Pierre

Pierre

Emil Synek

okres Kutná Hora
Člověk...asi....

Skype: hmmmmmmmm

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 16.2.2018  22:40

    Díky televizi Prima jsem mohl vidět i tento třetí a bohužel poslední díl Maigretovské série s Gabinem. Tímto ji moc děkuji za uvedení. Hold i komerční stanice může někdy příjemně překvapit. Jinak tento díl je na úplně stejné úrovni jako ten předchozí, i když už na něm dělali trochu jiní lidé. Je standardně napínavý, má opět docela dobrý příběh a uteče jako nic. Až bych ocenil tak o čtvrt hodinky delší stopáž. Tak se mi to líbilo, že mi to uběhlo až moc rychle. Největším pozitivem je pro mě zase představitel Maigreta můj nejoblíbenější herec mistr Gabin. Možná se opakuju, ale on se snad pro tu roli narodil. Jinak během filmu hodí zase spousta sarkastických hlášek (Vězení? Ne, dovolená.) Tím pádem jsem se i docela pobavil a za to všechno můžu dát opět 4 hvězdy.

    • 15.2.2018  22:35

    Je zajímavé udělat film z 2.světové války, ale zároveň tak minimalistický. Jak typické, pro Francouze. Bohúžel z prostoru ve kterém se film odehrává a situace hlavních hrdinů nebylo vytěženo mezilidské drama jak tu mnozí píšou. Upřímně, chování hlavních hrdinů bylo mnohdy nereálné a psychologie mezi postavami poměrně jednoduchá. Já bych film označil za dobrodružný film z prvky komedie. Jako takový má své kouzlo a charisma. A ta naivita je v něm i příjemná. Ale možná jsem čekal trochu něco jiného. Ani ten závěr nevyzněl moc dramaticky, protože se pak hned objevily titulky s tou veselou hlavní melodií. Takže konzervační mezilidské drama na které jsem se těšil, se nekonalo. Ale jako takový dobrodružný chlapský film na jedno zkouknutí to bylo dobré.

    • 14.2.2018  20:03
    Rowan Atkinson živě (TV film) (1992)
    ****

    Řeknete si o mně, že jsem konzervativec, ale přece jenom dám vždycky přednost Mr Beanovi než tomuto pásmu nejlepších Atkinsonových scén. Pět teda nedám, ale pobavil jsem se dost. Některé scény postavené na slovu jsou velmi dobré (především ty poslední dvě: na pohřbu a s učitelem) a jsou především typicky britské (stojí na černém, suchém, cynickém, nekorektním, humoru.) Ale jak jsem řekl, jsem v tomto ohledu konzervativec a nejvíc jsem se pobavil hlavně u těch scének Beanovského stylu, kde Atkinson pracuje se svým geniálním mimickým úměním. Scéna o randění mě vážně dostala do záchvatu smíchu. Jinak viděno s CZ titulky. Dívat se na to s dabingem, samozřejně nemá smysl.

    • 11.2.2018  11:03
    Děda (2016)
    **

    Na samotném počátku bylo jedno Valašsko na Moravě. Pak se sešli 3 lidi, co ho očividně mají rádi a řekli si ,,Natočíme film o Valaších o Valších pro Valachy a budou tam hrát Valaši.´´ A jak řekli, tak taky udělali. Ale nazývat výsledek filmem by bylo nedůstojné vůči filmům. Jako já neříkám, že jsem neviděl mnoho horších věcí, ale připadá mi kuriózní, že něco takového jako je Děda bylo puštěno do kin. Nějaká pořádná dramaturgie, stavba scén, pevný scénář, příběh nebo filmařina se zde skutečně hledá těžko. Především ta dramaturgie a stavba scén zde skutečně není (Celé vesnici příjde zpráva od dědy, že se mu narodil třetí vnuk. Je to ogar a jmenuje se Matyáš. Ale až poté vidíme scénu, kde se děda s dětmi dozvídá o novém přírůstku. To tu esemesku napsal ještě předtím než se ten malý narodil?.) Snímek je vhodný čistě jenom k tomu aby zahřál srdce Valacha. Ale jak píše ve svém výstižném komentáři uživatel Attta je hloupé chválit film jenom proto, že se natáčel v místech mého bydlistě. Ale jestli z něho někdo měl radost, nechci být za cynika a brát mu ji. To je úkol kritiků typu Kamila Fíly, ne můj. Ale musím napsat, že pokud nejste Valach či nemáte k Valašsku žádný srdcový vztah, je úplně zbytečné abyste si Dědu pouštěli. Já jsem z něho byl ze začátku úplně vyřízený a uvažoval jsem si o odpadu, který skutečně nedávám denně. Pak ale nastoupil na scénu sebeparodující Bolek Polívka, hrající Bolka Polívku (nebo ne?) a já si řek, že dám alespoň jednu hvězdu. Ke konci to ale začalo být docela snesitelné, místy i dokonce jenom průměrné a přišlo pár vtipných hlášek (vyplácni si hubu) i scének (opilý Čtvrtníček, co na záchodech potká Polívku.) No a hlavně písnička na závěr od Františka Segrada byla moc pěkná a film o několik příček převýšila. Tak jsem se rozhodl, že dám nakonec dvě.

    • 10.2.2018  10:05

    Je pravdou, že scénář mohl jít občas víc do hloubky. Ale ono to ani tak nevadí a připadá mi hloupé se zrovna u tohle vzhledem k žánru filmu pozastavovat jak to dělali někteří čeští kritici (rozumějte, pisálci.) I když si uvědomuju, že je podobně nepatřičné chválit, u tohoto filmu emotivnost. Ten příběh už je sám o sobě emotivní, stačilo ho jenom obsadit dobře hrajícími dětskými herci. I tak je ale co chválit. Hlavně, že je tento film velmi inteligentním a přínosným typem snímku pro celou rodinu.. Malým dětem ukáže, jaká hrozná byla válka. Film pro ně musí být hrozně působivý a napínavý. Je vyprávěn efektivně, já sám jsem se do něho ponořil a držel hlavním hrdinům palce. Starší či náročnější diváky film neurazí a bude se jim líbit také. V rámci filmů o 2.světové válce je poměrně originálním počinem. Je vyprávěn dětskýma očima a nese v sobě mnoho pozitivizmu, motivace a hezkých myšlenek. Musí se pochválit i herecké výkony obou dětských herců a Patrick Bruel by si za roli otce zasloužil Césara. Suma sumárům, skutečně krásný případ filmu pro celou rodinu.

    • 4.2.2018  21:50

    Ne, zas tak zábavne jak jsem čekal. Nevadí, že je na celém projektu až moc okatě vidět, že byl spíchnut horkou jehlou. Nulová režie s bláznivou kamerou jsou věci, které ke Kanceláři Blaník patří. Jde o to, že skutečně vtipných míst je zde poskvrnu, většinou jsou nahrazeny takovými malými frky k pousmání. Začátek, ve kterém je ještě Tonda kandidátem je ale super. Především pasáž v ČT, ve které se Tonda raduje ze setkání s Alešem Hámou a nezvládne rozhovor s Jakubem Železným je povedená. Taky jsem se hodně pobavil u Tondova volebního spotu no a Klusův popevěk do kampaně (Tonda, Tonda to dá) je chytlavý. Ale poté, co Žížala neodevzdá podpisy kvůli napadení Pražskou kavárnou film spadne do podprůměru, občas i lehkého průměru. Prostředek má hodně hluchých míst a z hledaní špíny na ostatní kandidáty by se podle mě dalo vytěžít víc satirického a celkově humorného potenciálu (co takhle rýpnutí do Parlamentních listů, hm?). Občas jsem se už začínal nudit a zdálo se mi, že i ta poměrně krátká stopáž je na Tondu moc velké sousto. Ale zase třeba scéna s Kalouskem byla skvělá a líbil se mi i ten nápad s Pražskou kavárnou. Akorát mi mezi těmi kavárníky ve filmu chyběl ten největší z nich a to Zdeněk Svěrák. Celkově to asi zas tak špatné nebylo, ale jak už bylo někoikrát zmíněno je to film na jedno použití, jenž už za několik let nebude mít co nabídnout. Nebo je snad nadčasový? Nechme se překvapit, ale pro dnešek je to Tondo na slabší 3.

    • 1.2.2018  19:13

    Snad ani nemám o čem psát. Instalatér z Tuchlovic toho ve vás moc nezanechá a dá se na něho lehce zapomenout.. I tak se mi docela líbil. Vyobrazení venkova zde není naivní radobyhumorné, jak z jiného světa, ale docela realistické úměrné současné době. Film je to vlastně jinak poměrně smutný. Komedie, nevím. Zasmál jsem se jednou. Ani žádných pokusů o vtip jsem si nevšiml. Posledních 20 minut je pěkně emotivních. Akorát spousta věcí a témat z filmu jaksi vyzní do ztracena. Snad i kvůli absenci nějakého žánru a kratší stopáži. Je to škoda. Obvzlášť, když zde Kohák není za Koháka, co hraje charakterní roli jako v Teorii tygra, ale už je to Kohák, který charakterně hraje. I když sám sebe. No, nemám rád lidi, co postavili na svojí jednoduchosti svou kariéru. Ale tady mi byl sympatický.

    • 30.1.2018  22:05

    Vrásky z lásky začínají s velmi nadějným náběhem na drama s prvky tragikomedie o těžkém staří, generačním střetu a nevděčné roli starého člověka v dnešní době. Scéna, ve které dávají do šrotu to staré auto je docela silná. Ale potenciál na pořádné drama je poměrně rychle zabit, jakmile se na scéně objeví bouřící se Bohdalka proti přísnému řádu v pečovatelském domě. To mi připadalo nápadně podobné s Pozor Vizita!. Pasáž kdy se snaží Jana s pomocí Otty dostat na konkurz do Prahy obsahuje pár typických klišé a má poměrně předvídatelný a okoukaný průběh. Prostě obyčejná road-movie lovestrory, akorát obráceně. Až teprve od příchodu na konkurz se film z té průměrné roviny s nevyužitým potenciálem, přehoupne do docela slušného dramatu. Ještě teď mi zamrazí při tom jaký pocit musel být pro tu starou postavu Jany, když tam přede všemi a hlavně před sebou ukázala, že je šedivá a stará. Stará i na roli staré. Scéna na konkurzu a pak ještě následný rozhovor Otty s Janou byly třeba už docela silné scény. Škoda, že samotný konec je zase takový nijáky. Jenom jako pocta panu Brzobohatému a Bohdalcem to nestačí. I když je fajn, že je tento film ještě předtím než pan Brzobohatý odešel odpočívat do svatého pokoje dokázal usmířit. Často se v tomto filmu chválí výkon Bohdalové. Mně připadalo neodolatelné Brzobohatého osobité charisma a velmi příjemný civilní projev. Bohdalová mu jen zdatně sekundovala.

    • 27.1.2018  22:47

    Tak a máme tady zatím poslední natočený díl s komisařem Maigretem v podání Rowana Atkinsona. Jak tak vidím asi se v tomto roce v natáčení dalších dílů pokračovat nebude, což je škoda. Celou sérii totiž považuji za velmi zdařilou a toto byl druhý nejlepší díl. Byla vybrána knižní předloha s dobrým a napínavým příběhem, ve kterém je i několik docela překvapivých momentů. Také se odehrává v prostředí hříšných nočních barů, které mám s francouzskými kriminálkami padesátých let spojené. Úplně jsem si představoval, že mohl být tento Maigretův případ zpracován v 50.letech s legendárním Jeanem Gabinem. Celý děj má zakončení ne v nějak zvlášť překvapivém odhalení vraha, ale ve velmi lidské pointě která ospravedlňuje dívky, ze kterých se občas shodou okolností stanou prostitutky. Sám Maigret nakonci hrozně hezky řekne, že by nezatýkal dívky o kterých by věděl jak trpěly. Maigret byl stejně v celé této sérii filmů krásně vykreslen jako obyčejná lidská bytost s citem s emapatií, která jenom dělá svou práci. Rowan Atkinson tomu pomohl svým příjemným civilním hereckým pojetím role. Jak jsem již řekl, celou sérii moc chválím a tento díl se mi líbil hned po kladení pasti nejvíc.

    • 26.1.2018  23:28

    V názvu jedné z kapitol své biografické knihy označila Annie Girardotová Cayatteho advokátem a prokurátorem. Caytatte byl vždycky v jejich společných filmech advokát.. Prokurátor, který je pro trest smrti se z něho stal až při natáčení filmu Prožít si své peklo. Tento film byl inspirován skutečnými událostmi, které v té době hýbaly Francií. Caytatte při nich byl pro trest smrti pro mladého vraha, co zabil svou malou sestru. Ohledně této záležitosti se s Cayattem Annie ve zlém rozešla. Taky nechtěla hrát drsný závěr celého filmu ,,Prožit si své peklo,,´´ I když spolu poté natočili ještě jeden film Láska s otazníkem, přestali se vzájemně mít rádi. Já jsem film Prožit své peklo ohodnotil kladně plným počtem hvězd. Ale již dlouho si říkám, že to musím přehodnotit. Protože ten film je vlastně velmi necitlivý a cynický, i když velmi působivý a s výbornou atmosférou. Cayatte byl skutečně lepší, když své filmy točil a psal jako advokát.. Jedním z nich je i Není kouře bez ohně. V něm ukazuje jaká je vlastně politika svinstvo a taky jak je propojená s justicí a soudy, které nemusí být vždycky nezávislé.. Ve Francii to tehdy nebylo se spravedlivou justicí zrovna nejlepší, což nám dokazují filmy právě Cayttateho anebo třeba José Giovanniho. I tak v současné době věřím v naší České republice ještě v jakžtakž nezávislé soudy. V čem je ale film nadčasový je vyobrazení toho jak se zákeřný kandidát nikdy nebojí používat těch nejhorších praktik aby pošpinil svého čestného a slušného soupeře. Úplně jsem vtom viděl souvislost s druhým kolem prezidentských voleb, které teď probíhá. Prostě, hrůza. Cayttate to vše velmi srozumitelně podává a hlavní postavy hájí velmi přesvědčivě, což bylo jeho záměrem, který se vydařil. Jako skutečný advokát by se pravděpodobně určitě neztrátil. Na mě jeho obhajovací řeč zapůsobila. Prostě to co tímto snímkem chtěl říct je snad slunce jasné, ale zároveň k zamyšlení. Můžete nad tím myslet a ne na film hned po skončení zapomenout.. Silnosti filmu dopomáhají taky výborné herecké výkony a to nejenom mé milované Aničky, ale i Bernarda Frressona. A nesmím zapomenout taky na klasického představitele těch největších slizounů Michela Bouqeta, který ve své domácí herecké poloze byl opět výborný. Až mi sliz tekl po obrazovce. Akorát Mirelie Darc, svou postavu hrála nevýrazně. To ji mám přitom rád. Suma sumarům, této Cayttově objahovací řeči dávám 4 hvězdy.

    • 25.1.2018  21:53
    Prezidentský duel – finále (TV pořad) (2018)
    ****

    Stejně jako u debaty na Primě ve svém komentáři nechci ani tak hodnotit jak si vedli kandidáti jako spíš zpracování a celkovou úroveň pořadu. A tu zde musím vážně pochválit. ČT je mnohdy kritizovaná za neobjektivitu. Ale Witovská zde dokázala být nestranná. Měřila oboum kandidátům stejným metrem, ale zároveň je oba řádně podusila a dokázala na ně vytáhnout i nelichotivé věci. Chválím taky její přísnost. Na začátku se začali oba pánové hádat, ona je ale hned rázně napomenula. Čímž byla po celou dobu debata věcná, ne jako ta na Primě. Prostředí bylo komorní bez žádných světýlek či několik stovek lidí v publiku, ale zato v debatě byli zajímavé otázky věnující se vhodným tématům. Takže debata byla celkově dobrým vodítkem pro nerozhodnutého voliče. Tak tedy díky ČT za dobrou debatu. A teď ať zvítězí pravda a slušnost.

    • 24.1.2018  18:41
    Forrest Gump (1994)
    ****

    Forrest Gump je další americká pohádka pro dospělé, která nám zobrazuje americký alternativní svět. Navíc po celou dobu citově vydírá (díky tomu je tak oblíbená). Prostě kalkulk. Ale prostě umí zahřát po té dušičce, to se mu odepřít nedá. Je to emotivní film. Na tom ale nemá ani tak zásluhu právě ten scénář s chtěným nádechem patosu. Opravdu emotivní film, kterému ten kalkulk dokážete i odpustit z toho udělal především Tom Hans. Nemusím s ním sice ve svém životě už nic vidět, do topky herců bych si ho určitě nedal, ale zde je velmi přesný. On té postavě Forresta dodal, až ten správný efekt. Pokuď budu chtít někdy ještě Forresta Gumpa vidět,bude to asi hlavně kvůli hlavní postavě a to co s ní udělal její představitel. Za to určitě půlhvězdička navíc, čímž mi to nakonec vyšlo ze tří a půl na čtyři

    • 24.1.2018  17:43
    Česko hledá prezidenta (TV pořad) (2018)
    **

    Ani tak nechci hodnotit jak si vedli kandidáti jako spíš zpracování celého pořadu. A to bylo skutečně nešťastné. Komentátoři to v různých médiích docela trefně přirovnali k Superstar. Jako by už ani nešlo o politiku, ale o show s co nejvíc světýlky. Jinak Všichti ti lidi v públiku (ať už tam byli na podporu Drahoše nebo Zemana) skutečně předvedli vrchol buranství a chovali se jak v hospodě. Bučeli, řvali, skandovali a nesmyslně tleskali i když ani nebyl důvod. Byl to skoro takový výlet do dob Kotle. Akorát s méně temperamentním moderátem. Voříšek tam vlastně jenom stál a občas se snažil uklidnit jako učitel ve škole lidi v hledišti (marně.) Aby tam ale měl trochu i co na práci zatímco hlediště řvalo, Zeman obdivoval svou vtipnost a Drahoš se pokoušel něco říct, nabídla mu vždycky řežie ať vždycky řekne kolik lidí se právě kouká. Už skoro 2 miliony. Děkujeme pane Arašíde, jsme nadšení. Výběr témat byl jako když pejsek s kočičkou vaří dort. Důleřžitým tématům, které může prezident trochu ovlivnit jako jmenování premiéra se pořad věnoval jenom okrajově a naopak se dlouze řešil protikuřácký zákon (který je úplně v pase) a zdanění cíkevních restitucí. Věc o které je ostuda po roce 1989 ještě diskutovat. Navíc je výhradně v kompetenci vlády. Takže snad to bude ČT lepší. Hodnotím dvěma čistě jenom kvůli tomu, že mě tento pořad opět přesvědčil, že Zeman je kvůli svému buranství a zákeřnosti nevolitelný.

    • 20.1.2018  23:10

    Zmizela zbytečná akce z druhého dílu a opět se vrátila větší starosvětskost. Předloha Simenona popisuje zdřejmě jeden z těch složitějších případů, který mi možná nepřipadal tak zajímavý jako ostatní co jsem viděl a četl. Postava Andersena byla ale zajímavá a opět se mi líbilo Maigretovo dokonalé uvažování. Ta postava mě prostě fascinuje ať už na papíře nebo na plátně v podání Jeana Gabina či právě Rowana Atkinsona, který ji ztvárňuje zase úplně jinak než můj miláček Gabin ale taky velmi dobře. Zamrzela mě trochu absence hudebního podkresu, který v předchozích dílech dokresloval atmostféru scén. Ale jinak vážně všechny klady, které jsem vypsal u předchozích dvou dílů vcelku zústavají. Akorát nebyl zrovna zvolen nejlepší Simonenův příběh. Ale i když je složitý, je zároveň i promyšlený, se standardním napětím a překvapivým závěrem. Takže objektivně vzato vlastně ani na ten si nemohu stěžovat a mohu dát zase 4 hvězdy.

    • 20.1.2018  11:03

    Filmy podobného typu, co se odehrávají na minimalistickém malém prostoru mám skutečně rád. Zde ale byla ona šokující odhalení předvídatelná a jak z telenovely. (Pozor Spolier!) To že nějaký z těch chlapů během večera odhalí svou nevěru, mě napadlo už na začátku. No a toto klišé zde skutečno bylo použito. Navíc ještě v plném rozsahu a nevkusně rozpatláno. Až jsem se nakonec začal stydět, že na něco takového koukám. Filozofický závěr byl ale docela zajímavý, i když trochu úmělý. Ale musím se přiznat, že jsem ho asi nepochopil úplně správně. Ale ta myšlenka, že mobil je naše černá skříňka ve které je všechno byla zajímavá. Mé pohoršení nad filmem ale už překonat nedokázala. Takže zústavám na dvou. Ale klidně si v mém hodnocení tu trojku představte.

    • 19.1.2018  18:06

    Tady značně vítězí obsah nad formou. Natočený je tento dokument divně. Vtom by snad byla vážně i kdejáká reportáž Reportérů ČT nebo 168 hodin lepší. Mnohdy doplácí na chaotický střih a neuspořádanost. Ale já ho rád nadhodnotím jednou hvězdičkou kvůli sdělení a informacím, které si jinak mnoho lidí neuvědomí. Vyčítá se mu sice neobjektivita, ale ta je mi v tomto případě vážně úplně putna. Uvědomte si důvod proč vlastně vznikl a o co jeho tvůrcům šlo. Kdyby Janeček řešil objektivitu nic bysme se nedozvěděli. Nedej bůh, kdyby se ho účastnil sám Babiš.

    • 14.1.2018  17:41

    Taková nenásilná doplňjící jednohubka. Neurazí, ale v rámci této série ani nenadchne.

    • 14.1.2018  16:53

    Kdybych měl být subjektivní, dám jenom jednu hvězdu. Ale musím ocenit, že tento minifilm začal 3D počítačovou animaci která je pro nás dnes již samozřejností a stále svou kvalitou roste nahoru. To je sice velký přínos, ale zde je ta animace hrozná. To batole jakoby pocházelo z nějakého horroru. Děj mi připadal spíš agresivní a cynický, než vtipný. Přitom v budoucnu dokázal vždy Pixar ve svých animácích zaručeně zahřát po duši. Tady se to ještě vůbec nepovedlo.

    • 13.1.2018  23:40

    O ždibec slabší než první díl. Nějak mě iritovaly ty občasné honičky, které kazily to krasně pomalé tempo vyprávění. Už mi to nepřipadalo tak hrozně starosvětské jak Maigret klade past. Ale i tak se mi to hodně líbilo a musím pochválit výbornou syrovou atmostféru příběhu. Občas mi skutečně až šel mráz po zádech, tak hrozně se mi film dostal pod kůži. Což je u detektivky vždy plus. Případ mrtvého muže stejně jako jeho předchůdce má taky velmi dobrou hudbu, která dobře dokresluje celkovou působivost jednotlivých scén. A Atkinson zde byl opět zajímavý a výborný. Jeho Maigret je prostě trochu jiný než ten Gabinův a Simonenův. Ale není mi o nic míň sympatický.

    • 12.1.2018  16:07
    Maigret klade past (TV film) (2016)
    ****

    Jsem rád, že zde na samotný začátek svého komentáře můžu pochválit jednu komerční stanici, protože k tomu skutečně není důvod každý den. Mám na mysli televizi Prima, která loni zakoupila první dva díly tohoto nového Maigreta a teď po jejich repríze uvede další dva premiérové z loňského roku. A ještě je vybavila na současné poměry komerčních stanic velmi kvalitním dabingem, který je nápaditě obsazen. Jsem rád, že u toho někdo přemýšlel a neobsadil automaticky Atkinsonova dvorního dabéra Jiřího Pragera. Nic proti němu nemám, dokáže bezpochyby nadabovat i vážné role. Ale sem by se svou barvou hlasu nehodil. Na postavu Maigreta je potřeba někde s hlubokým charismatickým hlasem. V tomto ohledu byl Karel Heřmánek velmi dobrou volbu. Jen tak poznamenám, že by možná nemusel znít špatně ani Jiří Bartoška. Teď už tedy k samotnému filmu. Ten mi udělal radost, že není natočen současným stylem, ale podle osnov staré školy. Nedočkáme se žádných rychlých střihů, velkých pohybů kamery apod. Příběh má klasické intenzivní pomalé tempo vyprávění a je zasazen do věrohodných kulis Paříže 50 let., které mu dávají neodolatelnou starosvětskou atmosféru, která je s Maigretem neodmyslitelně spojena. K Maigretovi také patří stylovost a jeho neustálé pobafávání dýmky, kterého se dočkáme i zde. Takže všechny složky, které mám spojené s klasickým Maigretem zde zůstaly a nikdo se nepokoušel prznit klasiku. Netypická se ale může zdát volba hlavního představitele. Po nepřekonatelném Jeanu Gabinovi a Bruno Cremerovi si zde roli Maigreta střihl Rowan Atkinson. Komik, kterého si český divák nespojí s nikým jiným než ze ztřeštěným Beanem. Já jako fanoušek Beanových grotesek, jsem proti Rowanovi ale neměl žádné předsudky. Věděl jsem, že to zvládne. Navíc on už toho Beana nedělá několik ket. Na anglických divadelních prknech dokázal, že umí výborně zahrát i seriózní role, když se objevil v úloze osamělého učitele St. Johna Quatermainea v divadle Wyndham's ve hře Simona Graye Quartermaine's Terms. Ale roli Maigreta původně odmítl s tím, že hrát úplně obyčejného člověka, co jenom dělá svou prací je pro něho velká výzva. Nakonec ale tuto výzvu přijal a jsem za to rád. Já znám Gabinova Maigreta, který je sympaťák se sarkastickými hlody, které pozvedávají Maigretovky ještě někam výš. Gabin Maigretovi prostě dodal úplně jiný rozměr díky svému charismatu a určité stylovosti starého bručouna. Atkinsonův Maigret je úplně jiný. Neprojevuje žádný sarkasmus jako ten Gabinův a ani není takovým vášnivým milovníkem jídla jako ten Simenonův. Je to v podstatě vážně jenom obyčejný chlap, dělající svou práci, která ho občas dělá melancholickým. Ano, přesně tak bych to řekl. Atkinsonův Maigret je melancholický. A Atkinson ho hraje hrozně uvěřitelně a citlivě tak, že je vám ta postava blízka a vážně si přejete aby toho vraha vypátral, ale chápete ho i jako člověka. Je zde třeba hrozně hezky vykreslen jeho vztah se ženou. Zkrátka Atkinson je v této roli výborný. Ne tak dobrý jako Gabin, ale zase dominuje něčím jiným. A jeho vykreslení Maigreta jako melancholika se sem hodí. Protože má film dobře vybudovanou depresivní atmosféru, nikam nevedoucího vyšetřování při kterém je vyšetřovatel ještě pod tlakem. Tuto atmosféru utvrzuje taky skvělá hudba a tmavý vizuál s mimem teplých barev. Celé to vygraduje dokonalým skoro až děsivým finále. (Pozor Velký Spoiler!) Postavy vraždícího architekta a jeho ďábelsky milující matky jsou zde geniálně napsány a zahrány. Snad ještě lépe než ve zpracování s Gabinem. Škoda jenom kratší stopáže, kvůli které se ve filmu neobjevila postava řezníka která by mohla diváka hodně mát a ještě víc utvrdit napětí. Ale jinak mě toto zpracování hrozně příjemně překvapilo a moc se mi líbilo. Už se zítra těším na další díl. P.S. Film jsem viděl už v sobotu kdy běžel na Primě, ale čas okomentovat ho jsem měl až dneska v pátek.

    • 5.1.2018  17:25
    Osmy (TV film) (2014)
    ****

    V tomto případě se spolupráce dua Strach+Epstein povedla. Strach to geniálně natočil. Ten socialismus z toho přímo dýchá. Ty šedé ulice a hnusné kanceláře jsou vykresleny přímo puntíčkářsky. Epsteinův scénář je velmi svižný a zábavný. Film skutečně jako nic. Líbilo se mi i to závěrečné hořké vyznění. Prostě, parádní jednohubka.

    • 2.1.2018  22:35
    Marie Terezie (TV film) (2017)
    **

    Je z toho stále cítit TV film. Žádných velkolepých scén s hromadou komparzistů se nedočkáme. Ale i tak to skutečně velmi dobře vypadá. Divák se ale kochá krasnými exteriéry a kostýmy, až si neuvědomí, že nesleduje prakticky žádné historické drama, ale další červenou knihovnu v historických kulisách. Ovšem, ani v rámci červené knihovny to neobstojí (jako třeba legendární Angelika, ke které to má nejblíž), protože emoce jsou tu takřka na nule. Marie Terezie v první části hrozně stojí o Františka. Ona je mu ale úplně šumafuk, takže proč o něj vlastně tolik stojí? To je záhada. Nicméně se nakonec vezmou a vrcholem celé první epizody je jejich postelová scéna, kde se Kotek dokonce svlékne do naha. Možná to uspokují některé vlhké divačky, ale neodstraní to fakt, že i ta postelová scéna je hrozně úmělá. Druhý díl už snad ani nepředstírá že není ničím víc než červenou knihovnou. A i když už není tak statický, dokonce v něm jsou nějaké trochu víc emotivní scény, špatný je taky. Nevím, jestli tehdy Marie Terezie skutečně tolik řešila milostné vztahy a její manžel nedělal nic jiného než že koketoval s okolními hraběnkami. Mě to ale připadalo plytké po všech směrech. Ostatně, jako celá mnisérie. Prostě další veřejnoprávní zklamání.

    • 25.12.2017  22:34
    Nejlepší přítel (TV film) (2017)
    *

    Dalo by se snad i říct, že když se ČT letos rozhodla místo tří zbytečných pohádek natočit jenom jednu tak, že bude alespoň propracovaná a kvalitní. Tak dobře, na rozdíl od loňského Pravého rytíře a Slíbené prostitutky to vypadá jako film. To jsem vcelku věděl už předtím, že ta Janákova režie nemůže nic zkazit. Ale základem každého filmu je stejně scénář. A ten je prostě pořád stejně nepovedený. Tématika pekla a těch bububu čertů už je prostě okoukaná. Hlavně pokuď v ni scénárista nepříjde s ničím novým, jako tady. No schválně. Kolikrát jsme už viděli nějaký příběh o čertovi, co se dostane na svět kde se polepší? No, nepochybně několikrát. Celé je to přiběhově hrozně zoufalé. Vždyť už na začátku dovíme jak to skoro celé dopadne. Takže pak přišla pasáž, ve které mi připadalo jako kdyby v té pohádce snad ani o nic nešlo. Pak příjde přehrávající Sokolův záporak, který do toho dá alespoň trochu života, ale každý dějový zvrat je zde stejně úměle vytvořený. Postavy se zkrátka chovají nesmyslně, každou chvilkou mění své názory a chování, aby se to tak mohlo dotáhnout k tomu konci bez ohledu na logiku. A těch chyb k podrobnému kritizování je tam tolik. Naprosto promarněný potenciál Lábusovy postavy, jako vždy trapná Vágnerová, absence pravého humoru a laskavosti a tak dále a tak dále... Ale vážně mě to rejpání dneska moc nebaví. Prostě takhle nemá vypadat dobrá pohádka. Ale tak jedna hvězda, když jsou ty Vánoce.

    • 20.12.2017  16:59

    No to bylo něco. Dal jsem ti to jako předfilm k Muži a ženě a musím říct, že už tento malý experiment mě zaujal. Skutečně to je experiment, protože Lenouch nejspíš vážně tím autem nejel. Nebo ten zvuk z toho auta prostě není autentický. Chtěl bych to ale někdy ale vidět na velkém plátně. Závěrečná pointa mě pobavila. Zajimavostí je že jedná o nesestříhaný materiál.

    • 19.12.2017  20:08

    Pokuď bych se vtom chtěl trochu štourat tak bych řekl, že bych ocenil větší rozvinutost příběhu, delší stopaž a i lepší přehlednost v ději. Ale to bych vážně vařil z vody, protože tady vážně moc není o čem diskutovat. Tři muži jsou francouzskou kriminálkou se všemi svými typickými znaky, co od ni očekávám. Počínaje atraktivní zápletkou končící dobře zvládnutou akcí, která není pro Delonovy filmy obvyklá, ale zde se ta automobilová honička vážně povedla. Příjemným překvapením pro mě bylo, že se Delon podílel sám na scénáři, ale nedělá v něm ze sebe superhdinu .Naopak, se mi líbil ten realistický závěr, který diváka hodně překvapí. Toto je ještě ten nezkažený mnou obdivovaný Delon s naprosto přesnou gestikulací v hereckém projevu a pohledem štramáka, kterému tu roli prostě věřím. gundalin má ale pravdu. Taky mám pocit, že v tomto filmu (13 let po Samurajovi) nastala tomu pravému Delonovi kterého mám v Top 10 labutí píseň. Ale sentimentální vykřík ,,Sbohem Delone´´ si ještě nechám. Třeba se mi bude právě hodit u Bojovníka. Zde napíšu: Byl jsi dobrý Delone. Véééélmi dobrý.

    • 15.12.2017  22:29

    No já nevím. Pro mě to nebylo úplně ono. K postavě Brasseura jsem si absolutně nic nenašel, kukučovi jaký měl se prostě nedalo věřit. Měl jsem taky občas pocit (což se mi stává u francouzské kriminálky málokdy), že děj se poměrně táhne a oplývá počtem mnoha hluchých míst. Pointu jsem si taky předstoval nějak jinak a asi mi ani nestojí za nějaké přemýšlení i když dobře sedla k tomu názvu. Musím ale i chválit. Ať už třeba vynikajcí výkon Tringtignanta nebo geniální původní dabing (díky bohu, že jsem ho sehnal.) Ono to celkově nebylo nějak špatné, ale prostě od kriminálky z typické francouzské školy čekám víc....

    • 11.12.2017  21:43
    Jméno (2012)
    ***

    Začátek se sice nesl v duchu hloupého tlachání, znamenajícího pokus o humor. Ale pak to sklouzlo přesně do toho, co vždy zblajznu i s navijákem. Postupného odkrývání pravd a charakterů, čímž se film přehoupl do výborného dramatu se skvělou atmostfétou u kterého jsem nepochyboval o čtyřech hvězdách. Ale ten (Pozor Spoiler) happyend tam byl vážně trapný a hrozně úměle vytvořený jak z nějakého halyvůůůdského romántického patosovitého slaďáku, ze kterého by člověk mohl dostat snad i cukrovku. Zkazilo mi to dojem natolik, že nakonec musím dát jenom 3.

    • 8.12.2017  21:44
    Kozy léčí (TV film) (2017)
    ***

    Co říct? Stačilo by snad jen neurazí, ale ani nenadchne. Protože to je přesně případ tohohle TV filmu. Není to nic nějak blbého, dalo se to zkouknout. Na TV poměry docela dobrá kamera a režie. Hezky vybrané lokace a celkové příjemné pozitivní vyznění, klidně můžu brát také jako plus. V mnoha ohledech to je i docela ze života. Věřím, že farmáře tento film potěší. Ale teď si řekněme, stačí tohle všechno? Protože se na to koukněme takhle. Naše kinematografie v současnosti IMHO zažívá dost slušný restart. To jsem si nevycucal z prstu a ani nepřečetl od nějákých pisálků, co si říkají recenzenti. Na to jsem přišel podle českých filmů, co jsem hlavně za tento rok viděl. Jsme sice stále tak na půl cesty, ale furt umíme udělat dobré a zároveň zajímavé filmové produkty. Podobné ,,vesnické,´´ filmy tomuto restartu ale nepomáhají, ale naopak ho podkopávají pod zem. Protože prostě takovýhle báchorek z vesnice už jsme viděly tolik a natáčí se už od bolševika. Tento film je zase jeden z nich. Navíc jeho pointa je zároveň i děsně jednoduchá a banální, i když třeba zahřeje u srdce (ale to je věc jiná.) Takže jako hezké, ale zároveň pro dnešní českou kinematografii (a to i TV produkci), už nepotřebné. Potřebujeme úmělecké projekty a divactvo na ně převychovat. Vidím tady ale i ty klady, které jsem na začátku zmiňoval. Takže musím dát tomu filmu stejně slabší tři.

    • 3.12.2017  22:03

    Tyhlety kritiky justice, systému společnosti apod. uměla vždycky francouzská kinematografie, dobře vyobrazovat. A dokázal i to Carmé v tomto filmu, který zaujme na první pohled už jenom svým výstižným názvem a přesvědčivým bojovníkem Brelem, ale také jeho odporným protihráčem Dennerem. Tempo filmu velmi pomalé a zpracování klidné. Objeví se, pravda, i hlušší místa. Ale to je mi úplně jedno. Protože každý inteligentní divák, pozná v čem spočívá pravá podstata tohoto filmu. A kde je ta nadčasová pointa. Ovšem, ta zde není jenom jedna. To mám vždycky rád. Závěrečná scéna na schodech dává celému filmu zcela jiný rozměr. Jaksi ho pozvedává ještě někam výš. Nebudu zde psát nějaké moudro, které mi film řekl a jestli si myslím, že Level prohrál nebo vyhrál. To je už trochu subjektivní kolonka. Jak si to kdo vyloží, podle závěrečných Levelových slov je na něm. Takže jenom řeknu, že jsem viděl velmi přínosné drama, které bych doporučil. No a hlavně mě zase donutí k nějakým myšlenkám.

    • 2.12.2017  11:51
    Mlčenlivý (1973)
    ****

    Až vlastně po závěrečném vyznění mi došlo, o co tam celou dobu vlastně šlo. V čem spočívala ta paranoia a atmostféra kterou zde všichni vyzdvihují. Nesvědčí to tedy zrovna nic pozitivního o mém vnímaní filmů, ale tak když si to dáte dohromady, je to síla. Na tom filmu je totiž nejzajímavější, že všichni agenti a nepřátelé jsou skryti naprosto nenápadně a nezůstanou vůbec prozrazeni. To znamená, obdivuhodnou promyšlenost příběhu. No a hlavně (a to na mě vždycky funguje) vynikajcí hru s divákem. Filmy, ve kterých se nakonec stává myší především divák, zblajznu i s navijákem vždycky. Tady k tomu taky musím přičíst to co předvádí můj oblíbenec Lino Ventura. Film se mu velmi líbil a na natáčení byl spokojený. Odrazilo se to i snad i do toho jak svou roli prožil. V Mlčenlivém nehraje, on svou rolí žije. Každé jeho gesto, pohyb, scéna je tak věrohodné. Kvůli věcím, co jsem v tomto komentáři napsal dokážu odpustit i některé naivní blbosti jak z crazy komedie (výměna aut) a dát poctivé 4.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace