Ještěřák

Ještěřák

okres Frýdek-Místek
obyčejný chlápek s velkým pérem

homepage

12 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 3 4 5 8 15 21 28
    • 4.9.2015  22:51

    Sigourney Weaver zahazuje pulzní pušku, otírá ze sebe zcákaný vetřelčí sliz a vrhá se do velmi úsměvné a vysoce béčkové role nadrbané a švorc doktorandky, jenž narafičenou podvodnou habaďůrou sklouzne k práci lepší štětky a uklouzne na pár údů, načež se drťkyně vetřelců vetře do vysoké, blbě natočené politické hry a začne jí jít nemile o kůžičku. Možná nepochopitelný WTF příběh jsem místama moc nepochopil, mnohem přínosnější na filmu je, že Sigourney konečně někde zveřejní svoje horní a částečně i dolní prvotní pohlavní znaky. Celý film vlastně stojí a padá na půvabu, švihu a koketnosti Sigourney, stejně jako třeba nový Tomb Raider stojí na Laře Croft. Výhradně ona a Caine i další herci jsou tím důvodem, proč je z debilně napsaného béčka podle dost možná neméně lambruscózní krimi knížečky pro znuděné Američany nakonec docela příjemný, levně vypadající retro film.

    • 30.8.2015  00:14
    Vesnice (2004)
    ****

    Mladý Shyalamánek musel snad v Indii chodit tam a zpátky z Ahmababádu do Haidarabádu a živit se jako potuplný pletač bičů z hoven, jinak si to neumím vysvětlit. Film vypadá, že měl rozpočet setávající z drobných, co se nějakýmu distributorovi nechtělo rozměňovat ve frontě na kaviárový meníčko, ale pyšní se velkou atmosférou a lvím geniem loci. Zásadně racionální horory nezpíčené nesmyslnýma jevama a příšerama přímo miluju, takže si trochu zatrolluju a vysolím plnou cenu. Navíc z té holky bylo vidět, že fakt chtěla.

    • 27.8.2015  15:47
    Dealer 2 (2004)
    ***

    Divácky "jen" lepší průměr, problém ale není v Refnovi ani Mikkelsenovi, problém leží zakopaný v Ještěřákovi, který má opravdu trábl s tím, koukat na stominutové pinožení se takto tučného a tím pádem docela realistického blbce, znázorněného právě Mikkelsenem a napsaného Refnem. Aby bylo jasno, ani "hrdina" prvního dílu nebyl žádná velká hlava, a já nemám problém s tím, když dvě vyfetované hlavičky vášnivě řeší, kam (by) kdo (ne)strčil čůráka, když je to podáno zábavně (a skončí to mokrou honičkou s fízlama). Mikkelsenův Tonny je bohužel ještě o něco hloupější člověk, než Hrušínský, když plival na sedmičku, takže člověk chtě nechtě podlehne nezájmu o hlavní postavu, hlavně ať se nerozmnoží dál a něco ho konečně zabije a ukončí tuto slepou lidskou dutou větev. Jelikož je ale Tonny celkem logicky obklopen stejnými, nebo ještě většími idioty, vyznívá v naprosto dekadentní poslední asi patnáctiminutovce jako jednooký mezi slepými, a svým činem vrací sobě i filmu jistou tvář. Jelikož si divák po násilném střihu uvědomí, že Tonny nemá finanční ani duševní kapitál a celkově nemá kam jít, působí film jako slušně zdařilá katarze na tuhle kodaňskou pakáž, a to i na člověka, co by normálně nevěděl, kde v Kodani hledat pannu (mořskou). Jinak i zde Refn zdařile a s jistým umem koherentně pokračuje v nastolené laťce, tedy nerůžovobrýloidní sondě mezi béčkovými příživníky, na které se sice možná s chutí díváme, když se to děje daleko od nás a hlavně ve filmu, ale zároveň velice rádi nadáváme v internetových diskuzích, když se takovíto milí lidé objeví v novinách v souvislosti s nějakým tunelem, mordem, regionálním šméčíčkem, či feťáckým zátahem. To vše snímá na šumivý nekvalitní obraz neklidnou POV kamerou, a to prakticky bez hudebního doprovodu, vyjma divné tvrdé hudby, kterou daní řízkové poslouchají. Což funguje!

    • 27.8.2015  10:32

    Nudné a mnou už teď zapomenuté CGI motoporno jak od Uweho Bolla. Gibsoní Mad Maxy možná nebyly žádná shakesparovská dramata, ale byl cool způsobem syrový a příběh a postavy atd. vedle tohodle štymovaly jako dobře vyladěný kontrabas. Nečekám samozřejmě od takového filmu, že divákovi vysvětlí, proč všichni v době myslím celkem zjevné světové krize mají nohu až na podlaze, kde berou všechnu tu šťávu pro ty svý zďorba. "Příběh" kolem těch holek s naditýma ceckama je vyloženě směšný, postavy jsou ploché a jednoduché jako list papíru, Tom Hardy je ještě o něco horší, než posledně, a přehrává ho i písek v poušti. Z dialogů i monologů se až výplachovým způsobem opakovaně dovídáme jak je Šílený Max šílený, což kamera za 5 sec. ostentativně potvrdí např. slupnutou nohatou ještěrkou, ve skutečnosti je ale přesně opačný, nudný, nicneříkající a ve filmu, sic plném cvoků, ale zcela čítankově plochých, nudně usilujíce jen o to jedno, tedy epicky divnou smrt, se Max chová zdaleka nejracionálněji. I Kevin Costner coby Námořník ve Vodním světě (btw i přes nešvary nesrovnatelně lepší film v hezčím a živějším univerzu, což vlastně platí taky pro Fallout, Stalkera, 8 opic a vlastně skoro cokoli postapokalyptického) byl mnohem autentičtější, když recykloval moč, souložil i se žábry, pěstoval zakrslé citrony, ve filmu se povahově nějak vyvíjel a hlavně nikdo furt necintal, jak je jiný a šílený. Tady prostě ani ta smrt nebere, krom hezkých barviček a jednoho fixního kamikaze rokenroláka mě film vůbec ničím nezaujal. Výsledkem je zcela nezajímavý, obsahově velmi nezvládnutý reboot poplatný době, který ostentativně vystavuje své koule, ale má je bohužel obě ušmiknuté.

    • 15.8.2015  15:49

    Zklamání, pro někoho, kdo viděl všechny možné dokumenty na tohle téma, asi vyčerpané, málo přínosné, málo objevné. Bez intelektuála Larionova (který se v Americe prý naučil anglicky lépe, než většina Američanů) je to pro mne beze sympatií k inkriminovaným zpovídaným postavám, které mentalitou působí divně už z krátkých rozhovorů. Ala dokument "Senna" jako obvykle příliš jednostranné a tím pádem trochu B-kvalitní, Soviet Red Army určitě nebyla neporazitelná, dost účelově zcela chybí zmínka o dvou zásadních sovětských hokejových provarech století, a sice World Series '72 a Canada Cupu '87 (rusáci vlastně nevyhráli žádný "opravdu zásadní" podnik v tom smyslu, že je těžké identifikovat jediné jejich vítězství, použít ho a říct si u něj, tak tohle byl peak, kdy dali světu na prdel, nemají žádné rudé Nagano). Např. Gretzky, pravděpodobě nejlepší plejer všech dob, je zde vylíčen pouze jako taková šmouha, která neví, jak na Sověty hrát. Přitom když hrál v lajně s Lemieuxem, tak v jendom mači nasřádal snad cosi jako pět asistencí:-) Snad by to raději chtělo shromáždit prašule a energii na dokument, mapující dynastie NY Islanders (80s), Edmontonu Oilers (80s, podle mě vůbec nejlepší, nejofenzivnější mančaft všech dob), Detroitu Red Wings (90s) apod. jenomže by to asi nebylo dost globální, dost sexy, dost politický. Jak kdysi jednou napsal u jiného sovětského dokumentu uživatel Le_Chuck - "pre základné školy". (60%)

    • 5.3.2015  22:17

    Tenhle biják jsem docela haluzně objevil díky recenzi Franty Fuky, která ačkoli se mi líbila, tak musim zkonstatovat, že mě to z jeho dojmů přišlo, jako bych se díval na úplně jinej film. Cotillardka je jistě špičková herečka, a určitě na mě nepůsobila jako dočasně odlíčená hi-classka, nýbrž jako každodenní normální lidová hysterka (s čímž se charakterově samozřejmě neztotožňuju, ale zároveň oceňuju věrohodný a civilní zahrání tý polohy). Nemyslím si, že by byl film nějak přehnaně levověrnej, ani že by se v něm objevovalo vyšší než průměrný množství citovýho vydírání. Co mi určitě přišlo na filmu podezřelý, je všudybylka bída a naprostý fašo-diktát fabriky či ze strany malých namistrovaných mistrů, věrohodnost samozřejmě neumim posoudit, ale pokud je značná, tak je ve francouzský společnosti něco hustě špatně. Skoro každej druhej Francouz ve filmu buďto nemá ringle, nebo se mu zrovna cosi sere; multikultíci... Za mě tak 70% s tím, že by se to klidně celý mohlo jmenovat One Cotillard Show.

    • 15.2.2015  13:22

    Jelikož v mých kulackých žilách koluje panevropská krev německo-polsko-židovská po otci a částečně švédská po mamince, nosnému tématu filmu jsem velmi dobře rozuměl a proto se i "pobavil". Shodou okolností i náš nikoli mlýn, ale grunt, tzv.Southwork pod kaštanem, z útrob jehož masitých a stále nasáklých osmdesátkových zdí píšu všechny své bohulibé komentáře, stojí na severní Moravě a musel k tomu přečkat nejednu fašistickobolševickou kurvárnu (záměrně je píšu dohromady, svině jako svině). Tento náš grunt byl postaven v 60. letech 19. století jistou rodinou Kachlů jakožto jedna z vůbec prvních nedřevjanek ve vsi, kdy velmi jemný písek potřebný pro stavbu usedlosti vozili koňmi až z řek na Opavsku a před domem také zasadili kaštan. Kachel byl ve své době v podstatě drobný živnostník, který ale bezdětný onemocněl, a krátce předtím, než si vzal svoji vlastní velmi pohlednou čeládku (což byl tenkrát docela skandální krok, protože čeledínky se zpravidla pouze šoustávaly), zařval na souchotiny. Ta poté nezaváhala a vzala si jistého Weissmanna, mého prapraněcodědečka, jehož potomek logicky zdědil i grunt. Weissmannovi se postupně stali druhými nejvýznamnějšími kulaky ve vsi, když se do časů největší prosperity narodila moje prabába (1913). Právě v rámci poválečného odsunu Němců (má rodina byla v suchu, neb chodila do českých škol) skýtal grunt s kaštanem již plně rostlým útočiště odsunuté rodině, jejichž potomci hledali moji prababku ještě začátkem 90. let, aby jí poděkovali. (Jinak moje prababi moc proněmecká nebyla, jelikož se po ní na půdě našla ukradená německá cedule a i pytel s háknkrojcem po náccích.) Po vítězném únoru jsou samozřejmě grunty kulaků, jako byli ve vsi Řeha nebo Weissmann, naprostým trnem v oku, celá rodina je zdiskreditována, odmajetněna a potupena. Moje babka (1938) pracuje jako selka, praděda za směšný peníz v lese, (opakovaně) se pokouší o sebevraždu a rozchlastává se, což se v rodině nově tak nějak dědí po generaci (mě to sice mine, ale nechci proto děti). Lidé na gruntu a nejen našem postupně přestávají mít vztah k půdě, ostatně i proto, že to pod komáry vcelku nedává smysl. Nevím, jaké totalitní bláto přesně přinese 21. století, dost možná přivane směrem od olizovačů análu pouštního prasáka mohameda, ale vím, že můj grunt to ustojí!

    • 26.1.2015  08:05
    John Wick (2014)
    *

    Asi sedmsettřicetsedmá variace na téma "vymrdali jsme s nejhorším hadojedem ve městě a teď jsme v puči", hezky a místama až kvazi-noirově natočená, čímž dává vzpomenout třeba na videohru Vampire the Masquerade: Bloodlines, nebo takový ten hezkej atmosférickej film, jak se ve městě plném krvocucalů a jiných divnoexistencí v pravidelnou dobu zastavuje čas - ale s o to ololóznějším závěrem. Ozajstná cypovina, ale z kategorie "valte na to voka"!

    • 18.1.2015  17:50

    Nehluboká pičovinka subžánru "kapitalistický realismus" - avšak zábavná - s řadou scén jak od doktora Morbida. Nemám nic proti zvýšenýmu faktoru hrdinství, když to film dokáže divákovi racionálně vysvětlit. Beru to u Lucy ve filmu Lucy (od Bessonovic Lucy, aby toho nebylo málo), chápu to u nožičkaté nůžkoidní buchty ve filmu Kingsman, na který se všichni určitě těšíme. Nedávám to ovšem u filmu, který od první chvíle tvrdí, že šli amouši na nácky málem jak s trábošema proti meďourům, aby se pak v posledním last man standing němčouři chovali jak zlitý vesnický hasiči, hledající na místě činu požární hydrant, což je o to víc s podivem, když nápaditost a kvalita FURY jinak nechybí. Posádka tanku, který má snad mezi pásy zašprajcovaný Odpuzovač kulek Mark II., je tvořena prakticky samými čuráky, což je naprosto v pohodě, pokud se ovšem v kvalitně natočených scénách věnují škrabkání plechů legendárního tigera, a nikoli monologům strašidelné kvality typu "pánbůh to tak chtěl", nebo "v Normandii jsme papali koně". Ad Brad Pitt - charismatickej a skvělej herec už od časů, kdy jako křupanský burák neférově odrbal s(v)lečnu Themlu. (70%)

    • 25.12.2014  18:15

    Snad nejúspěšnější polistopadová a powerichovská pohádka - vánoční nebo dětskou optikou. Intelektuálně a cinefilsky zcela nerozebíratelná. Vodníkama zaprděný jihočeský brčály z toho smrdí na hony daleko, nebýt zima, hned bych pobalil všechny svoje švestky a jel na Třeboňsko na motejly. Hateři Trošky musí tento film trošku nenávidět. Tímto dokonalým vánočním porníčkem pro děti si Troška totiž zajistil nesmrtelnost.

    • 17.12.2014  00:39
    České století (TV seriál) (2013)
    ***

    Trochu provárek, nechat Benyho za pět let zestárnout o 20 a zahrát jiným hercem, nebo kroutit díl o atentátu na tu zasranou nacistickou veš Heydricha a neukázat přitom atentát na tu zasranou nacistickou veš Heydricha:-) Vznikl tak seriál, kde maže a jede mnoho herců ve svých rolích (Héla! Kléma! TGM!!!), ale zároveň má řečí jak Palacký a skutek akce utek, vkládal jsem do toho velké naděje, nevyšlo, asi nedočučím. _____ Pozn. popojel jsem o pár dílů a dekád dopředu, couldn't resist. Ač formou vlastně furt stejný, seriál se značně zlepšil, Havel s Jirousem jsou úplně super. "PIČO, banán zná každej.":-) A Táňa Hlostová je moje skorosousedka, se kterou jsem v 90s na chodbě vezdejší ZŠ měnil hokejový kartičky, takže jsem na ni dílem i pyšný:-)

    • 17.10.2014  00:01
    Partička (TV pořad) (2011)
    ***

    A TO JAKO PARTIČKU IT?, tázal jsem se naivně partičky společensky velmi průměrných lidí v místní putyce, považující ČSFD Nation za přechytřelé intelektuály z úplně jiných světů, far, far away od Zdi zasloužilých štamgastů a výčepní pípy... Pak mě to samovolně došlo, že ono to asi bude nějak jinak... Bylo by chybou očekávat na Primě kolem 22:30 něco ostrovtipně superintelektuálního, takže jsem pro jistotu nic nečekal a nebyl tak vůbec zklamanej. Naopak, líbí se mi přinejmenším Suchošovi úsporný herectví, obvykle vyjadřující něco jako "tywe, ste zase přišli s takovou píčovinou..." Většinou jsou to pěkný capiny, ale pořád lepší, než kdyby to byly úplný kokotiny.

    • 16.10.2014  01:30
    Svět motýlů (TV film) (2010)
    ****

    Velká Británie je pro motýly zcela zásadní zemí, protože právě tady a nikde jinde byli šupinokřídláci - ponejvíce rukama znuděných, zabezpečených modrokrevníků na vysoké noze - poprvé šířeji podrobeni bližšímu bádání. Zároveň se tady odehrála první dramata vymírání a ústupu druhů (k čemuž ani nepotřebovali kolektivizaci), tolerují se sračky jako Butterfly Weddings... Velmi se divím, že se před kameru nedostal na přetřes ohniváček Lycaena dispar, v Česku potenciálně přítomný na každé zahradě, který byl v UK pravděpodobně zničen dřív, než v ČR začali motýli vůbec ustupovat. Postupně se mapování a ochrana (nejen) motýlů v UK rozkošatila v cosi obrovského, jenž začalo přinášet velmi alarmující data, přičemž je nadmíru jasné, že situace u nás kopíruje po pár dekádách zhusta to samé. _____ Dokument je typicky precizně natočený, až by skoro slza ukápla, a zlubrikovala všechny zatvrdlé šrouby v úchytu entomologické síťky. Jistou popularizační roli skrze nápadné emoce zvládá de facto dokonale. Jestli si má ale nezkušený divák odnést informaci o tom, že UK je na motýly a přírodu obecně vlastně velmi bohatá země (což nikdy nebyla), že pomalu největším významem motýlů je "sexiness" daných tvorečků a hustá ispirace pro tetování nebo tanec, nebo ukazovat jako řešení zpackané přírody skrze každoroční přikrmování lokalit homemade housenkama, pak je s ním bohužel zároveň něco dost špatně. Mnohem lepším a racionálnějším příkladem v tomto byl ten chlapík, vedoucí prťata k osvětě. Někde mě tam prostě chyběla jedna kouzelná minuta s banálním ale naprosto platným tvrzením: motýli jsou významní opylovači a ještě důležitější součást (kořist) ekosystému a vytlačuje je dílem homogenizace a dílem zarůstání jakožto důsledek totální ztráty vztahu moderního člověka s přírodou. Já tyhle změny vídám rok co rok jako mapovatel, každý rok potkávám konkrétní druhy nebo i celá společenstva mizet často jen pouhou leností a zpupností, a přijde mi dobré o takových věcech mluvit, protože nechci jednoho dne vysvětlovat svým vnukům, že žluťásek byl motýl. Britská optika nebo ne, tato témata rozkrýval dokument jen málo. Abych tak parafrázoval Tanec s vlky: Chtěl jsem vidět Divoký západ, pane - než navždycky zmizí.

    • 3.10.2014  22:13

    Grande Monza 1970. Kdo chce opravdu pomýšlet na vítězství, zadní křídlo jeho auta musí dolů. Má to ale jeden takový háček, nejde je pak skoro řídit. Daň za vítězství? Těžko říct... Jochen Rindt si to v posledních vteřinách svého života nejspíš nemyslel. _____ "Celou noc strávili v garáži, aby pak auto ve druhém kole rozbili. Pokud chcete být dobrou manželkou pilota Formule 1, musíte svého muže velmi milovat." _____ Silverstone 1973. Po chybě Jodyho Schecktera koliduje na startovní rovince 11 vozů. Všude je bordel, mizerní pořadatelé uskakují před kusy vzduchem rotujících plechů za úplně stejně mizerné barikády. Dvě manželky pilotů společně pláčou. Jako zázrakem se nikdo nezabil. V dalším závodě v Zantvoortu, v jedné z organizačně nejdiletantštějších, dnes už historických kulis F1, je ale se zázraky všechno jinak. Zaživa uhořel Roger Williamson, protože nikdo neměl po ruce pořádný hasák. Tak ho tam nechali doutnat i s vrakem do konce závodu - mimochodem nepřerušeného. _____ "Ronnie Peterson byl u mého prvního závodu Formule 1. Ostatní se ztratili. Budťo zemřeli, nebo skončili. Se smrtí Petersona skončila moje dětská éra Formule 1." _____ Můj fotr měl "Peteršuna" taky rád... _____ "Lidé o něm okamžitě mluvili v minulém čase. Byli jsme si jisti, že se v ranních zprávách dozvíme, že Lauda je mrtvý... Postavte vedle sebe dvě auta - jedno bezpečné a druhé nebezpečné, ale o 2 sekundy na kolo rychlejší. Všichni závodníci by bezmyšlenkovitě nastoupili do toho druhého auta."

    • 3.10.2014  00:17

    Výtlem dekády "o partě policajtů, kteří nejenže jsou neschopní, ale místo boje s kriminalitou se sami věnují provádění kriminality nejhrubšího zrna". Nenechte si rozhodit šmak překvapivě opět pojebaným českým názvem či poněkud prcičkoidními plakáty s tlustoprdskejma ceckama, tento jemný film pro jemné diváky totiž vychrlilo samo nebe...

    • 2.10.2014  00:15
    Zmizelá (2014)
    ***

    Film velmi vhodný, pokud chcete urychlit rozvod, nebo velmi nevhodný, pokud se chcete brát. Vyberte si. Lež má krátké nohy, ovšem lži paní Amy umí chodit na chůdách. Osobně už jsem jí ke konci nevěřil ani vaginu mezi nohama - jedná se o snad nejzkaženější čubku od filmu Bellflower, křivou jak Möbiova páska a presvedčivou ako červené Ferrari.

    • 10.9.2014  23:29
    Broad Street Bullies (TV film) (2010)
    ****

    "If you want to avoid criticism, say nothing, do nothing, BE nothing." _____ Jak už to chodí, stála u zrodu extrému - katarze. Flyers dostali jednoho dnes už vcelku vousatého večera od St. Louis v souboji prvoročáků dost hnusně na budku. Uplyne pár let a zámořská, ale i evropská mužsta se děsí jmen, jako je třeba Bobby Clarke, "mimo led klasa a dokonalý gentleman," jak jednou napsal Wayne Gretzky; legendární bezzubý inzulinek, jehož toothless smile jsem nějakou dobu používal jako avatar, když jsem byl taky pyšně toothless. Co rozhodně nebylo bezzubé, byl jejich hokej, byť vyhráli "jen" dva Poháry, ale ten vliv na hru! Ještě Gretzky přiznával, že v době začátků "představovali vzor pro sestavení týmu NHL Flyers, urostlí kluci a hora svalů", dokud Freda Shera nevystřídal jiný vizionář puku, a sice Glen Sather, který si mimo jiné jistě ne náhodou také liboval v hláškách a jinotajích. ("Dnes nás čeká největší nerovnocenný zápas v dějinách hokeje. Možná nevyhrajeme, ale jsme na prohru lépe organizačně připraveni.") _____ Tehdy, mimo svět pojebaných platových stropů, odosobněných arén, bez pasti ve středním pásmu a extra trestů za odhození rukavic, se rodily skutečné dynastie. Není bez zajímavosti, že určité ledové buranství a vyšinutý zápal pro hru dodnes do velké míry žije v srdcích a očekáváních vždy náročných fanoušků Flyers, dodnes vzpomínajících na tyhle kluky, jakožto i na jejich nástupce, kteří se jim jistou cáklostí, zaujetím a přeháněním blížili. Mluvím tady o hráčích, jako je Eric Lindros, Chris Pronger, nebo Ron Hextall, plejerech, kteří v České republice s poněkud odlišnou hokejovou kulturou nejsou zrovna populární hráčský vzory. Oni by pro takové typy doslova chcípli, protože jim dali něco, co jejich ošklivý město nikdy nemělo, hrdost.

    • 16.8.2014  13:51
    Sirotčinec (2007)
    ***

    S drňou jako je Geraldine Chaplin, to se to kroutí horory. Tento je strašidelný a zakouleberoucí zhruba do poloviny, než vyčichne. Vzdor značným podivuhodnostem, jako když přijede vyšetřovat děcka stoletá sociální pracovnice, mimochodem nejzajímavější postava filmu, a nikomu to nepřijde divné:-) Žádnou převratnou pointu tam nevidím a styčnou plochu s racionálnem už vůbec ne, takže na rozdíl od (např.) LA CARA OCULTA jde o standardní žánrovou duchařinu, kde se v typických hororových kulisách dějí typické hororové věci, dobře natočenou, ke konci však vyměklou. (Pozn. je zajímavé, že vždycky po nějakém hororu honím v noci po baráku krámující myši.)

    • 12.8.2014  00:58
    Soukromé pasti (TV seriál) (2008)

    Někde na internetu jsem si před časem přečetl, že existuje jeden seriál, v němž nějaká mě neznámá ale ňam česká herečka vyplázne kundu, a tak jsem se šel s neskrývaným zájmem poohlédnout po nějakém linku na cuc. Jelikož šlo onu kundu celkem detailně shlédnout už z náhledů na Uložto, největším překvapením tedy zůstala kvalita daného dílu s tolik slizkou atmosférou, že se mi málem vykutálely voka! Všichni to zahráli tak přesvědčivě, jako by odmala měli doma jeden velký incestní pedofilinec.

    • 22.7.2014  23:46
    Vikingové (TV seriál) (2013)
    **

    Dvacetidílná ambivalentní krvavá šlamastyka, drsná jak hnusným mordem zacákané stěny Valhally. Po celkem silných Tudorovcích a trochu měkčích Borgiích vypilovala HBO sžití a držpalečkovství s charakterama k úplné dokonalosti, přičemž tradičně šoustá kámen cihlu, každý průběžně miluje každého, panovníci si dokola jakožto brusivo na svůj úd kutí nové a nové kočky, pohané si vyžvaňují anglicky atd. Každá postava v seriálu něco významně zkurvila a přesto ji divák jakožto stranící kokot musí mít rád, a to se mě líbilo. Akorát u té milé plicní scény "reversed Prometheus" jsem se trošku málem pogrcal, no. Come to the dark side, we have axes. Kdejaká fennoskandijská buchtice se ohání sekyrkama lépe než kdy já budu, jak by lakonicky prohlásil kouřový Béda, emancipace zasraná...

    • 30.6.2014  13:28
    Acid House (1998)

    "Takhle jsem si tě vždycky představoval." - "To protože nemáš žádnou představivost, píčo blbá." Tak přinejmenšim jedno je jistý, někdo se na dialozích zhusta vyřádil.

    • 4.5.2014  21:51
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    Toho večera se rozhodl, že je vhodná doba pozvat mě k nim na večeři. Jenže já s tím mám problém. Myslím totiž na Martyho ženu a dvě holky, a že má moje dcera narozeniny a je mě to jasný. Nemůžu s tím nic dělat. Možná ne dneska, možná ne zítra, ale - určitě se napiju. • Absolutní žrádlo, vydlážděné absolutním herectvím Matthewa McConaugheyho, coby Rusta Cohlea (co hláška to perla), který se nehodí do Louisiany, nehodil se na Aljašku, do Texasu a pravděpodobně ani na svět jako takový, ale i dalších zúčastněných, navlečených do mírnějších nebo "hůře" napsaných rolí. Vychytaná kamera, která mě svými efekty proti světelným objektům často nutila odhadovat počet lamel clony, ruku v ruce se srdceryvnými černošskými songy, pozvedávají Louisianu na skoro mystickou úroveň, znepokojivou jak pomalované stěny Carcosy. Často jsem zpočátku myslel na Mlčení jehňátek, ale ta jsou vedle Temného případu jen takovou banální sluníčkovatou pohádečkou pro prťata. Jistá uondanost a přehnanej focus na postavy (hlavně Martyho, Rust žádný osobní život nemá) jako jistá oběť hodnověrnosti příběhu mi drobně vadily až napodruhé. Též disponuje možná nejpůvabnější seriálovou vražedkyní - čokoládovohnědookou Médeou z bažin! (Co fragla tři děcka.) • Díváte se jim do očí, i když jen na fotce. Je jedno, jestli jsou mrtví, nebo živí, pořád nim v nich čtete, a víte, co vidíte. Oni to uvítali. Ne hned, ale až v tý poslední chvíli, čiší z nich nezměrná úleva. Protože se báli, ale teď úplně poprvý uviděli, jak snadný je odejít. Uviděli to, v poslední nanosekundě uviděli, čím vlastně byli. Že vy, vaše já, celý tohle velký drama nebylo ničím jiným, než snůžkou myšlenek a přiblblý vůle. A že můžou klidně odejít. Konečně poznali, že tu nemusí na ničem tolik lpět. Uvědomili si, že celej jejich život, jejich láska, nenávist, vzpomínky, bolest, že to bylo všechno jedno a to samý. Všechno to byl sen, sen co se vám zdál uvnitř zamčenýho pokoje. Sen o tom, že jste... osoba. A stejně jako v mnoha jinejch snech byla na konci - nestvůra.

    • 21.4.2014  20:41
    Město bohů (2002)
    *****

    Nevysvětlitelně kvalitní film scorsesovských rozměrů, jako Casino, nebo Goodfellas, či snad ještě výpravnější, krom scénáristy a režiséra byl neuvěřitelným machrem i střihač. Bené, Mrkváč - snad každá postava filmu píše! Akorát hlavní hrdina, Raketa, mi vždycky, a že jsem Město bohů neviděl zrovna jednou nebo dvakrát, připadal trochu jako nezúčastněný, oportunistický srágor, nicméně tamnější válka byla opravdu pitomá (a pitomci vedená). Zcela nově též sdílím jeho slabost pro stotřicetipětimilimetráky. Svojí oduševnělostí se do konfliktu prostě nehodil.

    • 13.4.2014  16:11
    Hašišbába (2012)
    ****

    ♥♥♥ She's a rainbow. ♥♥♥

    • 24.3.2014  23:52

    Sotva odhodili bavlny plný žok, už se stávají prezidenty...:) Netušil jsem, že tohle kdy napíšu, ale film dost rozsvítil svým příchodem Brad Pitt (samozřejmě v roli kladné prdelky). Možná ho ukecal nějakej bratránek jenom kvůli plodným tržbám, každopádně však vnesl na plátno tremendózní kus charizmatu, krutopřísňáctví a morálního frajerství. (70%)

    • 12.2.2014  02:19
    Narušení (1999)
    ***

    Věru milutké. Není to tak, že bych se vrátil do pozdních 90s, kdy jsem na holé zemi, s utahanou mámou na kanapi a fotrem, vychrápavajícím jednu ze svých menších či větších opic, hojně čumíval právě na podobné "pocitové nízkorozpočťáky s charakterníma hercema". Že film vůbec existuje, jsem se až dneska dozvěděl prostřednictvím knížky o Micku Jaggerovi, kde se mimo jiné píše, že ji chtěl Mick celkem zoufale ošustit, a jako jednu z mnoha záminek, aby Mickovo torpédo nemohlo zanořit do Angeliny jeskyňky, použila právě soustředění na roli v GIRL, INTERRUPTED. Podle všeho si Angelina Oskara "nevysoustředila", nýbrž - asi jako Duchovny v CALIFORNICATION, nebo Menšík ve filmu IKARŮV PÁD - zahrála sebe sama, jelikož, dle knihy, platila za chodící reklamu na protivnost, kurvovala a píčovala kudy chodila, kariéra se pořád ne a ne rozhoupat, a dokonce koketovala i s najmutím nájemného vraha (na sebe samou - vodlet jaxviňa). Prvních 15 minut jsem si říkal, co na ní Mick (který ji zjevně nakonec stejně klouznul, jen jsem se dál prozatím nepročetl) a spol. viděli, než mi došlo, že se koukám na Winonu:-) Popravdě, film je prdlačku majstrštyk. Je to spíš takový zapomenutý pociťák se zajímavým natáčecím podhoubím a vítězstvím emocí a pocitů nad logikou, racionálnem a obsahem.

    • 10.1.2014  18:50

    Jemný film pro jemné diváky... Epesní usměvavá míca z ostravského Cinestaru vpravo uprostřed, které jsem se ptal na volné fleky, nechť se mi s pozvánkou na kafe ozve do profilu, a toho nádheru, co seděl vedle ní, nechá doma!

    • 5.1.2014  23:39

    Překopíruju, co jsem si poznamenal na Fejsíčku, aby se sociálně-pracovní ex-kolegové mohli nahuběmletím v teoretické rovině předhánět v produkci velkookých řešení. _____ Tak se nám urodil další kontroverzní dokumentární matrošek od jednoho z, řekl bych, nemála "lehce" posedlých českých dokumentaristů, který, pokud jsem to dobře pochopil, v rámci "syrovosti a umění"... Nechal oba protagonisty postupně chcípnout na ulici jako psy - ačkoli měl několikrát možnost ze své pozice nějak intervenovat (naopak jsem pojal podezření, že jim ještě přihoršoval honorářem v podobě vodečky, čůča, či Startek). Smrt dvou wohnoutů je sice furt jenom smrt dvou wohnoutů, a i bez dokumentu by nepožili (o moc) dýl, ale stejně - "kam ta společnost jako spěje, ty krávo?" _____ Autoři museli vědět, že ona umírá na raka, nebo něco takového, že on je v poslední fázi chlastání, a že vzájemným oddělením ztratili oba poslední poutu a vůli k žití - ačkoli bylo v jejich silách znovu je spojit. _____ Pozn. zajímavé, že jim asi vadilo před kamerou šukat, ale už méně vysrat ranní průjem do kýble. _____ Evidentně platí nová rovnice: 2 lidské životy < Český lev. Já nic, já muzikant, já to jenom točím... Nesoudím - jen konstatuji... bez zasraných růžových brejlí. _____ Akademicko-cynicky řečeno, pan autor se zachoval v souladu s evolucí: pro mě sláva, po mě potopa.

    • 31.12.2013  14:33

    Myslím si o Gagarinovi zhruba to samé, co napsal Gretzky o Treťjakovi: "Larionov a ostatní teď berou v NHL obrovské peníze, kdežto Treťjak, největší sovětský hokejista všech dob, nikdy nevydělal ani niklák." Čili tu máme filmísek o možná největší sovětské bublině všech dob, kdežto Korolev, skutečný génius a pravý strůjce tamnějších spacerace úspěchů, hrdina veřejně pohřbený do útrob Kremelské zdi, upadá pomalu v zapomenutí. Mimochodem, film je velmi průměrnej - ve všech ohledech. Žádná seznace z Rus se nekoná ani přibližně.

    • 28.12.2013  23:52

    Jemně mi to připomínalo nikoli výpravu nadupaných profíků, ale zájmový výlet zvědavých (byť milutkých) koníčkářů, ulítávajících na objevování hustověcí - to vše se slzou ve voku komentováno Hankovo middle-age-crisis-having British šuknou ze třetí série Calofornicationu. Ale chytlo mě to za žlázy - částečně asi proto, že kulky mé jsou recentně kinematograficky neukojené a tedy plné!

1 2 3 4 5 8 15 21 28
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace