Slarque

Slarque

Jiří Podzimek

okres Jičín
Kinomaniak

homepage

58 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 32 62 93 123
    • 18.8.2017  21:38

    Nejslavnější současný filmový manipulátor Lars von Trier v tomto dokumentu obnažuje nejen svoji metodu, ale Jørgen Leth je velmi inteligentní filmař, a minimálně první čtyři překážky překonal s noblesou (a s tou poslední víceméně nemohl nic dělat). Vlastně mě bavily spíš záběry na zamyšleného Letha, hloubajícího, jak si s (ne)omezujícím zadáním poradit, než na ďábelského von Triera, který ta zadání na fleku vymýšlel. Každopádně pozoruhodný experiment s podnětným výsledkem.

    • 17.8.2017  20:55

    Výborná obrazová složka, velmi dobrá hudba a komentář plný informací. Jak zdaleka nesouhlasím se všemi poplachy ekologů, o nutnosti oceánů pro náš ekosystém jsem přesvědčen už dávno. Jak přijdeme o mořský život, tak už si vážně můžeme začít tesat epitaf do nejbližší pískovcové skály. Takže mi tentokrát nevadila ani ta ekologická agitace, soustřeďující přehledně nejen hlavní svinstva lidstva vůči životu v oceánech, ale i hlavní návrhy jejich řešení. Teď jen, jestli už nebude pozdě, až se do toho konečně dáme... :-/

    • 16.8.2017  21:15
    Jáma (2014)
    ****

    Jeden z těch povedenějších zástupců dokumentárního trendu „najdi si svého exota“. A může za to nejen umanutá a nezdolná věčná optimistka Nataša, která brání svůj ostrůvek svobody v moři sídlištních králíkáren. Jiří Stejskal totiž očividně ví, co chtěl říci, a jak na tomto malém pozemku přehledně ukázat i mnohem větší (nejen) ukrajinské problémy.

    • 16.8.2017  17:38

    Od včerejška jsem přemýšlel, co bylo na tomto filmu špatně, a nakonec jsem to vygooglil. Kumail Nanjiani hraje sám sebe v příběhu, který se mu stal před deseti lety! Ano, kdyby to nebyl chlap, kterému viditelně klepe na dveře čtyřicítka, ale o deset let mladší herec, leccos by hned fungovalo, či se dalo aspoň odbýt mávnutím rukou a zasmáním, jenže v tomto věku už to vypadá spíš divně. Jinak celkem originální romantická komedie nejen pro příznivce stand-up komiků (70%).

    • 14.8.2017  20:37

    Ano, spousta záběrů je úžasná, byť mnohdy až kýčovitá, ale mně to nestačí. Takže bych pro příště prosil prostříhat tak na 50 minut, ať jde vata pryč, a trochu přepsat komentář. Jinak je to klasické Disneynature, takže rodina především, a i přes všechny ty lovy je to téměř bez krve.

    • 13.8.2017  21:07
    Kočičina (studentský film) (1960)
    ***

    Ne že by to bylo špatné, to by s tímto obsazením byl skoro zločin, ale asi se mi ta bajka s Kafkou, kočkou a myší moc nespojila s hranou akcí v podání populárních herců. No, každý nějak začínal...

    • 13.8.2017  21:03

    O existenci tohoto dokumentu jsem vůbec nevěděl, o to větší to bylo překvapení. Nakouknutí do prostor FAMU od přijímaček, přes různé fáze výuky až po první studentský filmeček (a rovnou s Vlastimilem Brodským v hlavní roli). Před kamerou se objevují skuteční profesoři (Lukavský, Brousil, Vávra a další) i opravdoví tehdejší studenti (Jireš, Schmidt, Juráček) a mezi nimi se odehrává hlavní příběh fiktivního režiséra v podání mladého Ladislava Trojana. Nakročení do famáckých zlatých šedesátých jako na dlani.

    • 13.8.2017  20:55
    Auta bez domova (studentský film) (1959)
    ***

    S vtipem natočený krátký dokument nejen o autech a nedostatku garáží. Juráčkův komentář v podání pana Brodského film rozhodně povyšuje nad lehce zapomenutelný průměr.

    • 10.8.2017  21:36
    Ze života koček (TV film) (2008)
    ****

    Vědecký pohled na původ kočky domácí mi přišel zajímavý a dobře natočený. V závěru se objevivší šlechtění kočičích mutantů bylo jak z jiného filmu, a nejspíš tu bylo úplně zbytečné.

    • 9.8.2017  21:45
    Roura (2013)
    **

    Film ke třiceti letům plynovodu vedoucího odkudsi na východě kamsi na západ. Plynovod (natož rouru) nevidíme, kde zrovna jsme, se nedozvíme, co sledujeme za lidi a proč, nepochopíme. Takže je to jen krásný příklad toho, jak se dají z několika evropských fondů vytáhnout peníze, když máte nějaký uvědomělý nápad. Po hodině a půl se najednou z rusky mluvících zemí ocitneme v Čechách, chvíli sledujeme zdejšího spalovače mrtvol při práci, a pak pokračujeme do Německa. Jestli i ostatní lidé ve filmu byli pro dané lokality podobně typičtí, je to fakt film o ničem (30%).

    • 8.8.2017  21:52
    Poklady Karibského moře (TV film) (1994)
    ****

    Profesionálně vytvořený přírodopisný dokument z podmořského světa s informačně vydatným komentářem. National Geographic ví, jak na to.

    • 2.8.2017  21:59
    Girl Power (2016)
    **

    Dokud někdo dává podobná videa jako vlog někam na web, je to v pohodě, ale poslat něco takového do kin nebo do televize? To už je spíš drzost, než že by to mělo nějaký smysl. Ale uznávám, že nechápu underground, punk ani všechny ty místní vandaly se spejema. Graffiti mi zkrátka dává smysl někde v ghettu, ať už je to New York, Rio de Janeiro, Kapské Město nebo Moskva. Ale že si manažerka po šichtě dojde počmárat nějaký vlak, vlastně ani chápat nechci. :-/

    • 30.7.2017  21:18

    Animace je velmi jednoduchá a občas používá dost divoké barvy. Prvních asi 18 minut bylo idyličtějších než běžné disneyovky, až jsem si říkal, zda nekoukám na jiný film. Režisér celý příběh zvládá odvyprávět obrazem a hudbou, jen v první minutě zaznělo pár vět komentáře (takže je vlastně docela sranda, že vydavatel na DVD umístil české titulky).

    • 27.7.2017  20:37
    Dunkerk (2017)
    *****

    Christopher Nolan opět nezklamal a i válečný film podle skutečných událostí natočil po svém. Výborně fungují jeho hrátky s časem, ke kterým divák dostane prostou nápovědu časovými titulky na začátku filmu (jeden týden, jeden den a jedna hodina). Slavní herci jsou dobře namícháni s neznámými, dialogů je minimum, Němci jsou prakticky neviditelní (což skvěle ilustruje skutečnou válečnou zkušenost vojáků), kamera špičková (obzvlášť na obřím plátně v IMAXu), hudba zní prakticky pořád (a pokud ne, tak si těch pár chvilek zaručeně všimnete) a triky jsou tak dokonalé, že divák nemá šanci poznat, kde končí reálně nasnímaný záběr a pokračují pixely. Zřejmě film roku už v červenci.

    • 23.7.2017  21:45
    Pěstírna (TV seriál) (2017)
    ***

    Pěstírna mě sice nepřesvědčila, že je dobrý nápad rozsekat thriller na dvanácti- až patnáctiminutové díly, ale jinak je to vlastně dost povedené. Hlavně Martin Hub tu na sebe zaslouženě strhává pozornost. Režisér to možná mohl natočit o něco klaustrofobněji, když už je tenhle motiv ve hře (70%).

    • 20.7.2017  21:08
    Fruitvale (2013)
    ***

    Tragický konec Oscara Granta je smutný, a takové věci by se neměly dít. Jenže tahle hraná rekonstrukce je do značné míry manipulativní, a to přesně nemám rád. Takže Afroameričané si společně popláčou, zanadávají a půjdou rozpoutat vzpomínkové nepokoje, já jen pokrčím rameny a za chvíli zapomenu. Jinak tedy herci přesvědčiví, a režisér evidentně věděl, co a proč dělá, jen tohle prostě není film pro mne.

    • 17.7.2017  22:11
    Manažeři (2010)
    ****

    Velmi dobrý film o lidech, kteří ze svých dobrých bydel rázem spadli a nechtěli si přiznat, že to nebude jen dočasné. Trochu pohádkový konec filmu jim do jisté míry dává za pravdu. Ben Affleck je tu občas prkennější, než obvykle, ale výborných herců je tu dost, takže nakonec dávám o hvězdičku víc, než jsem původně zamýšlel (70%).

    • 14.7.2017  09:40

    Po neslaném nemastném druhém dílu obrovské překvapení. Andy Serkis byl u toho, když se digitální herectví stalo respektovanou disciplínou, takže je jedině spravedlivé, že to v tomto oboru postavou Caesara dotáhl až k dokonalosti. Ale největší pochvalu zasluhuje režisér a scenárista Matt Reeves, a nejspíš i producenti za to, že ho nechali za studiové milióny natočit až překvapivě málo akční film. Se znalými diváky už se nepočítá, takže (podobně jako v Loganovi) i tady je inspirační zdroj přímo pojmenován – Coppolova Apokalypsa. Pro mne zatím nejlepší hollywoodský film roku (90%).

    • 6.7.2017  19:25
    Ulice hanby (1956)
    ****

    Skupinový portrét osazenstva jednoho nevěstince v tokijské čtvrti Jošiwara. Palčivě aktuální téma (film vznikal v době, kdy se rozhodovalo o schválení zákona zakazujícího prostituci), civilní nasnímání bez zbytečných kamerových exhibicí, ryze moderní hudba... sakra škoda, že Mizogučiho glosování ženského údělu nemohlo pokračovat (90%).

    • 6.7.2017  19:09

    Pod velice matoucím názvem se skrývá dokumentární esej o Neneh Cherry. Ta se na začátku tváří jako průvodkyně Stockholmem z pozice vystudované architektky, která se v tomto městě narodila a vyrostla. Jenže pak se Stockholm postupně dostává na vedlejší kolej a Neneh Cherry nebývale otevřeně mluví o svých nočních můrách. Často promlouvá ke dvěma mrtvým mužům: svému otci pocházejícímu ze Sierra Leone a ke Gunnarovi, švédskému staříkovi, kterého zabila. Ke konci nám Neneh i zazpívá, ale nenechte se mýlit, je zde hodně použité hudby: od Bennyho Anderssona (ABBA) až po Franze Berwalda. Kdyby ke konci komentář Neneh neumlkl vystřídán do obrazu vkládanými titulky, přidal bych i pátou hvězdičku. Netušil jsem, co od filmu mohu čekat. Rozhodně jsem dostal něco jiného, než slibovala synopse, ale pro mne to bylo nečekaně pozitivní překvapení.

    • 6.7.2017  18:52

    První část filmu ukazuje běžnou životní rutinu stárnoucího holiče pana Mo. Pak už nastupuje zápletka, kdy jeho syn režisér natáčí scénář pana Mo s ním v hlavní roli a snacha dělá kameramanku. Když je na konci vánoční promítání této grotesky, jen se tím potvrdí pozice smutného klauna. Nádherný černobílý obraz právě ke konci začne dávat smysl. Malý, neokázalý, jemně dojemný film se třemi herci stojí za pozornost.

    • 6.7.2017  18:38

    Němé filmové drama střižené po vzoru divadelní tragédie, což se k zápletce hodí, protože se točí kolem herců na divadle. Vztahový čtyřúhelník kolem krásné ženy přehlíženého herce je velmi dobře natočeným dramatem Karla Lamače, který se proslavil spíš jako režisér komedií s Burianem či Ondrákovou.

    • 6.7.2017  17:49

    Asijské poetické názvy jsou krásné, takže jen pro jistotu: nejde o povídkový film, a není v něm ani déšť ani luna. Dva venkovští zemědělci sní během válečné vřavy o tom, jak na ní zbohatnou. Jejich ženy se jim to marně snaží rozmluvit, a právě jejich osud (pro Mizogučiho typicky) ukazuje úspěch obou mužů v pravém světle. Film, který kombinuje historický realismus s motivy z říše fantasy, je dílem vyzrálého filmaře, který suverénně ovládá možnosti filmové řeči. Výborné, téměř dokonalé (90%).

    • 6.7.2017  17:34
    Odnikud (2017)
    ****

    Film rozdělený na tři stylově poměrně odlišné části sleduje ženu, jejíž manžel a malý synek se stali obětmi bombového útoku dvojice pošahaných neonacistů. Jenže oficiální spravedlnost v podobných případech často selže... Diane Kruger se po patnácti letech filmové kariéry poprvé dostala do německy mluveného filmu a kupodivu je herecky suverénní (a to jsem si o ní vždycky myslel jen, že dobře vypadá, a to je ohledně jejího herectví všechno) a prakticky celý film utáhne sama. To jsou ty paradoxy moderního světa. Nejlepší Akinův film od Proti zdi.

    • 6.7.2017  17:24

    Hned na začátku vám bude jasné, proč za tento film Romy Schneider dostala Cézara. Jenže tenhle film mi přišel takový nevyrovnaný, některé scény velmi silné, u jiných jsem se pomalu nudil. Navíc je to tak trochu divadlo. Andrzej Żuławski mi tu přišel spíš jako provokatér, kdyby se více zaměřil na postavy a příběh, mohlo to být ještě silnější (i tak 70%).

    • 6.7.2017  17:08
    Juze (2017)
    ***

    Ne zase tak daleko od turistických letovisek indické provincie Goa se nacházejí místa, kde lidé žijí ve velké bídě a krutý plantážník Juze se ke zdejším pracovníkům chová spíš jako otrokář. Nesmlouvavý pohled na tvář Indie, kterou nechce nikdo vidět, vyžaduje od diváků trpělivost.

    • 6.7.2017  16:56

    Aki Kaurismäki a všechny jeho trademarky jsou zpět v příběhu z aktuální imigrační krize. Už od úvodního manželského rozchodu je vidět, že si Aki stále vystačí bez dialogů a s humorem podává i věci, které vlastně vůbec nejsou k smíchu. Syrský uprchlík kromě evropské byrokracie bude muset čelit i absurdnímu světu Akiho Kaurismäkiho... :-)

    • 6.7.2017  16:36

    Animovaná pohádka pro dospělé s vtipem a ironií líčící vztah dvou protikladných typů. Komedie vracející se až někam do hájemství animované grotesky.

    • 6.7.2017  16:28

    Další animovaná podoba baladické písně od Jiřího Brdečky. Sice nemohu říci, že by to bylo animačně či výtvarně méně zdařilé, ale spíš mi prostě slabší přišla samotná zdrojová píseň (a ani Zdeněk Liška můj dojem nijak nevylepšil – 70%).

    • 6.7.2017  16:21
    Tvář (1973)
    ****

    V jednoduchosti je krása. Černobílá kresba jedné mužské tváře, na které postupně přibývají vrásky, a mění se od mládí až do smrti. Na tři minuty tenhle jeden statický „záběr“ bohatě stačí.

<< předchozí 1 2 3 4 32 62 93 123
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace