Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (42)

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci (2022) (seriál) odpad!

Totální amatérismus, neschopnost vyprávět souvislej příběh, vytvořit atmosféru či uvěřitelný postavy, to všechno je prostě tragédie. Jestliže tuhle věc mají hnát dopředu efekty, tak je to dost smutný. Protože i ty jsou strašný. Tady se člověk musí smát, nebo brečet. Prostě :D

plakát

Climax (2018) 

Párty hard, extáze, studium charakterů, zfetovná vize světa. Moc zvláštní film. Ne pro všechny. A zcela jistě vhodný k nějaké hodně obsáhlé studii. Perfektní práce s kamerou a hudbou, důmyslná forma (rozdělení na několik vizuálně oddělených pasáží, "převracení" obrazu i děje, umístění titulek kamsi doprostřed filmu atd.). Prvních asi dvacet minut (po prologu) kamera tak nějak zvláštně, mrtvolně krouží v prostoru a jaksi si dějiště osahává. Film se vůbec vyžívá v hypnotizujících záběrech, je neustále v pohybu (pohyb obstarává kamera, hrdinové či kombinace obého, v třetím případě pak mimořádně rychlý zatmívací střih). Protagonistů je na relativně malý rozměr (časový i prostorový) plno, což je další zásek, protože přesně v tom většina filmů selhává (a to mají hrdinů méně a nemusí je představovat s takovou náhlostí). Chvílemi mi pak to ječení už začínalo lézt na nervy, ale chápu... Dosti názorné vyjádření lidských figurek a vlastně typizace... v podroušeném stavu... hypnotizující hudba k tomu...  jsem rád, že se to nezaseklo na téma mateřství, jak jsem se pár vteřin obával... Spád je naštěstí nezadržitelný... a na konci slibovaný climax. Že by instant classic?

plakát

Elvis (2022) 

Proč jsou všechny biografie na chlup stejné? Buzz Luhrmann, jindy hýřící nejen barvami, ale především nezvyklými režírními nápady, se nechal pohltit průměrností a jakousi odtažitostí, typickými pro běžný hollywoodský biopik. Kromě několika hektických zatočení kamerou a pár pěkných střihů (např. přes novinové články) nebyl v zásadě schopen další průměrný životopis nijak ozvláštnit. Stránka formální byla Luhrmannem aspoň líznutá (ovšem pod tímto pozlátkem není nic než prázdnota). Po stránce obsahové však nebylo na Elvisovi nadprůměrným vůbec nic. Za celou délku filmu se o hlavním hrdinovi dohromady nic nedozvíte (to už je informativnější článek na Wiki) a už je krapet unavující dívat se na to stejné pořád a pořád dokola (The Doors, Bohemian Rhapdosy, Kokain, Milk... všechno stejná šablona). Pozitivem (jako vždy) jsou realistické herecké výkony, v tomto případě ty hlavního dua. Jsem přesvědčen, že jsme ve fázi, kdy biopiky již dále nemají co říct, pokud tvůrci zcela nezmění přístup k nim. Tím by se však musela opustit bezpečná, tisíckrát využitá šablona, milovaná platící veřejností. V současném stavu náročnější dívak již nemůže od tohohle žánru nic dostat.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Velká vlna (2022) (epizoda) 

Snažím se, snažím, ale to taková nuda! Jak může někdo z Tolkienovy úžasné práce udělat takovou nezáživnou patlaninu? A z Galadriel, nejmoudřejší, udělat Galadriel, nejblbější? Představu silné ženy dle třináctileté emařky... A to se snažím na to nahlížet a nevnímat všechny ty inkluzivní (marketingové) kraviny, o nichž se mluví především. Jenže nejde jen o ně, jedná se o toporné dialogy, nelogické jednání postav (Galadriel jedná jak kráva, ale stejně dostane co chce, protože scénář), a prostě celková neschopnost tvůrců udělat cokoliv originálního, nedejbože emocialního... Look jako z photoshopu, doplňovaný nezáživnou kupou klišé, hudba zrovna tak nezajímavá - a obsah nulový. Sterilní, prázdné, komerční. A přece se tomu snažím dát šanci znovu a znovu. Již počtvrté a pořád nic.

plakát

Men (2022) 

Kolikrát chcete vidět za dvě hodiny záběr černocha padajícího z okna? Pokud vás ta představa fascinuje, film by se vám mohl líbit. Pokud ne... Zajímavá je kamera (vizuál je vůbec moc fajn) a práce s jedním hercem pro vícero rolí, ovšem celé se to snaží být jaksi veledůležité a emocionální a zároveň se to jakoby vysmívá hororu (ne neoprávněně), ale samo to není o nic lepší. Vleče se to, není to strašidelné ani atmosferické. Celé je to studené a nepřehledné jako postava hlavní protagonistky (jestli je to účel, formálně to zní pěkně, ale dívácky je to nekoukatelné). Finální bolestná apoteóza ženství je pak cringefest na druhou.

plakát

Gump - pes, který naučil lidi žít (2021) odpad!

Všechno špatně; poodbízivá slátanina kýče a klišé, absolutně debilní scénář, kvůli němuž i ti dobří herci, jichž je film plný hrají mizerně (nejlíp hraje pes), pes neustále pseudofilosofuje, pochybná kamera, z bůhvíjakého důvodu pořád nasvěcovaná CGI paprsky světla, a k tomu ten nejhorší soundtrack (asi čtyři tóny pořád se do zblbnutí opakující), co jsem měl možnost slyšet. Jednoznačně nejhorší filmový zážitek v kině. Fuj, filme zmiz z porvchu zemského!

plakát

Můj svět je tvůj (2021) (TV film) odpad!

Baví mě, jak se mizerně hrající hvězdy toho nekonečného seriálu a stejně mizerně pracující režisér a další snaží sami sobě namluvit, jak užitečnou, potřebnou práci odvádějí a jací kumštýři to jsou.

plakát

Inland Empire (2006) 

Podmanivé, atmosférické veledílo, posouvající film do dosud nepředstavitelnýh poloh. To mystérium, vysloveně čpící z každého záběru, je tak intenzivní jako vůně zimní noci v Polsku.