Ještěřák

Ještěřák

okres Frýdek-Místek
obyčejný chlápek s velkým pérem

homepage

11 bodů

Moje komentáře

    • 26.11.2009  20:48

    Takže, brutální pravdu. Ze šesti Kubrickových filmů, co jsem viděl, potřebuju k životu tři: SHINING, DR. STRANGELOVE a EYES WIDE SHUT, zbytek (FULL METAL JACKET, BARRY LYNDON) je pro mě jenom taková šmouha a SPARTAKUS mě svou zastaralostí, rádoby vypilovaností a celkově mizernou kvalitou skoro uráží. Takže zase černá ovečka, uvidíme za 50 let, kdo měl recht. Zákonitě mě tedy až tak nebraly ani ódy typu "ó, ten Kurbick byl ale rodinný týpek" nebo "ááá, jak byl důsledný a puntičkářský!" Pro mě "jen" dobrej režisér, kterému se v dokumentu, což je vtipné, klanělo několik kolegů buďto podle mě lepších (Scorsese) nebo s údernějším #1 majstrštykem (Parker se svým THE WALL). Jo, Kubrick možná točil srdcem, ale málokdy je na plátně to srdce vidět (někdy to nevadí - ba naopak - viz DR. STRANGELOVE); záměrně či nezáměrně, technicky pokrokové filmy bez emocí mě nebaví. Takže tedy dvě a díky za jako vždy sexy lasičku Nicole.

    • 24.9.2009  19:42
    Star Trek (2009)
    ***

    Ten heroický americký patos, kterým jsou tyto a podobné blockbustery bohužel celkem pravidelně přeplněny až na půdu, začíná mít opravdu zásadní vliv na mé (ne)rozdělování hvězdiček. Škoda, protože to, co zbývá, by se dalo označit za velice ucházející futuristickou pohádku pro (ne)dospělé, které nechybí emoce, triky ani pěkné a decentní herecké výkony. Vyštípat z toho laciné sladkobolné scény do řekněme 100 minut a je ze STAR TREKU dokonalá letní limča. No, nestalo se tak (60%).

    • 22.2.2007  00:18

    Přiznávám se, že "Srdce" je mou srdcovou záležitostí. Zvláště mám rád toho střeleného "Žádnej strach. Írsko je MŮJ ostrov." Ira. Ještě teď si někdy u scény, kdy malý W. Wallace pohřbí svého otce a dostane od Marn / Murron kvítek, chlapsky ufňuknu. I když chlapsky, kdoví, jestli... Masterpiece.

    • 7.4.2013  02:22

    Jak jsem měl ve škole sklony algebru od sedmé třídy tvrdě mrdat do rekta, tak jsem matice a všelijakým mastným vzorečkům poslední dobou paradoxně přišel na chuť. Takže si pokradmu louskám ve worku Stručnou historii času, z pohledu autora manuál k pochopení vesmíru a všehomíra pro běžné kokoty, z mého pohledu jednu z nejtěžších knih, co jsem kdy četl, a jako malé děcko, jemuž se právě podařilo neprochcat mamince plíny, se veselím nad každou pasáží, kterou se mi podařilo pochopit dokonce napoprvé. Bez hwězdiček, protože jsem látku viděl hlavně v AJ a jen částečně v ČJ, dokumentů bylo vícero a jaksi už nevim, co je co. Vstoupil mi do toho totiž pátý rozměr - Alzheimer.

    • 20.4.2009  23:10
    Stopaři (1956)
    **

    Neuvěřitelně rozporuplný film z doby, kdy smrt nechodila po horách, ale výhradně po lidech, a ženská rovnala se zhruba kusu trochu lepšího telecího. John Wayne hraje na úrovni a ještě ke všemu prosazuje takový prazvláštní styl humoru, kdy abyste ze setkání s jeho postavou odkráčeli bez nějaké šovinisticko-rasistické urážky, musíte být alespoň 50letý běloch s bouchačkou nad prdelí, ideálně samosebou "čistá rasa". Spolu s divokými, ale zručně natočenými scenériemi divokého západu a zajímavě hlučným & správně buranským hereckým ansámblem jsou SEARCHERS po technické stránce možná westernovější než (skoro) geniální Leoneho věci. Na druhou stranu je zde přítomno něco jako příběh, nanejvýš průměrný a navíc podvyužitý. Ač (snad, chi chi) nejsem logicko-charakterový hnidopich, tady mě ono velmi frekventované a velmi zřetelné nelogické chování postav (dva ostřílení chlapi si nechají zdrhnout blbou indiánku?) i přírody (ze čtyřicetistupňového pařáku do sněhobílé vánice prakticky ze dne na den, aniž by se film chystal oznamovat nějaký progres?) vysloveně sralo. Nemluvě o tom, že pokaždé, co se jakože stalo něco hodně přelomového, poskočila kamera "chytře" až na konsekvence a uřvanou, zpravidla rádoby dramatickou hudbu. No, buď jsem už rozmazlený, nebo těžký cinefilní diletant, ale tahle prý klasika si mě kolem svého prstu vskutku neobmotala. Ve westernu prostě asi potřebuju pořádný příběh, jinak tudy cesta nevede.

    • 7.9.2008  01:35
    Studená válka (TV seriál) (1998)
    ***

    Prozatím se u mého oblíbeného stuffu náramně bavím, ba dokonce na něm ujíždím: Když po tom všem zbydou dva Američané a jeden Rus, pak budu spokojený, protože to znamená, že jsme vyhráli válku. Za výborné rovněž považuju, že se před kamerou zpovídají různý starý vlci Studené války (Kissinger a spol.), oldschool Cold War esa na obou stranách, což je snad poprvé a dost možná (vzhledem k 09/2008 událostem) taky naposledy. EDIT: Bohužel, ne každý díl je dostatečně zajímavý, na rozdíl třeba od SPACE RACE, kterému kratší celková stopáž pomohla každým coulem.

    • 8.4.2010  21:29

    Velevážení ČSFD hltači mých hodnotných a nadčasových komentářů, de to. Kupříkladu ta scéna v au'táku, kdy se po dané bloncce sápe bezzubá cikána, chystá se jí uhryznout minimálně celou dolní čelist, jenže se jí mezitím nějak vykutálely umělé zuby z huby, pročež bloncku jenom tak oblíže slinama o barvě a hustotě dobře uvařené svíčkové omáčky, tak ta je opravdu výživná. Takových duševně nemocných lekacích & kyblíčkových sraček je do DRAG ME TO HELL nemrdáno samozřejmě více, což je výborné. Oproti tomu vyvolávat duchy mě těžce nebavilo už jako děcko, a myslím, že se s tím, jak budu dál stárnout a debilnět, nic nezmění. Navíc je to fakt hodně digitální, takže jsme furt na půli cesty; rozhodně ale žádná nuda.

    • 8.5.2009  15:07

    Nebavilo mě to a ten mladej smrad mi byl protivnej. Zlatý TMAVOMODRÝ SVĚT.

    • 16.1.2012  01:27

    Brilantní freska jednoho neobvyklého týdne na (lokálně naopak velmi obvyklé) samotě. Protože Valašsko do (nanejvýš čurácké) moderní doby nikdy moc nespěchalo, a jelikož ani otrlí zloději a vrazi z osmačtyřicátého nedokázali kvalitně zkolektivizovat a zkurvit charakteristickou jemnozrnnou mozaiku typicky malozemědělského regionu, jistě nemusel Vláčil složitě hledat vyhovující kulisy - a to přestože jsou nejvzdálenější salaše a tzv. polany nyní bohužel již opouštěny, a vesele nám zarůstají neprostupným lesem. _____ Ještěřáčí výtky: přestřelky jsou vysloveně chabé. Zpočátku Vláčil nevede dobře děj, nevnořuje, nevysvětluje. Někde mi tam chyběl záběr na modráska černoskvrnného - Phengaris arion:-)

    • 25.5.2008  01:37
    Sunset Blvd. (1950)
    ****

    Mimořádně nadčasový film. Billy Wilder musel být pro své průměrnější souputníky v křesle režisérském příjemnej asi jako rodina filcek v klíně.

    • 24.10.2011  20:44
    Super 8 (2011)
    ***

    TY WOE, KÁMO, PŘILETĚL K NÁM ŇÁKEJ HAJZLPAVOUK Z VESMÍRU! _____ Film s jednou brutálně kvalitní katastrofickou scénou a zbytkem nemajícím daleko ke skutečnému kompostu kapitalistického realismu ala THE INDEPENDENCE DAY (aspoň že tam jsou nějaký ty kočky). A která že scéna to je? Půlka lidí to na 99% ví a druhá půlka to zřejmě dopředu vědět nechce.

    • 7.6.2010  01:53
    Suspiria (1977)
    *****

    Tento comment jest jakousi obhajobou dost možná nejnejapnějšího filmu v životě, jaký jsem kdy ohodnotil plným počtem. [1] Má rovnocenně naprosto ÚŽASNOU audiovizuální stránku, a když píšu úžasnou, tak myslím opravdu "úžasnou" a ne "ono je to audiovizuálně nadprůměrné, zhruba jako každý třetí flák, jééé to je úžasné". Dosahuje zhruba úrovně nadhororu THE SHINING, kterému se mimochodem obdobně artová SUSPIRIA asi tak nejvíc podobá (relativně; ona se totiž nepodobá lautr ničemu, Suspiria je prostě Suspiria). [2] Jedná se samozřejmě o kurewskou (nikoli pouze kurevskou) strašidelnost, kdy strašidelno poněkud strašidelně graduje řádný kus před koncem: finále je spíš takové úlevně-fascinující. Není nevýznamné, že SUSPIRIA straší spíš druhotně než prvotně (tj. žádné předvídatelnosti, klišé-twisty, levňoučké lekačky útočící na první signální soustavu apod. nešťastnosti), a jedná se tedy o horor, u kterého jsem se fascinován obrazně posral jeho celkovým charakterem. [3] Zčarodejněná baletní škola plná baleťaček a baleťáků jako vůbec nejpitomější místo pod sluncem na zfilmování? Houbeles - pokud umíte točit. Tohle architektonicky těhotné místo mělo pro mě úžasně vysoký stupeň genia loci. [4] Po první OMG n' WTF gore scéně (kterou jsem nechápal, nerozeznával, a nelíbila se mi zdaleka nejen pro tu asi záměrně lacinou Argentovskou oranžovou krev) jsem si o daném filmu myslel spoustu věcí, ale vůbec nic hezkýho. [6] Mnohé zdánlivě nesmyslné scény ze zpětného pohledu dávají veliký smysl, alespoň co se týče nám představeného mustru filmu: vrahové ani oběti se nechovají zdaleka tak nelogicky, jak se ze všech stran konstantně oblbovanému prvodivákovi může zdát. Nebojdte se tedy, že právě koukáte na budoucí supervolovinu. Bojte se raději filmu. [6] Dvě noci ze tří bezprostředně poté se mi hlavou honil právě tento film. Dokonce jsem rozespalý nabyl určitého pocitu, že tímto přivolávám změny počasí! _____ Výjevy, které si budu pamatovat, dokud si pro mě nepřijde čubka s kosou: 1) slepec, vlčák a náměstí; 2) červíčci; 3) otevření rituálních prostor; 4) chrápající paní ředitelka. Čtyřka je obzvláště vypečená: Argento v dávno dobře rozdmýchaném ději chytře zgrupne všechny potenciální ranní mrtvoly dohromady, aby se nechoval stádovitě a nechal diváka na jistou chvíli oddechnout... tím způsobem, že z toho dokáže vytlačit snad nejmakabróznější moment filmu - za pomoci trochy červené látky a chrápání. Uznávám, jsem SUSPIRIÍ upřímně dojat...

    • 16.10.2014  01:30
    Svět motýlů (TV film) (2010)
    ****

    Velká Británie je pro motýly zcela zásadní zemí, protože právě tady a nikde jinde byli šupinokřídláci - ponejvíce rukama znuděných, zabezpečených modrokrevníků na vysoké noze - poprvé šířeji podrobeni bližšímu bádání. Zároveň se tady odehrála první dramata vymírání a ústupu druhů (k čemuž ani nepotřebovali kolektivizaci), tolerují se sračky jako Butterfly Weddings... Velmi se divím, že se před kameru nedostal na přetřes ohniváček Lycaena dispar, v Česku potenciálně přítomný na každé zahradě, který byl v UK pravděpodobně zničen dřív, než v ČR začali motýli vůbec ustupovat. Postupně se mapování a ochrana (nejen) motýlů v UK rozkošatila v cosi obrovského, jenž začalo přinášet velmi alarmující data, přičemž je nadmíru jasné, že situace u nás kopíruje po pár dekádách zhusta to samé. _____ Dokument je typicky precizně natočený, až by skoro slza ukápla, a zlubrikovala všechny zatvrdlé šrouby v úchytu entomologické síťky. Jistou popularizační roli skrze nápadné emoce zvládá de facto dokonale. Jestli si má ale nezkušený divák odnést informaci o tom, že UK je na motýly a přírodu obecně vlastně velmi bohatá země (což nikdy nebyla), že pomalu největším významem motýlů je "sexiness" daných tvorečků a hustá ispirace pro tetování nebo tanec, nebo ukazovat jako řešení zpackané přírody skrze každoroční přikrmování lokalit homemade housenkama, pak je s ním bohužel zároveň něco dost špatně. Mnohem lepším a racionálnějším příkladem v tomto byl ten chlapík, vedoucí prťata k osvětě. Někde mě tam prostě chyběla jedna kouzelná minuta s banálním ale naprosto platným tvrzením: motýli jsou významní opylovači a ještě důležitější součást (kořist) ekosystému a vytlačuje je dílem homogenizace a dílem zarůstání jakožto důsledek totální ztráty vztahu moderního člověka s přírodou. Já tyhle změny vídám rok co rok jako mapovatel, každý rok potkávám konkrétní druhy nebo i celá společenstva mizet často jen pouhou leností a zpupností, a přijde mi dobré o takových věcech mluvit, protože nechci jednoho dne vysvětlovat svým vnukům, že žluťásek byl motýl. Britská optika nebo ne, tato témata rozkrýval dokument jen málo. Abych tak parafrázoval Tanec s vlky: Chtěl jsem vidět Divoký západ, pane - než navždycky zmizí.

    • 28.6.2007  23:29
    Sám doma 3 (1997)
    odpad!

    Než podruhé tohle, to radši na dvě hodiny vykonávat nějakou hnusnou manuální práci nebo navštívit zubaře. Dětský kult byl tímhle zřejmě zle znásilněn. Do zadku.

    • 26.1.2019  17:27

    The Big Short, opět obskurně přeložený do češtiny, je pravděpodobně nejlepší film, který jsem za posledních 10 let viděl, na ČSFD podhodnocený v přímé úměře k nepochopení a zmatení nad obsahem, který kulometnou rychlostí hustí do průměrného (českého) diváka průměrné inteligence a podprůměrného finančního vzdělání. Prakticky všichni herci jsou zde excelentní, od vyzrálého Pitta nebo Marisy Tomei jsem to očekával, ale přidali se i méně pravděpodobní Gosling s Carellem a jako víno zrající Christian Bale, který z mého pohledu vyrůstá z estrádních, popcornových druhořadých rolí typu Batmani... Opravdu skvostné a relativně obsáhlé dílo, natočené s fantastickou lehkostí (talent neochčiješ), od druhého shlédnutí mi film připadá příliš krátký. Každá druhá scéna je geniální, z filmu bych i přes 130min stopáž nevyndal nic. Je sice pravděpodobně dalek věrného zpracování tematiky hypoteční krize (ve 2 hodinové kinoverzi ani nemůže), ale satiricky a komendiálně je geniální. Skvěle ho v recenzi popsal Fuka na fffilmu - přečtěte si. _____ Q: kdopak zacáluje příští krizi? A: typicky divák, který ohodnotil za 3 a méně hvězdiček.

    • 12.1.2008  18:19

    Klaďas se vydařil, záporák se vydařil mimořádně, Texas se vydařil, krvocákance se vydařily... aneb vítejte u Coenů doma. Z druhé strany mince toho parchanta: zápletka žádná sláva na zemi a konec mě poněkud roznudil (3,5*).

    • 2.11.2007  04:53

    Tim Robbins je velmi dobrý herec, ale v MYSTIC RIVER jej přehrál Sean Penn jako "ten, kdo ani nedokáže brečet pro toho, jenž miluje". Fajn film. No, "fajn"... Hmm. Co naplat, Clintíku, seš psychický vyděrač. Ale kurva solidní vyděrač. :-)

    • 23.9.2012  01:04

    Množí se tu takové dřisty, že Paskal Logié vodí diváka za nos - já bych řek, že vodí diváka přímo za čuráka. Tento film obsahuje nejen klasický zvrat, ale i zvrat zvratu, a dokonce i zvrat zvratu zvratu! Člověk ani vklidu nepřepočítá svoje vlastní maminky, zato chtě nechtě nabyde dojmu, že ten scénář studio schválilo až v momentě, kdy ho autor zašmodrchal jak rumunské kable vysokého napětí. Čímž samozřejmě ztrácí na realitě, ale furt lepší, než když se z toho vyklube zombie gore movie, nebo těžce transcendentní okultní kokotina s biblema, satanama a ohnivou vodou. Nebudu paskudný, na metacritics bych tomu dal plusko, lokalita sychravých americko-sedliackých studenočumákovů je už vlastně taková klasika. Kamera, výprava a brunetky přesně podle mého gusta, okatý tak akorát !

    • 21.11.2007  16:13
    Tajemství 2. světové války (TV seriál) (1998)
    ****

    Ano, ano, ano. Sledoval jsem ale jen ty "na papíře" zajímavější díly.

    • 2.5.2017  02:01

    Alerta, alerta, spoiler-fascista! Sexy čarodka s chlupatou frndou se záhadně vyspawnuje do 21. století, aby robila lidem, co se s ní nepářou a klidně ji rozpářou, problémy jak cyp. Od začátku bylo jasné, že nevyholená kočka s vosím pasem asi nebude žádné moderní děvče :-) První racionální přízemní půlka, kdy se řeší "co to kurwa jest", popř. "co prozradí vnitřnosti", jednoznačně lepší, já moc nežeru takové ty horory, kdy se vědecky pojatý horor na pětníku změní v céčkovou paranormální chujovinu, triky jako oheň, nebo otevřená Janička, a teď opravdu nemluvim o její frendly povaze, ba ani přístup děvčete k mužskému plemeni nedostává se na přetřes, vypadají jakoby také přišly ze 17. století. Na druhou stranu práce se světly a stíny je velmi dobrá, celkově jde o takový čtyřhvězdý v klidu horůrek, co ve vás probudí cinefila, nekrofila, úchyla a amatérského vymítače ďábla...

    • 24.5.2008  03:31
    Tajuplný svět Alex Mackové (TV seriál) (1994)
    ***

    Baštíval jsem to nemálo, proto těch hvězd jak na kostele, ale dneska už bych si u toho pro změnu nemálo zdřímnul. A teď ke světlejším stránkám - pořád bych u toho prochrápal míň procent času než u Stalkera. :)))

    • 28.6.2007  23:31
    Tak jde čas (TV seriál) (1965)
    odpad!

    Poctivý druhý flek od konce pro nejzbytečnější plýtvání (jistě talentovaným :))) filmovým štábem všech dob.

    • 22.2.2007  00:42
    Tanec s vlky (1990)
    *****

    Je spousta důvodů, proč mám DANCES WITH WOLVES ve své osobní TOP 10. Předně jde o film s nejlepším rozkreslením toho dobrého v indiánech, s jakým jsem se kdy setkal. Ano, celý film je rozhodně takový černobílý, ale snímku to jednoznačně prospívá. Fakt nevím, jaké větší znechucení z interakce rudoši vs. takzvaný civilizovaný lid bych mohl kdy v nějakém filmu pocítit - leda že by mě někde nechali vlítnout na plátno. ___ Scéna, kdy Costner s klackem z ohně "tančí z vlky", je geniální. Dialogy mezi indiány o "bílém muži, v němž je něco kouzelného" taktéž. No a o konci, kdy Ten Bears stojí na skále a řve a řve a řve, ani nemluvě. Sice tedy záležitost nejmíň na 3 a 1/2 hodiny, ale zároveň tak vysoce lidská, že jsem nepronudil ani vteřinku, protože kde většina filmů končí, vlci teprve začínají kousat - 10/10.

    • 26.4.2008  12:41
    Tarzan (TV seriál) (1991)
    **

    Už jako na hlavu postavenému dítěti se mi to zdálo na hlavu postavené..

    • 8.5.2009  15:16
    Tarzan (1984)
    ***

    Viděl jsem to už tak dááááávno, ale dodnes si vybavuji Christophera Lamberta coby Tarzana nadšeně mizícího zpět v hlubinách džungle. Prostě něco, co mě jako malé děcko chytlo na srdce - a ve věci "člověk vs. příroda" bezesporu lepší úhel pohledu než THE NEW WORLD, různý předělávky Robinsona Crusoea a jemu podobní. Míval jsem filmy nesoucí tohle zajímavé dilema (mj. též 1492: DOBYTÍ RÁJE, VOLÁNÍ DIVOČINY) rád.

    • 3.8.2008  04:37
    Taxikář (1976)
    **

    Prastará psychologická sonda, u které jsem se bohužel nebavil ani trochu - celý film je vlastně o ničem. Ani ten De Niro není tak dobrý jako v 80s / 90s. Zklamání? Čert ví. Ztráta času? Pro mě bezpochyby.

    • 28.6.2007  22:45

    Prima kraťas mezi thrillery. V roce 2002 byli oba Schumacherové v životní formě. :-)

    • 4.5.2014  21:51
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    Toho večera se rozhodl, že je vhodná doba pozvat mě k nim na večeři. Jenže já s tím mám problém. Myslím totiž na Martyho ženu a dvě holky, a že má moje dcera narozeniny a je mě to jasný. Nemůžu s tím nic dělat. Možná ne dneska, možná ne zítra, ale - určitě se napiju. • Absolutní žrádlo, vydlážděné absolutním herectvím Matthewa McConaugheyho, coby Rusta Cohlea (co hláška to perla), který se nehodí do Louisiany, nehodil se na Aljašku, do Texasu a pravděpodobně ani na svět jako takový, ale i dalších zúčastněných, navlečených do mírnějších nebo "hůře" napsaných rolí. Vychytaná kamera, která mě svými efekty proti světelným objektům často nutila odhadovat počet lamel clony, ruku v ruce se srdceryvnými černošskými songy, pozvedávají Louisianu na skoro mystickou úroveň, znepokojivou jak pomalované stěny Carcosy. Často jsem zpočátku myslel na Mlčení jehňátek, ale ta jsou vedle Temného případu jen takovou banální sluníčkovatou pohádečkou pro prťata. Jistá uondanost a přehnanej focus na postavy (hlavně Martyho, Rust žádný osobní život nemá) jako jistá oběť hodnověrnosti příběhu mi drobně vadily až napodruhé. Též disponuje možná nejpůvabnější seriálovou vražedkyní - čokoládovohnědookou Médeou z bažin! (Co fragla tři děcka.) • Díváte se jim do očí, i když jen na fotce. Je jedno, jestli jsou mrtví, nebo živí, pořád nim v nich čtete, a víte, co vidíte. Oni to uvítali. Ne hned, ale až v tý poslední chvíli, čiší z nich nezměrná úleva. Protože se báli, ale teď úplně poprvý uviděli, jak snadný je odejít. Uviděli to, v poslední nanosekundě uviděli, čím vlastně byli. Že vy, vaše já, celý tohle velký drama nebylo ničím jiným, než snůžkou myšlenek a přiblblý vůle. A že můžou klidně odejít. Konečně poznali, že tu nemusí na ničem tolik lpět. Uvědomili si, že celej jejich život, jejich láska, nenávist, vzpomínky, bolest, že to bylo všechno jedno a to samý. Všechno to byl sen, sen co se vám zdál uvnitř zamčenýho pokoje. Sen o tom, že jste... osoba. A stejně jako v mnoha jinejch snech byla na konci - nestvůra.

    • 14.9.2008  03:44

    O Noulenově vlajkové lodi pro rok 2008, kocábce DARK KNIGHT, se toho v rekordně krátkém čase nakecalo až dost, takže to vezmu jen tak z voleje. ------ Není to hype. No, alespoň ne vyloženě. ;-)) Jako Batmanímu (a vůbec komiksovému) skoro-analfabetovi mě některé vedlejší postavy a jejich řekněme sekundární problémy, dané Batmansko-Jokeroidními konsekvencemi, až tak úplně nebraly, což se dalo předvídat, a nebál bych se o ně zkrátit tu macatou stopáž. Co potěšilo, a to tak, že velmi - možná bych řekl až nadchlo - je Joker, jehož jízdu s úsměvem na rtech je třeba hlasitě podporovat (nebožák Ledger fakt zaválel), stejně jako jeho radovánky z tužkou. Kulervoucí akce je dle tuny überoslavných reakcí do spoďárů si ustříkávajících uživatelů jasná věc, ale nečekal jsem na úrovni také rozprávky mezi postavami (zvláště Batman vs. Joker), ani závěrečné filozofování nevadilo. Jak už tady někdo správně podotkl, ten film má všechno a pro každého něco, ať jste chytrý, hloupý, akčně nadržený, či Batmana neznalý. Horší *** s tím, že některé scény (banka, tužka, nemocnice apod.) zřejmě vejdou do dějin. ----- P.S. Mannův HEAT je lepší. :))

    • 24.11.2012  21:15

    Vlastně nevím, co je na a-bombě horšího, že je schopna dneska, zítra, pozítří zlikvidovat 6.5 miliardy lidí, nebo že figuruje v každém třetím hollywoodském "AAA" scénáři? Tuhle jsem uchem svým šmejdivým zaslechl takové nešťastné odsouzení hudbičky Guns N' Roses jako velké, nabubřelé nic. Osobně si myslim, že tahle definice je příznačná právě pro TDKR. Žádné významné klišé nezůstalo opomenuto, samozřejmě ani pro blockbustery zcela nezbytná duck and cover vložka. To může v příštím díle trumfnout snad jen nějaké loztomilé multikulti sblížení a Chuck Norris. Potenciálně velmi škodlivý film (od 2013 by mohlo být smutným standardem 2+ jaderných vejbuchů), sice mnohem lepší, než poslední X-Men, kde ani smrt nebrala; přesto mám velikou vnitřní chuť ho ostře zpyskovat. Kde jsou ty staré dobré časy, kdy stačilo k budování emocí a napětí v (komerčních) filmech jen pár mrtvých! _____ P.S. rozpočet $250 milionů. Na kterou piču? To je jak HDP celé Tanzanie. Pak že se v EU hážou peníze do Dunaje. Adekvátní reakce - pořídit si film na Rapidshare.