jemine

jemine

kašpar kašpar

okres Hradec Králové


LinkedIn: jemine

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 24.3.2018  16:49
    Grygar (2018)
    ****

    Možná to byl úkol pro Herkula, natočit hold Jiřímu Grygarovi, ale tým v čele s Martinem Petráskem a Leošem Kyšou se jej zhostil na výbornou. Vznikl film, který diváka plynule seznamuje s košatým životem člověka takřka renesančního, vědce, popularizátora vědy a předního českého skeptika. V necelých devadesáti minutách asi nebylo možné každé z nahozených témat vyčerpat, ale jedno, doublethink věřícího astronoma a astrofyzika, vyčerpáno být mělo, už jenom s ohledem na činnost Jiřího Grygara ve spolku Sisyfos. Možná by to pomohlo utlumit vzteklé štěkání a zavilé vytí nejrůznějších esoteriků, biomatek a lesan, alternativců, antivaxerů a plochozemců, kteří všichni, nemaje jiných argumentů, vrhají se vztekle na křesťanství této ikony skepticismu. PS: Maně mne poškádlila myšlenka, jak asi by tento film pojal jiný dokumentarista, třeba takový Viliam Poltikovič... :-D

    • 11.3.2018  13:58
    Thor: Ragnarok (2017)
    odpad!

    Otřesné. Nic než komerční a řvavě kýčovitý filmový exkrement. Dystopická sci-fi se mnohokrát otřela o téma stupidizace populace, ale pokud se nemýlím, ani jednou v dějinách celého tohoto druhu literatury nikoho nenapadlo, že lidé tomuto procesu propadnou s nadšením, aktivně jej budou vyhledávat, a dokonce si zaplatí za možnost, že budou moci stát v multikinech s kbelíkem předraženého popcornu v rukou a těšit se na chvíli, kdy jim proud hýbajících se barevných obrázků začne rozpouštět šedou kůru mozkovou. Marvell vsadil na lidovou zábavu, ať už onen termín znamená cokoliv, nepokouší se tedy v zájmu tržeb o okořenění svých produktů jediným náznakem myšlenky; hrne na diváky tsunami barev a zvuků poskládaných do čehosi, co lze z nedostatku vhodnějších výrazů nazvat příběhem. S tímto receptem ale nelze pokračovat do nekonečna. Díly série o Thorovi jsou stále akčnější, pouťovější, šablonovitější a bezmyšlenkovitější. Jsou hloupé a lacině podbízivé. Nikdo od nich nechce ani v náznacích žádné intelektuální poselství, ale co je moc, je příliš… To, co snese papír, film nemusí, a Ragnarok o tom přináší přehršel důkazů. Řada dobrých herců zjistila, že nemá co hrát. Z Cate Blanchettové je podivně se pitvořící parohatá káča, což je výsledkem pokusu vyhlížet v každém okamžiku strašlivě a krutě, Karl Urban hraje nesmírně mizerně figurku, jež mohla být spíše obsazena nahnilou dýní a Chris Hemsworth a Tom Hiddleston se pokoušejí o zvládnutí rolí, napsané podle všeho pro Kašpárka a Šmidru. Nevím, kde autoři scénáře brali informace o Ásgardu a vůbec o celé severské mytologii, ale podle vzoru pejska a kočičky z nich uvařili dort, po jehož pozření by zvracel i ghúl. Už jen fakt, že Ásgard střeží černoch v nerezovém brnění, hovoří za vše; pokérovaná snědá míšenka s alkoholickými sklony v roli nordické valkýry je jen třešničkou na dortu. Nu, a Hulk, usazený v této mentálním hnojišti jako dementní Budha na steroidech, už jen dotváří celý obraz zmaru a duševní chudoby.

    • 13.11.2017  11:45
    Pyramidy? (TV seriál) (2009)
    odpad!

    Je to blábol... O vědě tohle ubohé dílko ani neslyšelo a teorie jím nastolené vypovídají o tom, že jeho autoři mají za sebou mnoho prohýřených nocí.

    • 2.7.2016  15:28

    Hodně dobrá kritická analýza té oblasti dnešní společnosti, která je promořená jedem exkrementů New Age a ezoteriky. Film je velmi slušným průvodcem světem homeopatik, biomatek, konspirací, přírodního léčitelství a energií všeho druhu; je návodem, jak se v tomto marasmu orientovat a jak v něm navzdory liberálnímu přístupu k lidské iracionalitě a stupiditě i přežít...

    • 28.4.2016  22:50

    Lidské... A nesmírně fajn... Bez nároku na ceny v technických disciplínách...

    • 10.4.2016  11:08

    Za největší klad tohoto filmu považuji naprostou absenci jakýchkoliv roztomilých, a tak trochu nablblých živočišných druhů, které tak nepěkně zaplevelovaly minulé série. Zato za zápor by se nechal považovat již hodně svazující příklon ke genderové a rasové korektnosti, která nutí scénáristy k nepěkným úskokům v logice světa Star Wars. Pro ty, kdož nejsou fanoušky, bude film nejspíše těžce stravitelný, nostalgicky totiž navazuje na staré příběhy a zjevně úmyslně na nich staví základy příběhů nových. Bez znalosti osudů mladého Hana Sola neoceníte smutek Hana Sola starého. Předchozí filmy byly jeden jako druhý vystavěny na vypjatém heroismu, tento působí překvapivě civilně; ani tradiční závěrečná bitevní scéna nepůsobí nijak hekticky, ale ono to kupodivu filmu nesmírně prospělo. I hlavní záporná postava, Kylo Ren, je načrtnutá uvěřitelněji, než kdysi Darth Vader, lidštěji; je totiž nedokonalá... Částečně se vytratila i určitá infantilita starších dílů a C3PO chválabohu téměř neotevřel reproduktor. Síla se probouzí působí do jisté míry jako pilotní díl, její příběh je neuzavřený a nezakrytě tvoří půdu pro filmy budoucí. A koná tak dobře. Je to film, na který se nechá dívat, film, který fanouška potěší a navnadí a který snad Hvězdným válkám vleje novou krev do žil.

    • 10.4.2016  10:12

    No, nic moc, na Tarantina... Jeho filmy postupně ztrácejí nadhled a dobře skrytý humor a stávají se stále tuctovějšími krváky. Na tři hodiny natažený příběh ukutý jako viktoriánský román, důkladný ve všem, naprosto precizní, vševysvětlující až k nudnosti. Divák čeká, lapá po letmo hozených indiciích, skládá si obraz, předpokládá a mýlí se, sleduje skvělé herce a tak trochu se opravdu nudí. Když došlo na dlouho očekávané krvavé finále, uvědomil jsem si, že překomplikovaným Tarantinovým postavám smrt vlastně opravdu přeju. Smrt tu byla vysvobozením nejen pro zúčastněné antihrdiny, jejich skon osvobodil i mne. Osm hrozných je dobrým filmem, ale podle mého názoru nikoli vynikajícím. Ani hudba, ani kamera nemohou napravit mínusy dané neúměrnou délkou, zbytečnou rozvláčností vyprávění a hlavně absencí kdysi tak osvěžující Tarantinovy nadsázky.

    • 10.4.2016  09:38

    Východ má pro průměrného Evropana stejnou přitažlivost jako venkovské hnojiště pro hejno masařek. Čili, není-li už kde brát nápady, mysticismus je v záloze vždy. No dobře, je to rodinný animák, film, jehož ambice začínají a končí tržbami, ale i tak... Je to nastavovaná kaše, tříšť, jíž ani vizualizovaná čchi neposlouží jako plnohodnotné lepidlo :-). Ale když už nastavovaná kaše, pak je to vcelku kvalitně nastavovaná kaše. Skvělá animace, svižný děj, vtipy, kterým se lze někdy i smát. Neurazí, pobaví; bídu námětu a scénáře maskuje ale jen s velikými obtížemi. Je to hezká barevná podívaná bez obsahu, kaleidoskop scén a scének, nepodařená výpravná revue, kde se sice nešetřilo flitry a efekty, ale kde zároveň chybí nosná a jednotící myšlenka. Je to tak pestrá podívaná, že bídu zřejmě nejslabšího filmu trilogie si uvědomíte až po odchodu z kina...

    • 4.3.2016  13:27
    Pošta pro tebe (TV pořad) (2005)
    odpad!

    Absolutní odpad a emocionální pornografie. Naprostá intelektuální perverze. Domnívám se, že Výměna manželek je o několik tříd hodnotnější, než tento mentální exkrement z dílny ČT. Z lidských emocí by nikdy nikdo neměl vytvářet takhle sprostou komerci, navíc ještě uvozenou k zešílení blaženým křeněním Ester Janečkové. Nevím, na kolika dílech je autorsky podepsán Igor Chaun, ale jeho účast na projektu je jemnou stopou k původu nevkusu v tomto retardovaném dítku České televize...

    • 25.2.2016  16:45
    Humr (2015)
    ***

    Něco tomu chybí. Něco podstatného tomu chybí. Hodně to chybí. Můžete se dívat na obraz zimní krajiny a třebaže víte, že sníh a led bez teplot pod bodem mrazu dlouho nevydrží, nemáte pocit chladu, a to ani náhodou. A vzápětí nastane situace, kdy se vám dostane jiné vize, bez ledu, sněhu, a přesto se do vás dá zima a dostanete chuť na grog či svařák a péřová deka začne mít pro vás přitažlivost Ornelly Muti v pětadvaceti. Humr je dobrý film. Ale něco mu chybí. Je to film studený jako Arktida, dobře studený, hezky studený, ale nemrazí z něj. Nedostanete jím za uši tak, jak se to dařilo třeba Mechanickému pomeranči. Možná je to proto, že samy postavy jsou studené, chladné, okleštěné až do nelidskosti. Humr je dobrý film. Je to hodně dobrý film, plný dokonalosti, skvělých hereckých výkonů, nechybí mu myšlenka, forma... Zaujme, nepustí, zakousne se vám do týlu a bude vás chladit mezi lopatkami. Ale jen chladit.

    • 25.2.2016  16:16
    Všiváci (2014)
    *

    Jen výkony herců dělí tento nepodařený zmetek od hodnocení "odpad". Film je zmatený, nekompaktní, plný klišé a otřepaných moralit, režijně i scénáristicky nezvládnutý, nepravděpodobný a hloupý. Tak hloupý, že ani Iva Janžurová, která špatně snad ani hrát nedokáže, ho nemůže zachránit. Postavy tohoto veledíla podprůměru nemají snadný život. Jeden scéna má hollywoodskou atmosféru, další, třebaže nechtěně, připomíná surovou hloupost Formanova "Hoří, má panenko". Dohromady to nejde, a pachuť, která po tomhle koktejlu zůstává, je odporná. Protřepat, nemíchat? Kdepak. to nepomůže. Na film se dívat nedá. Na herce ano, ale i ti, třebaže je na nich znát, že dělají, co mohou, uváznou každou chvíli v bahně mizerného scénáře a zmatené režie. Kupříkladu Mádl je dost chytrý a dost dobrý na to, aby zahrál debila, ale kam se jeho debil hrabe na režiséra...

    • 9.9.2015  17:25

    Tolik blábolů v necelé hodině a půl... Bez důkazů... Bez vztahu k realitě... Esoterické žvásty pro vyhraněnou skupinu mentálně ne zcela standardních jedinců...

    • 9.9.2015  16:29

    Formanovy filmy, ty české, syrové, zemité, mi dělají starosti. Těžko se mi na ně dívá, protože v nich, ve Formanově mistrné drobnokresbě, občas vidím sám sebe. Trpím jako to zvíře a bojuji s nutkáním odejít, abych si nemusel přiznat, že ten tatík, zírající s ovislou čelistí na holku v bikinách, jsem taky já... A co tombola? Hořící dům? Kdo se ve Formanových figurách a figurkách nepozná, nejspíš není Čech, ale Nietzscheho nadčlověk; postava ze severských ság, která má i bez doprovodu Valkýr nakročeno do Valhally. Tenhle film je nemilosrdný jako pitevní stůl a krásný jako kutnohorská kostnice... Fandím mu, ale dívat se na něj není jednoduché...

    • 7.9.2015  07:39

    Režijní i herecký koncert Nikity Michalkova. Pamatuji se, že mne kdysi přilákala k zapnuté televizi náhodně zaslechnutá ruština a následně pohled na tanky BT-5 řadící se u obilného pole. Než jsem si stačil ujasnit, na co se to vlastně dívám, přikoval mne zpočátku pomalu a nevzrušeně vyprávěný film k obrazovce. Díváte se na poeticky znázorněný letní den, na idylický obrázek ruského venkova, na líně plynoucí řeku a vlekoucí se čas, posloucháte hudbu a sledujete nezávaznou konverzaci lidiček, užívajících si volna. A pak vám dojde, že dvojice mužů znázorněných skvělými Nikitou Michalkovem a Olegem Menšikovem se za slovy, slovíčky a úsměvy bije na život a na smrt. Pomalu plynoucí a postupně gradující příběh je ve skutečnosti strhujícím dramatem, ilustrujícím stalinské čistky a krutá třicátá léta v Sovětském svazu. Je to víceméně komorní film, nenápadný, ale velmi působivý, brilantně odvedené řemeslo, jemuž rozhodně nechybí nosná myšlenka. Je to jeden z mála filmů, které považuji formou i obsahem za takřka dokonalé.

    • 7.9.2015  07:38
    Interstellar (2014)
    ****

    Mám rád sci-fi. A ještě raději mám dobrou sci-fi, a Interstellar je dobrou sci-fi; navíc je to film, jaký tu už dlouho nebyl, film vizuálně krásný a se silným a smysluplným příběhem. Christopheru Nolanovi uvěříte nemocnou Zemi a uvěříte mu i temný a chladný vesmír, který má skrývat naději pro zoufalé lidstvo. Necítíte rozpaky nad myšlenkami a obrazy; děj, který autoři plynule posouvají vpřed, neuráží divákovy city a ani rozum. Interstellar je filmem, který si přes značnou délku udrží divákovu pozornost, Matthew McConaughey působí autenticky a nenudí, třebaže je na plátně prakticky od začátku do konce. Samozřejmě, nic není dokonalé a dokonalý není ani Nolanův film; nedostatky v předivu příběhu lze objevit a patrně je najde každý, ale já je rád filmu odpustil, protože ve sci-fi být naprostým realistou nelze. Důležité je, že Nolanovi lidé jsou lidští a divák s nimi žije jejich život bez toho, aby se cítil autory podveden.

    • 7.9.2015  07:36

    Oproti prvním Avengers ztratila dvojka nadsázku, humor i zábavnost, zmizela i důvěryhodnost příběhu, v němž zlo není dostatečně prokresleno a hlavní padouch je málo padouchoidní. Dokonce i snaha vizuálně ohromit diváka vychází tentokrát rozpačitě. Komiksové postavy šustí papírem stejně jako vztahy mezi nimi, na čemž nic nemění ani slovní přestřelky mezi hrdiny. Pravda, pořád je to zábava, a to nikoli špatná zábava, leč příběh klopýtá a lopotná snaha režiséra a scénáristů dovést jej plynule a efektně do cíle se míjí účinkem. Age of Ultron je rozmělněný nejen množstvím postav, ale i nevyhraněností a plochostí světa, v němž se odehrává. Zlo, a to filmové zejména, není nikdy zrozeno z ničeho, zlo musí mít kořeny, základnu, vše definované a jasné; Hydra a dokonce i Ultron však zůstávají jako protihráči Avengers jen nejasně načrtnuti. Age of Ultron je podívaná, kterou stojí za to vidět. Ale co se mne týče, jednou to stačilo.

    • 7.9.2015  07:35
    Učitelé z hvězd (2012)
    odpad!

    Viliam Poltikovič, na českém filmovém nebi značně svérázná figurka, již před lety objevil svůj rybníček, v jehož kalných vodách pluje bez obav o vlastní budoucnost. Esoterika a "duchovno" jsou oblasti, v nichž se vždy najde dostatek důvěřivých lidiček, pro něž je možné točit. Možná proto vznikl i film Učitelé z hvězd. Ve spolku s Petrem Chobotem stvořil Viliam Poltikovič dílo, které v žádném případě nemá právo na zařazení do kategorie "dokumentární"; možná by bylo vhodné film označit za spekulativní mystifikaci, ale i to by mu přiznávalo určité kvality, které však bohužel nemá... Film se veze na módní vlně záhadologie, s níž před lety slavil úspěchy Erich von Däniken, která ve změněné formě trvá dodnes, valí se světem jako tsunami a zanechává za sebou mentálně poznamenané a zmrzačené lidi, ochotné padnout v boji za zjevenou pravdu. A pravda Učitelů z hvězd je opravdu jen zjevená a propagandisticky předložená, nikoli však dokazatelná. UFO, energetické zóny, obrazce a kresby, šamani, to všechno dohromady tvoří výsledek, který se velice podobá tomu, co vzniklo, když pejsek s kočičkou vařili dort.

    • 7.9.2015  07:33

    Základem filmu bývá příběh, základem příběhu je myšlenka. Jsou mistři, kteří se bez jednoho či druhého obejdou, leč těch je pomálu a jejich filmy nebývají pro každého. Chybí-li však jak příběh, tak i myšlenka, nemůže vzniknout dobrý film; s absencí těchto dvou základních kamenů filmového řemesla si neporadil ani takový rutinér jako George Miller. Zběsilá cesta je výpravnou podívanou, ale zároveň není ničím jiným. Nemá příběh a nemá nosnou myšlenku, nepovažujeme-li za ni zobrazovanou brutalitu a snahu ohromit diváka za každou cenu. Pamatuji, jak příjemným osvěžením byla v osmdesátých létech původní trilogie. V suchopáru socialistické všednosti znamenala vítanou změnu , působivost tíživé atmosféry primitivní animality Millerových filmů přebila i Gibsonovo herectví a přítomnost Tiny Turnerové. Zběsilá cesta se pokouší být esencí všech pozitiv starších sourozenců, ale výsledek je nepoživatelný. Hlavní hrdina, kde se vzal, tu se vzal, jede tam a zase zpátky za doprovodu neustávající střelby, výbuchů, zmrzačené charakterní děvy, padouchů, krásných těhulek a jednoho vypatlance. Krásné těhulky jsou dojemné a krásné, padouši odporní a zlí, vypatlanec je vypatlaný a jednoruká charakterní hrdinka je charakterní. Šílený Max se jeví jako zbytečná figura, místo něho mohl v trucku viset od stropu boxovací pytel, aniž by to filmu jakkoli ublížilo. Zběsilá cesta je hloupým filmem, dá-li se ještě vůbec mluvit o filmu. Je prvoplánově brutální, primitivní, šablonovitý; chybí mu nadsázka, která by omluvila jeho existenci.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace