FrodoF

FrodoF

F. F.

Česko

63 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 14.1.2016  12:04

    Unylá íránská obhajoba stalkingu, která stojí za vidění jedině kvůli Leile Hatami.

    • 20.8.2015  00:11
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    1. série 90 % 2. série 70 %

    • 8.1.2015  23:22

    Nesnesitelná, pozérská a hlavně nudná slátanina. Nechápu proč tohle někdo kupuje do distribuce...

    • 10.8.2014  16:19

    Tato stará VHSska s českým názvem Blondíny z Beverly Hills (sic!) pro mě měla v době prvních zárodků puberty důležitý formativní význam, zvláště pak scéna, v níž si to J. R. Carrington dělá dlouhý perlovým náhrdelníkem...

    • 7.1.2014  21:31

    Od druhé části jsem po velice slibném rozjezdu čekal víc, vyvrcholení v podobě cinefilního orgasmu se tentokrát bohužel nekoná. Jako by Trier minimálně od sedmé kapitoly nevěděl kam dál. Samozřejmě, že některé scény jsou úchvatné, ale to už mi nějak u Triera nestačí (kdyby byl autorem někdo jiný, tak bych nejspíš hodnotil výš). S definitivním soudem si však s chutí počkám na Director's cut.

    • 1.8.2013  22:45
    Hoteliér (2013)
    **

    Režisérovi by měl nějaký příčetný dramaturg říct, že ty scény s koňmi jsou naprosto kýčovité a sráží vcelku pozoruhodný film s několika silnými momenty do podprůměru.

    • 29.4.2013  09:43
    K zázraku (2012)
    ***

    Strom života podruhé, jenom o něco hůř a s menším počtem dinosaurů:(

    • 17.3.2013  23:18

    Kýčovitá rádobyhlubokomyslná pohádka s hloupými dialogy a doslovným předvídatelný příběhem. Z pohledu mužského diváka stojí za řeč snad pouze krásné mladé herečky a erotické scény s nimi, ale za těmito účely bych sáhnul po jiném žánru. Přiléhavý je ovšem název, protože ten film je neuvěřitelně umělý. Mimochodem, kdo psal tu synopsi pro Febiofest tak ten film buďto nepochopil (což mi přijde dost nepravděpodobné) nebo spíš vůbec neviděl.

    • 8.3.2013  09:22
    Démoni (1985)
    ****

    Čtvrtá hvězdička je za interaktivní vsuvky organizátorů Festivalu otrlého diváka.

    • 15.2.2013  13:14

    Zábavná blbůstka.

    • 8.1.2013  20:21
    Mistr (2012)
    *****

    The Masterpiece

    • 27.11.2012  21:43

    Mám rád filmovou a především divadelní tvorbu Martina McDonagha a přestože je třeba uznat, že tohle byl jeden z jeho slabších kousků, tak to stále bylo příjemně (sebe)ironické, sympaticky nekorektní a žánrově a narativně podvratné (a právě proto to někomu může připadat nudné). Narozdíl od předchozího filmu nebo divadelních her, které jsem měl možnost vidět v Čineherním klubu, se mu tentokrát nepodařilo tak dokonale spojit černou komedii s emocionálně vypjatým příběhem, ale natočil "pouze" dobrou černou komedii.

    • 20.10.2012  22:10

    http://www.indiefilm.cz/2012/07/26/lfs-2012-silny-vitr-z-madarska/

    • 20.10.2012  22:09

    http://www.indiefilm.cz/2012/07/30/tokio-podle-kiarostamiho/

    • 18.9.2012  22:24
    The Words (2012)
    ***

    Typický hollywoodský produkt "s ambicí", který však nenabízí nic, co bychom už stokrát neviděli snad vyjma složité rádobysofistikovné narativní struktury, která však do jisté míry ničí emocionální dopad hlavního příběhu, pokud by se za tím nablýskaným vizuálem a pěknýma tvářičkama Saldanové a Coopera snad měl nějaký skrývat. Nechci se rozčilovat nad tím, že spisovatele hrají samí hezouni a všechno je neuvěřiteně předvídatelné a banální, tak už to v Hollywoodu bývá, ale vadí mi to tehdy, když z filmu cítím umělecké ambice, jako v tomto případě. Jo a Quaid začíná bejt oteklej jak Mickey Rourke.

    • 19.7.2012  17:55

    Hned zkraje je třeba říct, že Nolanův Batman je stále daleko před všemi současnými díly svého žánru a jistě by si proto zasloužil plný počet. Může být porovnáván jedině s Temným rytířem a z tohoto srovnání přece jen vychází jako ten slabší. A to hned z několika důvodů. Zaprvé (a to je podle mě asi největší slabina) byl natočen až PO převratném Temném rytířovi a nedá se říct, že by přinášel něco úplně nového, naopak zápletka a celkový styl se minulému dílu v mnohém podobá. Zadruhé v něm není Joker v podání Heatha Ledgera a Bane není ani zdaleka dostatečnou náhradou. Zatřetí Marion (víc nebudu prozrazovat). Z toho, co film přináší nového, je opravdu super snad jen Anne Hathaway jako Catwoman.

    • 4.6.2012  23:31
    DonT Stop (2012)
    **

    Punková Bezstarostná jízda po česku? Spíš Vyprávěj říznutý trochou punku s hezounem v hlavní roli. Na vlně ostalgie (sic) posledních let se nic nemění.

    • 26.3.2012  23:21
    Neklid (2011)
    ***

    Mohl bych napsat třeba něco jako: Ubrečená banální emo-sračka o hipsterskejch chcípákách pro pozérský emo-haranty. Pak bych to ale přece jen poněkud zjednodušoval, protože tak hrozné to zase není... Každopádně mě Van Sant trochu zklamal. Kýč jak bič.

    • 24.1.2012  20:41
    Guernica (1950)
    ***

    Srovnej s http://www.csfd.cz/film/5453-guernica/

    • 12.1.2012  18:59
    Pasažerka (1963)
    ***

    Film-torzo se bohužel blbě hodnotí. Každopádně je v tom silný potenciál.

    • 28.12.2011  12:41

    Dog Star Mana hodnotím jako celek všech pěti částí, protože jsem to viděl najednou. Pokud bych měl hodnotit jednotlivé části zvlášť, tak bych byl nejspíš shovívavější. Experimentální filmy podle mě neměly být delší než 10 minut, jinak většinou začnou být divácky nesnesitelné.

    • 2.11.2011  22:59

    Málokterý film tak skvěle a zároveň zábavně odráží (post)moderní frustraci blahobytné západní společnosti a krizi tradičních rodinných hodnot. Vzpomněl jsem si jedině na Sedmý kontinent Michaela Hanekeho, který je však až příliš depresivní a bezvýchodný, než abych ho někomu doporučoval. Gyakufunsha kazoku můžu doporučit bez váhání komukoliv. Je to střeštěná, absurdní a lehce úchylná komedie "s přesahem".

    • 29.9.2011  13:43

    Nejhorší, co můžete udělat u filmů jako je Strom života, je přistupovat k nim racionálně. Je to totiž film, který značně omezené hranice racionálna přesahuje a vydává se do končin, která nejsou slovy popsatelná (a proto je poměrně těžké o něm psát). Stejně tak jeho tématem není vyrovnávání se se smrtí potomka nebo popsání života v Americe 50. let, jeho témata jsou mnohem širší a univerzálnější. Vztah člověka k životu, vztah člověka k Bohu nebo smysl lidského bytí. Je to film, který klade filozofické otázky a metafyzickým způsobem na ně hledá odpovědi. Přestože v mnohém s kolegou Lavranem souhlasím (například v tom, že pro tento film není důležité konkrétní náboženství, jako spíše obecně víra), tak si nemyslím, že Malick "uspěl při vyjasnění odpovědi na otázku po bytí" a to prostě proto, že na tuto otázku nelze najít odpověď. Důležité je však už samotné kladení otázek a proces hledání odpovědí. Pokud je na Malickově opusu něco opravdu jedinečného, tak je to propojování různých prostorů, časů a práce s nimi. Podařilo se mu propojit mikrokosmos jednoho předměstí s všeobjímajícím kosmem naprosto přirozeným a nerušivým způsobem. Mezi záběry na koruny stromů, trávu ve větru nebo poletující prach ve slunečním světle lze hledat nečekané vizuální souvislosti se záběry vesmírných mlhovin a všemožných chemických procesů v kosmu. Kamera ve Stromě života létá prostorem a zachycuje zdánlivě náhodně jednotlivé okamžiky a situace. Malickův postup by se tedy zjednodušeně dal nazvat synekdochickým vyjádřením veškerého koloběhu života na našem světě. Podobně jako například v poslední době filmy Apichatponga Weerasethakula, i Malickův Strom života je film, který v divákovi ještě dlouho rezonuje. Nezaměstnává však ani tak mozek/rozum, jako spíše srdce/city.

    • 18.4.2011  12:27
    Kolotoč (1956)
    ****

    Po formální stránce dokonalý snímek. Jednu hvězdičku mu však ubírá podpora zločinecké ideologie a rozkrádání (odmítám to nazývat eufemistickým výrazem "kolektivizace") osobního vlastnictví. Zvláště v kontextu tvrdě potlačených protistalinistických revolučních snah v Polsku a Maďarsku stejného roku působí idealizace zemědělského družstva děsivě. Nicméně po řemeslné stránce jde o vynikající snímek. Zvláště scény na kolotoči nebo taneční scéna jsou vskutku působivé. Scéna tance v sobě má náboj srovnatelný s dnešní technoparty, kdy rytmus elektrizujícím způsobem projíždí celými těly tanečníků. Další problém jsem měl s tím, že kromě hlavní dívky mi byly bez výjimky všechny postavy nesympatické. Téhle venkovské horkokrevnosti asi nikdy tak úplně nepřijdu na chuť.

    • 4.4.2011  11:56

    Naprosto dokonalé a nadčasové. V tomto filmu je všechno na svém místě. V dobrém slova smyslu konzervativní anglická Casablanca.

    • 1.4.2011  14:29

    Tento film mi znovu potvrdil, jak geniální film je Blood Simple. Nic víc. Každopádně to má hezký vizuál, vtipy však jsou slabší až špatné.

    • 13.3.2011  01:21
    Závěť (2007)
    ***

    Nevím no, hezky se na to kouká, je to plné originálních nápadů a vtipů, ale mám pocit, jako by Kusturica tak trochu vykrádal sám sebe. Není to nic nového, co jsme u něj ještě neviděli. Stále se pohybuje na pomezí poetiky a kýče, přičemž tentokrát se mi zdá, že se výrazně převažuje kýč. Navíc je film asi tak o 20 minut delší než měl být. Každopádně je mi Kusturicův styl stále sympatický. Opravdu se s ničím nepáře, neřeší nějakou politickou nebo náboženskou korektnost a prostě se baví.

    • 8.3.2011  22:55

    Nemůžu si pomoct, ale mně to přišlo i s přihlédnutím k době vzniku neuvěřitelně stupidní.

    • 3.3.2011  19:34
    Psi a lidé (1971)
    **

    "Nahý v trní " 50% "Hry lásky" 40% a třetí povídku už jsem radši neviděl.

    • 27.2.2011  18:56

    Je vskutku zajímavé sledovat Jarmuschův vývoj. Postupně se jeho filmy zpomalují, jsou jaksi čím dál více meditativní, je v nich čím dál méně dialogů a vyprazdňuje se jejich narace. Navzdory tomu jsou však (alespoň pro mě) zábavné, překvapující a vizuálně krásné.

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace