Chilly00

Chilly00

Martina Vychy

okres Praha

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 2.7.2018  23:20

    Možná to je tím, ze mám za sebou čerstvě zkouknuto 24 rumunských filmu (skola), ale tahle rekonstrukce mě teda hodně bavila. Vtipné, sarkastické a tragické, s množstvím intertextuálnich narážek, které si ale bohužel divák neznalý rumunské historie a kultury tolik neuzije. Jinak tady ani tak nejde o historickou rekonstrukci nějaké události, ale o tématický přesah do současnosti, který se netýká pouze Rumunska. Skvěle natočené a hlavně herečka v hlavní roli naprosto famózní. Zatím nejlepší soutěžní snímek na KVIFF. A ty odchody ze salu Thermalu si opravdu nezasloužil.

    • 30.6.2018  22:08
    Dívka (2018)
    ****

    Hodně fyzický film ve všech směrech. Mladá dívka a její fyzické tělo, se kterým si neví rady. Potřebuje ho k tomu, aby mohla tančit a zároveň by se určitých jeho částí velmi ráda zbavila.... trochu již postupem času omšelé téma a motivy (balet, zkrvavené prsty u nohou...), avšak zručně natočené bez patosu a skvěle zahrané hlavním hrdinkou/hrdinou. Brutální konec překvapil. (KVIFF2018)

    • 19.4.2018  14:46
    Hastrman (2018)
    **

    Předně přiznávám, ze knižní předlohu jsem nečetla. Ale nemyslím si, ze by to zásadně ovlivnilo můj názor na film, který měl pro mě několik zásadních nedostatku. Předně absolutně nefunguje jakákoliv dynamika vyprávění, od čehož se odvíjí problematické tempo filmu a absence postupné gradace, což dělá film rozvleklým až nudným. Ústřední vztah hlavních protagonistů se nijak nevyvíjí... od začátku příběhu kolem sebe chodí, vrhají na sebe významné pohledy a to se vlastně nezmění až do zbytečně teatralni sexuální scény v závěru, která působí víceméně spis jako parodie. Další věcí je zvláštní psychologie postav, u kterých jsem v mnoha případech vůbec nechápala jejich motivaci (hlavně farář a Katynka). A za třetí mě vadilo až příliš expresivni a divadelní herectví hlavních představitelů, což se snažil občas scénář vykompenzovat vtipem, který byl ale často až příliš podbizivý a spis trapný. Plusem je určitě krásná kamera a slušný výkon Karla Dobrého (kdyby ubral na výrazu bylo by to hned ještě lepší).

    • 16.4.2018  10:14

    Přeslazený a vyprázdněný příběh plný klišé a otřepaných frází typu "vzdal jsem se všeho, všechno jsem ztratil, ale stejně jsem šťastný, protože jsem následoval šepot svého srdce"...bla, bla, bla... vážně tohle ještě někoho dojímá? Postavy jsou karikatury bez větší hloubky, hudba a taneční choreografie občas opravdu otravné, zápletka předvídatelná a její řešení povrchní a morálně pochybné. Jinak jako rodinná podívaná asi OK, jako film s uměleckými ambicemi totální propadák. Načančaný, povrchní a přestylizovaný cirkus, který postrádá jakoukoliv hloubku.

    • 8.2.2018  10:28
    Newness (2017)
    ****

    Filmy Drakea Doremuse jsou prostě vždycky o vztazích, podobně koncipované, podobně zahrané... ale já je mám pro jejich něžnost, unikavost a schopnost přirozeně zachytit stádia vztahu dvou lidí ráda. Trochu to připomíná svým námětem LOVE od Gaspara Noé, i když samozřejmě notně uhlazenou, mnohem mainstreamovější a uzpůsobenou pro daleko širší publikum. Film příliš nového nepřináší (ani v rámci režisérovi vlastní tvorby), ale na Doremusovu filmařinu se mi zkrátka hezky dívá.

    • 31.1.2018  09:50

    "Love hurts" - psychicky i fyzicky. Alespoň v Niti z přízraků. Chronologie jednoho toxického vztahu,ve kterém proti sobě stojí rozháraný umělec a zprvu naivně milující žena. Vývoj nerovného vztahu a současně charakteru obou ústředních postav stojí na přesných výkonech hlavních představitelů - D.D. Lewise a Vicky Krieps. Zároveň pro mě jako ženu bylo potěšující vidět konečně zase jednou silnou ženskou hrdinku, která si jde pevně za tím, co chce a z naplánované cesty neuhne. Krásné kostýmy, hudba, kamera...

    • 25.1.2018  11:17

    Z řemeslného hlediska filmu není vlastně moc co vytknout - skvělé herecké výkony, hudba, kamera a celkový vizuál filmu bez chyby. Scénář napsaný na základě skutečné události bezpochyby zajímavý. Co mi vadilo byla dynamika vyprávění, která hlavně v první polovině filmu příliš nefunguje a děj se táhne a trochu i nudí. Měla jsem problém se do situace postav vžít a chápat jejich pocity a jednání. Jednání všech na mě působilo až příliš odosobněně a chladně. Druhá polovina a závěr o poznání lepší, gradace začíná fungovat a konečně to má spád. Je ale trochu makačka tu první méně záživnou polovinu poctivě odsledovat. Last minute výměna Plummera za Spaceyho se myslím povedla.

    • 7.1.2018  10:42

    Příjemná oddechovka využívající oblíbený koncept uvíznutí v časové smyčce. Ale tentokrát v teenage hororovém pojetí. Kdo však čeká, že se bude hodně bát, bude pravděpodobně zklamaný. Nejde ani tak o strach, jako spíš o budování zvědavosti a pátrání po tom, kdo je z okruhu přátel hlavní hrdinky vlastně ten vrah. Koncept časové smyčky je navíc ozvláštněný zapojením deadlinu - hrdinka nemůže ten samý den opakovat donekonečna a má jen omezený počet možností. Film táhne dobrý výkon Jessicy Rothe v hlavní roli, svižné tempo vyprávění, nevtíravý humor. Pro mě feel good snímek, který ráda někdy ještě zhlédnu.

    • 7.1.2018  10:14
    Velká hra (2017)
    ****

    Dynamicky vyprávěný životní příběh Molly Bloom nese jasný rukopis Aarona Sorkina. Příběh je rámovaný soudním procesem (podobně jako Social Network) a v příběhu se prolíná několik časových rovin, během kterých se zpětně dozvídáme podrobnosti o Mollyině velké hře. Přitažlivý námět z prostředí nejvyšších VIP kruhů je korunovaný skvělou volbou dosadit do hlavní role Jessicu Chastain, protože ona je tím hlavním hnacím motorem filmu a důvodem, proč dávám ****. Vztah mezi ní a jejím otcem mi přišel možná až zbytečně našroubovaný na hlavní dějovou linku a asi bych se bez něj obešla, ale to je pro mě asi jediná výtka jinak svižně odsýpajícího filmu.

    • 7.11.2017  22:55
    Milada (2017)
    *

    Milada nefunguje v narativní ani stylistické rovině. Je znát, že se při postprodukci hodně stříhalo a jednotlivé scény na sebe nenavazují, nebo jen odkazují na události, které si musíme domyslet. Čímž selhává tempo vyprávění a jakékoliv napětí se vytrácí. Výsledný dojem působí jako za sebou náhodně poskládané scénky bez pointy, ve kterých je styčným bodem pouze chladně působící postava Milady. Na stylistické úrovni pak máme množství zastaralých a neobratných prvků – zatmívačky, berličky v podobě novinových zpráv, přehnaně ilustrativní hudba, toporné a šablonovité herectví. Všechno dohromady pak ve výsledku vytváří nepovedený film, který se režisérovi rozpadá pod rukama a v divákovi nevyvolává žádné emoce, svou upachtěností a zmateností možná jen únavu. Camea českých hereckých hvězd pak jen posilují dojem snahy lacině zaujmout a rozhodnutí snímek promítat v anglickém znění s českým přízvukem je vyloženě nešťastné. Jaký má smysl vytvořit černobílé rádoby archivní záběry a nechat v nich promlouvat prezidenta Gottwalda lámanou angličtinou k českým občanům? Jakkoliv může být snaha natočit poctivý film o důležité ženě českých dějin velká, někdy prostě nestačí. A tak mě jen napadá, kolik podobných osobností v naší historii máme, aby se jejich osudy mohlo podobným způsobem plýtvat.

    • 7.11.2017  22:41
    Lajka (2017)
    *

    Pro koho film je? Opravdu nevím (vzhledem k promítání v odpoledních hodinách, bych tipla, že pro děti). Pro dospělé je to nudné a infantilní, pro děti taky nudné a navíc i nevhodné. Dějová linka vícemeně absentuje, fikční svět je obydlený nesympatickými a ošklivými postavami... vtipy jsou nevtipné, často nevhodné - ať už rasistické nebo prostě fakt úchylné.Film působí celkově hodně úchylným dojmem a to, že někoho rozesměje je pro mě nepochopitelné. Rusové jsou vykreslení jako neustále opilý a neschopný národ - nechápu, jak se jim podařilo dostat Lajku do vesmíru? Politické narážky krajně omšelé a pro děti samozřejmě naprosto nepochopitelné. Ani hudba nepomůže, protože jen koresponduje s neschopností filmu něco vyprávět, kromě divného soupeření zvířat a lidí. Je to fakt děsný.

    • 11.10.2017  10:46

    Smála jsem se skoro celou dobu... i když bych se za to možná měla stydět. Všechno je tak strašně absurdní a hlavní postavy pronášejí po celou dobu tak neuvěřitelné věcí, že to prostě jinak nešlo. Od začátku do konce vyrovnané tempo, kterému vévodí herecký výkon Barryho Keoghana. Chápu tíhu morální volby a že by to vlastně mělo být hrozně těžké a depresivní, ale nějak jsem to cítila spíš jako velmi černý humor. Pro mě zajímavější film než Lobster.

    • 9.9.2017  23:48
    Tvář vody (2017)
    ***

    Poetická sci-fi pohádka pro dospělé, hodně barevně "del torovsky" stylizovaná, která se neštítí ukázat i ty ne vždy vizuálně hezké stránky našeho každodenního života. Film si sympaticky na nic moc nehraje, složitě nic nevypraví...kouzlo tkví v jeho fantaskní chytlavé poetice a prosté myšlence, že nikdo nechce být na ten život sám a i ten největší outsider touží jen po blízkosti někoho (nemusí to být úplně člověk :)), kdo ho bude mít rád.

    • 17.7.2017  12:54

    Film, který využívá motivu časové smyčky - hrdina se probouzí do stále stejného dne, což známe z mnoha jiných filmů. Snímek ohranou strukturu příliš neaktualizuje, ale na jeho hru divák stejně přistoupí, protože ví, že hlavním cílem je přijít na to, co má hlavní postava v koloběhu jednoho dne změnit, aby se ze smyčky dostala ven, čímž snadno buduje naši zvědavost. Jak bude ten ideální a zlomový den vypadat a co pro to musí hlavní hrdinka udělat? Jaká vnitřní proměna ji čeká? Atmosféra filmu je poněkud ponurá a rozhodně se nejedná o veselý film, spíš naopak. Klišé v podobě tvrzení, že bychom měli žít každý den, jako ten poslední aj. jsou nám dávkována ve velkém. Přesto se v rámci teenage filmů jedná o docela fajn snímek s kvalitním hereckým obsazením.

    • 1.7.2017  22:56
    Arytmie (2017)
    **

    Taková lepší Ordinace v růžové zahradě. Hlavní linka sledující nefunkční vztah mladých manželů je protkána příhodami z jejich lékařské praxe. Jakkoliv mám vztahové filmy ráda, tenhle byl vyloženě otravný a proč spolu ti dva byli/nebyli mi v závěru filmu bylo už úplně jedno.

    • 9.4.2017  11:27
    Raw (2016)
    ****

    Příběh o dospívání. Potřeba se včlenit mezi ostatní probudí v hlavní hrdince skryté tužby a chutě. Námět starý jako lidstvo samo, akorát aktualizovaný o prvky kanibalismu. Proměnu hlavní hrdinky v ženu (potažmo kanibalku) doprovází množství opravdu nepříjemných věci, které se režisérka nebála velmi sugestivně zachytit. Probouzející sexualita může mít mnoho podob a nemyslím si, že zasazení příběhu do veterinární školy je náhoda. Hrdinka na začátku příběhu přirovnává opice k lidem, přičemž se sama pak tak trochu ve zvíře mění. Film by se dal rozebírat do nekonečna a myslím, že by se našlo množství různých teorií, o čem film vlastně vypráví. Upřít se ale nedá živočišná vášeň a napětí, které na mě z plátna sálalo. PR samozřejmě přehání a podle mě i filmu tak trochu škodí.

    • 27.3.2017  11:28

    Jak už bylo řečeno - technicky trochu fail. Ale celá ta interaktivita mi zase tak nevadila, jako spíš naprosto nezvládnutý a tuctový příběh, který místy vůbec nedával smysl. Jediná zábava byla sledovat, jakým způsobem se diváci rozhodovali, i když samotná rozhodnutí často zase tak velký dopad na chod událostí neměla. Zajímavý, ale velmi nedotažený experiment, který by si zasloužil daleko víc péče... hlavně v oblasti scénáře.

    • 27.3.2017  11:07

    Názor hned po zhlédnutí byl na **, ale přes noc se mi to trochu rozleželo v hlavě a ve finále to na mě nějakým způsobem zapůsobilo, protože jsem nad tím ještě dnes ráno přemýšlela. Atmosféra beznaděje, chytlavá hudba, přirozené herecké ztvárnění... Dějově je to slabé a chvílemi dost nuda, ale jistá "přitažlivost" se filmu upřít nedá.

    • 4.2.2017  23:10

    Strašně heavy stuff... a nedokážu si představit, že bych na to koukala z pozice rodiče od dětí. Affleck je v tom neskutečný a cítila jsem s ním v každé scéně a totálně mu rozuměla. Smutná krása.

    • 28.1.2017  12:48
    Paterson (2016)
    ***

    Na mě bylo té každodennosti až příliš a jednoduše mě to nebavilo. Nechala jsem si od filmu odstup pár týdnů a stále si musím stát za tím, že pro mě byl Paterson docela vyprázdněný a jeho lyrika se tentokrát s mým cítěním míjela. Film je dobře natočený, zahraný, všechny složky jsou v souladu, ale nedýchlo na mě z plátna zkrátka nic.

    • 7.1.2017  18:33

    Snůška zrecyklovanych klišé. Hezky se dívalo na hlavního představitele, proto ty dvě hvězdičky :)

    • 28.12.2016  19:25

    Pohodovka od Linklatera, přesně v jeho stylu. Sledujeme partu vysokoškoláků-baseballistů v období 80. let, na začátku školního roku. Náladotvorná feel-good oddechovka, při jejímž sledování jsem chtěla být zase v prváku na vejšce. Ve filmu se toho moc nestane, ale vtipní mladíčci v kombinaci se stylovou mizanscénu mě prostě bavili. Dazed and Confused 2.

    • 11.12.2016  10:36

    Vizuálně (pro mě) dokonalý film. To, že je Tom Ford navrhář je na filmu prostě znát (barvy, materiály, čistota stylu). Ale ani samotný příběh nezaostává, tři dějové linky (příběh v příběhu), neustálé paralely. Balada o zločinu a trestu. A jo, ta posedlost vizuálem trochu připomíná Refna, ale navzdory některým kritikám mi tenhle film přijde mnohem méně zahleděný sám do sebe. Snobárna to možná trochu je, ale za mě super.

    • 21.11.2016  18:13
    Revizoři (2003)
    ****

    Škoda, že se podobné filmy netočí u nás... Skvělý atmosférický horror/komedie/thriller... žánrově těžce zařaditelný. Padlo tady slovo Lynch, až tak bych to tedy neviděla - film je více "dějový" a srozumitelný i pro běžného diváka, což se o všech Lynchových filmech říct nedá. Tady se režisér přeci jen držel více "při zemi". Atmosféra by se však dala krájet a množství symbolů si každý divák vyloží po svém. Nechybí ani romantická linka, která dodává snímku na bizarní "romantičnosti". Skvělé herecké obsazení, kamera, střih, hudba.

    • 15.11.2016  21:21

    Doctor Strange mě velmi příjemně překvapil. Narozdíl od většiny marvelovek nepotřebuje k silnému závěru žádné bombastické akční scény. Jednoduše si vystačí s chytrým "vtípkem", který koresponduje s celkovým vyzněním filmu, protože ten zaměstnává především vaši pozornost a svým způsobem i intelekt. Benedict Cumberbatch je skvělý Doctor Strange (přestože nepatřím mezi hercovy fanoušky), samolibý frajer, kterému jsem věřila od začátku do konce, a zdatně mu sekunduje i Tilda Swinton (k čertu s rasovou vyvážeností), Chiwetel Ejiofor a samozřejmě zajímavý záporák Mad Mikkelsen. Komiksovou předlohu jsem bohužel nečetla, tudíž nemám srovnání, ale příběh je dle mého zpracovaný svižně, přehledně, poutavě.

    • 15.11.2016  21:04

    Pomalý, pooomaaalllýýý film zdůrazňující repetitivní koloběh života směřující jen k jednomu vyústění. Ale finále grandiózní a jen lituju, že jsem snímek neviděla v kině, ale na monitoru PC, což celkový zážitek velmi degraduje.

    • 15.11.2016  20:59
    Semestr (TV seriál) (2016)
    ****

    I když už mi není 20, ani 25, přijde mi téma svým zpracováním velmi aktuální, nápadité, blízké. Je velmi lehké utvořit si na této zábavičce závislost. Za mě teda super nápad a fajn zpracování. Samozřejmě, že už tady podobné seriály někdy byly (zahraniční produkce), ale v českých vodách je to vítané zpestření! Plus kladně hodnotím i věci kolem seriálu - facebookové profily, apod.

    • 15.11.2016  20:50

    Klasický duchařský horor, na který se bohužel brzy spíš zapomene. Není mnoho co vytknout (napětí, lekačky, herci), ale ani extra pochválit. Trochu film připomene svým "psychologickým" pojetím snímek Babadook, který mě ale bavil bohužel mnohem víc. Původní režisérův kraťas má atmosféru, kterou celovečerák nedokázal zcela přenést.

    • 15.11.2016  20:40
    Smrt ve tmě (2016)
    ****

    Zajímavě vystavěný horor, který sice nevybočuje ze zavedených žánrových mantinelů, ale nálepky oběť/vrah umně střídá. Důvtipné využití motivu peněz, jako hlavního spouštěče zkázy všech postav. Za poslední dobu opravdu napínavý thriller/horror. Super.

    • 9.11.2016  13:15
    Příchozí (2016)
    *****

    Zdálo by se, že se jedná o klasický sci-fi film o mimozemšťanech á la Blízká setkání třetího druhu apod., ale tak to není. Ano, dojde na očekávané setkání, způsob dorozumívání se může jevit trochu podobně, ale hlavní myšlenka, schovaná za samotným příjezdem mimozemšťanů, je odlišná od většiny příbuzných filmů. Jedná se o komplexní a chytrý snímek s pointou na konci, převracející vše, co jste od začátku viděli. Závěrečný twist trochu připomene i Šestý smysl. Villeneuve mi opět dokázal, že umí točit chytré filmy, u kterých se vám lehce zavaří mozek, ale nakonec do sebe všechno krásně a logicky zapadne. Amy Adams si svým umírněným herectvím ukradla většinu filmu pro sebe a nebudu se divit, pokud jí role vynese nominaci na Oscara.

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace