Fifer

Fifer

fifer fifer

okres Brno


6 bodů

Můj deníček

<< předchozí 1 2 3 4
  • 26.12.2019 v 16:26

    The best of 2019

    Zahraniční filmy:

     

    Manželská historie
    Irčan
    Vysoká dívka
    Dave Chappelle: Sticks and Stones (stand-up)
    Slunovrat
    Joker
    Anima

    Parazit

    King

     

    Skvělý rok pro české filmy:
    Staříci, Fany a pes (česko-německý) Národní třída, Karej, já a ty
    (také film Sněží! nebyl špatný)

    Dokumenty: Dálava, The Sound is Innocent

    Seriály: Černobyl, Zaklínač, Black Mirror, The Morning Show, Manadalorian

  • 7.12.2019 v 20:48

    The best of 2018

    Zapomněl jsem na rok 2018, tak přidávám teď

    2018

     

    Zahraniční filmy: Tři billboardy kousek za Ebbingem, Psí ostrov, Léto, Roma, Na špatné straně (Dragged across the concrete), Favoritka

    Stand up: Ricky Gervais: Humanity

    České filmy: Velmi slabý rok. Napadá mě jedině Chata na prodej

    České televizní filmy: Velmi silný rok. Methanol, Dukla 61.

     

    Zahraniční seriály: Babylon Berlín, Who is America?, Ostré předměty, Oslněni světlem

     

     

     

  • 2.1.2018 v 13:26

    The best of 2017

     
    České filmy:

    I letos stále čekáme na výrazný počin. Nakonec to zachránil brněnský Kvapil (a scenárista Šplíchal), ale jeho film Všechno bude fajn nešel do plnohodnotné distribuce.

     

    Bába z ledu: Sláma dokázal, že umí točit i psát. Jen mi to přijde takové předvídatelně schématické. Postavy jsou příliš černobílé rozdělené na dobré (hrdinka) a zlé (ostatní).

     
    Svět podle Daliborka (dokument):

    Asi nejhejtovanější český film roku 2017. Ale ať si kritikové pindají. Je to moc pěkný portrét. Rekonstrukce Daliborkových filmů, které skutečně byly na netu, to nepovažuji za podvod či manipulaci.

     

    Tv seriály:

    Black Mirror (Of course!)

    Easy (2. série)

    Glow

    Twin Peaks – Lynch natrhl všem mladíkům pozadí!

    Špína Manhattanu – scenárista D. Simon snad ani nemůže zklamat.

    Dabing street: první díl vypadá slibně.

     

    Dokument:

    I am not your Negro (USA)

     
    Zahraniční filmy

    Detroit, Blade Runner 2047, Louis CK stand up 2017 (Netflix), Good Time, Get Out, mother!, Dunkirk, Wind River, I Love You, Daddy

     
    Starší filmy:

     All that Jazz, I Am Not a Hipster, Taxikář ze Soulu, Vyšší moc, Hardcore Henry, Sing (Zpívej), Smrt Panen

     
    České a slovenské:

    Evald Schorm: Rozhovory

    Vskutu nadčasový režisér. Ten film nezestárl ani o píď.

    Ladislav Helge: Velká samota

    Film podstatný pro studium Helgeho tvorby. Je třeba vnímat jej v dobovém kontextu. Jeden z nejdovážnějších snímků té doby, právě proto byl jeho konec násilně změněn v happy end. Helge svou kritikou předběhl většinu hvězd 60. let.

     

    Zázrak (Slovensko 2013)

    Slovenská verze bratří Dardennů. 

     
    Krátké filmy (staré i nové):

    Malaria

    Filmový festival (český 2017)

    Je tohle dobrý film? (Hlasy 2017) Sleduj zde . Kdo ví? Snad ano.

     

  • 19.8.2017 v 20:52

    Prigl.cz: Jsou stále všichni kokoti? Anebo už jen někteří?

    Prigl.cz miluju, když jsem se dozvěděl, že Pavel Š. bude psát pro Alarm, neměl jsem radost. Na Priglu.cz bylo sympatické, že nenadržoval nikomu, všichni byli kokoti. Podaří se autorovi udržet si tento odstup, když Alarm má přístup zcela jiný, angažovaný? Na nějakou finální odpověď je brzy. U mnoha článků nemám výhradu. Jen tady u recenze na Trainspotting 2 mu to, řekl bych, ujelo:
    „Ve své snaze jít proti proudu času je film natolik poctivý, že vypráví důsledně pouze z pozice bílého muže. Ze sebejisté středoškolačky Diane, která před dvaceti lety dokázala při kouření haše s nadhledem zkritizovat Rentonovu generaci jako zahleděnou do minulosti, tvůrci udělali nudnou právničku, která se Rentonovi vlezle podbízí."

    Nemám problém s hodnocením filmu samotného, jde mi o ten zcela evidentní ideový rámec totožný s Alarmem. Alarmovskou klasikou je v každém článku zmínit diktát bílého heterosexuálního muže, takže i tady jsme se dočkali. Jistě by mohl scenárista zvolit nové, například ženské vypravěče, nicméně pokud se přidrží těch původních, těžko mu vyčítat princip „all male panels" - diverzita pohlaví by přece měla být v tom, že mají vznikat (a skutečně vznikají!) i „ženské Trainspottingy", filmy z perspektivy žen, ne že přestaneme točit filmy vyprávěné pouze mužskými postavami. Všimněte si, jak Pavel nostalgicky vzpomíná na původní Diane z jedničky. Ano, ta sice byla emancipovaná a kritická, ale kdybychom ji chtěli zkritizovat (a použili metodiku Alarmu), mohli bychom s klidem říci, že byla scenáristickým konstruktem pro dospělého heterosexuálního bílého muže, kterak si užít divoký nezávazný (a zakázaný!) sex s mladou školačkou. Vše záleží jenom na tom, jaký postoj se rozhodnete zaujmout. Jednu postavu snadno podáte jako emancipovanou silnou ženu či jako trapný sexuální objekt.

    Ale zpátky ke dvojce. Fascinuje mě, jak opačně lze vidět postavu Diane a její vývoj. Já jsem si z filmu odnesl zcela opačný dojem. Diane ve filmu se k Rentonovi chovala mile a s trochou nostalgie si vzpomínala na svoji pubertální lásku, ale zároveň dávala velice zřetelně najevo, že už je dávno někde jinde. Tedy zatímco ona těch 20 let budovala kariéru, tihle žertovní herákovští mimoni se vůbec nezměnili. Jinými slovy, Diane bychom mohli klidně vidět jako oslavu emancipace, kdy zatímco pánové se flákají po hospodách a berou drogy, tak ona na sobě tvrdě makala a vyplatilo se jí to. Jenomže Alarm se sice bije za zájmy žen, ale zároveň je velký kritik kapitalismu, tudíž korporátní právnička nemůže být dost dobře symbolem úspěchu, neodpustím si rýpnutí, že z pohledu některých autorů Alarmu se zdá, že je záslužnější brát herák na podpoře, než být korporátní právník. Ať tak či onak, Diane je k Rentonovi přátelská, ale je to přátelství blahosklonné. Asi jako když svezete svého spolužáka z gymplu svým bavorákem, když čeká na autobusové zastávce. S podbízením to nemá ale nic společného, tedy tak to alespoň vidím já. A to je na tom právě zvláštní, kdo z nás dvou má pravdu, jestli Pavel Šplíchal nebo já, to nevím. Ten ideový rámec Alarmu je ale v jeho recenzi velmi patrný.

    Článek zde

  • 22.1.2017 v 19:42

    Půl filmu čekáme na něco, co víme, že přijde!

    Stále jsme uvězněni v schématu prozrazujících trailerů a dlouhých expozic. Filmaři postaru točí filmy, kde se problém vyjeví až po 30 minutách, i když jim musí být jasné, že divák pointu bude znát. Proč se moderní filmaři nepřízpůsobí trendu a 

    A) neudělají záměrně trailer, který je jen koláží bez děje

    B) zkrátí expozici na několik minut

    Půl filmu čekáme na něco, co víme, že přijde. Proč?

  • 16.1.2017 v 17:33

    La La Land!

    Závěr snímku La La Land je přesně tím důvodem, proč trávím koukáním na filmy tolik času. Oslava krásy kinematografie. Nutno vidět v kině.

  • 27.12.2016 v 18:12

    Best of 2016

    Letos se bohužel neobjevil film, který by mě naprosto uchvátil. Vlastně pardon, zapomněl jsem na Humra.

    Seriály: Horace and Pete, Stranger things, Black Mirror (3. řada) Pustina, Semestr, Vyšehrad, Kosmo

    Zahraniční filmy: Sing Street, Orel Eddie, Anomalisa, American Honey, Glengarry Glen Ross (1992), Tajuplný vlak (1989)

    Dokumenty: V Paprscích slunce, Český Alláh

    České filmy: (nic moc rok, oba filmy ujdou, ale žádná sláva) Já, Olga Hepnarová, Instalatér z Tuchlovic

  • 20.11.2016 v 14:25

    Black Mirror a čeština

    Black Mirror chválí všichni kudy chodí. Ale epizoda 1 z nové série je opravdu lahůdková. A my jsem si mysleli, že Angláni už si z Čechů a Škody přestanou dělat srandu. Po pravdě, měli by, když se to v království škodovkama jen hemží. Hlavní hrdince klesne společenské hodnocení a musí cestovat dopravou pro dvojky (maximum je 5), což znamená, že dostane shitovej českej elektromobil (takže jsem si to automaticky spojil s dřívějšíma vtipama na Škodu), kterej na ni mluví pouze česky (ona je angličanka) a při jízdě ji nutí sledovat epizody Kutila Tima dabované v češtině- jo, je to stejný, jako když si děláme srandu z jihoamerickejch telenovel a Ukrajinců. Obávám se, že podřadný život je v Anglii synonymum pro východoeveropana, co někde dře od nevidím do nevidím a večer si pustí Kutila Tima. In your face, Czech Republic. Pardon, Czechia.

  • 31.10.2016 v 17:37

    Rychlý prachy

    Tohle mě pobavilo. Co natočíme? Co takhle obšlehnout námět, co tu byl tisíckrát o ženské a chlapovi, co se nemají rádi, ale nakonec spolu skončí. Tak jo, ale co plakát. Počkej, napiš do gůglu: Pretty Woman.

    Rychlý prachy
  • 19.10.2016 v 22:46

    Odborná filmová kritika: líbí-nelíbí

    Nejsem profesionální kritik ani novinář. Musím říct, že mě hodně naštvala krátká videorecenze Kamila Fily na Instalatéra z Tuchlovic.

    Vždycky jsem si myslel, že filmový kritik kromě svého osobního pocitu líbí-nelíbí, vychází ze svých znalostí a z určité objektivní shody divácké či kritické.
    Kamil Fila prohlásí, že Tomáš Vorel nemá smysl pro humor. Filovi nepřipadají jeho filmy vtipné, což je naprosto v pořádku. Ale Fila-kritik by přece měl znát kritikou chválené počiny Pražská pětka, Kouř (ten je nyní digitalizován a měl obnovenou premiéru v kinech), To můj Láďa atd.

    A také divácky úspěšné filmy v době, kdy se Vorel rozhodl točit komerčnější filmy (po neúspěchu filmu Kamenný most): Cesta z města, Gympl, Vejška.

    Všechny tyto filmy jsou převážně komedie nebo mají komické prvky. Přesto Fila prohlásí to, co prohlásil. Jak tedy člověk beze smyslu pro humor natočí 6 vychvalovaných komedií? Jak může být takový člověk členem všemi milovaného Divadla Sklep, které se věnuje výhradně komedii?Tak k čemu pak máme odbornou kritiku, když ignoruje fakta a jede jen podle líbí-nelíbí? A to je Fila momentálně jeden z nejslavnějších českých filmových kritiků. Domníval jsem se, že skutečný kritik by měl být schopen odhodit své subjektivní pocity.

<< předchozí 1 2 3 4