Recenze (4 097)
Curtains (1983)
147hodnocení u tohoto slasheru z 80tek není mnoho. Takže milovníci starších slasherů by určitě měli zpozornět protože tenhle kousek podle mě stojí za to. První polovina je sice taková ospalejší ale ta druhá to vynahradí i s úroky. Příběh je sice jednoduchej - 6 hereček, jedno sídlo a vrah s jednou z nejlepších hororovejch masek vůbec. Jediný co se kromě vlažnější první poloviny filmu dá vytknout je absence gore scén. Jsem sice milovník gore ale tady mi to tak nějak nevadilo. Má to svoji atmosféru a od druhé půle je to v určitých chvílích i pěkně napínavý. Samozřejmě podpořeno skvělým hudebním doprovodem. TOP scéna je ta na ledě(díval jsem se 2krát), děsivá byla i panenka. Je tu i pasáž z blázince. Povedenej byl i konec a proto dávám 4hvězdy.
Stopmotion (2023)
Krátkometrážní tvorba Roberta Morgana se mi velice líbí. Kromě jednoho jsem viděl všechny jeho krátkometrážní filmy. Nyní přichází se svým prvním celovečerákem na kterej jsem se hodně těšil. Jde o film tématicky věnovanej tomu co jde Morganovi nejlíp a to je Stopmotion animace. Pro někoho to bude film s pomalým dějem kde se toho až tak moc neděje ale já osobně jsem se nenudil ani minutu. Nevím co od toho kdo očekával ale za mě je to dobrý psycho který má nepopsatelnou atmosféru. Pochválit musím i výběr hlavní herečky. Aisling Franciosi už mě sice o svých hereckých kvalitách přesvědčila zejména ve filmu The Nightingale a tady to jen potvrdila. Morganův Stopmotion oceňuji silnějšími 4hvězdami a už teď jsem zvědavej s čím přijde Morgan příště. Případným dalším divákům nejdříve doporučuji seznámit se s Morganovou krátkometrážní tvorbou ať alespoň trochu vědí do čeho jdou. Ikdyž si stejně myslím, že tohle moc lidí asi neocení.
Mladý Frankenstein (1974)
Už jsem film kdysi dávno viděl ale v dobách kdy jsem kvality filmu nedokázal ocenit tak jako dnes. Nedávno jsem na film narazil na internetu a řekl si, že by nebylo od věci dát si repete. Navíc jsem si všimnul, že zde ani nemám film ohodnocenej takže o to větší důvod byl dát si opáčko. Komedie, parodie či snad pocta Frankensteinovi, Frankensteinově nevěstě a jiným Universalackým filmům? Berte to jak chcete. Já se každopádně bavil. Rozhodně mi to sedlo víc než kdysi. Je to dobře natočený, nechybí humor a dobrý herecký obsazení v čele s Martym Feldmanem(Igor), Genem Wilderem(Dr. Frankenstein), Peterem Boylem(montrum) a nádhernou Teri Garr(Inga). Klidně dám plnej počet hvězd a už teď vím, že jsem film neviděl naposledy.
Příběhy z temnot: Film (1990)
Tak za mě pohodová oddechová antologie která má sice rok vzniku 1990 ale spíš to na mě dejchalo ještě 80kama. Příběhově asi nic převratnýho ani originálního ale ani jedna z povídek nenudila. Tales from the Darkside: The Movie nabízí soubor tří povídek plus jednu která všechny spojuje. První povídka je o oživené mumii, druhá o černé kočce která zabíjí a nejde zabít a třetí o monstru o kterém je lépe nemluvit protože to je jinak váš konec. Spousta známých(ještě mladých) herců, nějaký to gore a na tu dobu kvalitní efekty. Jen ta propojovací povídka mohla dopadnout trošku jinak ale jinak spokojenost. klidně dám slabší 4hvězdy.
Ruby (1977)
Evidentně málo známej(zde jen 30hodnocení) ale dle mého názoru po právu zapomenutej kousek kterej přešlapuje někde mezi duchařským a exorcistickým hororem ale nejlepším filmům z tohoto ranku nesahá ani po kolena. Popravdě ani nevím čím ty uživatele který dali 3 a víc hvězd oslovil ale za mě je to slabota. Pro mě je to film kterej si zkoušel hrát na něco co nemá. Zkrátka a dobře tvůrci si ukousli moc velký sousto a nevyšlo to. Slabší 2hvězdy.
The Mystery of the Mary Celeste (1935)
Film vyprávějící příběh posádky lodi Mary Celeste. Myslím si, že příběh téhle lodi by si zasloužil daleko poutavější a divácky záživnější filmový zpracování. Tohle byla ukrutná nuda. A to jsem viděl zkrácenou verzi. Nepomohl tomu ani Bela Lugosi jelikož ani jeho výkon nebyl nikterak výraznej. 1hvězda
Late Checkout (2023)
Pokud hledáte film s originální zápletkou s vypilovanými dialogy a se sympatickými postavami kterým by se dalo fandit tak tento film to rozhodně není. Late Checkout je nízkorozpočtovej amatérskej slasher kde postavy slouží jen jako figurky pro zabití a né abyste s nimi sympatizovali. Dojde i na gore. Něco se v rámci rozpočtu celkem povedlo třeba škrcení vlastními střevy(ačkoli to není nic originálního), něco je naopak mimo kameru a škoda té žehličky(tady je ten nízkej rozpočet znát asi nejvíc) kdy mohli tvůrci přidat aspoň digi kouř. Působilo by to rozhodně věrohodněji. Takže když se nebudu pozastavovat nad tou všudypřítomnou laciností, neoriginálností a výkonem (ne)herců je to prostě přímočará vybíjená se sympatickou stopáží. Nic víc nic míň. Sice se spoustou chyb ale bez zbytečných keců. Pak už je jen na divákovi jestli od filmu očekává něco víc a jestli mu vadí nebo nevadí nízkorozpočtová amatérská filmová tvorba. Mě to rozhodně nevadí. Pro každýho to ale rozhodně nebude a je mi jasný, že spousta diváků to asi nedokáže překousnout. Slabší 3hvězdy. PS. Doporučuju film nevypínat hned jak se objeví závěrečný titulky
Vzpoura mutantů (1974)
Pro fanoušky a milovníky hororů dnes již legendární herec Donald Pleasence v 70kovým filmu kterej na mě působil tak, že se scénáristi Robert D. Weinbach a Edward Mann hodně inspirovali filmy Freaks(1932) a The Island of Dr. Moreau. Přihodili pár svých nápadů, Jack Cardiff to zrežíroval a vznikl The Mutations. Mně osobně se tahle kombinace líbila. Že to není až tak moc originální mi nevadí. Zároveň jsem i zavzpomínal i na výše zmiňovaný filmy(ikdyž The Island of Dr. Moreau byl zfilmován vícekrát). Slabší 4hvězdy
Horror Hospital (1973)
Jason a Judy se seznámí ve vlaku. Oba míří na stejný místo což je hotel. Oba ale za jiným účelem. Jason na dovolenou. Judy za tetou která hotel vede. Záhy však zjistí, že hotel je spíš podivným špitálem ve kterým šílenej Dr. Storm provádí experimenty na lidech a tak co nevidět bude muset tahle dvojice muset bojovat o svoje životy. Přiznávám, že už podle názvu filmu jsem očekával, že tenhle špitál nabídne větší hororovou podívanou. Tohle mi ale přišlo takový neslaný nemastný. Prostě nic co by nebylo vidět už nikde jinde a v lepším provedení. Lepší 2hvězdy
Head of the Family (1996)
Za mě né až tak vydařená hororová komedie kde vše stojí a padá na netradiční rodince kterou tvoří týpek s vykulenejma očima, bloncka s kozama(mně osobně se ale víc líbila ta druhá blondýnka), vygumovanej silák a hlava rodiny a tím hlava to myslím doslova. Protože je to fakt jenom hlava bez těla. No a tahle netradiční rodinka ráda experimenty na lidech. A tuhle rodinku vydírá nebo se o to bude snažit Lance(majitel bistra) jenže to ještě netuší s čím si vůbec zahrává. Rodinka sice OK ale na můj vkus je to málo vtipný a po hororový stránce je to ještě slabší. Takže za mě max 2hvězdy