Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Horor
  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní

Recenze (265)

plakát

Máma (2019) 

Ačkoliv to nakonec dostalo erkový rating, tak je to přesně ten typ mainstreamového hororu, cílený výhradně na náctileté publikum, jaký jsme dle traileru očekávali. Nelze se tedy divit, že tržby v kinech moc nedopadly, protože to tam nemělo co dělat. Rozhodně by to lepších výsledků dosáhlo na nějaké větší streamovací službě, jako je Netflix apod. Oceňuju chytrý scénář, kdy jsme většinu děje seznamováni s postavami a postupně se dozvídáme, že toho mají mezi sebou spoustu společného. Obsazení oněch postav je zlatý dobrý průměr. K neznámým teenagerům si jen stěží vytvoříte kladný vztah, takže vám bude jedno co se jim stane, naopak dospělí jsou známější herci, kde nejvíc exceluje hlavní záporačka, Octavia Spencer. Zarážející je absolutní absence komediálních prvků, které jsou pro podobné teen filmy typické, ať se jedná o jakýkoliv žánr. Celých 100 minut se úplně zaplnit nepodařilo, takže se najde několik pasáží, které nudí. Hororového se toho moc neodehraje, ale když už na to přijde, tak je to pěkně krvavé a finále je neuspokojivě předvídatelné. Zkušený divák v tom tedy nic nového nenajde, ale jako thriller, pro jedno večerní shlédnutí, to stačí.

plakát

Továrna oživlých mrtvol (2009) 

Nízkorozpočtový pokus o horor, určený výhradně okrajovému publiku, které se vyžívá v splatter žánru. Obsazení nadrženými, feťáckými nehercemi dalo filmu depresivní nádech, k tomu se to odehrává v opuštěné, tmavé továrně, takže většinu času nic moc nevidíme. Hlavní záporák je obrovská bestie s ještě větším kladivem a na své si trochu přijdou i fanoušci zombie. Gore a masky jsou na výbornou a způsoby zabíjení téměř do jednoho originální. Děj a dialogy jsou katastrofální, takže se do toho můžete pustit i bez titulků a o nic nepřijdete. Ve výsledku je tedy těch zdejších 30% adekvátních. Pokud vám nevadí amatérismus a máte rádi krev, jděte do toho. Pokud potřebujete ke spokojenosti cokoliv na víc, dejte ruce pryč.

plakát

Trhlina (2019) 

Trhlina je v podstatě Blair Witch, jen má všechno horší, než americká verze. Nejprve jsme detailně seznámeni s příběhem a ,,pátrací'' skupinou a poté je to hodinu a půl dlouhé chození, případně běhání po lese, kde občas blikne nějaké světlo nebo někdo dostane halucinace. Celá tahle pasáž je, až do samotného finále, hrozně zmatečná a dělalo mi problém, abych se v tom orientoval. Postavy mají charaktery napsány slušně a herecké výkony spolu s podzimní sychravou atmosférou, jsou to jediné, co tu stojí za zmínku. S tvrzením, že jde o horor, bych byl opatrný už jen proto, že během těch dvou hodin bylo sotva pět minut, které by se jako hororové dali označit. Tuhle slovenskou snahu bych tedy určitě nedoporučil, protože vůbec nic nenabízí. Nejlépe na tom, v tomto případě, budou čtenáři, protože jejich fantazie vymyslí při čtení daleko lepší atmosféru, než jakou jsme dostali my, diváci.

plakát

Mrtví neumírají (2019) 

The Dead Don't Die není film pro běžného diváka a už vůbec to není film hodný kina. Celé to působí nějak zvláštně a zřejmě jsem Jarmuschův styl nepochopil. Horor to v žádném případě není. Jedná se spíše o hvězdně obsazenou komedie, která si dělá srandu nejen sama ze sebe, ale také ze zombie žánru jako takového. To se samozřejmě podepsalo na logice scénáře a jednání postav, které se tak nedají nijak ohodnotit. CGI není z kategorie nejhorších, ale vizuálně to nevypadalo moc dobře. Tempo jakým se film ubíral bylo příšerně pomalé. Celou první hodinu se jen probírají nepodstatné věci, nebo se jezdí v autě, kde naštěstí funguje chemie mezi Murrayim a Driverem. Tito dva svými rozhovory dokáží udržet alespoň nějakou pozornost diváka, ale nemůžu se zbavit dojmu, že, na tak nemalou stopáž, jsme měli dostat mnohem víc. U mě to je na průměr za, leč nepochopený, přesto potěšující, vlastní styl režiséra a za casting, kde si svou hereckou hvězdu vybere každý.

plakát

To (2017) 

Upraveno po shlédnutí obou kapitol. - Můžu jen litovat, že se plány nevyvinuly podle představ a nedostal jsem se do kina, protože rozdíl mezi plátnem a televizí je v tomto případě nepopsatelný. Vzhledem k velkému počtu tmavých scén je minimálně nutné sledovat to v noci, nebo naprosto zatmavené místnosti, aby vám nic neuniklo. Velkou část úspěchu dělá Rkový rating, bez kterého by to nikdy nedosáhlo takovýchto kvalit. A důvod, proč to celosvětově dosáhlo pozitivního úspěchu, je výborné dětské obsazení. Každé z dětí má nějakou svou vlastnost, kterou dokázalo zaujmout. Používají humor, který prostě v dnešní době chceme vidět a hlavně mezi sebou mají takový vztah, jaký chtěl mít v dětství každý. Vizuálně to vypadá skvěle i s minimálním využitím CGI, kterého je v druhé kapitole, pro mnohé, až moc. Pennywise neměl jedinou chybu. Bill dostál svému příjmení a předvádí jedno z nejlepších creepy představení historie. Vezměte jeho výborný hlas se schopností dokonale měnit mimiku, napište mu znepokojující dialogy a máte novou kultovní hororovou postavu, kterou budou znát všichni i za dalších X let. It je po Conjurinzích nejlepším hororem paranormal subžánru, takže každému fanouškovi mohu jen doporučit, pro co největší zážitek, shlédnutí obou dílů po sobě.

plakát

The Furies (2019) 

Obstojný přírůstek, debutujícího režiséra, do slasher - hixplo subžánru, který neláká na nic jiného, než precizně poctivé praktické gore, od kterého kamera neuhýbá, a správně znepokojivé masky vrahů. Kvalita těchto dvou prvků je natolik dobrá, že vytáhla samotný film do průměru, nicméně nic dalšího se vyzvednout nedá. Vizuálně to vypadá příliš lacině a nic na tom nemění ani australské prostředí, které je pro tyhle horory jako dělané. Obsazení postav se vůbec nepovedlo. Záměrně neříkám hereček, protože tohle pro mě nebylo herectví a navíc ani jedna ze zúčastněných není pěkná, natož pak sympatická. Neoriginalitu v ději kritizovat nebudu, protože přicházet stále s něčím novým, zvláště do tohoto vyždímaného tématu, je téměř nemožné. To samé platí pro finální rozuzlení, které je předvídatelné a stejné jako ve spoustě dalších podobných hororech. The Furies je tak potěšujícím kouskem každého gore fanouška, ale nic pro ty, kteří chtějí logicky seskládaný děj s dobrými herci.

plakát

To Kapitola 2 (2019) 

Pokračování nejúspěšnějšího hororu historie obstálo po všech stránkách, ač se to, vzhledem k hodnocení může zdát naopak. Hvězdný casting dospělé party vyvrací negativní ohlasy z recenzí, kde byla nejvíce kritizována ztráta atmosféry v podobě dětských představitelů. Nejenže jsme o onen původní ,,Looser's Club'' nepřišli, no on tu hraje důležitou roli, díky které by se teď oba díly, jeden bez druhého neobešly. Muschietti měl toto prolínání přítomnosti s minulostí natolik promyšlené a skvěle načasované, že je potřeba shlédnout nejdříve první kapitolu a oživit si tak původní příběh, aby vám do sebe všechno zapadalo. Obsadit současnou partu se povedlo na výbornou, jelikož jsou všichni podobní svým mladším verzím jak vzhledově, tak chováním, což je výsledek jejich hereckého umu a precizní práce tvůrců. O Billově talentu se vůbec nemusíme bavit, tam stačí vědět z jaké pochází rodiny. Pennywise jako takového jsme dostali méně oproti Chapter I., za to jeho ,,creepy'' podob tu bylo požehnaně a nejedna ,,jumpscare'' scéna byla infarktová nebo při nejmenším nepříjemná, a to navzdory tomu, že bylo předem jasné, že se něco takového chystá. Humor je tu zakomponován velmi chytře, kdy ho postavy používají jako obranu proti strachu. To tomu dává správný nádech racionality, protože by se tak zachovala většina lidí. Vysoký rozpočet byl vidět během celé tří hodinové stopáže, a jakkoliv se může závěrečná půl hodina zdát příliš přeplácaná CGI, tak to vizuálně působilo pěkně. Pozastavit by se určitě dalo nad nereálností, kdy pár postav válčí s Pennywisem a zbytek města, navzdory spoustě mrtvolám a pohřešovaných, o ničem neví. Stejně jako nikdo neřeší, že psychicky narušený, nebezpečný vrah Bo.... utekl z blázince. Ovšem na řešení takovýchto detailů, by nestačilo ani 5 hodin filmu. Chapter II. je tak stejně jako Chapter I. z hororového hlediska suverénně nejlepším filmem v roce a s největší pravděpodobností to tak i zůstane.

plakát

Pledge (2018) 

Pledge se stal v této chvíli nejhorším hororem, který jsem tento rok shlédl. Sliboval jsem si od toho sice dost, ale i bez očekávání, by mě to zklamalo. Trailer tak trochu navnadil na ,,přijímací pohovor,'' kde budou muset uchazeči plnit nechutné úkoly, případně se navzájem vyhlazovat, no ono to je to trochu jinak. Tři psychopati se snažili psychicky a fyzicky mučit čtyři nerdy, jenomže to bylo všechno slabé a bez špetky inovace. Tenhle styl, kdy jsou na amerických vysokých školách bratrstva a podobné gangy a vygumovaní studenti udělají všechno pro to, aby mohli být členy, je debilní a mě doslova vytáčí, když je někdo takhle tupej, nemá vlastní hlavu a za každou cenu musí jít s davem. Těm třem případům v hlavních rolích jsem tak od začátku přál co nejbolestivější smrt a je jediné štěstí, že se mi svým způsobem dostalo zadostiučinění. Napětí se nějaké našlo, ale co z toho, když vám jsou hlavní postavy ukradené a fandíte raději záporákům. Gore nebylo téměř žádné, námět je prostě sám o sobě hloupý a ve finále je to jedno velké zklamání. 5% za bodycount + 10% za krátkou stopáž + 10% za závěrečný, leč docela očekávaný, twist.

plakát

Syn temnoty (2019) 

Z tohohle by mohl být hodně slušný nový hororový subžánr. Přeci jenom nezranitelná postava se super schopnostmi, která si může dělat co se jí zlíbí a nikdo jí v tom nemůže zabránit, je pro to jako dělaná. V Brightburn máme malého ,,Clarka,'' který disponuje totožnými schopnostmi, jen není tak kladný, jako jeho dospělý vzor. Na tohoto anti super hrdinu se velice dobře povedl casting, protože jeho představitel si říká o facku už od pohledu, čili ho snáž můžete nesnášet. Děje jsem se ze začátku bál, protože se to rozjíždělo jako řadová mainstream blbost, ale když náš ,,superman'' poznal své dovednosti, začalo peklo pro celé jeho okolí, kdy padaly hlavy především v rodinném kruhu. Letos se zatím zřejmě jedná o nejbrutálnější horor, který lahodí oku všech gore příznivců, protože tu je k dostání několik precizních praktických efektů, které se nedají popsat, a je potřeba je vidět. Navíc to díky, na kino film, přijatelné stopáži krásně utíká a v posledních dvaceti minutách je to taková nekompromisní řezničina, že bych si přál okamžitě sequel. Tomu otevřel dvířka svým cameem Michael Rooker, ale obávám se, že vzhledem k nedostatečným tržbám, to bude pouze moje přání. Nicméně bych se nebránil ani seriálu, který by mohl přiblížit původ onoho ,,supermana''. - Osobní poznámka: Hororový debut Elizabeth💖

plakát

Řbitov zviřátek (2019) 

Jakožto nečtenář vítám každou filmovou verzi Kingových knih, no Pet Sematary je nejspíš první horor, kde si vůbec nejsem jistý hodnocením. Kolísá to mezi průměrem až sto procenty a asi bude dost záležet na v kusu diváka, a především na jeho očekáváních, která u mě, kvůli R ratingu, nebyla malá. Popravdě jsem myslel, že sleduju mainstreamové PG-13. Lekaček se pár našlo, ale byly zatraceně slabé, krve jsme se dočkali v omezeném množství a za zmínku tak stojí pouze jedna hodně pěkně namaskovaná postava. Casting se povedl u všech zúčastněných a byla vychytaná i racionalita v jejich jednání, což je vždycky velké plus. Samotné finále je překvapující a atmosféricky správně hororové. Nakonec je to u mě pouze lepší průměr, ačkoliv je to téměř bez chyb a je tu obsaženo všechno, co v tomto subžánru má být. Jenomže jakožto hororový fanatik už mám něco nakoukáno a tady nebyla žádná památná scéna, která by se, na delší čas, vryla zkušenému divákovi do paměti. Každopádně je to dobře sledovatelné, především pro již zmíněné mainstream publikum, kterému se to určitě zavděčí.