Pierre

Pierre

Emil Synek

okres Kutná Hora
Člověk...asi....

Skype: hmmmmmmmm

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 20.5.2018  17:10
    Verdikt (1974)
    *****

    Před dvěma lety jsem už Verdikt viděl. Ohodnotil jsem se ho pouhými třemi hvězdami a napsal k němu takový neutrální nicneříkající komentář. Včera večer jsem si ho po dlouhém odkládání konečně pustil znovu a následně jsem ten nicneříakjící hloupý komentář smazal a film ohodnotil znovu. Tentokrát již pěti hvězdičkami. Verdikte, promiň. Asi jsem tě před těma dvěma lety nedokázal dostatečně ocenit. Až včera, jsem prozřel. Jsi skutečně skvělým filmem. Ostatně, pocházíš z hlavy mistra Caytteho. A teď už je čas přejít z té 2.osoby na třetí.. Děj je neuvěřitelně hořký a trpký. Jak já si přál happyend. A to i přesto, že jsem už od předchozího zhlédnutí věděl jak, to dopadne a obecně happyendy nemám rád. Postava Loren mi byla strašně protivná, i když jsem ji vlastně chápal. To, je hold ta slepá láska matky. Mistr Gabin (můj nejoblíbenější herec) zde předvádí velmi vyzrálý herecký výkon. On, toho soudce nehrál. On jím skutečně byl. Jeho závěrečný pohled mě bude pronásledovat a dojímat dlouho. Podobně jako scéna, ve které soudcova manželka vysvětluje proč vyhodila ty insuliny do umyvadla. To, mi přímo mluvila z duše. Člověk si musí zachovat svou čest a hrdost, na druhou jsem s postavou soudce soucítil, plně jsem ho chápal a bylo mu ho líto. Film je, to opravdu velmi silný, má nadčasovou myšlenku a úžasnou atmosféru. Jsem rád, že jsem si ho znovu pustil a mohl ho přehodnotit. Ta pětku mu patří.

    • 20.5.2018  16:35

    Moc milá francouzská záležitost s charakteristickou atmosférou francouzských komedií, umocněnou skvělým původním dabingem. Scéna s koupáním byla nejlepší. Celou dobu jsem se, ale bavil (třeba mnohem víc než u takové Stepujicí stonožky) Jean Lefebvre, to fakt hodně táhl a naplno ukázal svůj komediální talent. Jsem spokojen a těším se na druhý díl.

    • 14.5.2018  20:31
    Hastrman (2018)
    ****

    Jsem z filmu nadšen. Jen velmi málo mu chybí k plné palbě hvězd. Vtáhl mě hned na začátku a vlastně až doteď nepustil. Nevzpomenu si na hluché místo nebo chvíli, která by mě nudila. Postava Hastrmana je už od začátku strašně zajímavá a herecký výkon Karla Dobrého úchvatný. On je další zoufale nedoceněný český herec. To se snad po tomto filmu změní. Letos je konkurence tak slabá, že Český lev ho u totiž určitě nemine. O tom jsem přesvědčen. Výborně dokázal ztvárnit obě Hastrmanovy polohy aniž by se uchýlil k jakémukoliv přehrávání ke kterému ta role mohla občas svádět. Jinak se čím dál víc přitápělo v kozli napětí a záhad, až nastalo posledních 15 minut s ohromnou gradaci. Asi jsem směšný, ale scéna v bouři mi připadala dost dobrá a nebojím se, to říct. Vrcholem celého filmu byl ale následná scéna s farářem. Ten byl velmi zajímavou a dobře zahranou figurkou. Jedná se o lyrickou baladu, historické drama nečekejte. Ale ten venkovský střet pohanství a křesťanství typický pro tu dobu zde byl celkově znázorněn věrně a realistický. Takový pohled na venkovskou velikonoční frašku parodující umučení Krista a na ty všechny pohanské zvyky byl moc zajímavý. Povedla se také vytvořit působivá pochmurná atmosféra historického venkova. Ve všech záběrech je venku zataženo a prakticky zde nejsou žádné teplé barvy. Možná bych dal i pět hvězd, ale filmu se občas vytýkalo, že je na něm poznat obsáhlá knižní předloha a několik motivů není čas dostatečně vykreslit. To je z části pravda. Není to tak strašné, ale ta zajímavá postava faráře by si zasloužila víc prostoru. A závěrečná scéna je celkově trochu wtf, protože kniha má prý nějakou ekologickou rovinu, která je zde obsažena pár závěrečnými vteřinami. Pokud jste nečetli knihu (stejně jako já), tak možná ne všechno pochopíte. Ale aspoň pak máte při cestě z kina nad čím přemýšlet. A film nemá vůbec zanedbatelné myšlenky. Ta postava Hastrmana má určitě, co říct a má svůj osobitý smysl. Mám nad čím přemýšlet a tento film vážně jen tak nezapomenu. Takže i tento zápor se nakonec stává kladem. No vidíte, já říkal, že jsem z filmu nadšený. Doporučuji všem. Za sebe dávám 4 a půl.

    • 12.5.2018  18:35

    Jsou filmy, které žijí svým závěrem no a tento je jedním z nich. Závěr mě překvapil a ohromil, zároveň ve mě ale zanechal velký otazník (k tomu se ještě dostanu.) Nicméně jsem na konci zjistil, jak byl děj geniálně promyšlený a naprosto nepředvídatelný. Mám vždycky rád, když si film hraje s divákem jako kočka s myší. Přesně to dělají Ďábelské ženy a ta hra se jim vážně daří. Hra s divákem spočívá vtom jak tento film po celou jen tak oblbuje a až na konci řekne o, co v něm ve skutečnosti šlo , načež v poslední minutě zase oblbne a nechá v hlavě obrovský otazník. Tomu já panečku říkám hra s divákem a to přímo ukázková. U tohoto filmu si skutečně nemůžete být ničím jistí, ale to je právě dobře. Jen nezapomeňte, že každá sekunda zde má svůj význam a je dalším dílkem k té bezchybné oblbovací hře. Na první pohled ty nejhlušší místa jsou nakonec možná ty nejdůležitější. Jinak příjemný zážitek. Já nemohu dát jinak než pět.

    • 10.5.2018  19:15

    Nenudil jsem se a bylo mi při sledování příjemně. Hlavní trio bylo hodně dobré a sympatické. Dokonce i Francis Perrin, který mi jinak připadal v Ukradli torzo Jupitera a ve Facce až otravný. Ovšem tady mu to sedlo. Ale jinak nic víc. Nulová přidaná hodnota, humoru málo a celkově v rámci francouzských komedií jenom průměr.

    • 10.5.2018  17:43
    Vrtěti psem (1997)
    ****

    Nejsem velký příznivec amerických komedií a moc se na ně ani nedívám. Ale tento film se mi líbil i tak, protože okatě nechválí americký způsob života, americké vlastenectví a nevyžívá se se v patosu či klišé. Naopak si ze všech těchto věcí dělá srandu. A to zdařile. Ta vlastenecká skladba o válce mě vážně dostala. Stejně jako zmínka o ženě, které prezident nabídl kabát. Zbytek není zas taková řachanda u které byste se váleli smíchy. Spíš se člověk pousměje nad některými nápady. Ale je to fajn filmík, se skvělou postavou Dustina Hoffmana. A jeho myšlenka bude asi aktuální navěky věků. Lidi prostě jsou schopni věřit všemu, především tomu, co je zahrané na city.

    • 8.5.2018  12:04

    TY SE CHCEŠ URČITĚ VYČURAT. A TEN TVŮJ KRÁLÍČEK TAKY. Belmondo je zde vybaven skvělými hláškami z pera mistra dialogů Michela Audiarda. Většina z nich ale dostává tu patřičnou vtipnost až vtom pravém Belmonďákově podání. Zklamán jsem nebyl a pobavil jsem se dost. Navíc se některé hlášky dají praktikovat i v běžném životě (Časy jsou zlé, Kamile.) Dokážu tedy tolerovat příběh, který moc nevtáhne a slouží spíš jako prostor k Belmondovinám. Akorát mě mrzelo, že Michel Galabru dostal tak málo prostoru. Slabší čtyři.

    • 7.5.2018  18:43

    Humor těžící z grotesky mám rád. Obzvlášť v podání Francouzů. Seriálu se určitá vtipnost upřít nedá, i když jsou všechny epizody na jedno brdo. Ale propánakrále, co bylo tohle a proč jsem se naivně nechal zlákat zemí původu? Napsal bych, že je Oggyho film maximálně pro předškolní děti, ale to by nebylo přesné. Je to film maximálně pro batolata, která ještě neumí mluvit. Pro ně tento film ideální jelikož nemá absolutně žádný děj a nemluví se v něm. Pouze je barevný a hýbou se v něm nějaká zvířátka. Zrovna ta barevnost (tedy animace) je asi jedinou chválihodnou věcí na tomto skvostu. Je docela líbivá a nápaditá, občas i překvapivá. Jinak ale naprostá nuda, která snad musí uspat každého člověka staršího dvou let. Vtipů ať už situačních, fekálních nebo typický groteskních je zde asi tolik jako důvěryhodných lidí v české politice. Ještě mě strašně štval ten opakující se motiv s kočkou do které se Oggy zamiluje. Ten nebyl akorát v poslední kapitole, která trvala pět minut a její pointu a smysl by nevyzkoumal ani samotný Sherlock Holmes (určitě nemyslím toho kočičáka ze třetí kapitoly.) Civění do prázdné ledničky je asi tak stejně příjemné a zábavné jako jakákoli minuta z Oggyho celovečeráku. Slabší jedna hvězda.

    • 7.5.2018  13:35

    Upozornění! V tomto komentáři se může objevovat mimo češtiny i tzv. Roznerština. Pokud ji neovládáte, může vám pár věcí uniknout. Když se hned na začátku zjevil Bloom, dost jsem znejistěl. Vůbec jsem nevěděl, že v tomhle díle ještě bude. Záhy mi prosvištělo hlavou, co strašného se s pátým dílem stane, pokud se bude pokoušet znovu zabrušovat do dějových vod dvojky a trojky. Traduje se totiž, že zabrušování do takových vod se bojí i Salazar, Barbossa, Davy Jones, Černovous a Míla Rozner dohromady. Naštěstí se tohoto zabrušování bál i samotný nový scénárista. Tak si udržel odstup. Ukázal nám zde sympatického mladého Turnera, který chce zachránit svého již méně sympatického tatínka a proto potřebuje najít Jacka. To ještě dává smysl a ten smysl se podaří udržet po celou dobu. Čili je zde zase podobně jako ve čtyřce nějaký funkční zbytečně nezabrušující příběh, který je okořeněný dvěma potěšujícími věcmi. Za prvé půvabnou Scodelario, kterou vůbec neznám, ale tady se mi moc líbila po všech stránkách (kam se hrabe tuctová Keira.) No a za druhé opět velkou dávkou nadhledu a humoru. Mě Johny Depp baví pořád, ba možná čím dál víc. A Jackovy hlášky by zde zase vystačily na celý komentář, i když mi hraní se slovem sextant připadalo trochu prvoplánové a laciné. Ale nezasmějte se tomu. Jinak je pořád mezi všemi recenzenty a komentujícími pořád vynášen do nebe Verbinski. Pokud by ale chtěl někdo vidět něco epického doporučil bych mu právě pátý díl Pirátů, se kterým Verbinski nemá nic společného. Nové duo režisérů se hodně vytáhlo a rozpočet dokázali využít, jak nejlépe mohli. Místy film působí vážně monstrózně a já jenom litoval, že jsem ho nemohl vidět na velkém plátně. Závěr v podsvětí je naprosto úchvatně natočený a Barbossa mě málem rozplakal. Musím také pochválit skvělé tempo, spád a akci. Pořád se něco děje, nudit se nebudete. Pokud už se mají natáčet popcornovky, tak takovéto. Myslím, že i 3D zde má svůj efekt. A co teprve 4D, to musí být v tomto případě hodně bolavé. Akorát je tady podobně jako u čtyřky malinký problém s hlavním záporákem. Ten by mohl šlapat na paty Barbossovi, protože působí děsivě a je dobře napsaný. Ale je zase trochu odsunut a nemá moc prostotu, takže mi nepřipadalo, že by byl tak důležitý. Závěr ve kterém se na půl minuty zjevila Keira byl docela zbytečný a zbytečně přeslazený. Ale jinak musím pětku pochválit, líbila se mi prakticky stejně jako pětka a do ničeho nezabrušovala. Takže čtyři hvězdy. P.S. Vyjádření k možné, ale dosud neohlášené šeštce: Bojím se, abych ještě někdy příště nemusel u Pirátů mluvit právě o zabrušování. Podtitulková scéna mě dost vyděsila. Doprčic, snad vtom nechtějí udělat bordel a zase se po tolika letech a dvou dílech vrátit k Davymu Jonesovi, Holanďanovi a ještě nějak řešit Turnerovi, kteří se zde už dočkal svého happyendu. To by bylo hodně trapné vaření z vody a po tak dobrých dvou dílech by to zase mohlo sebrat sérii dobrou pověst. Šestý díl s novým Jackovým dobrodružstvím klidně, ale návrat k již uzavřenému ději, který nefungoval by mohl končit katastrofou.

    • 2.5.2018  13:46
    Le faux pas (1965)
    ***

    Nalákán svým oblíbeným uživatelem kovalem45 jsem si pustil tento úplně neznámý francouzský film, od úplně neznámého režiséra s úplně neznámými herci. A kdyby mi někdo před zhlédnutím vypnul mozek, mé hodnocení by bylo určitě lepší. Tento film je totiž nelogický a přetažený za vlasy úplně stejně tak jako je zábavný. Je to ten typ filmu, který si užijete pokud i něho nebudete přemýšlet. Zápletka sama o sobě je jednoduchá jak facka, ale se spoustou zcela nepředvídatelných dějových zvratů. Nikdy jsem nemohl tušit, co se bude dít dál a i závěrečné rozuzlení mě překvapilo. Ve spojitosti s tajemnou černobílou kamerou, která filmu dodávala místy až hororovou atmosféru a určité znepokojivosti (film není nějakým příjemným pokoukáníčkem, i když v něm není nic brutálního) mě snímek bavil a byl také velmi napínavý. Ale objektivně vzato je potřeba podotknout, že zas takovou bombou není. Ano, všechny dějové zvraty jsou nepředvídatelné, ale zároveň jsou i dost vycucané z prstu a přetažené za vlasy. Hlavně je film místy strašně nelogický a spoléhá na náhody. Nechápu jak Michel mohl Elisiniho manžela poznat. Střední tři hvězdičky jsou nejvíc vypovídajícím hodnocením, které mohu dát.

    • 30.4.2018  15:57

    MILUJI TĚ. JÁ SEBE TAKY. Hou, hou, Jack Sparow je zpět. Je potřeba něco dodávat? Možná ne, ale já se o to pokusím, protože se ve svých komentářích zpravidla rád rozkecávám. Budu ale stručnější a kratší než u trojky. Stojím si za tím, že výměna na režijní stoličce Pirátům prospěla. Série nutně potřebovala restart. Příběh Truhly a Na konci světa byl uzavřen a pokud se měly natáčet nové díly už v nich nemohl pokračovat Verbinski stylem, který nasadil v dvojce a dovedl ho do extrému v nepovedené trojce. Bylo potřeba se vydat dál, najít nového režiséra, dvojku a trojku (hlavně trojku) pokud možno ignorovat, vykašlat se na Keiru a Legolase, dostat zase do popředí Jacka a vrátit se ke stylu jedničky. A to všechno se podařilo. Čtvrtí Piráti nejsou nějakou velkou popcornovkou (což je u mě spíš plus), ale kvalitní dobrodružnou rodinnou komedií na víkendové odpoledne, kterou klidně můžete vidět bez znalosti předchozích dílů. V první řadě potěší návrat humoru a nadhledu. Jack je zase hlavní postavou a zase hláškuje o sto šest. Příběh je jednoduchý, jasný a funkční. Máte dojem, že o něco jde a že víte o co jde. Je možná stupidní to zmiňovat, ale u trojky to třeba neplatilo. Tam to byl jenom zmatek a zmatek. Film má spád, tempo charisma a hlavně už v něm nestraší ta trapná Keira s Legolasem, což je plus dokonce i oproti jedničce. Cruiz má větší šarm než Keira a postava misionáře je zase zajímavější než ta Legolasova. Jeho linka s mořskou pannou mě zajímala a bavila, Scéna se zpěvem mořské panny byla pravděpodobně tou nejsilnější z celé série. Nejmagičtější a nejpodmanivější tedy určitě a měla vyvrcholení jak z hororu. Vidět to v kině na velkém plátně, možná bych se i lekl. Abych zase jen přehnaně nechválil uznávám, že Černovous byl nejhůř využitý záporák celé série a zasloužil by si víc prostoru. To je snad jediná výtka. Jinak se tento restart a návrat k jedničce vydařil a série si jím hodně napravila reputaci. No a teď už zbývá k zhlédnutí jenom loňská pětka.

    • 30.4.2018  14:36

    Jsem na vážkách. Film jsem viděl už minulou neděli, ale ke komentáři se dostávám až teď, kdy už mám po zhlédnutí čtvrtého dílu Pirátů, vedle kterého se mi jeví trojka docela slabě. Kdyby byla trvala tak 130 minut (bez titulků) a byla by jenom o zachráně Jacka a boji s Davy Jonesem mohla být na podobné úrovni jako jednička. První hodina ve které se děj ještě tak nezamotavá a je především o zachráně Jacka mi totiž připadala fajn. A je snad zbytečné konstatovat, že Jackovy halucinace pobavily spolehlivě. Jenomže pak se to začně strašně zamotávat a já jsem se prostě nedokázal orientovat v jednotlivých dějových línich, plánech, motivacích a vztazích postav. A to jsem se hodně snažil. Nemyslím si, že jsou zrovna Piráti jakožto komediální dobrodružná popcornovka vhodným filmem pro tak překombinovaný děj. Vždyť jsou to filmy i pro děti. Sami scénáristé se do příběhu začnou v určitém stádiu strašně zamotávat a nejdou vůbec do hloubky, pouze přechází ze scény na scénu a z postavy na postavu. Některé postavy radši nechají (Pozor Spoiler!) zemřít (narážím na kapitána Fenga) než aby obhájili jejich účinkování v příběhu (Pozor Spoiler!) Co je na tom všem, ale nejhorší, že z z Pirátů najednou úplně vymizí veškerý humor, který by mohl zachránit subjektivní dojem. Jack Sparoww je odsunut na vedlejší kolej, místo se do popředí dostává trapná Elizabeth. Ta jako kapitánka působí strašně směšně. Celkově Keira od prvního zšeredněla, už nebyla ani tak hezká a její postava se zde stala hrozně trapnou a otravnou. O Legalesovi ani nemluvím, ten už od začátku hrál nezajímavou postavu klaďase, který se v průběhu času proměnil v ubohého sobečka. Nechápu jak tyhle dvě postavy mohly ve třetím díle ještě někoho zajímat. Vymazat z popředí Jacka a udělat z Pirátů výhradně vážný film se nedělá. Piráti nejsou silní, když se začnou brát vážně. Jsou silní v kombinací s jednoduchým zajímavým příběhem a humorem. Taková kombinace zde od první hodiny být přestane, i když Davy Jones je sám o sobě dobrý záporák. I tak se ta bída ke konci zase trochu zlepší. Bez závěrečné akce bych se obešel a klidně bych ji vyměnil za humor a dobrý příběh, ale i tak musím uznat, že je dobře natočená a na velkém plátně s popcornem v ruce a s 3D brýlemi na očích může být zážitkem. U mě to ale už nevytrhne. Původně jsem dal tři, ale když jsem si to takhle v komentáři zrekapituloval cítím, že dát tři by bylo nefér vůči jedničce, čtyřce a koneckonců i dvojce, které jsem dal tři, protože byla alespoň vtipná, což trojka je jenom na začátku. Takže nakonec měním hodnocení na dvě.

    • 27.4.2018  22:09
    Soukromé lekce (studentský film) (2016)
    ****

    Sice hodně krátké, ale efektivní a k věci. Pointa je jasná a velmi pěkná. Sám jsem měl ke konci na krajíčku. Jen tak dál!

    • 22.4.2018  15:39

    POVĚST SBORU MĚ JE MILEJŠÍ NEŽ MÁ VLASTNÍ POCTIVOST. V Panence nastavuje Miloš Forman zrcadlo nám všem buranským Čecháčkům. V postavách hasičů je kus snad každého z nás. U filmu se tedy zamyslíte, ale hlavně pobavíte, protože je vážně ohromnou srandou se skvělými autentickými nespisovnými dialogy jak z běžného rozhovoru v hospodě. Čech zde má příležitost zasmát se sám sobě a vzpomenout si nato, jak jednou ukradl příspěvky do tomboly (nadsázka.) Dnes je bohužel v módě natáčet filmy opačného ražení, co naopak oslavují buranství, český venkov a českou jednoduchost. No a kdo tyto filmy natáčí? Lidi ze kterých si Miloš Forman dělal srandu. Vážné smutné. Snad i proto jsem se rozhodl, že Panenka bude film kterému dám po dlouhé době plnou palbu hvězd. Jelikož snímek podobného typu by byl v současné době potřeba jako sůl.

    • 21.4.2018  20:36
    Díra (1960)
    ****

    Velmi autentické dialogy a herecké výkony. Obsazení neherců se osvědčilo, skutečně vůbec není poznat, že to nejsou profesionální herci. Bylo zajímavé se něco dozvědět o životě Giovanniho a jeho podíl na scénáři je znát. Musím si ale rejpnout. Byly chvíle ve kterých se mi zdálo až nemožné, že dozorci neslyší, jaký dělají v té celé rámus. Ale atmosféra byla výborná a závěr nepředvídatelný. Navíc neřekl doslova , jaká je pravda. Nechává na divákovi si ji domyslet a nese v sobě určitý dvojsmysl. Takové závěry mám rád, takže i když jsem z filmu jako celek malinko zklamán, dávám slabší čtyři.

    • 21.4.2018  19:13

    Dneska si jen tak založíte facebook a on o vás záhy ví všechno, jak v současné době vychází napovrch. Proto je tento film v něčem velmi aktuální a na svou dobu docela moderní. Tipl bych mu pozdější rok výroby, kdyby mi csfd neřeklo, že už je starý 20 let. I když je pravda, že dnes už byste nepotřebovali tu nejvyspělejší a nejdražší techniku a být v tajné organizaci, abyste mohli přes technické věci někoho sledovat, nebo si alespoň zjistit si kde se právě nachází. Ale jinak zpátky k filmu, který má mimo jiné i dobře nastavené tempo. Vůbec jsem se nenudil, měl jsem pocit, že se pořád něco děje. Akce docela slušná, zas tak moc ji ale není, když nepočítám mezi akci záběry, když jenom zrychlí kamera. Rychlá kamera mě celkově občas otravovala a připomínala ten typický americký styl, který v jiných případech moc nemusím. Film se mi jinak líbil, tak jsem ji přežil. Má další výtka by směrovala k představiteli hlavní role Wilovi Smithovi, který mě teda vůbec neoslovil a hrál docela uměle, takže jsem si k hlavní postavě nevytvořil nějaký vztah. Taky mi (Pozor Spoiler!) možná trochu vadil happyend. Sem se tolik nehodil, ale byl to hold americký film, tak co jiného čekat. Suma sumárum na americké poměry dobré, ba dokonce velmi dobré, takže čtyři.

    • 15.4.2018  15:09

    Samotné vyprávění za jedničkou hodně pokulhává. Děj je v podstatě strašně děravý a hluchý. Aby se mohl rozpohybovat, musí vždycky Jack někoho oblbnout nebo vydírat. Nejprve tedy (Pozor Spoiler!) začně vydírat Willa a pošle ho na loď Davyho Jonese. Pak se musí děj zase trochu rozpohybovat a tak zalže Elizabeth, která Jacka hledá, že Will byl lodí Davyho Jonese unesen (Konec Spoileru!). Vážně promyšlená stavba vyprávění jak prase, tohle nemá nic společného s chytrým vyprávěním jedničky. A jinak? Posledních 40 minut akce mělo být zřejmě úchvatným vyvrcholením, mě ale spíš připadalo jako kdyby v nich scénáristé už přímo rezignovali na vyprávění, řekli si, že příběh dokončí ve třetím díle a nechali nás pokochat se plytkou nicneříkající akcí. Ale dvojka Pirátů má i svá pozitiva a jako celek je to celek film, který bych nezavrhnul. Hlavně se budu těšit i na třetí pokračování, protože tvůrci v posledních cca.5 minutách ukončí hloupou akci, na poslední sekundy nechají vykouknout mou oblíbenou postavu z jedničky a příběh ukončí tak, aby se divák mohl těšit až budou Piráti na konci světa. No a taky se ani dvojka Pirátů nebere moc vážně, spíše parodicky, takže ji její chyby dovedu odpustit díky obrovskému nadhledu a humoru. Johnny Depp je zde opět super. Pasáž s domorodci byla úžasná a celkově, co Jackovo slovo, to perla. Ne, že bych se řezal smíchy, ale po celou dobu jsem se tiše bavil a bylo mi u Pirátů fajn i přes ne zrovna vydařený příběh (viz.výše). A pokud se budu moct u Pirátů alespoň bavit, nepůjdu u nich nikdy pod 3 hvězdy. Takže tento díl má ode mě čistou trojku.

    • 13.4.2018  18:10

    Zelená Míle by byl krásný film kdyby netrval tři hodiny, ale tak hodinu a tři čtvrtě (věřte mi milí pěti hvězdičkaři.) První půlka byla strašný kámen. Moc se toho v ní nadělo a strašně mě štvaly ty trapné pokusy o humor. Pořád jsem si musel říkat, že mě ještě čeká další hodina a půl, kterou bych už nemusel zvládnout. Ale naštěstí se ve druhé polovině konečně začalo něco dít (teda spíš v posledních 50 minutách před závěrečným dovětkem, ale přece) a mě jako divákovi bylo umožněno nahlédnout více do postavy Johnyho Coffeyho. abych si ho mohl zamiloval a poznat, že je Bohem v kůži člověka. Snad tedy není třeba zmiňovat, že mě docela dostala scéna s jeho spálením, která byla skutečně emotivní a silná. Ten dovětek na konec byl více než zbytečný (ach, ty halywůůdské konce.) Jenom myšlenku filmu moc zamotal a primitivně polopaticky vysvětlil méně chápajícím divákům. Film měl skutečně skončit tou nejsilnější a nejvíce emotivní scénou.. Za posledních zhruba padesát minut před dovětkem v současnosti čtyři, za zbytek společně s tím dovětkem dvě, takže celkově přesně za tři.

    • 13.4.2018  17:45

    Zvláštní film. Komedií moc není (zasmál jsem se jednou), snad spíš tragikomedií a děj je taky trochu podivný, občas až absurdní. Ale já jsem zde právě vnímal snahu zobrazit absurditu staří, což je dobré téma a jako taková sonda do duše starého může, který by si ještě rád něco užil snímek docela funguje. Koukal jsem se něj výhradně kvůli Pierru Richardovi, ale nakonec jsem se do něho ponořil a bavil mě. Výkon Pierra byl jenom příjemnou třešničkou na dortu. Pochválit musím vkusný závěr s hezkou pointou a vyřešením. Ten mi udělal radost. Asi taky film lépe pochopím až uvidím, co ,, Co kdyby bychom žili společně´´. Anebo až mi bude sedmdesát devět Dneska to je za tři, někdy možná přidám.

    • 9.4.2018  15:18

    Halywůůůdské plytké popcornovky se spoustou efektů skutečně nemusím (ačkoliv popcorn sám o sobě mám rád, o tom žádná.) Piráti z Karibiku jsou ale vyjímkou. Jsou jedinou popcornovkou, u které bych si v kině neužil pouze ten popcorn. Mají totiž své kouzlo a charisma. Děj nemají příliš originální, ale jednoduchý a nepřekombinovaný. Dá se v něm dobře vyznat a nenudí. Největší výhodou Pirátů, ale je, že se neberou zas až tak vážně a mají nadhled. Většina pirátů ve filmu poslouží spíše k pousmání. Nejenom samotný Jack Sparrow je totální pako, ale ostatně i celá prokletá posádka, co ukradne Černou perlu výjma jejího kapitána Barbossy. Ten je zde jediný typ skutečně syrového krvelačného piráta. Nebudí dojem, že by byl příliš inteligentní, ale dýchá z něho respekt a charisma. Jako hlavní záporák funguje, je napsán a zahrán dobře. Akorát bych mu možná přidal víc prostotu a naopak ho ubral Bloomovi. Ten jako jediný hraje úplného klaďase, který má být zřejmě sympatický, ale spíš irituje. Pro diváka je jeho postava nezajímavá a on v ní moc nemá, co hrát. Nekrade prostor jenom Barbossovi, ale hlavně Jacku Sparrowi, na němž si Johny Depp vyloženě smlsává a právem se stal jeho životní rolí. Ztvárnil ho vážně úžasně, dal mu tu správnou povahu hulváta hodujícímu alkoholu, co má příznaky schizofrenie. Jeho hlášky a scény jsou skvělé a dodávají filmu ten nadhled, díky kterému se mi Piráti narozdíl od ostatních popcornovek líbili (ale taky jsem psal, že mají dobrý příběh, který mě bavil.) Těším se na víkendy s dalšími díly.

    • 2.4.2018  12:34
    Facka (1974)
    ****

    Říkal jsem si, že ten film přece nemůže být tak blbý. Vždyť měl v době své premiéry takový úspěch. Tak jsem si ho sám bez sebemenších předsudků pustil a za sebe můžu říct, že se mi líbil a zdejší komentáře nechápu. Ale tak proti gustu žádný dišputát. Není dobré přistupovat k Facce jako k čistokrevné francouzské komedii se vším všudy. Humor zde sice je, ale v malé míře a ještě k tomu spíš nucený. Vlastně se ani nebojím říct trapný, protože Francis Perrin se mi nelíbil už v Ukradli torzo Jupitera a tady byl přímo otravný. Kdyby se všechny jeho rádoby vtipné scény vystřihly, byl asi jediný komu by to bylo líto, protože jsou jak z jiného filmu a jenom narušují. Facka je totiž rodinné drama a to hodně dobré. Možná s ne, příliš originální zápletkou ale velmi lidské a jako ze života. Střet dvou odlišných generací a povah (vzdělaného, přísného otce ze staré školy a mladé lehkomyslné romantické dcery) je zde vyobrazen skoro až nadčasově a stále má co říct. Třešničkou na dortu je jako již tradičně geniální a přesný Lino Ventura, který zde hraje tak trochu sám sebe. Škoda jenom, že Anička Girardot má tak málo prostoru a filmu by možná prospělo nějakých těch 10 minut navíc. Ale to už jen tak hledám chyby, protože se mi Facka líbila jako žádný jiný film za poslední dobu.

    • 31.3.2018  20:40
    Mrchožrouti (1984)
    ***

    Prvních 30 minut bylo teda dost zmatených a já jsem moc nechápal o co jde. Pak se to naštěstí zlepšilo, i když mi celou dobu připadalo, že je děj trochu rozpadlý a ani o něj až tolik nejde. I přesto film nemá moc hluchých míst díky dobře nastavenému tempu, přestože ke konci už snímku zase začne docházet dech. I tak je co chválit jako třeba skvělé Audiardovy dialogy. Vypadá to jako by byly psány Belmondovi na tělo, ale tak to vůbec není. S ním se původně pro tento film nepočítalo. Ještě, že si zde nakonec zahrál, protože hlavní postava není moc sympatická. Ale on ji dodává tu pravou jiskru a šarm. Jinak ale má své filmografii i mnohem lepší filmy, tento už znovu vidět nemusím, takže dávám 3 hvězdy.

    • 24.3.2018  16:36

    Takových nenápadných banálních komedií podprůměrnějšího rázu se scénářem slaboučkým jak čajíček natočili v padesátých letech Francouzi hodně. Toto je jedna z nich a nic na tom nemění ani fakt, že hlavní roli zde hraje slavný Fernandel a na režijní židli seděl Henri Verneuil, jehož starší filmy se mi celkově zatím moc nelíbily. Co se týče Beránka u toho jsem moc nezasmál a většinu času mě nudil. Jediným důvodem, proč film je vidět je snad účast Louise de Funése, ještě z období kdy hrál malé figurky. Ostatně jenom kvůli němu, jsem si film pustil a právě díky němu je ta dodatečná druhá hvězda. Ještě tehdy nebyl tak dobrý jako v dobách své hvězdné éry. I tak platí, že zastínil samotného Fernandela, protože jeho postava byla docela vtipná a to špulení rtů, které si vymyslel se k ní výborně hodilo. Nakonec pasáž ve které se Louis vyskytuje ještě není tak strašná a má jako jediná docela vtipnou pointu. I tak jsem prostě nezasmál a celý zbytek filmu je strašný. Velmi slabé dvě hvězdy.

    • 20.3.2018  22:07
    Práskač (1962)
    ****

    Melville tento film pojal ve stylu Noir se vším všudy a také jako obrovskou poctu svým oblíbeným americkým kriminálkám. Vizuální stránka je perfektní, hrozně se mi líbily ty všudypřítomné tmavé odstíny, co vytváří tu pravou Noirovou atmosféru. Hodně tomu pomáhala i černobílá kamera, která zde byla skutečně efektivní a film by v barvě vůbec nemohl fungovat. Příběh a scénář mi pořád ještě nepřipadaly na tak vysoké úrovni jako u pozdějších Melvilleových filmů. Práskač si ještě nelibuje v mlčenlivých scénách a není tak syrový a chladný. I tak má ale solidní atmosféru, kterou právě vytváří ten úžasný černobílý tmavý vizuál. I Belmondo je zde stylový a cool, podobně jako by byl na jeho místě Delon. Akorát příběh je ve druhé polovině i na Melvillea moc složitý na pochopení. Asi má zase svůj dvoj význam, ale ten mi nedošel. Slabší čtyři.

    • 18.3.2018  21:07
    Coco (2017)
    ****

    Začátek hezky a svižně uvede do děje. Říše mrtvých se jeví příjemně hravě a nápaditě (zajímavé je sledovat všechny kouty v pozadí). Ale ve prostředku se film zasekne a začne působit trochu natahovaně. Několik scén bych vypustil a trochu bych přidal na tempu, které se nepovede udržet. I v souvislosti s ne příliš pohodlnými sedačkami jsem se začal docela nudit a už si jenom přál ať Miguel najde toho Ernesta de la Cruze. Poté, co ho našel (konečně!) přišel nějaký dějový zvrat a zase se to rozjelo jako na začátku. I když musím říct, že i zde jako v ostatních jiných animacích bylo spousta velkých nevěrohodných náhod a klišé. A postavou De la Cruze jako by Pixar vykrádal sám sebe (vzpomeňme na Charlese Muntze z Vzhůru do oblak.) Na tyhlety všechny neduhy se dá okamžitě zapomenout díky úžasnému emocionálnímu finále. Jediným animákem u kterého mi bylo na krajíčku a ukápl jsem nenápadně jednu slzičku byl zatím Malý princ. Tedy až do dnešního zhlédnutí Coca u kterého vážně emoce zafungovaly na 199 %. Scéna s prababičkou Coco byla prostě dojákem jak prase (ach jo, už jsem plný patosu. A budu po celý zbytek komentu, tak bacha.) Poté z filmu vyšla úžasná, přenádherná, praktická myšlenka která v žádném jiném animáku nebyla a scénář ji podal nenuceně a decentně. Nevím, sice jestli zaklapne malým dětem, ale já si pak uvědomil krásnost tohoto animáku. Prostě vzpomínejme na své zemřelé, jinak zmizí. Sedl jsem Pixarům na jejich kalkul, stejně jako celý svět. Byl jsem tak rozladěn tímto tahem na branku, že jsem přivřel oči nad průměrným, místy lehounce podprůměrným zbytkem filmu a rozhodl se že, dám čtyři hvězdy.

    • 17.3.2018  22:33
    Barva ráje (1999)
    ****

    Magický a hebký íránský kousek, kterému se snadno podlehne a který chytře pumpuje divákovi emoce, aniž bych mu měl sílu říct, že citově vydírá. Emoce zde znamenají čistotu ducha. K tomuto filmu se nedá napsat nic víc výstižného, než je křišťálové čistý jak zde někdo trefně poznamenal. Mám radši jiné žánry a jiné země výroby, ale Barva ráje byl příjemný filmový výlet, i když napodruhé už bych se na na něj vydat nemusel. Myslím si, že to kouzlo čistoty by napodruhé už tolik nezapůsobilo a jak jsem poznamenal jsem na trochu jiné věci. Ale projednou to bylo velmi příjemné a doprovázené jenom samými pozitivními dojmy..

    • 17.3.2018  15:44

    Truffautova fascinace Hitchcockem se v Nevěstě promítá, ale ne moc. Není to horror, ale typický Truffautovský příběh o tom, co všechno je schopen člověk udělat pro lásku. Je vyprávěn jako vždy u Truffauta bez většího patosu a emocí. Přesto mně při něm několikrát zamrazilo díky slušně děsivé Moreau a mrazivé hudbě. Líbila se mi objektivita příběhu. Truffaut do filmu určitě otiskl svůj pohled, ale nechává na divákovi na kterou stranu se přikloní. Na celý život mi tento film asi v hlavě nezůstane a už ho nikdy v životě vidět nemusím. Ke konci už mě snad začínal trochu nudit, Dennerova postava malíře sukničkáře už pro mě nebyla tak zajímavá a nebylo tou monotóností. Nejvýraznější a nezajímavější byla pasáž se třetí vraždou. Ale byla to příjemná intelektuální jednohubka při které jsem se zase trochu blíž seznámil s Truffautovou tvorbou. Takže slabší čtyři.

    • 17.3.2018  12:39

    Nakonec jsem si to v hlavě sesumíroval a musím dat dvě. Kdyby Bob nebyl od Melvillea, klidně bych tři dal, ale takhle jsem tedy velmi zklamaný. To ani nemluvím o tom, že je tento film považován za jednoho z předchůdců nové vlny. Mně se zdálo, že zde Melville teprve piluje svůj rukopis, který je zde sice znát, ale ještě to není ono. Prvky Noir zde poznáme při pohledu na stylové obleky. Z hlediska současnosti je ve filmu příjemná i atmosféra 50.let podtrhnuta jazzem. Ale jinak bych u Melvillea čekal nějaké hrátky s kamerou, odstíny, barvami a vizuálem celkově. Nic takového zde není. Boba si sice nedovedu představit v barvě, ale ani ta černobílá kamera v něm k mému překvapení moc nevynikne. Noirová atmosféra připomínající staré americké kriminálky, zde taky ještě není tak velká. Příběh postrádá Melvilleovskou hloubku, dvoj význam a složitost. Zarazila mě jeho velká předvídatelnost, prakticky jsem od určité scény už následující dění odhadl. Myslím si, že Melville nikdy nenatočil tak podprůměrný film a že už při detailním prostudování jeho filmografie na které se chystám, žádný takový nenajdu. Toto je film jemu nehodný, který mi nenabídl, to co bych si pod pojmem Noir od Melvillea představoval. Proto dávám jenom dvě.

    • 13.3.2018  20:24
    Čertoviny (2017)
    ***

    Dost možná nejlepší Troškův film. Je to vlastně úplně obyčejná pohádka, která sice nějak zvlášť nenadchne, ale především neurazí. Což není u Trošky zvykem. A hlavně se obejde bez řevu a rádobyvtipných postaviček. Příjemné překvapení.

    • 13.3.2018  20:21

    První polovina je poměrně realistickým ponořením do natáčení filmu. Líbilo se mi, jak zde bylo ukázáno, že se mnohdy musí scéna několikrát opakovat, herec nemusí být zrovna vždy v nejlepší formě, jak každá scéna zabere mnoho úsílí a kolik lidí potřebuje a že režisérova úloha je mnohdy konejšit nešťastné herce atd. Ale druhá půlka se začíná věnovat až moc milostným vztahům herců a to mě teda vůbec nebavilo. Vrchol byl, když na konci (Pozor Spoiler!), jeden herec zemřel. No to se určitě nestává při každém natáčení, tady to ale bylo ukázáno i trochu jako rutina. Ale je mi sympatický Truffautův nápad vyznat lásku filmu a hercům natočením filmu o filmu. Pod 3 hvězdy jít nemůžu.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace