Ještěřák

Ještěřák

okres Frýdek-Místek
obyčejný chlápek s velkým pérem

homepage

11 bodů

Moje komentáře

    • 5.12.2008  22:42
    Tutovka (TV pořad) (1992)
    ***

    And 1st comment goes to... JEŠTĚŘÁK! :-)) Škoda, že "Babka Tutovka" už léta nežije a točí Mocným kolem bolesti a beznaděje(TM) maximálně tak v nebi.

    • 20.4.2010  23:42

    SAME RAIMI, TY SI TO ZDE VODÍŠ! Toto je historicky první Raimiho film, po jehož shlédnutí - samozřejmě jedním tahem, od dob RINGU se citelně lepšim - jsem byl s to bát se vlastního dechu i za oknem hlasitě mrouskajících koček. To je asi dost mrzká vizitka na proslulého, prý brilantního horrormakera. Na CSFD se tváří čtyřžánrově, pro mě je to ale čistej horor, a každá noc nivé kartářky Cate Blanchettové byla pro mě menším či větším utrpením. Nebojme se to tedy ještě jednou otevřeně shrnout: u THE GIFT jsem nebyl dalek dosažení zlatého hattricku; málem jsem se posral, pochcal a dostal mrtvici zároveň. _____ Nejen, že je to po čertech svižný, je to i přeplněný známými nebo poloznámými tvářemi - mezi nimiž mi vyloženě čtěl Michael Jeter jakožto čítankový příklad právního slizouna. _____ THE GIFT je zakončen doopravdy hloupě - viz Canakjův nevybíravý komentář. Jinak opravdu film, který se se vší důsledností zmocnil mé nervové soustavy, po tomto dark zmrdstvu zralé na ručník.

    • 20.5.2009  21:58

    80% a hrozně milé překvapení. Bál jsem se bál, jednak věku, jednak toho že půjde o takový vlažnější DAY OF THE JACKAL (commenty leccos naznačovaly), ale kupodivu to odsýpalo, ani jsem pořádně nevěděl, jak + je zde přítomen strašně příjemný konec, kdy nevíte, co se stane za 5 sekund, natož za 5 minut. ___ Milostná linie je tady, řekl bych, jak jinak než natahovací / rozmělňovací, ale bůhví proč mi výjimečně ani nevadila - možná za to může vysoce autentická Faye Dunaway, možná spíš ten její malej přežitej byteček, co jakoby vypadl z padesátek - kdoví. Reálnosti tahle avantýrka mnoho nepobrala, pravděpodobně jako značná část filmu, ale mám sto chutí to zde benevolnentně přehlížet. Už proto, že zdrhačky, kdy se proti cápkovi spikne bezmála půlka planety, hodně hodně miluju; navíc, bondovské fantasmagorie jsou ještě asi o 300% víc přes čáru normálna. ___ Poslední dobou to mám s klasikama tak, že co koupím v trafice, vyklube se z toho menší zajíc v pytli, zatímco největší pecky mám ve sbírce trapně riplý & počmáraný popisovačem - což THREE DAYS OF THE CONDOR právě popřel. Mmmuc!

    • 18.6.2011  02:35

    Vynikající a propracované dílo, celou dobu jsem hačačinkal jak na trní, Líza Banksová přesvědčivá jako červené Ferrari a mocnější než cigaretové monopoly... Není to přímo na 5 hwězdiček, nýbrž "pouze" na 5 hvězdiček, takových filmů už jsme viděli, jenom nebožáci nebyli tak Haggisovsky promakaní. Není to nic objevnýho, nebude z toho kult, nikdo ze štábu při natáčení asi nedrogoval, ale zároveň na tom nevidim jedinou chybu, nic co by mi vadilo, za voči tahalo a koule zcvrkávalo, žádné "OMGWTF", ani "hele ty jedna filmová postavo, naozaj už melieš hovná!" _____ P.S. nebojme se tento komentář zakočnit filozoficky: taky jste se sami sebe zeptali, která žencká by za tohle stála? Která ♀ by mohla bejt "worthy enough" toho, abyste "pro ni" bafli drogový doupě a pokládali mrtvoly po zastávkách? Já myslim, že jich nebude víc, než prstů na rukách dřevorubce, co propadl z kácení na lesnický škole. Možná taky nula...

    • 29.11.2009  19:16

    Ze dnešního úhlu pohledu nejspíš šeredně minimalistické a smrdící nezávislou filmařinou, ale o to realističtější, přímočařejší a myslím, že i napínavější. Film jako je tenhle jde dneska spíchnout za pár (set) tisíc $$$. Apropo, Američani můžou mít Darabonta, Scorseseho, Spielberga a všechny tyhle, ale kriminálky prostě odjakživa patří Francii. A Delon > Belmondo.

    • 5.6.2009  21:48
    UFO - nejlepší důkazy (TV seriál) (2006)
    ****

    O UFO se dá fantazírovat i na úrovni. Pro všechny klamané zvědavce, jejichž tematická zvědavost nezačíná a nekončí u MEN IN BLACK nebo THE X-FILES, přinejmenším k zamyšlení. Nic radikálního a zároveň seriózního zde přirozeně odkryto nebude, neboť se jedná spíše o komplexní studii jednoho badatele, ale to nikdo soudný a tematiky znalý ani nemohl očekávat.

    • 19.12.2008  19:18
    Ucho (1970)
    *****

    NEBOJ SE, TO HLAVNÍ MÁM NA SVÉM MÍSTĚ. TO ZASE, MYSLÍM, TY NEMÁŠ NA SVÉM MÍSTĚ. _____ TATÍNEK VŠUDE ROZKŘIKOVAL, JAKÉ BUDE VĚNO, JEN ABY KURVIČKU PROVDAL. _____ TI SEM NEPŘIJELI CHLASTAT. PŘIJELI TO DODĚLAT. _____ KDE MŮŽEME MLUVIT? NIKDE. (90%)

    • 20.8.2008  13:23

    Tak takhle vypadala válka. -- Třikrát škoda, že o snímku ví jen minoritní množství lidí, bylo by celkem zajímavé sledovat jak / jestli se LONG DAY'S DYING prodírá TOPkou.

    • 25.5.2010  00:09

    S GIALLEM MĚ BAVÍ SVĚT: paranoidní a sexuálně frustrované zlo, páchané za rytmu ňadýrek, vagínek, bobrů, hipíků, netopýrů, psychoterapie a jáužnevimčehovšehoještě. Mengeloidní pokus na vlčcích zaujal, v hlavní roli kvalitní okatá brunetka, objektivní to potěcha pro oko a penis každého pořádného muže. Protože se jedná o relativně cáklý sick shit, zaokrouhluju nahoru. _____ Nevím už, kolik tam bylo utíkacích scén... dvě, tři... ale všechny mají hrozné koule a hororovej rapl na to, že se z útočníka vyhrabe vždycky bujná představivost, nebo čítankový mamlas.

    • 22.10.2011  13:04
    United (TV film) (2011)
    ****

    **** Because football matters. Ale nikdo mi nevymluví, že tvůrci měli prachy jenom na jednu digitální scénu, a že herecký ansámbl nikdy předtim ani potom pořádně nekopl do balonu. _____ Podobný film jako MAURICE RICHARD, akorát víc "o sportu bez sportu". Lepší než DAMNED UNITED. Horší než hnědooký holky a pistácoivá Deli.

    • 27.7.2008  18:31
    Uprchlík (1993)
    ***

    Harrison Ford je dobrý, ale rádoby geniálnímu scénáři THE FUGITIVE jsem nevěřil od soudního líčení do jeho podprůměrně vyřešeného konce (já vím, natočit věrohodný runaway film na konci 20. století, to není prdel, ale zároveň ani moje starost). Jako film na jeden večer vážně dobrý, avšak rozhodně nic, z čeho by člověk od samé radosti potřísnil křeslo pod sebou, to tedy ne.

    • 5.11.2009  22:53
    V Bruggách (2008)
    ***

    Skoro furt se tam žvaní o Bruggách, až ta belgická ďoura na 107 minut chtě nechtě zkultovní, což filmu dává koule. Podivné chování postav spolu se zranitelností zhruba na úrovni hráče Wolfensteina 3d na obtížnost "I can win" filmu ty koule zase bere; takhle je to jen přehnaně artová, kolem a kolem neškodná kriminálka za lepší ***, jejíž konec jsem předvídal už někde po čas druhé třetiny snímku - prostě se o tom strašně moc žvanilo. Na zabití kratšího večera dobrý, leč druhou Amélii, vylepšenou o trochu z lebky vyhřezlých mozků, bych v tom za každou cenu našminkovaným filmu nehledal. Velkým plusem je též velmi civilní poloha vyobrazených gangsterů.

    • 10.9.2009  19:01

    V první třetině jde o vizuálně půvabnou nudu. Zbytek je už celkem i filmem. _____ Pár postřehů: 1) Není to rozhodně horor. Spíše komorní evropský western, kdyby něco takového alespoň vzdáleně existovalo. O ději umístěném v podezřele deštivém a zalesněném Španělsku by se možná dalo taky diskutovat. 2) Gary Oldman, ač už celkem old man, opět všechno a všechny přehrává. Tohle pro něj přitom mohlo skončit vcelku vážným průserem a kinematografickou diskreditací - jak ho k čertu ukecali? 3) BACKWOODS má podle mě sympatický, artový závěr. Dopadnout to celé úplně jinak, hororověji a béčkověji, dočkalo by se filmu od Španělů obdobných nevraživých reakcí jako HOSTELU od Slováků? 4) Psychologii toho druhého Angličana jsem nepochopil. Zřejmě jde o rozdvojenou osobnost (a zásluhou řádících španělských seňoros málem i rozčtvrcenou). _____ Překvapivě příjemný film - *** s plusem a jsem relativně zvědav na další Serrovy počiny na "hororovém" poli.

    • 28.2.2009  16:39
    Valkýra (2008)
    ***

    Ale jo. Bryan Singer to zvládnul celkem svižně. Kupodivu největší průser na VALKYRIE není to, že víte, jak by měla skončit, ale výkon Toma Cruiseho, který nedokázal ani z napůl slepého a napůl bezrukého důstojníka dostat nic pořádnýho a kterého ve filmu přehrávají nejen všichni ostatní nacisti, ale v podstatě kdokoliv, kdo se mihnul před kamerou alespoň na 5 sekund. Dokonce i ten Führer, mluvící anglicky... Filmu lze možná právem vyčítat přehnanou dokumentarističnost (ala UNITED 93, ZODIAC), ale z mého pohledu to Valkýře spíše pomohlo, protože jsem se u výjevů Cruiseho rodinky stejně nudil a musel bych jít s hodnocením ještě víc dolů. Též škoda, že absentuje nějaký silnější moment či nějaká trhlá (fincherovská) sekvence s kamerou. Anyway - 70%.

    • 25.9.2008  13:57
    Valmont (1989)
    ***

    Dotřetice historický epos natočený primárně tak, aby po něm pokukovali páni akademici a potřetí (předtím Amadeus, a hlavně Barry Lyndon) to na mě bylo moc dlouhý. VALMONT je film, který má v sobě hromadu "alespoň čtyřhvězdičkových" charakterů a několik rajcovních scén, ale mnohem víc by mu slušelo takových 110 minut. Chyba bude určitě na mé straně, ale přiznám se, že údajnou genialitu jistě nadprůměrného režiséra M. Formana nechápu. -- P.S. tohle byla skutečně střelená a divná doba, co se "předepsaného" společenského chování a oblíkání týče.

    • 28.6.2007  22:37
    Van Helsing (2004)
    *

    Kdy už kočanda Kate Beckinsale začne hrát v pořádných filmech? *achich ouvej*

    • 18.5.2009  00:44

    Dovedu si představit, že leckoho hodinu a půl koukat na jedno auto a jeden ksicht zas až tak moc nebere, ale protože mám rád Středozápad, na poušť jsem se velice dobře aklimatizoval ve Falloutech a miluju přelom šedesátek a sedmdesátek, zcela evidnentně do výše zmíněné skupiny nepatřím. VANISHING POINT sice pořádně neví, kam patřit, jestli spíše do 60s (hippies) nebo 70s (Dodge), ale to je fuk, hlavně že je tak pohodovej, příjemně volnomyšlenkářskej, upřímmnej a kulervoucně uzávoděnej. Ujetý (hlavně tím, jak je nekompromisní, nerozmáznutý a vůbec neprotahovaný - ala EASY RIDE, THE HITCHER) konec ve stylu "vše je marnost" je pak z kategorie velmi dobrých a podle mě nelze než se mu ironicky nesmát - tak pro tohle jsme na něco hodinu a půl čučeli?! Co se týče mého milovaného žánru road movies, rád bych za sebe konstatoval, že EASY RIDE je poražen, THELMA AND LOUISE však ne (možná není o moc více "cool", je nicméně tak nějak filozofičtější).

    • 14.5.2010  00:25
    Vdova (1971)
    ****

    Opět znamenitá koupě: Delonek je nadsamec, jeho českej dabér je frajer jak vrata, a ve zdánlivě rádoby poetických scénách, kdy brousí kosu, zahrabává revolver do hromady slámy a bordelu, nebo przní dlouho nemazlenou babičku, bych si klidně mohl nehty ukousat. Dvakrát. Tam i zpátky. Pouhými rty. _____ Největší devizou VDOVY je atmosféra jako vystřižena z knížek Agáty Christie. Jenom toho kurvení a šukání je víc. _____ Kromě Delona, a o tom se tady málo mluví, mě mile překvapil velmi ženský výkon Ottavie Piccolo. Ta její polosvéprávná klapustýna s věčně svědící frndou a dítětem přibitým u vhodně odhaleného cecku... byla prostě peckovní.

    • 24.5.2013  22:14

    Perlička od seňora Ještěřáka: to už teď budeme krom háj-end, jako psí kulky se lesknoucích noťasů s logem slovutné psorky, v emerických bijácích nuceni koukat také na ostentativní srkance z Redbulu? Příště neočekávám nic menšího, než drobné cameo Šebestiána Vettela, vylepující plakáty se Stevem Jobsem! _____ 3,5* a škoda, že se filmu (a šmejdského ťuku v něm po kýblech zobaného) nedožil Elvis the King, naprostý průkopník "medicíny"!

    • 15.9.2011  23:32

    Pokud jednou bude na Wikipedii kategorie "100 nejlepších filmů, kterým nejvíc uškodila stopáž", ENTER THE VOID by měl věčně smrdět hned na prvním fleku. Jenom z použitého materiálu půjde nastříhat výtečnou porno-kompilaci (a já DOUFÁM, že to fakt někdo zrobí), košatý drogový all-in-one trip, nebo skutečně vtipný šot, jak v jediné roli utrápit a duševně i tělesně obnažit herečku (sjetá nebo ošukaná Paz de la Huerta BTW vypadá jako zmastěný Jim Morrison). Máklé, depresivní, bez rokenrolu, rozhodně zajímavé, (pro mě) určitě nedokoukatelné. A pokud někde kolem 150té minuty zatočí kamera přímo do kundy, tak se bez toho protentokrát nějak obejdu.

    • 23.8.2010  15:39
    Velká země (1958)
    **

    Prototyp natahovanýho, srandovně uhlazenýho hollywoodskýho starofilmu, jenž mě nebaví, okorunovaný jedním z nejodfláklejších konců, co jsem kdy na tyhle vlastní slepý oči viděl. V hodnocení jsem byl ještě mírnej.

    • 6.10.2008  02:15
    Velký útěk (TV film) (2001)
    ***

    77 uprchlých a z toho 50 zastřeleno "na útěku", 24 deportováno zpět do tábora, 3 úspěšně uprchnuvší. Tohle kolo bohužel náckové vyhráli. Anyway, zdálo se mi, že Clarke (režisér) se až příliš rochní ve smrti, nespravedlnosti, svědomí, žalu ap. melancholických sračkách na úkor oslavování chytrosti a štěstíčka oněch tří hrdinů, což mohlo býti SKUTEČNĚ ZAJÍMAVÉ - nebo jsem kus prospal?

    • 29.10.2007  15:55

    Steve McQueen a Charles Bronson byli neskutečně talentovaní herci - zde excelující v asi nejlepším klasickém válečném filmu hollywoodské produkce.

    • 11.12.2009  21:11

    Výtečně - první opravdu zásadní film pro rok 2009, který jsem viděl. Mohu tak konstatovat díky fenomenální (a upřímně doufám, že i oscarové) Sarah Michelle Gellar, dobrému tahu na bránu, kdy se film prohryzává až na samou dřeň jednoho z největších problémů moderní doby, a jednomu z nejemotivnějších konců, které jsem ve svém třiadvacet let "dlouhém" životě viděl. Pár klišé se sice zevrubně snažilo degradovat o třídu níž, hlavně společné orgasmy začínám fakt upřímně nesnášet, ale brutální lidství sem přenesené přebije všechno. Čmuchám nové jak herecké (SMG, Jonathan Tucker), tak režisérské (Emily Young) talenty. Takže tedy pět, ale pro tenhle typ filmu jsou CSFD hvězdy stejně mrhání časem. Mimochodem, ono je to skvělé i audiovizuálně, a kdybych věděl o nějaké sebemrskačské klapustýně s podobnými sklony, vrazil bych jí do ruky tenhle film, stejně jako začínajícím psychologům, nebo komukoliv, kdo si chce jenom rozšířit životní obzory v oblastech, které jsou pořád tak trochu tabu a k nedělnímu obědu se moc nehodí.

    • 25.10.2008  02:22
    Vertigo (1958)
    *

    Velké zklamání (Cival nabudil), od ne úplně TOP a vzájemně nepříliš funkčním (jiskřícím) hereckým výkonům přes přemrštěnou stopáž po místy vážně směšnou technickou stránku. Něco mi prostě zabraňuje udržet na plátně pozornost očí byť jen na pár minut, i když rozjetý to bylo fakt slušně. Kolísáte u mě, pane Hitchcock, kolísáte... :(

    • 30.8.2015  00:14
    Vesnice (2004)
    ****

    Mladý Shyalamánek musel snad v Indii chodit tam a zpátky z Ahmababádu do Haidarabádu a živit se jako potuplný pletač bičů z hoven, jinak si to neumím vysvětlit. Film vypadá, že měl rozpočet setávající z drobných, co se nějakýmu distributorovi nechtělo rozměňovat ve frontě na kaviárový meníčko, ale pyšní se velkou atmosférou a lvím geniem loci. Zásadně racionální horory nezpíčené nesmyslnýma jevama a příšerama přímo miluju, takže si trochu zatrolluju a vysolím plnou cenu. Navíc z té holky bylo vidět, že fakt chtěla.

    • 22.2.2007  00:13
    Vetřelci (1986)
    *****

    Když jsem ALIENS po X předchozích shlédnutích onehdá konečně dosmyčil domů na DVD s původním (naivním) cílem "pouze to pro klid v duši mít", neodolal jsem a pustil si kousíček... a pak další... a další... a ještě kousek... jednoduše jsem zjistil, že Vetřelce nedokážu vypnout ani podstopadesáté. Ve zúženém subžánru sci-fi rubanic určitě první a nejklasičtější představitel. Navíc, asi to zní nabubřele, ale je to prostě Alien. _____ DOPLNĚK: dneska (12/2009) jsem zhruba potřetí viděl 155 minutovou verzi a musím říct, že bych ji nekrátil ani omylem, každý záběr, každičký snímek je prostě potřebný. ALIENS jsou pro mě arcidílem, které v sobě schovává látky, jenž by stačila na 10 jiných filmů, a o kterém bych byl schopen popsat stohy papíru. [1] Například se začínám domnívat, že akce - byť většinou inteligentní a dodnes kulervoucí - není paradoxně cílem, ale jenom takovým prostředkem. K srdcím mariňáků, marnému boji vetřelců s lidma, kdy obě strany vždycky jenom prohrajou, k v DIRECTOR'S CUT konečně plně rozvinutému vztahu Elen x Newt... k čemukoliv. Tímto nechci akcičku nijak shazovat, je úžasná a kulisy celkově jsou až mrazivě věrohodné (kdoví, v jakých legračních podmínkách to zase točili). [2] James Cameron skvěle rozumí mariňákům, a i když to byli do jednoho fracečkové, brečel bych pro ně pro všechny. Po jednom. Vyloženě úžasná byla Vasquezová ("Anytime, anywhere.") a Seržant ("Nobody touch nothing.") Nebo to byl Poručík? No to je jedno. Prostě nebylo lehké na to jejich postupné umírání koukat, přestože bylo poměrně logické, že nepřežijí, zatímco Ripleyová jo, neboť často neuměli kontrolovat své emoce/soustředění a celkově nevěděli, proti čemu stojí. [3] ALIENS není jenom nejnadupanější z celé kvadrilogie. Je taky mytologicky nejalienovštější. Myslím, že zavedl věžičky, žluté obslužné roboty, obrněný vůz, královnu, většinu kvérů a další podstatné elementy s přehledem nejlepšího sci-fi univerza, díky kterým je mi ctí jakkoli se do toho prima světa vracet. A to nejsou ostatní počiny žádná ořezávátka. [4] Sigourney Weaver prý za ALIENS dostala $1.000.000 USD, tedy asi třicetkrát více než za jedničku. A doufám, že jí nakonec vyplatili každý cent. [5] Jedinou podstatnější slabinou je podle mě závěr, který zašel moc daleko, neobešel se bez jisté béčkovitosti - i když poměrně příjemné - a hlavně, vetřelčí královnička co si stopne důlní výtah, no uznejte, what the fuck? Ale to je jenom taková malá piha, piha na kráse jinak neuvěřitelně sexy'n'cool filmu. . . . .

    • 3.1.2009  00:47

    Pod širým nebem filmovým existují především 4 věci, které, slušně řečeno, nemám rád: 1) prznění a nekonečné natahování hezkých věcí, 2) nudu, 3) mnoho krve pro nic, 4) mizernou úroveň dialogů. AVP 2 má, jaká smůla, všechno z toho. ___ Vím, že je to nějakou dobu kapánek víc o penězích, vysrkané limonádce / vyžraným popcornu v kinosálech, kam už beztak chodí jen teenageři, a tak, nicméně důstojnější crossover by natočili Scott nebo Cameron byť jen z půlkou svých mozků, ba co svých, možná i mozků svých chotí. Pořád lepší nežli dva buzíci s mozkovnou prázdnou, right? BTW, co se teď tak dívám na oficiální žánrové zařazení... nemá "horor" strašit? ___ Zpočátku jsem se sveřepně snažil utvrzovat v tom, že netřeba něco automaticky ODPADovat, pokud na to vydržím nějakým způsobem koukat přes hodinu, nicméně dělo se tak hlavně z toho důvodu, abych spočítal všechny ty hlavu a patu nemající opičárny a režisérský rádoby finesy. Mno, nedopočítal jsem se... Nasrat z vejšky!

    • 29.6.2007  01:22
    Vetřelec (1979)
    *****

    MATKO, TOŠ KAJ MAME, DO PĚRUNA, TEHO VETŘELCA?! _____ Poprvé jsem to viděl v předjaří 1998 těsně před naganskym mačem Česko - USA, dodnes se odborníci přou, co byl vlastně větší horor... Vlastně, prý jsem to viděl už jako děcko, ale posral se z toho až za ušima a mazal spát... Gigera totálně chytl fantas, charakteristická ústřední hudba, rivalita mezi samicemi Weaver vs. Cartwright zdaleka nejen na filmovém plátně, alienek klubající se z hrudního koše při maximálním gore, Ash & Matka lžící jak když tiskne, X slintajících řad zubů, nikoli nad kořistí, nýbrž - a to se málo ví - nad éterickýma nožičkama Sigourney Weaver... Kult! _____ Spoiler: valil jsem na ten film voka tak desetkrát, ale až napojedenácté jsem zmerčil toho vetřelca houpat se vysoko v řetězech v "kitty-kitty" scéně, kdy přijde o život mechanik (ten, co není černej). OH, BRINGER OF ACID, I LUV YOU... 100%

    • 22.2.2007  00:12
    Vetřelec ³ (1992)
    *****

    Máte víru, sestro? Tady máme spoustu víry pro každého. ___ Ve dvanácti, kdy jsem viděl zhruba stejný počet vážných filmů, jsem leckde prohlašoval, že ALIEN 3 je nejlepší film pod sluncem. To už si dávno nemyslím, nicméně vezdejších 74% mě zaráží a uráží a při kombinaci Fincher + Alien vlastně ani nedává smysl. Ano, tento film fakt blbě vznikal, leč dejte šanci SE (podstatně delší a s lepším a propracovanějším začátkem). Tečka.