Oblíbené filmy (10)
Spy Game (2001)
Stylový příběh o tom, jak lze přes půl planety zachránit kamaráda přimo před nosem nadřízených. Díky šikovným retrospektivám se o dvou hlavních postavách dozvíte právě tolik, abyste se o jejich osudy později báli. Akce není mnoho, o to zásadnější vliv má na příběh, když už k nějaké dojde. A jak už to tak u filmů Tonyho Scotta bývá, vše je zabalené do cool hávu podpořeného svižným střihem, barevnými hrátkami s obrazem a v neposlední řadě i dynamickou muzikou. Pro mě dokonalý prototyp špionážního thrilleru.
Potomci lidí (2006)
Znamení (2002)
Leon (1994)
Speed Racer (2008)
Sedm (1995)
Pán prstenů: Dvě věže (2002)
Film, který nijak nezačíná a nijak nekončí, přesto (nebo právě proto) se mi v rámci trilogie líbil nejvíc. Vyhnul se pracnému představování všech postav, zároveň se ale nemusí potýkat se zdlouhavým zakončováním. Krom toho mě už v knize nejvíce zaujala kultura Rohanských jezdců, která zde hraje zásadní roli a dostávají na to dostatek prostoru i prostředků (dobře zvolení herci, výborné kostýmy, podmanivá hudba).
Láska nebeská (2003)
Kouzlo Vánoc z tohoto pohodového propletence osudů přímo dýchá - pro mě už patří k zimním svátkům stejně jako stromeček a cukroví. Postav je spousta a jejích osobních příběhů, ať už veselých nebo smutných, je ještě víc a některých si všimnete až při opakovaném sledování. Je až k neuvěření, jak mohl někdo vykouzlit na tak malém prostoru tolik zábavy, smutku, hrdinství, "akce" a hlavně lásky. Důležité upozornění na závěr - hudba je nebezpečně návyková.