Poslední recenze (867)
Tam, gdzie płaczą ptaki (2023)
Oceňuji, že i když je to tak trochu ponurý film, je vlastně pozitivní. Žádná šikana, krev apod., Jakub Wenda prostě ukázal, že to jde i bez toho. A to i přesto, že jde o polský venkov. Jestli je to více reálné, nebo spíš naivní, nepovažuju tentokrát za podstatné. Co už se ale moc nepovedlo, je zápletka vs. věk herců. Na jednu stranu je fakt, že příběh odpovídá tomu, že by se měl odehrávat v tomto období, na druhou stranu je evidentní, že zejména Jakub Gasior už má takové období dávno za sebou. Nicméně je to studentský film, nelze čekat dokonalost zkušených tvůrců.
Požehnání (2023) (studentský film)
Jako nějaký apel na mladé naivky dobrý, ale jinak mi nepřišlo moc uvěřitelné, že by ti dva tvořili pár.
Mary & George (2024) (seriál)
Technicky se tomu nedá téměř nic vytknout. Hercům kraluje Jullliane Moore. Krásný Nicholas Galitzine není špatný, ale o postavě Villierse se díky němu moc nedovím. Není však chyba herce, když na to nemá scénář. Z celkového zpracování je trapně patrný něčí příkaz, že to nesmí moc pohoršovat v oblasti nahoty (je jí tu akorát, ale některé záběry mají do přirozenosti daleko), ovšem jak jde o drastické záběry, klasicky to problém není. To jsou holt věci poplatné dnešní době, kdy se hraje především na emoce. Divák musí být dojmut a zároveň šokován. Tomu odpovidá i scénář, který je asi nejslabším článkem tohoto díla. Vynechává některé historické události a divák může snadno nabýt falešného dojmu, třeba jak král zemřel.