Ještěřák

Ještěřák

okres Frýdek-Místek
obyčejný chlápek s velkým pérem

homepage

11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 17.8.2008  00:14

    Kvalitní výkon tehdy ještě mladých (smrk, smrk) Keitela a De Nira, pár dobrých střihů plus nějaká ta světlá chvilka co se "vizuálna" týče, ale to je všechno. Řada objektivně velmi podstatných filmových ingrediencí, počínaje dějem přes nedostatečnou hloubku charakterů a jejich tuctovou / nevěrohodnou / nedostatečně vysvětlenou vzájemnou propletenost si pod ručkama mladého Scorseseho bere dovolenou. MEAN STREETS jsou jako zbraň, která by měla budit respekt, jenže ne a ne vypálit. Dvě a půl hvězdičky s tím, že do GOODFELLAS nebo CASINO čekala Scorseseho a spol. ještě velice dlouhá cesta.

    • 16.8.2008  20:52

    Zub času sice kousal, cosi snad i ukous, ale brzy se teda zlomil. Co po něm zbylo? Hlavně hromada milého a decentního humoru + kvalitní až vysoce kvalitní výkony těch nejlepších meziválečných herců. Ani se po tom filmu nechce věřit, že za rohem klepalo na dveře něco tak hrozného, jako válka.. Čtyři hvězdy s tím, že mám konečně objasněnýho toho Mazánka.

    • 9.8.2008  02:21

    Deer Hunter, Goodfellas, Casino, Heat, Sleepers, A BRONX TALE... jak to do prdele ten De Niro dělá, že se z každého druhého projektu, se kterým spojí své magické jméno, vyklube perla? Je za tím přirozený herecký um? Vražedné nasazení, se kterým se vžívá do svých rolí? A nebo fakt, že si až donedávna vybíral pořád stejné prostředí? No jo, asi ode všeho ždibec. Podstatné koneckonců není jak a proč, ale že bůhvíproč polozapomenutý PŘÍBĚH Z BRONXU není v tomto výjimkou a patří k oné štastnější půlce. Nechrochtám blahem jako u Casina, nejsem extrémně dojat jako u Spáčů, nemám chuť hupnout na plátno a rozbít mu hubu za tu nepříliš gentlemanskou vložku v taxíku (Tenkrát v Americe), ale stejně... je mi krásně. I když ho tady celkem výjimečně přehrávají jiní, o které v tomhle sladkokyselém příběhu šlo v první řadě.

    • 8.8.2008  21:36
    Vůně ženy (1992)
    ****

    Al Pacino je pan herec, ale nesmí "promluvit" česky. To jsem si předem uvědomil a tak mě film - i přes ten velmi debilní a velmi americký potlesk na konci - nezklamal. Mít takového "tatínka", nikdy jsem na základce neměl "ředitelskou". :o))

    • 5.8.2008  14:21

    Ústřední osa Depp - DiCaprio - Lewis výborná, jinak ale typický Hallström se všemi klady (LH s tím svým stylem nikdy, ani za milión let, nemá šanci natočit vyloženě špatný film) a zápory (typická vleklost, místy přehnaná melancholie, apod.) s tím spojenými. Což mi připomíná, že bych natvrdlého spratka v podání DiCapriova jako cholerik dříve nebo později něčím utloukl, omlouvám se. Každopádně film k zamyšlení, ale na rovinu - čekal jsem, že Gilbert Grape provede během filmu něco důraznějšího než že zajede se svým jeepem někam za kopeček. Vždyť měl na to 118 minut.

    • 3.8.2008  04:37
    Taxikář (1976)
    **

    Prastará psychologická sonda, u které jsem se bohužel nebavil ani trochu - celý film je vlastně o ničem. Ani ten De Niro není tak dobrý jako v 80s / 90s. Zklamání? Čert ví. Ztráta času? Pro mě bezpochyby.

    • 30.7.2008  15:31

    Slušná Lumetova práce. Jako správný hodný klučina se držel předlohy (na dnešní poměry celkem jako klíště), ale přesto do "konkurenčního" DEATH ON THE NILE něco chybí (u verzí knižních je tomu IMHO naopak). Ale možná je to dáno tím, že si z knihy dodnes vybavuji první poslední, zřejmě proto, že je knížka tak skvělá. Zajímavý a sebevědomě zahraný Poirot, napůl mimořádně "poirotovský", napůl velmi nepoirotovský (cholerický / afektovaný). Pamětníky jistě potěší milá rolička pro Ingrid Bergman. Závěr tohoto mistrovského díla je jistě šokující a skvostný, ale jen pro chronické nečtenáře. Je vrahem zahradník? :-)

    • 29.7.2008  18:20
    Smrt na Nilu (1978)
    *****

    Vynikající adaptace slavného románu Agathy Christie, mé suverénně nejoblíbenější autorky, která měla těch "malých šedých buněk" opravdu vrchovatě. Ačkoliv v záplavě v jádru velmi podobných detektivek, pravidelně sázejících na hrstku dobře rozepsaných a ve filmu navíc výtečně zahraných (a až nerealisticky dokonale "vražedně namotivovaných") postav na malém prostoru, osobně nepovažuju DEATH ON THE NILE za spisovatelčino nej (tím je námětem blízký Ten Little Indians). K pomyslné dokonalosti snímku nechybí moc, snad jen malinko větší emoce (ale co zase čekat za výlevy v době, kdy např. takové nechtíc odhalené prso mohlo zruinovat dobrou pověst vašeho rodu na několik generací dopředu) a více taktní Poirot (takový provokatér on v žádném případě nebyl), mimochodem velmi ucházejícím způsobem zahraný jinak nepříliš podobným Peterem Ustinovem. Už při čtení knihy mě trochu žralo pár subjektivních logických chyb (např. proč Poirot zavčasu moudře nezpacifikoval všechny střelné zbraně, na které při svých čmuchačkách narazil), ale co už. Nevím už přesně, jak moc se režisér držel nebo nedržel předlohy, ale já na konci cítil velkou spokojenost.

    • 27.7.2008  18:31
    Uprchlík (1993)
    ***

    Harrison Ford je dobrý, ale rádoby geniálnímu scénáři THE FUGITIVE jsem nevěřil od soudního líčení do jeho podprůměrně vyřešeného konce (já vím, natočit věrohodný runaway film na konci 20. století, to není prdel, ale zároveň ani moje starost). Jako film na jeden večer vážně dobrý, avšak rozhodně nic, z čeho by člověk od samé radosti potřísnil křeslo pod sebou, to tedy ne.

    • 27.7.2008  18:26

    Dlouho předlouho jsem MISERY přehlížel, bál jsem se, že se nebudu bát, nýbrž nudit, ale nakonec zavládla spokojenost. Velmi stísněná a velice sugestivní záležitost jednoduše čitelná pro každého, kdo předtím viděl (např., ale nejen) THE SHINING. Kdy sice víte, CO se až do konce filmu bude tomu pisálkovi zhruba dít, leč pořád nevíte, JAK se to bude dít. Celkem dobře věřím tomu, že kniha je mnohem komplexnější a surovější, ono i filmové MISERY musím jednu (nebo alespoň půlku) hvězdičky ubrat, protože brilantnímu triu THE SHINING - SHAWSHANK REDEMPTION - THE GREEN MILE se tahle mizérie nevyrovná, ale to proto, že jsou výše zmíněné tři Kingovy adaptace tak geniální. Ty scény, kdy nána odjela někam do řiti a spisovatel okamžitě žhavil invalidní vozík, mě vždycky totálně braly. Jen piš dál, Stephene, piš piš piš! Nu, snad si pro mě za ty 4 hvězdy Kathy Bates nepřijde. Já totiž ještě pár let nechci pajdat.

    • 25.7.2008  01:14
    Radovanovy radovánky (TV seriál) (1989)
    *

    Zločin na dětech...

    • 25.7.2008  01:05
    Království květin (TV film) (1993)
    *****

    Choroš moroš, dřevo oblož! ... Alenkoidní vykrádačka či nevykrádačka, tento večerňajs s mrňavou Vondráčkovou mě v dětství něčím přitahoval i děsil, docela rád bych to někdy viděl i teď, s odstupem. Výborné žraso pro všechny dětičky, avandgardisty a lidi požívající omamné látky. :-)

    • 25.7.2008  00:42
    Kubula a Kuba Kubikula (TV seriál) (1986)
    *

    V dětství jeden z mých nejneoblíbenějších večerníčků vůbec, asi pro tu svou odpornou stylizaci.

    • 24.7.2008  18:36
    Policejní akademie (TV seriál) (1997)
    *

    Bez stylu, bez Zeda, na hovno.

    • 21.7.2008  01:09
    Úkryt (2002)
    ****

    Snímky Davida Finchera, prozatím nejlepšího režiséra 21. století, se budou jednou dělit na 'ty hodně dobré' a 'ty geniální'. Panic Room je přes magický námět a výbornou kameru zřejmě někde mezi, ale pátá hvězdička tam stejně na chvíli byla. Přemíra akce v poslední třetině filmu - na rozdíl od dvou hlavních hrdinek a pana Whitakera - nesluší. Rozhodně ne ztráta času.

    • 20.7.2008  22:02
    Fargo (1996)
    ***

    Fajný krvavý nízkorozpočťák na jedno shlédnutí, nic víc, nic míň. Vlastně něco málo "víc" jo - dvě nezapomenutelné scény: první mrtví a drtička. Herci jsou dobří, ale dialogy pod úrovní Pulp Fiction. Šmarjá, ještě, že to nikdo záměrně nenatahoval jak lacné triko.

    • 19.7.2008  15:06
    Tintinova dobrodružství (TV seriál) (1990)
    ****

    Klasika, co dodat, snad jen - taky jsem to vystřihoval z Květů. Nevíte někdo, kdy to budou v Květech reprízovat? :)

    • 16.7.2008  01:08

    Poctivý drsnofilm, ale ne tak brilantní jako Heat, zřejmě pro jeho hlubší prokreslení menšího počtu postav a přeci jen o chloupeček lepším výkonům Pacina s De Nirem. Viděno až v 2008, a ačkoliv jsem nepodlehl nějaké místní spoilerové smršti (hanebníci hanebný :))) jako kolega dobytek, musím se přiznat, že mi přišel úplný konec filmu naopak jako celkem čitelný, aneb pokolikáté už se všema vyběh ten nejposlednější sráč? Paradoxně jsem k tomu ani zdaleka nemusel "podchytit" celý zbytek filmu (baaad titule). Ne, nestěžuji si, jsem náramně spokojen, ale "na pět" to prostě není. Ačkoliv se musím přiznat, že jsem se bezprostředně potom na našem malém hajzlíku díval nejprve nahoru. Člověk nějak nikdy neví, co všechno se může přihodit na takovém ošidném místě jako je WC... a nebo výtah... ale to už SPOILERUJUUU...

    • 13.7.2008  18:07
    Apokalypsa (1979)
    *****

    Nemám nejmenší chuť opakovat tady elementy nade mnou již stokrát vyřčené, že se jedná o totální audiovizuální žranici a (vzhledem k mimořádně zle strativetlnému obsahu) celkem krutě dlouhou záležitost, atp atp. Čeho si na APOCALYPSE NOW cením nejvíc, je ono postupné zabředávání do sraček, kdy náš malý Willard ztrácí s každým kilometrem proti proudu Mekongu kus "normálna", aby dorazil do Kurtzovy díry jako hnusem války oškubaný lidský cár (což vy můžete vidět samozřejmě úplně jinak - třeba můžete vidět Willarda jako vítěze - i proto je tento film tak skvělý). Film, který absolutně přesahuje rámec války, a to nejen té Vietnamské. I přes skutečně brutální stopáž lepší 4* - příběh tady sice jen tak přicmrndává, ale pro snímek typu APOCALYPSE NOW jsou důležité postavy, důležitá je atmosféra, důležitý je takový ten šeredný šutr v našich srdcích bezprostředně po vypnutí TV / PC / odchodu z kina... A TO VŠE TADY BYLO.

    • 10.7.2008  18:55
    Metro (2004)
    *

    Celkem zbytečný rádobyhoror s cool coverem, který jsem viděl na jakémsi fóru ve formě animovaného podpisu a ta obživlá ručka vypadala docela děsivě. Nikdy víc už se v souvislosti s Metrem ale bohužel lekat nebudete - i jedna jediná scéna v Mulholland Drive je napínavější než celý tento (místy na hlavu postavený) film.

    • 10.7.2008  00:43
    Kauza CIA (2006)
    ***

    Robert De Niro jako režisér je znatelně "nevytočený", a ačkoliv v THE GOOD SHEPHERD / KAUZA CIA nic vyloženě neposral, tesat do mramoru jej z odstupem času rozhodně nikdo nebude. Rád bych tady vypíchl, že jsem koukal na českou verzi, dabérsky často shodnou s některými dabéry seriálu Akta X, která shodou okolností tu a tam zpracovávala totožné téma. Ale zatímco když v Aktech X jakýsi nepojmenovaný US pohlavár promlouval k mladému "Kuřákovi" v tom smyslu, že komunismus je bezpochyby ten nejhorší systém, kterému jsme byli kdy nuceni čelit, rochnil jsem se jako fanda všech Cold War záležitostí blahem, kdežto tento film mě nezastihl emocionálně na větvi ani jednou. Matt Damon - dobrý, minirole pro mistry De Nira s Pescim - dobrý, zato konec zmatený, podvyužitý a prostě... špatný. Film bez koulí, zde poprávu omarkovaný bleděmodrou "kostičkou průměrnosti".

    • 6.7.2008  19:06

    Interesantní nízkorozpočťák o tom, co se stane, když se jeden nebo dva křehcí lidé dostanou mezi bestie - mění se role. Zlo ani dobro není, je jenom strana A a strana B. Alespoň na 118 minut tohohle filmu.

    • 6.7.2008  03:24
    Big Lebowski (1998)
    ****

    Joel Coen je Tarantino dvě se všemi plusy a minusy. "The Big L" mě zpočátku sral a to dost, nicméně musím uznat, že Coenovic schopnost vystavět (nakonec i docela fajn) zábavu na pozadí jakkoli střeleného plotu je jednoduše pozoruhodná. Některé výborné scény ("Dude" za volantem a jeho malý nemilý problém s pivem & cigaretkou, abych jen tak nekecal do prázdna) + skvělí actors + prý jsem se zatraceně hlasitě řehtal = four stars. A škoda některých zbytečných keců, postav i celých situací.

    • 2.7.2008  01:50

    Dangerózní stuff v tom smyslu, že pokud už sami napůl chcete, ten film vám na cestu minimálně podá boty... Chris McCandless. Prý že se po světě hodně napinožil. Chtěli ho oplakat, chtěli ho ošukat, chtěli ho adoptovat. A on že ne, bohužel taky hodně četl a filozofoval. Tohle není jeden z těch filmů chycených za stejný konec jako BéHáčko nebo Přátelé. Hodně figurek ve filmu patří do takové té kategorie "hledali se, až se našli". Chris zjistil, že za rebelií a následnou svobodou už nic hezkýho není, jenom smrt. Sakra, dostal se mi kus špíny za nehet, asi tam kam on zkrátka nepatřim. INTO THE WILD nemá kultovní scény ani spád řeky Pád, vlastně se ani nekoukejte, že to má celých 148 minut... ale jako celek má hodně, hodně co říct.

    • 29.6.2008  12:51
    Hra (1997)
    *****

    Pěkná šlupka! To nejlepší od SuperFinchera, co jsem zatím viděl. Výborný M. Dougles, lepší než kdykoli jindy. Tato role pracháče bez koulí, navíc studenějšího než psí čumák, mu vyloženě seděla, až si člověk říká, že on to snad vlastně ani nehraje.

    • 29.6.2008  12:40

    Nevím, jak by to dopadlo na hřišti, na poli dokumentů ale Maradona Pelého jasně překonal. Pelé holt asi málo žvanil, málo řádil a hlavně nebral... :-)

    • 14.6.2008  03:24
    Jezero Vostok (TV film) (2000)
    ****

    Chlapi, mailněte mi někdo, až páprdové v bílých pláštích z cehlého světa tuhle prapodivnou záhadu vyřeší...

    • 11.6.2008  14:55

    To už je kurva dávno, co jsem tenhle krásný (ale ne tak jako Vzpomínky na Afriku) film viděl. Na knížku to ale nemá - nikdy nezapomenu, jak má tehdy ještě nevinná mrněcí duše nad černobílou fotkou hrobu Elsy přemýšlela, co tím chtěl celkově básník říci. Pro Elsu a Lassie jsem měl vždycky slabost. :)

    • 7.6.2008  03:01

    Ufff, sledoval jsem Kubricka, nebo Lynche? Ačkoli mi tento opravdu blbě stravitelný film hlava ani žaludek moc nebere (komentováno bezprostředně), domnívám se, že ani jedna ze složek filmu, vyjímaje složku audiovizuální, na plných pět hvězd prostě nemá. Jistě, herci (Cruise, Kidmanka) jsou více než dobří, avšak jejich brutální natahování (celkově si poslední Kubrickovina délku za rámeček asi nedá) dialogů, byť bezesporu oduševnělých, staví jinak brilantní vystihnutí těch nejintimnějších lidských pocitů krapet mimo realitu. Pozoruhodné géniovo loučení, které se fakt nevyplatí sledovat nějak systematicky / pro pointu, ale spíš "lynchovsky". Každopádně je to jediný film svého druhu, absolutní kůl v plotě, kolem kterého kdysi míjel leda vlak jménem MULHOLLAND DRIVE.

    • 6.6.2008  23:32

    Jako hodně malému mi děda občas vyprávěl jednu takovou scénku z Dubrovniku (za totáče hojná a vděčná prázdninová destinace rodin "se správným původem" :-)) v býv. jižní Jugoslávii, kde se mu prý v jedné kavárně jako Čechovi vysmáli pro soudobou chudobu jeho vlasti. Aniž bych byl expert na index životní úrovně komunistických zemí v 70. a 80. letech, domnívám se, že se situace po vleklé občanské válce (kterou film jen tak mimochodem ukazuje v celé své "kráse") poněkud změnila a že by se nebohý kavárník nyní samým trapasem propadl až k protinožcům... A jak že to ksakru souvisí s "Před deštěm"? Byl to můj první negativní kontakt se srbrskou mentalitou. A nutno podotknout, že tenhle film je druhý negativní kontakt.