Carrie_3

Carrie_3

Andrea Jirásková

okres Rakovník
studentka VŠ

23 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 2.8.2011  23:07

    Requiem for a dream mě od prvních minut svého děje připoutal do křesla a nepustil ani při závěrečných titulcích. Dlouho poté jsem se nemohla vzpamatovat z toho, co jsem právě viděla, v hlavě mi poletovaly tisíce myšlenek. Jedno jsem ale věděla jistě, film, který jsem zhlédla, byl svým způsobem výjimečný, fascinující, okouzlující, dechberoucí a mohla bych v tomto výčtu kladů pokračovat dále, než by mi došla slova. Darren Aranofsky je čaroděj, když dokázal ukočírovat příběh s takovou grácií a lehkostí, jako vidíme v tomto případě. Smekám klobouk, protože jsem si opravdu připadala jako v jiném světě, který sice svým tématem není krásný, ale krásný je způsob, jakým byl podán. Superlativů na tento film zaznělo v komentářích nespočet, proto nehodlám svůj text příliš protahovat. Přesto bych ráda vyzdvihla výkony hlavních protagonistů a to především jmenovitě Jareda Leta, Jennifer Connelly a Ellen Burstyn. Vynikající nepochybně byl hudební doprovod a střih, který dokázal napětí vygradovat na maximum. Abych můj příspěvek nějakým způsobem ukončila, nelze jinak než tento film doporučit, kdo jej neviděl, ať neváhá a pustí si jej.

    • 12.7.2011  10:02

    Slepičí úlet, jak je česky titulován animovaný snímek, je opravdu úlet. Kdo by si byl kdy pomyslel, že příběh několika slepic a kohouta snažící se uniknout z vězení (v tomto případě kurníku), zaujme takové velké množství diváků. Hlavní zásluhu na tomto úspěchu dle mého názoru nepochybně má právě plastelínové ztvárnění jednotlivých postav a okolí, ve kterém svůj relativně krátký život prožívají. Studiu Aarmand Animations se tento úkol podařil na jedničku. Celé osazenstvo slepičí farmy je tak důmyslně zvoleno, že je radost jej sledovat. Snímek není primárně určen dětskému publiku, ale generaci starší, která má v průběhu sledování filmu možnost poznat různé narážky na jiné filmové trháky. Slepičí farma je zde v mnoha pohledech připodobňován ke koncentračním táborům, což asi také není úplně vhodné pro děti, ale dospělí se pravděpodobně dobře pobaví.

    • 5.7.2012  23:19

    Mají k sobě tak blízko a přesto jsou si vzdálení. Asijská kinematografie je pro mě neprobádané zákoutí, a proto jsem ráda, když narazím na nějaký ten skvost. Tento snímek pro mě skvostem je. Nevím, zda lze správně označit jako artový, ale já jej tak vnímala. Každý záběr je precizně zpracován, režisér si hraje s jednotlivými záběry a dovádí je do dokonalosti. Pro někoho možná tato "dokonalost" představuje kýč, pro mě v tomto případě nikoliv. Příběh možná lehce ustupuje do pozadí a hlavní důraz je kladen na vizuální stránku, ale musím se přiznat, že mě osobně to vůbec nevadilo. Obecně nemám ráda, když se děj příliš vleče a nepostupuje kupředu, v tomto případě tomu tak bylo, ale musím přiznat, že mě to nerušilo a velmi jsem to oceňovala. Protože tento snímek není o spěchu, je o atmosféře a tu dokázal vykouzlit. Tento film rozhodně není pro každého, není určen pro masy, ale své diváky si určitě najde, jen by se měli připravit na to, že si vyžaduje tu "pravou" atmosféru, protože se u něj příliš nepobavíte a i přesto, že je označen jako romantický, příliš romantiky zde nenajdou. V neposlední řadě musím vyzdvihnout výkony hlavních představitelů. I přesto, že jsem žena, musím uznat, že Maggie Cheung působila neuvěřitelně elegantně a sexy. Velmi se mi také líbilo, jak hlavní hrdinka měnila téměř v každé scéně šaty, byla to opravdu nádherná podívaná.

    • 17.7.2011  22:12
    Svatba Jiřího Káry (amatérský film) (2000)
    ***

    Zařazení tohoto snímku (zdráhám se odhadnout, o jaký žánr se jedná) je velice diskutabilní - nemluvě o jeho vysokém (pro mě velmi překvapivě) hodnocení. Svatbu dvou bezdomovců doprovází podobně vyhlížející skupina svědků a dalších účastníků seance. Troufám si odhadnout, že nikdo z diváků neměl možnost na vlastní oči zhlédnout takovouto komedii či tragédii (každý tomu říkáme jinak). Film zachycuje skutečné události, které jsou mnohdy až k neuvěření. Pokud bych měla hodnotit kvalitu dokumentu, dala bych jednoznačně odpad, na druhou stranu beru v úvahu, že jsem měla možnost vidět něco, co už asi dlouho (možná nikdy) neuvidím, z tohoto důvodu trochu v nadsázce hodnotím 3*.

    • 5.7.2011  11:05

    Pavol Barabáš se společně s dalšími členy výpravy pustil do míst civilizovaným člověk ještě neprobádaných. Divák má možnost nahlédnout do krajiny, která ještě nikým nebyla prozkoumána. Téměř tisícikilometrový pochod k řece Mamberamo s sebou nesl spoustu nástrah, nebezpečných událostí a také nemocí (malárie nevyjímaje). Poznávání různých kultur, zvyků, tradic jistě patří k tomu zajímavému, co diváka nepochybně okouzlí. Na druhou stranu je otázka, zda je správně, že tvůrci dokumentu vstoupili na území, které je oficiálně uzavřeno a přístup do něj přísně zakázán - důvodů k tomu může být několik, jako oficiální je ovšem uveden fakt, že vláda nechce, aby lidé narušovali tenkou kontinuitu původních kmenů (jichž je zde více než 250), které po celá staletí žily a dosud převážně žijí bez kontaktu s civilizací. Dokument nepochybně zpracovává zajímavé téma, mě osobně nejvíce vadil způsob "servírování" snímku divákovi, autoři často vyprávějí o zajímavých věcech, které je při cestě zastihly, ovšem obrazově zde zcela chybí. Cesta, která k Mamberamu vedla, trvala několik měsíců, během nichž bylo získáno nepochybně mnoho filmového a obrazového materiálu, pak mě v tom případě trochu zaráží, proč snímek trvá pouhých 67 minut. Takto jistě nebezpečná a velice zajímavá expedice by zasloužila více prostoru. Až na některé výhrady bych dokument hodnotila lepších 3,5 *.

    • 22.4.2011  20:07

    Skvělý thriller s Cate Blanchett, který nás svou tajemnou atmosférou dokáže pohltit až do konce v očekávání, kdo je vlastně tím neznámým vrahem. Přestože se zde objevují tradiční klišé, které v thrillerech obvykle bývají, a to: jasnovědkyně, záhadný vrah, který ve skutečnosti až tak tajemný není, ohraná závěrečná scéna, kdy hlavní hrdince jde skutečně o život, ale přesto nakonec "překvapivě" vyvázne živa a další. Tomuto filmu rozhodně na kvalitě přidávají skvělé herecké výkony a to především Giovanniho Ribiseho alias Buddyho ale i dalších. Také zde můžeme poznat Keanu Reevese v jiné poloze, než jako kladného hrdinu, jak jsme u něj obvykle zvyklí.

    • 1.8.2011  23:32

    K filmu mě pojí hluboká nostalgie - ve chvíli, kdy jsem jej zhlédla, jsem byla naprosto fascinovaná jako nikdy předtím (což samozřejmě musím připsat k mému relativně nižšímu věku). Celé prostředí, kde se děj odehrává, na mě působilo jaksi sterilně, odtažitě, všechno bylo předpisově uklizené, narovnané, dodržování denních rytmů naprosto pravidelné. Právě s tímto prostředím kontrastují rodiny, které jsou navenek velmi spořádané a žijí spokojeným rodinným životem. Ovšem realita je naprosto odlišná - "Není všechno zlato, co se třpytí." Lester Burnham v podání Kevina Spaceyho mě naprosto odzbrojil, jeho herecký koncert byla radost sledovat a Oscara si nepochybně zasloužil. Kdybych měla vyzdvihovat jednotlivé herecké výkony, můj závěrečný text by byl asi hodně dlouhý, o což ovšem nestojím, proto budu jen suše konstatovat, že i ostatní obsazené role byly vybrány s citem a tvořily velmi příjemné ničím nerušené prostředí. Snímek dále stojí na vynikajícím scénáři s promyšlenými a občas i vtipnými dialogy, kde scénárista neplýtval zbytečně slovy, pouze jimi vyjádřil to, co bylo nutné být vyřčeno a občas toho bylo více... Poslední, na co bych se ráda zaměřila, je hudební podkreslení filmu, které měl za úkol Thomas Newman. Hudební doprovod je tak specifický, že jej poznáte na první poslech, pokud jej zaslechnete v některém jiném filmu či televizním pořadu. Soundtrack mě asi nikdy neomrzí, i když většina skladeb není zrovna pozitivních, přesto dokáží uvést tu správnou atmosféru. O filmu jsem zatím doposud nikdy nepochybovala, že by zabíral místo v mé TOP10 oblíbených filmů, protože zde jednoznačně patří.

    • 25.7.2011  23:02
    Magnolia (1999)
    *****

    Jako se květ květiny skládá z jednotlivých lístků a až celek dá její kráse vyniknout, tak i tento film je složen z jednotlivých příběhů, které v závěru spojí nejmenovaná událost v jeden svazek. Možná mnohé odradí právě délka snímku, která přesahuje 3 hodiny, ale věřte mi, vysoké hodnocení mluví za vše, máte vysokou pravděpodobnost, že to nebude krok tím špatným směrem. Osobně ráda sleduji filmy založené na několika příbězích, který se postupem děje slučují, až zjistíte, že všechno do sebe krásně zapadá jako skládačka z jednotlivých puzzlí. Magnolia je založena na výborných dialozích a především propracovaných a promyšlených životech všech protagonistů. Pokud bych měla vyzdvihnout nějaký výkon, volím jednoznačně Toma Cruise, který předvedl (pro mě trochu nezvyklou) rozmanitou škálu svého hereckého repertoáru. Když vezmu v úvahu, že nepatří zrovna mezi mé oblíbené herce, v roli v tomto snímku mě opravdu zaujal. Druhé zhlédnutí filmu mě přesvědčilo, že si zaslouží plné hodnocení a nemám vůbec problém změnit své dřívější rozhodnutí.

    • 1.8.2011  22:29

    Stejně tak jako obraz nemusí zobrazovat krásné věci, ale přesto je úchvatný, pokud malíř dokáže vyjádřit to, co měl původně na mysli, tak i podobně je na tom tento film: Kult hákového kříže nemusí vyjadřovat "milý příběh" - jde na to právě naopak - a i přesto zůstává dechberoucí, kdy vám často běhá mráz po zádech. Příběh je jednoduše syrový, autentický, nemáte problém mu každé slovo, větu uvěřit. K tomu rovněž přispívá vynikající herecké obsazení s v popředí stojícím výkonem Edwarda Nortona a jeho filmového bratra Edwarda Furlonga. Není špatné čas od času zabrousit do jiného tématu, než na který jsme obvykle zvyklí. Problém rasismu se s lidstvem táhne po staletí a ještě dlouho potáhne, jak napovídají současné světové události. Proto je dobré do něj také občas zabrousit. Napravení Dereka Vinyarda zůstává diskutabilní, jak příliš je tato situace reálná, přesto to nic nebere filmu na jeho kvalitě.

    • 22.4.2011  21:16

    Tento film mně opravdu přišel zvláštní, ať už to bylo kontrasty, kdy se střídaly doby humoru a vtipu s chvilkami znechucení a strachu, nebo zvláštním hereckým obsazením, které se mi zdálo docela trefně vybrané. Po zhlédnutí tohoto snímku jsem ani nevěděla, zda se mi líbil či ne, panovaly ve mně vcelku dost rozporuplné pocity a dojmy. Jinak se zde určitě objevily zajímavé a originální momenty, který film svým způsobem vyzdvihovaly, ale také okamžiky, které ho spíše potápějí.

    • 23.9.2011  22:15

    V poslední době při výběru filmů střílím dosti na slepo, mým hlavním cílem je rozšířit si obzory mezi nejlépe hodnocenými filmy zde na ČSFD, proto se mi (vcelku pochopitelně) často stává, že jsem velmi příjemně překvapena - stejně jako v tomto případě. Co říci na úvod - režisérskou kinematografii Guye Ritchieho zrovna pod palcem nemám, co si vzpomínám, tak naposledy jsem od něj viděla Sherlocka Holmese, který mě zrovna neuchvátil, proto jsem se raději i nyní připravovala na možné zklamání. Ale opak byl pravdou. Film mě pohltil již od prvních minut, v průběhu celého děje mě napadalo, že je snímek "příjemný", což je asi zvláštní přirovnání, ale je to tak. Já jsem se jednoduše bavila, film měl spád, nezaznamenala jsem žádná slabá místa. Co bych především vyzdvihla, je práce s kamerou, jednotlivé záběry byly opravdu s nápadem a vkusem vymyšlené. Při vyjmenovávání kladů nesmím nepochybně zapomenout na vynikající scénář, který velice často hýřil vtipem a dále hudební podklad, který skvěle dokresloval tamní atmosféru. Co se týče hereckého obsazení, nenapadá mi nikdo, kdo by nějakým způsobem převyšoval zbylé herecké osazenstvo, herci na mě celkově působili jako kompatibilní celek. Závěrem bych film rozhodně doporučila, pokud patříte mezi milovníky krimi, neměli byste si jej nechat ujít. A pokud zrovna tento žánr nepreferujete (podobně jako já), možná byste měli občas udělat výjimku, protože snímek určitě stojí za to vidět.

    • 24.6.2013  21:23
    Gattaca (1997)
    ****

    I přesto, že se neřadím mezi fanoušky sci-fi, Gattaca mě velice příjemně překvapila. Již od počátku mě zaujala myšlenka genetického kódu, který nám svým způsobem může předurčovat budoucnost a otevírat, popřípadě zavírat dveře k naší vysněné budoucnosti. Hlavní trojlístek herců Hawke-Thurman-Law byl zvolen skvěle. Především posledně zmiňovaný Jude Law předvedl skvostný herecký part. U snímku jsem nepociťovala žádná dlouhá hluchá místa, proto jej hodnotím vysoko. Jsem ráda, že mě tento film donutil se zamyslet nad tím, zda nemám dát sci-fi větší šanci a více se jí věnovat do budoucna.

    • 18.9.2011  23:09

    Pokud tomuto filmu věnujete maximální pozornost (která je v tomto případě skutečně nutná, neboť hrozí, že se ztratíte), nebudete pravděpodobně zklamáni. Dlouho jsem kolem snímku kroužila, vždycky jsem ale sáhla po jiném, když jsem měla tu možnost, nakonec ale nastala chvíle, kdy jsem na výběr neměla.. Na úvod musím říci, že opravdu nechápu, proč jsem tak dlouho otálela, protože "L. A. - Přísně tajné" má nepopiratelnou kvalitu, která ho zde na webu řadí tak vysoko. Curtis Hanson si zvolil vynikající námět, kterému sekunduje ještě lepší herecké obsazení. Pokud bych měla chválit herecké výkony, zbytečně bych se příliš rozepisovala. Osobně si ale neodpustím vyzdvihnout výkon Russella Crowa a Guye Pearce, kteří své party sehráli opravdu bravurně. Dějově a scenáristicky je film zpracován ve formě, která se pomalu blíží k dokonalosti, pokud se diváci naladí na tu samou notu, kterou jim snímek nabízí, nemůžou se nudit, protože to prostě nejde. Film musím jednoznačně doporučit, pokud se Vám v něm podaří nezamotat, jistě nebudete výběrem zklamáni. Mé prozatímní hodnocení: 4,5*.

    • 22.4.2011  20:58

    Tento film mě opravdu překvapil, autobiografické snímky mám docela ráda, protože se v nich dozvídám o životech lidí, o kterých jsem ve valné většině nikdy ani neslyšela, že někdo takový žil - a tímto případem je i Heinrich Harrer. Je zajímavé sledovat tak neuvěřitelný příběh života tohoto muže, který nás postupně provede Himalájemi, nakonec se můžeme seznámit se životem mnichů v Tibetě a dokonce i Dalajlámy. Obsazení Brada Pitta do hlavní role, bylo podle mě také vcelku dobře zvolené, přesto si myslím, že tento film určitě není pro každého, některého z vás by mohla znudit i jeho délka, ale i tak ho můžu jedině doporučit...

    • 13.1.2012  09:38
    U-Turn (1997)
    ***

    Když jsem si pročítala komentáře k tomuto filmu, přišly mi dost rozporuplné. Jedni ho vychvalovali do nebes, druzí zatracovali. A já se v konečném součtu stavím na obě strany. Od prvních minut sledování snímku, jsem byla jako opařená. Velice se mi líbila navozená atmosféra i postupující děj, který lemovala skvěle zvolená hudba a pevná režisérova ruka. Během prvních 60-ti minut jsem opravdu neměla co vytknout, jen jsem se přitrouble usmívala a užívala si příběh. Ale čeho je moc, toho je moc a to jsem poznala v druhé části snímku. Děj se začal neúměrně natahovat a zachránit jej nemohl ani vynikající výkon Seana Penna. Musím přiznat, že už dlouho se mi nestalo, abych každých pět minut sledovala hodiny a nemohla se dočkat konce. Opravdu škoda, zpočátku jsem skutečně měla pocit, že sleduji výjimečné dílo, které mi bylo doposud někde hluboko skryto. Teď bych nad tímto svým názorem již pochybovala.

    • 15.8.2011  21:02

    Zpočátku sledování snímku jsem byla velmi zmatená, podle mé matné představy jsem měla v úmyslu si pustit film zpracovávající téma holocaustu, ale kde že... Od prvních minut se setkáváme s humorem, nadsázkou a vtipem korunované pomalým párováním dvou osob, kterému předcházela řada úsměvných událostí. Ano, ve druhé polovině děje se příběh skutečně přesune do koncentračních táborů, ale stále postupuje na své předchozí vlně - tedy optimismu. Film se snaží ukázat, že i když je člověku nejhůř, neví kudy kam a tuší, že se jeho život pomalu ale jistojistě žene do propasti, i tak dokáže sebrat veškerou odvahu, překonat se a dívat se na svět optimisticky. Otec, který je společně se svým synem odvlečen do vyhlazovacího tábora, se rozhodl, že svému potomkovi (který z pochopitelných důvodu nemá žádné tušení, o co jde) zpříjemní zdejší pobyt, jak jen to jde. Tímto způsobem se divák dostává do jakési tragické hry, u které doufá, že hráči dokáží dojít ve zdraví do cíle. Nemyslím si, že by nadsázka a vtip v tomto filmu nějakým způsobem shazovaly téma nacismu a vyvražďování Židů, jen na ně nahlíží jiným, neobvyklým způsobem...

    • 15.7.2011  12:17

    Znáte ten pocit, kdy už od první minuty filmu tušíte, že toto byla trefa do černého, a že jste svou volbou tentokrát nepřestřelili? Přesně takovéto myšlenky mě napadaly hned v úvodu snímku a jsem velice ráda, že se po celý jeho děj nezměnily. Jak už bývá mým zvykem, k opravdovým lety prověřeným filmovým klenotům se dostávám až o mnoho let později (není výjimkou, že to bývá i více jak desetiletí - jako v tomto případě). Tyto filmy mě v době svého zvyku obvykle úplně minuly a já až poslední dobou začínám zjišťovat, o co jsem byla ochuzena. Danny Boyle dokázal skvělým (a pro mě někdy až geniálním) způsobem zachytit všechny stavy, které s sebou drogy přinášejí. Ukázal, že i když některé věci považujeme za hnusné, za věci, od kterých je nejlepší dát ruce hned pryč, i přesto mohou být snímané s citem a záběry v konečné fázi jsou opravdu krásné. Ewan McGregor je pan herec a v tomto snímku tomu nebylo jinak.

    • 18.2.2012  10:37
    Záře (1996)
    ****

    Není nad to, když se vám podaří objevit snímek, který vám byl po mnoho (někdy i desítek) let hluboko skryt. Film jsem v tomto případě zvolila proto, že jsem se chtěla dozvědět, zda je výkon Geoffreyho Rushe tak impozantní, jak uvádějí místní kritiky. Pokud se na čsfd pročítáte hodnoceními tohoto snímku, téměř každý příspěvek velebí jeho výkon skoro do nebes. Geoffrey Rush byl skutečně kouzelný, jeho herecké vyjádření plně korespondovalo s danou osobou - klavíristou Davidem. Co si budeme povídat, David byl velice zvláštní osoba, která se mnohdy vymykala kontrole, přesto jí musíte po celou dobu držet palce, jak vás chytne za srdce. Z tohoto důvodu měl Rush před sebou opravdu velkou výzvu, kterou dokázal zdolat a právem mu za ni náleží zisk Oscara. Nerada bych ovšem zapomněla vyzdvihnout výkon Noaha Taylor, který ztvárnil Davida v mladším věku, jeho výkon se mi rovněž velmi líbil. Co dodat k závěru? V tomto případě se jedná o životopisný snímek, který ovšem stojí za zhlédnutí nejen kvůli vynikajícím výkonům, ale rovněž i skvělé hudbě.

    • 19.9.2011  22:05
    12 opic (1995)
    *****

    Zjistila jsem, že v poslední době ráda píšu komentáře k filmům, které hodnotím velmi pozitivně a udělené "hvězdy" tomu napovídají. Všeobecně, když je snímek špatný, obvykle víte, co vám na něm vadilo a zkritizovat jej je v tom případě velice snadné. Ale co říci v případě, že jste z filmu nadšeni a nedostává se vám slov nebo naopak dostává, ale vše již bylo řečeno jinými uživateli? I přesto, že nepatřím k fanouškům sci-fi, ráda jsem v tomto případě zabrousila do jiného žánru, než sleduji obvykle a musím podotknout - nebyla jsem zklamána, možná právě naopak - byla jsem velmi nadšená a pravděpodobně "12 opic" zařadím na vrchol mého imaginárního žebříčku tohoto žánru. Terry Gilliam je režisér, který je dle mého názoru veliký vizionář, vše, co si usmyslí, dokáže zdárně dovést do svého konce, ať už se to týká i například jakýchkoli drobností. Nemyslím si, že je nutné nějakým způsobem hluboce hodnotit tento snímek, jeho relativně vysoké hodnocení mluví za vše. Jednoduše, pokud film stojí na detailně promyšleném scénáři, výborné kameře a hudbě a skvělých hercích - nebude s velkou pravděpodobností špatný, ba co víc - možná bude vynikající - stejně jako v tomto případě.

    • 13.11.2011  22:38

    Shodou náhod se mi podařilo dvakrát po sobě zhlédnout dva filmy s podobnou tématikou - a to odsouzení k trestu smrti. Mým cílem rozhodně není srovnávat snímky Mrtvý muž přichází a Život Davida Galea. I přesto, že oba zpracovávají podobné téma, přistupují k němu z různých pohledů a především stojí na zcela odlišných dějích. Tim Robbinson natočil dílo, které vás pomalu vtahuje dovnitř a nechává vás sledovat zárodek vztahu, který nikdy neměl šanci posunout se dále. Co oceňuji především, jsou herecké výkony, udělení Oscara Susan Sarandon a nominace Seanu Pennovi byly zcela namístě. Jejich výkony posunuly vyznění filmu o několik příček výše. Pro mě nejsilnější momenty filmu představovaly zhruba závěrečných třicet minut. Atmosféra gradovala s nezastavitelnou jistotou, osobně jsem si připadala jako součást celého dění, které nešlo zastavit. Běhal mi mráz po zádech a zvědavost mi nedovolila odtrhnout zrak ani na jednu minutu. Asi takhle si představuji film, který stojí za to vidět, někoho zaujme více, někoho méně, ale přesto si troufám říci, že nikoho nenechá chladným.

    • 24.7.2011  17:26

    "The greatest trick the Devil ever pulled was convincing man he didn't exist." Jestli nějak lze charakterizovat tento film, právě předchozí věta je tou správnou volbou. Až mi mrazí při pomyšlení na závěr filmu, který mi přesvědčil, jak mají vypadat opravdové filmové skvosty. Výborný scénář společně s velmi vhodně zvoleným hereckým obsazením rozehrál (pro mě chvílemi trošku zmatenou) zapeklitou zápletku, kterou bylo radost sledovat. Kevin Spacey si do sbírky přidal Oscara a musím říci že zaslouženě. Nejvyšší hodnota filmu je pro mě jednoznačně brilantně vymyšlený závěr, který možná někomu dojde dříve, ale i tak určitě překvapí. Osobně jediný problém, který jsem při sledování "The Usual Suspects" měla, bylo, že jsem se díky složitosti snímku občas v něm ztrácela. Pokud se jej rozhodnete pustit, rozhodně doporučuji, abyste byli vyspalí a schopni se na něj plně koncentrovat. I tak si myslím, že je dobré si jej pustit nejméně dvakrát, aby člověku došly všechny souvislosti.

    • 17.7.2011  22:52

    Myšlenka natočit film na základě jednoho dlouhého (velmi dlouhého) rozhovoru je sice zajímavá, ovšem úkol je to velmi náročný. Zaujmout diváka, aby po několika desítkách minut byl ještě schopen vnímat slova, která dvojice říká, a nesledoval jen místa, kudy prochází, je tak trochu oříšek. Dle vysokého hodnocení zde na ČSFD soudím, že spousta lidí dokázala film vnímat až do konce a i se jim líbil. Úkol byl tedy splněn a za ním musel nepochybně stát kvalitní scénář. Před úsvitem a následně i Před soumrakem (což je jeho volné pokračování) dokazují, že romantické filmy se dají natočit i jiným způsobem - bez mnoha klišé, které jsou tak typické pro zmíněný žánr. Já osobně příliš nepatřím mezi fanoušky srdceryvných filmů, ale v tomto případě mě Ethan Hawke a Julie Delphy přesvědčili, že je dobré někdy udělat výjimku. Já rozhodně zklamána nebyla, spíše příjemně překvapena.

    • 2.9.2011  23:58

    Přesto, že nepatřím mezi velké milovníky gangsterských filmů, i výjimky se najdou a tento snímek je právě jedním z nich. Film mi v mnohém připomínal letadlo: od prvních minut, kdy najíždí na ranvej, máte mírné, ale přeci příjemné pocity po celém těle, jak děj pokračuje, jeho rychlost narůstá a v závěru graduje tak, že je schopné vzlétnout. Ústřední role si mezi sebe rozdělili Al Pacino a Sean Penn, který předvedl vskutku povedenou hereckou polohu, na kterou nejsme v jeho případě zvyklí (mnohdy byl opravdu k nepoznání). Přesto mi chvílemi přišlo, že Al Pacino Seana v některých sekvencích lehce přehrával, protože jeho výkon byl opravdu obdivuhodný. Co mě vedlo k tak vysokému hodnocení, které jsem udělila? Těžko říci, jediné, co mě napadá, je, že snímek fungoval jako dobře seřízené hodinky, kde vše postupuje přesně tak, jak to má být. Dále musím poznamenat, že "Carlitova cesta" stojí na velmi dobrém scénáři a především vytříbených dialozích, během celého děje jsem ani jednou neměla pocit, že jsou zde nějaká hluchá místa, či se například nudím. Další skutečností, kterou musím vyzdvihnout, jsou některé velice pěkné momenty filmu - mohu jmenovat např. úvodní scénu, kdy je Al přivážen do nemocnice, dále pak návštěva jeho dávné lásky , kdy za melodie You Are So Beautiful vyráží dveře jejího bytu či např. závěrečná přestřelka na eskalátorech. S filmem jsem jednoznačně strávila velmi příjemný večer a mohu jej jedině doporučit.

    • 17.7.2011  23:26

    V poslední době silně postrádám kvalitní současné snímky, u kterých mě buď pohltí jejich příběh nebo zpracování. Bohužel nedostává se mi ani jednoho - buď je to mojí volbou filmů nebo faktem, že jich je jak jehel v kopce sena. Právě se nacházím ve stavu, kdy jsem méně kritická, dokáži film ocenit a nemám problém jej ohodnotit nejvyšším stupněm, pokud mě zaujal. Moje náhodná volba mě tentokrát zavedla k tomuto snímku a musím dodat, že při výběru jsem měla opravdu šťastnou ruku. Vidět Leonarda DiCapria na začátku jeho kariéry, kde mimochodem předvedl vynikající výkon, byl pro mě zážitek. Co žere Gilberta Grapea se, dle mého názoru, řadí k tomu nejlepšímu, co Lasse Hallström režíroval. Zaujal mě jak děj, tak celé režisérské pojetí. Opravdu velmi zajímavý film, se kterým se dá strávil příjemný večer u lahve vína.

    • 22.4.2011  20:30

    Když jsem tento film před několika lety viděla poprvé, zcela mě ohromil. Byl to pro mě nezapomenutelný zážitek, který mě uchvátil ať už svým tématem či smutným koncem. Ale roky plynou a lidé se mění. Po dalším zhlédnutí Muže bez tváře jsem byla dost překvapená, protože tento film nebyl zas tak perfektní, jak jsem si kdysi myslela, je především založen na emocích, které v divácích vyvolávají především pohledy na znetvořeného muže, jeho psychické stavy či vcelku dojemný vztah mezi ním a mladším chlapcem.

    • 17.9.2011  13:08
    Piano (1993)
    ****

    Piano je bez pochyby výjimečný snímek. Chvílemi bilancuje dost na hraně, ale vždycky ze všeho dokáže krásně vybruslit. Erotické dusno by se chvílemi dalo krájet a to přibližování se dvou tak rozdílných postav opravdu stálo za to vidět. Hlavní herecké obsazení bylo opravdu vybráno s vkusem a herci předváděli vynikající party. Co se týče hudby, netřeba asi komentovat, mnozí soundtrack považují za jeden z nejlepších, který kdy vznikl. Já takto soudit nemůžu, jen musím konstatovat, že mně se hudební podklad velmi líbil a skvěle dokresloval tamní atmosféru. Pokud vezmu v úvahu, kdy byl film natočen, je "Piano" pro mne skvost mezi romantickými dramaty 90. let. Když jsem si prohlížela hodnocení zde na ČSFD, chápu některé uživatele, kteří snímek ohodnotili nejvyšším počtem, já jsem ve skrze na vážkách, film musím zhlédnout ještě jednou, abych jej byla schopna plně zhodnotit.

    • 9.8.2011  16:03

    Příběhů, kdy nevinný odsouzený musí pykat za něco, co nespáchal, zde bylo velmi mnoho. Proto, když jsem si četla obsah tohoto filmu, příliš mě jeho zhlédnutí nelákalo, protože podobných snímků jsem už viděla nespočet. Až jeho vysoké hodnocení a fakt, že film byl natočen na základě skutečných událostí, mě přesvědčilo, že by mi neměl zůstávat i nadále skryt. Při závěrečných titulcích mě napadalo, že Daniel Day-Lewis je čaroděj, protože to, jakým způsobem dokázal zahrát svůj part, bylo skutečně obdivuhodné. Velkou měrou mu k jeho výkonu pomáhal také Pete Postlethwaite v roli jeho otce (mimo jiné dalšího nevinně odsouzeného), oba si výborně sekundovali. Hlavním cílem policistů po daném atentátu nepochybně bylo co nejdříve najít viníky a po zásluze je potrestat. Problém ovšem nastal ve chvíli, kdy se domnělí pachatelé ne a ne přiznat, v tom okamžiku musely na řadu přijít tvrdé donucovací prostředky, které vedly k jedinému: lidé byli poté ochotni odpřísáhnout cokoliv. Pro mě nejvíce zarážející a také trochu pochopitelné okamžiky nastaly ve chvíli, kdy se skuteční pachatelé atentátu policistům přiznali. "Muži zákona" věděli, že za mřížemi sedí nevinní lidé, ale jejich strach, jak by veřejnost přijala jejich chybu, byl tak silný, že raději dál mlčeli. Mé prozatímní hodnocení - 4,5*.

    • 15.8.2011  21:14
    Volný pád (1993)
    ****

    Při sledování tohoto filmu se mi v hlavě honila myšlenka, proč právě "Falling Down" patří mezi nejlepších 200 filmů zde na ČSFD. Na úvod musím říci, že se mi snímek líbil, ale takto vysoko na stupnici bodování bych jej určitě nezařadila. Mnoha lidem se čas od času stane, že jim prostě "rupne v bedně", co se může, tak se pokazí a najednou se nahromadí tolik negativních věcí, že prostě a jednoduše vybuchnou. Ano, i tento případ se stal Michaelu Douglasovi, ale on, na rozdíl od většiny z nás, se rozhodl s tím bojovat (bojovat se světem, městem, společností), vzít věci do svých rukou a konat. Až druhou stránkou zůstává, že jeho konání nebylo zrovna pozitivní a ohrozil tím životy několika lidí. Divák má v tomto filmu možnost poznat hlavního hrdinu z té druhé stránky, ne jako kladného hrdinu, jak jsme na něj obvykle zvyklí.

    • 16.11.2011  12:08

    Když jsem si pouštěla tento film, příliš jsem od něj neočekávala, vlastně jsem si ani nepřečetla ústřední zápletku. Možná právě o to více jsem byla v průběhu překvapená, co to vlastně sleduji. Romana Polanskiho mam zafixovaného jako režiséra, který až na výjimky tvoří velice zajímavé filmy, které mi mohou rozhodně něco přinést. A tento snímek můžu do této kategorie nepochybně také zařadit. Co mě velmi překvapilo, je míra erotiky, kterou tento film přináší, já s ní v žádném případě problém nemám a k ději se právem hodila, jen u Polanského na ni nejsem v takové míře zvyklá. Příběh sám o sobě je velice zajímavý, plný milostných zvratů a demonstrující kontrast mezi dvěma páry. Tento kontrast byl tak propastný, že mně ani nepřišlo zvláštní, že Hugha Granta (v roli Nigela Dobsona) tak fascinovalo naslouchat příběhu plného nekonečné přitažlivosti... Emmanuelle Seigner předvedla vynikající výkon, chvílemi mi připomínala lolitu, ale jedno se jí upříst nedá, její smyslnost a sex-appeal byly opravdu neskutečné. Na druhou stranu, co mě až tak neuchvátilo byl závěr, osobně si dokáži představit lepší zakončení příběhu. Z filmu plyne zajímavé ponaučení, a to: "Pokud chcete podvést manželku s potencionální milenkou, neztrácejte čas, protože jinak to manželka udělá za vás a vy pak budete hořce litovat."

    • 8.12.2011  10:42

    Další z řady Allenových snímků, který se zabývá mezilidskými vztahy. Allen má zvláštní kouzlo v tom, že dokáže divákovi servírovat jedno životní moudro za druhým a vy se velmi často dostanete do bodu, kdy s ním prostě musíte souhlasit. Velmi chválím vyprávěcí prostředky, režisér prokládá příběh výpověďmi jednotlivých postav a divák má tak možnost pochopit motivy jejich jednání více do hloubky. Hodnocení snižuji za to, že u Allena v příbězích neustále postrádám "něco", co by v ději znamenalo jakýsi zlom. Osobně mám pocit, že až si na tento film třeba za rok vzpomenu, nebudu schopna ´děj dopodrobna popsat, protože mi zde chybí nějaký milník, kterého bych se chytila.