Galadriel

Galadriel

Katka Samková

okres Plzeň
más que nada

homepage

3163 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Blade Runner (1982)

    Tenhle film má tolik "nej", že vypsat je sem by zaplnilo víc prostoru, než má rozumný komentář mít. Zrovna jsem shlédla "the final cut" verzi s brilantním obrazem, zvukem, sestříhaný tak, jak to chtěl Ridley mít už původně. A s tímto dalším shlédnutím jsem opět našla novou hloubku celého díla. Pokaždé se mi Blade Runner dostane o něco víc pod kůži, pokaždé v něm najdu mnohem víc filozofie než minule, víc poetiky a víc krásy. "I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain..." Blade Runner je plný krásných metafor, úžasně kompaktní a inteligentní a navíc vizuálně a hudebně dokonalý. Všechno v něm mi přijde dokonale promyšlené, na první (!) pohled jednoduchý děj není vůbec tak přímočarý, jak se může někomu zdát, vypiplané dialogy, obraz pochmurného futuristického města budoucnosti zahaleného do věčného deště... Když o tom tak uvažuju, tak právě on je můj nejoblíbenější sci-fi film (a možná nejen sci-fi). "Quite an experience to live in fear, isn't it?"

  • poster

    12 opic (1995)

    Perfektní, inteligentní, teď už dá se říct kultovní sci-fi s dobrými hereckými výkony a perfektním scénářem. Film, který vás donutí přemýšlet a který nestačí vidět jen jednou. Troufám si říct, že je to možná jedno z nejlepších sci-fi všech dob. Smekám před Terrym Gilliamem a tímto jeho téměř dokonalým dílem a jednoznačným vrcholem kariéry.

  • poster

    Spalující touha (1999)

    Tenhle film je zvláštní. Pro někoho může být šokující, ale podle mě to je velmi zdařile natočený film s dějem, které by pod taktovkou méně talentovaného režiséra skončilo jako nechutné béčko (případně Péčko :-)). Pan Kubrick ale dokázal udržet laťku po celý film stejně (hodně) vysoko a i přes spoustu scén zabývajících se sexem jde o psychologický film rozebírající zejména to, jakou roli hraje v životě tolerance, porozumění a hlavně náhoda. V postavách Toma Cruise (který zde podává (nejen na sebe) velmi dobrý výkon) a Nicole Kidman (ta hraje naprosto fantasticky) je toto všechno nádherně analyzováno a konfrontováno. Ona se dopustila "snové nevěry", on se jí chtěl pomstít. Ale jenom díky neuvěřitelnému štěstí z tohoto nočního výletu po předvánočním New Yorku nevznikla tragédie. Scénář je neuvěřitelně inteligentní, promyšlený (nevím, jestli v něm hnidopiši najdou nějakou logickou chybu, ale pochybuji) a krásně spletitý. Navíc na mě měl zajímavý efekt - po 2.shlédnutí jsem sice (snad :-) porozuměla některým věcem, ale vyvstaly další otázky, takže určitě jsem tohle dílo neviděla naposledy (navíc ve mě podruhé zanechal film ještě hlubší dojem než při prvním shlédnutí). Co se týče technické stránky, tak k té nemůžu mít jedinou výhradu, skvělá je i kamera a naprosto fantastická mi připadá hudba - úvodní Shostakovichova suita, instrumentální hudba v "domu orgií" ale zejména Musica Ricercata - klavírní minimalistická skladba, která hraje vždycky, když už má Tom Cruise na mále nebo když mu hrozí nebezpečí, jsou naprosto úžasné a perfektně podtrhují atmosféru děje. Jsem teď zvědavá, co sem napíšu po 3.shlédnutí a na co nového při něm přijdu :-)

  • poster

    Kmotr (1972)

    Nemůžu hodnotit jinak. Tenhle film sice nevyniká tím, co si asi člověk pod klasickou gangsterkou představí - dlouhými a krvavými přestřelkami, ale naopak nám servíruje úžasnou ságu jedné mafiánské rodiny prostřednictvím velkého kápa Dona Corleoneho (úžasný sípající Marlon Brando) a jeho syna Michaela (geniální Al Pacino), který zpočatku jako jediný z rodiny neměl s mafií a ilegální činností nic společného, ale okolnosti, příležitost a nejspíš i geny dokázaly změnit leccos. Samozřejmě že na pár kulek do hlavy (a nejen do ní dojde), ale tím hlavním jsou zde proměny a vývoj postav, úkoly, které chtějí nebo musí plnit, intriky mezi přistěhovaleckými rodinami atd. Kromě famózních hereckých výkonů je nepřehlédnutelná perfektní režie, díky které téměř tříhodinový film uteče jakoby nic a také nepřeslechnutelně krásná hudba Nina Roty. U mě jde opravdu při vší úctě k Martinu Scorsesemu o nejlepší mafiánský film, jaký jsem kdy viděla a zřejmě i uvidím, tohle už se dneska netočí.

  • poster

    Requiem za sen (2000)

    Tohle by se mělo povinně preventivně pouštět všem, kteří uvažují o tom, že zkusí drogy a hlavně by to mělo být na denním programu na odvykací kůře (i když to už je obvykle pozdě). Tak sugestivní zobrazení čehokoliv ve filmu jsem už hodně dlouho neviděla. Co všechno je člověk ochoten podstoupit, aby sehnal trochu toho matroše? Co se může s člověkem stát (a mnohdy i stává), když se mu to podaří? A hlavně co všechno lze považovat za drogu? Odpovědi na všechny tyto otázky najdeme v Requiem za sen - opravdu silný příběh, navíc naprosto perfektně sestříhaný, natočený, ozvučený, hudebně podkreslený, fantasticky odehraný, originální (hlavně skvělá práce kamery) a co je hlavní, skvěle fungující jako celek.

  • poster

    Fargo (1996)

    Naprosto geniální film po všech stránkách. Je fantasticky odehraný, napsaný, zrežírovaný, natočený, nastříhaný, prostě nevím, co bych psala, nemá cenu vypisovat vše co bylo výborné, asi bude jednodušší napsat, co nebylo dobré, protože ta kolonka zůstane prázdná. Film je sice surový, ale ne samoúčelně a má výbornou atmosféru (umocněnou skvělou kamerou, hudbou a takticky zvolenými exteriéry - ty dlouhé sněhové pláně dělají svoje). No prostě dost, je to lahůdka!

  • poster

    Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)

    Svět se změnil ... Opravdu. Po Pánu Prstenů už nikdy nebude to, co býval dřív. První slova vás doslova vtáhnou do děje, a než se nadějete, uslyšíte May It Be a budete chtít víc. To je přesně ten pocit, který jsem měla poprvé v kině, podruhé v kině a potom ještě mnohokrát u televize a DVD. Tenhle film se hned tak neokouká a to proto, že je opravdu skoro perfektní. Nevím, co mám vyzdvihnout dřív - hudbu (Oscar pro Howarda Shorea), herecké obsazení, triky, úchvatné Novozélandské scenérie nebo Petera Jacksona v roli scénáristy, producenta a režiséra. Ale hlavně musím říct jedno - díky, pane Tolkiene, za vaší úchvatnou knihu, bez které by nic z tohohle nikdy nevzniklo.

  • poster

    Star Wars: Epizoda V - Impérium vrací úder (1980)

    Nejtemnější, ale asi nejlepší díl celé ságy.

  • poster

    Vlasy (1979)

    Tohle je podle mě opravdu špička muzikálové tvorby všech dob. Soundtrack doma poslouchám každou chvíli a ani opakované shlédnutí filmu nebývá na škodu. Výjmečně silný příběh (nejen na muzikál), dobrá choreografie (i když některá místa jsou pojatá trochu "nemuzikálově", patří to ke stylu filmu a má to zase něco jiného do sebe, než klasicky zpracované žánrové filmy), opravdu dobře vybraní herci a neuvěřitelně silný zážitek nejen z konce filmu. Miloš Forman ukazuje, že mu žádný žánr není cizí.

  • poster

    Vše o mé matce (1999)

    Moje úplně první setkání s Almodóvarem mě velmi mile překvapilo. Má to styl, jemuž podobný se asi těžko najde u nějakého jiného režiséra. Silný a hodně dobře zpracovaný příběh s některými pro puritánštější publikum lehce šokujícími postavami (mimochodem velmi dobře zahranými), navíc pro španělštinu mám slabost (ale i bez této mojí slabosti jde o výborný film).

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace