Recenze (3 013)
Lady Bird (2017)
Nejlepší z kvalitně hrajících zástupců mladé herecké generace s nejšílenější výslovností křestního jména v jedné ze svých prvotin. A rovnou tak dobrých. Coming of age dramata pořád nejsou moc vidět a je to obrovská škoda. Takhle lidsky odvyprávěná hodinka a půl kdekoho vrátí do těch nelehkých chvil turbulentního dospívání. A to nemusíte být žena se sklony k horkokrevnosti. Timothée Chalamet taky potěšil. [viděno na SkyShowtime 10.8.2023]
21 gramů (2003)
Komplikované drama s ještě složitější, ale bravurní myšlenkou, které nakonec nepřináší tak bombastický zážitek, v nějž jsem doufal, už jen proto, že ono propojení všech různě nakonec spojených osob nepřináší téměř žádné emoce. S takovým tématem by šly dělat opravdu divy, ona idea, že s mrtvým tělem rozhodně neumírá i duše, která si může okamžitě hledat místo jinde, mě na 21 gramů lákala už dlouhé roky. Škoda, že se to nakonec trochu minulo účinkem. [viděno na SkyShowtime 9.8.2023]
Ve jménu otce (1993)
Kdyby šlo půlit hvězdy, vtahující Ve jménu otce by bylo přesným kandidátem na 4 a půl *. Trpký návrat do ještě trpčích dějin druhé poloviny 20. století ve Velké Británii, kde vzestup IRA neznamenal jen hrozbu terorismu, ale i nekalá zvěrstva v soudnictví a politice, na které poukazuje tenhle film. Daniel Day-Lewis si střihnul další životní roli, nezastiňuje ani stejně úžasnou Emmu Thompson. Závěr filmu mi nahnal mráz po zádech. [viděno na SkyShowtime 8.8.2023]
Ray (2004)
Velký životopis o velkém umělci, který ve velkém ovlivnil jednu významnou hudební éru nejen černošské komunity. Viděl jsem část už před cca 10 lety při hudebce na základce, pamatoval jsem si ovšem pouze onu smutnou událost, co se částečně promítla do Charlesovy nelehké dospělosti. Nyní jsem konečně skompletoval a hlavně díky bezchybnému Jamiemu Foxxovi vznikla věc, co skládá celému tomu neklidnému období velkou poklonu. [viděno na SkyShowtime 7.8.2023]
Ostrov (2023)
Propršené večery si žádají své oběti a mezi nimi se najdou i rozhodnutí věnovat hodinu a půl až příliš jednoduché "primácké" komedii, která bude náramně zapadat do nedělního primetimu této konzumní české stanice, moje srdce si ale opravdu nezíská. Prapodivný mix snahy o survival a vztahovou romanťárnu skřípe ve vícero momentech, než je u mě snesitelné a nezachrání to ani snaživá Jana Plodková, která sice hrábne po kdejaké roli, ale stále jí nejsem ještě tak přejedený jako jinými, mnohem horšími českými herečkami. [viděno na Netflixu 5.8.2023]
Invalida (2023)
Hodně přiblblá slovenská komedie, která sice skutečně dobře vypadá a styl vyprávění vůbec nemá hloupý, co je to ale platné, když jediná z postav, co dokáže diváka fakt zaujmout, je charakter Zdeňka Godly. Asi mám určité pochopení pro všudypřítomný hype k tomuto svéráznému dílku, mě ale až na pár vtipných gagů minulo mílovým krokem. [viděno na Netflixu 31.7.2023]
Psycho (1960)
Značnou část filmu si člověk říká, že nebylo úplně moudré vidět nejdříve celý Batesův motel a až posléze kultovní horor, z něhož vychází, po překlenutí do zbytku snímku jsem ale došel uvědomění, že se mi obě rozdílná vyprávění vlastně skvěle doplňují a srovnání obou pojetí příběhu není na škodu, spíš naopak. Ani se tu nechci, jako mnozí jiní, bavit o zubu času na tomhle filmu, víc než technické provedení některých scén je tu důležitá hudba a vybroušené dialogy. [viděno na SkyShowtime 1.8.2023]
Pět dní v nemocnici Memorial (2022) (seriál)
Sice jsem se v mnoha momentech cítil opravdu sklíčeně, přeci jen tahle jednohubka pojednává o jedné z největších přírodních katastrof, co v 21. století postihla značně obydlenou část světa, v jiných pasážích na mě to až přespříliš melancholické vyprávění moc nefungovalo, a právě proto musím jít cestou prostředního hodnocení. Apple umí skrze své vysoké rozpočty točit na oko lahodící záležitosti, ale to ne vždycky stačí k řádnému požitku. [viděno na Apple TV+]
Veliká - Série 3 (2023) (série)
Seriál, po jehož první sérii jsem si přál, aby zůstal minisérií, se nakonec vrátil s druhou, která mi sedla mnohem víc a po níž jsem doufal i v tu třetí, která opět rozvedla příběh do koutů, v nichž by se jeden mohl chytat za hlavu, ale my se bavili jako už dlouho u žádné prosté komedie. Tenhle prapodivný mix skutečné historie s největšími bizarnostmi, co se na dvoře carského Ruska dají vymyslet, je prostě nejlepší formou večerního odpočinku. Pro 4. sezónu dávám svůj hlas. [viděno na HBO Max]
Miliardy - Série 2 (2017) (série)
Zdejší čísla nelžou, se svou druhou sérií do toho Billions ještě víc šlapou, ještě víc se rozjíždí zběsilý byznys i nelehké vztahové peripetie a duo ústředních rivalů si ještě víc vjíždí do vlasů. Co víc si přát od neutichajícího seriálového zážitku?! [viděno na SkyShowtime]