Bajda

Bajda

Ondřej Bacík

okres Blansko
Cinefil

35 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 12.2.2020  22:26
    Cheerleading (TV seriál) (2020)
    *****

    ...ten moment, kdy se díváte na dokument a uvědomíte si, že je v něm víc dramatu a skvělých postav, než v jakémkoliv fikčním seriálu, který jste za poslední dobu viděli. Jasně, má to svoje mouchy, šlo by to trochu prokrátit a míň se opakovat, ale pořád se jedná o jeden z nejlepších dokumentů, jaké jsem v poslední době viděl. A mimochodem to jde cheerleading úplně mimo mě.

    • 30.5.2019  08:59
    My (2019)
    ****

    Tématy naprosto přeplácaná záležitost, do které se Peele pod tlakem velkých očekávání pokusil napcat snad všechny aktuální sociální problémy (černí vs. bílí, utlačovaní vs. elita, silná žena / slabý muž, a plno dalšího). Škoda je i té poslední zbytečně (a špatně) vysvětlující poslední čtvrtiny i naprosto odhadnutelného "twistu" na závěr. Co naopak funguje je střídání hororu a humoru, skvělá režie, kamera, herecké výkony a luxusní sound design. Ve zkratce: nápaditá, ale nedotažená a přeplácaná jednohubka, které kvůli tomu jak stylově je natočená, odpustíte ledacos. 7 z 10.

    • 18.2.2017  22:55

    Tak tohle jsem už HODNĚ dlouho nezažil. Totální WTF, kdy se začnete koukat na film, který vypadá na 5*, po hodině se to šoupne ke 4*, pak ke 3* a poslední neuvěřitelně natahovanou hodinu přemýšlíte, jestli tomu narvat „odpad!“. Celé to padá na neuvěřitelně banální béčkové zápletce. Dokud ji Verbinski nezačne vyprávět a jen buduje atmosféru, vše je paráda, protože je prostě docela slušný režisér..no a pak už není co komentovat. Ale bizarní zážitek to fakt byl :D Horory studia Hammer mám nakoukané a pokud jim to chtělo vzdávat poctu ok, ale když ta béčkovost nevypadá záměrně, ale jako přešlap...prostě to nefunguje.

    • 26.4.2015  10:27
    Kmeny - Tattoo (E08) (epizoda) (2015)
    *

    Zatím nejslabší díl cyklu Kmeny, který naprosto selhává v cílu projektu, a sice zmapovat a přiblížit současné městské subkultury. O lidech, kteří se rádi nechávají tetovat se nedozvíme téměř nic, stejně jako o lidech, kteří jim ona tetování dělají. Povrchní, bez nápadu, bez pointy.

    • 6.1.2015  19:15
    Míň je víc (TV pořad) (2015)
    odpad!

    Tragický koncept, tragické provedení, nepřirozený moderátor, nejasná pravidla, nízká výhra, nulové napětí, na nic otázky, nezajímaví hosté, ... mám pokračovat?

    • 17.8.2015  10:09

    (SPOILERY) Rakouská verze skvělého jihokorejského horroru/thrilleru Janghwa, hongryeon, která je bohužel horší téměř ve všech ohledech. Nápad ukradený, scenáristicky ale zpracovaný podstatně hůř, takže „šokující“ pointu odhalíte po prvních 10 minutách. Je pravda, že film se po nějaké době začne ubírat vlastní cestou, na které ale postavám chybí motivace a to co se na plátně děje vás tak zvedá ze židle maximálně proto, že je to explicitní a brutální exploatace. Ve zkratce: trailer lepší než film :-/

    • 8.11.2014  18:13
    Interstellar (2014)
    ****

    Interstellar měl být seriál...

    • 14.5.2014  08:30

    Jediná cesta, jak v dnešní době zaujmout publicistikou širší publikum. Na USA sympaticky odvážně názorové.

    • 31.8.2014  14:10
    Zátah 2 (2014)
    *****

    Absolutní špička martial arts žánru. Zatímco na jedničce se daly obdivovat jedině bojové scény, dvojka funguje od začátku až do konce jako celek. Na rozdíl od jedničky nestagnuje, ale s každou další minutou nabývá na síle...respekt.

    • 21.7.2014  08:19

    „Ape...kill...human!“ Dostali jsme se do fáze kinematografie, kdy CGI herci (v tomto případě opice) podávají lepší herecké výkony, než lidští herci....dokonce ani Gary Oldman Cézara a Koba nestíhá...jinak lehce nadprůměrný blockbuster. 7/10*

    • 7.10.2013  09:33
    Gravitace (2013)
    ****

    Určitě zatím nejopojnější kinozážitek roku 2013, který má pro mě jedinou vadu: v hlavě mi zůstali vzpomínky na technicky dokonalý film, jehož příběh je mi ale hned první den po návštěvě kina úplně ukradený. Z hlediska střihu/kamery/režie/nazvučení/čehokoliv technického je to orgasmus, z hlediska příběhu extrémně nezajímavá banalita. Cuarón i Lubezki jsou šikovní, ale do geniality Kubricka a jeho Vesmírné odysei jim přece jen ještě něco chybí...4,5*

    • 19.5.2014  21:10
    Kurňa, co to je? (TV pořad) (2013)
    odpad!

    Totální žumpa televizní zábavy. Další ze soutěžních pořadů, které recyklují stokrát ohrané disciplíny, se kterými přišla Nova v devadesátkách. Tragičtí druhořadí hosté; zběsilé tempo; kulisy, že by jeden blil; a mezi tím vším pobíhá a skáče Čmaňa na tripu...televizní peklo.

    • 3.3.2014  08:56
    Mr Hublot (2013)
    ***

    Z hlediska animace tleskám. Jinak to ale je průměrný příběh, který jsme nejen v krátkometrážních filmech viděli všichni už stokrát. Oskara za tohle?

    • 28.6.2013  23:25
    Muž z oceli (2013)
    ****

    Jednoduše nejlépe natočený film o Supermanovi... 7/10

    • 15.11.2013  11:52

    Snaha o "evropský art", který v československých vodách zoufale chybí, je chválihodná. Vzít si velké téma a okoukat styl bratří Dardennů ale bohužel nestačí. Slabé výkony neherců v kombinaci se šílenými postsynchrony zabíjí jakýkoliv realismus, který tady na čsfd v komentářích jiní chválí (?!). Témata "rasismu, nezaměstnanosti a disfunkční rodiny" (jak se píše v oficiálním textu distributora) jsou velké sousto, u kterého vždycky hrozí buď banálnost nebo nedořečenost. Můj pes Killer v sobě kloubí oba tyhle nedostatky. V realistických záběrech úspěšných festivalových evropských filmů máte čas přemýšlet o tom, co se děje na plátně....u Killera je to prostá nuda. Hvězdička za film, hvězdička za snahu jít správným směrem. Třeba příště...

    • 2.6.2013  23:51

    Sorry za subjektivní komentář spíš o knížce, než o filmu: O formální stránce filmu psát nebudu, to by bylo na dlouho. Co mě ale překvapilo, že ve mě film dokázal znovuvyvolat pocity, které jsem měl při čtení původní knížní předlohy a to nezávisle na manýrismu, který si Luhrman k látce přidal. Otázka je, jestli je to opravdu tak povedená adaptace, nebo jestli jsou ty pocity tak čerstvé, že jsem si je na plátno v kině projektoval. To asi ale takhle brzo nedokážu posoudit. Čím jsem si ale jistý je, že Velký Gatsby je jedna z nejlepších knížek, jaké jsem kdy četl. Depresivní, ale poutavá. Paradoxní jak v tom, co se děje jejím protagonistům, tak v širších otázkách, které otvírá. V tom, že "to důležité" se děje ve vzácné rovnováze přímo před vašima očima a zároveň mezi řádky. Dokonale zachycující milieu amerických dvacátých let i postmoderní krizi, která se od začátku 20. století promítá do vědomí individuí i kolektivu. A která s každým koncem dalšího velkého příběhu nabývá na síle až dodnes. Vůbec se nedivím, že se Fitzeraldův román o období po první světové stal populární po druhé světové válce...ani tak ne must-see, jako must-read...

    • 16.4.2013  08:37
    Holy Motors (2012)
    *****

    Když se filmu podaří odpoutat od schémat literatury i fotografie a najde si vlastní jazyk vycházející z technické i ontologické podstaty média filmu...___Bude to ale chtít další zkouknutí, u kterýho už budu vědět, jak k filmu přistoupit.

    • 31.1.2013  17:13
    Papíry (2012)
    ***

    Předfilmové kraťasy Pixaru jsou obsahově originální, brilantně animované, nápadité a hlavně mají skvělé pointy (La Luna). Paperman je z hlediska technologie poměrně inovativní (ruční kresba na 3D modelech), vypadá „jinak", ale ta obsahová nápaditost tam prostě chybí.

    • 13.8.2013  00:21
    Bůh masakru (2011)
    **

    Polanski upozadil svoji kvalitní režii a spolehl se hlavně na text Yasminy Rezové, který je i na divadelním jevišti přijímán rozporuplně. Všichni čtyři hlavní protagonisté nepříjemně přehrávají a veškeré problémy "s přesahem" jsou do jejich dialogů montovány tak, že působí neuvěřitelně šroubovaně. Pointa vzniklá rámujícími záběry dětí je originální, ale zbytek filmu bohužel nezachrání. Jak dokazuje třeba Nicholsovo Kdo se bojí Virginie Woolfové? (1966), konverzační divadelní hra, která se odehrává téměř v jediné místnosti, může být skvěle adaptována do podoby filmu...Polanskimu se to ale tentokrát bohužel nepodařilo. 5/10.

    • 9.8.2011  00:58

    Není to průser, ale není to ani žádná sláva. Drtivá většina problémů filmu pramení z čistě ekonomicky motivovaného rozhodnutí rozdělit poslední knihu na dva filmy a k tomu její děj rozložit naprosto nerovnovážným způsobem. V první části se nedělo prakticky nic, v té druhé se toho děje tolik najednou, že jsou všechny zápletky i postavy ploché a povrchní. Je smutné, že nejzajímavější část filmu má pár minut a je o vedlejší postavě (Snape). Právě tyhle odbočky a prohlubování jednotlivých charakterů poslednímu dílu HP chybí a to je v případě téhle vůbec-ne-špatné série VELKÁ škoda.

    • 4.6.2012  19:02

    Ano, je to totální midcult. Ale jeden z nejlepších za poslední léta. Skvělé herecké výkony, skvělý timing jednotlivých gagů (už dlouho jsem se nesmál tak nahlas) a ta klišovitost je přežitelná. Špička mainstreamových "feel-good" filmů.

    • 13.2.2012  11:43

    Nabízí se srovnání s druhým filmem z roku 2011, jehož dějovým hybatelem je také globální epidemie - Nákazou Stevena Soderbergha. Mackenzie se soustředí na příběh jediné dvojice a používá subjektivnější techniky, zatímco Soderbergh si zachovává k ději chladný odstup a průběh krize demonstruje prostřednictvím celé řady "nehlavních" postav. Paradoxní je, že i přes Soderberghovo vyprávění roztříštěné do mnoha mikropříběhů, drží jeho film mnohem lépe pohromadě. Nápad postupného ztrácení jednotlivých smyslů je zajímavý, ale příběh Susan a Michaela není dostatečné silný na to, aby udržel divákovu stoprocentní pozornost. Perfect Sense postupně upadá do nezajímavé melancholie a za pomoci emotivní hudby i zpomalených záběrů se snaží vyždímat z diváka co nejvíce emocí...a nedaří se to. O to větší zklamání přijde, když celý příběh vyústí namísto nečekané pointy do smířlivého a nezajímavého morálního ponaučení.

    • 25.9.2011  09:30

    Přerod, který tahle série zažila se dá přirovnat k vývoji počítačové hry s podobným námětem Need For Speed. Časem (letos) si Rychle a zběsile přestalo hrát na realitu...a začala to být zábava. Tvůrci posledního dílu přimíchali do děje veleúspěšné Dannyho parťáky, počet vytuněných aut kompenzují počtem střelných zbraní a to vše nám podávají v dobře vypadajícím balíku vytvořeným s nadprůměrně dobrou režií, kamerou i střihem. Podstatně lépe ale mohl být napsaný scénář. Fast Five je nejlepším pokračováním od prvního dílu a je mým zbožným přáním, aby se další díl vzdálil od reality ještě dál.

    • 18.1.2012  15:05
    Terapie - Série 1 (série) (2011)
    ****

    Seriál je o terapeutovi Marku Poštovi, jeho životě a jeho pacientech. Zajímavý je už samotnou formou. Každý pacient má totiž svůj den, ve který k Markovi chodí. A jelikož se seriál vysílal na HBO od pondělí do pátku, každý den diváci sledovali pravidelně jiný příběh (každé pondělí Sandra, každé úterý Igor, atd.). V pátek potom sám Marek chodí ke kolegyni na vlastní terapii (tentokrát je pacientem on), kde společně rekapitulují, analyzují a interpretují celý týden a vlastně i celý dosavadní vývoj. Dalším zajímavým aspektem je, že se seriál odehrává z 95% pouze v Markově terapeutické místnosti (kromě pátků, které jsou točeny v obýváků Markovy kolegyně). Z tohoto prostoru se během seriálu dostaneme ojediněle a vždy maximálně na dvě, tři minuty. Každý díl má navíc minimalistickou podobu a skládá se v podstatě jen z protizáběrů (občas nic moc střižených) na Marka a jeho pacienta. Jak jste asi pochopili, jedná se o konverzační záležitost, což ovšem neznamená, že by děj nebyl dramatický. Roden podává vynikající výkon a cuknutím koutku nebo pohybem očí, případně správně umístěným mlčením a pauzami v promluvě dokáže vyjádřit víc, než dlouhým monologem. Kvalita hereckých výkonů ostatních je různá a kolísá, ale nikdo není vyloženě špatný (největší slabinou je asi voják Igor [Lukáš Hejlík], druhou nejlepší je Geislerová).______Sledujeme tak vlastně 5 oddělených příběhů, které se navíc po jisté době občas zaplétají a propojují. První "týden" máte pocit, že jde jen o příběhy pacientů a že Marek je jen upozaděná a stále ledově klidná postava. Druhý týden vám dojde, že ve skutečnosti Marek je tou klíčovou figurou a na povrch začnou vyplouvat i jeho osobní problémy. Ve třetím týdnu si začnete všímat, že pacienti jsou skvěle vybraní tak, aby zrcadlily Markovi problémy, no a pak už jen sledujete tu skvěle rozehranou hru na několika frontách.______Součástí terapeutických rozhovorů je získávání (a ztrácení) důvěry mezi pacientem a terapeutem. Podobným procesem přitom prochází i divák, protože časem se začne ukazovat, že ne všechny informace, kterých se nám od pacientů dostává, jsou stoprocentně pravdivé. Navíc i sám Marek reflektuje u kolegyně-terapeutky svoje pocity a zážitky z uplynulých dní (které jako diváci známe) velice subjektivně a zkresleně, což nás nutí přemýšlet o tom, jaká je pravda u ostatních pacientů, i o tom jak vlastně funguje lidská mysl a jak si některé věci sami nepřipouštíme. Po pár dílech jsem se přistihl, jak si při sledování hraji na Marka a při terapeutických rozhovorech se snažím výpovědi klientů analyzovat a přijít na to, kde jsou kořeny jejich problémů a co se skrývá za jejich promluvami.______Divák se ale nestává jen terapeutem; je také pacientem, který podstupuje vlastní terapii. Problémy jednotlivých postav jsou totiž tak časté, že minimálně s některými z nich se musel setkat opravdu každý z nás. Zapírání či upřímnost všech charakterů, pocity které popisují, příběhy, které vypráví - to vše je až nepříjemně známé. Tenhle seriál mě donutil přemýšlet nejen o jeho fikčním světě, ale také o mém vlastním životě, o mých vlastních volbách a rozhodnutích. A to už se mi nestalo u čehokoliv vyprodukováného v ČR HODNĚ dlouho.

    • 18.4.2011  21:51

    Nejvíce zkratkovitý + nešikovně adaptovaný (redukovaný) + nejméně inovativní + vzhledem k tomu, že to je půlka, zbytečně dlouhý = nejslabší díl série (ale Yatesova režie je ok :) ). P.S.: Patřím k těm, co četli všechny knihy a nejvíc se mi líbí ty první.

    • 28.5.2010  12:06
    Kick-Ass (2010)
    ****

    Tak se obávám, že tenhle film zůstal na půli cesty a je to především důsledek dilematu tvůrců "odlišit se od mainstreamu" vs. "natočit to mainstreamově, abychom něco vydělali." Žánrové hraní a intertextuální odkazování je sice sranda, ale tomuhle filmu prostě něco chybí. Moje zklamání je stoprocentně ovlivněné neuvěřitelně vysokými procenty na ČSFD i IMDB, které popravdě řečeno nechápu. Abych jenom neremcal, tak jednoznačně největším překvapením je Nicolas Cage, který po několika letech konečně zahrál postavu, na kterou se dalo dívat (za něj +1 hvězdička). Kick-ass prostě není až takový takový kick-ass. Vsadím se, že přes všechny ty vysoká procenta na internetových databázích se z filmu nestane kultovka a možná, že za takových pět let si na něho nikdo ani nevzpomene.

    • 4.9.2011  22:57
    Lůno (2010)
    ****

    Fliegaufem nastolené oidipovské drama přivedené do extrému na mě v kině sice působilo do velké míry vykonstruovaně a uměle; na druhou stranu když jsem situaci přijal jako danou, přestal o ní přemýšlet, a na místo toho se zaměřil na motivaci a rozhodnutí hlavních i vedlejších postav, rázem se z Lůna stal jeden z nejpodnětnějších filmů letošního roku. Fliegauf klade otázky etické i morální a přitom sám jako autor zaujímá ambivalentní postoj a nevnucuje nám ani náznakem nějaká východiska či názory. Když se pak po filmu po plátně v naprostém tichu začnou sunout závěrečné titulky, můžete si popřemýšlet nad tím, jaký je váš vlastní názor...a možná zjistíte, že je váš postoj k tématům filmu stejně nejednoznačný, jako vztah Rebeccy a Thomase.

    • 7.3.2011  20:21

    Snaha se cení, ale kdokoliv, kdo se jenom trochu zajímá o kinematografii se nedozví nic nového ani zajímavého. Teda pokud za zajímavé nepovažujete "drby z natáčení".

    • 17.2.2011  15:39

    Subjektiv má pravdu v tom, že ta pointa je trochu zbytečná a působí levně. Jinak je ale Blu s každým svým dalším krátkometrážním filmem lepší a lepší. Technicky i kreativně. Jsem zvědavý jak dlouho dokáže tenhle trend udržet.

    • 5.12.2012  10:01
    3 Idiots (2009)
    **

    Absolutně nechápu, jak se stalo, že se tenhle film dostal do IMDb TOP250. Trvá skoro tři hodiny, během kterých nenabízí absolutně nic, kromě dojemného (čti "slzy ždímajícího") příběhu o třech přátelích. Vím - někdy i to samo o sobě stačí na pět hvězdiček, ale tohle není ten případ. Hirani vrší jedno klišé na druhé a nepřináší absolutně žádnou přidanou hodnotu. V rámci současné indické kinematografie se jedná o konzervativní snímek (jak v rovině obsahu, tak stylu), který nepřichází s ničím novým....a navíc to není vtipný ani svojí béčkovostí, jako některý jiný bollywooďáky :-(

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8