Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Western
  • Animovaný
  • Krimi
  • Akční

Recenze (542)

plakát

Komisař X (1967) 

Západoněmecká "bondovka" s hned dvěma sympatickými agenty, kteří nejdou pro ránu daleko. Tvůrci film nebrali vážně a plně chápali, že diváci žádají bitky, přestřelky, honičky, lepé děvy v minisukních, drsný svalnatý chlapy, velký auta, exotické lokace, takže ve filmu prakticky nic jiného není. Humor jde občas až do podivných mezí, příběh nedává smysl, ale nudit se nebudete. Zvláště když pokud se zrovna nikdo nebije, nahnal režisér před kamery pohledná děvčata, aby nalákala zrak vilného diváka. A to ne ledajaká - na Němku netypicky krásná Christa Linder, sexy francouzská mrcha Sabine Sun a samozřejmě naše Olinka Schoberová, byť zde s nepříliš slušivou tmavou parukou. Řeklo by se zapomenutelný film - jenže já tu titulní písničku ne a ne dostat z hlavy...

plakát

Kriminal (1966) 

Vypadá to, že všechny italské komiksy šedesátých let vycházely z Fantomase. Nepřemožitelný padouch v kostýmu, který má na něco velikého zálusk, bezmocná policie, která se ho snaží chytit. Dějem i stylem Kriminal připomíná spíše Bondovku, moc se mluví, málo akce, jak by se na komiks slušelo. Přestože Kriminal je vrah a zloděj, dalo se mu celkem proti těm ostatním intrikánům fandit. Zhruba na podobné úrovni jako pozdější Diabolik, narozdíl od něj má děj, což je plus, ale Diabolik měl zase lepší vizuál a hlavně Morriconeho. (A taky Marisu Mell a vůbec lepší obsazení.) Ovšem v porovnání s Fantomasem pohoří oba filmy. A úvodní komiksové titulky udělali lepší zase u nás v Kdo chce zabít Jessii.

plakát

Zákon mlčení (1985) 

Nic extra to není, ale kdyby v tom nehrál Norris, určitě by to tu mělo lepší hodnocení. Taková průměrná osmdesátková akční krimi o válce gangů, se skvělým béčkovým koncem, kde si Chuck vypomůže robotickým tankem. Poměrně dobře natočeno, ani Chuck tu v mezích svých možností i v mezích role nehraje nijak špatně, dějově to rozhodně není tak strašidelné jako jiné jeho filmy, byť ani tak zábavné jako třeba Invaze USA. Kvůli přemrštěně nízkému hodnocení bych tomu klidně dal i čtyři hvězdičky.

plakát

Palebná síla (1979) 

Původně to mělo být další pokračování Drsného Harryho, pak další akčňák s Charlesem Bronsonem, který ovšem odmítl akceptovat jako svou partnerku kohokoli jiného než svou ženu Jill Ireland. Nakonec z toho je přespříliš zamotaný dobrodružný thriller s vlastně jednoduchým příběhem - najděte zmizelýho chlapa a dostaňte ho před soud. Vše to ovšem ztěžují padouchova neznámá identita, spousta jeho zákeřných a surových pobočníků a konečně i Sophia Lorenová, který hraje každých pět minut na jinou stranu. Coburn, ač v dvojroli (naprosto zbytečné), nemá co hrát, stejně jako Simpson, Wallach, Franciosa i Gardenia, tak se to aspoň všichni snaží táhnout na síle své osobnosti. Stejně je to docela nuda, topení padoucha v moři s litím kýblu krve na přilákání žraloků či Coburnova projížďka skrz dům buldozerem ale pobaví.

plakát

Star Trek - Miri (1966) (epizoda) 

Vyhrabala se mizerná herečka Darby (dále viz. Maršál s Waynem) vůbec v kariéře z toho, že coby dospělá hrála děti? Jinak planeta, která je přesně jako Země, mohl být zajímavý nápad, ale naprosto nic z toho nevylezlo.

plakát

Star Trek - Sedm z Galilea (1967) (epizoda) 

Celou dobu mluví o kmeni, a my vidíme jen jednoho chlupáče s kopími a šutry. Ale velitel Spock to vynahrazuje.

plakát

Star Trek - Dovolená (1966) (epizoda) 

Legrace, ale Kirk se s tím srandistou nemusel mlátit celých deset minut.

plakát

Star Trek - Zvěřinec - 2. část (1966) (epizoda) 

Celý dvojdíl mě mnohem víc než osudy kpt. Pikea, o kterém stejně vím, jak dopadne, protože celou dobu sedí zmrzačený v křesílku, což nesouvisí s dávnou výpravou, zajímalo, jak se Spock dostane z toho, že zfalšoval záznamy, unesl loď a vnikl do zakázaného prostoru. No a místo toho sleduju sestřih z neodvysílaného dílu a na konci pár vět jako "vše odpuštěno a ti zlí nejsou vůbec zlí a blablabla". Nesnáším střihové epizody a tahle to jen potvrzuje.

plakát

Kolt pro leváka (1958) 

Předlohou byla divadelní hra Gore Vidala, takže namísto životopisného westernu dostaneme psychologické drama, v němž všichni okázale předvádí, jak jsou skvělí herci. I Paul Newman silně přehrává. Historické nepřesnosti bych tomu samozřejmě opustil, ale že Billyho bandu tvoří tři lidi včetně Billyho a lincolnská dobytkářská válka probíhá prakticky jenom tak, že šerif zastřelí rančera a Billy střílí vrahy, to je zarážející. Film se navíc neumí rozhodnout, jestli je Billy celou dobu antihrdina, nebo jestli se z antihrdiny stane čistým padouchem. Snad jen scéna vraždy Boba Ollingera je skvělá a možná i lepší než pozdější v podání Sama Peckinpaha.

plakát

The Split (1968) 

Kdyby to natočil lepší režisér, mohla to být zásadní klasika. Už jen to obsazení - Brown, Borgnine, Sutherland, Hackman, Oates, Klugman. Předlohu napsal Donald E. Westlake. Hudbu Quincy Jones. Snad poprvé v akčním hollywoodském filmu tvoří ústřední pár černoši. A tenhle televizní rutinér to natočí, jako by šlo o stopadesátou epizodu Kojaka. Dívat se na to dá, ale zdaleka to není nic zapamatovatelného. Bohužel.