Carrie_3

Carrie_3

Andrea Jirásková

okres Rakovník
studentka VŠ

23 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 13.1.2012  09:38
    U-Turn (1997)
    ***

    Když jsem si pročítala komentáře k tomuto filmu, přišly mi dost rozporuplné. Jedni ho vychvalovali do nebes, druzí zatracovali. A já se v konečném součtu stavím na obě strany. Od prvních minut sledování snímku, jsem byla jako opařená. Velice se mi líbila navozená atmosféra i postupující děj, který lemovala skvěle zvolená hudba a pevná režisérova ruka. Během prvních 60-ti minut jsem opravdu neměla co vytknout, jen jsem se přitrouble usmívala a užívala si příběh. Ale čeho je moc, toho je moc a to jsem poznala v druhé části snímku. Děj se začal neúměrně natahovat a zachránit jej nemohl ani vynikající výkon Seana Penna. Musím přiznat, že už dlouho se mi nestalo, abych každých pět minut sledovala hodiny a nemohla se dočkat konce. Opravdu škoda, zpočátku jsem skutečně měla pocit, že sleduji výjimečné dílo, které mi bylo doposud někde hluboko skryto. Teď bych nad tímto svým názorem již pochybovala.

    • 4.1.2012  23:11

    Ve chvíli, kdy jsem si šla pustit další "allenovku", jsem očekávala klasický vztahový propletenec odehrávající se na pozadí Paříže. V zásadě jsem se trefila, jen mě velmi překvapilo, že nám dal Woody tentokrát možnost přičichnout i do historie. A musím podotknout, že se nejednalo o žádná suchá data, ale velmi příjemné prostředí plné známých spisovatelů, malířů či umělců. V tomto případě se nehodlám sáhodlouze rozepisovat o kvalitách filmu. Mám dojem, že si své diváky určitě najde. A ti, kteří budou pochybovat, zda snímek zhlédnout či nikoliv, by neměli váhat, s největší pravděpodobností nebudou nad výběrem zklamáni podobně jako já. Film byl kouzelný a musím přiznat, že toto slovo málokdy používám.

    • 3.1.2012  16:42
    Moneyball (2011)
    ****

    Hned v úvodu musím přiznat, že je mi svět baseballu na míle vzdálený. Přišla jsem s ním do styku pouze na střední škole a to jsme měly pravidla hry tak změněná, že o baseballu nemohla být ani řeč. Snímek Moneyball přináší zajímavý příběh o muži (potažmo dvou mužích), kteří společně dokázali, že svět sportu není pouze o vytrvalosti, nasazení a osobních výkonech. Když člověk do hry přizve matematické vědy, až by se sám divil, co všechno dokáží spočítat. Příběh mě zavedl do nového prostředí, které mi sice bylo neznámé, přesto mě velmi bavilo a udivovalo. Na druhou stranu musím přiznat, že jsem se občas ztrácela. Což bylo zapříčiněno mojí neznalostí baseballových týmů a jednotlivých hráčů. Chvílemi jsem neměla tušení, kdo byl v danou chvíli prodán do jiného týmu a kdo naopak koupen. I přes toto všechno mě neopustil pocit, že snímek je velmi zajímavý a poutavý. Bohatý výběr hereckého obsazení nepochybně také přispěl k dobrému výsledku.

    • 29.12.2011  23:02

    Příjemný, milý, krásný film - nevím, jak jinak jej nejlépe charakterizovat. Přiznávám, již v úvodu sledování snímku, jsem jej sledovala jaksi s rozpaky, příliš velkou důvěru ve mně nevyvolával stručný obsah. Další problém, který jsem hned ze začátku měla, byl výběr hlavní mužské role - Max Minghella. Přišel mi do své role příliš mladý. Ovšem, jak film postupoval, můj názor se měnil a nakonec musím uznat, že se mi jeho výkon opravdu líbil a role mu sedla jako ušitá. Co bych ráda vyzdvihla je výkon Blake Lively, která mi není příliš známá a práce s kamerou. Obdivovala jsem výběr jednotlivých záběrů a především volbu použitých barev, které filmu dodaly úplně jiný nádech. Nádech, ne tak pro filmové snímky obvyklý a přesto velmi příjemný a oživující celkové vyznění příběhu. Myslím si, že je škoda, že tento film zapadl a vidělo ho tak málo lidí. Určitě se nejedná o příběh, který by měl k plátnům přitáhnout masy diváků, na druhou stranu jde ale o velmi příjemné a milé dílo, které si nezaslouží upadnout v zapomnění.

    • 26.12.2011  23:27
    Tajemství staré bambitky (TV film) (2011)
    ***

    Pohádky k Vánocům patří a tak to má být. Ani já jsem v letošním roce neodolala a některé si pustila, lépe řečeno dvě - Tajemství staré bambitky a Micimutr a nemůžu se vyhnout srovnání. Co první jmenovanou od té druhé odlišuje, je nepochybně výše rozpočtu. Kdy, jak je známo, na snímcích z ostravské produkce se šetří nejčastěji. Ale ani přesto se nemohu zbavit dojmu, že se režisérovi této pohádky podařilo z minima vytřást maximum a zahrál tak za málo peněz hodně muziky. Pohádka je plná satiry , i když občas v té nejjednodušší podobě, ale alespoň zde je. Osobně jsem se mnohokrát velmi bavila nad nápady pohádkové vlády, která vymýšlela různé způsoby, jak zvýšit příjmy do státního rozpočtu, potažmo do svých vlastních kapes. Překvapil mě i výkon Tomáše Kluse, který byl velmi sympatický a v rolích princů neokoukaný. Co dodat závěrem? Asi se nedá očekávat, že se u nás budou točit takové pohádkové skvosty jako před několika desítkami let, ale alespoň jedna malá jiskra, která sice nezářila dlouho, ale pouze probleskla, je jakousi výjimkou v posledních několika letech v tomto žánru.

    • 23.12.2011  16:10

    Přiznávám, tento snímek bych si z vlastní iniciativy nejspíš nikdy nepustila. Nachomýtla jsem se k němu náhodou při balení dárků, když jej dávali v televizi. Nemůžu říci, že by mě zklamal, vlastně byl přesně takový, jaký jsem očekávala. Klasický romantický film, který diváky pravděpodobně ničím neuchvátí a nepřekvapí. Po prvních minutách je člověk schopen odhadnout celý děj. Původně jsem myslela, že film ohodnotím dvěma hvězdami, nakonec hodnocení ale zvyšuji z důvodu toho, že snímek pozvedla příjemná herecká dvojice v podání Reese Witherspoon a Mark Ruffalo. Nezbývá mi, než jen dodat na závěr, že doufám, že se snad brzo dočkáme nějaké zajímavé, neotřelé romantické komedie z americké produkce. Bohužel si za poslední roky žádnou kvalitní nedokáži ani vybavit.

    • 17.12.2011  23:21
    Falco (2008)
    ****

    Životopisné příběhy mám jako takové vcelku ráda, je to možnost, jak můžete někoho poznat i z té jiné stránky, ne pouze z médií. Ovšem musí se brát v potaz, že tento jejich "život" může být často velmi zkreslen, protože záleží na subjektivním pohledu vyprávějícího. Falco jako osobnost rakouské popové scény mi nebyla příliš známá, moje znalost byla zúžena na několik jeho písní. Snímek oceňuji i z toho důvodu, že se jedná o evropskou potažmo rakouskou kinematografii, která mi není rovněž příliš známá. Kdybych nevěděla, že se jedná o rakouský film, téměř jistě bych jej zařadila mezi americká díla. Film na mě působil svěže, měl spád, přirozenou kameru, jen možná některé sekvence děje byly příliš zkrácené, což se ovšem u životopisného díla dá očekávat. Osobně si myslím, že film rovněž stojí a padá na výkonu hlavního představitele - Manuela Rubeyho. V tomto případě musím konstatovat, že jeho výkon hnal snímek kupředu. Rubey odehrál opravdu vynikající part, podařilo se mu skvěle napodobovat Falcova gesta a já nemůžu než konstatovat, že jsem mu jeho hru opravdu uvěřila.

    • 17.12.2011  23:08

    Nápad dát dohromady dokument, na jehož jednotlivých obrazech se podílely tisíce lidí, je jistě výjimečný. Vznikly desítky hodin různých záběrů z nejrozmanitějších koutů světa, které zachycují životy mnoha osob. Každý, kdo by dával dohromady tento dokument by jej sestavil jinak, zvolil by jiné příběhy, jiné záběry, jiné pořadí. V tomto právě já osobně vidím největší problém, ztotožnit se s tím, co dal dohromady někdo čistě podle svého subjektivního názoru a pocitu. Během sledování snímku jsem měla možnost narazit na pro mě výjimečné záběry či příběhy, které by si nepochybně zasloužily delšího zpracování. Na druhou stranu zde byly záběry slabší, které do celkového konceptu příliš nezapadaly. Další skutečnost, se kterou příliš nesouhlasím je, že jsem po zhlédnutí dokumentu měla pocit, že se jeho tvůrci snažili divákovi servírovat příběhy s přílišným důrazem na rozdíly. Vadilo mi, že bylo příliš jak se říká "tlačeno na pilu", jako příklad bych uvedla rozdíly mezi blížící se smrtí a pocity největšího štěstí. Každý víme, že existuje tenká linie mezi tím, co právě je a co se může stát, jen si nemyslím, že je nutné, je takto prezentovat.

    • 11.12.2011  11:11
    Warrior (2011)
    *****

    Když jsem přemýšlela nad tím, kolika filmům natočeným v letošním roce (2011) jsem udělila nejvyšší hodnocení, nepřišla jsem na žádný. Kladu si otázku, zda je tento rok tak slabý na kvalitní filmy nebo já tak neschopná je objevit. Pravda bude asi někde uprostřed. Filmy zachycující sportovní události úplně nevyhledávám, přesto jsem ale měla možnost jich celou řadu zhlédnout. Příběh je zaměřen na americké publikum, setkáváme se zde s tématy jako je válka v Iráku, problémy lidí splácet hypotéku, rodinné rozepře a další. Snímek stojí na stejném základu jako všechny filmy s podobnou tématikou - tedy jak se člověk ze střední potažmo nižší vrstvy obyvatel dokáže silou vlastní vůle dostat až na vrchol. Až potud se jedná o klasický příběh, který nikoho neurazí, ale také ani nikoho nenadchne. Proč tedy nejvyšší hodnocení? Tento snímek je v něčem jiný, režisér má zvláštní cit servírovat příběh krůček po krůčku, divák pomalu začíná chápat všechny motivy hlavních představitelů a tuší, k čemu vlastně závěr schyluje. Na snímku oceňuji především kvalitní hudební poklad, režisérkou ruku, výběr herců, kteří nejsou pro mě příliš známí (a přesto dokázali skvěle utáhnout celý film) a v neposlední řadě také závěr (pravděpodobně předvídatelný, přesto ale měl určitě něco do sebe). Mnozí mohou určitě namítat, že snímek je plný klišé, s tím nelze jinak než souhlasit, ale zkuste natočit takovýto film, aniž byste se neopakovali, podle mě to není zas až tak možné.

    • 8.12.2011  10:42

    Další z řady Allenových snímků, který se zabývá mezilidskými vztahy. Allen má zvláštní kouzlo v tom, že dokáže divákovi servírovat jedno životní moudro za druhým a vy se velmi často dostanete do bodu, kdy s ním prostě musíte souhlasit. Velmi chválím vyprávěcí prostředky, režisér prokládá příběh výpověďmi jednotlivých postav a divák má tak možnost pochopit motivy jejich jednání více do hloubky. Hodnocení snižuji za to, že u Allena v příbězích neustále postrádám "něco", co by v ději znamenalo jakýsi zlom. Osobně mám pocit, že až si na tento film třeba za rok vzpomenu, nebudu schopna ´děj dopodrobna popsat, protože mi zde chybí nějaký milník, kterého bych se chytila.

    • 4.12.2011  22:29

    "Kdo si hraje, nezlobí," napadalo mě v průběhu sledování dokumentu o Andym Goldsworthym - vrchním představiteli land artu. Přiznávám, do dneška jsem neměla ani ponětí, že něco jako "land art" existuje. Pravděpodobně existuje jen hrstka lidí, kteří se tomuto druhu umění věnuje. Ale je to naprosto pochopitelné, málo kdo by chtěl tvořit díla, která mnohdy během několika hodin obrazně "lehnou popelem" a práce na nich je často delší než jejich konečná doba bytí. Goldsworthy tvoří impozantní díla, jen je škoda, že je téměř nikdo nikdy neuvidí, protože zmizí ještě dřív, než je má někdo možnost vyhledat. Tento dokument je velice zajímavý, jen mám jedinou výtku ke způsobu, jakým je zfilmován. Celou dobu jsem si připadala, že sleduji dokument z konce 80. let a ne, že se jedná o snímek z počátku 21. století. Osobně bych dala přednost lepší kameře a rychlejšímu spádu filmu.

    • 3.12.2011  23:44

    Rumunsko je mi na míle vzdálené a o jeho kinematografii ani nemluvě. Z první dvacítky nejlepších rumunských filmů (generováno zde na čsfd) jsem podle názvu znala pouze tento a pravděpodobně bych jej před zhlédnutím ani nedokázala správně zařadit, v jaké že zemi to byl natočen. Jak tento snímek zhodnotit? Jedná se o syrové drama, které kolem zakázaných, nelegálních věcí nenašlapuje potichu po špičkách, ale bere je takové, jaké skutečně jsou. Život v rumunském totalismu byl drsný, my později narození si s největší pravděpodobností ani nedokážeme představit jak. A proto bylo nutné bojovat všemi prostředky, i když to mnohdy nebylo příjemné, lépe řečeno, bylo to chvílemi až nechutné. Přesto je nutné se přes to přenést a jít dál. Pro mě byl tento film rozhodně příjemným překvapením, sice nebyl tak příjemný příběhem, který zpracovával, ale způsobem, jakým jej zachycoval. Režisérovi se podařilo zachytit věrohodně tamní atmosféru a navodit pocit, že jste skutečně součástí onoho dění. Osobně bych vyzdvihla výkon hlavní představitelky - Anamarii Marincy, pro mě zcela neznámá herečka, přesto podala vynikající výkon. Nevybavuji si, že bych v posledních letech viděla mnoho kvalitních evropských filmů, a proto právě tento snímek řádím ve svém imaginárním žebříčku k těm nejlepším, co byly v Evropě v posledních pěti letech natočeny.

    • 26.11.2011  16:45
    Nevinnost (2011)
    ***

    Na české poměry patří Nevinnost nepochybně k těm lepším snímkům, já jej však hodnotím průměrným počtem bodů a to z důvodu toho, že na mě film působil odtažitě, chladně,... Nevím, jak přesně své pocity vyjádřit. V podstatě jsem sledovala příběh s příjemným hereckým obsazením (obzvláště mě zaujal výkon mladinké Anny Linhartové), který mě příliš nezaujal, jako bych ho sledovala zpovzdálí, kdy jej sice vnímám, ale na závěru mně zas tak nesejde. Uznávám, že mě rozuzlení hlavní zápletky zaujalo, nečekala jsem to, ale nemůžu říci, že by mě to přimělo dát vyšší hodnocení.

    • 22.11.2011  00:15

    Film to byl sice příjemný, ovšem nemůžu se vyhnout pocitu, že už tu všechno přeci několikrát bylo... Nemyslím si, že by snímek přinesl něco nového, co by Vás tak říkajíc zarazilo do sedačky a nepustilo. Při hodnocení se mi honí v hlavě jedno slovo, které už jsem zde jednou použila, a tím je "příjemný". Ano, přesně tak bych charakterizovala toto filmové dílo - nikoho neurazí, pobaví, ale tím to končí. Rozhodně si nemyslím, že jeho zhlédnutí je ztráta času, myslím si, že se s ním dají strávit příjemné dvě hodiny a mezi komediemi nepochybně patří k těm lepším. Co bych přidala k dobru je rozhodně herecké obsazení - především hlavní herecký trojlístek (netřeba vyjmenovávat). Osobně mi byl nejvíce sympatický výkon Ryana Goslinga, měla jsem možnost jej poznat v jiné herecké poloze, než jsem u něj zvyklá.

    • 19.11.2011  23:08
    Iluzionista (2010)
    ****

    Když jsem přemýšlela, jak zhodnotit tento film, napadl mě výraz "lidskost" a myslím, že jej plně charakterizuje. Snímek vypráví příběh o jednom obyčejném kouzelníkovi, který prochází životem a střetává se se všemi těžkostmi, které mu život připravil. Kouzelník je sice možná obyčejný, ale zapomněla jsem podotknout, že ne pro všechny, existují lidé, kteří jeho kouzlům věří, i když je jich jenom hrstka. Režisér v tomto případě vsadil na klasickou animaci a musím říci, že se skutečně jedná o čerstvý vítr mezi velkým počtem disneyovek. Animace má skutečně něco do sebe, připomněla mi časy, kdy takto tvořené filmy byly nedílnou součástí mého dětství. Co by mohlo některé diváky od zhlédnutí snímku odradit, je nepochybně jeho pomalé plynutí, zdráhám se říci nuda, ale k tomuto melancholickému příběhu to prostě patří.

    • 19.11.2011  00:06

    Strhující snímek, který má vše, co kvalitní film vyžaduje. Opět jsem se nechala příběhem překvapit a nepřečetla jsem se stručný obsah, což mi přineslo překvapivý zážitek. Film pomalu proklouzává jednotlivými žánry, takže milovníci romantiky, komedie i dramat si snad přijdou na své. Cena za něžnost by se dala rozebrat z mnoha pohledů. Osobně musím pochválit vynikající herecké výkony, na které se jen tak často nenarazí. Excelentní party předvedl trojlístek Shirley MacLaine, Debra Winger a Jack Nicholson. Oscarové nominace byly skutečně namístě. Dále mě velice zaujal celý příběh, pojila mne k němu jakási melancholie a nostalgie, když si představím, že film je už téměř 30 let starý a já na něj narazila až dnes. Scénáristovi se podařilo zvláštním (ale pro mě příjemným) způsobem chopit vztahu matka-dcera, který dojde naplnění až o mnoho let později. Jedinou výtku, kterou bych u filmu měla, je jeho trochu patetický závěr. Nemám ráda klišé a situace, kdy je hlavním cílem snímku hrát ve velké míře na city diváka. Obvykle, když se setkám u snímku s podobným koncem, snižuji hodnocení, ale v tomto případě tak neudělám, protože mě film jako celek velice zaujal, vše do sebe krásně zapadalo. Jen si říkám, že je škoda, že se podobné "kousky" netočí dnes nebo možná točí, ale je jich jako šafránu a těžko se je hledá....

    • 16.11.2011  12:08

    Když jsem si pouštěla tento film, příliš jsem od něj neočekávala, vlastně jsem si ani nepřečetla ústřední zápletku. Možná právě o to více jsem byla v průběhu překvapená, co to vlastně sleduji. Romana Polanskiho mam zafixovaného jako režiséra, který až na výjimky tvoří velice zajímavé filmy, které mi mohou rozhodně něco přinést. A tento snímek můžu do této kategorie nepochybně také zařadit. Co mě velmi překvapilo, je míra erotiky, kterou tento film přináší, já s ní v žádném případě problém nemám a k ději se právem hodila, jen u Polanského na ni nejsem v takové míře zvyklá. Příběh sám o sobě je velice zajímavý, plný milostných zvratů a demonstrující kontrast mezi dvěma páry. Tento kontrast byl tak propastný, že mně ani nepřišlo zvláštní, že Hugha Granta (v roli Nigela Dobsona) tak fascinovalo naslouchat příběhu plného nekonečné přitažlivosti... Emmanuelle Seigner předvedla vynikající výkon, chvílemi mi připomínala lolitu, ale jedno se jí upříst nedá, její smyslnost a sex-appeal byly opravdu neskutečné. Na druhou stranu, co mě až tak neuchvátilo byl závěr, osobně si dokáži představit lepší zakončení příběhu. Z filmu plyne zajímavé ponaučení, a to: "Pokud chcete podvést manželku s potencionální milenkou, neztrácejte čas, protože jinak to manželka udělá za vás a vy pak budete hořce litovat."

    • 13.11.2011  22:38

    Shodou náhod se mi podařilo dvakrát po sobě zhlédnout dva filmy s podobnou tématikou - a to odsouzení k trestu smrti. Mým cílem rozhodně není srovnávat snímky Mrtvý muž přichází a Život Davida Galea. I přesto, že oba zpracovávají podobné téma, přistupují k němu z různých pohledů a především stojí na zcela odlišných dějích. Tim Robbinson natočil dílo, které vás pomalu vtahuje dovnitř a nechává vás sledovat zárodek vztahu, který nikdy neměl šanci posunout se dále. Co oceňuji především, jsou herecké výkony, udělení Oscara Susan Sarandon a nominace Seanu Pennovi byly zcela namístě. Jejich výkony posunuly vyznění filmu o několik příček výše. Pro mě nejsilnější momenty filmu představovaly zhruba závěrečných třicet minut. Atmosféra gradovala s nezastavitelnou jistotou, osobně jsem si připadala jako součást celého dění, které nešlo zastavit. Běhal mi mráz po zádech a zvědavost mi nedovolila odtrhnout zrak ani na jednu minutu. Asi takhle si představuji film, který stojí za to vidět, někoho zaujme více, někoho méně, ale přesto si troufám říci, že nikoho nenechá chladným.

    • 31.10.2011  17:45

    Film, který možná v některých momentech příliš tlačí na pilu, aby si diváci vybrali, zda jsou pro trest smrti či nikoliv. Jedno se snímku upřít nedá, zpracovává velice zajímavý příběh, který vás nutí neustále přemýšlet a snažit se přijít na to, jak to vlastně je. Musím přiznat, že mě závěrečné rozuzlení částečně napadlo (pravděpodobně se nedá dopředu uhodnout celé), ale brala jsem ho za tak nepravděpodobné, že mě i tak nakonec překvapilo. Co se týče hereckého obsazení, nemůžu mít žádné výtky. Byla obsazena taková herecká esa, u kterých se zklamání snad ani nedá očekávat. Filmu snižuji hodnocení z toho důvodu, že mi děj i přes jeho složitost přišel až příliš překombinovaný. Na druhou stranu jeho zhlédnutí rozhodně mělo smysl a já si tak užila příjemný večer.

    • 27.10.2011  20:54

    Problémy, které byly spojeny s výstavbou továrny korejské automobilky Hyundai, jsem znala pouze ze sdělovacích prostředků a nemůžu říci že detailně. Český dokument zajímavým způsobem zachycuje tamní situaci a náladu, která byla spojena s přípravou a realizací dané stavby. Mnoho lidí má nepochybně odpor ke státem podporovaným investicím, které lákají velké společnosti do země, aby zde realizovaly své podnikání. Totéž nastalo i zde. Palčivější byla pro obyvatele Nošovic ale tzv. výstava na zelené louce neboli greenfields, kdy jsou nové podniky budovány na nezastavěných zelených plochách (louky, pole, lesy apod.). Pro mnohé obyvatele prodej těchto pozemků představoval ztrátu něčeho, co mnohdy vlastnily jejich generace po desetiletí (zdráhám se napsat po staletí). Režisér Vít Klusák má dle mého názoru zvláštní cit pro zavádění některých situací do absurdna (viz. střídání záběrů lidí ze sběru zelí na tvrdou práci v továrně, kde se člověk nemůže pomalu ani zastavit). S dokumentem jsem měla dva problémy. První je ten, že mi vadila manipulace některých situací, kterou sám režisér přiznal. Druhý bod, u kterého bych měla výtky, je až přehnaná obhajoba mladého muže, který byl z továrny "nevinně" vyhozen. Osobně si myslím, že nebylo vhodné stavět na jeho silné subjektivní argumentaci, protože vše mohlo být úplně jinak a on nemusel být tak "nevinný". Původně jsem zvažovala, že dokument ohodnotím třemi hvězdami, ale nakonec dávám o jednu víc, protože se mi velice často líbilo kompoziční hledisko snímku. Myslím si, že režisér měl šťastnou ruku při estetickém výběru různých záběrů. Na druhou stranu zůstává otázka, zda se na "estetično" má v dokumentu hrát či nikoliv, protože o tom to rozhodně není...

    • 10.10.2011  22:29

    Woody Allen měl v tomto případě opravdu skvostný nápad - a to zasadit děj filmu do carského Ruska. Možná je to pro mnohé z vás těžko představitelné, ale věřte mi, budete se bavit od první do poslední minuty. Snímek je až po okraj napěchován třaskavými hláškami, které vám vykouzlí úsměv na tváři. Snažím se vymyslet, k jakému snímku bych "Love and Death" přirovnala, ale opravdu mne nic nenapadá, film je jednoduše originální, plný sarkasmu, stavící na předsudcích o jiných zemích, kde je schválně dohání do extrémů. Co si budeme povídat, Woody Allen z filmu udělal jakousi one-man-show, ale na druhou stranu, proč ne? - vždyť námět a scénář vymyslel on...

    • 5.10.2011  23:39
    Melancholia (2011)
    ***

    Přiznávám, že mám problém hodnotit filmy Larse von Triera. Velice často přemýšlím nad tím, zda se jedná o geniálního muže, který divákům servíruje snímky plné hlubokých myšlenek a dává prostor pro jejich fantazii nebo, zda je člověkem, který to nemá v hlavě zcela v pořádku a sám ani úplně neví, co vlastně točí a významy, které se divákovi nabízejí, jsou ve skutečnosti jen pouhé "nedokonalosti" filmu. Nepopírám, že v případě Melancholie se jedná o zcela výjimečný snímek, otázka ovšem je, v jakém směru... Abych řekla pravdu, ani sama nevím. V hlavě se mi rojí tisíce myšlenek, které přišly po zhlédnutí snímku a tudíž v tuto chvíli nejsem schopna zcela dle svého subjektivního názoru film zhodnotit. Myslím si, že snímek potřebuje čas, aby se myšlenky utřídily a já přišla na to, zda jde o brilantní dílo nebo právě naopak a já nad ním neměla ztrácet čas. Co bych ale ráda vyzdvihla, je vynikající a rovněž mrazivé hudební podkreslení a výkon Kirsten Dunst.

    • 3.10.2011  13:16
    Drive (2011)
    ****

    Pokud bych měla v tomto případě hodnotit vizuální stránku filmu, neváhala bych a hodnotila nejvyšším počtem hvězd. Film se v tomto ohledu skutečně blížil dokonalosti, každičký i ten sebemenší moment byl promyšlen do takových detailů, že jsem tomu nemohla téměř ani uvěřit. Snímek nabízí krásnou hru se světly, stíny a barvami, které spolu nevídaným způsobem souznějí, tvoří kompatibilní a pro mnohé neočekávaný celek. Musím konstatovat, že moje oči opravdu plesaly blahem. Další skutečnost, kterou bych ráda vyzdvihla, je hudební doprovod. Ve většině filmů oceňuji, když hudba dokresluje celkový děj - ničím nevyčnívá a přesto je tam taková, jaká má být. V tomto případě hudba velmi vyčnívala, výběr skladeb byl opravdu zvolen s vkusem a velmi jsem oceňovala jeho propojení především se zpomalenými záběry, kde skvěle vynikly. Po dlouhé době si opravdu s chutí poslechnu soundtrack k filmu. Dále mě potěšilo herecké obsazení, dlouhodobě považuji Ryana Goslinga a Carey Mulligan za velké herecké talenty mladé herecké generace a myslím, že v tomto snímku můj názor rozhodně podepřely. Abych se dostala k tomu, proč jsem filmu neudělila nejvyšší hodnocení - dlouho jsem nad filmem přemýšlela, celý děj se mi zdál do detailů promyšlen, přesto se mi mnohdy zdálo, že forma převyšovala obsah. Nepochybně se jedná o pouze můj subjektivní názor, ale přesto si nemůžu pomoci. Film i přesto ale rozhodně stojí za doporučení.

    • 23.9.2011  22:15

    V poslední době při výběru filmů střílím dosti na slepo, mým hlavním cílem je rozšířit si obzory mezi nejlépe hodnocenými filmy zde na ČSFD, proto se mi (vcelku pochopitelně) často stává, že jsem velmi příjemně překvapena - stejně jako v tomto případě. Co říci na úvod - režisérskou kinematografii Guye Ritchieho zrovna pod palcem nemám, co si vzpomínám, tak naposledy jsem od něj viděla Sherlocka Holmese, který mě zrovna neuchvátil, proto jsem se raději i nyní připravovala na možné zklamání. Ale opak byl pravdou. Film mě pohltil již od prvních minut, v průběhu celého děje mě napadalo, že je snímek "příjemný", což je asi zvláštní přirovnání, ale je to tak. Já jsem se jednoduše bavila, film měl spád, nezaznamenala jsem žádná slabá místa. Co bych především vyzdvihla, je práce s kamerou, jednotlivé záběry byly opravdu s nápadem a vkusem vymyšlené. Při vyjmenovávání kladů nesmím nepochybně zapomenout na vynikající scénář, který velice často hýřil vtipem a dále hudební podklad, který skvěle dokresloval tamní atmosféru. Co se týče hereckého obsazení, nenapadá mi nikdo, kdo by nějakým způsobem převyšoval zbylé herecké osazenstvo, herci na mě celkově působili jako kompatibilní celek. Závěrem bych film rozhodně doporučila, pokud patříte mezi milovníky krimi, neměli byste si jej nechat ujít. A pokud zrovna tento žánr nepreferujete (podobně jako já), možná byste měli občas udělat výjimku, protože snímek určitě stojí za to vidět.

    • 22.9.2011  15:51

    Osobně největší problém při převádění divadelních her na plátno vidím v tom, že mnohdy mohou působit "nedopečeným" dojmem, neboli stojí na velkém množstvím dialogů a okolní prostřední/ děj tím trpí. Stejné pocity jsem občas měla i v tomto případě, u herců se mi sem tam zdálo, že dost přehrávali a dialogů zde bylo také přehršel. Ve chvíli, kdy jsem ale přistoupila na "vlnu" filmu, byla jsem příjemně překvapená, snímek mě velmi bavil a některé herecké postavy byly napsány skutečně s vtipem, máme zde možnost se setkat s velkou řadou různých charakterů. Osobně mě nejvíce zaujal výkon Paula Newmana, jež ztvárnil cynického alkoholika, který se s problémy vyrovnává po svém. Při závěrečných titulcích jsem v žádném případě nelitovala, že jsem věnovala několik desítek minut právě tomuto snímku, chvílemi jsem se opravdu bavila a alespoň jsem dějově zavítala do dob dávno minulých.

    • 19.9.2011  22:05
    12 opic (1995)
    *****

    Zjistila jsem, že v poslední době ráda píšu komentáře k filmům, které hodnotím velmi pozitivně a udělené "hvězdy" tomu napovídají. Všeobecně, když je snímek špatný, obvykle víte, co vám na něm vadilo a zkritizovat jej je v tom případě velice snadné. Ale co říci v případě, že jste z filmu nadšeni a nedostává se vám slov nebo naopak dostává, ale vše již bylo řečeno jinými uživateli? I přesto, že nepatřím k fanouškům sci-fi, ráda jsem v tomto případě zabrousila do jiného žánru, než sleduji obvykle a musím podotknout - nebyla jsem zklamána, možná právě naopak - byla jsem velmi nadšená a pravděpodobně "12 opic" zařadím na vrchol mého imaginárního žebříčku tohoto žánru. Terry Gilliam je režisér, který je dle mého názoru veliký vizionář, vše, co si usmyslí, dokáže zdárně dovést do svého konce, ať už se to týká i například jakýchkoli drobností. Nemyslím si, že je nutné nějakým způsobem hluboce hodnotit tento snímek, jeho relativně vysoké hodnocení mluví za vše. Jednoduše, pokud film stojí na detailně promyšleném scénáři, výborné kameře a hudbě a skvělých hercích - nebude s velkou pravděpodobností špatný, ba co víc - možná bude vynikající - stejně jako v tomto případě.

    • 19.9.2011  13:12

    Na tento snímek jsem se velmi těšila, což potvrzuje i fakt, že jsem si koupila knižní předlohu, na kterou doposud uléhal prach. Myslím si, že právě nastal čas, abych ji oprášila a trochu se zpožděním se do ní pustila. Voda pro slony je krásná - krásná kamera, krásná hudba, krásné scenérie, krásní herci a mohla bych pokračoval dále. Ovšem v té kráse je podle mě problém - ze snahy natočit líbivou romanci o zakázané lásce se vyklubal snímek, který hollywoodské trháky nemůže ani omylem ohrozit. Po velmi dobrém rozjezdu, který diváka nepochybně musel přitáhnout k plátnům, se děj pomalu zpomaluje a staví na nepříliš hluboké zápletce, která by se v rychlosti dala charakterizovat takto: dva se do sebe zamilují, ovšem stojí mezi nimi spousty překážek, pokud je ale dokáží překonat, čeká je láska na celý život. Cirkusové prostředí je samo o sobě velmi dobré místo, kde se může odehrát mnoho nejrůznějších příběhů, škoda jen, že se více filmů netočí zde. V případě tohoto snímku mi ani nevadilo, že děj se odehrával v tak kýčovitém prostředí, protože to prostě k cirkusům patří a mně se to opravdu líbilo, musím uznat, že jsem zde našla mnoho krásných záběrů, kdy se můj zrak skutečně rozplýval blahem. Osobně jsem největší problém měla s ústřední dvojicí, pominu-li Christopha Waltze, jehož výkon se mi líbil. Co se týče Reese Witherspoon a Roberta Pattinsona, oba na mě působili jako mladší bratr a jeho sestra a v tom případě jsem jim jejich "hlubokou lásku" nemohla věřit ani na vteřinu. Škoda, Reese to ve své roli opravdu slušelo, možná, kdyby dostala jiného filmového partnera, snímek mohl být o stupeň lepší. Vzhledem k tomu, že jsem se již příliš rozepsala, co bych řekla závěrem? Myslím si, že film nedostatečně využil svého potenciálu, který rozhodně měl. A cirkusové prostředí je místo, které může diváky naladit na tu správnou vlnu, jen ho správně zužitkovat.

    • 18.9.2011  23:09

    Pokud tomuto filmu věnujete maximální pozornost (která je v tomto případě skutečně nutná, neboť hrozí, že se ztratíte), nebudete pravděpodobně zklamáni. Dlouho jsem kolem snímku kroužila, vždycky jsem ale sáhla po jiném, když jsem měla tu možnost, nakonec ale nastala chvíle, kdy jsem na výběr neměla.. Na úvod musím říci, že opravdu nechápu, proč jsem tak dlouho otálela, protože "L. A. - Přísně tajné" má nepopiratelnou kvalitu, která ho zde na webu řadí tak vysoko. Curtis Hanson si zvolil vynikající námět, kterému sekunduje ještě lepší herecké obsazení. Pokud bych měla chválit herecké výkony, zbytečně bych se příliš rozepisovala. Osobně si ale neodpustím vyzdvihnout výkon Russella Crowa a Guye Pearce, kteří své party sehráli opravdu bravurně. Dějově a scenáristicky je film zpracován ve formě, která se pomalu blíží k dokonalosti, pokud se diváci naladí na tu samou notu, kterou jim snímek nabízí, nemůžou se nudit, protože to prostě nejde. Film musím jednoznačně doporučit, pokud se Vám v něm podaří nezamotat, jistě nebudete výběrem zklamáni. Mé prozatímní hodnocení: 4,5*.

    • 17.9.2011  13:08
    Piano (1993)
    ****

    Piano je bez pochyby výjimečný snímek. Chvílemi bilancuje dost na hraně, ale vždycky ze všeho dokáže krásně vybruslit. Erotické dusno by se chvílemi dalo krájet a to přibližování se dvou tak rozdílných postav opravdu stálo za to vidět. Hlavní herecké obsazení bylo opravdu vybráno s vkusem a herci předváděli vynikající party. Co se týče hudby, netřeba asi komentovat, mnozí soundtrack považují za jeden z nejlepších, který kdy vznikl. Já takto soudit nemůžu, jen musím konstatovat, že mně se hudební podklad velmi líbil a skvěle dokresloval tamní atmosféru. Pokud vezmu v úvahu, kdy byl film natočen, je "Piano" pro mne skvost mezi romantickými dramaty 90. let. Když jsem si prohlížela hodnocení zde na ČSFD, chápu některé uživatele, kteří snímek ohodnotili nejvyšším počtem, já jsem ve skrze na vážkách, film musím zhlédnout ještě jednou, abych jej byla schopna plně zhodnotit.

    • 14.9.2011  11:52

    Snímek je možná lehce překombinovaný, ale závěrečné rozuzlení je jistě překvapující, což film dle mého názoru posouvá do kategorie "těch lepších", které lehce vyčnívají nad ostatní. Kdo má rád gangsterky, jistě tímto soustem nepohrdne. Já nepatřím mezi velké fanoušky právě tohoto žánru, přesto se mi film líbil. Nabídl toho spousty - přes komediální prvky doplněné dávkou romantiky a konče prvky typické pro krimi. Poslední, co bych ráda vyzdvihla, je herecké obsazení - film se blýská celou řadou slavných jmen jako např. Josh Hartnett, Bruce Willis, Morgan Freeman, Ben Kingsley a další. Co dodat k závěru? Pokud toho od snímku příliš neočekáváte (podobně jako já), jistě budete příjemně překvapeni, pokud ale svá očekávání nadhodnotíte, možná budete lehce zklamáni.