Rover

Rover

okres Jihlava

homepage

85 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 19.3.2018  08:50

    Natočit kinofilm o české přírodě po dlouhých desetiletích je záslužné, potřebné a skvělé. Je proto škoda, že Planeta Česko hned v několika aspektech selhává. Nepopírám, že snímek si najde celou řadu nadšených divaček a diváků, u mě však převážily spíše výhrady. Předně koncept filmu je dost nepřehledný, skáče se od tématu k tématu bez jasnější motivace a logiky. Orámování dokumentu potřebou autora ukázat dcerám "českou divočinu, kterou má každý za humny" je pro Mariána Poláka a jeho okolí jistě legitimní, já jsem na tuto linii však zvědavý nebyl a zbytečně ukrajovala čas jinak velmi pěkným obrazům přírody. Komentář je Kryštofem Hádkem namluvený v ich-formě, přesto se ve filmu velmi často objevuje sám tvůrce (=vypraveč) a mluví přímou řečí sám za sebe. Je to možná maličkost, ale takové nedotažené momenty film zbytečně sráží. Představení české přírody a její divokosti na reintrodukovaných zvířatech (bobři, lososi a zejména v milovické oboře chovaní zubři, divocí koně a vyšlechtění pratuři) mi přijde přinejmenším zavádějící. Sice je stále možné v okolí našeho domova pozorovat dříve běžné živočišné druhy (o rostlinách Planeta Česko není), jejich počty však jdou rapidně dolů, což autor srováná s vlastní dvacet let starou dokumentací mokřadu u jeho bydliště. Proto spíše pozitivní vyznění snímku trochu překvapí. Hudba je velice doslovná, ale poměrně nápaditá. Při závěrečné písni jsem se však styděl i za tvůrce.

    • 17.7.2017  08:45
    Úkryt v zoo (2017)
    **

    Je mi to vlastně líto, ale lépe hodnotit nemohu. Podivně zkratkovitě vystavěný film s nepřesvědčivým jednáním postav ztrácí zejména (ale za to kardinálně) směšně hraným přízvukem všech, v originálním příběhu polsky mluvících, postav. Řada scén je proto hlavně k smíchu než k čemukoliv jinému. Chastain sice dokázala hezky vykreslit fragilní Antoninu Zabinski, ale musela se natolik soustředit na polský přízvuk, že si toho skoro ani nevšimneme. Tohle je jednoznačně chyba režie, a to mě to více mrzí, jelikož Niki Caro fandím už od Pána velryb. Povedené jsou lokace a technická stránka filmu, i ty digitální efekty nevypadají až tak blbě. Hudba je průměrná, ale poměrně dobře využívaná jako doprovod bez vlivu na děj.

    • 16.11.2016  08:50

    Převedení divadelní hry na velké plátno bývá často ošemetné a vymstilo se to i Dolanovi. Film je veskrze konverzační, ale dialogy jsou často vyprázdněné. Režie je jako vždy výjimečně autorská a bezchybná, v postavách se dá poměrně dobře vyznat a technická stránka filmu je očekávatelně kvalitní. Přesto tomu něco chybí. Hudba tentokrát nehraje zdaleka takou roli jako ve starších Dolanových filmech a je to škoda. Hudba Gabriela Yareda je nezajímavá a šablonovitá, o to více si může divák užít pověstné klipové sekvence: první je zajímavá hlavně použitím známého europopu od O-zone, který hraje prvně diegeticky, aby se zvukově přelil do nádherně atmosférického flasbacku. Druhé ohlédnutí do minulosti je ještě intenzivnější - tohle Dolan jednoznačně umí a měl by se toho držet. Víc romantickou a přitom erotičnem sálající scénu jsem dlouho neviděl.

    • 15.11.2016  08:41
    Kluci (2015)
    **

    Film s tolika nepřesvědčivými momenty, že to nebylo možné nechat bez odezvy. Originální myšlenka, poměrně sypmatické obsazení, výborná kamera a tradičně seversky kvalitní hudba (dočkali jsme se i, poněkud očekávaně, dvou songů od Fever Ray z The Knife) jsou přebity nelogickým chováním postav, do krajnosti dovedených kontextů a emocinální prázdnotou. Snaha udělat všechno co nejlepší byla do očí bijící, autorům k tom však nejspíše chybí dostatek zkušeností.

    • 7.11.2015  14:03
    Hacker (2015)
    ****

    Od prvních záběrů jasně rozpoznatelný Mann tentokrát netočil podle vlastního scénáře a je to znát. Samotná zápletka je klasickou báchorkou o geniálním zločinci, který je nucen spolupracovat s vládními složkami, aby společně přemohli zákeřné gangstery. Ve filmu najdeme celou řadu poznávacích znaků Mannovy režie - dlouhé záběry na noční města, ostrou digitální kameru, precizní zvuk, brilantní přestřelky, ale pouze pokus o nenápadné vykreslení povah hlavních postav. Přesto Hackerovi něco zásadního chybí. Jsem přesvědčen o tom, že je to výrazná hudba, která v Mannových filmech mívala tradičně obrovskou váhu a narační důležitost. Podobně jako tuším již v Public enemy se režisér vzdal využívání rockových a popových písní a hudbu velmi upozadil. Když už se zdá, že pozvolna sílící tóny elektrické kytary vygradují podobně jako v Heatu, tak je track utnutý. Zpěv uslyšíme pouze jednou, navíc se jedná o lacinou kopii Lisy Gerrard, kterou Mann pro filmovou hudbu objevil. Nejnovější film mého oblíbeného režiséra tak stěží dosáhne na čtyři hvězdy.

    • 20.8.2015  19:35
    Miranda (TV seriál) (2009)
    *****

    (1. série 4*, 2. série 5*, 3. série 5*)

    • 21.5.2015  11:28

    Technicky a režijně skvěle vystavěný snímek je limitován ne zcela povedeným scénářem (doposud se jedná o nejslabší scénář, podle kterého Caro točila). Příběh nás vrací do stereotypy prodchnutých 80. let a nabízí nám typický obrázek amerického snu. Chudí hispánští chlapci s budoucností sestávající z vyčerpávajících pracích na polích se díky vlastní vůli a vedení bělošského trenéra stávají špičkovými sportovci. Přesto, že příběh dle skutečné události je předvídatelný a šablonovitý, tak je natočen s obdivuhodnou filmařskou jistotou. Skvělá kamera se záběry krajiny z mírného nadhledu, s detaily práce na polích, nízko položeného slunce apod. dobře odráží starší filmy režisérky (zejména North Country a Vintner's Luck). Vhodně zvolená latiskoamerická hudba je doplněna výraznou a nutno říct, že povedenou, autorskou hudbou Antonia Pinta. Ta sice možná až příliš připomene G. Santaolallu, ale je důležitou nositelkou emocí. Přes veškerá klišé je totiž McFarland dojemným rodinným filmem, kterým si snad Niki Caro napravila pošramocenou reputaci po propadáku s posledním snímkem The Vintner's Luck.

    • 25.2.2015  15:52
    Broadchurch (TV seriál) (2013)
    ****

    (1. série 4*, 2. série 5*)

    • 22.11.2014  11:47

    Prolínání časových rovin mělo pouze zakrýt fakt, že se jedná o klasicky vystavěný životopisný film představující život Yvese Saint Laurenta od dětství po smrt. Precizní kostýmy jsou očekávané, stejně tak jako glamour feelling Paříže 60. a 70. let. O mnoho více toho film bohužel nenabídl. Potencionálně zajímavé téma se rozplizlo do více jak dvou hodin uměle natahované nudy dané především plytkou režií. Ta se sice snažila přijít s kontroverzními nebo šokujícími záběry (full frontal Gasparda Ulliela), bylo to však spíše na škodu a do celkového spíše umírněného konceptu se to nehodilo. Plusem budiž právě představitel hlavní role, který se snažil vykreslit Saint Laurenta autenticky, ale přesto osobitě. Bez zajímavosti není fakt, že Gaspard s Jérémierem si podobnou vztahovou roli střihli už ve Vintner's Luck před pěti lety. Potěšila rovněž prezentace jedné ze stěžejních kolekcí pomocí mondrianovsky rozčleněných souběžných záběrů. Hudba je využita přiměřeně kombinací dobových písní, oblíbené klasiky Yvese a neorchestrální autorské hudby. Ta však někdy působí zbytečně rušivě ve scénách, kde to nebylo zdaleka zapotřebí. Nečekanou libůstkou byl koncert Klause Nomiho při jednom z večírků.

    • 21.11.2014  13:17
    Mami! (2014)
    ****

    Dolan zpracoval kontroverzní a nesporně zajímavé téma vztahu matky vdovy s nezvladatelným psychicky nemocným adolescentním synem. Někdy až hyperrealistická autenticita je budována velmi racionálními prostředky (výrazná kanadská hovorová francouzština, obsazení postavy se silnou vadou řeči nebo změny formátu filmové pásky). Zamrzí proto několik ne zcela uvěřitelných náhod (sousedka býv. učitelka v domácnosti, nápadník Diany právník apod.). Tyto scenáristické boty však Dolanovi lehce odpustíme s ohledem na vpravdě úchvatnou vizuální a hudební stránku filmu. Hudba je velmi často zprostředkovaná a navzájem se překrývá, pracuje se se změnami hlasitosti a s provázáním hudby s tancem. Autorská hudba Noii je příhodně melancholická, ale při představě matky o možné pozitivní budoucnosti života jejího syna skvěle graduje.

    • 18.10.2014  17:39
    Please Like Me (TV seriál) (2013)
    ***

    (1. série 4*, 2. série 3*)

    • 1.6.2014  13:15
    True Blood: Pravá krev (TV seriál) (2008)
    ****

    (1. - 4. série)

    • 6.5.2014  10:37
    Pán času (TV seriál) (2005)
    ***

    (1. série)

    • 17.11.2013  10:32

    Filmový voyerismus budovaný rafinovanými prostředky. Ačkoliv poznáme Adele prakticky dokonale (a to psychicky i tělesně), nevcítíme se do ní. Divák je spíše zaujatým pozorovatelem. Zejména díky (možná až příliš) explicitním sexuálním scénám má film našlápnuto na kultovní status. Neskrývaná sexualita není hlavní devízou snímku, kterou je bezpochyby pečlivě konstruovaná realičnost. Tu podporuje specifické použití hudby. Ve filmu hraje pouze diegetická hudba (ať již živá nebo reprodukovaná), se kterou se autorsky pracuje. Často ji vnímáme dříve, než poznáme její zdroj (který není nikdy opomenut), místy se nelogicky mění její hlasitost. Zvláštní význam má hudební produkce pouličního muzikanta hrajícího na hang (zvláštní druh perkusí umožňující zahrát velkou škálu tónů na jednom nástroji). Skladba hraje ve dvou klíčových momentech filmu (možný spoiler): když Adele na přechodu poprvé střetne Emmu a posléze v samém závěru filmu snímku, kdy Adele odchází z vernisáže - tedy v okamžiku, kdy si uvědomí, že se musí posunout dál. V závěru je skladba nediegetická, čímž režisér porušil pečlivě budovaný koncept, což je jenom důkaz důležitosti této skladby pro celý film.

    • 17.11.2013  10:09
    Zvířata (2012)
    ***

    Docela dlouho jsem neviděl snímek, který nutí k přemýšlení ve smyslu "jaks' to pochopil?" Při hledání odpovědí na tuhle sám sobě řečenou otázku jsem se přistihl, že je neznám. Lehce paranormální Animals moc odpovědí nenabízí a divák se musí uspokojit pouze s náznaky. Jakou roli ve všem hraje Ikari? Myslím, že kardinální, že je to skoro až záporák. Na filmu mě docela bavila obraznost záběrů a zajímavá výprava. Za hudbou stojí skladatelka Holt - originální hudba je velmi fragilní a nezvyklá. Využívá totiž stěží slyšitelných zvukových ploch (často vycházejících ze zvuků lesa a okolí obecně) narušených občasnými shluky nástrojových eskapád (první říznutí apod.).

    • 16.11.2013  11:24
    Ve jménu... (2013)
    ***

    O symbolismu v tomto filmu již zde byla řeč, přidal bych však ještě jeden - běh. Jogging jako terapii proti "hříšným" myšlenkám ordinuje hlavní představitel kněz Adama. Na rozdíl od něj mladý delikvent Lukasz běží (ačkoliv je běh nasnímán stejnými filmařskými postupy) za svou lásku v okamžiku, kdy si ji plně uvědomí. Běh tak není terapií, ale naopak prozřením, což je velmi znejasněno závěrečnou scénou. Skvělá je na celém filmu zejména vizuální stránka. Osvětlovači provedli vážně výbornou práci a kameraman nabízené světlo dokázal plně využít ve prospěch emocionálního působení scén (že by práce produkční společnosti Zentropa?). Negativa zde již byla rovněž zmíněna - rozdrobenost závěru filmu, který vlastně žádné uspokojivé ukončení nemá. Pozitivum vidím v hudbě, která je využívána velmi sporadicky, ale výrazně. Soundtrack je spojením minimalistických skladeb (snad) smyčcového kvarteta a zvlášť používanými kytarovými kompozicemi. Poláci se po hudební stránce, jak je jejich zvykem, opět vyšvihli. Výborně byla využita i skladba od Band of Horses - procesí bylo rozhodně jednou z vizuálně-hudebně nejzajímavějších scén.

    • 15.11.2013  10:35

    Předpokládám, že cílem tvůrců bylo především dojmout a spravedlivě rozhořčit diváky. V obou cílech však snímek výrazně selhává především díky své šablonovosti. Lidé, kteří již mají něco nakoukáno, jednoduše na nabízené klišé neskočí úplně lehce. Scénář obsahuje celou řadu již stokrát slyšených replik, samotné postavy jsou psány podle příručky "zaručeného dojáku" a ani herecké výkony nejsou kdovíjak přesvědčivé. Dvě hvězdy jsou za to, že přes všechny výtky není film úplně nudný a obsahuje záblesky inteligentního interního humoru. Hudba: Joey Newman složil velmi nezajímavé klavírní variace, která jsou naštěstí doplněny povedenými autorskými kusy Rufuse Wainwrighta.

    • 22.10.2013  10:21
    Kick-Ass 2 (2013)
    *

    Dvojka Kick Ass má pro mě zásadní problém v žánrové ambivalenci, která spolehlivě zničila jakýkoliv zážitek z filmu. Předpokládám, že nevyváženost mezi tím, zda chce být Kick Ass spíše „Sin City“ nebo „Prci prci prcičkami“, je záměrná. Chápu, že to mnoha divákům přijde atraktivní a zábavné. Marně jsem však přemýšlel jaký význam mají zbytečně brutální sekvence (odsakávání končetin, stříkající krev) nebo vyloženě trapné potrestání evil krasavic ze střední. Pokud od filmu očekávám pouze pobavení, tak mi skutečně vadí taková žánrová nevyhraněnost navíc ve spojení s celou řadou komiksových klišé – zejména děsivé přehrávání záporných postav. Scénáři rovněž schází jakýkoliv humor – vše, co má být vtipné, je pouze trapné. Očekávatelná je proto i špatná situace v hudbě. Jakoby si skladatel pouze vybral z databáze vhodných nebo očekávatelných hudebních doprovodů. Čemuž se vlastně nemůžeme divit – Margeson totiž pracoval jako asistent Klause Badelta ze Zimmerových Media Ventures.

    • 17.10.2013  13:05
    Orange Is the New Black (TV seriál) (2013)
    ****

    Od pěti hvězdiček dělí tento seriál pouze několik hluchých míst a občasné nudné pasáže (především se snoubencem Piper). Úžasné je, že se s postavami seznamujeme velmi postupně a některé lépe poznáme dokonce až v posledním díle. Na vězenkyně si uděláme jasný obrázek skrze jejich chování ve vězení, abysme posléze zjistili, jaký vlastně měly život venku. Často proto není nouze o dojemné scény, které jsou leckdy podpořeny opravdu vynikajícím herectvím. Seriálu nechybí ani sofistikovaný humor, vášeň a láska. V hudbě zaujme především úvodní znělka složená a nazpívaná Reginou Spector.

    • 10.9.2013  09:06
    Divoký Balkán (TV film) (2009)
    **

    Ne moc dobrý dokument, jehož scénář obsahuje v každé větě slovo "Pán prstenů", "Tolkien" nebo "elf" (případně "vodní skřítek"). Film se věnuje několika místům napříč velkou částí Balkánu (ne příliš šťastně však směšuje bývalou Jugoslávii a Rumunsko, jimž přisuzuje stejnou krvavou minulost - což o to více překvapí vzhledem k rakouskému původu snímku). Občas se skáče od tématu k tématu a dokumentu chybí souvislosti a dynamika. Díky vtipně blbému komentáři a ojediněle povedeným záběrům si však Divoký Balkán alespoň ty dvě hvězdy zaslouží.

    • 13.8.2013  08:35
    The Carrie Diaries (TV seriál) (2013)
    ****

    Ha, až po zhlédnutí první série zjišťuju, že je to prequel k Sexu ve městě. Myslím, že jsem měl výhodu, že jsem to nevěděl - mohl jsem k celému seriálu přistoupit zcela bez předsudků. A vyplatilo se. Carrie Diaries táhnou především charaktery jednotlivých postav. Nenapadá mě jediná, která by mě nějak více otravovala (snad jen Kydd). Skvělý je, jak je dnešní móda tak podobná tý osmdesátkový, a to i v hudbě. Líbily se mi kulturní odkazy na tehdejší New York, coming outový příběh nebo Dorritt a Miller. První série tedy za 4*. Druhá řada se veze na kvalitách první, které bohužel nepřekonává. Postavy se stávají spíše karikaturami sami sebe a scénář si slušně pohrává s inteligencí diváka. Twist střídá twist často zcela nelogicky a důvěra v přirozený vývoj seriálu je vážně narušena. Přesto Carrie Diaries nenudí a nabízí množství legračních, ale i dojemných situací. Druhou sérii hodnotím 3*.

    • 9.7.2013  08:21

    Stejně jako je pro mě obtížné film ohodnotit, je těžké napsat i smysluplný komentář. Seznamujeme se s, na první pohled, idylickou komunitou žijící ve věčném očekávání zaplavení jejich obydlí. Lidi zde však zdánlivě nic netrápí a žijí vesele a snad i šťastně. Hlavní postava malé Hushpuppy (mimochodem hodně roztomilý jméno) se tomuto světu skvěle přizpůsobila, ačkoliv její otec je trochu frustrován, že nemá syna. Nebo se možná bojí, aby Hushpuppy nebyla na drsné prostředí příliš slabá? Negativem filmu je bohužel jeho nudnost. Ono je vlastně všechno hrozně přesvědčivý, ale přesto občas sterilní. Jo a nominovat na Oscara děti není vhodný. Vždyť ony ty filmy nehrají, oni je žijou. Hudba: vlastně vůbec nesouvisí s děním ve filmu. Přijde mi, že byla skládána trochu mimo. Ale smyčcové trylky dolpněné kytarovým brnkáním a perkusemi rozhodně nezní špatně. PS: a ty "prasata" měli být evidentně pratuři. Jejich role ve filmu by byla určitě na delší přemýšlení, na které nemám vůbec chuť. Což pro film asi není dobrá vizitka. Ty tři hvězdy jsou s odřenýma ušima.

    • 8.7.2013  17:51
    Batesův motel (TV seriál) (2013)
    ****

    Seriál, ke kterému jsem si musel hledat asi dva první díly cestu. Předností Bates Motelu je nepochybně herecký ansámbl, který je velmi přesvědčivě a zábavně režírován. Norma Bates (v parádním provedení Verou Farmigou) je úchvatná - přesně ten typ filmové postavy, kterou milujete i nenávidíte zároveň. Velmi znepokojivý je fakt, že již od samého začátku víte, že nic nemůže skončit dobře. Proto je jakékoliv fandění hlavním postavám velmi stíženo, což dělá z Bates Motelu až trochu masochistickou seriálovou lahůdku. Rád bych se, jak mám ve zvyku, věnoval i hudbě, ale vlastně si vůbec nevybavuju, jakou hraje v celém seriálu roli. Což může být obrovská lichotka nebo taky jasný průšvih.

    • 8.7.2013  10:36
    Dlouhá cesta na Jih (TV seriál) (2007)
    ****

    K motorkám nemám žádný vztah, takže jediné, co jsem si na dokumentu užíval, byla cestopisná část. Poznávání Afriky ze sedla dopravního prostředku je určitě super nápad, ale daleko více bych si to užil, kdyby třeba jeli na kole. Stoprocentní hodnocení nemohu dát rovněž kvůli McGregorovi a Boormanovi, kteří mi jsou málo symptatičtí.

    • 4.7.2013  08:25

    Plytký a vyprázděný film zajímavým způsobem ilustruje život amerických teenagerů, který je stejně prázdný. Sofia Coppola dosáhla mistrovství v odosobněné filmařině, které se věnuje od Marie Antionette. Já ji na tenhle styl letím jak vosa na med a patřičně si ho užívám. Drobné výtky mám pouze k přílišnému opakování identických záběrů, i když snad rozumím důvodům, proč se ve filmu objevují. Co mě však, jako ostatně u Coppoly vždycky, přesvědčilo o vysokém hodnocení, je hudba. Skvěle vybrané popové a elektro tracky přesně ilustrují a doplňují prostředí, ve kterém se příběh odehrává. Hudba hraje "na plný pecky" a strhává na sebe hodně pozornosti. Vyloženě mě potěšil track Freeze od Klause Schulzeho (složen pro film Angst a použit už pro Mannova Mannhuntera), který podbarvoval jednu z mála melancholických scén filmu. EDIT: Koukám, jak tu všichni žehrají, že je snímek bez emocí, vývoje postav a že je nudný. Ale přece - vždyť o to tu jde!

    • 4.4.2013  10:35
    Bratrstvo (2009)
    ***

    Film hodně stojí na sympatiích s hlavními hrdiny. Jestliže postava „Jimmyho“ prochází složitým a velmi zajímavých vývojem, tak „Lars“ je spíše otravný a ne příliš přesvědčivý (navíc herec je velmi nehezký). Námět těžící z kontroverzního prostředí neonacistů je vcelku originální, nějaké okamžiky mi však přišly až příliš nadsazené (koncert, tetování, motivace k jednání). Spousta prostoru je věnována pouze domněnkám, přičemž si myslím, že zrovna tohle téma by mohlo být zpracováno více explicitně. Hudba: několik opakujících se strunných motivů zajímavě přispívá k atmosféře snímku.

    • 26.2.2013  07:26
    SLiDE (TV seriál) (2011)
    *****

    Osvědčený mustr ze Skins (různorodá partička mladých lidí a jejich dospívání) zde není tolik fatální jako v britském seriálu, přesto Slide nabízí podobně kompaktní zážitek. Je velmi potěšující, že se jednotlivé charaktery zvolna vyvíjí, mění a rostou. Nabízí to skvělou možnost ztotožnit se (nebo si prostě jen oblíbit) nejen s jednou, ale s drtivou většinou hlavních postav. Uplně mi neseděl Ed, ale chápu, že postava jeho vlastností je obvyklou součástí teen seriálů. Přidejte občas velmi humorné situace, minimum trapnosti (vyjma Eda), originální prostředí Brisbane, neoposlouchanou australskou angličtinu a kvalitní hudební doprovod a máte pětihvězdičkový seriál jak vyšitý.

    • 2.2.2013  18:02
    Sugar Rush (TV seriál) (2005)
    ****

    Mám za sebou první sérii a jsem nadšený. Britové tenhle typ seriálů umí (jak dokazují např. Skins). Emocionálně různorodé situace skvěle doplňuje výtečně vybraná hudba (Portishead, Emiliana Torrini, Nouvelle Vague, Moloko nebo Frou Frou). Potěšilo rovněž zasazení příběhu do Brightonu - rád díky seriálům poznávám různá města. Druhá série je o něco slabší (3,5*) - je natočená daleko více podle šablony a některé zvraty jsou i na fikci až příliš neuvěřitelné. Hudební podkres také není zdaleka tak zajímavý jako u první řady.

    • 1.2.2013  11:36

    (1. série 5*, 2. série 4*, 3. série 4,5*, 4. série slabé 3* navzdory skvělé hudbě)

    • 30.1.2013  22:57
    Upíří deníky (TV seriál) (2009)
    ***

    (1. série)

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace