Recenze (1 570)
Gentleman s pistolí (2018)
(48/2019) / Malý, pohodový filmík, ktorý akoby sa už ani nehodil do tejto doby plnej megafilmov. Kto má rád krimi, isto si ho vychutná. Robert Redford dobre zvolil pre svoj odchod. (8/10)
Kdyby ulice Beale mohla mluvit (2018)
(47/2019) Dokonalá filmová pasca na latentných rasistov. Barry Jenkins ma už druhý krát rozsekal. Tento film s kľudným svedomím označím ako vhodný len pre naozaj tých najnáročnejších divákov. Len pri maximálnom sústredení zážitok funguje.V porovnaní s Moonlight, vizuálne, herecky a atmosférou o dosť poetickejšie, možno tomu ale chýbal kus tej reality, aspoň raz za čas. Po dlhej dobe film (Roma), pri ktorom človek stratí pojem o čase. (9/10)
Greta - osamělá žena (2018)
(46/2019) / Námet bol trošku nad sily a Greta filmík ktorý síce priamo nenasere, ale pár facepalmov na svedomí iste má. Žánrovkárom ale v podstate doporučujem. Minimálne herecky ale veľmi zaujímavé. (4/10)
Captain Marvel (2019)
(45/2019) / Hodnotím po pár mesiacoch a nepamätám si ani jednu jedinú scénu. Predpokladám, že som sa asi tak priemerne Marvelovsky zabavil. (6/10)
My (2019)
(44/2019) / Jordan Peele je obrovský talent a stále v podstate vychádzajúca hviezda. Ak by Us bol jeho prvým filmom, myslím, že by nazbieral viac percent. Laťku však svojim debutom nastavil vysoko. Us je v jadre len obyčajný hororík ale v niektorých detailoch vypilovaný do maxima: hrátky s hudbou, symbolika, výrazná štylizácia. Má to proste ten Peelovský feeling, ale okrem vyššie spomenutých detailov to nie je tak dobrý celok ako Get Out. (7/10)
Souboj s rodinou (2019)
(43/2019) / Ako vždy výborný Vince. Film mohol kľudne skončiť v priemerných vodách ak by nepriniesol pár originálnych momentov. MMA svet, neštandardný hrdinovia, super výber hercov do vedľajších úloh a malé cameo samotného Dwayna Johnsona. (7/10)
Arctic: Ledové peklo (2018)
(42/2019) / Čakal som o dosť viac, očakávania boli veľké aj pre Madsa Mikkelsena. Výsledkom je ale len priemerný survival. Najviac zamrzí absencia výraznejších dramatických momentov, v podstate všetko smerovalo k jasnému koncu. (6/10)
Avengers: Endgame (2019)
(41/2019) / Zábavný blockbuster s tým najlepším čo Mavel ponúka, toto bolo ozaj ťažké pokaziť. Slabší rozbeh a slušná druhá polovica, herecký dreamteam potiahol. Záver brutálna ždímačka citov, ale moc ma to neuchvátilo, chápem ale motiváciu. (8/10)
Skleněný (2019)
(40/2019) / Odporúčam zopakovať aj Unbreakable. Mne sa ten film páčil o dosť viac ako pred rokmi a zároveň dobre naladí na posledný diel trilógie. Tú samozrejme ťahá McAvoy, poslabšie Samuel a celkom očakávane docela do počtu bol Bruce. Glass je inak film starej školy, s dôrazom na scenár, príbeh, postavy, žiadne extra efekty nebolo treba. Príbeh celkom chaos, záver samozrejme vycucaný z prsta, ale tých posledných 5 minút no dajme tomu, odpustím. Nakoniec je to celkom slušná trilógia, okorenená hlavne postavou z filmu Split, bez nej dovolím si tvrdiťm, by Shyamalan mal čo robiť aby zakončil svoj projekt kvalitne. (7/10)
Na špatné straně (2018)
(39/2019) / Pomalý priebeh je trademarkovou značkou režiséra Zahlera. V Cele 99 som to bral, ale nový kúsok je veru ešte väčší extrém. Človek proste musí mať na toto naozaj chuť a byť v plnej forme. Inak som rád za zaujímavú rolu pre Gibsona, ten má podľa mňa ešte stále čo ponúknuť. Dúfam, že ďalší film už bude trošku rezkejší, tento režisér je proste jeden z najzaujímavejších talentov na scéne. (6/10)