Bajda

Bajda

Ondřej Bacík

okres Blansko
Cinestudent & cinefil

Twitter: OndrejBacik

35 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 18.2.2017  22:55

    Tak tohle jsem už HODNĚ dlouho nezažil. Totální WTF, kdy se začnete koukat na film, který vypadá na 5*, po hodině se to šoupne ke 4*, pak ke 3* a poslední neuvěřitelně natahovanou hodinu přemýšlíte, jestli tomu narvat „odpad!“. Celé to padá na neuvěřitelně banální béčkové zápletce. Dokud ji Verbinski nezačne vyprávět a jen buduje atmosféru, vše je paráda, protože je prostě docela slušný režisér..no a pak už není co komentovat. Ale bizarní zážitek to fakt byl :D Horory studia Hammer mám nakoukané a pokud jim to chtělo vzdávat poctu ok, ale když ta béčkovost nevypadá záměrně, ale jako přešlap...prostě to nefunguje.

    • 17.8.2015  10:09

    (SPOILERY) Rakouská verze skvělého jihokorejského horroru/thrilleru Janghwa, hongryeon, která je bohužel horší téměř ve všech ohledech. Nápad ukradený, scenáristicky ale zpracovaný podstatně hůř, takže „šokující“ pointu odhalíte po prvních 10 minutách. Je pravda, že film se po nějaké době začne ubírat vlastní cestou, na které ale postavám chybí motivace a to co se na plátně děje vás tak zvedá ze židle maximálně proto, že je to explicitní a brutální exploatace. Ve zkratce: trailer lepší než film :-/

    • 26.4.2015  10:27
    Kmeny - Tattoo (E08) (epizoda) (2015)
    *

    Zatím nejslabší díl cyklu Kmeny, který naprosto selhává v cílu projektu, a sice zmapovat a přiblížit současné městské subkultury. O lidech, kteří se rádi nechávají tetovat se nedozvíme téměř nic, stejně jako o lidech, kteří jim ona tetování dělají. Povrchní, bez nápadu, bez pointy.

    • 6.1.2015  19:15
    Míň je víc (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Tragický koncept, tragické provedení, nepřirozený moderátor, nejasná pravidla, nízká výhra, nulové napětí, na nic otázky, nezajímaví hosté, ... mám pokračovat?

    • 8.11.2014  18:13
    Interstellar (2014)
    ****

    Interstellar měl být seriál...

    • 31.8.2014  14:10
    Zátah 2 (2014)
    *****

    Absolutní špička martial arts žánru. Zatímco na jedničce se daly obdivovat jedině bojové scény, dvojka funguje od začátku až do konce jako celek. Na rozdíl od jedničky nestagnuje, ale s každou další minutou nabývá na síle...respekt.

    • 21.7.2014  08:19

    „Ape...kill...human!“ Dostali jsme se do fáze kinematografie, kdy CGI herci (v tomto případě opice) podávají lepší herecké výkony, než lidští herci....dokonce ani Gary Oldman Cézara a Koba nestíhá...jinak lehce nadprůměrný blockbuster. 7/10*

    • 19.5.2014  21:10
    Kurňa, co to je? (TV pořad) (2013)
    odpad!

    Totální žumpa televizní zábavy. Další ze soutěžních pořadů, které recyklují stokrát ohrané disciplíny, se kterými přišla Nova v devadesátkách. Tragičtí druhořadí hosté; zběsilé tempo; kulisy, že by jeden blil; a mezi tím vším pobíhá a skáče Čmaňa na tripu...televizní peklo.

    • 14.5.2014  08:30

    Jediná cesta, jak v dnešní době zaujmout publicistikou širší publikum. Na USA sympaticky odvážně názorové.

    • 4.4.2014  14:21
    Jak jsem poznal vaši matku (TV seriál) (2005)
    ****

    HIMYM začal skvěle...navzdory tomu, že jeho premisa jen kopírovala veleúspěšné Přátele, se od nich dokázal odlišit postmoderními postupy; zcizovacími efekty, nespolehlivým vypravěčstvím, hraním si s různými časovými rovinami, přesahy do jiných médií (resp. na web) nebo třeba nikdy nekončícími popkulturními odkazy. To vše navíc tvůrci v prvních sériích servírovali na stříbrných podnosech a zabalené tak, aby seriál přijal jak mainstreamový americký divák, tak i diváci trochu náročnější. Jenže pak přišlo prodloužení seriálu. Ne o jednu nebo dvě, ale zhruba o pět dalších sérií. Zatímco mainstreamový divák u televize vydržel (podle průzkumů) celkem bez větších výhrad, pro kohokoliv náročnějšího byly poslední série střídavě velkým utrpením. HIMYM jako celek se prostřednictvím hvězdiček hodnotí těžko. První série za 4-5*, pak průměrná 3 s kolísáním na obě strany...asi ale nedokážu odečíst tu nostalgickou hodnotu a fakt, že jsem seriál sledoval od střední neuvěřitelných devět let. Tak teda jo...4*, ale díky bohu, že už je konec...vlastně není, protože bude HIMYD. True story.

    • 3.3.2014  08:56
    Mr Hublot (2013)
    ***

    Z hlediska animace tleskám. Jinak to ale je průměrný příběh, který jsme nejen v krátkometrážních filmech viděli všichni už stokrát. Oskara za tohle?

    • 11.12.2013  12:16

    Neuvěřitelné zklamání. Dva hlavní hrdinové, z nichž ani jeden nemá žádnou hloubku a ani jeden není zajímavý; nudný scénář plný naprosto očividných logických děr (a teď nemluvím o těch, které jsou tam záměrně) a jeden roztomilý pes...ten může za místní vysoké hodnocení? Nechápu... Nápad parodovat bondovky je samozřejmě skvělý, ale provedení pokulhává. Když odfiltrujete nostalgii a pokusíte se na tenhle film podívat střízlivě....5/10.

    • 15.11.2013  11:52

    Snaha o "evropský art", který v československých vodách zoufale chybí, je chválihodná. Vzít si velké téma a okoukat styl bratří Dardennů ale bohužel nestačí. Slabé výkony neherců v kombinaci se šílenými postsynchrony zabíjí jakýkoliv realismus, který tady na čsfd v komentářích jiní chválí (?!). Témata "rasismu, nezaměstnanosti a disfunkční rodiny" (jak se píše v oficiálním textu distributora) jsou velké sousto, u kterého vždycky hrozí buď banálnost nebo nedořečenost. Můj pes Killer v sobě kloubí oba tyhle nedostatky. V realistických záběrech úspěšných festivalových evropských filmů máte čas přemýšlet o tom, co se děje na plátně....u Killera je to prostá nuda. Hvězdička za film, hvězdička za snahu jít správným směrem. Třeba příště...

    • 7.10.2013  09:33
    Gravitace (2013)
    ****

    Určitě zatím nejopojnější kinozážitek roku 2013, který má pro mě jedinou vadu: v hlavě mi zůstali vzpomínky na technicky dokonalý film, jehož příběh je mi ale hned první den po návštěvě kina úplně ukradený. Z hlediska střihu/kamery/režie/nazvučení/čehokoliv technického je to orgasmus, z hlediska příběhu extrémně nezajímavá banalita. Cuarón i Lubezki jsou šikovní, ale do geniality Kubricka a jeho Vesmírné odysei jim přece jen ještě něco chybí...4,5*

    • 13.8.2013  00:21
    Bůh masakru (2011)
    **

    Polanski upozadil svoji kvalitní režii a spolehl se hlavně na text Yasminy Rezové, který je i na divadelním jevišti přijímán rozporuplně. Všichni čtyři hlavní protagonisté nepříjemně přehrávají a veškeré problémy "s přesahem" jsou do jejich dialogů montovány tak, že působí neuvěřitelně šroubovaně. Pointa vzniklá rámujícími záběry dětí je originální, ale zbytek filmu bohužel nezachrání. Jak dokazuje třeba Nicholsovo Kdo se bojí Virginie Woolfové? (1966), konverzační divadelní hra, která se odehrává téměř v jediné místnosti, může být skvěle adaptována do podoby filmu...Polanskimu se to ale tentokrát bohužel nepodařilo. 5/10.

    • 28.6.2013  23:25
    Muž z oceli (2013)
    ****

    Jednoduše nejlépe natočený film o Supermanovi... 7/10

    • 2.6.2013  23:51

    Sorry za subjektivní komentář spíš o knížce, než o filmu: O formální stránce filmu psát nebudu, to by bylo na dlouho. Co mě ale překvapilo, že ve mě film dokázal znovuvyvolat pocity, které jsem měl při čtení původní knížní předlohy a to nezávisle na manýrismu, který si Luhrman k látce přidal. Otázka je, jestli je to opravdu tak povedená adaptace, nebo jestli jsou ty pocity tak čerstvé, že jsem si je na plátno v kině projektoval. To asi ale takhle brzo nedokážu posoudit. Čím jsem si ale jistý je, že Velký Gatsby je jedna z nejlepších knížek, jaké jsem kdy četl. Depresivní, ale poutavá. Paradoxní jak v tom, co se děje jejím protagonistům, tak v širších otázkách, které otvírá. V tom, že "to důležité" se děje ve vzácné rovnováze přímo před vašima očima a zároveň mezi řádky. Dokonale zachycující milieu amerických dvacátých let i postmoderní krizi, která se od začátku 20. století promítá do vědomí individuí i kolektivu. A která s každým koncem dalšího velkého příběhu nabývá na síle až dodnes. Vůbec se nedivím, že se Fitzeraldův román o období po první světové stal populární po druhé světové válce...ani tak ne must-see, jako must-read...

    • 26.4.2013  10:16

    Jen Slavoje Žižka napadne hledat analogie mezi psychoanalytickým fenoménem a splachováním hoven do záchodu. Co je na tom nejhorší, že taková paralela je pak vysoce ilustrativní, neuvěřitelně silná, snadno pochopitelná a přesvědčivá. Perverzní průvodce filmem má dvě hodiny a půl; a přesto trpí zkratkovitostí. Žižek nás bombarduje jedním tvrzením za druhým, přičemž se dopouští svého typického zjednodušování. I přes toto zjednodušování ale musí být výklad pro někoho, kdo neví nic o Freudových a Lacanových tezích, přinejmenším chaotický. Na druhou stranu není potřeb znát dílo těchhle dvou pánu kdovíjak podrobně, abyste si dokument užili a abyste se naučili nahlížet film zase z trochu jiného hlediska. A mezitím hutným teoretickým materiálem, který Žižek předkládá se navíc občas objeví nějaká jeho typická perla typu: "Kytky připomínají vagíny. Měly by se dětem zakázat. V podstatě to jsou pozvánky, které říkej hmyzu pojď a ošukej mě." Žižkovi analogie jsou zajímavé a originální navzdory svojí diskutabilitě. Jestli Vás jen trochu zajímá filmová teorie, nebo psychoanalýza, tenhle film doporučuju, neboť jak praví Slavoj at his best: "In order to attack the enemy, you first have to beat the shit out of yourself..."

    • 16.4.2013  08:37
    Holy Motors (2012)
    *****

    Když se filmu podaří odpoutat od schémat literatury i fotografie a najde si vlastní jazyk vycházející z technické i ontologické podstaty média filmu...___Bude to ale chtít další zkouknutí, u kterýho už budu vědět, jak k filmu přistoupit.

    • 2.4.2013  19:27
    Hra o trůny (TV seriál) (2011)
    ***

    GoT samozřejmě formálně převyšuje většinu ostatních právě vysílaných seriálů. Aby taky ne za ty prachy. Ale ani ten nejlepší scénárista by nemohl rozumě adaptovat tuhle knižní sérii za podmínek 1 kniha = 1 série. Na to je původní materiál příliš rozsáhlý. Logickým důsledkem je obrovský prostor s milion postavami, ve kterém ale chybí čas pro orientaci diváka, natož na prokreslení charakterů, sžití s nimi atd. Po půlroční přestávce je sledování nové série totální wtf a vzpomínání, kdo zabil koho a proč a kde. Nepochybuju o tom, že čtenáři knih tenhle problém nemají, ale pro zbytek je to zásadní problém...snižuju hodnocení.

    • 31.1.2013  17:13
    Papíry (2012)
    ***

    Předfilmové kraťasy Pixaru jsou obsahově originální, brilantně animované, nápadité a hlavně mají skvělé pointy (La Luna). Paperman je z hlediska technologie poměrně inovativní (ruční kresba na 3D modelech), vypadá „jinak", ale ta obsahová nápaditost tam prostě chybí.

    • 24.12.2012  12:37

    To jsou ty paradoxy. V podstatě zapomenutá pohádka a přitom se jedná o jednu z nejoriginálnějších českých vůbec. Krásné kulisy, nápaditá mizanscéna, dobrá hudba, ale hlavně originální kamera i střihy nabízející nápadité vizuální zkratky. Akce je v ní, pravda, často upozaděná a odehraje se mimo naše zraky, to ale nic nemění na tom, že se jedná o jedinečný úkaz v našich kinematografických vodách.

    • 24.12.2012  12:33
    Cirque du Soleil: Kooza (divadelní záznam) (2008)
    *****

    Dokonalá montáž atrakcí...Ejzenštejn by měl ze Cirque de Soleil radost ;-)

    • 5.12.2012  10:01
    3 Idiots (2009)
    **

    Absolutně nechápu, jak se stalo, že se tenhle film dostal do IMDb TOP250. Trvá skoro tři hodiny, během kterých nenabízí absolutně nic, kromě dojemného (čti "slzy ždímajícího") příběhu o třech přátelích. Vím - někdy i to samo o sobě stačí na pět hvězdiček, ale tohle není ten případ. Hirani vrší jedno klišé na druhé a nepřináší absolutně žádnou přidanou hodnotu. V rámci současné indické kinematografie se jedná o konzervativní snímek (jak v rovině obsahu, tak stylu), který nepřichází s ničím novým....a navíc to není vtipný ani svojí béčkovostí, jako některý jiný bollywooďáky :-(

    • 12.11.2012  11:55
    Znovu 17 (2009)
    ***

    Wow..tak tohle mě překvapilo - Zac Efron není úplně špatný herec....say what?!?!?

    • 4.6.2012  19:02

    Ano, je to totální midcult. Ale jeden z nejlepších za poslední léta. Skvělé herecké výkony, skvělý timing jednotlivých gagů (už dlouho jsem se nesmál tak nahlas) a ta klišovitost je přežitelná. Špička mainstreamových "feel-good" filmů.

    • 8.4.2012  15:27

    Francouzský snímek Děti Paříže je (na rok 1913) velice vyspělé melodrama, který zaujme jak svým příběhem, tak pokrokovým využíváním stylistických technik. Perret organizuje řadu záběrů zajímavým způsobem do hloubky, využívá zadní osvětlení, panorámy a prostor často rozděluje do většího počtu záběru, což nebylo v tomhle období vůbec samozřejmostí. Mizanscéna ani děj se nesnaží diváka zaujmout spektakulárností, ale spíš realističností. A daří se to výborně. Při původní rychlosti projekce (16 snímků za vteřinu) trvá film přes dvě hodiny, ale díky chytlavému příběhu je snímek zajímavý od začátku až do konce i dnes. Děj filmu se točí kolem osudu mladé dívky, která v dětství přijde tragicky o oba svoje rodiče. Když uteče z internátu, dostane se do rukou zlodějů, kde se také seznámí s druhým "dítětem Paříže" Boscem. Dramatické události, které odstartuje zjištění, že otec dívky ve válce nezemřel, ale byl pouze v zajetí, už prozrazovat nebudu, protože film rozhodně stojí za vidění ;-)

    • 7.4.2012  17:56

    Využití původní hudby i zapojení slavného dramatika a herců bylo na svou dobu určitě unikátní a tuto snahu o to, dělat "film jako umění" je potřeba ocenit. Na druhou stranu to, že společnost Film D'Art brzy zkrachovala je důkazem toho, že nedokázala svými filmy v dlouhodobé perspektivě uspokojit elitní ani masové publikum. Zavraždění vévody Guise se odehrává v pohledných kulisách, slavní herci jsou oproti svým soudobým kolegům expresivnější a jsou navlečení do krásných kostýmů. Výsledný efekt a divácký zážitek ale bohužel neodpovídá vynaloženému úsilí tvůrců. Ke zhlédnutí zde: http://www.youtube.com/watch?v=io4Weec8Crk

    • 4.4.2012  13:14

    K tomuhle filmu je už všechno důležité řečeno stokrát v ostatních komentářích, takže zas sebe jenom dodám, že nejsem zrovna fanda westernů. I proto jsem na Tenkrát na Západě kouknul až po mnoha letech, když jsme byl nemocný. Necelé tři hodiny utekly jak voda, ani minutu jsme se nenudil a musím uznat, že to je absolutní a nepřekonatelný vrchol tohoto žánru. Hudba, režie, casting, způsob vyprávění...6*

    • 20.2.2012  14:49

    //Komentřář obsahuje spoilery!!// Černobílý snímek Velké zvíře režíroval Jerzy Stuhr, představitel hlavní role Kieslowskeho Amatéra. A právě Kieslowski ke Stuhrovu snímku napsal scénář. Hlavní postavou filmu je Zygmunt Sawicki, který najde velblouda a bez nějaké zvláštní motivace si ho přivlastní. Odmítá na něm vydělávat, aby se neznelíbil v očích spoluobyvatel malého městečka, a postupně si s manželkou zvíře oblíbí. I přesto ale na něm (i na velbloudovi) jeho sousedé začnou hledat chyby a začnou oběma manželům komplikovat život. Problémy vyvrcholí ukradením zvířete, po kterém se najednou vše vrací do normálu. Lidé se Sawickim zase mluví, nabízí mu lepší práci i vrácení místa v městské muzice. Velké zvíře je malý komorní film o závistivosti a o tom, jak je těžké hlavně na malém městě či na vesnici vybočovat z řady. Formálně snímek ničím nepřekvapí, ale v jeho jednoduchosti je krása.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace