MrKrahujec

MrKrahujec

Michal Laštovička

okres Praha

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 22.11.2020  12:36

    Rozhodně jeden z nejlepších filmů Juraje Herze a možná i jeden z nejlepších filmů české kinematografie vůbec (zdejší nízké hodnocení je toho dost smutným důkazem).Je samozřejmé, že srovnávání tohoto skvostu s takovými povrchními plytkostmi jako je Šílený Max a podobně, je zcela mimo mísu. Nanejvýš bych našel některé podobné motivy se Stalkerem Andreje Tarkovského, ale podstata je tady naprosto svébytná. Právě použití textů středověkých satir (dominantně pak hry Mastičkář) je hlavním přínosem tohoto filmu, který dokonale propojuje minulost s budoucností, což je podtrženo i vizuální stránkou, připomínající rozpohybované obrazy Hieronyma Bosche. No a jazykový přínos scénáristy Antonína Přidala vynikne nejlépe ve scéně, kde Straka nadává Rubínovi za požití nápoje lásky. Všimli jste si té opojné rozmanitosti a současné neotřelosti všech těch originálních nadávek?

    • 28.10.2020  11:50

    Tohle sice ani náhodou nesplňuje plný počet, ale díky třem epizodám to jinak hodnotit nelze: první je samozřejmě záznam snu podle Salvadora Dalího, druhou je okamžik rozpomenutí se na neúmyslné zabití bratra v dětském věku a třetí je závěrečná scéna míření na hlavní protagonistku, a následné obrácení zbraně proti sobě, ta je totiž technicky zpracovaná naprosto přízračně a vlastně taky docela surrealisticky. A úplně špatné není ani počáteční pozvolné stupňování dusna při pouhém rozpoznávání obrysů celého tajemství.

    • 25.10.2020  23:10
    Sběratel (1965)
    ***

    Dal bych možná i víc (nijak zvlášť špatný to nebylo), kdybych bohužel dřív nečetl knihu, která je naprosto mimořádná, takže tohle byl dost předem prohraný zápas. Snad počkat s tím zfilmováním pár let až desetiletí.

    • 25.10.2020  17:22

    Specielně při tomto filmu mě vždy napadá, že vůbec není od věci srovnání Louise de Funése s naším Vlastou Burianem. Zrovna tento film jako by přebíral rysy nejlepších filmů Burianových: de facto nulový scénář, téměř absentující děj, i špičkoví herci pouze v rolích nahrávačů a hlavně zcela neomezený prostor pro hlavního protagonistu, který si s ním dělá doopravdy co chce a na první pohled téměř svévolně. K tomu přičtěme ještě rozuzlení zápletky jako by převzaté z animovaných pohádek pro předškolní věk a užasneme, jak je možné, že takhle beznadějná slátanina není totálním propadákem. De Funésova komika je ale tak dokonalá a živelná, že všechny tyto zápory hravě promění v klady (přičtěme snad ještě některé přínosy Bernardu Blierovi, který je tu de Funésovi bezezbytku tím, čím byl Burianovi Jaroslav Marvan).Nepřehlédnutelný je samozřejmě také de Funésův mimický talent - všimli jste si, jak on je na tu pantomimu doslova nadržený a jak využije každé sekundy stopáže, která mu aspoň trochu dovolí přejít na hru těla a grimas, přičemž s přehledem vystačí se svým pověstným obočím a gestem překvapeného úleku?

    • 27.9.2020  09:43
    Casino (1995)
    *****

    Vezme-li se to kolem a kolem, je tohle vlastně film o Andreji Babišovi. Teda abych byl přesnej: jen kdyby se na konci Sam Rothstein rozhodl vyřešit tu prekérní situaci tím způsobem, že by se stal předsedou vlády (nebo prezidentem). Co ž ovšem v Americe možné není (nebo že by???)

    • 25.9.2020  22:33
    Kurýr (2002)
    ****

    Zase jeden film, jehož jediným kladem je, že nenudí. A možná ještě to, že to neustálé balancování na hraně komedie je asi přece jen chtěné a záměrné

    • 20.9.2020  23:12

    Tady nade vší pochybnost plný počet, protože tady je přesně to, co mám vůbec nejraději: humor tak jemný, že ho možná ani nepostřehnete! Jiřího Suchého teď cituji záměrně, protože (třebas to leckoho možná udiví), tohle vlastně vůbec nejvíc připomíná jeho Elektrickou pumu (včetně toho nenápadného odkazu na Jamese Bonda). Kdo nevěří, ať si opatří zvukový záznam, nebo text hry (případně časopisecké povídky) a ať tam běží..!

    • 5.9.2020  22:13
    Aida (1953)
    ****

    Tohle se samozřejmě dost obtížně hodnotí. Verdiho hudba prostě ani nemůže být jinak, než za *****, ale to zpracování je už, mírně řečeno, úsměvné. I náš Petr Weigel tento žánr dotáhl na daleko vyšší úroveň. Takže zase kompromis, ach jo!

    • 3.9.2020  15:22

    Tenhle film by byl možná o něco, možná i o dost lepší, kdyby hlavní roli hrál někdo jiný než Pomeje. Při vší úctě se právě na tuhle roli nehodí tak dokonale, že je snad úplně ve všech vlastnostech pravým opakem románového hrdiny. Neříkám, že by pak byl ten film perfektní, ale zlepšení by to bylo.

    • 29.8.2020  22:25
    Fraška (1992)
    ****

    Tak tohle se mi nemůže nelíbit, protože to nesmírně připomíná můj snad (soukromě!) nejmilejší text Karla Čapka - Jak vzniká divadelní hra, Ten už sice zfilmován byl, ovšem jako kratší televizní inscenace, tohle pak zákonitě umocňuje celý princip na celovečerní film, kterému snad chybí jen jediné: aby ho mohl vidět Karel Čapek.

    • 28.8.2020  22:40
    Collateral (2004)
    ****

    No, s realitou, nebo s logikou děje se to teda moc nekamarádilo (zvlášť závěrečná honička v metru by mohla být kabinetní ukázkou dějové žvejkačky), ale nuda to nebyla, a to je hlavní...

    • 16.8.2020  22:26
    X-Men (2000)
    ****

    Po technické stránce samozřejmě bezchybné... Ale já už se mám delší dobu na pozoru před filmy (většinou bývají komerčně nejúspěšnější), ve kterých jsou hlavními uměleckými tahouny výtvarník a kameraman, případně autor hudby, namísto scénáristy a režiséra. Ale tady ten schodek není tak křiklavý (jako třeba u série "Piráti z Karibiku"), takže zasloužené 4*.

    • 13.8.2020  22:57

    Tak teď už chápu, proč Woody Allen tehdy na otázku: "Vy jste také jeden z těch, kdo ten film napsali?" odpověděl: "Naopak, já jsem jeden z mála, kteří ten film nenapsali!"

    • 13.8.2020  22:52

    Rozhodně dosti netradiční western. Na plný počet to sice není (tvůrci přece jenom úplně nezvládli podat takhle široký historický záběr tou snad nejnáročnější metodou "smích skrz slzy"), ale v každém případě jsem moc rád, že jsem to viděl.

    • 13.8.2020  18:50
    Uprchlíci (1986)
    ****

    Tenhle film se mi nakonec ve výsledku taky líbí, jako drtivá většina všech filmů s Pierrem Richardem, ale měl jsem na začátku pocit jakoby lehké nevyváženosti, zdálo se mi, že tvůrci chtějí tentokrát zahrát i na vážnou notu, že jako by měl Pierre Richard tentokrát budit skutečný soucit a Gérard Depardieu šlápnou hlouběji do psychologie napraveného zločince, ale tenhle pocit dost často mizel s každým novým ryze bláznivým gagem. Každopádně, byl-li to záměr, tak se moc nepovedl, ale zaplaťpánbůh, že se povedla aspoň komedie!

    • 12.8.2020  22:43

    Tak tady bylo těch "protilogických natahovaček děje" přece jenom už trochu moc...

    • 24.7.2020  22:59

    Opravdu takový z gruntu milý film... řekl bych až tak nějak Steinbeckovsky milý (aniž bych, samozřejmě, autora z čehokoliv podezíral).

    • 21.7.2020  22:50

    No, s Dostojevským to sice moc společného nemělo, dokonce bych si ani netroufl říci, že to jím bylo volně inspirované, nicméně to neznamená, že nejde o vcelku kvalitní film. Jako kriminální příběh s psychologickým podtextem, nebo lépe: psychologický film s kriminální zápletkou je to velmi ucházející.

    • 20.7.2020  23:14

    Když ono je to po všech těch brilantních i méně brilantních epizodách už tak strašně ohrané, až je to místy skoro nuda...

    • 12.7.2020  23:06

    To bych rád věděl, čím to je, že ačkoliv jsem si během koukání neustále opakoval: Jasnejch pět!, už v půlce závěrečných titulků jsem hodnotil tak, jak hodnotím... Zajímavé!

    • 11.7.2020  22:32

    ...ale jo, JEŠTĚ čtyři, ale Enšpígl má v mnohém pravdu, ten film vážně vypadá tak nějak nepovedeně a ze strany režiséra a scénáristy možná i trochu netalentovaně. Zaplaťpámbu aspoň za ty protagonisty!

    • 30.6.2020  22:42
    Cukrář (2017)
    ***

    Tak nevím: buď už jsem úplně odvykl klasickému filmařskému řemeslu, nebo byl tenhle film vážně strašně utahaný a rozvláčný. Námět i syžet přitom nejsou špatné, jsou dostatečně neotřelé i naléhavé, ale ten rozjezd, ten rozjezd..!

    • 15.6.2020  22:21
    Django (1966)
    ***

    Přece jenom je vidět, že tohle je šité trochu hrubší jehlou...

    • 1.6.2020  23:10
    Transformers (2007)
    ****

    Hmmmm... tak takhle tedy vypadají a budou vypadat dětské pohádky let současných a budoucích. Ale (jak už jsem jednou napsal jinde na této databázi) proč vlastně ne? Hloupým Honzům, krásným princeznám a zlým drakům už skutečně definitivně odzvonilo a to především proto, že už byli českou i světovou kinematografií opravdu vyždímáni až na kost. Proč tedy truchlit? TOHLE přece není zas až tak špatné zaměření, ne?

    • 25.5.2020  23:10
    Věc (1982)
    *****

    ...neboli Vetřelec trochu jinak (a podle mne o dost lépe).

    • 20.5.2020  23:21

    Snad je to tím, že jsem měl možnost shlédnout jen alternativní verzi o 48 minutách, ale v porovnání s mnoha hranými filmy na toto téma jsem opravdu neviděl ani zblo něčeho, co by už nebylo zobrazeno a řečeno jinde a dokonce i lépe.

    • 14.5.2020  22:41

    Další ze sáhodlouhé řady "podvodnických" komedií (teď nevím, jestli je na jejím začátku samotných 12 křesel Ilfa a Petrova, nebo něco možná ještě staršího), do které patří i takové filmy, jako je například Kristián s O. Novým, Prázdniny v Římě, ale třeba i Nesvatbovi a další... Tohle bohužel patří do té slabší části zmíněné řady, ale i tak se dá celkem v pohodě dokoukat až do konce.

    • 12.5.2020  22:32

    Docela jsem v některých pasážích uvažoval i o 5 *! Bylo to místy takové až "Vorlíčkovské"...

    • 8.5.2020  22:38

    No, zábava je to opravdu hodně lidová a nenáročná, ale přesto to aspoň nějaká zábava je...

    • 5.5.2020  23:02
    Výkupné (1996)
    ****

    Docela jsem chvíli už uvažoval o plném hodnocení, ale ten konec byl bohužel trapně nezvládnutej. A to tak, že srazil rovnou dvě hvězdičky. Ale tu jednu jsem zase vrátil jako prémii za originální pojetí klišovitých situací (na to mám totiž slabost).

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10