T.O.M.

T.O.M.

Česko

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 21.5.2019  09:48

    Oproti předchozímu filmu Čtyřlístek ve službách krále je to výrazné zlepšení, a překonává to i toporné krátké animáky čtyřlístku ze začátku 90. let, ale ve srovnání se světovou tvorbou je to prostě stále slabota. Narozdíl od čtyřlístku ve službách krále, který si místy hrál na dramatiskou fantasy je to tentokrát je to orientované na menšího diváka, spíše předškoláka. Animace je trochu trhaná a je vidět, že se na ní šetřilo, ale svým dvourozměrným pojetím ktesby je příjemně blízká originálním komixům, za to si autoři určitě zaslouží pochvalu. Také je fajn, že tentokrát není film plný reklam PP. Film by si určitě zasloužil lepší hudbu. Osobně mi ani moc nesedli hlasy postav, ale to je velmi suběktivní věc. Pozitivně hodnotím, že film se poetikou blíží kresleným příběhům, a že se snaží navázat na to lepší z historie čtyřlístku, tj. nna příběhy cca do šísla 200, respektive do začátku 90. let. Nekdy bohužel až trochu krkolomě - přehlídka všech Myšpulínových vynálezů působí trochu uměle a pro neznalé nudně. Rozhodně by filmu prospělo víc pracovat na scénáři. -Jednak aby se vyhnul nelogičnostem (např. když Pinďa vyleze na vrchol skály k domečku a první co se řeší je, jak ho dostat dolů, a hned ho dostanou domů, tak zůstává rozum stát nad tím, proč tam vlastně lezl a co tam měl dělat; obdobně podivné je že celý film má podobu vyprávění u ohně, kde si 4 hrdinové vzpomínají, co spolu zažili, a konstatují, že nikdy nebyli nikde sami. Přišlo by mi logičtější, kdyby vyprávěli svá dobrodružství např. dětem jako v časopise Vlak do Oklahomy, nebo si vyprávěli, co prožili sami - i takové komixy už měli) - narozdíl od animáků od Pixaru, Disney a řady dalších (např. Planeta 51) film nemá žádný promyšlené skryté vtípky pro dospělé. Na druhou stranu je to možná i dobře, protože mám obyvy, jak by to mohlo v tuzemských podmínkách dopadnout. Viděl jsem na živo vysoupení jedoho tuzemského známého herce dělajícího show pro předškolní děti, a byl jsem dost překvapen jeho vtípky na téma "velikosti" čehosi. Autoři by se měli podívat, jak skvěle se povedlo přenést atmosféru komixu u Anči a Pepíka. Tak dopadl animák lép než původní komix. Tam je autorka, která má o svých hrdinech a jejich světě ucelenou představu a nepůsobí dojmem, že jí jde jen o peníze. Ale je to nejlepší animovaný čtyřlístek, jaký dosud vznikl, a určitě je to krok správným směrem. Navazje to na klasické čtyřlístky a z tě h součaných si to bere to lepší (častý čertí motiv). Za největší slabinu tak nakonec považuji tu hudbu. Když se podíváte jak vznikalo třeba Ledové království, kde 2 lidé strávili psaním hudby nekolik let, bude vám jasné, že tady tím někdo strávil nejspíš sotva pár hodin a celý film si vystačí s jednu mizernou skladbou hranou pořád dokola. To je propastný rozdíl. Ale vstupenka do kina stojí stejně.

    • 4.3.2019  23:25

    Příště se raději podíváme na nějakou Disneyovku - tam je vždy slušná kvalita. Doporučil bych autorům seznámit se, jak se dělají filmy tam. jak se roky piluje scénář, hudba, dělají náčrty kompozice atd. A taky by se mohli podívat na Anču a Pepíka - jak lze perfektně přenést komiks do filmu se zachováním atmosféry, bez 3D, PP, a s přijatelnou hudbou. Díky tomu PP jsem si vzpomněl i na Mládkovy Zpívané reklamy. Možná kdyby to nazvali Animované reklamy, tak by to diváci lépe přijali.

    • 4.2.2019  08:58

    Z komentářů je zřejmé, že někteří lidé nerozlišují mezi německo-švédským seriálem z roku 1969, který byl u nás mnohokrát vysílán, a tímto švédsko-americkým filmem a pletou si je. Pokud se na to podívám jako na film na téma Pipi pro americké dítě z osmdesátých let, tak je to přijatelné. Evropského diváko to dnes ale nemá moc čím oslovit. V porovnání s oním seriálem, který je celkem nadčasový je tento film o několik tříd níž. Celý příběh je přesazen do USA cca 30. let, je v něm ale velmi mizerná hudba 80. let, která se k příběhu absolutně nehodí. Navíc jsou děti starší. Pippi neni 9 let, ale 11, navíc ji hraje 14 letá herečka, obdobně Tomy a Anika. Příběhy tak působí dost podivně a toporně. Tento film má díky naskládání řady příběhů do jediného filmu poměrně svižný dějově, má celkem bohatou výpravu. Také se mi nelíbilo, jak přepsali roli zlodějů na developera a jeho 2 poskoky. Do příběhu se to nehodí a dětem to zbytečně motá hlavu. Nechápu, proč to tam cpali, navíc když stejně pořád melou o zlatě, jako obyčejní zloději.

    • 5.1.2019  01:26

    I nacisté točili veselé propagandistické komedie. Čekám, zda je začnou naše televize též kažný rok vysílat. Zkuste se tam představit místo rekreantů ROH rekreanty Kraft durch freude, kteří o své dovolené opravují tajně školku pro árijské děti. Který hnusný Cenzor by si dovolil říct, že to na obrazovky nepatří, když je to tak k popukání a je tam tolik oblíbených herců?

    • 5.1.2019  01:09

    Nejlepší ze všech tehdejších studentských komedií (dle mého názoru i výrazně lepší než Cesta do hlubin študákovy duše). Bohužel i dnes stále aktuální, jelikož se toho v našem školství za posledních 90 let mnoho nezměnilo.

    • 5.1.2019  00:55

    Tvojdílná nuda o ničem. Ovšem když jste prominentní zasloužilý soudruh umělec, tak dostanete nedostatkový barevný filmový materiál i na dvoudílnou nudu, když hezky zazpíváte budovatelskou písničku, vyzdvihnete lid a dehonestujete elity.

    • 5.1.2019  00:52

    Narozdíl od jiných budovatelských filmů tento hodnotím kladně. Proč? Protože oslavuje lásku, radost ze života a dobré lidi. A narozdíl od jiných dobových filmů vám nikdo netvrdí, že ti hodní jsou soudruzi dělníci a ti zlí všichni ostatní. Film je sice budovatelsky nadšený, ale není propagandistický, ani nešíří nenávist.

    • 5.1.2019  00:21

    Během filmu se dozvíte, že Bůh je levičák, že nemá rád pravičáky, zaspíváte si, že vaše srdce patří na levici, protože je červené, dostane se vám informací o zpáteřnících ze spolkové republiky německo, oslavuje se práce a mír, dozvíte se, že kdo zachová řád, dostane za to řád, vysmějete se buržoazním politikům, že ve fraku vypadají jako tučňáci atd. Politická propaganda prochází celým filmem. Proč bylo třeba film o stvoření světa prošpikovat od začátku do konce nadážkami na aktuální politické dění?

    • 5.1.2019  00:06

    Tento film se mi líbí čím dál méně. Film má dobře udělanou výpravu, kostými a kulisy, a překvapivě dobře se mu tak daří zkloubit malovaný silně stylizovaný ladovský svět s živými herci. Bohužel to vše je jen líbivá kulisa k politické výchově. Ačkoliv se může zdát, že pohádka míří na dětského diváka ,je vlastně film prošpikován politickou výchovou pro diváka dospělého. V podstatě něustále je tam zesměšňováno náboženství, duchovní atd. Neustálé narážky na hříchy tělesné, pokušení atd opravdu nejsou určeny dětskému divákovi. Soudruzi tak lidu pod zástěrkou vtipné pohádky podsouvají myšlenky o tom, že duchovní jsou pokrytečtí, zkaženní a nedůvěryhodní, že správní lidé jsou zemitý lid a staří vojáci atd. Když se na to podíváte s vědomím toho, s kým se snažil tehdy režim vypořádat ( a neváhal proto natočit třeba i Stvoření světa, jen aby zesměšnil věřící jako lidi věřící v dědečka na obláčku), pak si všimnete v podstatě permanentní politické výchovy.

    • 4.1.2019  23:31
    Kačeří příběhy (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Původní seriál byl výborný a skvěle zaujme děti i dnes. Když jsem viděl tohle, napadlo mě, že zadání asi znělo, že to musí být víc cool. Disney by se měl zamyslet nad tím, proč jeho nejvýdělečnější značka je dnes Ledové království, které vůbec cool není.

    • 4.1.2019  23:03

    Jedna z nejlepších disneyovek. Výborně zpracovaná výtvarně i huděbně. Dokazuje, že děti lze upoutat i klasickou pěknou pohádkou. Narozdíl od jiných se nesnaží být za každou cenu cool a přesto zisky z ní dokazují, že se líbí víc, než cokoliv jiného.

    • 21.11.2018  23:20
    M*A*S*H (TV seriál) (1972)
    **

    Zajimavá je korelace seriálu s válkou ve Vietnamu. Producenti chytře využili tématu, po kterém byla u veřejnosti poptávka. Zatímco první série (zejména ta první) jsou klasickým sitcomem naroubovaným poněkud toporně na válečné prostředí, a děj válku pokud možno co nejvíce ignoruje a bagatelizuje - viz pilotní díl, tak naopak další, které vznikly po americkém stažení z Vietnamu a nechání (jiho)Vietnamců na holičkách zcela nepokrytě prezentují narativ války prezentovaný levicovými americkými "mírovými aktivisty" v souladu s výkladem Moskvy, tedy o zločinosti americké armády v zemi, kde by vůbec neměla být. Je s podivem, že autorům nepřišlo hloupé točit seriál, kde tepou americkou armádu, a ignorují zločiny komunismu v době, kdy z Vietnamu s nasazením života utíkaly miliony uprchlíků, jen aby unikly komunistickému teroru. Americké opuštění jižního Vietnamu pak možná pro někoho vypadalo snesitelněji a prohra v bitvě studené války se dala interpretovat jako správný krok. Seriál si hojně utahuje z armády, tajných služeb a strachu z komunistů(což mu i jde a patří to k nejlepším částem), ale komunistu, natož jeho oběť v něm budete hledat stěží. Seriál se pod pláštíkem humanity prezentuje válku v Koreji z takového úhlu pohledu, že z něj museli mít soudruzi v Moskvě velkou radost. Kdyby byly všichni skuteční lidé na světě takoví pacifisté, jako hlavní hrdina seriálu, mohl být celý svět brzy řízen z Kremlu. Hlavní hrdina neustále řeší, jak je přítomnost amerických vojáků špatná, ale co by bylo bez ní, to neřeší. Ad absurdum bychom možná mohli taky přestat posílat policii k výjezdům. Proč taky, když policisté by byli jistě raději doma, hrozí jim tam zranění a všichni jsme přece stejní slušní lidé a jistě bychom si nějak lidsky poradili i bez policistů a jejich zbraní. Idealismus a naivita mohou být někdy pěkně nebezpečné. Zajimavý byl postup scénaristů, kdy každou postavu nahrazovali v podstatě jejím opakem. Stalo se tak u frenka, henryho, trapera i radara. Myslím ve smyslu záletník/věrný manžel; mizerný chirurg/výborný chirurg; nepořádný a neschopný voják/ disciplinovaný a svědomitý voják.

    • 18.5.2018  21:50
    Anča a Pepík (TV seriál) (2017)
    *****

    Výborně převedený komix do animovaného filmu. Navíc bych řekl, že se podařilo dodat tomu jistou atmosféru, kterou původní komix neměl. Přitom to zůstává velmi komixové. DOufám, že budou další série. Třeba Vodopád přízraků...

    • 13.2.2018  21:17
    Kancelář Blaník (TV seriál) (2014)
    **

    Seriál dost degradují zcela samoúčelné vulgarity. Jako by scénárista trpěl koprolálií. Navíc představuje národu značně zavádějící a zjednodušenou představu světa. I česká realita je mnohem bližší spíše Jistě pane ministře!, než Banceláři Blaník. Opravdu je taková zábava představovat si elity národa jako primitivnější a obhroublejší, než štamgasty z nejzaplivanější hospody? To, že jde o nejlepší českou televizní politickou satiru z ní ještě nedělá automaticky dobré dílo. Svědčí to leda tak o bídě ostatních.

    • 6.11.2017  23:32
    Chaloupka na vršku (TV seriál) (2006)
    *****

    Výborný večerníček, dnes i můj nejoblíbenější. Výborně zobrazuje nejen život v minulosti, ale i zdravé rodinné a mezigenerační vztahy, což je nadčasové. Roztomilý, výchovný a děti moc bací. A na rozdíl od celé řady předrevolučních, které jsou pro spoustu lidí nedotknutelné i dnes, není prolezlý ideologickou propagandou (jako např. Krkonošské pohádky, první série Jáji a Páji, Rumcajs atd.).

    • 29.5.2017  21:48

    Film mě celkově moc nenadchl. Pozitivně hodnotím výtvarné zpracování, kdy převod 2D postaviček do 3D dopadl nadprůměrně dobře. Když už to musí být, tak to celkem ujde. Tím ale bohužel pozitiva končí. Film má dost slabý děj(navíc silně připomíná Zvonilku a tejemství křídel), leskterý desetiminutový díl šmoulů má složitější děj, než tento hodinu a půl dlouhý film. Navíc se scénaristé ani neobtěžují divákovi jakkoliv vysvětlit existenci "zapomenuté vesnice" - jak se na ni zapomnělo, proč a tak - prostě je a nikdo se na nic neptá. Jak chce někdo vyprávět příběhy, když neumí odpovědět na phlavní dětskou otázku "Proč?". V tomhle by se mohli učit třeba od Gumídků. Bohužel mi celý film přišel dost nešmoulézní. Hned na začátku na vás vychrlí spoustu nových šmoulů, kteří se v něm pak ale vůbec neobjeví a pro děj nemají žádný smysl. Není mi jasné, komu je film určen, narozdíl od většiny komentážů se domnívám, že rozhodně ne předškolákům, ale spíše dětem tak kolem 10 let. Pro předškoláky je dost nudný a stresující, a jinak si neumím vysvětlit, proč se musí šmoulové chvílemi chovat lak cool street teenageři. Jinak koumák, který je docela schopný a nešika který není nešikovný jsou prostě dost nešmoulézní. Gargamelovi secelou dobu daří, je schopný a nemá smůlu (až na bažinu), navíc má i poslušného a schopného pomocníka (ten působí dost divně, protože se pořá motá, ale i náročné úkoly splní). Dost zvláštně působí i taťka šmoula, který žádnou situaci tentokrát nevyřečší, nikomu nepomůže a je jen přísný. Vůbec není zřejmé, že jeho autorita jde z jeho schopností. A také film prostě není legrační. Je stresující, strašidelný, napínavý, dobrodružný....ale nezasmál jsem se ani jednou. A legrace ke šmoulům prostě patří. Pokud chcete jít na šmouly, budete zklamáni. Pokud chcete jít jen na tuctový 3D animál alá Madagaskar, Doba ledová, Nuts Job, Šrek proložený narážkami na dnešní popkulturu atd, je to pro vás, ale musíte se smířit s tím, že je to přecejenom truchu méně intenzivní. PS:kam zmizela Sašetka?

    • 18.1.2017  22:51

    Až při sledování trilogie s cizinci jsem si uvědomil, jak velký je rozdíl mezi prvními dvěmi díly, a tím třetím. Zatímco první dva jsou dobře srozumitellné i lidem z cela odlišnéch míst světa a kultur a komediálno je založeno na mezilidských vztezích na malé vesnici, což je všude na světě dost podobné, tak třetí díl je vyloženě politická záležitost, a bez znalostí středoevropské moderní historie je zcela nesrozumitelný. A i když je divák s historií seznámen, nepříjde mu tak komický, jako českému publiku. Je to prostě úplně o něčem jiném.

    • 18.1.2017  22:44
    Pakárna (TV seriál) (2006)
    *****

    Pakárnaje velmi trefný seriál o mládeži zasazený do prostředí divokých transformačních 90. let. Je otázka, jak na něj budou reagovat mladší generace diváků, kteří tuto dobu nezažili a realita, v které se seriál odehrává jim tak bude dost cizí a nesrozumitelná. V tom měl seriál jisté zpoždění již v době vzniku, protože vznikl až v roce 2006, tedy nějakých 10-15 let po té době - tehdy ale cílová skupina náctiletých diváků už jen částečně pamatovala svět devatesátých let. Problémy mladých ale jinak budou stále stejné. Myslím, že je to i docela dobrá pomůcka pro výuku českých reálií let devadesátých a ilustraci toho, kam jsme se posunuli:-)

    • 17.1.2017  22:28

    Film je bohžel dost poplatný době. Kdyby neobsahoval uměle naroubovaný barevný konec, hodnotil bych ho minimálně o dvě hvězdičky lépe. Moc mi nesedí ani struktura filmu, který začíná graduje z běžného filmu do frašky - jde o jistý podvod na diváka a manipulaci. Opravdu mě nenapadá jiná parodie, která by končila brutálním vážně míněným politickým školením. Je svědkem tragédie své doby, toho, jak ponížit se museli prvorepublikoví tvůrci a herci, chtěli-li se udržet u řemesla i po převzetí kontroly komunisty.

    • 29.12.2016  21:11
    Jája a Pája (TV seriál) (1986)
    *

    Seriál je hodně poplatný době vzniku a přímo odráží politický vývoj v zemi svého vzniku. V prvních dvou sériích z let 1986 a 1987 chuďas vždy přechytračí apriori zlého živnostníka. Politicky tehdy velmi angažovaný seriál, podchycující výchovu dětí od nejútlejšího věku. Pozitivní je alespoň to, že na rozdíl od Krkonošských pohádek, není třídní nepřítel trestán jen za to, že je, bez ohledu na to, co dělá, ale vždy provede alespoň nějaký nekalý skutek. Jednání Kladných hrdinů je sice někdy také poněkud pochybné, ale alespoň se dá dětem vysvětlit, co udělal Krkovička špatně a za co je potrestán. Třetí a čtvrtá série vzniky naopak již ve svobodné době samostatné České republiky, takže se v nich Krkovička značně polepší a z odporného podvodníka se stává spíše starým mrzoutem.

    • 29.12.2016  20:44
    Fantom operety (TV seriál) (1970)
    ***

    Seriál se mi těžko hodnotí. Komediální část má velmi slušnou úroveň, svižný děj, i povedené obsazení, až na Bohdalovou. Seriál se ovšem neskutečně vleče díky "snům o nástrahách operety", které nemají jakýkoliv vztah k ději, jsou neskutečně nudné a není mi zřejmé, jaký mají jiný smysl, než nastavit čas. Pokud mají potěšit milovníky operety, těžko soudit, proč je zahrnuly do frašky, která operetu zesměšňuje, navíc mají dost mizernou úroveň, jsou hudebně velmi nevýrazné a neskonale nudné. A pro všechny ostatní je to také jen nuda na druhou. Snad jediný jiný smysl by mohl být zesměšnit dekadentní buržoazní žánr operety, a přesvědčit lid, že je to úplný odpad. Seriál by potřeboval vystříhat tyhle pasáže a pak by z něj mohla být báječný film - komedie na 5 hvězdiček.

    • 29.12.2016  20:19

    asi nejabsurdnější díl ze všech. Trautenberk má ve studni špatnou vodu, a na své louce před chalupou kvalitní, vykope si z ní strouhu do své studny, aby v ní měl lepší vodu, avšak Krakonoš ho donutí ji zasypat a spokojit se se špinavou a zapáchající vodou ze studny. Kdo s touhle zrůdností souhlasí, měl by si okamžitě odpojit vodovod.

    • 29.12.2016  20:12
    Dětská dopravní policie (TV pořad) (2016)
    *****

    Velmi povedený pořad pro děti, který je jak zábavný, tak vzdělávací a výchovný. A co je hlavní, děti to moc baví. Tento pořad je ve svém žánru velmi podařený, a je škoda, že má tak nízké hodnocení. Nechápu, proč má řada lidí potřebu hodnotit pořady, který vůbec nejsou určené pro ně, jako pro diváky.

    • 28.11.2016  21:16

    Z francouzských válečných komedií možná nejlpší film. Na rozdíl od jiných, které jsou dnes k smti nudné a zdlouhavé má film svižný děj, a nemá hluchá místa. Humor je možná trochu jednoduchý a prvoplánoviný, místy lechce lechtivý, ale myslím, že netřeba být přehnan uplatý. Je to veselá komedie na kulturní téma, která je o mnoho úrovní výš, než třeba Kameňák, nebo různé snímky ze spojených států, kde se za humor považuje to, že se celý film prdí a krká. Z válečných komedií mi příjde nejlepší, i když kvalit snímků jako Muž z Acapulka nebo Zvíře nedosahuje. Srovnání se snímky Les Charlots ale snese dobře, většinu předčí.

    • 25.5.2016  22:39
    Tik Tak (TV seriál) (2012)
    *****

    Báječné příběhy pro předškolní děti. Pohodové, příjemné, ale zárovň se pořád něco děje. Nechápu, proč se někteří dospělí pohoršují nad tím, že je pořad nezaujal. Příjde mi to absurdní, ale říká to víc o nich, než o pořadu.

    • 25.5.2016  21:40
    Agent Ploutvička (TV seriál) (2009)
    *****

    Seriál hodnotím velmi kladně z následujících důvodů: -malé děti velmi baví -je zcela bez stresu, násilí, agresivity atd., vždy přátelský a pohodový, a přitom rozhodně ne nudný, ale naopak zajímavý a poutavý. -navíc je i osvětový a vdělávací Dalo by se mu sice asi vytknout, že občas jsou nápovědy nejsou úplně logické, ale pravděpodobně jde někdy spíš o problém překladu. Pro školkové děti výborný pořad, a dá se na to dívat i celá rodina.

    • 8.2.2016  11:16

    Krásný klidný dětský příběh. Svým duchem mi to připomíná české filmy pro děti. Narozdíl od většiny japonské tvorby pro malé děti to není akčí, nehrozí zničení světa atd. Největší zápletkou na konci je, když se jedna z dcer ztratí. Klidný rodiný přípěb...možná ale bude děti i nudit. Po výtvarné stránce je to dobře zvládnutý standard. btw: sestry mají trochu podobná jména - jenda je Mei, druhá Satsuki. Jenže Mei se čte stejně, jako se řekne anglicky květen, a Satsuki je mimojiné starý japonský výraz pro květen.

    • 1.9.2015  00:00

    Film je zajímavý tím, že je jediný na dané téma. Bohužel dost trpí tím, jak se v něm střídají celkem věcné a objektivní vyjádření různých historiků s velmi neprofesionálním jednostranným tvrdě odsuzujícím průvodním slovem.

    • 31.8.2015  23:53

    Velmi nevšední snímek,který na jednu stranu navozuje realisticky atmosféru cizinecké legie a na druhé straně má jen velmi chabou zápletku s triviálním příběhem o "typickém" českém naivním troubovi a apriori zlém esesákovi (který má však paradoxně za dobu děje filmu vlastně ze všech legionářů jedno z nejlepších chování a není mu co vytknout), která by se hodila do jakékoliv jiné politické agitky z 50. let. Stejně, jako hordy prohnilých peněz lačných navzájem se vraždících imperialistů. Na snímku se rozhodně dobře projevila práce odborných poradců, zejména pana Peláše, bývalého příslušníka cizinecké legie, zběha a veterána armád Mao Ce Tunga i Ho Či Mina. Také výtvarná stránka, scéna, kostýmy, kamera, hudba, zvuková kulisa, výprava jako celek atd. jsou v mezích možností na řemeslně překvapivě dobré úrovni a a ačkoliv se celý snímek natáčel v Československu s použitím hlavně rekvizit z druhé světové války, působí celkem autenticky a přijatelně navozují atmosféru, i když při pohledu na samoúčelně před kameru zapíchané bambusové tyčky se člověk těžko ubrání úsměvu. Obdobně se podařilo obejít nedostatek vietnamských herců zapojením skupinky vietnamských školáků, kteří v té době byli v ČR, nápadně mnoho dospělých "vietnamců" je však snímáno tak, že jim není vidět do tváře. Materiální nedostatky výpravy jsou tak vidět, ale atmosféru nekazí, naopak překvapí velkoryse pojatá pevnůstka,kterou vystavěli na barandoských kopcích. Hudba sestávající ze dvou melodií na harmoniku se mi velmi líbila. Velmi nevšední postup v rámci snahy o maximální realističnost je,že jednotlivé postavy mluví celou směskou jazyků, které se v rámci cizinecké legie vyskytovaly. Mísí se tak francouzština, němčina, angličtina a čeština (a řada dalších jazyků okrajově). Vše bez překladu či titulků. Dojem je sice v tomto směru výborný, ale bohužel jen málokterý divák tak může porozumět všem dialogům a slyšet tak celý film. I sledování děje je tak trochu obtížné. Velmi detailní rekapitulace děje je na německé wikipedii, ačkoliv jsem film viděl vícekrát, stejně jsem tam nalezl některé okamžiky, které mi unikly. Jen z neznámého důvodu v ní zcela chybí scéna zastřelení seržanta a odvedení Gerharda. A pro čechy může být trochu zvláštní označení jedné ze záporných postav jako "německy mluvící Čech" - vsadil bych se, že autoři chtěli zpodobnit záporného sudetského Němce... https://de.wikipedia.org/wiki/Das_schwarze_Bataillon Z věcného hlediska je tam celá řada nesmyslů, největší hned na začátku, kdy přilétá mimořádný spoj Vietnam - Praha, což je v roce 1950 zhola nemožné. Stejně tak vedlejší zápletka o plánování útěku a získávání kompasu a mapy je dost nesmyslná, jelikož Vietminh opravdu nemuseli hledat s mapou a kompasem, aby se mu mohli vzdát. Nepřekvapí, že film nezahrnuje žádné zločiny partizánů, a hrdinní vietnamští vojáci mají v celém filmu pouze 4 oběti, zatímco legie několik desítek - to se u propagandy očekává. Spíše mě překvapilo, že vyjma zastřelení skupinky dětí tam nejsou žádné zločiny na civilistech, kterých bývalo dost a veškeré násilí se tak odehrává uvnitř legie - legionáři se vraždí navzájem. Ani prostituce se tam neobjeví. Všem které film zaujme doporučuji seznámit se se skutečnými příběhy zajatců cizinceké legie, kteří se vrátili do ČSR, které v posledních letech zveřejňuje historik Kudrna na základě vyšetřovacích spisů StB i osobních rozhovorů s nimi. Zajímavost: je velká pravděpodobnost, že jde o film, který zmiňuje Manuel Van Eyck jako jeden z důvodů, proč emigroval z Československa aby se přihlásil jako dobrovolník do americké armády do Vietnamu k boji proti komunismu. Na závěr bych dodal, že osobně nemám moc rád otevřené či nejasné konce.

    • 31.8.2015  23:26
    Symboly krásy (TV seriál) (2010)
    *****

    Seriál se věnuje řadě různých tradičních řemesel a uměleckých technik, jde, na rozdíl od povrchních zahraničních cestopisů, o japonský seriál určený původně japonským divákům, který jde opravdu do hloubky výroby a historie jednotlivých předmětů, navíc jím provází populární japonský komik.

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace