Carrie_3

Carrie_3

Andrea Jirásková

okres Rakovník
studentka VŠ

23 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 21.1.2014  21:15

    Režisér měl možnost zpracovat velice silné téma, které jsme sice už měli tu možnost vidět zpracované snad stokrát, ale pro mě má pořád zvláštní význam (kouzlo?). Film má z mého hlediska dva velké klady: za prvé je to způsob jeho snímání. V mnoha ohledech působí jako jedna velká pohádka (pokud odhlédneme od děje) a každá scéna je skvěle barevně vyvedena. Jako druhý klad mohu označit herecké výkony, které snímek nepochybně posouvají o stupínek v hodnocení výše. Důvod, proč ale hodnotím relativně nízko, je ten, že mi zde chyběly emoce (i když by se mohlo zdát, že film je jimi napěchovaný - není to tak). Nedokázala jsem se do děje ponořit a pouze jsem ho chladně sledovala zpovzdálí. Nevím, zda režisérovou snahou bylo tak říkajíc "zalíbit se všem", ale co se mě týče, tak na mě to příliš nezapůsobilo. Škoda, byl zde určitě velký potenciál.

    • 19.9.2011  22:05
    12 opic (1995)
    *****

    Zjistila jsem, že v poslední době ráda píšu komentáře k filmům, které hodnotím velmi pozitivně a udělené "hvězdy" tomu napovídají. Všeobecně, když je snímek špatný, obvykle víte, co vám na něm vadilo a zkritizovat jej je v tom případě velice snadné. Ale co říci v případě, že jste z filmu nadšeni a nedostává se vám slov nebo naopak dostává, ale vše již bylo řečeno jinými uživateli? I přesto, že nepatřím k fanouškům sci-fi, ráda jsem v tomto případě zabrousila do jiného žánru, než sleduji obvykle a musím podotknout - nebyla jsem zklamána, možná právě naopak - byla jsem velmi nadšená a pravděpodobně "12 opic" zařadím na vrchol mého imaginárního žebříčku tohoto žánru. Terry Gilliam je režisér, který je dle mého názoru veliký vizionář, vše, co si usmyslí, dokáže zdárně dovést do svého konce, ať už se to týká i například jakýchkoli drobností. Nemyslím si, že je nutné nějakým způsobem hluboce hodnotit tento snímek, jeho relativně vysoké hodnocení mluví za vše. Jednoduše, pokud film stojí na detailně promyšleném scénáři, výborné kameře a hudbě a skvělých hercích - nebude s velkou pravděpodobností špatný, ba co víc - možná bude vynikající - stejně jako v tomto případě.

    • 30.4.2011  22:03

    Velmi působivý snímek, jež divákovi servíruje data a poznatky potvrzující, že nový věk nastane v prosinci roku 2012. Jestli tomu tak bude či nikoli, nechme budoucnosti, kterou nikdo neovlivní. Při hodnocení tohoto dokumentu nepopírám, že jsem byla značně ovlivněna skutečností, že mě kruhy a různé obrazce v obilí fascinují z hlediska jejich dokonalosti a prostorového ztvránění bez ohledu na to, kdo je vytvořil. Netvrdím, že jsem všemu, co bylo ve snímku uvedeno, věřila, přesto ale bylo zajímavé sledovat, jak všechno do sebe zdánlivě "zapadá".

    • 3.12.2011  23:44

    Rumunsko je mi na míle vzdálené a o jeho kinematografii ani nemluvě. Z první dvacítky nejlepších rumunských filmů (generováno zde na čsfd) jsem podle názvu znala pouze tento a pravděpodobně bych jej před zhlédnutím ani nedokázala správně zařadit, v jaké že zemi to byl natočen. Jak tento snímek zhodnotit? Jedná se o syrové drama, které kolem zakázaných, nelegálních věcí nenašlapuje potichu po špičkách, ale bere je takové, jaké skutečně jsou. Život v rumunském totalismu byl drsný, my později narození si s největší pravděpodobností ani nedokážeme představit jak. A proto bylo nutné bojovat všemi prostředky, i když to mnohdy nebylo příjemné, lépe řečeno, bylo to chvílemi až nechutné. Přesto je nutné se přes to přenést a jít dál. Pro mě byl tento film rozhodně příjemným překvapením, sice nebyl tak příjemný příběhem, který zpracovával, ale způsobem, jakým jej zachycoval. Režisérovi se podařilo zachytit věrohodně tamní atmosféru a navodit pocit, že jste skutečně součástí onoho dění. Osobně bych vyzdvihla výkon hlavní představitelky - Anamarii Marincy, pro mě zcela neznámá herečka, přesto podala vynikající výkon. Nevybavuji si, že bych v posledních letech viděla mnoho kvalitních evropských filmů, a proto právě tento snímek řádím ve svém imaginárním žebříčku k těm nejlepším, co byly v Evropě v posledních pěti letech natočeny.

    • 3.7.2012  16:29
    50/50 (2011)
    ***

    Snímek zachycuje téma, které není nikomu příjemné a pravděpodobně každý doufá, že se jemu či jeho blízkým vyhne. V tomto případě to tak bohužel nebylo a Adam se s ním musí poprat a pustit se na dlouhou cestu boje o svůj holý život. Na této cestě ovšem není sám a mimo jiné mu na ní pomáhá jeho velmi dobrý přítel v podání Setha Rogena. Všeobecně celé herecké osazenstvo je velmi dobře vybráno. Mým jediným problémem s tímto snímkem byl můj pocit, že se opět jedná o typický americký film, kde přesně to, co očekáváte, tak se stane. Nemluvě o romantické vsuvce. Celkově ale oceňuji, že se snímek nebojí zachytit nepříjemné téma a snaží se jej zlehčit (ulehčit), myšleno z té dobré stránky.

    • 23.12.2011  16:10

    Přiznávám, tento snímek bych si z vlastní iniciativy nejspíš nikdy nepustila. Nachomýtla jsem se k němu náhodou při balení dárků, když jej dávali v televizi. Nemůžu říci, že by mě zklamal, vlastně byl přesně takový, jaký jsem očekávala. Klasický romantický film, který diváky pravděpodobně ničím neuchvátí a nepřekvapí. Po prvních minutách je člověk schopen odhadnout celý děj. Původně jsem myslela, že film ohodnotím dvěma hvězdami, nakonec hodnocení ale zvyšuji z důvodu toho, že snímek pozvedla příjemná herecká dvojice v podání Reese Witherspoon a Mark Ruffalo. Nezbývá mi, než jen dodat na závěr, že doufám, že se snad brzo dočkáme nějaké zajímavé, neotřelé romantické komedie z americké produkce. Bohužel si za poslední roky žádnou kvalitní nedokáži ani vybavit.

    • 24.7.2011  17:41
    Absolvent (1967)
    *****

    Více jak 100 minut jsem se připitoměle usmívala a sledovala, jaký "zákusek" mi Mike Nichols naservíroval. Film je založen na jednoduché zápletce, ovšem její zpracování nemá chybu. Jedinečná atmosféra a nostalgie, která ze snímku sálá, rozhodně stojí za to vidět. Dustin Hoffman v roli introvertního, trochu stydlivého absolventa školy si postupně hledá svoje místo na výsluní a jde si za tím, co považuje za důležité. Hoffman byl skutečně kouzelný, byla radost ho po celou sledovat. Nejlepší třešinka na pomyslném dortu byla jednoznačně hudba Simona & Garfunkela, která neměla chybu a dokázala mě zanést do 60. let minulého století. Pokud si chcete zlepšit náladu, tento film jednoznačně doporučuji. Myslím si, že svůj úkol splní znamenitě.

    • 1.8.2011  23:32

    K filmu mě pojí hluboká nostalgie - ve chvíli, kdy jsem jej zhlédla, jsem byla naprosto fascinovaná jako nikdy předtím (což samozřejmě musím připsat k mému relativně nižšímu věku). Celé prostředí, kde se děj odehrává, na mě působilo jaksi sterilně, odtažitě, všechno bylo předpisově uklizené, narovnané, dodržování denních rytmů naprosto pravidelné. Právě s tímto prostředím kontrastují rodiny, které jsou navenek velmi spořádané a žijí spokojeným rodinným životem. Ovšem realita je naprosto odlišná - "Není všechno zlato, co se třpytí." Lester Burnham v podání Kevina Spaceyho mě naprosto odzbrojil, jeho herecký koncert byla radost sledovat a Oscara si nepochybně zasloužil. Kdybych měla vyzdvihovat jednotlivé herecké výkony, můj závěrečný text by byl asi hodně dlouhý, o což ovšem nestojím, proto budu jen suše konstatovat, že i ostatní obsazené role byly vybrány s citem a tvořily velmi příjemné ničím nerušené prostředí. Snímek dále stojí na vynikajícím scénáři s promyšlenými a občas i vtipnými dialogy, kde scénárista neplýtval zbytečně slovy, pouze jimi vyjádřil to, co bylo nutné být vyřčeno a občas toho bylo více... Poslední, na co bych se ráda zaměřila, je hudební podkreslení filmu, které měl za úkol Thomas Newman. Hudební doprovod je tak specifický, že jej poznáte na první poslech, pokud jej zaslechnete v některém jiném filmu či televizním pořadu. Soundtrack mě asi nikdy neomrzí, i když většina skladeb není zrovna pozitivních, přesto dokáží uvést tu správnou atmosféru. O filmu jsem zatím doposud nikdy nepochybovala, že by zabíral místo v mé TOP10 oblíbených filmů, protože zde jednoznačně patří.

    • 22.4.2011  20:12

    Amélie je jedním z mých oblíbených filmů, který mě po prvním zhlénutí naprosto uchvátil, ať už to bylo jeho tajemnými zakoutími Paříže, svělými herci - z nichž nejkouzelnější je samozřejmě Audrey Taotou, která vypadá, jako kdyby se pro film přímo narodila. Snad žádná herečka by nebyla schopna tuto roli zahrát tak magicky a přesvědčivě právě jako ona... Amélie z Montmartru je filmové dílo, které vás zaujme především svou atmosférou, strhne svým barevným laděním a propracovaným scénářem. Myslím si, že není nutné přemlouvat diváky, aby se na tento film podívali, protože pokud tak učiní, určitě nebudou litovat...

    • 4.12.2011  22:29

    "Kdo si hraje, nezlobí," napadalo mě v průběhu sledování dokumentu o Andym Goldsworthym - vrchním představiteli land artu. Přiznávám, do dneška jsem neměla ani ponětí, že něco jako "land art" existuje. Pravděpodobně existuje jen hrstka lidí, kteří se tomuto druhu umění věnuje. Ale je to naprosto pochopitelné, málo kdo by chtěl tvořit díla, která mnohdy během několika hodin obrazně "lehnou popelem" a práce na nich je často delší než jejich konečná doba bytí. Goldsworthy tvoří impozantní díla, jen je škoda, že je téměř nikdo nikdy neuvidí, protože zmizí ještě dřív, než je má někdo možnost vyhledat. Tento dokument je velice zajímavý, jen mám jedinou výtku ke způsobu, jakým je zfilmován. Celou dobu jsem si připadala, že sleduji dokument z konce 80. let a ne, že se jedná o snímek z počátku 21. století. Osobně bych dala přednost lepší kameře a rychlejšímu spádu filmu.

    • 26.5.2013  14:15

    Knižní předlohu od Lva Nikolajeviče Tolstého jsem četla, proto mohu srovnávat. Na první pohled je zřejmé, že do dvou hodinové stopáže je nemožné zahrnout vše, co kniha nabízí. V tomto případě záleží pouze na citu tvůrců, které pasáže do děje zařadí a kterých dějových linek se naopak zbaví. První problém, který se snímkem mám, je výběr ústřední dvojice herců. Keira Knightley v roli Anny působí velmi staticky a její herecký projev mi nedovoluje jí věřit jediné slovo. Totéž platí i pro jejího milence Vronského v podobě Aarona Taylora-Johnsona. Ten je na svoji roli velmi mladý, o jeho svůdcovských zkušenostech nemůže být ani řeč, i když talent se mu rozhodně upřít nedá. Nemohla jsem se zbavit pocitu, že tato milostná dvojice na mě působí dosti pedofilním dojmem. Lituju, že ve snímku nebyl větší prostor dán dvojici Kitty a Levina Oblonštích, jejichž životní osudy jsou daleko zajímavější, než je ve filmu prezentováno. Závěru chyběla větší gradace. Anna byla vykreslena jako pomatená, mírně vyšinutá žena, která už má života plné zuby. S tím bych rovněž úplně nesouhlasila. Jediné, co mohu pochválit, jsou kostýmy, hudba a výběr herců do vedlejších rolí. Tato adaptace Anny Kareniny rozhodně nebude patřit k mým oblíbeným a v žádném případě nepřekonala její předchozí adaptace.

    • 30.3.2013  15:10
    Argo (2012)
    ****

    Bena Afflecka jako herce příliš v lásce nemám a obvykle mě jeho obsazení v některém z filmů spíše odrazovalo od jejch zhlédnutí. Na druhou stranu Afflecka uznávám jako režiséra. Mám dojem, že se snímek od snímku zlepšuje a jeho režisérský styl je čím dál tím více rozpoznatelnější. Drama Argo oceňuji především ze scénáristické a režisérské stránky. Autorům se skvěle podařilo vykreslit rozbouřenou atmosféru v Teheránu v 80. letech. Osobně ráda navštěvuji arabské země a při sledování tohoto filmu jsem měla pocit, že mě děj vtáhl dovnitř a já měla možnost zpovzdálí sledovat téměř nemožný pokus opustit Irán v tak nelehké politické situaci. Argo je výborný thriller s téměř nulovými hluchými místy a z Bena Afflecka se pomalu stává "pan režisér".

    • 22.8.2012  22:21

    Pokud bych si bývala přečetla obsah tohoto filmu předem, pravděpodobně bych si jej nikdy nepustila. Dokážu si představit, že kdyby se tento námět dostal do rukou amerických filmařů, vznikl by z toho snímek, který je plný klišé, a nad kterým není hodno ztrácet čas. Klišé v tomto filmu také objevíte a to ve velké míře, přesto si troufám tvrdit, že jej Korejci uchopili jinak - je plný poetiky, lehkosti a možná i neotřelosti. I přesto, že je děj předvídatelný, hlavní dvojice vás dokáže okouzlit a pobavit. Romantické filmy nepatří mezi mé oblíbené, ale tento snímek nebude asi poslední, po kterém jsem sáhla a i nadále budu lovit z korejského "soudku" kinematografie.

    • 24.5.2011  21:32

    Street-art přestavuje pro jednoho umění - pro druhého vandalismus, rozdělení v tomto případě mnohdy balancuje na hraně. Dokument zachycující umělce street artové scény je velice zajímavý, za mnohými "obrazy" stojí trnitá cesta a jejich bytí není nekonečné. Banksy nepochybně patří mezi celosvětově uznávané umělce moderní scény, jeho graffity jsou nadčasové a instalace nepostrádají vtip. Další výraznou figurkou snímku je Thierry Guetta - původně kameraman, který se (pro mě zázrakem) pod preudonymem Mister Brainwash dokázal vypracovat mezi elitu street-artu. Nelze mu upřít, že dokázal skvěle využít svého potenciálu, zkušeností a zúročit nabyté vědomosti. Pokud odhlédneme od faktu, že v podstatě vykrádá díla Andyho Warhola a Banksyho, je to geniální obchodník a podnikatel. Při sledování dokumentu jsem se celou dobu nemohla zbavit pocitu, že celé je to pouhé divadlo, bouda na diváka a skvělá mystifikace. Podle mého osobního názoru je Mister Brainwash pouze alter ego Banksyho, který si z diváka jen vystřelil a snažil se jej svést na špatnou cestu. Pravděpodobně se mýlim, ale kdo ví... Pokud dokument skutečně popisuje realitu, tak klobouk dolu před Thierry Guettou.

    • 17.7.2011  19:06
    Beetlejuice (1988)
    ****

    Tim Burton má za sebou nepochybně lepší filmové kousky, ale ani Beetlejuice si rovněž nezaslouží být opomíjen. Film pocházející z časů Burtonovy rané kariéry srší nepřeberným množstvím nápadů a fantazie. Snímek je plný bizarních postav (v čele s Michaelem Keatonem), rozmanitých staveb a důmyslného hudebního doprovodu. Herecké skvadra se velmi dobře doplňuje a pro mě byl i potěšující výkon Winony Ryder, která nepatří mezi mé oblíbené herečky. Jediné, co bych snímku vytkla, je fakt, že mi přišlo, že občas vítězí forma na obsahem.

    • 7.3.2012  20:26
    Ben X (2007)
    ****

    Tento film ukazuje, že lze natočit film o násilí, aniž by se zde ve velké míře vyskytovalo. Severská kinematografie často zpracovává toto téma a já musím přiznat, že mě snímky jako např. Zkažená mládež či Zlo mezi námi velmi zasáhly a řadím je k těm nejlepším, které dané téma zpracovávají. Ben X je autista, který žije ve svém světě, ve kterém si rovněž našel svůj další virtuální život - počítačové hry. Snímek je svým způsobem neotřelý, jen jeho zpracování nemusí sedět každému. Já jsem zde našla velmi mnoho rušivých momentů (jako např. "rádoby" dokumentární prvky - zpovídání osob), které mi nedovolily si film zcela užít. Na druhou stranu bych ráda vyzdvihla výkon Grega Timmermanse, jenž by ve své roli opravdu impozantní. Mé hodnocení - slabší 4*.

    • 22.4.2011  20:26

    Strhující příběh o tom, že né všude ve světě mají ženy stejná práva jako muži. Tento film se mi zdál jako zajímavé nahlédnutí do života lidí v arabském světě, kde se dějí věci a zvyky, o kterých my nemáme možnost obvykle tolik vědět. Za vyzdvihnutí stojí určitě výkon Sally Field. Snímek je podle mě velmi dobrá knžiní adaptace, která si zachovává svou původní syrovost.

    • 14.10.2012  13:21
    Bez kalhot (2012)
    **

    Musím pány pochválit, slušelo jim to a u jejich představení jsem se skutečně bavila. Na druhou stranu jsem ale postrádala nějakou další přidanou hodnotu. Film nevyčnívá ze škatulky komedií, příběh sám o sobě také nepřináší žádné zvláštní zvraty, které by člověk neočekával. Nechci být vůči tomuto snímku nějak přehnaně kritická, ale osobně mi zde chybělo "něco", co by mě přimělo dát vyšší hodnocení.

    • 22.11.2011  00:15

    Film to byl sice příjemný, ovšem nemůžu se vyhnout pocitu, že už tu všechno přeci několikrát bylo... Nemyslím si, že by snímek přinesl něco nového, co by Vás tak říkajíc zarazilo do sedačky a nepustilo. Při hodnocení se mi honí v hlavě jedno slovo, které už jsem zde jednou použila, a tím je "příjemný". Ano, přesně tak bych charakterizovala toto filmové dílo - nikoho neurazí, pobaví, ale tím to končí. Rozhodně si nemyslím, že jeho zhlédnutí je ztráta času, myslím si, že se s ním dají strávit příjemné dvě hodiny a mezi komediemi nepochybně patří k těm lepším. Co bych přidala k dobru je rozhodně herecké obsazení - především hlavní herecký trojlístek (netřeba vyjmenovávat). Osobně mi byl nejvíce sympatický výkon Ryana Goslinga, měla jsem možnost jej poznat v jiné herecké poloze, než jsem u něj zvyklá.

    • 22.4.2011  20:05

    V mnoha filmových časopisech jsme se v recenzích mohli dočíst, jak je tento film skvělý, jedinečný, má originální nápad, který tu ještě nikdy nebyl, je to jedna z nejlepších komedií posledních let a tak podobně. Mně tento film příšel zpočátku docela vtipný, ale jak čas ubíhal, tak postupně začínal balancovat na hranici trapnosti. Také mi příliš nesedl konec, kdy Borat půlku filmu jede napříč celou Amerikou, aby dostal Pamelu Anderson a při prvním neúspěchu to vzdá a raději se opět zahrabe v tom svém Kazachstánu. Zde mě velice překvapila délka filmu, která byla zkrácena dle mého na jeho úkor.

    • 12.7.2011  13:06

    Říká se, že Amerika je zemí neomezených možností, a pokud si pustíte tento dokument, zjistíte, že něco pravdy na tom skutečně bude. V prvních minutách snímku nám Michael Moore ukazuje první bizarnost, která je v Evropě naprosto nemyslitelná - jedna banka v USA láká inzeráty v novinách potencionální klienty, aby si u ní otevřeli bankovní účet. Slibuje, že dotyčný při daném úkonu dostane zbraň, kterou si může vybrat z dostupného katalogu (a že výběr je to opravdu veliký). Jedinou podmínku, kterou musíte splnit, je, že prokážete, že jste způsobilý vlastnit zbraň, což není vůbec složité. Dokument v celém svém průběhu naráží na masakr na Columbijské střední škole. Moore ukazuje, jak je snadné dostat se ke zbrani a neštěstí je hned na obzoru. V obchodním řetězci K-Mart si člověk může koupit v podstatě neomezené množství nábojů a různé munice a další a další skutečnosti, které jsou naprosto pro nás Evropany zarážející. Američané trpí paranoidním strachem téměř ze všeho - ve srovnání například s Kanaďany, kteří ve snímku byli popsáni jako lidé, kterým tento strach v mnoha případech zcela chybí a zamykání bytů a domů je pro ně téměř nepředstavitelné, byl tento kontrast opravdu zarážející. Můj učitel matematiky kdysi říkal: "Všechno se vším souvisí." a tento dokument to zcela podtrhuje, neexistuje pouze jeden důvod, který vede lidi k tomu, aby byli odzbrojení, je to celá řada souvislostí, která je nutí, aby se chránili sami. Na druhou stranu ale vzniká riziko, že se zbraně dostanou do rukou lidí, kteří je zneužijí a v takovém množství se nejde ani čemu divit. Micheal Moore si ani v tomto filmu neodpustil některá teatrální gesta, ale alespoň jich nebylo tolik jako v jiných jeho snímcích.

    • 20.9.2012  00:49
    Brubaker (1980)
    ****

    Brubaker na mě působil v některých případech možná až velmi naivně, nemluvě o konci, který nikoho nenechá na pochybách, že se jedná o americké "velko-drama". Na druhou stranu snímku nelze vytknout jeho poetika, možná i nostalgiiie, která je spojená s dobou, ve které byl natočen. Scény, i když někdy více brutální, vyznívají realisticky a tvoří plnohodnotnou součást děje. Osobně si myslím, že dosažené hodnocení filmu zde na čsfd (85 %) je lehce nadhodnocené, ovšem své kvality snímek jistojistě má.

    • 22.4.2011  20:14

    Tento film mě vcelku zklamal, čekala jsem, že se režisérce podaří, podle mně vcelku zajímavého a netradičního tématu, zhostit daleko lépe. Děj se mi zdál neustále chaotický, přišlo mi, že velká snaha dostat do filmu, co nejvíce toho lze, bylo určitě na škodu, protože divák velice snadno ztrácí přehled a mnoho okamžiků ani zcela nepochopí. Dle mého názoru by zjednodušení děje a vyvarování se dalších vedlejších linií filmu velice prospělo. Obsazení Jackyho Ida do hlavní role Masaje nebyl také zrovna nejlepší tah, zdál se mi ve své roli leckdy velice strnulý. Knižní předloha je podle mě daleko lepší a záživnější...

    • 2.9.2011  23:58

    Přesto, že nepatřím mezi velké milovníky gangsterských filmů, i výjimky se najdou a tento snímek je právě jedním z nich. Film mi v mnohém připomínal letadlo: od prvních minut, kdy najíždí na ranvej, máte mírné, ale přeci příjemné pocity po celém těle, jak děj pokračuje, jeho rychlost narůstá a v závěru graduje tak, že je schopné vzlétnout. Ústřední role si mezi sebe rozdělili Al Pacino a Sean Penn, který předvedl vskutku povedenou hereckou polohu, na kterou nejsme v jeho případě zvyklí (mnohdy byl opravdu k nepoznání). Přesto mi chvílemi přišlo, že Al Pacino Seana v některých sekvencích lehce přehrával, protože jeho výkon byl opravdu obdivuhodný. Co mě vedlo k tak vysokému hodnocení, které jsem udělila? Těžko říci, jediné, co mě napadá, je, že snímek fungoval jako dobře seřízené hodinky, kde vše postupuje přesně tak, jak to má být. Dále musím poznamenat, že "Carlitova cesta" stojí na velmi dobrém scénáři a především vytříbených dialozích, během celého děje jsem ani jednou neměla pocit, že jsou zde nějaká hluchá místa, či se například nudím. Další skutečností, kterou musím vyzdvihnout, jsou některé velice pěkné momenty filmu - mohu jmenovat např. úvodní scénu, kdy je Al přivážen do nemocnice, dále pak návštěva jeho dávné lásky , kdy za melodie You Are So Beautiful vyráží dveře jejího bytu či např. závěrečná přestřelka na eskalátorech. S filmem jsem jednoznačně strávila velmi příjemný večer a mohu jej jedině doporučit.

    • 1.5.2011  10:20
    Cedulky (2008)
    ****

    Krátkometrážní film s né příliš originálním dějem, který diváka s největší pravděpodobností dostane na svoji vlnu a donutí ho se celých 12 minut přihlouple usmívat a užívat si jej. Je paradoxní, že některé filmy tohoto typu toho dokáží říct více než dvouhodinové snímky a ještě se u nich pobavíte. Samozřejmě, je to trochu kíč, ale kdo se na něj občas rád nepodívá? :-)

    • 19.11.2011  00:06

    Strhující snímek, který má vše, co kvalitní film vyžaduje. Opět jsem se nechala příběhem překvapit a nepřečetla jsem se stručný obsah, což mi přineslo překvapivý zážitek. Film pomalu proklouzává jednotlivými žánry, takže milovníci romantiky, komedie i dramat si snad přijdou na své. Cena za něžnost by se dala rozebrat z mnoha pohledů. Osobně musím pochválit vynikající herecké výkony, na které se jen tak často nenarazí. Excelentní party předvedl trojlístek Shirley MacLaine, Debra Winger a Jack Nicholson. Oscarové nominace byly skutečně namístě. Dále mě velice zaujal celý příběh, pojila mne k němu jakási melancholie a nostalgie, když si představím, že film je už téměř 30 let starý a já na něj narazila až dnes. Scénáristovi se podařilo zvláštním (ale pro mě příjemným) způsobem chopit vztahu matka-dcera, který dojde naplnění až o mnoho let později. Jedinou výtku, kterou bych u filmu měla, je jeho trochu patetický závěr. Nemám ráda klišé a situace, kdy je hlavním cílem snímku hrát ve velké míře na city diváka. Obvykle, když se setkám u snímku s podobným koncem, snižuji hodnocení, ale v tomto případě tak neudělám, protože mě film jako celek velice zaujal, vše do sebe krásně zapadalo. Jen si říkám, že je škoda, že se podobné "kousky" netočí dnes nebo možná točí, ale je jich jako šafránu a těžko se je hledá....

    • 16.9.2012  11:39
    Cheot nun (2007)
    ***

    Film hodnotím jako průměr z důvodu toho, že si myslím, že se tvůrcům nepodařilo zachytit atmosféru Kjóta tak, jak by ti zasloužilo. Kjóto jsem v letošním roce měla tu možnost navštívit a jsem toho názoru, že toto město má daleko kouzelnější atmosféru, než jaká byla ve snímku prezentována. Kjóto je jako stvořené pro natočení přeslazené romantické love-story, zde si ale nemyslím, že se to povedlo. Příběh je dle mého názoru plytký, nemá pevné základy a o lecčems z děje by se dalo dosti pochybovat, ovšem nebudu zde spoilerovat.

    • 17.7.2011  23:26

    V poslední době silně postrádám kvalitní současné snímky, u kterých mě buď pohltí jejich příběh nebo zpracování. Bohužel nedostává se mi ani jednoho - buď je to mojí volbou filmů nebo faktem, že jich je jak jehel v kopce sena. Právě se nacházím ve stavu, kdy jsem méně kritická, dokáži film ocenit a nemám problém jej ohodnotit nejvyšším stupněm, pokud mě zaujal. Moje náhodná volba mě tentokrát zavedla k tomuto snímku a musím dodat, že při výběru jsem měla opravdu šťastnou ruku. Vidět Leonarda DiCapria na začátku jeho kariéry, kde mimochodem předvedl vynikající výkon, byl pro mě zážitek. Co žere Gilberta Grapea se, dle mého názoru, řadí k tomu nejlepšímu, co Lasse Hallström režíroval. Zaujal mě jak děj, tak celé režisérské pojetí. Opravdu velmi zajímavý film, se kterým se dá strávil příjemný večer u lahve vína.

    • 13.2.2012  20:16
    Coco Chanel (2009)
    ***

    Coco Chanel byla impozantní dáma, která se nebála jít proti konvencím tehdejší doby a právě proto zůstala pravděpodobně obdivována až do dneška. Bohužel tento snímek to takto podat nedokázal. Zaměřil se pouze na útlou část jejího života, který byl sice zajímavý, ale ani divačky telenovel by příliš neupoutal. Mě osobně nejvíce zarazila nevyváženost snímku. Najdete zde mnoho silných momentů, ale, bohužel, také mnoho slabých/ hluchých míst. Milostný život Coco byl jistě zajímavý, ale tento film jej naprosto ubil a i to zajímavé se z něj vytratilo. Audrey Tautou mám samu o sobě velice ráda, ale sama sobě si nejsem schopna odpovědět na otázku, zda se do této role hodila. Působila na mě zvláštně, osobně mám ale pocit, že ji do role "něco" chybělo. Životopisné snímky sleduji ráda, obvykle se z nich dozvím mnoho nového. V tomto případě se tak nestalo, vlastně jsem se nedozvěděla nic, co bych nevěděla nebo co bych si nedokázala domyslet. Škoda, Coco Chanel je výjimečná osobnost a rozhodně by si zasloužila lepší zpracování jejího života.

    • 2.1.2016  22:54
    Creed (2015)
    ***

    Nemohu se zbavit pocitu, že tento snímek je pro mě stejně tak lehce zapomenutelný jako Bojovník s Jakem Gyllenhaalem z téhož roku. Osobně mám tento typ filmů velmi ráda, protože u nich mohu vypnout mozek a užívat si atmosférou zápasů a ne příliš komplikovaného děje. Mrzí mě, že film nedokázal vytěžit více ze svého potenciálu - nostalgii z návratu Rockyho na - tentokrát - trenérskou lavici uzemnil pro mě naprosto plytký děj. Co bych ovšem pochválila, byla filmová hudba a kamera, které mě velmi bavily.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7