poz3n

poz3n

Dominik Dolejš

okres Plzeň
Student filmu & promítač filmu

homepage

49 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
    • 26.6.2017  17:33

    Pořádná králičí kriminálka. Zootopia se pyšní pochvalnými ohlasy od samotné premiéry a řekl bych, že právem. Ten všudypřítomný apel na odhození předsudků je vkusně vybalancovaný a nijak nebrání vývoji dějové zápletky. Naopak, celkovému vyznění dodává nadstavbu a oproti většině dnešních animáků (buďte čestní a hodní) nese mnohem hmatatelnější poselství. 8/10

    • 26.6.2017  17:27
    Vrtěti psem (1997)
    ****

    Každých pár minut se zasměju a asi vteřinu poté si v hlavě řeknu něco na způsob: " No jo, ale co když to takhle nějak opravdu chodí?" Takhle nějak bych shrnul celkový zážitek z Vrtěti psem. Komedie, u které se občas vlastně stydíte smát se. 7/10

    • 23.6.2017  10:50
    Koule (1998)
    **

    Naprosto sterilní a plochá adaptace působivého Crichtonova příběhu. Díky zajímavému hereckému obsazení, které ale stejně jako celý film působí zcela nevýrazně, je ta nezainteresovanost tvůrců ještě více znatelná. Navíc, tak jak tomu často u podobných adaptací bývá, některé momenty, které v knize dávají smysl, jsou přepsány a přetvořeny do nelogického guláše, který by měl patrně lépe sloužit filmovému vyprávění, ale ve skutečnosti neslouží vůbec ničemu. Přesně z těchto důvodů mě zájem o děj a osud postav opustil už někde v polovině. 4/10

    • 21.6.2017  20:14

    Upřímně, čekal jsem uboze nablblou groteskní podívanou, ale není to tak hrozné. Chvílemi je Florence dokonce opravdu vtipná a v krajních momentech i celkem dojemná komedie. Herci, především Grant a Helberg zvládají ukočírovat své herecké polohy před hranou pitvořivosti a stávají se tak docela milými průvodci divákova zážitku. Průměrně pohodový film. 6/10

    • 21.6.2017  20:00

    Docela velké zklamání. Samotný úvod filmu dává svojí stylizací, formálními postupy i hudebním podkresem jasně najevo, že White Bird in a Blizzard a Mysterious Skin jsou snímky stejného autora. Jenže zatímco ve White Bird in a Blizzard drží Araki celý film v perfektním formálním rámci, Mysterious Skin se snaží reflektovat dětské zneužívání skrze nesourodé vyprávění dvou podivných příběhů. A tak rozdílné žánrové linie mi prostě k sobě nejdou. Jedna jede na hraně sociálního dramatu, druhá koketuje s mysteriózním sci-fi thrillerem a ve výsledku obě zůstávají bez pointy. Místo nich totiž dochází k (ne)překvapivému vyústění a propojení obou příběhů, které ale z mého pohledu neobhajuje smysl ani jedné z těchto linií. Film tak končí v pro mě naprosto neuspokojivém vakuu a opouští mě znuděného a zklamaného. 4/10

    • 21.6.2017  15:21

    Typický mile prkenný Kaurismäki. Chvílemi ta neskutečná naivita formální i obsahové stránky funguje úžasně, jindy padá do nudnější polohy, která je spíše průměrná. Příběh je krásně absurdní a hlavní truffautovský hrdina dokonale nepřirozený. Bohužel, jak už tomu u Kaurismäkiho snímků bývá, úvodní půlhodina je o level zábavnější, než zbytek filmu. 6/10

    • 21.6.2017  15:08

    Kaurismäkiho propojení s Leningradskými Kovboji je totální bizár i na poměry samotného Akiho. Úvodní půlhodina je alespoň zábavný buranský absurdistán, který ovšem chvílemi připomíná kameňákový humor na úrovni Tele Tele (a patrně jen proto, že Aki je prostě Aki, a že je to celé v exotické finštině to působí méně debilně). Zbytek nedlouhé stopáže je pak vyplněný už jen totálně bizarním sledem scének, které mě už jen k uzoufání nudily. Alespoň díky za toho Jarmusche. 3/10

    • 19.6.2017  10:03
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Zábavnější a stylovější než první díl. Na něm mi vadilo, že byl chvílemi takový levný a v určitých momentech i nešikovně nudný. John Wick 2 těmito nešvary sice také trpí, ale v mnohem menší míře. Je přímočarý a na nic nečeká. Zároveň zachovává to zajímavé, čím se již první John Wick odlišoval od ostatních "hlavní hrdina se nasere" žánrovek. Záběrování není překombinované, nesnaží se skrýt neumětelství za pomoci nepřehledného přestřihávání. Naopak se třeba i 10 sekund díváme na jeden záběr, ve kterém Keanu pokosí několik nepřátel najednou (nabízí se srovnání s legendární scénou z chodby z Oldboye). John Wick 2 není nic víc, než jen popcorn na večer, ve svém žánru mě ale slušně pobavil a mile překvapil. 7/10

    • 18.6.2017  18:28

    Nejspektakulárnější a nejúžasnější plýtvání penězi v historii Hollywoodu a bezpochyby jeden z největších filmů všech dob. Vzdor všemu, čím si tenhle film prošel, je jeho sledování čistá filmová potěcha. Každý záběr je tím nejrozmáchlejším a nejfantastičtějším filmovým obrazem, jaký jste viděli, každá vteřina filmu je tou pravou kinematografií. Filmová magie, které rádi mnohé odpustíte. Criterion collection, 219 min. 9/10

    • 14.6.2017  17:24

    Musím se připojit k názoru, že Kaurismäki vlastně okleštil předlohu o to nejzajímavější. Navíc mě zarazil scenáristický tah, který hlavní postavě dává motiv z minulosti. Ač to Rahikainen později popírá, na rozdíl od Raskolnikova má jasný motiv a tím pádem i vztah k oběti. Film má i zajímavé momenty, nicméně spíše plave v průměru, zvlášť pokud máte alespoň nějaký vztah k předloze. Nicméně zmíňka o sekyrách potěšila. 5/10

    • 13.6.2017  23:58

    Pro tu esenci přicházejících 90ek, pro tu zvláštní paletu barev Kaurismäkiho obrazu, pro to, že už se takovéhle filmy netočí, pro to všechno má smysl Stíny v ráji vidět a užít si je v kině. Naivita a topornost scénáře, prkenné herectví všech zúčastněných, ale třeba i jistá těžkopádnost střihové skladby, to vše dává základ roztomilé a osobité atmosféře, skrze níž pozoruje svět vyjma Kaurismäkiho snad už jen Jim Jarmusch. 7/10

    • 12.6.2017  23:15

    Ani náhodou to není špinavé a realisticky drsné. Logan je vizuálně a záběrově nezajímavý, průměrně odvyprávěný film. Popcornová variace na Children of Men či Last of Us budí chvílemi sice trochu pozornosti, ale nudné lokace pohřbívají náznak mého zájmu hned v jeho počátku. Lehce nadprůměrný komiksový film, lehce podprůměrný film. 5/10

    • 12.6.2017  10:19

    No nevím, v podstatě to vypadá jako takové nákladnější ateliérové cvičení, doplněné o CGI exteriéry studentů prvního ročníku animace. Přítomnost známějších herců vše trochu zachraňuje, bohužel se nemůžu zbavit pocitu, že by se s podobným námětem dal udělat skvělý seriózní spektákl, který by šel dál, než jen po prchavém wow momentu. Zavřete dveře, odcházím. 5/10

    • 6.6.2017  19:31
    Ederly (2015)
    *

    Když jsem četl třeba Kafkův Proces, mělo všechno to absurdno a nelogičnost chování jednotlivých postav jakýsi smysl, který jsem dokázal vnímat a na jeho základě se i v tom totálním blázinci orientovat. U Ederly jsem takový smysl od samého počátku postrádal a za celou dobu jsem ho ani nenašel. Tohle jedno velké bizárium bylo absolutně nad mé síly a ani konec, který se patrně snaží dát tomu celému chaosu určité vyznění a pointu, z mého pohledu nic nezachránil. Vzdávám se a odpadám. 2/10

    • 5.6.2017  19:59
    Tanečník (2016)
    ****

    Velmi kontrastní zážitek. Zatímco příběh emocionálně graduje a nabízí celkem silnou podívanou, řemeslná stránka samotného dokumentu je na velmi průměrné, občas i podprůměrné úrovni. Životní příběh a především ultimátní konflikt mezi nadáním a vnitřní svobodou, skrývá v dokumentu o Poluninovi obrovský potenciál. Ten je však právě kvůli neschopnosti dokumentaristů z velké části nevyužit. První polovinu je tak film až takřka skandálně podbízivý, působí jako levný bulvární kolotoč bez jakékoliv dramaturgické stavby. Druhá část je po obsahové stránce díky bohu zajímavější a navzdory umu tvůrců i emočně poutavá. Pocit z filmu je ale veskrze protichůdný a nemůžu se ubránit zhrzené pachuti, která mi říká, že si Poluninův příběh zaslouží o mnoho lepší zpracování. 7/10

    • 3.6.2017  18:42

    Vidět Marion Cotillard v podvazcích je slušné terno, ale ani to nezachrání nudný scénář. Úvodní půlhodina mi, asi narozdíl od ostatních, přišla z celého snímku nejzábavnější. Exponování charakteru hlavní hrdinky bylo zajímavé a dávalo naději na vyhrocené emo drama v tom nejlepším slova smyslu. Kameny bolesti se však postupně mění v jakousi polozmatenou romanťárnu, která bohužel každou další minutou nudí a nudí a ten zajímavě nastartovaný konflikt uvnitř hlavy hlavní protagonistky tak bohužel vyznívá docela do prázdna. 4/10

    • 3.6.2017  18:35

    Proč jenom mě na střední škole neučila Cate Blanchett? Judi Dench je psycho lesba, Cate nadržená mamina a Philip Glass do toho šlape od první minuty. No nekupte to. 7/10

    • 31.5.2017  23:31

    Asi nelze pochybovat o tom, že Dazed and Confused je Linklaterova verze American Graffiti. Zatímco Lucas vzpomínal v letech 70tých na nedávno skončené 60ky, Linklater už v podstatě točil dobovku. Tak či tak, konstrukce filmu je identická, nicméně z mého pohledu o něco méně zábavná, než jeho slavný předchůdce. Drahnou chvíli mi navíc trvalo vytvořit si alespoň nějaký vztah k postavám. Na druhou stranu, Linklater zbytečně v jednotlivých scénách nesetrvává a bez otálení se hned posouvá dál. Tenhle observační postup mu navíc dává šanci pokusit se o generační výpověď, nicméně nemám pocit, že by k něčemu takovému úspěšně celý film dovedl a zůstává tak podle mě spíše jen u bezkonfliktní dobové vzpomínky. 6/10

    • 30.5.2017  23:42
    Klient (2016)
    ****

    Je zajímavé, kolik výrazných autorských festivalových snímků vzniklo v roce 2016 na stejných základech. Neznámá dívka bratří Dardennů, Zkouška dospělosti Christiana Mungiu i Farhadiho Klient budují téma filmu na rovině sociálního dramatu obyčejných lidí, jejichž život naruší násilný čin. Jeho podstata však není zcela jasná a hlavní postavy se tak s pomocí jakési detektivní zápletky pokoušejí nalézt pravdu, která se ale ve všech případech vyjeví jako neuspokojivá a určitá míra viny se pomalu ale jistě přesouvá na hlavního hrdinu. Zajímalo by mě, jestli je to přirozený souběh okolností a nezávisle na sobě tak tvůrci reagují na dobu okolo nás, anebo se jedná o čirou náhodu. Faktem je, že vítězem je u mě stále rumunská Zkouška dospělosti. Farhadi nicméně nenatočil špatný film. Nemá sice takový drive jako Rozchod Nadera a Simin, dokáže ale i tak působivě vygradovat děj a zanechat v divákovi hořkou pachuť. Na Oscara to však za mě není. 7/10

    • 29.5.2017  19:44

    Stranger Things meets teen movie. Aneb jako kdyby Spielberg natočil Kingovku o hledání smyslu dospívání. Pro mě naprostá trefa do černého, počínaje skvělou ústřední dvojcí, bezvadným synťákovým soundtrackem, až po závěr, který v sobě nese nečekaně smysluplné poselství. Pokud byste měli chuť na něco podobného, dejte šanci třeba White Bird in a Blizzard. 9/10

    • 25.5.2017  16:37

    Úvodní třetina filmu vrcholící epickým došlápnutím Columbovo holínky na pevnou půdu je opravdu zábavným velkofilmem, ve kterém Scott bez problému mísí své megalomanské choutky s pro něj přirozenou minimalističností (nezapře se jeho zkušenost ze Soupeřů), zatímco děj je zajímavý a má spád. V momentě kdy je však ráj dobyt, říkal jsem si, co se proboha může další hodinu a půl dít. A říkám si to i teď. Osidlování džungle a dost nepřirozeně našroubovaný záporák byla bohužel voda na mlýn nudy a čekání na konec snímku. Střídmější stopáž by tak možná mnohé zachránila. 5/10

    • 25.5.2017  16:26

    Formálně bezchybný a obsazením perfektní snímek, který si celou dobu drží i zdařilou atmosféru. Jenže, scenáristicky jde po těch nejvyšlapanějších klišé kolejích, jaké si u podobného thrilleru můžete představit. Vrcholnou třešničkou je pak rozuzlení typu "... ale Betsy je už 10 let mrtvá...". Billy Bobe Thorntone, chce to příště trochu víc originality. 6/10

    • 18.5.2017  08:53

    Skrytý malý film velkého režiséra. Struktura filmu je postavena na klasickém twistovém základu, kdy se hodinu a půl díváte na něco, co příliš smysl nedává (já jsem tentokrát opravdu nic nepoznal, asi jsem byl líný přemýšlet nad rámec toho, co se zrovna ve filmu děje), aby vás konec jaksepatří zaskočil. Pominu-li opět brutálně odpudivé postsynchrony (snad i s dabingem by to bylo lepší), jedná se o krásně atmosferickou podívanou se skvělou kamerou a střihem (někomu asi přijde celkem bláznivý, podle mě funguje skvěle). Jak jsem psal již u jiného Tornatoreho snímku, on točí povětšinou jen 2 druhy filmů: nostalgická melodramata a záhadné thrillery. A to druhé mu opravdu jde. 7/10

    • 18.5.2017  08:44

    Hodinu a třičtvrtě dlouhá intimní pouť s Kristen Stewart. Už to samotné mi stačí na zábavný večer. Assayas nijak zvlášť nevybočuje od svého stylu vyprávění, kterým mě docela zaujal ve svém předchozím Sils Maria. V určitých momentech je však možná ještě nejednoznačnější a tím balancuje o něco víc na hraně, která určuje, o čem film vlastně je. A to je asi můj jediný problém s Personal Shopperem. Je to hrozně dobře koukatelný guláš, který chvílemi smysl dává a jindy působí jako žánrová přeskakovaná. Když se pak ale podíváte, jak si Kristen Stewart zkouší šaty, může vám to být celé jedno. 6,5/10

    • 18.5.2017  08:36

    Z mého pohledu to nakonec není tak strašné, jak by se chvílemi dle místních komentářů mohlo zdát. To nic nemění na tom, že se celý Rodinný přítel pohupuje někde ve filmovém průměru a nenabízí nic navíc. To něco navíc by ostatně mohl každý divák očekávat, vzhledem ke vzletné propagaci filmu, honosící se například megalomanskou výstavbou ateliérů. Ale jako vždy platí, že pokud nemáte příběh a postavy, které chytí a budou zajímat diváka, může vám být jakákoliv výprava k ničemu (a to ta samotná výprava ještě ve skutečnosti taky za moc nestojí). Samotný děj mě nijak neuchvátil, nicméně ani neurážel a bylo tam pár momentů, které jsem i chvilkama ocenil. Co však nelze odpustit, je nesmyslné a neuvěřitelně odfláknuté zúčtování s jednou z hlavních postav na konci filmu. Nejde mi do hlavy, jak mohl někdo takový nápad ve scénáři posvětit. Nebýt toho, nebál bych se označit první díl Zahradnictví za celkem slušný, avšak ničím nevynikající snímek. Takto ve mně zanechal pachuť odfláklé amatéřiny. 4/10

    • 9.5.2017  11:36
    Propast (1989)
    ****

    Cameronovy filmy jsou na můj vkus povětšinou hrozně předvídatelné a divácky přístupné. To ale nemění nic na tom, že James Cameron umí a evidentně vždy uměl točit high class blockbustery, které v dnešní popcornové kinematografii už prakticky chybí. A právě i díky tomu oceňuji schopnost umět kvalitně odvyprávět příběh, na který se může podívat náročný filmový fanoušek, ale i jakýkoliv filmový nekňuba. Propast tak reprezentuje to nejlepší z filmového mainstreamu a zároveň je jednou z nejlepších Cameronovek. 8/10

    • 9.5.2017  11:22
    John a Mary (1969)
    ***

    John a Mary je po formální stránce docela experimentálním kouskem. Myšleno tak, že se odchyluje od nějaké přímočaré, lineárně vyprávěné linie a zabudovává do příběhu myšlenky postav, jejich vzpomínky, ale i jejich představy. Taková kombinace je pak ale značně vachrlatá a tvůrci musejí být schopni danou formu udržet. To se myslím celkem daří, ale i tak jsem si spíše odnesl pocit, že by hereckému duu Hoffman Farrow slušela spíše minimalističtější forma, která by dala větší prostor samotnému herectví (tím, že slyšíme myšlenky postav, přicházejí herci o možnost dané rozpoložení vyjádřit samotným hereckým projevem) a jasněji by odvyprávěla jednoduchý příběh o dvou lidech. I tak ale dělá ústřední herecké duo z celého snímku příjemný zážitek. 6/10

    • 8.5.2017  21:42

    Film, který dělá čest tomu základnímu, pro co kinematografie vznikla. Baví diváka. Báječné muže jsem v dětství viděl mnohokrát, byli mým oblíbeným filmem. Nyní zhruba 15 leté vakuum mě donutilo zjistit, jestli je film opravdu takovým skvostem, anebo zůstal dobrým jen v mých dětských vzpomínkách. A on nejen že je dobrým, ale je snad ještě lepším, když ho člověk vidí v originálním znění a chápe všechny narážky, vtípky a úskoky. Bonusem jsou pak opravdová letadla ve vzduchu a několik slušných kaskadérských kousků. Báječný film. 9/10

    • 8.5.2017  21:29
    Stopaři (1956)
    ***

    Největší klasika westernového žánru pod režijní taktovkou toho zdánlivě nejpovolanějšího. A pro mě již očekávaně průměrný zážitek (zcela stejně na mě totiž zapůsobil i Fordův ranější a skoro stejně slavný Stagecoach). Z mého pohledu má film 3 jasné přednosti. Docela zajímavý příběh, který je silný především v mohutnosti doby, během které se odehrává, vizuální technicolorové zpracování a zcela jisté a jasné záběrování (vrcholem pak jsou Fordovy slavné a stále se opakující průhledy skrze otevřené dveře, či jakékoliv jiné vchody). Zcela nefunkční je naopak herectví všech přítomných. To má na míle daleko k přirozenosti, působí neuvěřitelně umělohmotným dojmem a postavy jsou tak zcela ploché a černobílé (stejně jako naivní pohled snímku na indiány, bělochy i ženy). Až by se dalo říct, že Stopaři splňují prvoplánové klišé americké robotické mentality 50. let. Z pohledu dnešní doby se tak postavy ocitají někdy až v naivně absurdních situacích, které ve výsledku působí komicky a degradují tak slavné filmové dílo na pohou učebnici filmového řemesla. 5/10

    • 4.5.2017  14:17

    Útěk v řetězech je jedním z těch filmů, který v době svého vzniku tnul do živého, přičemž s odstupem několika desítek let tomu už tak díky bohu není. Někteří by možná nesouhlasili, ale pevně věřím, že situace opravdu není taková, jako v době vzniku Kramerova slavného díla. Curtis a Poitier úspěšně táhnou celý film, který sice chvílemi trochu drhne (především mě mrzí to, že v detailech se scéna přesouvá klasicky do aťasu, namísto toho, aby dala přednost kompaktnosti celkové atmosféry před absolutní kontrolou ateliérové scény), ale Kramerův očekávaný morální apel má stále svoji sílu a úspěšně vede diváka až k samotnému závěru. 7/10

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace