Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (3 011)

plakát

Anaconda (2024) 

Moje nejoblíbenější gulity pleasure ožilo v ryze čínském remaku, kdy soudruzi z Dálného východu získali od studia Sony práva na to vyřádit se na jednom z nejznámějších filmových monster z ranku béčkových hororů. Vzhledem k tomu, že první dva díly Anakondy mám fakt rád, jsem tomuhle chtěl šanci dát, byť kromě fakt povedených efektů, kde je vidět, že Číňani na to ty prašule mají, není o co stát. Téměř krok po kroku totožná reimaginace 97kové Anakondy s pár vykrádačkami té druhé je totiž také naprosto stejně hloupá. A taky jsem tak trochu naivně doufal, že konečně někoho napadne, že anakonda a krajta mřížkovaná není jeden a ten samý had. Ale záběry na snejkse se tu nešetřilo a to zkrátka musím ocenit.

plakát

Cimrmani zblízka (2024) (TV film) 

Divadlo Járy Cimrmana miluju, všechny hry jsem viděl několikrát a ještě několikrát uvidím, ale u tohoto dokumentu ze zákulisí mi přišlo, že tentokrát jsme se toho nového příliš nedozvěděli, zvlášť pokud vycházíte z pozice jako já, kdy toho kolem té naší české cimrmanologie víte poměrně dost. Radši si ji připomenu skrze ony hry, případně filmy, na kterých pánové dělali společně. [viděno v iVysílání]

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Měl jsem předem připravené hlášky typu "Bůh obdaroval člověka zrakem, aby mohl jednou vidět tenhle film", na konec s nimi prozatím šetřím, protože druhá Duna je epickým veledílem, na které se vyplatilo počkat a užít si ho na největším plátně, co v Česku máme, ale nemůžu se ubránit pocitu, že mě neroznesla na kopytech tak jako před 3 lety jednička a že opravdu slouží jako spojovací můstek v trilogii, kterou teprve završí to, z čeho nám všem bude padat brada. Pětka je tu ovšem naprosto na místě, nebyly ve filmu momenty, kdy bych přemýšlel nad jiným hodnocením, po stránce vizuální a hudební opět stojíme tváří v tvář milníku současné kinematografie. Tak snad Denis upřednostní dovyprávění rodu Atreidů před plánovanou Kleopatrou. [viděno v Cinema City IMAX Flora 1.3.2024]

plakát

Opičí muž (2024) 

Dev Patel si vydobyl tak skvělé renomé, že se mu dostalo příležitosti přiblížit nám kulturu své domoviny zaobalenou do zápletky, která bezpochyby osloví masy západního světa a skrze nabitou akčňárnu, co si bere leccos z Johna Wicka, nenudí ani na chviličku. Sice jde o dost generický příběh pomsty, ale ta technická stránka je tak vypiplaná, že místo toho, aby mě to svou špinavostí odradilo, jsem spíš o to víc nalákán jednou tu Indii zažít na vlastní kůži. [viděno v Cinema City Plaza Plzeň 8.4.2024]

plakát

Smysl pro tumor (2024) (seriál) 

Novinka ČT, která hned od začátku upoutala mou pozornost, zaujala mě hlavně svým sociálním přesahem a vsadila i na poutavé obsazení, co dokázalo trpkou synopsi vybalancovat i do úrovně milého humoru. Za větší highlight, než řádné zviditelnění všech strastí spojených s rakovinou, považuju hlavně konečné prosazení Alžběty Malé, co mě už tak zaujala v kraťoučkém seroši Pět let. Jen ať na základě té obrovské sledovanosti nenapadne nikoho navazovat.

plakát

31. Český lev - Ceny České filmové a televizní akademie za rok 2023 (2024) (pořad) 

Za ceny pro Němá tajemství jakožto jeden z nejlepších českých výtvorů loňské tvorby nechávám průměr, možná i za tu super trapnou kauzu s naší tádžickou režisérkou, která byla (bohužel) po zásluze zesměšněna před celou republikou. Ale za ten přehršel cen pro zbytečnou Volhu na tenhle ročník radši co nejdřív zapomenu. Zvlášť když ostrouhaly tak osobité snímky jako Úsvit. Hanba akademii.

plakát

Anatomie pádu (2023) 

Po Trojúhelníku smutku je tu další vítěz Zlaté palmy, co si právoplatně zaslouží širší renomé, protože z Francie přiletělo nepříliš krátké soudní, silně dialogové drama, u něhož jsem si navzdory jeho stopáži přál ještě větší nálož. Ty vyostřené konfrontace v soudní síni i mimo ni bylo napínavé sledovat a Sandra Hüller si skutečně zaslouží, aby byla konečně vidět. Bez debat dílko, které je pro mě nedílnou součástí dost nabitého filmového roku 2023. [viděno v KVIFF.TV 19.1.2024]

plakát

#annaismissing (2023) 

Očekávané se stalo skutečným a dokonce ve velmi krátkém sledu můžu bez větších skrupulí (:D) opěvovat další český projekt. O dost vyspělejší pokráčko minimalistického skvostu #martyisdead disponuje vším, co jsem od něho očekavál. #annaismissing mě překvapovala, napínala, znechucovala, ponaučila, ale hlavně dostala. A to nejen umě gradovaným story, ale i třeba precizní hudební stránkou, kterou strčila do kapsy kdejaký věhlasný zahraniční thriller. Fakt bomba! [viděno na Finále Plzeň 27.9.2023]

plakát

Barbie (2023) 

Měl jsem velmi nízká očekávání, vlastně jsem ani netušil, jak bude film vypadat a o čem že bude celou dobu pojednávat a už vůbec mě nenapadlo, jak se mi strefí do noty naprosto vším, co na poli necelých 2 hodin zobrazuje. Ani jedna scéna mi nepřišla nadbytečná, vše do sebe umě zapadlo a to jak na úkor mnoha vtipných situací, tak i těch, co se snaží semtam lehce, semtam velmi okatě poukázat na ty největší stereotypy v rozdílech ženského a mužského světa. O obsazení se ani zmiňovat nemusím, potěšila hlavně sqadra ze Sex Education. Zasloužená ždímačka peněz tohoto léta. [viděno v Cinestar Plzeň 27.7.2023]

plakát

Bod obnovy (2023) 

Česká kinematografie překračuje další veledůležitý milník, v soudku filmů zaměřujících se jen na rádoby vtipné romantické patosy nebo neustálou potřebu věnovat se těžkostem poválečného a socialistického Československa se konečně objevila snaha o doposud spíše ryze západní žánr a v českých kulisách a s několika českými herci vzniklo něco nečekaného - sci-fi film. A ne ledajaký. S absolutně vypiplaným vizuálem a nosnou myšlenkou, která nenudí a nešustí papírem, takže pokud fakt chcete, aby se to v Česku hnulo už i tímhle směrem, dejte tomu šanci! [viděno v Cinema City Slovanský dům 12.9.2023]