Slarque

Slarque

Jiří Podzimek

okres Jičín
Kinomaniak

homepage

59 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 34 66 99 131
    • 16.10.2018  22:25

    Absurdní komedie o střetu západního přístupu k práci s ruskou mentalitou. Dobrá práce s kamerou a střihem.

    • 16.10.2018  09:29

    Ze začátku jsem se celkem bavil. Ostatně první oběť Uma je natolik nesnesitelná, že se dá říci, že si o to sama řekla. A dostala přesně to, co popsala. Jenže s přibývající stopáží se ukazuje, že Lars von Trier je čím dál větší Narcis, a nejspíš je vážně přesvědčen o tom, že páchá umění. Rozjede docela zajímavou scénku a pak se v ní rýpe tak dlouho, až ji úplně zabije. A z nepříliš nadšených tří hvězdiček jsem další ubral za epilog – tenhle převážně nudný filozofující film zkrátka neví, kdy chcípnout. Vinaři, lovci, letečtí konstruktéři a architekti nechť si přidají libovolný počet hvězdiček sami. :-/

    • 14.10.2018  09:31

    Životopisné drama rozkročené přes celá šedesátá léta nám dává nakouknout do amerického kosmického programu v době, kdy zoufale prohrával se Sovětským svazem na všech frontách. Takže jediné prvenství, které bylo možné, byl Měsíc. Ryan Gosling je jako Neil Armstrong tak dokonalý, až to je paradoxně trochu na škodu. Kolik filmů už se asi na tuhle roli připravoval? To už je zajímavější Claire Foy v roli jeho manželky. Naprosto však nefunguje závěrečný pokus o ždímání emocí. Armstrong na Měsíci náhle vzpomíná na svou zemřelou dcerku? Poté, co už se přes hodinu filmového času choval jako robot, takřka bez emocí? To si mohl Damien Chazelle odpustit. Technicky dokonalé a obzvlášť zvuk dokazuje, že Dolby Atmos má občas smysl.

    • 10.10.2018  09:12

    Dokument pomníkového typu, který toho divákovi o Heathovi nakonec neřekne tolik, kolik by mohl. Můžeme při jeho sledování na talentovaného mladíka zavzpomínat, ale vyšší ambice tvůrci zřejmě neměli.

    • 7.10.2018  18:31

    Nejvíc na škodu je prvoplánový český název evokující romantickou komedii. Ne že by se u filmu divák občas nezasmál a že by tam nebyla výrazná romantická linka, ale prvoplánový určitě není. Peter Kurth i Sandra Hüller jsou samozřejmě skvělí herci, o to těžší to měl nepříliš známý Franz Rogowski v roli málomluvného hlavního hrdiny, ale nakonec působí velmi přesvědčivě. Nahlédnutí do současného života obyčejných lidí v sousedském Sasku je civilní i poetické.

    • 5.10.2018  11:49
    Zloději (2018)
    *****

    Neokázalý pohled na rodinu v dnešní moderní společnosti. Empatický film, jehož tvůrce ho ovšem má perfektně promyšlený a zcela pod kontrolou. Proto se spoustu informací dozvídáme postupně (vlastně až do úplného závěru), což nás nutí neustále přehodnocovat svůj postoj k jednotlivým postavám. Film, který mě přiměl přemýšlet nad tím, co všechno je špatně v mé rodině.

    • 3.10.2018  21:23

    Koukat se dvě hodiny jak někdo chlastá, vlastně není taková zábava. Myslím, že nebýt tam aspoň supersexy Amber Heard, tak jsem u toho usnul.

    • 2.10.2018  22:21
    Beze stop (2018)
    ****

    Debra Granik sáhla do klobouku a možná vytáhla další mladou hereckou hvězdu. Thomasin Harcourt McKenzie je skoro stejným zjevením jako před osmi lety Jennifer Lawrence ve Winter's Bone. Spolu s Benem Fosterem tvoří dvojici, která utáhne celý tento film, který něco naznačuje, ale moc toho neříká. Nevíme, co zažil otec, co se stalo s matkou a spoustu dalších věcí. Film se také překvapivě obešel bez záporných postav. Tohle nenápadné drama totiž nehraje na efekt, ale odmění jen diváka, který je ochoten se sám zamyslet.

    • 26.9.2018  23:13
    Vidím tě ve slovech, která nevidím (studentský film) (2013)
    ***

    Asi bych ocenil práci s písmeny, slovy, textem a jejich vizualizací, ale věčný pubertální smích slečny režisérky mě čím dál víc otravoval...

    • 26.9.2018  23:09
    Malá (studentský film) (2017)
    ****

    Krátký školní filmeček mluví pomocí málo slov o frustraci velmi dobře srozumitelným způsobem. To děvče v hlavní roli bylo zřejmě pečlivě vybrané.

    • 26.9.2018  23:03
    Bude třeba dalších výzkumů (studentský film) (2011)
    ***

    O včelách vím minimum, ale v tomto dokumentu je dobře popsáno, jak funguje současný vědecký výzkum takřka čehokoli. Potřebujete ukázat náznaky a zažádat o dotace na další výzkum. Výsledky by předkládal jedině blázen...

    • 26.9.2018  22:59
    Momentální nepřízeň počasí (studentský film) (2012)
    ****

    Originální experiment se odehrává v počasí, kdy je podle úvodní předpovědi viditelnost asi dva milimetry. Dialogy dvou lidí, při kterých z prostoru vystupují pouze obrysy předmětů či částí těl, podněcují fantazii.

    • 26.9.2018  22:53
    Tradice (studentský film) (2017)
    ****

    Slovácké tradice se v tomto století přece jen o něco proměnily... Na krátkém prostoru velmi dobrá práce s obrazem i se střihem.

    • 26.9.2018  19:31
    King Skate (2018)
    ****

    Dynamická dokumentární jízda na podomácku vyrobeném prkýnku s kolečky z puků. O počátcích skateboardingu u nás jsem nevěděl nic, takže díky za osvětu. Kéž by častěji byla takhle dobře podávána.

    • 26.9.2018  09:37

    Elyas M'Barek je po trojici Fakjů populární, tak se z toho musí něco vyždímat. Melodramatický příběh o polepšení nezodpovědného flákače, který je donucen starat se o smrtelně nemocného kluka, ovšem kromě nepravděpodobné expozice ničím zajímavý není. Všechno už jsme viděli a většinou lépe. Takže jen průměrný kousek na jedno použití.

    • 25.9.2018  09:49

    Mile mě překvapilo, že ještě někdo natočil animovaný dobrodružný film pro děti prakticky bez roztomilých zvířátek (je tam všeho všudy jeden pes, a to ještě jen v závěrečné třetině filmu) a dalšího podbízení se dětem. Jednoduchá animace je povedená, i když nevím co na ni řeknou děti rozmazlené CGI animáky. Jedinou slabinou filmu mi tak přišel pozvolný začátek. Na dobrodružství zkrátka musíte chvíli čekat.

    • 24.9.2018  12:06

    Šťastné údolí stále vypadá spíš jako očistec. Ve druhé sérii se ovšem to nejzajímavější odehrává okolo detektiva Johna Wadswortha a vraždy Vicky Flemingové. Ne tedy že by magor Tommy Lee Royce hlavní hrdince a její rodině dost nezavářel i z vězení, ale celkově mi tu přišlo rozložení příběhů mezi více postav vydařenější. Sarah Lancashire je ovšem stále ústřední figurou a pořád to celé táhne na jedničku.

    • 22.9.2018  21:23

    Seriál o tom, co v dnešním světě znamená mateřství, se sice ze začátku vydává za kriminální, ale přece jen je vidět, o co jeho autorům v prvé řadě šlo. Být to totiž kriminálka, tak bych při propojení osobního a profesního života hlavní hrdinky v takovéto míře asi obracel oči v sloup. Ale ani to nejspíš diváky první série nijak nepřekvapí. Elisabeth Moss je opět výborná.

    • 16.9.2018  09:42

    Mylně jsem se domníval, že uvidím hudební film. Místo toho jsem pořád sledoval Rogera Waterse jezdícího autem, filozofujícího a brečícího nad sedmdesát let starým dopisem. Tady má zřejmě hlavní slovo Waters producent, režisér a scenárista a pomocí Waterse herce nám ukazuje Waterse takového, jak si ho máme pamatovat. A nakonec i když dojde na hudbu, tak jakoby měla hlavní slovo videoprojekce a další technické elementy show, a hudba byla jen jejich doplňkem. Nakonec jsou z toho nejlepší přímé výpůjčky ze slavného Parkerova filmu. Pro mne velké zklamání.

    • 13.9.2018  08:57
    Červená (2017)
    ***

    Soňa Červená je sympatická dáma a její životní osudy jsou dobrým materiálem pro film. Ale bohužel - o opeře vím, jen že existuje a že se v ní zpívá. Takže jsem koukal na dokument o pěvkyni, o jejíž proslulosti je autorka přesvědčena, ale já o ní nic nevěděl a musel jsem se spokojit s tím, co z její kariéry režisérka do filmu vybrala.

    • 10.9.2018  09:16

    Gian Maria Volontè přehrává jako o život, ale zrovna k tomuhle filmu to krásně pasuje. Ostatně i scénář je obdobně satiricky nadsazený. Kafkovské kriminální drama z pohledu muže opilého vlastní mocí je každopádně velmi originální záležitostí. Hlavní hudební motiv Ennia Morriconeho má divák po chvíli napevno v uších. Elio Petri a Ugo Pirro zaslouží poklonu.

    • 9.9.2018  18:28

    Opulentní velkofilm, kde prostocviky s kamerou dávají vědět, že to bylo točeno tak, aby výsledek vypadal co nejefektněji ve 3D. K tomu už pro Luhrmanna typická směs současné i dobové hudby plus původní muzika od Craiga Armstronga. Obsazení víc než slušné. Jenže romantické drama by mělo diváka nějak emocionálně zasáhnout, tady jsem jen pokrčil rameny a pustil film z hlavy. Pro mne jen načančané prázdno. :-/

    • 5.9.2018  20:41
    Schmitke (2014)
    ****

    Už dlouho jsem se u českého filmu tak dobře nebavil, takže mi nakonec ani nevadí, že je to napůl film německý. Peter Kurth v hlavní roli je výborný, a mysteriózní komedie z Krušných hor vlastně nestojí jen na zvuku, byť ten je nezvykle výrazný. Už teď jsem zvědav, s čím přijde Štěpán Altrichter příště.

    • 1.9.2018  20:16

    108 padesátivteřinových filmů bratří Lumièrových by si samozřejmě zasloužilo plné hodnocení, ale já tu nehodnotím jejich filmy (nebo ne tak úplně – zcela od nich samozřejmě odhlédnout nemohu), ale práci Thierryho Frémauxe. Seřazení do jednotlivých bloků to zpřehledňuje, ale jeho komentář mi ne vždy sedl, navíc jeho neustálé čtení odvádělo pohled od obrazu (prý existuje i dabovaná verze, což mi výjimečně dává smysl, ale nenatrefil jsem na ni).

    • 1.9.2018  19:59
    Upgrade (2018)
    ****

    Dobře, zápletka ani děj nejsou ničím originální, ale je to natočeno natolik dobře, že tohle australské akční sci-fi béčko nakopává zadek nejednomu vysokorozpočtovému trháku. U mě dobrý (70%).

    • 28.8.2018  09:49
    Hastrman (2018)
    ***

    Tuhle literární adaptaci drží nad vodou hlavně kameraman a herci v hlavních rolích. Nefunguje členění filmu do kapitol, nemístná snaha o humor, komentář ani konec. Většina vedlejších postav jsou jen karikatury. Ondřej Havelka si jako režisér-debutant ukousl moc velké sousto a nakonec spíš selhal. Ale paradoxně je mi jeho selhání pořád sympatičtější než běžná domácí hra na jistotu.

    • 26.8.2018  21:30

    Největším problémem Úžasňákových se stalo, že nový film se superhrdiny máme minimálně jednou za měsíc. Takže dvojka je prostě nejlepší, když řeší čistě rodinné záležitosti, ale samotná záchrana před dalším superpadouchem mě navzdory dobře zpracované akci tolik nebavila. Zato grotesková rvačka Jack-Jacka s mývalem nemá chybu a je takovým předčasným vrcholem filmu. Celkově tedy pořád spokojenost, ale takový úžas jako před čtrnácti lety už to prostě není.

    • 26.8.2018  21:18
    Bao (2018)
    ***

    Čínský knedlíček jako metafora rodičovství. Příběh samotný i jeho provedení velmi dobré, ale jakmile v závěru začaly obě hlavní postavy brečet, šla má spokojenost i hodnocení o hvězdičku níž. Takový jsem holt já. :-/

    • 23.8.2018  09:42

    Průměrná žánrová podívaná na námět ze života mladého Jana Němce. Kryštof Hádek ho ztvárnil přesvědčivě, takže mi nakonec přišel zajímavější než Helmut Zilk, který zřejmě měl být hlavní postavou filmu. Na začátku to snad drží nad vodou jen sex, ke konci přijde špionážní finále STB vs. CIA ve Vídni, celkově je to jen další snadno zapomenutelný produkt (50%).

    • 21.8.2018  21:52
    Dubček (2018)
    ***

    Vypadá to jako pomůcka pro školní výuku dějepisu. Takhle si chceme pamatovat Alexandera Dubčeka. Nic proti Adrianu Jastrabanovi, ale pár let stará verze z cyklu České století mi připadala věrohodnější. Navíc už dlouho ve mně použití dobových záběrů tak jasně neevokovalo snahu snížit výrobní náklady, protože bylo spíš rušivé.

<< předchozí 1 2 3 4 34 66 99 131
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace