Slarque

Slarque

Jiří Podzimek

okres Jičín
Kinomaniak

homepage

59 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 33 66 98 130
    • 12.8.2018  21:33
    Nebraska (2013)
    *****

    Melancholická road-movie se pro mne časem stala nejlepším filmem Alexandera Paynea, a je trochu na pováženou, že jde o jeho jediný film, ke kterému si sám nenapsal scénář. Rozjezd je sice poněkud pomalejší, ale už tady začínají ty dokonale vystižené rodinné vztahy a lakonicky stručné dialogy. Výborná herecká dvojice Bruce Dern a Will Forte, nádherná černobílá kamera, soundtrack bych sice asi bez filmu poslouchat nevydržel, ale s ním ladil perfektně. Ano, přesně takhle vypadá film, který se nedostane do našich kin. :(

    • 8.8.2018  21:57
    Mrňousci (TV seriál) (2006)
    ***

    Seriál pro děti do sedmi let hodnotím z pohledu nikoli cílového diváka. Jednoduchá počítačová animace je v pohodě, reálné pozadí je skvělé (i když interiérových epizod klidně mohlo být ještě méně) a sem tam se to rozjede v nejlepším duchu tradičních animovaných grotesek. Ale ne vždycky. Podobně to občas má pěknou pointu. Ale řada dílů prostě skončí. Ono vlastně vyrobit za rok 78 dílů, přičemž se každý musí vejít do asi čtyř a tři čtvrtě minuty, to už je docela nápor na originalitu zápletek. Takže mi radši první půlka série stačila. (A epizodky, kde moucha přechytračila pavouka, mě nakonec vlastně spíš vytáčely.)

    • 3.8.2018  12:43

    Na jednu stranu obdivuji Toma Cruise, co všechno zvládá v pětapadesáti. Na druhou stranu je tu jakýsi příběh, který se snaží akční sekvence pospojovat a dávat jim smysl. Je dost kostrbatý a stopáž se díky němu přiblížila ke dvěma a půl hodinám, což mi přijde už docela dost. Nesmrtelný Ethan Hunt a spol. je sice stále našlápnutá akční podívaná, ale bere se smrtelně vážně, což mi k těm nereálně přemrštěným akčním scénám moc nesedí. Ale jinak dobré...

    • 25.7.2018  19:00

    Psychologický horor s pozvolna houstnoucí atmosférou a neustálým utahováním šroubů, až bude napětí málem hmatatelné a fyzicky nepříjemné. Scenáristicky velmi slušné, ale hlavně suverénně a promyšleně natočené – všechny ty kamerové jízdy, divné úhly pohledu, prostřihy na nenápadné detaily, podprahově minimalistická hudba a další zvuky (ke konci hlavně bzučení much) dávají vědět, že režisér přesně věděl, co dělá. A všichni čtyři hlavní herci (tedy představitelé filmové rodiny) jsou výborní. Nejspíš to budu muset vidět ještě aspoň jednou – zatím 90%.

    • 22.7.2018  21:36

    Televizní inscenace slavné Wildeovy komedie má prostě úžasné herecké obsazení, díky kterému je radost ji sledovat. Wildeovy fantastické dialogy jsou výborným základem pro všech osm zúčastněných herců. Jen škoda, že ani na DVD obraz nevypadá lépe – lepší pouštět na malé staré televizi. :-/

    • 20.7.2018  22:11
    Vlčí bouda (1986)
    ***

    Na jedné straně v české filmografii unikátní pokus o horor cílený na mladé publikum s působivou kamerou, hudbou a Miroslavem Macháčkem. Na druhé straně chytilovská moralita s až moc neherci, kteří na ledacos prostě nestačili (70%).

    • 15.7.2018  22:00
    Anomalisa (2015)
    *****

    Chytrý animovaný film pro dospělé je vlastně také anomálie. Charlie Kaufman to má všechno promyšlené, takže nakonec dávají všechny jeho „divné“ volby smysl. Ano, na začátku jsem si také chvíli zvykal na nezvyklý vzhled lidských loutek či na to, že i ženské postavy mluví hlasem Tom Noonana, ale nakonec to za to stálo (90%).

    • 13.7.2018  22:09

    Situace kolem Anthrax byla tehdy nejistá, nakonec se k nim vrátil Belladonna, takže hrábli do archivů a hráli písně ze svých začátků, což doplnili i o kus Heaven & Hell od Sabbatů. Megadeth mi jsou hudebně nejblíž, ale měli smůlu na počasí, protože zejména na začátku jejich setu lilo jako z konve. Slayer už jsou dnes poloviční, takže zaplaťsatan byli natočeni v plné síle a plné kvalitě, dokud to ještě šlo. S odstupem času znovu smekám před ultimátní thrashovou mlátičkou Lombardem. Metallica je kapitola sama o sobě a i tahle jejich show byla dost povedená. Am I Evil? od Diamond Head v podání všech sedmnácti hudebníků je ovšem jedinečný zážitek. Nutnost pro všechny thrashery.

    • 11.7.2018  21:03
    Cirque du Soleil: Vzdálené světy 3D (divadelní záznam) (2012)
    ****

    Ta jednoduchá love story, která se táhne celým filmem je vlastně zhola zbytečná, jen nás provází výběrem nejlepších čísel z několika představení Cirque du Soleil. A to jsou samozřejmě příklady mistrovské akrobacie, choreografie i dalších vyspělých technologií. A když se nakonec Erica Linz jako Mia konečně setká se svým vzdušným akrobatem, je z toho parádní vzdušný duet na závěr. Něco mezi akrobacií a baletem. Škoda, že to u nás nešlo do kin...

    • 10.7.2018  21:50

    Další typický severský policajt, tentokrát v podání Jakoba Cedergrena, a jeho případ, který se dostane do nesouladu s jeho soukromými problémy. Jenže tentokrát je to alespoň originální v tom, že Asger Holm je jedinou viditelnou postavou tohoto kriminálního thrilleru, ostatní jsou jen hlasy na telefonu. Zatímco na scénáři je cítit jistá vykonstruovanost podle pravidel, režii, která si vystačí s jediným hercem ve dvou místnostech, není co vytknout. Při uměřené stopáži se jedná o velmi dobrý film.

    • 9.7.2018  21:47

    Tohle se asi mělo jmenovat Studená láska. Vizuálně je to opět parádní, i ta hudba se mi nakonec líbila, ale na příběhu autorovi zřejmě moc nezáleželo. Léta se v klidu potkávali na Východě i na Západě, až přišel čas na závěrečné titulky (70%).

    • 8.7.2018  11:25
    Křižáček (2017)
    **

    Pěkně komponované záběry sice nemohu pominout, ale asi jsem zrovna nebyl v náladě na filmovou poezii a nedokázal jsem zpomalit na rychlost tohoto filmu.

    • 8.7.2018  11:20

    Ze začátku jsem se radoval z návratu Terryho Gilliama, jak ho mám rád. Ale nevydrželo to až do konce, takže nejspíš drsná realita a množství kompromisů dostihly i fantazii snílka, který se tento projekt snažil natočit přes čtvrt století. Adam Driver v hlavní roli je ovšem opět naprosto perfektní. Po většinu stopáže výborný film s rozpačitou koncovkou.

    • 8.7.2018  11:09
    Touch Me Not (2018)
    ***

    Film na pomezí dokumentu zkoumá lidskou intimitu. Centrem je Laura, žena neschopná fyzického kontaktu s jinými lidmi. Už ani nevím, jak se od toho časem film dostal až do BDSM salónů, nechápu proč kromě věčně před kameru lezoucí režisérky mám ještě koukat na záběr přes filmařskou techniku. Nakonec se pro mne tohle rumunské umění stávalo spíš utrpením. Zlatý Medvěd z Berlinale je pro mne nepochopitelný (co to tam bylo za porotu?).

    • 8.7.2018  10:56
    Úkryt (2011)
    ****

    Psychologické drama výborně pracuje s napětím mezi tím, zda hlavní hrdina vidí něco, co ostatním uniká, nebo zda na něj naopak neútočí psychická choroba, což ostatně pokládá za reálnou možnost i on sám. Čekal jsem, pro co se na závěr autor rozhodne, ale i tak mne konec překvapil. Michael Shannon ve své dost možná nejlepší formě.

    • 8.7.2018  10:47
    Mandy (2018)
    *

    Dobře, film jsem sledoval od půlnoci, což můj zážitek zcela jistě ovlivnilo. Po poklidném romantickém prologu je první polovina s jakousi hippie sektou téměř k nepřežití nudná. Pak se konečně sebere Nicolas Cage, jenže pro mne už bylo pozdě. Film sice přináší souboj motorovými pilami i řadu dalších přestřelených scén, ale stejně mi z něj za pár dní zůstane v hlavě jen obrázek Nicolase Cage na záchodě s flaškou vodky. Svoji jedinou hvězdičku věnuji Jóhannu Jóhannssonovi, pro něhož tohle byla poslední hudba složená pro film (a jediná za něco stojí).

    • 8.7.2018  10:36
    Domestik (2018)
    ****

    Tělesný horor, jehož sledování je postupem času až fyzicky nepříjemné. Adam Sedlák dokazuje, že na dvouhodinový film téměř nepotřebuje ani opouštět klaustrofobní prostor jednoho bytu (měl vůbec okna?). Jiří Konvalinka je pro mne zcela neznámou tváří, ale rozhodně mu věřím profesionálního cyklistu postavou počínaje a jízdou na válcích zdaleka nekonče. A po tomhle zážitku jsem vlastně zvědav nejen na další tvorbu Adama Sedláka, ale i slovenského kameramana Dušana Husára. Za mě jako za diváka i za cyklistu oba palce nahoru.

    • 8.7.2018  10:25

    Paweł Maślona je zřejmě zručný filmař, jenže po scenáristické stránce už se zase žádný zázrak nekoná. Šestice střídajících se příběhů sice udrží divákovu pozornost, ale při troše zamyšlení je to i na tomto poli dost nevyužitý potenciál. Polská komedie prostě potřebovala trochu vygradovat, pak by z toho mohl být aspoň záchvat smíchu.

    • 8.7.2018  10:14

    Pokud účelem tohoto krátkého melodramatu bylo přivedení pozornosti společnosti k tématu vzdělávání sluchově postižených dětí, tak to sotva mohlo dopadnout lépe. Diváky většinou zcela uhrane v době natáčení pětiletá Maisie Sly v roli Libby, jejíž casting byl zřejmě největším úspěchem autorů tohoto filmu. A dvacet minut je tak akorát (90%).

    • 8.7.2018  10:03

    Málokdy je stylizace tak dotažená, že film vypadá skoro jako nějaký po dekádách nalezený dokument. Jsme kdesi v první polovině 80. let na turnaji, kde se mezi sebou utkají počítačové programy a s vítězem si to rozdá šachový velmistr z masa a kostí. Ale není to jediná akce v tomto kočkami zamořeném hotelu. Na jednu stranu hodně ujetá komedie, na druhou jsem se ale zase tolik nebavil. :-/

    • 8.7.2018  09:51
    Nina (2018)
    ***

    Nina ze začátku vypadá jako takový studený čumák – dost možná ideální pro představitelku učitelky. Magda je od začátku mnohem zajímavější (nejen protože si to rozdává s Táňou Pauhofovou). Wojtek je v tomto napůl lesbickém filmu od začátku takovým pátým kolem u vozu. Milostný trojúhelník s množstvím psychologicky nemotivovaných dějových zvratů je sice na jednu stranu pěkně zahraný i natočený, na druhou mě hlavně ke konci ty scenáristické kličky iritovaly (70%).

    • 6.7.2018  19:33
    Naneživo (2017)
    ****

    Ideální půlnoční film! Prvních asi 35 minut jsem fakt koukal s otevřenou pusou, na co jsem to vlezl. Jenže možná nejoriginálnějšímu vtípku navzdory má film ještě další hodinu, během které jednak začátek začne dávat smysl, a přitom se divák stále velmi dobře baví. Absurdní koncept tak Ueda povýšil na další úroveň a vlastně natočil mnohem chytřejší film, než by divák zombie hororu a natáčení zombie hororu mohl čekat. I když je to vlastně spíš komedie.

    • 6.7.2018  19:23

    Íránský režisér psal scénář jako vzpomínku na lidi, které znal z dětství. Jelikož se film nakonec rozhodl natočit v Chile (do Íránu se vrátit nemůže), tak ho natočil ve španělštině – tedy v jazyce, kterému nerozuměl. Stará márnice před zrušením jistě není kdovíjak veselou lokací, ale na kontinentu magického realismu mohou nad hřbitovem létat i velryby... (70%).

    • 6.7.2018  19:13
    11 x 14 (1977)
    **

    Tenhle rébus jsem nepobral. Nenarativní film nabízí záběry, mezi kterými jsem většinou nenašel žádné souvislosti a jejich řazení mi přišlo čistě náhodné.

    • 6.7.2018  19:01

    Čtveřice teenagerů ze zeměpisného i sociálního okraje na prahu samostatného života. Observační dokument s velmi dobrou kamerou své hrdiny sleduje s empatií a zájmem o jejich situaci. To je rozhodně lepší přístup, než z nich dělat lůzry a povyšovat se nad ně, což se bohužel v českém dokumentu běžně děje.

    • 6.7.2018  18:50

    V Cannes chtěli evidentně ocenit alespoň jeden film natočený režisérkou a zbylé dva byly ještě slabší. Jenže zrovna cenou za nejlepší scénář? Není to trochu výsměch zbytku soutěžních filmů? Vždyť scénář je (zejména ve druhé polovině filmu) jeho nejslabší částí.

    • 6.7.2018  18:43

    V sovětské kinematografii té doby neobvyklý pohled na to, co dělá válka s obyčejnými lidmi. Výborná kamera i střihová montáž, velmi dobré herecké výkony v hlavních rolích.

    • 6.7.2018  18:30
    Stébla (2018)
    ****

    Jihokorejská variace na Kafe a cigára je také černobílá, jen se odehrává v nekuřácké kavárně. To je ovšem jen scenáristická finta, jak dostat postavy před kavárnu a trochu ty dialogy ve dvojicích promíchat. Jen je tam jeden dlouhý záběr, ve kterém jedna z postav pořád běhá nahoru a dolů po schodišti, který jsem vůbec nepochopil.

    • 6.7.2018  18:12

    Jestli v Sundance vyhrávají takhle obyčejné filmy, je podle mne něco špatně. Bezzubý film o křesťanské převýchově k heterosexualitě je jen pohodová podívaná, na kterou si za chvíli nevzpomenete. A nezachrání to ani sympaťačka Chloë Grace Moretz.

    • 6.7.2018  18:03
    Léto (2018)
    *****

    Osmdesátá léta v Leningradu a příběh skupiny Kino a zejména jejího frontmana Viktora Coje. Půdorysem vyprávění je klasický milostný trojúhelník. V několika klipových scénách se film pořádně rozjede a dokonce je doplňován jednoduchou animací. Viktor Coj byl potomek rodičů pocházejících odkudsi z východních stepí, a tak jeho obsazení asi nebylo úplně jednoduché, nicméně Teo Yoo roli zvládl bravurně. Film se možná jmenuje podle písně „Končiťsja leto“, která zní k závěrečným titulkům, ale hlavně je to ideální letní pohodový film. Jako rocker jdu do plnejch.

<< předchozí 1 2 3 4 33 66 98 130
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace