Oblíbené filmy (10)
Pán prstenů: Dvě věže (2002)
Aragorn byl, je a bude král. Moje absolutní srdcovka.
Dějiny násilí (2005)
Biutiful (2010)
Je to jeden z mála filmů, který jsem viděla víckrát. A vždycky mě to emocionálně sejmulo.
Tři barvy: Modrá (1993)
Hon (2012)
Je to skvělý, mrazivý film. Nesentimentálně ukazuje, že věci prostě nemusí dopadnout dobře a připomíná, že malé děti jsou ti nejlepší lháři.
Rivalové (2013)
Lovci hlav (2011)
Dosud jediný zfilmovaný Jo Nesbo - a výborně. Viníkem je jednoznačně knižní předloha - scénář se pak psal sám (což ovšem neznamená, že se to nedalo zkazit). Na "holeovky" si zatím - pokud vím - nikdo netroufá, což je asi jen dobře. Kdyby je bylo možné vidět, už by se to tolik nečetlo, a to by byla nekonečná škoda - autorův geniálně komplikovaný styl, skvostné příběhové zauzlence a málem shakespearovským jazykem neutuchající chrlení jedné akce za druhou, včetně nezbytných myšlenkových pochodů postav, na plátno prostě přenést nelze. U Lovců hlav se to povedlo (odchylky od knihy vyjmenovávat nebudu, jistě že jsou), neb se jednalo o izolovanou výjimku, jeden ohraničený příběh. Ale důležité je, že tenhle film funguje sám o sobě - je na co se dívat a co poslouchat. Díky!
Soudce (2014)
Krásný film. Výborný scénář. Silné téma. Robert Downey Jr. okouzlující a nad věcí jako vždy.
Zohan: Krycí jméno Kadeřník (2008)
Je to tak přepísklý, že mi to vždycky zlepší náladu. Totální úlet.