Oppenheimera sledujeme dekády v jeho životě a film se ani jednou netáhl. Ani jednou. Pomalu se odkrývající život jednoho z nejdůležitějších lidí v historii lidstva. Tradiční pro Nolana je i vyvrcholení, jen aby příběh pokračoval další hodinu. První vyvrcholení je audio-vizuální dokonalost. Velmi kreativní vizuály – polovina filmu je černobílá, další půlka je barevná, z očí Oppenheimera a vyplněná halucinogenními a snovými sekvencemi. Během barevných sekvencí jsou nám zobrazeny vágní obrazy, ke kterým nemusíme mít žádné reference, jen abychom měli tyto snímky a obrazy zobrazeny v klíčový moment. Důležité je zmínit i zvuk. Ano, mixing byl místy off, ale score a audio je skvost. Score od Ludwiga drží pohyb a energii vysoko, místy až znepokojujíce. A ještě dodám. Tohle je jako Avengers bílých herců, protože cameo v tomhle filmu? Holy shit, v něm hraje snad každý herec, co se kdy potkal s Nolanem. EDIT: Viděno sedmkrát v IMAX 70 mm (weird flex).
Barbie (2023)
Vizuálně kreativní 10 z 10. Set design, kostýmy a vše, co má pohánět tuhle barevnou prezentaci je perfektní. Margo a Ryan hrajou naprosto skvěle, je zde spousty cameo herců a bylo poznat, že natáčení musela být zábava. Je to hranice cringe trapného humoru, která ale nestagnuje a prostě baví - humor je subjektivní, takže tak. Ale postupem film ztrácí tempo. Narativně je skript je velmi neucelený a po polovině filmu jsem začal ztrácet pozornost. Je to prostě film o feminismu, který baví, ale přál bych si, kdyby ta zpráva byla jemněji vyjádřena, protože se to opakuje neustále celý film, v každou scénu dokola. DOSLOVA. Greto, pořád Tě miluji, ale za mě Frances Ha lepší zprostředkování. Barbie je nejslabší film, co natočila.
Reality (2023)
Prakticky 1:1 přepis výslechu Reality Winner do filmového formátu. Surealistické scény s FBI, divné (reálné) small talk s agenty. A výborná Sydney.
Ve jménu cti (2023)
Perfektní historická záležitost. Výprava, kostýmy, herci, scénář a hlavně pacing filmu. Nebyl ani jeden moment, kdy bych se nudil a u duelů jsem svíral půlky, jak nikdy víc. Pro mě letošní KVIFF top. Film byl zaslouženě obdařen potleskem tak dlouhým, který jsem na KVIFFu ještě nezažil.