Carrie_3

Carrie_3

Andrea Jirásková

okres Rakovník
studentka VŠ

23 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 4.5.2011  20:56

    Osobně bych tento typ pořadů nařizovala některým lidem povinně sledovat. Obecně nízká finanční gramotnost české populace vede k velkým problémům, do nichž se někteří z nás dostávají především z důvodu toho, že si nedokáží pořádně přečíst předkládané smlouvy nebo některým termínůn jednoduše vůbec nerozumí. Lidé velice často ve vidině rychle získaných peněz (i když se jedná třeba například o spotřebitelský úvěr) si ani nezjistí, jak vysoké úroky a náklady s sebou podepsaná smlouva nese, a když se dostanou do existenčních problémů, nejsou splátky schopni splácet a velice často to řeší např. dalším úvěrem, což je akorát tak dobrá cesta do pekla. U tohoto pořadu oceňuji především to, že se v každém díle věnují jinému tématu a zároveň jej doplňují i konkrétními problémy jednotlivých lidí, tudíž se nejedná jen o suché překládání faktů. U pořadu mi občas chybí větší dynamika a občas i hlubší vysvětlení jednotlivých informací, přese všechno lze tento pořad jedině doporučit, podle mne pro každého může být svým způsobem přínosem...

    • 26.12.2011  23:27
    Tajemství staré bambitky (TV film) (2011)
    ***

    Pohádky k Vánocům patří a tak to má být. Ani já jsem v letošním roce neodolala a některé si pustila, lépe řečeno dvě - Tajemství staré bambitky a Micimutr a nemůžu se vyhnout srovnání. Co první jmenovanou od té druhé odlišuje, je nepochybně výše rozpočtu. Kdy, jak je známo, na snímcích z ostravské produkce se šetří nejčastěji. Ale ani přesto se nemohu zbavit dojmu, že se režisérovi této pohádky podařilo z minima vytřást maximum a zahrál tak za málo peněz hodně muziky. Pohádka je plná satiry , i když občas v té nejjednodušší podobě, ale alespoň zde je. Osobně jsem se mnohokrát velmi bavila nad nápady pohádkové vlády, která vymýšlela různé způsoby, jak zvýšit příjmy do státního rozpočtu, potažmo do svých vlastních kapes. Překvapil mě i výkon Tomáše Kluse, který byl velmi sympatický a v rolích princů neokoukaný. Co dodat závěrem? Asi se nedá očekávat, že se u nás budou točit takové pohádkové skvosty jako před několika desítkami let, ale alespoň jedna malá jiskra, která sice nezářila dlouho, ale pouze probleskla, je jakousi výjimkou v posledních několika letech v tomto žánru.

    • 25.12.2012  01:15

    Dlouho jsem žádný dokument nehodnotila nejvyšším stupněm, zde jsem se ovšem rozhodla udělat výjimku a vedlo mě k tomu hned několik důvodů. I přesto, že nejsem žádným fanouškem snowboardingu, tento snímek mě přesvědčil o jeho kráse. Naprosto jsem chápala kluky, kteří se ženou za tím prchlivým okamžikem štěstí, svobody, létání, i když v zásadě se jedná o obrovský hazard, který je může stát život. Osobně na snímku oceňuji především výběh jednotlivých záběrů a způsob jejich zachycení. Tento způsob byl jedinečný a já neustále měla pocit, že sleduji bezchybně zachycené fotografie, které berou dech. Dále ucho diváka nemohlo jistě nepostřehnout vynikající hudbu, která je s dokumentem neodmyslitelně spojena. Mnoho diváků zde vytýká, že snímek je propagací dvou významných firem. I kdyby to tak bylo, zkuste najít jiné společnosti, které jsou tak neodmyslitelně spjaté právě se snowboardingem, myslím, že je nenajdete. Takže já osobně nevidím důvod, proč by nemohly být součástí tohoto dokumentu.

    • 27.2.2012  21:21
    The Artist (2011)
    ****

    Hned v úvodu musím přiznat, že jsem nikdy žádný němý film neviděla do konce, ba co víc pravděpodobně jsem u žádného nevydržela více jak několik minut. Nebýt nominace "The Artist" na Oscary v mnoha kategoriích, asi bych jej ani nikdy nezhlédla. Ale zvědavost mi přeci jen nedala a já nevydržela a musela jsem jej vyhledat. Přeci jen, když slyšíte ze všech stran chválu, věříte, že na tom přeci musí něco být. A skutečně že je. Film byl pro mě v některých ohledech kouzelný, posunul mě do doby dávno minulé a já začala konečně chápat, co naše babičky a dědové na těchto snímcích viděli. Jako dítě jsem to pochopitelně nemohla pochopit, ale pokud se vžiji do tamní doby, nemůžu jinak, než si ji jednoduše užívat. Jean Dujardin předvádí brilantní výkon a troufám si říci, že mu ostatní nominovaní v jeho kategorii nesahali ani po kotníky. Jeho herecký arzenál je opravdu rozsáhlý a on jej dokázal využít do puntíku. Co mu také jiného zbývalo, když se jedná o němý film, ve kterém výraz tváře a gesta hrají jednoznačně prim. Sympatický výkon rovněž předvedla Bérénice Bejo, které to ve své roli neskutečně slušelo. Abych se zde příliš nerozpisovala, dodám jen, že film přináší "starý" čerstvý vítr, na který jen tak nenarazíte. Přesto si myslím, že byste mu měli dát šanci, alespoň pro jednou.

    • 22.6.2011  23:33

    Afrika nejsou pouze rozlehlé písčité pláně s teplotami přesahujícími několik desítek stupňů Celsia, tento kontinent je rozmanitý, plný kontrastů, nabízející pohled na relativně moderní města, vyasfaltované silnice, ale i na vyprahlé pouště, stále zelené lesy či žebrající děti (jejich první slova od narození musela znít: "Give money.", protože jinak si to neumím vysvětlit). Projet Afriku za pomoci dvou trabantů je jistě smělý nápad, který většina z nás odsoudí k neúspěchu, ale najdou se i tací, kteří svým snům věří a dokážou si za nimi jít stůj co stůj, a pak mohou vznikat dokumenty jako je právě tento. Snímek nabízí možnost prohlédnout si jedenáct zemí černého kontinentu a zjistit, že každá je úplně jiná, každá má svá specifika, klady i zápory. Jednotlivé záběry jsou doplněny trefnými a mnohdy i velmi vtipnými komentáři, které děj příjemně doplňují. Osobně jediné, co bych dokumentu lehce vytkla, je, že se mohl více zaměřit na jednotlivé pamětihodnosti či přírodní krásy jednotlivých zemí, které měli cestovatelé čest během své cesty poznat. Na druhou stranu musím vzít v úvahu, že snímek má omezený čas a nelze do něj vtěsnat vše.

    • 19.9.2011  13:12

    Na tento snímek jsem se velmi těšila, což potvrzuje i fakt, že jsem si koupila knižní předlohu, na kterou doposud uléhal prach. Myslím si, že právě nastal čas, abych ji oprášila a trochu se zpožděním se do ní pustila. Voda pro slony je krásná - krásná kamera, krásná hudba, krásné scenérie, krásní herci a mohla bych pokračoval dále. Ovšem v té kráse je podle mě problém - ze snahy natočit líbivou romanci o zakázané lásce se vyklubal snímek, který hollywoodské trháky nemůže ani omylem ohrozit. Po velmi dobrém rozjezdu, který diváka nepochybně musel přitáhnout k plátnům, se děj pomalu zpomaluje a staví na nepříliš hluboké zápletce, která by se v rychlosti dala charakterizovat takto: dva se do sebe zamilují, ovšem stojí mezi nimi spousty překážek, pokud je ale dokáží překonat, čeká je láska na celý život. Cirkusové prostředí je samo o sobě velmi dobré místo, kde se může odehrát mnoho nejrůznějších příběhů, škoda jen, že se více filmů netočí zde. V případě tohoto snímku mi ani nevadilo, že děj se odehrával v tak kýčovitém prostředí, protože to prostě k cirkusům patří a mně se to opravdu líbilo, musím uznat, že jsem zde našla mnoho krásných záběrů, kdy se můj zrak skutečně rozplýval blahem. Osobně jsem největší problém měla s ústřední dvojicí, pominu-li Christopha Waltze, jehož výkon se mi líbil. Co se týče Reese Witherspoon a Roberta Pattinsona, oba na mě působili jako mladší bratr a jeho sestra a v tom případě jsem jim jejich "hlubokou lásku" nemohla věřit ani na vteřinu. Škoda, Reese to ve své roli opravdu slušelo, možná, kdyby dostala jiného filmového partnera, snímek mohl být o stupeň lepší. Vzhledem k tomu, že jsem se již příliš rozepsala, co bych řekla závěrem? Myslím si, že film nedostatečně využil svého potenciálu, který rozhodně měl. A cirkusové prostředí je místo, které může diváky naladit na tu správnou vlnu, jen ho správně zužitkovat.

    • 11.2.2012  16:33

    Když budu v tomto případě hodně mírná a vyvaruji se velké kritiky, tak hodnotím 3 *. Přiznávám, s příběhem jsem měla již od počátku problém, čiší z něj velká snaha hrát divákovi na city, jenže já tento jeho úmysl, nechci říci, bojkotovala, ale přišel mi paradoxně hrozně chladný. Celková patetičnost a kýčovitost na mne působila velmi rušivým dojmem. Na jednu stranu chápu, proč tomu tak bylo, snímek je určen pro rodiny s dětmi (o čemž svědčí jeho přístupnost od 12 let) a tedy by se měl zalíbit nejlépe všem. Na druhou stranu si měl režisér uvědomit, že přeci jen jej budou sledovat i diváci starší, kterým třeba nevadí pohádkově ladění děje, ale plytké rozhovory a "urousaný" děj pravděpodobně ano. Když v hlavě přemítám o tomto filmu, mám opravdu problém nalézt něco, co bych vyzdvihla. Snad možná "herecké" výkony koní stály za zhlédnutí, ale to je asi tak vše. Spielbergovo dílo je pro mě velkým zklamáním. Dále nechápu ani oscarovou nominaci na nejlepší film (jednalo se snad o snahu zavděčit se "velkému" režisérovi?). Osobně bych si na jeho místě představovala jiný snímek, daleko více mě například zaujalo bojovné drama s nepříliš známými herci Warrior či artový snímek Drive.

    • 11.12.2011  11:11
    Warrior (2011)
    *****

    Když jsem přemýšlela nad tím, kolika filmům natočeným v letošním roce (2011) jsem udělila nejvyšší hodnocení, nepřišla jsem na žádný. Kladu si otázku, zda je tento rok tak slabý na kvalitní filmy nebo já tak neschopná je objevit. Pravda bude asi někde uprostřed. Filmy zachycující sportovní události úplně nevyhledávám, přesto jsem ale měla možnost jich celou řadu zhlédnout. Příběh je zaměřen na americké publikum, setkáváme se zde s tématy jako je válka v Iráku, problémy lidí splácet hypotéku, rodinné rozepře a další. Snímek stojí na stejném základu jako všechny filmy s podobnou tématikou - tedy jak se člověk ze střední potažmo nižší vrstvy obyvatel dokáže silou vlastní vůle dostat až na vrchol. Až potud se jedná o klasický příběh, který nikoho neurazí, ale také ani nikoho nenadchne. Proč tedy nejvyšší hodnocení? Tento snímek je v něčem jiný, režisér má zvláštní cit servírovat příběh krůček po krůčku, divák pomalu začíná chápat všechny motivy hlavních představitelů a tuší, k čemu vlastně závěr schyluje. Na snímku oceňuji především kvalitní hudební poklad, režisérkou ruku, výběr herců, kteří nejsou pro mě příliš známí (a přesto dokázali skvěle utáhnout celý film) a v neposlední řadě také závěr (pravděpodobně předvídatelný, přesto ale měl určitě něco do sebe). Mnozí mohou určitě namítat, že snímek je plný klišé, s tím nelze jinak než souhlasit, ale zkuste natočit takovýto film, aniž byste se neopakovali, podle mě to není zas až tak možné.

    • 14.1.2012  23:31

    Co říci k Zrození planetě opic? Osobně, pokud bych jej brala jako letní blockbuster, který má přitáhnout do kin miliony diváků, nepochybně svůj účel splnil. Kdybych si zpětně vybírala film, na který se dá jít s partou lidí do letního kina, tento snímek by byl jasná volba. Jenže já jej sledovala z tepla postele jednoho zimního večera a nemohla jsem se zbavit pocitu, že jsem od něj očekávala něco víc. Film mi přišel jako takový ten typický americký příběh, který je určen širokému obecenstvu, které nemůže zklamat a nejlépe aby se zavděčil všem: mladým - starým, mužům - ženám,... Ať nejsem jen u kritizování, určitě bych vyzdvihla práci s grafikou a speciální efekty.

    • 10.2.2012  21:47

    Krása může být pojata mnoha způsoby a mnohdy k tomu netřeba ani romantický film plný velkých gest. Tento snímek je toho důkazem. Zpracovává nelehkou dobu černošských obyvatel v 60. letech minulého století. Film i přesto zůstává velmi "lehký", milý a plný nadšení a touhy. Osobně mi velmi často ve filmech vadí jejich kýčovitost, zde se rovněž ve velké míře objevila a já nemůžu než konstatovat, že jsem si ji zamilovala. K paničkám stepfordským jednoznačně patří, tato kultura se stala kultem své doby a Tatu Taylorovi se ji podařilo skvěle zachytit. Z mého ženského pohledu jsem nemohla jinak a musela jsem obdivovat tamější šaty zářící nejrůznějšími kombinacemi barev, upravené účesy, puntičkářství a jakousi všemožnou načančanost. Emma Stone, Viola Davis, Bryce D. Howard či Jessica Chastain jsou herečky, které jsou mi až na pár výjimek téměř neznámé. U jejich výkonů musím pomyslně smeknout klobouk a jejich jména si pro příště zapamatovat. V tomto případě byl casting proveden na jedničku. Příběh hodnotit nehodlám, mám dojem, že každý si při jeho sledování najde to své. Možná někoho může odradit jeho délka, ale věřte, že nebudete litovat, osobně jsem zde nenašla téměř žádná hluchá místa.

    • 22.2.2012  21:05

    Nevím, co si mám o tomto filmu pořádně myslet. Každopádně já od něj očekávala mnohem, mnohem více, než dokázal předvést. Takto zmařený potenciál jsem už dlouho neviděla. Meryl Streep nepochybně předvedla brilantní výkon, ale dojem mi kazí průměrný a někdy až podprůměrný děj. Zobrazit Margaret Thatcherovou jako senilní (s prominutím) babku, která už to má v hlavě trochu pomotaný, chce určitě svoji odvahu. Nebo snad mělo jít právě o kontroverzi? Mě osobně to rušilo a spíše to rozdrobovalo děj, než aby jej sjednocovalo. Děj sám o sobě byl velmi roztříštěný, snaha tvůrců zařadit do snímku co nejvíce z jejího života byl sice obdivuhodný, ale zde se měli - dle mého- řídit spíše pravidlem: "Méně je někdy více". Diváci naopak mohou být při sledování filmu často zmateni, pokud neznají dobře dějinné souvislosti, protože snímek velmi často skáče z jedné události na druhou. V tomto případě hodnotím 3 hvězdami a jsem velmi mírná, protože jsem občas měla pocit, že sleduji špatně natočenou parodii.

    • 17.12.2011  23:08

    Nápad dát dohromady dokument, na jehož jednotlivých obrazech se podílely tisíce lidí, je jistě výjimečný. Vznikly desítky hodin různých záběrů z nejrozmanitějších koutů světa, které zachycují životy mnoha osob. Každý, kdo by dával dohromady tento dokument by jej sestavil jinak, zvolil by jiné příběhy, jiné záběry, jiné pořadí. V tomto právě já osobně vidím největší problém, ztotožnit se s tím, co dal dohromady někdo čistě podle svého subjektivního názoru a pocitu. Během sledování snímku jsem měla možnost narazit na pro mě výjimečné záběry či příběhy, které by si nepochybně zasloužily delšího zpracování. Na druhou stranu zde byly záběry slabší, které do celkového konceptu příliš nezapadaly. Další skutečnost, se kterou příliš nesouhlasím je, že jsem po zhlédnutí dokumentu měla pocit, že se jeho tvůrci snažili divákovi servírovat příběhy s přílišným důrazem na rozdíly. Vadilo mi, že bylo příliš jak se říká "tlačeno na pilu", jako příklad bych uvedla rozdíly mezi blížící se smrtí a pocity největšího štěstí. Každý víme, že existuje tenká linie mezi tím, co právě je a co se může stát, jen si nemyslím, že je nutné, je takto prezentovat.

    • 24.5.2011  21:32

    Street-art přestavuje pro jednoho umění - pro druhého vandalismus, rozdělení v tomto případě mnohdy balancuje na hraně. Dokument zachycující umělce street artové scény je velice zajímavý, za mnohými "obrazy" stojí trnitá cesta a jejich bytí není nekonečné. Banksy nepochybně patří mezi celosvětově uznávané umělce moderní scény, jeho graffity jsou nadčasové a instalace nepostrádají vtip. Další výraznou figurkou snímku je Thierry Guetta - původně kameraman, který se (pro mě zázrakem) pod preudonymem Mister Brainwash dokázal vypracovat mezi elitu street-artu. Nelze mu upřít, že dokázal skvěle využít svého potenciálu, zkušeností a zúročit nabyté vědomosti. Pokud odhlédneme od faktu, že v podstatě vykrádá díla Andyho Warhola a Banksyho, je to geniální obchodník a podnikatel. Při sledování dokumentu jsem se celou dobu nemohla zbavit pocitu, že celé je to pouhé divadlo, bouda na diváka a skvělá mystifikace. Podle mého osobního názoru je Mister Brainwash pouze alter ego Banksyho, který si z diváka jen vystřelil a snažil se jej svést na špatnou cestu. Pravděpodobně se mýlim, ale kdo ví... Pokud dokument skutečně popisuje realitu, tak klobouk dolu před Thierry Guettou.

    • 9.6.2011  22:16
    Den & Noc (2010)
    ****

    Den & Noc je dalším příjemným počinem z dílny Pixaru. Po počátečním zmatení jsem nakonec byla příjemně překvapena a užívala jsem si těch 6 volných minut ve společnosti dvou zvláštních postav, mezi nimiž vznikalo pomalé přátelství. Opravdu zajímavý námět.

    • 23.6.2011  18:23

    Vzhledem k tomu, že studuji ekonomii, by mi mělo být téma finanční krize blízké, což jsem si také myslela, než jsem zhlédla tento dokument. Volba, proč jsem sáhla k tomuto snímku, byla zcela prozaická, téma světové krize bylo součástí několika státnicových otázek a já jej zvolila čistě jako učební materiál. Po přečtení skript zabývajících se těmito událostmi jsem nabyla vědomí, že můj rozhled je dostačující, což jsem se ovšem mýlila. Až dokument Finanční krize mě z tohoto vědomí vyvedl. Film je schopen systematicky, zcela jasně vysvětlit příčiny i následky, ke kterým došlo vlivem nezodpovědného, mnohdy chamtivého honu za mocí, slávou a penězi. Deregulace finančních trhů, která byla až do současnosti veřejností a pochopitelně finančními institucemi vřele vítána, způsobila tak ohromné ztráty, které se dle mnohých dají srovnat pouze s Velkou depresí mezi světovými válkami. Nevím, zda je nutné, se k dokumentu více rozepisovat, své diváky si nepochybně nalezne mezi lidmi, kteří se o toto téma zajímají a dle mého názoru jistě nebudou zklamáni a dozví se zaručeně mnoho nových skutečností, které jim doposud zůstávaly skryty. Vzhledem k dnešní propojenosti světa není krize otázkou jednoho státu, kde vznikla, ale posouvá se a rozšiřuje globálně. Jak je známo, někteří ekonomové dělí světovou krizi na dvě části - světovou finanční a světovou ekonomickou krizi, osobně bych ocenila, kdyby se autoři pustili i do druhé části a stejným, zajímavým a snadno pochopitelným způsobem ji zpracovali.

    • 19.11.2011  23:08
    Iluzionista (2010)
    ****

    Když jsem přemýšlela, jak zhodnotit tento film, napadl mě výraz "lidskost" a myslím, že jej plně charakterizuje. Snímek vypráví příběh o jednom obyčejném kouzelníkovi, který prochází životem a střetává se se všemi těžkostmi, které mu život připravil. Kouzelník je sice možná obyčejný, ale zapomněla jsem podotknout, že ne pro všechny, existují lidé, kteří jeho kouzlům věří, i když je jich jenom hrstka. Režisér v tomto případě vsadil na klasickou animaci a musím říci, že se skutečně jedná o čerstvý vítr mezi velkým počtem disneyovek. Animace má skutečně něco do sebe, připomněla mi časy, kdy takto tvořené filmy byly nedílnou součástí mého dětství. Co by mohlo některé diváky od zhlédnutí snímku odradit, je nepochybně jeho pomalé plynutí, zdráhám se říci nuda, ale k tomuto melancholickému příběhu to prostě patří.

    • 7.2.2013  22:29
    Ip Man 2 (2010)
    ****

    Yip Mana 2 hodnotím jako slabší pokračování předešlého snímku. I přesto ale musím uznat, že kvalita filmu je pořád vysoká. Příběh není nikterak plytký a opět staví na velmi zajímavém tématu. Osobně nejsem oblíbencem bojových filmů, ale této sérii nelze upřít jakási poetičnost, která je s ní spojena. Možná je to i tím, že se děj neodehrává v současnosti, ale je zasazen do doby po konci 2. sv. války, která pro nikoho nebyla jednoduchá. Snímek mohu jednoznačně doporučit.

    • 18.7.2011  22:40

    Pokud si chce člověk večer odpočinout nad pohodovým, nenáročným filmem, jednou z variant volby by právě mohl být snímek "Jak vycvičit draka". Popravdě řečeno, nebyla jsem z tohoto animáku tak hrozně nadšená jako někteří zde přítomní. Osobně se mi velmi líbila animace - jednotliví draci byli prostě kouzelní, mnohdy velmi roztomilí a jednoduše řečeno - byla radost je sledovat. Co oceňuji dále, je děj - příběh měl myšlenku a spád. Co víc si přát? Pokud bych měla děti, byl by tento film jasnou volbou, kdybych se rozhodovala, jak je zabavit. Ovšem diváckou základnu si nepochybně najde i mezi staršími, dospělými, kteří se nepochybně také pobaví. Někdy není špatné se vrátit do dětských let a necelé dvě hodiny se ocitnout v jiném světě.

    • 30.12.2012  00:09

    "My name is Khan and I am not a terrorist." Tato věta mě vždy napadne, když si vzpomenu na tento film a na tváři se mi objeví úsměv. Snímek přináší zajímavý pohled na život muslimů po událostech 11. září. Ne každý muslim ve Spojených státech je terorista, což si mnoho lidí neuvědomuje, ale právě události, jež nastaly, jim zde velmi zkomplikovaly život. Khan má mnoho společného s Forrestem Gumpem. I přesto, že oba nepatří k "nejchytřejším" lidem, dokázali věci, o kterých si mnozí mohou nechat jenom zdát. Opravdu po dlouhé době mě velmi potěšil herecký výkon a to v podání hlavního představitele Shahrukha Khana, jež zahrál muže trpícího Aspergerovým syndromem bravurně. V úvodu snímku jsem čekala, že se bude jednat o bolywoodskou přeslazenou romanci, ale nestalo se tak. Naštěstí!

    • 7.1.2013  00:41
    Mimina (2010)
    **

    Nezpochybňuji, že dokument je napěchován zajímavými záběry na růst dětí v nejrůznějších krajinách (mě osobně velmi zaujal způsob vychovávání dětí v Africe, i když není ničím překvapivým, pokud o tomto kontinentě něco víte). Na druhou stranu mi zde chyběla nějaká další vypovídací schopnost. Proč byl snímek natočen? Je sice hezké sledovat, jak děti vyrůstají, ale v dokumentu chyběl jakýkoliv doprovodný komentář a nějaké "hlubší" rozuzlení. Z tohoto důvodu jej hodnotím jako podprůměrný.

    • 27.4.2011  17:07
    Secretariat (2010)
    ****

    Příjemná pohádka nejen pro děti, ale i dospělé, která dává divákovi možnost strávit poklidný večer při sledování zajímavého příběhu natočeného podle skutečných událostí. I přesto, že je mi prostředí koňů a závodů na míle vzdálené, dokázal mě snímek zaujmout. Osobně mě velice zaujala kamera, které se podařilo prostědí závodů a zejména ony závody nastímat takovým způsobem, že byl divák přímo vtažen do víru dění. Jediný rušivý element pro mě představovala stopáž filmu, která mohla být kratší.

    • 27.10.2011  20:54

    Problémy, které byly spojeny s výstavbou továrny korejské automobilky Hyundai, jsem znala pouze ze sdělovacích prostředků a nemůžu říci že detailně. Český dokument zajímavým způsobem zachycuje tamní situaci a náladu, která byla spojena s přípravou a realizací dané stavby. Mnoho lidí má nepochybně odpor ke státem podporovaným investicím, které lákají velké společnosti do země, aby zde realizovaly své podnikání. Totéž nastalo i zde. Palčivější byla pro obyvatele Nošovic ale tzv. výstava na zelené louce neboli greenfields, kdy jsou nové podniky budovány na nezastavěných zelených plochách (louky, pole, lesy apod.). Pro mnohé obyvatele prodej těchto pozemků představoval ztrátu něčeho, co mnohdy vlastnily jejich generace po desetiletí (zdráhám se napsat po staletí). Režisér Vít Klusák má dle mého názoru zvláštní cit pro zavádění některých situací do absurdna (viz. střídání záběrů lidí ze sběru zelí na tvrdou práci v továrně, kde se člověk nemůže pomalu ani zastavit). S dokumentem jsem měla dva problémy. První je ten, že mi vadila manipulace některých situací, kterou sám režisér přiznal. Druhý bod, u kterého bych měla výtky, je až přehnaná obhajoba mladého muže, který byl z továrny "nevinně" vyhozen. Osobně si myslím, že nebylo vhodné stavět na jeho silné subjektivní argumentaci, protože vše mohlo být úplně jinak a on nemusel být tak "nevinný". Původně jsem zvažovala, že dokument ohodnotím třemi hvězdami, ale nakonec dávám o jednu víc, protože se mi velice často líbilo kompoziční hledisko snímku. Myslím si, že režisér měl šťastnou ruku při estetickém výběru různých záběrů. Na druhou stranu zůstává otázka, zda se na "estetično" má v dokumentu hrát či nikoliv, protože o tom to rozhodně není...

    • 13.2.2012  20:16
    Coco Chanel (2009)
    ***

    Coco Chanel byla impozantní dáma, která se nebála jít proti konvencím tehdejší doby a právě proto zůstala pravděpodobně obdivována až do dneška. Bohužel tento snímek to takto podat nedokázal. Zaměřil se pouze na útlou část jejího života, který byl sice zajímavý, ale ani divačky telenovel by příliš neupoutal. Mě osobně nejvíce zarazila nevyváženost snímku. Najdete zde mnoho silných momentů, ale, bohužel, také mnoho slabých/ hluchých míst. Milostný život Coco byl jistě zajímavý, ale tento film jej naprosto ubil a i to zajímavé se z něj vytratilo. Audrey Tautou mám samu o sobě velice ráda, ale sama sobě si nejsem schopna odpovědět na otázku, zda se do této role hodila. Působila na mě zvláštně, osobně mám ale pocit, že ji do role "něco" chybělo. Životopisné snímky sleduji ráda, obvykle se z nich dozvím mnoho nového. V tomto případě se tak nestalo, vlastně jsem se nedozvěděla nic, co bych nevěděla nebo co bych si nedokázala domyslet. Škoda, Coco Chanel je výjimečná osobnost a rozhodně by si zasloužila lepší zpracování jejího života.

    • 3.8.2011  22:17
    Mary a Max (2009)
    *****

    Mary a Max je nejhezčí animovaný film, který jsem do dnešní doby měla možnost vidět. Po zhlédnutí filmu jsem byla opravdu nadšená, každý záběr by mohl být použitelný jako obraz, který má svůj vlastní příběh. Ne všechny animované filmy musí být nutně veselé a v každé minutě hýřit vtipem, tento snímek je toho pravým důkazem. I na občas depresivním základě lze založit příběh, u kterého se budete velmi často usmívat, jak umí i tragédii proměnit v ironii. Mary a Max jsou postavičky, které jsou tak moc rozdílné, přesto si mohou být svým způsobem velmi podobné. Osobně mě nejvíce zaujalo grafické zpracování samotného New Yorku, občas mi mohly "vypadnout oči z důlků", jak jsem byla nadšená. Při rozhodování o hodnocení jsem ani minutu neváhala, byla jsem rozhodnutá už od prvních okamžiků filmu a s postupem děje se můj názor jen utvrzoval. Tato melancholická tragikomedie by rozhodně neměla zůstat Vaším pohledům skryta...

    • 11.9.2012  23:49

    Zajímavé rodinné drama, které netlačí na pilu. Nechává příběh volně plynout, pomalu zaplétat a taktéž i rozplétat. Na tomto snímku oceňuji především jeho lidskost, skvělé herecké výkony (zejména Naomi Watts a Annette Bening) a pro mě trochu neočekávaný konec, který mě velmi překvapil, což se tak často nestává. Přiznávám, že mě v poslední době žádné americké drama příjemně nepotěšilo tak jako právě toto. Film rozhodně stojí za doporučení, já jeho volby nelitovala.

    • 7.6.2011  22:23
    Nuit blanche (2009)
    ****

    Dokonalé vizuální zpracování a ukázka toho, jak lze vyjádřit myšlenku i beze slov. Hudba skvěle podkresluje celý příběh a dodává mu na intenzivnosti. Zpomalené scény, dobové kostýmy - jednoduše nádhera. Rozhodně doporučuji ke zhlédnutí.

    • 27.4.2011  18:38

    Levicově zaměřený snímek, jemuž chybí nadhled v mnoha ohledech. Michael Moore v dokumentu zpracovává velice zajímavá témata, která, dle mého názoru, nemají velké (ale mizivé) spojení a návaznost na kapitalismus, o němž právě dokument je. Témata (problémy mladých a jejich zavírání do pasťáku, který je v mnohém velký business, pojišťování pracovníků proti možnostem jejich úmrtí, na nichž velké společnosti značně vydělávají či problémy se stále klesajícími platy pilotů a osob spojených s leteckým průmyslem a další), která jsou v mnoha ohledech kontroverzní, by si zasloužila více prostoru, ale pravděpodobně v jiném dokumentu. Nelze Mooreovi upřít, že je mistrem ve stupňování a vyhrocování scén, které předvedl například u proslovů v americkém Kongresu, jež skvěle doplňuje zvolená hudba. Osobně mě příliš nepřesvědčil svými teatrálními gesty, která často předváděl, občas sice byla vtipná, ale v konečném kontrastu spíše zbytečná a trapná.

    • 1.8.2011  23:03
    Pan Nikdo (2009)
    *****

    Tento film jsem si zamilovala již od první minuty - skvěle zvolená hudba, která dokresluje jednotlivé, občas chvílemi pro někoho bizarní, obrazy a nutí vás k zamyšlení nad myšlenkami, které snímek postupně servíruje. Pro někoho je Mr. Nobody jen nafouknutá bublina či kýč, který staví v podstatě na nesmyslech, já zastávám názor zcela opačný. Jak se říká - "Sto lidí, sto názorů" - tak jim je ponechme. Osobně si velmi ráda prohlížím obrazy či umělecké fotografie a u tohoto snímku jsem měla pocit, že se nacházím v galerii, kde si autor (v tomto případě režisér) dal na jednotlivých záběrech opravdu záležet. Pokud jsem si všimla správně, tak téměř v každém záběru naleznete nějaký akcent červené barvy, což je mi velmi sympatické. Jared Leto ve své roli opět nezklamal, o svém hereckém umění mě přesvědčil již ve snímku "Requiem for a dream" a zde ve svém tažení opět pokračuje. Vynikající výkon také předvedla nástupnická mladá herecká generace v podání Juno Temple, která mi do této chvíle byla zcela neznámá. Film jednoznačně zařazuji do svých TOP10 filmů a věřím, že zde nějakou dobu pobude. Doporučuji jej zhlédnout minimálně dvakrát, abyste pochopili všechny souvislosti a možná i narazili na některé režisérovy vychytávky.

    • 7.6.2011  22:14
    Polojasno (2009)
    ****

    Polojasno je jeden z mých nejoblíbenějších krátkometrážních filmů. Snímek je krásným příkladem toho, jak jednoduchý námět může v divácích vykouzlit úsměv po čas jeho krátkého sledování. Neobvyklé přátelství mezi čápem a mrakem přináší celé množství vtipných situací, které je radost sledovat. A musím uznat, že mrak je opravdu roztomilý :)

    • 9.8.2011  15:34
    Proč tolik nakupujeme? (TV film) (2009)
    **

    Mnoho žen, ale i mužů rádo nakupuje, pro někoho je to forma odpočinku, pro jiné třeba i závislost. I já občas ráda zabloudím do nějakého toho krámku a z toho důvodu jsem byla zvědavá na tento snímek, co nového neznámého mi může přinést. Ale kvalita dokumentu je velmi diskutabilní. Jak napovídá název, diváci by se měli dozvědět, jaké "triky" na ně prodejci využívají, ale opak je pravdou, ve skutečnosti se nedozvíme téměř nic. Za prvé, název je zcela zcestný a za druhé, jediné, co se dozvíme, jsou trendy budoucích barev za 3 až 5 let, dále nám bude řečeno něco o výběru vůně pro jeden řetězec hotelů který chce tímto způsobem nalákat hosty a v neposlední řadě také o výběru zvuků pro domácí vysavače. Osobně, než jsem si pustila tento snímek, myslela jsem si, že bude zpracovávat velice zajímavé téma, lidské podprahové vnímání nabízí celou řadu možností, jak jej při nákupu ovlivnit a každý nepochybně zná nějaký ten způsob. Ovšem dokument zabočil k úplně jiným tématům, pro mě trošku nepochopitelně se zaměřil na tři témata, která byla zmíněna výše a to bylo vše. Pokud zrovna nemáte v plánu kupovat vysavací přístroj, je tento snímek pro vás velká ztráta času, protože zde máte třeba šanci se dozvědět, že zákazníci dávají přednost ne síle vysávání, ale zvuku, který přístroj vydává.