Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (223)

plakát

Román pro ženy (2004) 

Říká se že haters gonna hate! A víte vy co? Je to pravda. Já prostě Wievegha (a Báru Nesvadbovou) bytostně nesnáším! Vrcholně nesympatický je mi už od pohledu, stejně tak jeho názory a tvorba, kterou baští celý národ a jejíž kvality se IMHO nacházejí někde ve spodních patrech pekel. Opravdu čtenář (divák) z lidu touží po tomhle? Po oslavách afektované povrchnosti a trapném ''humoru''? Nemyslím si že bych byl šovinista, ale Wiewegh je zřejmě sebelítostivý feminista...

plakát

Harry Potter a Relikvie smrti - část 1 (2010) 

Yatesovi to zabralo dva zkažené díly než do toho proniknul, nicméně stalo se a konečně byl natočen Harry Potter, který se může poměřit s Cuarónovou trojkou. Velkou roli zde nicméně nepochybně sehrálo to, že jako fanda knihy vím, k čemu se celé to napětí buduje a proč jsou události tohoto dílu tak podstatné - člověku, který není s knihou seznámen, to asi musí přijít jako plácání odnikud nikam. Nicméně atmosféra je parádní, herci opravdu hrají a scénář, přestože je standartně Klovesovsky přímočarý, tentokrát alespoň nevymýšlí hovadiny a čerpá opravdu z knihy. A žánrově je HP7 už fakt thriller jako řemen (a místy s, na hollywoodskou rodinou produkci, dost odvážným sexuálním podtextem), pole pohádky jsme definitivně opustili. Moje hodnocení je zatím dočasné, definitivní ortel půjde vynést až po druhé půlce. Nicméně zatím mám z Yatese velkou radost, do kina jsem šel naladěn na základě jeho předchozí práce spíš skepticky, odcházel jsem vcelku nadšen. Zatím tedy 4*, neboť je to pořád jen půlka filmu, navíc mi zde vadilo řešení některých situací stylem deus-ex machina. Ale stejnou výtku jsem měl i ke knize, která není zrovna mým oblíbeným dílem z celé série.

plakát

Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010) 

Takovej masakr nešel snad ani vymyslet :-) myslel jsem si, že letos už neuvidím nic ulítlejšího, originálnějšího, nadupanějšího a "hip", než Kick-Ass. A přesto zde to je! Nebo ne? Nechám ten zážitek trochu uležet, minimálně ještě jednou ho zopakuju a pak budu mít jasno. V jedné věci ale už mám jasno naprosto dokonale: Wright a Vaughn letos ukázali Hollywoodu jak se to dělá a mě opět utvrdili v tom, že ten nejlepší rock'n'roll je z britských ostrovů, i když ho financuje Hollywood. Dodatek: Po dalším shlédnutí a přečtení komiksu musím říct že: Kick-Ass (film) má lepší příběh, Scott Pilgrim (film) je míň kontroverzní a politicky nekorektní, ale o to kvalitnější je to oddechovka. V kvalitě příběhů obou filmů je ale jeden paradox: Kick-Ass má na ploše šesti dílů komiksu tak jednoduchý příběh, že není problém z něj udělat kvalitní filmový příběh. Scott Pilgrim má na ploše šesti komisků příběh tak spletený, že v zájmu přehlednosti z něj šlo do filmu vypárat jen základní nit. Přestože je tedy u těchto dvou filmů srovnání zcela na místě, nedokážu jeden postavit nad druhý a vice versea. Kařdopádně mi tento styl adaptace komiksů perfektně sedí, asi přecejen mám nějaký ten geek-faktor :-)

plakát

Howlův kráčející hrad (2004) 

Nádherná a hlavně filozofická a inteligentní pohádka, která plně zaujme i dospělého a z dětí nedělá idioty. A to se musí ocenit...

plakát

Oko nad Prahou (2010) 

DOkument, mapující vývoj celé záležitosti projektu národní knihovny. Jeho cílem ovšem NENÍ nestranné podání informací, ale naopak poskytnutí pohledu na věc z strany zhrzeného vítěze soutěže. Jde tedy o film ukazjící architekta, imigranta, který si v zahraničí vybudoval úspěšnou kariéru a jméno, který vyhrál soutěž na velice elitní zakázku a který se odmítá smířit s tím, že je mu vzata před kontroverzí se třesoucími českými politiky. Názor na design knihovny je subjektivní záležitostí vkusu, nastrčenost a ubohost výmluv proč se knihovna stavět nebude (ačkoliv soutěž byla jednoznačně vypsána, nakonec se ukáže že nejsou peníze, vlastně ani to místo a že nakonec ta nová budova knihovny není vpodstatě ani potřeba - to by nezbaštil ani Lojza Rákos a Pepa z Depa) je výsledek prostého pozorování. Film tedy nabízí jednostranný, nicméně velmi zajímavý pohled na věc. Tento pohled mě utvrdil v tom, že naše postsovětská malost si stále ještě nezaslouží osoby formátu pana Kaplického. Dokázáno tím, že elitnímu světovému architektovi přislíbíme zakázku jeho života a potom jej naši páni politici zničí jen proto, aby si to nerozházeli u části voličů. Buď jak buď, je to stále jen jedna strana mince, a ať je to ta, na které stojím i já, chtěl bych objektivně vidět i tu druhou. A v tomto ohledu Oko nad Prahou jednoznačně selhává. to GodComplex: I kdyby byl Kaplický dosebezahleděnější, váš vidlácký komentář a povýšený dojem schopnosti zhodnotit tak subjektivní věc, jako je architektonický design a to co je a co není umění, o vás vypovídá jako o opravdu politováníhodném ubožákovi s minimální schopností příjmat rozmanitost a kontroverzi, která je pravému umění vlastní. Nevím co si lidé jako vy představovali že vzejde z mezinárodní soutěže na začátku 21. století? A vy by jste se na Kaplického místě smířil s faktem, že vám byla sebrána zakázka za mnoho milionů? A tu údajně gotickou atmosféru ve městě plném renesančních, barokních a historizujících budov, jehož dominantou je gotická/novogotická katedrála s připlácnutou barokní věží tvoří co že to? Snad jeden most, jedna radnice a jeden dům na Staroměstském náměstí? V žádném jiném období historie se tolik nebránilo výstavbě architektury oné doby tak, jako se to děje dnes a v Praze obzvlášť. Dokud nebyli památkáři, tak se staré budovy vesele bouraly a přestavovaly, aby se dodržovaly aktuální trendy. A tak vznikla většina budov, jejihž odkaz měla údajně poškodit kaplického národní knihovna. Úcta k historii je nepochybně na místě, ale měli bychom se vyvarovat i opačnému extrému, který momentálně vládne - v panické hrůze z konfrontace historie a modernity uváznout na mrtvém bodu. Myslím tedy, že jste poslední kdo může mentorovat o aroganci, takže buďto pište komentáře korektně, nebo laskavě držte hubu!

plakát

Insomnie (2002) 

Two man show Pacina a Williamse, do poslední chvíle nejistý souboj chladnokrevnosti jejich hereckých výkonů. Vysoce atmosférický příběh morálních pochyb a pochybení, kde do poslední chvíle nevíte jestli zvítězí zlo, nebo ranami osudu zkoušená čest. Detektivní lahůdka!

plakát

Počátek (2010) 

Není to čistých 5*, ale na 4 klesnout nemůžu, neboť vizuální stránka, práce s časovými rovinami i výběr herců jsou opět skvělé, a ačkoliv je to už taknějak Nolanův trademark, stále je vidět že mu nedocházejí nápady, spíš naopak. A stejně jako u Temného Rytíře nezbývá než děkovat vyšší moci, že Nolan ani tváří v tvář megarozpočtu nezapomíná, že dobrý film dělají hlavně postavy a příběh, ne co nejkulervoucnější digitální efekty. Přitom sklouznout k pouhému vizuálnímu šílení je v záplavě peněž tak snadné (že Michaeli, Rolande a, fanatici do mě, Jamesi ;-)) Film je sice emocionálně vůči divákovi hodně odtažitý, postava Ellen Page je poněkud nadbytečná, ale to jsou jediné zápory které zatím vidím. Spoustou věcí si ale na Inception nejsem jistý, rozhodně totiž nejde o film, který poberete během jedné projekce. Především mi zatím není jasné, kterou šedou zónu lidské morálky Nolan řeší tentokrát. Uvidíme. Inception je každopádně film, který by si neměl nechat ujít žádný přemýšlivý filmový fanoušek. Zklamáni rozhodně nebudete, Christopher opět nezklamal a z toho titulu se už teď nemůžu dočkat třetího Batmana. A kdyby se někdy Nolanovi splnil ten jeho sen a byla mu svěřena Bondovka...hmm.

plakát

Šílení (2005) 

Jsou skuteční blázni ti, kdo jsou zavřeni v ústavech, nebo ti, kteří je tam zavírají? Je horší Bohem pohrdat, nebo v jeho jménu páchat světské hrůzy? Je větší riziko zneužití absolutní svobody, nebo svrchovaných pravidel? Všechny tyto otázky řeší film Šílení. Přímou odpověď nedává, jen k ní diváka směřuje prostřednictvím nebohého Pavla Lišky, hozeného mezi vyšinutce všech typů. Bizardní a skvěle zahraný snímek (hlavně Jan Tříska a Martin Huba) vás donutí zapochybovat o tom, že vše zavedené je správné. Sdělení filmu je nečekaně těžké a forma rozhodně nesedne každému. Ani já se nemůžu zbavit rozporuplných pocitů, ale 'něco' na tom filmu rozhodně je.

plakát

Kick-Ass (2010) 

Tady je těch 5* bez diskuze - a vážně uvažuju že Matthewa Vaughna zařadím do svojí topky režisérů. Protože skloubit tolik prvků do filmu který je ultimátním akčním nářezem, ale současně vážně se neberoucí parodií, reflexí generace internetu a bůhvíčím ještě, s geniální atmosférou a navíc není povrchní, to vyžaduje pravého mistra. A je jen dobře že Matthewa nebuzerovali žádní producenti, že si to natočil tak jak chtěl, za svoje a pak nechal studia, ať se o to poperou. Mohl tak realizovat svou vizi v plné míře, vizi o to kvalitnější, o co je k divákovi nemilosrdnější. Kick-Ass prostě mnohokrát překonal moje kampaní vysoce vyhnaná očekávání - ano, je to hype. Ale když ten hype slouží něčemu takhle kvalitnímu, tak sem s ním, jen houšť. Věřím že teď se s šílenými adaptacemi indie komiksů roztrhne pytel. Budou třeba i kvalitní. Ale Kick-Ass bude už navždy jen jeden! Dokud máme režiséry jako Vaughn, třeba je jich menšina, tak se kinematografie bude mít kam posouvat. Dobrá práce pane režisére, my ass was kicked :-) aspirant na film roku.

plakát

Muse: HAARP (2008) (koncert) 

Megalomanská, arogantní, plná patosu a geniální. Taková je show Muse ve Wembley, bez slabého místa (i ty první tři adjektiva jsou v případě HAARPu pozitivním hodnocením). Když už bych měl vypotit nějakou výtku, tak mohli zahrát ještě City of delusion ;-)