Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (276)

plakát

Miranda (2009) (seriál) 

(1. série 4*, 2. série 5*, 3. série 5*)

plakát

Život Adèle (2013) 

Filmový voyerismus budovaný rafinovanými prostředky. Ačkoliv poznáme Adele prakticky dokonale (a to psychicky i tělesně), nevcítíme se do ní. Divák je spíše zaujatým pozorovatelem. Zejména díky (možná až příliš) explicitním sexuálním scénám má film našlápnuto na kultovní status. Neskrývaná sexualita není hlavní devízou snímku, kterou je bezpochyby pečlivě konstruovaná realičnost. Tu podporuje specifické použití hudby. Ve filmu hraje pouze diegetická hudba (ať již živá nebo reprodukovaná), se kterou se autorsky pracuje. Často ji vnímáme dříve, než poznáme její zdroj (který není nikdy opomenut), místy se nelogicky mění její hlasitost. Zvláštní význam má hudební produkce pouličního muzikanta hrajícího na hang (zvláštní druh perkusí umožňující zahrát velkou škálu tónů na jednom nástroji). Skladba hraje ve dvou klíčových momentech filmu (možný spoiler): když Adele na přechodu poprvé střetne Emmu a posléze v samém závěru filmu snímku, kdy Adele odchází z vernisáže - tedy v okamžiku, kdy si uvědomí, že se musí posunout dál. V závěru je skladba nediegetická, čímž režisér porušil pečlivě budovaný koncept, což je jenom důkaz důležitosti této skladby pro celý film.

plakát

SLiDE (2011) (seriál) 

Osvědčený mustr ze Skins (různorodá partička mladých lidí a jejich dospívání) zde není tolik fatální jako v britském seriálu, přesto Slide nabízí podobně kompaktní zážitek. Je velmi potěšující, že se jednotlivé charaktery zvolna vyvíjí, mění a rostou. Nabízí to skvělou možnost ztotožnit se (nebo si prostě jen oblíbit) nejen s jednou, ale s drtivou většinou hlavních postav. Uplně mi neseděl Ed, ale chápu, že postava jeho vlastností je obvyklou součástí teen seriálů. Přidejte občas velmi humorné situace, minimum trapnosti (vyjma Eda), originální prostředí Brisbane, neoposlouchanou australskou angličtinu a kvalitní hudební doprovod a máte pětihvězdičkový seriál jak vyšitý.

plakát

Ve jménu vlasti (2011) (seriál) 

(1. a 2. řada 5*, 3. řada 4,5 *, 4. řada 5*)

plakát

Plešoun (2011) 

Doporučuju nezjišťovat si o filmu nic předem - budete pak příjemně překvapeni! Chytlavý, hravý a především chytrý film z Norska byl jednoznačně nejlepším krátkým filmem letošních Mezipater.

plakát

Ali (2001) 

Aliho jsem viděl poprvé asi před čtyřmi roky, kdy jsem se snažil nakoukat právě objeveného Manna. Bohužel jsem si sehnal italskou verzi a film mi znechutilo i neustálé přečasovávání titulků. Po časem jsem se k Alimu vrátil a udělal jsem dobře. Film totiž patří mezi to nejlepší, co jsem zatím od Manna viděl. Nebojím se říct, že jsem u filmu prostě slintal blahem, sušil oči a třásl se husí kůží. Každý záběr je promakaný, každé slovo přesně načasované, všechno do sebe zapadá. Mann mě zkrátka opět přesvědčil o své genialitě. HUDBA: Vím už dlouho, že co se týče hudby, nemá Michael konkurenci. U Aliho to platí obzvlášť - hudba se tu stává nositelem příběhu, emocí i působení na diváka. Nejlépe to vynikne u soubojů, hudba vyjádří podvědomý triumf, ponížení, strach, bolest i lásku. Perfektně vybrané písně černošských interpretů jsou skvěle doplněny originální hudbou Lisy Gerrard a Pietera Bourkeho. Lisa v několika písních předvádí vskutku něco neuvěřitelného a potvrzuje tak svou nepopiratelnou pozici v mém srdci. Více to však vynikne na prakticky nesehnatelném soundtracku (ne na OST, kde je pouze See the Sun).

plakát

A svět byl můj (2008) 

Na tohle se budu muset podívat co nevidět znovu... tenhle film totiž nenápadně aspiruje do mé topky! :) Zhlédnu a napíšu více... prozatím k hudbě: skvělá - třeba Patrick Wolf.

plakát

Skins (2007) (seriál) 

(1., 2. a 5. řada)

plakát

Kouř (1990) 

Dlouho jsem odolával, ale přece podlehl. Už chápu, proč je Kouř mnohými považován za nejlepší český polistopadový film. Vorel totiž točí experimentálně, je sám sebou, nemá zábrany. Těch prvních pár let po revoluci muselo být velmi zvláštních, vznikaly zajímavý věci, nejen ve filmu, ta doba má něco do sebe, takovou ironii a lehkost. A na Kouři se to plně podepisuje. Ansámbl divadla Sklep (nebo, jak poukázal Radek99, Pražské pětky) je jednoduše jedním z vrcholných těles naší komediální scény, a že se u Kouře nasmějete! Především té absurditě a až Monty Pythonovským prvkům (šedé hnusné město/továrna, kde jsou dětská hřiště a v pozadí hlavního záběru pořád někdo všelijak šílí) HUDBA: Michal Vích - kultovní.