Pierre

Pierre

Emil Synek

okres Kutná Hora
Člověk...asi....

Skype: hmmmmmmmm

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 13.7.2018  19:05

    Z celé série se mi nejvíc líbila dvojka. Jednička byla spíš průměrná, ale prostě byla PRVNÍ. Zato trojka je už TŘETÍ, takže už moc nemá čím překvapit a působí trochu vynuceně. A navíc Dracula vyměknul. Teď už je víc typickým člověkem 21.století než strašidlem. I přesto je třetí díl pořád docela povedený a vtipný. Když si odmyslím mega předvídatelný příběh se spoustou animáckých klišé a neustálé skloňování slova rodina řekl bych, že se u něho dá pobavit docela dobře. Ale čtvrté Draculovo dobrodružství bych si už odpustil.

    • 10.7.2018  19:48
    VALL-I (2008)
    ***

    Po čtyřech dnech už si z toho pamatuji skoro jenom to: ,,Ééééva.´´ Což nic nevypovídá o mojí paměti, ale o filmu samotném. Já mám totiž jinak paměť jak samotný Prácheňský. A VALL-I by se mi víc líbil, kdyby byl úplně němý a větší pozorností by věnoval ekologické stránce než té romantické. Úplně bych z něho také vypustil lidské postavy, trochu ubral na infantilnosti a naopak přidal na depresi ze zničení světa. No a po tom všem by možná snímek mohl zajímavě fungovat i v nějaké originální animaci bez teplých barev. . Takhle nějak jsem o tom filmu přemýšlel. Ale nemusí pršet stačí, když kape. A v první půlce určitě kapalo. Ve druhé polovině, ale přišlo sucho s pouhou nadějí na malé mrholení. Postava kapitána mě docela iritovala. A teď se mi už WALL-Í-K v hlavě rozplynul. Myslím si, že na něj úspěšné zapomenu. Ale je například lepší než tuctové V hlavě. Vlastně mě neurazil.

    • 5.7.2018  17:38

    Na adresu seriálu stačí pouze radostně zvolat: ,,Jabadabadů.´´ Na adresu filmu by se, ale hodil spíš známý povzdech Homera Simpsona:,,D'oh!´´ Film mi místo původního seriálu asocioval takové ty prostoduché dětské video (DVD) béčkové filmy, co kdysi vydával Vapet a dneska se prodávají v trafikách za 10 kč v bledých zažloutlých papírových obalech mezi ženskými časopisy a bulváry. Skutečnost, že tento film, byl dělán pro kina a jeho vznik inicioval Steven Spielberg je děsivá. Některými tolik vyzdvihovaný vizual pravěkého světa mi naopak přišel velmi laciný, levný a hnusný. A ty kostýmy byly jak z karnevalu. Prostě už od začátku se mi na to ani hezky nekoukalo. Ale aspoň se zdálo, že by to mohlo být svým způsobem vtipné. No, na začátku jsem se asi tak třikrát možná i čtyřikrát zasmál. Ale pak přišla ta rádoby zápletka a s ní se všechen humor rozplynul. Vystřídala ho pouhá křeč a afektovanost. Příběh byl jinak jak domeček z karet. Jako kdyby nepocházel z nějakého souvislého scénáře. A ta předvídatelnost! Normálně neuhádnu průběh dění ani u dětských filmu, ale u tohoto filmu jsem předčil Alenku pastelku s Jolandou a Vlastíkem Plamínkem dohromady. Zlatá malina za scénář a ty příšerné ženské herecké výkony hovoří za vše.

    • 1.7.2018  14:31
    Polednice (2016)
    **

    Není menšího "hororového" diváka než mě. Tento žánr opravdu nemusím, ale Polednice vypadala jako odvážný a zajímavý projekt, který by si zasloužil pozornost. Trailery. ale tahaly za nos. Polednice opravdu není nějakým děsivým horrorem, ale psychologických dramatem. Což může znít pro někoho nudně. Dokonce i JÁ jakožto milovník psychologických dramat se cítím Polednicí znuděný. Při sledování jsem se přistihl, jak se o děj vlastně vůbec nezajímám, protože na něj teprve čekám. A dá se říct, že jsem se ho nedočkal. Protože něco alespoň trochu výraznějšího se začalo dít až v posledních deseti možná patnácti minutách. To, ale stejně zabila závěrečná pointa, která byla předvídatelná, jednoduchá a tak přízemní, až to dokázalo normálně lidsky naštvat. Prostě by si člověk měl dávat bacha na sluníčko. Děkuju, filme. To jsem zrovna potřeboval vědět, protože je momentálně venku tak osmnáct stupňů. A to máme začátek července. Abych nezakončil komentář předpovědí počasí, řeknu ještě o filmu i něco málo pozitivního. Na debut je natočený dobře, některé záběry jsou až malebné a z filmu přímo číší to letní vedro. A taky věřím tomu, že byl točen s dobrými úmysly. Ale to je na víc jak dvě hvězdy málo.

    • 26.6.2018  20:23
    Ucho (1970)
    ****

    Zdařile vybudovaná paranoidní atmosféra umocněná tajemnou černobílou kamerou (v barvě by Ucho vůbec nefungovalo) a skvělými hereckými výkony hlavníxh představitelů (u Bohdalové bych něco takového vůbec nečekal.) To všechno dělá z už tak působivého námětu ještě působivější film. Ovšem, nejenom ryze politický . Ucho přes politiku vykresluje portrét jednoho zvláštního ironického manželství. Obě témata a roviny vychází. Akorát bych občas malinko víc přitlačil na pilu. Ještě mi taky chyběla větší gradace. Občas to bylo až příliš statické a ne celý film mě úplně stoprocentně bavil. Stejně se ale klaním Kachyňovi a hercům, že do toho šli. Kachyňa to nějakým zázrakem ustál, Bohdalové to zabilo kariéru. Měla asi na víc než skřehotat v Rákosníčkovi a pitvořit se v soudružských estrádách.

    • 17.6.2018  10:49
    Stážista (2015)
    **

    Tento film je tak sladký, až je otravný. Tak nuceně milý, až je vlezlý. Tak unylý, až jsem v něm viděl sebe po ránu. S tolika všudypřítomnými barvičkami, až mi připomněl jak jsem se jednou přecpal lentilkami. S tolika klišé, až by si u něho každý kvalitní filmový kritik vylámal vlasy. No z toho všeho už může být docela pěkně šoufl. A taky, že je. Jediná pasáž, co s ostatních vybočuje je ta s vloupáním do domu kvůli smazání emailu. Ta je opravdu jak z jiného filmu a ukazuje, že Stážista měl nějaký potenciál. A ten dědula Roberta de Nira je místy i lehce sympatický. Ale jinak je to prostě takový nechutně americký film, který asi nikdy nemohl být takový jak bych chtěl.

    • 15.6.2018  22:07
    Zakladatel (2016)
    ****

    Jojo, McDonald musel být za dob pana Kroce pěkným svinstvem. Ale určitě ne tak velkým jako současné multikulturní KFC, které rozdává jako dárek k nákupu hračku plastové mešity. Viďte, pane Okamuro? Už se moc těším až se Tomio stane císařem, nastane konec Kalouskových krutocenzurových časů a natočí se film o zrůdnostech KFC. V současné situaci mi, ale nezbývá nic jiného než se spokojit s tímto filmem o McDonaldu. Je to film věčný, který ví čemu se věnovat a je velmi zajímavý. Informace jsou podávány přehledně, žádný moment zde není navíc. I já jakožto největší laik na historii McDonaldu (vůbec nic jsem o ní nevěděl) jsem se toho hodně dozvěděl. Představitel Kroce se na svojí postavu typově skvěle hodil. Ani se nemusel moct snažit aby byl uvěřitelný a taky nemusel vůbec přehrávat aby byl každému divákovi odporný. Snad každý musel soucítit a sympatizovat s bratry McDonaldovými. Za mě určitě povedený snímek.

    • 14.6.2018  16:48

    Musím smeknout před Phillippem Noiretem, který zahrál ten smutek, stesk, hrůzu a naprostou beznaděj hlavního hrdiny úžasné a věřil jsem mu každý výraz. Flashbacky mě většinou u filmů ruší a otravují, ale tady byly důležitým prostředkem k vžití se do Julienovy kůže a taky byly zcela logické. Člověku se při takové situaci stále vrací šťastné vzpomínky, které se už nikdy nebudou moct vrátit. To je to, co ho vede k pomstě. Někteří prostě zřejmě nepochopili, že Stará puška má být psychologické drama nikoliv válečný ačňák. Samotná akce není zas tak velká, ale realistická, takže působivost filmu nezkazí. Obešel bych se akorát bez závěrečných čtyř minut. Skončení záběrem na hořící vojáky by bylo silnější. Ale jinak se mi to moc líbilo.

    • 14.6.2018  14:57
    Zlatí úhoři (TV film) (1979)
    ***

    Tento film náležitě docení ti, co k němu pociťuji nostalgii, mají ho s něčím pěkným spojeným anebo ho prostě viděli poprvé už hodně dávno. V takových případech můžeme filmy tohoto typu vnímat subjektivně lépe než normálně. Já jsem snímek viděl poprvé teprve dneska. Určitě je pěkný, laskavý i poetický. A to především v první polovině se skvělým Menšíkem. Ve druhé mi, ale připadalo jako by se na na něm už malinko podepsal zub času a samotné povídky Oty Pavla se mi víc líbili na papíře. Ale i tak to bylo poměrně pěkné. 85 % je ale opravdu moc. Já bych dal tak kolem sedmdesáti.

    • 8.6.2018  21:24

    Opět je to několik epizod za sebou, nikoliv koncepční příběh. Tentokrát to jsou ale zbrusu nové dosud nezveřejněné epizody, takže mi to ani nevadilo. Mezi jednotlivými epizodami jsou krátké skeče ve kterých Pat a Mat mluví hlasy vyhaslých komiků Genzera a Suchánka. Tyto skeče měly dobré pointy. Jinak ale bylo na vidět, že oba komici (v uvozovkách) při dabingu improvizovali. Dialogy byly dost trapné a celkově jsem si nedokázal na ty hlasy zvyknout. Doufám, že to byl jenom experiment sloužící k slepení jednotlivých epizod. Já totiž nechci aby Pat a Mat mluvili. Tím by se prostě ztratilo jejich kouzlo. A nadabovat je Suchánkem a Genzerem je výsměch. Taky mi hodně chyběla legendární Skoumalova hudba. Ta nová byla taková nejednotná, moc mi nedávala smysl a k Patovi a Matovi nepasovala. Nicméně, jsem si na ni po dvou epizodách zvykl a přestala mě rušit. Doposuď prakticky jenom kritizuju, ale jednotlivé němé epizody byly opravdu výborné. Vůbec jsem nečekal, že se u nich zasměju i nahlas. Podle mě byly mnohem lepší než ty z venkova a měly geniální situační humor občas i nečekané překvapivé pointy. Sice malinko dementní, ale vtipné. Především epizoda s kamerou byla naprosto fantastická. Taky mě moc pobavila sekačka s krtkem. No a ještě teď mám v hlavě komín rozbitý dronem. Beneš skvěle navazuje na svého otce a píše opravdu perfektní scénáře. Je fajn, že díky němu dokáže tahle dvojka fungovat pořád stejně i v nové době. Animace je taky moc pěkná a je velkým krokem vpřed oproti předchozím epizodám, ale v dobrém slova smyslu. No, Pat a Mat prostě nezklamali, vykouzlili úsměv, navodili dobrou náladu a právem si ty čtyři zaslouží.

    • 7.6.2018  22:43
    Kluci z hor (2018)
    ***

    Bastardy jsem nebyl schopen ani dokoukat a považuji je za snad nejhorší český film (ještě, že jsou tady ti Kameňáci). Na tomto filmu si, ale Magnusek dal práci. Jeho scénář se vylepšoval tři roky. Taky dlouho trvalo než se dostal do distribuce. Mezitím s nim jezdil Magnusek po republice, aby zjistil reakce diváků. Podle toho všeho a i pěkného příběhu to vypadalo na slušný film, kterým by si mohl skutečně postrach českého filmu napravit reputaci. Bohužel propagace Kluků byla špatná (trailer vyšel na svět den před premiérou.) V kině nás bylo dohromady pět. Trochu smutné, protože tento film by si určitě zasloužil víc diváků. Není žádným veledílem, ale má svou myšlenku. V první řadě je, ale cítit, že si na něm dal někdo práci a točil ho s dobrými úmysly. Magnusek nikdy nebude nějaký velký režisér a už vůbec ne velký herec. Ale je vidět, že se zlepšil a svou snahou je mi sympatický. I když ani tady si v jedné chvíli neodpustil karikatury sprostých děcek, které mě naštvaly. Na scénáři samotném je vidět, že ho psal debutant. Některé situace mi přišly celkem naivní a nevěrohodné. Ta postava Hromady byla taky karikatura záporáka jak z nějakého anímáku. Celkově by scénáři občas slušela větší propracovanost a dialogy taky místy malinko skřípaly. Ale příběh to byl jinak pěkný a určitě měl v současné době, co říct. Od napadení sociální pracovnice se film stal čím dál silnější a působivější kávou. Posledních tak 20 minut bylo o hvězdičku lepších než zbytek i přes to patrné a dost na sílu tlačené citové vydírání. Aspoň dokázal ten film vyvolat nějaké emoce a já jsem měl teda místy i na krajíčku. Lábus zahrál neobvyklou roli moc pěkně a film ode mě čisté tři hvězdy.

    • 5.6.2018  18:57
    Kvarteto (2017)
    *

    Co tohle mělo být? Námět je už malinko okoukaný, ale dal by se pojmout stylem zajímavého minimalistického filmu. Minimalistické je Kvarteto nakonec úplně ve všem. Především ve scénáři, který nemá žádný vývoj. Ve filmu se toho od začátku moc nezmění a je úplně bez pointy. Nesmírně otravné postavy mezi sebou vedou neméně otravné dialogy, které buď šustí Krobotem (jsou prostě strašně divné) anebo občas jak z jihoamerické telenovely. Zbytek napsal Vitex na jehož komentář vás odkazuji a sám jdu radši na Kvarteto zapomenout abych příště u nějakého povedenějšího filmu českého filmu mohl vyvrátit, že by měl český film krizi. Kvarteto totiž bohužel potvrzuje všechna slova Fíly a jemu podobných.

    • 3.6.2018  20:45
    Paša (1968)
    ***

    Začátek byl lehce odpudivý. Jak ovšem začal komisař mistra Gabina vyšetřovat smrt svého kamaráda začalo mě to bavit. Komisař je zde totiž sympaťák s hláškami hodnými Maigreta. Občas jsem se i zasmál. Jinak je Páša trochu nedotažený a lehce naivní. Psychologie všech postav kromě komisaře nulová (třeba ve srovnání s již zmíněným Maigretem) a děj je místy naivní. Při závěrečných komisařových slovech jsem si uvědomil, že to mohlo být mnohem víc ono drama o muži, který se dozvídá pravou tvář svého přítele. Tento motiv zde byl upozaděn nad rámec spíše průměrné kriminálky. U které jsem ale jsem se nenudil, mohl si užívat herecké umění mistra Gabina a sympatizovat s jeho postavou. V rámci francouzských kriminálek je ale jinak Páša průmětným filmem, který mi stačil jednou.

    • 28.5.2018  20:59

    Je zde fungující situační humor, ale taky vtipy, které byste u takového filmu vůbec nečekali. Vyznačují se především vtipným slovíčkařením. U některých vět typu ,,ten pták má dvě křídla,´´ jsem vybuchoval smíchy. Film se dokonce nebojí pohrát si občas s nějakým klišé a vytasit nějakou překvapivou pointu scény (smutné housle.) Ano, bavil jsem se. Na druhou stranu zde, ale všech možných vtipů jak situačních, tak i slovních a překvapivých mohlo být malinko víc. Prostředek je nacpaný humorem, ale třeba takový úvod byl možná moc dlouhý a závěrečných 15 minut nepochopitelných. Jistě, je to pohádka. Změna chování Petra byla ještě pochopitelná, ale McGregorovův obrat byl nelogický i na pohádku. Samotné boje mohly přece jenom trvat trochu déle, protože byly unikátní a já se při nich skvěle bavil.

    • 27.5.2018  10:47

    Ten námět je ultra kontroverzní a ultra přetažený za vlasy. Ale lákavý a s velkým potenciálem. Ten, ale nebyl úplně využit. Tedy alespoň ve filmu. Dovedu si představit, že je kniha dobrá a možná si ji i přečtu. Film měl slibný začátek, ale pak mě tak nějak přestával bavit. No, za ty dvě hodiny jsem ani jednou nezasmál. Pouze párkrát pousmál anebo ocenil nějaký dobrý nápad (malovávání lidí na ulici). I tak jsem si uvědomoval, že film chce něco říct a má zajímavé myšlenky. Autentické záběry s náhodnými lidmi, co se s Hitlerem vesele zdravili byly děsivé. Přiznám se, že se mi nepovedlo rozeznat, co všechno byla fikce a co skutečnost. Ale jedno je nad slunce jasné. Hitler není veškerým lidstvem vnímán jako ta největší bestie. Někteří lidi jsou tak tupí, že ještě vykládají jakou měl pravdu . Zkrátka by mu dokázali znovu podlehnout. Však je i mezi současnými politiky spoustu novodobých Hitlerů. Odkazu tohoto člověka se nezbavíme. To vše bylo ve filmu nějakým způsobem řečeno a je to svatá pravda. Jako takové filozofické drama, to bylo dobré. Ovšem jako komedie moc dlouhé, násilné a nevtipné. Takže za tři.

    • 20.5.2018  17:10
    Verdikt (1974)
    *****

    Před dvěma lety jsem už Verdikt viděl. Ohodnotil jsem se ho pouhými třemi hvězdami a napsal k němu takový neutrální nicneříkající komentář. Včera večer jsem si ho po dlouhém odkládání konečně pustil znovu a následně jsem ten nicneříakjící hloupý komentář smazal a film ohodnotil znovu. Tentokrát již pěti hvězdičkami. Verdikte, promiň. Asi jsem tě před těma dvěma lety nedokázal dostatečně ocenit. Až včera, jsem prozřel. Jsi skutečně skvělým filmem. Ostatně, pocházíš z hlavy mistra Caytteho. A teď už je čas přejít z té 2.osoby na třetí.. Děj je neuvěřitelně hořký a trpký. Jak já si přál happyend. A to i přesto, že jsem už od předchozího zhlédnutí věděl jak, to dopadne a obecně happyendy nemám rád. Postava Loren mi byla strašně protivná, i když jsem ji vlastně chápal. To, je hold ta slepá láska matky. Mistr Gabin (můj nejoblíbenější herec) zde předvádí velmi vyzrálý herecký výkon. On, toho soudce nehrál. On jím skutečně byl. Jeho závěrečný pohled mě bude pronásledovat a dojímat dlouho. Podobně jako scéna, ve které soudcova manželka vysvětluje proč vyhodila ty insuliny do umyvadla. To, mi přímo mluvila z duše. Člověk si musí zachovat svou čest a hrdost, na druhou jsem s postavou soudce soucítil, plně jsem ho chápal a bylo mu ho líto. Film je, to opravdu velmi silný, má nadčasovou myšlenku a úžasnou atmosféru. Jsem rád, že jsem si ho znovu pustil a mohl ho přehodnotit. Ta pětku mu patří.

    • 20.5.2018  16:35

    Moc milá francouzská záležitost s charakteristickou atmosférou francouzských komedií, umocněnou skvělým původním dabingem. Scéna s koupáním byla nejlepší. Celou dobu jsem se, ale bavil (třeba mnohem víc než u takové Stepujicí stonožky) Jean Lefebvre, to fakt hodně táhl a naplno ukázal svůj komediální talent. Jsem spokojen a těším se na druhý díl.

    • 14.5.2018  20:31
    Hastrman (2018)
    ****

    Jsem z filmu nadšen. Jen velmi málo mu chybí k plné palbě hvězd. Vtáhl mě hned na začátku a vlastně až doteď nepustil. Nevzpomenu si na hluché místo nebo chvíli, která by mě nudila. Postava Hastrmana je už od začátku strašně zajímavá a herecký výkon Karla Dobrého úchvatný. On je další zoufale nedoceněný český herec. To se snad po tomto filmu změní. Letos je konkurence tak slabá, že Český lev ho u totiž určitě nemine. O tom jsem přesvědčen. Výborně dokázal ztvárnit obě Hastrmanovy polohy aniž by se uchýlil k jakémukoliv přehrávání ke kterému ta role mohla občas svádět. Jinak se čím dál víc přitápělo v kozli napětí a záhad, až nastalo posledních 15 minut s ohromnou gradaci. Asi jsem směšný, ale scéna v bouři mi připadala dost dobrá a nebojím se, to říct. Vrcholem celého filmu byl ale následná scéna s farářem. Ten byl velmi zajímavou a dobře zahranou figurkou. Jedná se o lyrickou baladu, historické drama nečekejte. Ale ten venkovský střet pohanství a křesťanství typický pro tu dobu zde byl celkově znázorněn věrně a realistický. Takový pohled na venkovskou velikonoční frašku parodující umučení Krista a na ty všechny pohanské zvyky byl moc zajímavý. Povedla se také vytvořit působivá pochmurná atmosféra historického venkova. Ve všech záběrech je venku zataženo a prakticky zde nejsou žádné teplé barvy. Možná bych dal i pět hvězd, ale filmu se občas vytýkalo, že je na něm poznat obsáhlá knižní předloha a několik motivů není čas dostatečně vykreslit. To je z části pravda. Není to tak strašné, ale ta zajímavá postava faráře by si zasloužila víc prostoru. A závěrečná scéna je celkově trochu wtf, protože kniha má prý nějakou ekologickou rovinu, která je zde obsažena pár závěrečnými vteřinami. Pokud jste nečetli knihu (stejně jako já), tak možná ne všechno pochopíte. Ale aspoň pak máte při cestě z kina nad čím přemýšlet. A film nemá vůbec zanedbatelné myšlenky. Ta postava Hastrmana má určitě, co říct a má svůj osobitý smysl. Mám nad čím přemýšlet a tento film vážně jen tak nezapomenu. Takže i tento zápor se nakonec stává kladem. No vidíte, já říkal, že jsem z filmu nadšený. Doporučuji všem. Za sebe dávám 4 a půl.

    • 12.5.2018  18:35

    Jsou filmy, které žijí svým závěrem no a tento je jedním z nich. Závěr mě překvapil a ohromil, zároveň ve mě ale zanechal velký otazník (k tomu se ještě dostanu.) Nicméně jsem na konci zjistil, jak byl děj geniálně promyšlený a naprosto nepředvídatelný. Mám vždycky rád, když si film hraje s divákem jako kočka s myší. Přesně to dělají Ďábelské ženy a ta hra se jim vážně daří. Hra s divákem spočívá vtom jak tento film po celou jen tak oblbuje a až na konci řekne o, co v něm ve skutečnosti šlo , načež v poslední minutě zase oblbne a nechá v hlavě obrovský otazník. Tomu já panečku říkám hra s divákem a to přímo ukázková. U tohoto filmu si skutečně nemůžete být ničím jistí, ale to je právě dobře. Jen nezapomeňte, že každá sekunda zde má svůj význam a je dalším dílkem k té bezchybné oblbovací hře. Na první pohled ty nejhlušší místa jsou nakonec možná ty nejdůležitější. Jinak příjemný zážitek. Já nemohu dát jinak než pět.

    • 10.5.2018  19:15

    Nenudil jsem se a bylo mi při sledování příjemně. Hlavní trio bylo hodně dobré a sympatické. Dokonce i Francis Perrin, který mi jinak připadal v Ukradli torzo Jupitera a ve Facce až otravný. Ovšem tady mu to sedlo. Ale jinak nic víc. Nulová přidaná hodnota, humoru málo a celkově v rámci francouzských komedií jenom průměr.

    • 10.5.2018  17:43
    Vrtěti psem (1997)
    ****

    Nejsem velký příznivec amerických komedií a moc se na ně ani nedívám. Ale tento film se mi líbil i tak, protože okatě nechválí americký způsob života, americké vlastenectví a nevyžívá se se v patosu či klišé. Naopak si ze všech těchto věcí dělá srandu. A to zdařile. Ta vlastenecká skladba o válce mě vážně dostala. Stejně jako zmínka o ženě, které prezident nabídl kabát. Zbytek není zas taková řachanda u které byste se váleli smíchy. Spíš se člověk pousměje nad některými nápady. Ale je to fajn filmík, se skvělou postavou Dustina Hoffmana. A jeho myšlenka bude asi aktuální navěky věků. Lidi prostě jsou schopni věřit všemu, především tomu, co je zahrané na city.

    • 8.5.2018  12:04

    TY SE CHCEŠ URČITĚ VYČURAT. A TEN TVŮJ KRÁLÍČEK TAKY. Belmondo je zde vybaven skvělými hláškami z pera mistra dialogů Michela Audiarda. Většina z nich ale dostává tu patřičnou vtipnost až vtom pravém Belmonďákově podání. Zklamán jsem nebyl a pobavil jsem se dost. Navíc se některé hlášky dají praktikovat i v běžném životě (Časy jsou zlé, Kamile.) Dokážu tedy tolerovat příběh, který moc nevtáhne a slouží spíš jako prostor k Belmondovinám. Akorát mě mrzelo, že Michel Galabru dostal tak málo prostoru. Slabší čtyři.

    • 7.5.2018  18:43

    Humor těžící z grotesky mám rád. Obzvlášť v podání Francouzů. Seriálu se určitá vtipnost upřít nedá, i když jsou všechny epizody na jedno brdo. Ale propánakrále, co bylo tohle a proč jsem se naivně nechal zlákat zemí původu? Napsal bych, že je Oggyho film maximálně pro předškolní děti, ale to by nebylo přesné. Je to film maximálně pro batolata, která ještě neumí mluvit. Pro ně tento film ideální jelikož nemá absolutně žádný děj a nemluví se v něm. Pouze je barevný a hýbou se v něm nějaká zvířátka. Zrovna ta barevnost (tedy animace) je asi jedinou chválihodnou věcí na tomto skvostu. Je docela líbivá a nápaditá, občas i překvapivá. Jinak ale naprostá nuda, která snad musí uspat každého člověka staršího dvou let. Vtipů ať už situačních, fekálních nebo typický groteskních je zde asi tolik jako důvěryhodných lidí v české politice. Ještě mě strašně štval ten opakující se motiv s kočkou do které se Oggy zamiluje. Ten nebyl akorát v poslední kapitole, která trvala pět minut a její pointu a smysl by nevyzkoumal ani samotný Sherlock Holmes (určitě nemyslím toho kočičáka ze třetí kapitoly.) Civění do prázdné ledničky je asi tak stejně příjemné a zábavné jako jakákoli minuta z Oggyho celovečeráku. Slabší jedna hvězda.

    • 7.5.2018  13:35

    Upozornění! V tomto komentáři se může objevovat mimo češtiny i tzv. Roznerština. Pokud ji neovládáte, může vám pár věcí uniknout. Když se hned na začátku zjevil Bloom, dost jsem znejistěl. Vůbec jsem nevěděl, že v tomhle díle ještě bude. Záhy mi prosvištělo hlavou, co strašného se s pátým dílem stane, pokud se bude pokoušet znovu zabrušovat do dějových vod dvojky a trojky. Traduje se totiž, že zabrušování do takových vod se bojí i Salazar, Barbossa, Davy Jones, Černovous a Míla Rozner dohromady. Naštěstí se tohoto zabrušování bál i samotný nový scénárista. Tak si udržel odstup. Ukázal nám zde sympatického mladého Turnera, který chce zachránit svého již méně sympatického tatínka a proto potřebuje najít Jacka. To ještě dává smysl a ten smysl se podaří udržet po celou dobu. Čili je zde zase podobně jako ve čtyřce nějaký funkční zbytečně nezabrušující příběh, který je okořeněný dvěma potěšujícími věcmi. Za prvé půvabnou Scodelario, kterou vůbec neznám, ale tady se mi moc líbila po všech stránkách (kam se hrabe tuctová Keira.) No a za druhé opět velkou dávkou nadhledu a humoru. Mě Johny Depp baví pořád, ba možná čím dál víc. A Jackovy hlášky by zde zase vystačily na celý komentář, i když mi hraní se slovem sextant připadalo trochu prvoplánové a laciné. Ale nezasmějte se tomu. Jinak je pořád mezi všemi recenzenty a komentujícími pořád vynášen do nebe Verbinski. Pokud by ale chtěl někdo vidět něco epického doporučil bych mu právě pátý díl Pirátů, se kterým Verbinski nemá nic společného. Nové duo režisérů se hodně vytáhlo a rozpočet dokázali využít, jak nejlépe mohli. Místy film působí vážně monstrózně a já jenom litoval, že jsem ho nemohl vidět na velkém plátně. Závěr v podsvětí je naprosto úchvatně natočený a Barbossa mě málem rozplakal. Musím také pochválit skvělé tempo, spád a akci. Pořád se něco děje, nudit se nebudete. Pokud už se mají natáčet popcornovky, tak takovéto. Myslím, že i 3D zde má svůj efekt. A co teprve 4D, to musí být v tomto případě hodně bolavé. Akorát je tady podobně jako u čtyřky malinký problém s hlavním záporákem. Ten by mohl šlapat na paty Barbossovi, protože působí děsivě a je dobře napsaný. Ale je zase trochu odsunut a nemá moc prostotu, takže mi nepřipadalo, že by byl tak důležitý. Závěr ve kterém se na půl minuty zjevila Keira byl docela zbytečný a zbytečně přeslazený. Ale jinak musím pětku pochválit, líbila se mi prakticky stejně jako pětka a do ničeho nezabrušovala. Takže čtyři hvězdy. P.S. Vyjádření k možné, ale dosud neohlášené šeštce: Bojím se, abych ještě někdy příště nemusel u Pirátů mluvit právě o zabrušování. Podtitulková scéna mě dost vyděsila. Doprčic, snad vtom nechtějí udělat bordel a zase se po tolika letech a dvou dílech vrátit k Davymu Jonesovi, Holanďanovi a ještě nějak řešit Turnerovi, kteří se zde už dočkal svého happyendu. To by bylo hodně trapné vaření z vody a po tak dobrých dvou dílech by to zase mohlo sebrat sérii dobrou pověst. Šestý díl s novým Jackovým dobrodružstvím klidně, ale návrat k již uzavřenému ději, který nefungoval by mohl končit katastrofou.

    • 2.5.2018  13:46
    Le faux pas (1965)
    ***

    Nalákán svým oblíbeným uživatelem kovalem45 jsem si pustil tento úplně neznámý francouzský film, od úplně neznámého režiséra s úplně neznámými herci. A kdyby mi někdo před zhlédnutím vypnul mozek, mé hodnocení by bylo určitě lepší. Tento film je totiž nelogický a přetažený za vlasy úplně stejně tak jako je zábavný. Je to ten typ filmu, který si užijete pokud i něho nebudete přemýšlet. Zápletka sama o sobě je jednoduchá jak facka, ale se spoustou zcela nepředvídatelných dějových zvratů. Nikdy jsem nemohl tušit, co se bude dít dál a i závěrečné rozuzlení mě překvapilo. Ve spojitosti s tajemnou černobílou kamerou, která filmu dodávala místy až hororovou atmosféru a určité znepokojivosti (film není nějakým příjemným pokoukáníčkem, i když v něm není nic brutálního) mě snímek bavil a byl také velmi napínavý. Ale objektivně vzato je potřeba podotknout, že zas takovou bombou není. Ano, všechny dějové zvraty jsou nepředvídatelné, ale zároveň jsou i dost vycucané z prstu a přetažené za vlasy. Hlavně je film místy strašně nelogický a spoléhá na náhody. Nechápu jak Michel mohl Elisiniho manžela poznat. Střední tři hvězdičky jsou nejvíc vypovídajícím hodnocením, které mohu dát.

    • 30.4.2018  15:57

    MILUJI TĚ. JÁ SEBE TAKY. Hou, hou, Jack Sparow je zpět. Je potřeba něco dodávat? Možná ne, ale já se o to pokusím, protože se ve svých komentářích zpravidla rád rozkecávám. Budu ale stručnější a kratší než u trojky. Stojím si za tím, že výměna na režijní stoličce Pirátům prospěla. Série nutně potřebovala restart. Příběh Truhly a Na konci světa byl uzavřen a pokud se měly natáčet nové díly už v nich nemohl pokračovat Verbinski stylem, který nasadil v dvojce a dovedl ho do extrému v nepovedené trojce. Bylo potřeba se vydat dál, najít nového režiséra, dvojku a trojku (hlavně trojku) pokud možno ignorovat, vykašlat se na Keiru a Legolase, dostat zase do popředí Jacka a vrátit se ke stylu jedničky. A to všechno se podařilo. Čtvrtí Piráti nejsou nějakou velkou popcornovkou (což je u mě spíš plus), ale kvalitní dobrodružnou rodinnou komedií na víkendové odpoledne, kterou klidně můžete vidět bez znalosti předchozích dílů. V první řadě potěší návrat humoru a nadhledu. Jack je zase hlavní postavou a zase hláškuje o sto šest. Příběh je jednoduchý, jasný a funkční. Máte dojem, že o něco jde a že víte o co jde. Je možná stupidní to zmiňovat, ale u trojky to třeba neplatilo. Tam to byl jenom zmatek a zmatek. Film má spád, tempo charisma a hlavně už v něm nestraší ta trapná Keira s Legolasem, což je plus dokonce i oproti jedničce. Cruiz má větší šarm než Keira a postava misionáře je zase zajímavější než ta Legolasova. Jeho linka s mořskou pannou mě zajímala a bavila, Scéna se zpěvem mořské panny byla pravděpodobně tou nejsilnější z celé série. Nejmagičtější a nejpodmanivější tedy určitě a měla vyvrcholení jak z hororu. Vidět to v kině na velkém plátně, možná bych se i lekl. Abych zase jen přehnaně nechválil uznávám, že Černovous byl nejhůř využitý záporák celé série a zasloužil by si víc prostoru. To je snad jediná výtka. Jinak se tento restart a návrat k jedničce vydařil a série si jím hodně napravila reputaci. No a teď už zbývá k zhlédnutí jenom loňská pětka.

    • 30.4.2018  14:36

    Jsem na vážkách. Film jsem viděl už minulou neděli, ale ke komentáři se dostávám až teď, kdy už mám po zhlédnutí čtvrtého dílu Pirátů, vedle kterého se mi jeví trojka docela slabě. Kdyby byla trvala tak 130 minut (bez titulků) a byla by jenom o zachráně Jacka a boji s Davy Jonesem mohla být na podobné úrovni jako jednička. První hodina ve které se děj ještě tak nezamotavá a je především o zachráně Jacka mi totiž připadala fajn. A je snad zbytečné konstatovat, že Jackovy halucinace pobavily spolehlivě. Jenomže pak se to začně strašně zamotávat a já jsem se prostě nedokázal orientovat v jednotlivých dějových línich, plánech, motivacích a vztazích postav. A to jsem se hodně snažil. Nemyslím si, že jsou zrovna Piráti jakožto komediální dobrodružná popcornovka vhodným filmem pro tak překombinovaný děj. Vždyť jsou to filmy i pro děti. Sami scénáristé se do příběhu začnou v určitém stádiu strašně zamotávat a nejdou vůbec do hloubky, pouze přechází ze scény na scénu a z postavy na postavu. Některé postavy radši nechají (Pozor Spoiler!) zemřít (narážím na kapitána Fenga) než aby obhájili jejich účinkování v příběhu (Pozor Spoiler!) Co je na tom všem, ale nejhorší, že z z Pirátů najednou úplně vymizí veškerý humor, který by mohl zachránit subjektivní dojem. Jack Sparoww je odsunut na vedlejší kolej, místo se do popředí dostává trapná Elizabeth. Ta jako kapitánka působí strašně směšně. Celkově Keira od prvního zšeredněla, už nebyla ani tak hezká a její postava se zde stala hrozně trapnou a otravnou. O Legalesovi ani nemluvím, ten už od začátku hrál nezajímavou postavu klaďase, který se v průběhu času proměnil v ubohého sobečka. Nechápu jak tyhle dvě postavy mohly ve třetím díle ještě někoho zajímat. Vymazat z popředí Jacka a udělat z Pirátů výhradně vážný film se nedělá. Piráti nejsou silní, když se začnou brát vážně. Jsou silní v kombinací s jednoduchým zajímavým příběhem a humorem. Taková kombinace zde od první hodiny být přestane, i když Davy Jones je sám o sobě dobrý záporák. I tak se ta bída ke konci zase trochu zlepší. Bez závěrečné akce bych se obešel a klidně bych ji vyměnil za humor a dobrý příběh, ale i tak musím uznat, že je dobře natočená a na velkém plátně s popcornem v ruce a s 3D brýlemi na očích může být zážitkem. U mě to ale už nevytrhne. Původně jsem dal tři, ale když jsem si to takhle v komentáři zrekapituloval cítím, že dát tři by bylo nefér vůči jedničce, čtyřce a koneckonců i dvojce, které jsem dal tři, protože byla alespoň vtipná, což trojka je jenom na začátku. Takže nakonec měním hodnocení na dvě.

    • 27.4.2018  22:09
    Soukromé lekce (studentský film) (2016)
    ****

    Sice hodně krátké, ale efektivní a k věci. Pointa je jasná a velmi pěkná. Sám jsem měl ke konci na krajíčku. Jen tak dál!

    • 22.4.2018  15:39

    POVĚST SBORU MĚ JE MILEJŠÍ NEŽ MÁ VLASTNÍ POCTIVOST. V Panence nastavuje Miloš Forman zrcadlo nám všem buranským Čecháčkům. V postavách hasičů je kus snad každého z nás. U filmu se tedy zamyslíte, ale hlavně pobavíte, protože je vážně ohromnou srandou se skvělými autentickými nespisovnými dialogy jak z běžného rozhovoru v hospodě. Čech zde má příležitost zasmát se sám sobě a vzpomenout si nato, jak jednou ukradl příspěvky do tomboly (nadsázka.) Dnes je bohužel v módě natáčet filmy opačného ražení, co naopak oslavují buranství, český venkov a českou jednoduchost. No a kdo tyto filmy natáčí? Lidi ze kterých si Miloš Forman dělal srandu. Vážné smutné. Snad i proto jsem se rozhodl, že Panenka bude film kterému dám po dlouhé době plnou palbu hvězd. Jelikož snímek podobného typu by byl v současné době potřeba jako sůl.

    • 21.4.2018  20:36
    Díra (1960)
    ****

    Velmi autentické dialogy a herecké výkony. Obsazení neherců se osvědčilo, skutečně vůbec není poznat, že to nejsou profesionální herci. Bylo zajímavé se něco dozvědět o životě Giovanniho a jeho podíl na scénáři je znát. Musím si ale rejpnout. Byly chvíle ve kterých se mi zdálo až nemožné, že dozorci neslyší, jaký dělají v té celé rámus. Ale atmosféra byla výborná a závěr nepředvídatelný. Navíc neřekl doslova , jaká je pravda. Nechává na divákovi si ji domyslet a nese v sobě určitý dvojsmysl. Takové závěry mám rád, takže i když jsem z filmu jako celek malinko zklamán, dávám slabší čtyři.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace